Постанова
від 12.05.2022 по справі 308/3686/22
УЖГОРОДСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСТІ

308/3686/22

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

13.05.2022 року місто Ужгород

Суддя Ужгородського міськрайонного суду Закарпатської області Придачук О.А., за участю представника Закарпатської митниці Селеш О.Я., розглянувши матеріали справи про порушення митних правил, які надійшли з Закарпатської митниці відносно громадянина України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , мешканця АДРЕСА_1 , за ч. 1 ст. 483 МК України

В С Т А Н О В И В:

З протоколу про порушення митних правил № 0208/30500/22 від 29.01.2022 року убачається, що 11.11.2021 року в Управління боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил Закарпатської митниці надійшов лист Державної митної служби України від 11.11.2021 №15/15-03/7.7/5305, яким направлено лист уповноваженого органу Чеської Республіки від 13.10.2021 №7720-9/2021-900000-212/JS, про непідтвердження автентичності 553 рахунків-фактур з деклараціями про походження, складених від імені експортера «Autoscout 24 s.r.o.» (Rybna 716/24, Stare Mesto, Praha, CZ) про преференційне походження зазначених у них товарів.

У вказаній відповіді уповноваженого органу Чеської Республіки зазначено, що адвокатське бюро «Mgr. Jiri Kokes and partners» (представник фірми «Autoscout 24 s.r.o.») проінформувало про те, що фірмою «Autoscout 24 s.r.o.» не видавався жодний із рахунків-фактур з декларацією про походження, які перевірялися. Це можливо є багаторазовим шахрайством з метою дискредитації та завдання шкоди фірмі «Autoscout 24 s.r.o.». На підставі вищевказаного факту 30 квітня 2019 року ними була подана скарга про вчинення злочину невідомим порушником. Рахунки-фактури з деклараціями не були оформлені чеською компанією «Autoscout 24 s.r.o.». До листа уповноваженого органу Чеської Республіки доданий список рахунків-фактур з деклараціями про походження, які не видавалися чеською компанією «Autoscout 24 s.r.o.».

На підставі зазначених у листі уповноваженого органу Чеської Республіки рахунків-фактур, підрозділом Закарпатської митниці в 2019 році здійснено митне оформлення в режимі випуску у вільний обіг 553 транспортних засоби, які надійшли на адресу українських суб`єктів ЗЕД.

Серед наданих чеською компанією «Autoscout 24 s.r.o.». номерів рахунків-фактур з деклараціями про походження, зазначений Рахунок фактура від 10.01.2019 № 190110.8-ASC/LKS (позиція у списку 14).

Проведеною перевіркою по зазначеному факту, в тому числі з використанням баз даних АСМО «Інспектор» та ЄАІС ДМСУ встановлено, що згідно Рахунку фактури від 10.01.2019 № 190110.8-ASC/LKS чеською компанією «Autoscout 24 s.r.o.» проданий напівпричіп тентовий, тривісний, призначений для перевезення вантажів, що був у використанні марки «Schmitz Cargobull модель S01», 2008 р.в., шасі № НОМЕР_1 українському приватному підприємству "ЛЮКСМАШ" (ЄДРПОУ 41458726, адреса: Україна, Волинська область, м. Луцьк, вул. Карбишева, 1, офіс 402).

Згідно наявної в базах даних АСМО «Інспектор» та ЄАІС ДМСУ інформації (Довіренність від 10.01.2019 № D1547040772, електронний документ контролю доставки: МД ІМ40ЕЕ від 09.01.2019 №305000000/2019/900216), 11.01.2019 року через пункт пропуску «Шегині Медика» митного поста «Мостиська» Львівської митниці водієм ОСОБА_1 (паспорт НОМЕР_2 ), на митну територію України в митному режимі «імпорт» був переміщений товар: «напівпричіп тентовий, тривісний, призначений для перевезення вантажів, що був у використанні марки «Schmitz Cargobull модель S01», 2008 р.в., шасі № НОМЕР_1 ».

До митного контролю водієм ОСОБА_1 (паспорт НОМЕР_2 ) було подано товаросупровідні документи, а саме: рахунок фактуру від 10.01.2019 № 190110.8-ASC/LKS, на якому знаходиться декларація про походження на товар, CMR б/н від 09.01.19, свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу № НОМЕР_3 від 08.01.2019 року, специфікацію від 10.01.2019 № 190110.8-ASC/LKS .

Після проведення митних формальностей вказаний транспортний засіб був пропущений на митну територію України та направлений для завершення митного оформлення на митний пост «Мукачево» Закарпатської митниці. 16.01.2019 року на митному посту «Мукачево» Закарпатської митниці, до митного контролю та оформлення шляхом електронного декларування була подана митна декларація ІМ40ДЕ №UA305200/2019/002350 та товаросупровідні документи.

Відповідно до Рахунку фактури від 10.01.2019 № 190110.8-ASC/LKS вартість вказаного транспортного засобу 2600,00 Євро, що за курсом НБУ станом на день переміщення на митну територію України (11.01.2019) становило 84785,00 грн.

На митному посту «Мукачево» на підставі поданих документів була оформлена митна декларація ІМ40ДЕ № UA305200/2019/002350, скорегована митна вартість та «напівпричіп тентовий, тривісний, призначений для перевезення вантажів, що був у використанні марки «Schmitz Cargobull модель S01», 2008 р.в., шасі № НОМЕР_1 » випущений у вільний обіг, зі сплатою необхідних митних платежів. При цьому на підставі декларації про походження, яка знаходилася на Рахунку фактурі від 10.01.2019 № 190110.8-ASC/LKS, було застосовано умовне нарахування (преференція походження) суми ввізного мита.

На неодноразові виклики в митницю для з`ясування всіх обставин громадянин України ОСОБА_1 не прибув, про причини неявки не повідомив.

Таким чином, громадянином України ОСОБА_1 (паспорт НОМЕР_2 ) переміщено через митний кордон України товар «напівпричіп тентовий, тривісний, призначений для перевезення вантажів, що був у використанні марки «Schmitz Cargobull модель S01», 2008 р.в., шасі № НОМЕР_1 », з приховуванням від митного контролю, шляхом подання митному органу, як підстави для його переміщення та митного оформлення підробленого документа рахунку фактури від 10.01.2019 № 190110.8-ASC/LKS, на якому знаходиться декларація про походження на товар, та такого, що містить неправдиві дані щодо преференційного походження товару.

Зазначені дії мають ознаки порушення (порушень) митних правил, передбаченого ч.1 ст. 483 МК України.

Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 в судове засідання не з`явився, хоча про час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином, причини неявки суду не відомі.

Представник Закарпатської митниці Селеш О.Я. у судовому засіданні просив притягнути ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст.483МК України та застосувати відносно нього адміністративне стягнення, передбачене санкцією вказаної статті.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представника Закарпатської митниці, суд приходить до наступних висновків.

Згідно з ч. 1 ст. 486 МК України завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням.

Відповідно до ч. 1 ст. 489 МК України, посадова особа при розгляді справи про порушення митних правил зобов`язана з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Диспозиція ч. 1 ст. 483 МК України визначає склад адміністративного правопорушення, що полягає у переміщенні або діях, спрямованих на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно зУКТ ЗЕДта його митної вартості.

Згідно з п. 6 Постанови Пленуму Верховного Суду України № 8 від 03 червня 2005 року «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил» підробленими треба вважати як фальшиві документи, так і справжні, до яких внесено неправдиві відомості чи окремі зміни, що перекручують зміст інформації щодо фактів, які ними посвідчуються, а також документи з підробленими підписами, відбитками печаток та штампів. Незаконно одержаними слід визнавати документи, які особа отримала за відсутності законних підстав або з порушенням установленого порядку. Документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності.

З матеріалів справи вбачається, що особі, яка притягається до відповідальності ОСОБА_1 митним органом інкримінується переміщення через митний кордон України товару напівпричіпа тентового, тривісного, призначеного для перевезення вантажів, що був у використанні марки «Schmitz Cargobull модель S01», 2008 р.в., шасі № НОМЕР_1 , з приховуванням від митного контролю, шляхом подання митному органу, як підстави для його переміщення та митного оформлення підробленого документа рахунку-фактури від 10.01.2019 № 190110.8-ASC/LKS, на якому знаходиться декларація про походження на товар, та такого що містить неправдиві дані щодо преференційного походження товару.

У листі начальника Головного митного управління Чеської Республіки від 13.10.2021 вказано, що менеджер адвокатського бюро Ю.Кочіж і партнери (представник фірми «Autoscout 24 s.r.o.») проінформував про те, що фірмою «Autoscout 24 s.r.o.» не видавався жодний із рахунків-фактур з декларацією про походження, які перевірялися, в т. ч. рахунок-фактура від 10.01.2019 № 190110.8-ASC/LKS. Вказано, що це можливо є багаторазовим шахрайством з метою дискредитації та завдання шкоди фірмі «Autoscout 24 s.r.o.». На підставі вищевказаного факту 30 квітня 2019 року була подана скарга про вчинення злочину невідомим порушником.

Диспозиція ст. 358 КК України встановлює відповідальність за діяння, що полягає у підробленні офіційного документа, який надає права та звільняє від обов`язків, з метою використання його підроблювачем чи іншою особою, або збут такого документа; використанням завідомо підроблених документів повторно або за попередньою змовою групою осіб, тягнуть кримінальну відповідальність передбачену ч.ч. 1; 4; 3 цієї норми права.

У відповідності до положень ч. 1 ст. 9 КУпАП та ч. 2 ст. 458 МК Україниадміністративна відповідальність за правопорушення передбачені як КУпАП, так і МК України настає у разі, якщо ці правопорушення не тягнуть за собою кримінальну відповідальність.

Судом встановлено, що Закарпатською митницею до Мукачівського РУП ГУНП в Закарпатській області 29.01.2022року направлено повідомлення № 123 про протиправне діяння, що містить ознаки злочину передбаченого ст. 358 КК України, а саме по факту переміщення через митний кордон України товару - напівпричіпа тентового, тривісного, призначеного для перевезення вантажів, що був у використанні марки «Schmitz Cargobull модель S01», 2008 р.в., шасі № НОМЕР_1 , з приховуванням від митного контролю, шляхом подання митному органу, як підстави для його переміщення та митного оформлення підробленого документа рахунку-фактури від 10.01.2019 № 190110.8-ASC/LKS, на якому знаходиться декларація про походження на товар, та такого що містить неправдиві дані щодо преференційного походження товару.

З урахуванням вищенаведеного, дослідивши та оцінивши наявні в матеріалах справи докази, суд приходить до висновку, що на даному етапі суд позбавлений можливості дати оцінку діям ОСОБА_1 за наслідками розгляду протоколу про порушення митних правил № 0208/30500/22 від 29.01.2022 року, оскільки у даному випадку вбачається наявність ознак кримінального правопорушення.

Відповідно до вимог ст. 253 КУпАП, якщо при розгляді справи про адміністративне правопорушення орган (посадова особа) прийде до висновку, що в порушенні є ознаки кримінального правопорушення, він передає матеріали прокурору або органу досудового розслідування.

Зважаючи на викладене та аналізуючи зібрані по справі докази, суд вважає за необхідне матеріали справи про порушення митних правил щодо ОСОБА_1 , передати органу досудового розслідування.

Керуючись ст.ст.253,256,278,283,294 КУпАП, ст.ст.467,487,494,529 МК України, суд

П О С Т А Н О В И В:

Матеріали справи про по рушення митних правил № 0208/30500/22 від 29.01.2022 року (судова справа № 308/3686/22) запроваджені відносно громадянина України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , мешканця АДРЕСА_1 , за ч. 1 ст.483МК України - в порядку ст. 253 КУпАП, передати до Мукачівського районного управління поліції Головного управління Національної поліції в Закарпатській області, як такі, що мають ознаки кримінального правопорушення та можуть мати значення речових доказів.

Постанова є остаточною та оскарженню не підлягає.

Суддя Ужгородського

міськрайонного суду О.А. Придачук

Дата ухвалення рішення12.05.2022
Оприлюднено24.06.2022
Номер документу104489998
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —308/3686/22

Постанова від 12.05.2022

Адмінправопорушення

Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області

Придачук О. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні