Рішення
від 22.05.2022 по справі 908/230/22
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

номер провадження справи 18/21/22

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23.05.2022 справа № 908/230/22

м.Запоріжжя Запорізької області

Господарський суд Запорізької області у складі головуючого судді Левкут Вікторії Вікторівни, розглянувши матеріали справи № 908/230/22

за позовом об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Запорізька дім 9 (вулиця Запорізька, буд. 9, м. Запоріжжя, 69002)

до відповідача товариства з обмеженою відповідальністю Місто для людей Запоріжжя (юридична адреса: вулиця Перемоги, буд. 131-в, м. Запоріжжя, 69035; фактичне місцезнаходження: вул. Покровська, буд. 24, м. Запоріжжя, 69063)

про розірвання договору про надання послуг та зобов`язання вчинити дії

Без повідомлення (участі) представників учасників справи

Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Запорізька дім 9 звернулось до Господарського суду Запорізької області з позовом до товариства з обмеженою відповідальністю Місто для людей Запоріжжя, в якому просить:

1) розірвати договір № 06/09-786 про надання послуг з управління багатоквартирним будинком від 06 вересня 2017 року, укладений ТОВ Місто для людей Запоріжжя та співвласниками багатоквартирного будинку, що розташований за адресою: АДРЕСА_1 з 06.10.2021;

2) зобов`язати ТОВ Місто для людей Запоріжжя передати за актом приймання-передачі ОСББ Запорізька дім 9 наступну технічну документацію на багатоквартирний будинок: технічний паспорт на багатоквартирний будинок; паспорт об`єкта, складений за результатами обстеження прийнятих в експлуатацію об`єктів будівництва; енергетичний сертифікат і звіт про обстеження інженерних систем; проектну документацію зі схемами влаштування внутрішньо будинкових систем; документ, що підтверджує прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів; технічну документацію обладнання котелень; технічну документацію на ліфти; план земельної ділянки; акти приймання-передавання технічної документації на багатоквартирний будинок; паспорти, гарантійні документи, акти випробування, повірки й пломбування та інші технічні документи на системи, мережі, встановленні прилади, устаткування та обладнання у багатоквартирному будинку;

3) зобов`язати ТОВ Місто для людей Запоріжжя здійснити остаточне нарахування за послуги відповідно до фактичних нарахувань та обсягів наданих послуг у період з дати укладання договору про надання послуг з управління багатоквартирним будинком, укладеного ТОВ Місто для людей Запоріжжя та співвласниками багатоквартирного будинку, що розташований за адресою: АДРЕСА_1 , по 06 жовтня 2021 року.

В обґрунтування позовних вимог позивач вказав, що 24.06.2021 зареєстровано об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Запорізька дім 9 для забезпечення належного утримання будинку та прибудинкової території. Рішенням загальних зборів ОСББ Запорізька дім 9 від 20.07.2021, оформлених відповідним протоколом, вирішено надати ОСББ функцій самоуправління багатоквартирним будинком, що розташований за дресою АДРЕСА_1 та припинити відносини з керуючою компанією ТОВ Місто для людей Запоріжжя. ОСББ Запорізька дім 9 06.08.2021 повідомило в письмовій формі управляючу компанію багатоквартирним будинком ТОВ Місто для людей Запоріжжя про розірвання договору про надання послуг з управління багатоквартирним будинком. ТОВ «Місто для людей Запоріжжя» надало відповідь, у якій вказало, що у товариства відсутня законна підстава для передачі технічної документації багатоквартирного будинку та розірвання договірних відносин з керуючою компанією. На вимогу керуючої компанії позивачем 30.09.2021 надано копії статуту, протоколу загальних зборів з листами голосування та опитування. При зверненні відповідальної особи багатоквартирного будинку, після 27.10.2021 ТОВ «Місто для людей Запоріжжя» повідомило, що ним було здійснено аналіз протоколу загальних зборів, за результатами якого встановлено, що нібито не вистачає голосів співвласників для прийняття рішення. Позивачем повідомленням від 11.11.2021 про розірвання договору № 06/09/17-787 від 06.09.2017 про надання послуг з управління багатоквартирним будинком надано пояснення до підрахунку голосів протоколу № 2 загальних зборів ОСББ «Запорізька дім 9», проведених 20.07.2021, та форму протоколу, затверджену Наказом Міністерства регіонального розвитку будівництва та житлово-комунального господарства України від 25.08.2015 № 203. За доводами позивача, ТОВ «Місто для людей Запоріжжя» належним чином повідомлено про припинення дії договору відповідно до вимог ст. 13 Закону України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку» та вжиті всі можливі заходи з його боку для судового врегулювання спору. Посилаючись на приписи ст. 6 Закону України Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку, ст. 13 Закону України Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку, ст. 188 Господарського кодексу України, ст.ст. 651, 907 Цивільного кодексу України, позивач просив позов задовольнити. До попереднього (орієнтовного) розрахунку судових витрат позивачем віднесено 7500,00 грн. витрат на професійну правничу допомогу.

Згідно протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 24.01.2022 справу № 908/230/22 передано на розгляд судді Левкут В.В.

Ухвалою суду від 16.02.2022, після усунення позивачем обставин, які зумовили залишення позову без руху, прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито спрощене позовне провадження у справі № 908/230/22, присвоєно справі номер провадження 18/21/22, на підставі ст. 252 ГПК України ухвалено здійснювати розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без проведення судового засідання та без повідомлення учасників справи. В даній ухвалі суду зазначалось, що розгляд справи по суті розпочнеться через тридцять днів з дня відкриття провадження у справі № 908/230/22 та також, запропоновано відповідачу надати у строк, що не перевищує 15 днів з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі, але не пізніше 10.03.2022, відзив на позов із урахуванням вимог ст. 165 ГПК України; запропоновано позивачу у строк протягом 5 днів з дня отримання відзиву (у разі його отримання) надати суду відповідь на відзив.

Сторони повідомлені про розгляд справи у визначеному ГПК України порядку. Згідно рекомендованих повідомлень про вручення поштової кореспонденції копії ухвали суду про відкриття провадження у справі вручено повноважному представнику відповідача 21.02.2022 за юридичною адресою та 17.03.2022 за фактичною адресою.

Направлена на адресу позивача ухвала суду від 16.02.2022 у справі № 908/230/22, повернулася до суду без вручення адресату з відміткою підприємства поштового зв`язку: За закінченням терміну зберігання.

Згідно з п. 4 ч. 6 ст. 242 ГПК України днем вручення судового рішення є день проставлення у поштовому відділенні відмітки про відмову отримати копію судового рішення чи відмітки про відсутність особи за адресою місцезнаходження, місця проживання чи перебування особи, повідомленою цією особою суду.

У разі, якщо ухвалу про вчинення відповідної процесуальної дії направлено судом за належною адресою, тобто повідомленою суду стороною, і повернуто підприємством зв`язку з посиланням на відсутність (вибуття) адресата, відмову від одержання, закінчення строку зберігання поштового відправлення тощо, то вважається, що адресат повідомлений про вчинення відповідної процесуальної дії (висновок Верховного Суду, викладений у постанові від 25.06.2018 у справі № 904/9904/17).

Враховуючи повернення до суду поштового відправлення з ухвалою з позначкою про повернення кореспонденції за закінченням терміну зберігання, ухвала господарського суду вважається врученою позивачу.

Нормами Господарського процесуального кодексу України визначено, що учасники судового процесу зобов`язані повідомляти суд про зміну свого місцезнаходження чи місця проживання під час розгляду справи. У разі відсутності заяви про зміну місця проживання ухвала про повідомлення чи виклик надсилається учасникам судового процесу, які не мають офіційної електронної адреси, та за відсутності можливості сповістити їх за допомогою інших засобів зв`язку, які забезпечують фіксацію повідомлення або виклику, за останньою відомою суду адресою і вважається врученою, навіть якщо відповідний учасник судового процесу за цією адресою більше не знаходиться або не проживає (ч. 7 ст. 120 ГПК України).

В постанові Верховного Суду від 08.04.2019 у справі № 922/2887/16 викладена правова позиція, що сам лише факт не отримання кореспонденції, якою суд, з додержанням вимог процесуального закону, надсилав ухвалу за належною адресою та яка повернулася в суд у зв`язку з її неотриманням адресатом, вказує на суб`єктивну поведінку сторони щодо отримання кореспонденції, яка надходила на його адресу.

Отже, судом вжито необхідних та достатніх заходів для повідомлення позивача про відкриття провадження у справі № 908/230/22 та розгляд справи.

Судом також враховано, що відповідно до позиції Європейського суду з прав людини, викладеної у рішенні у справі Пономарьов проти України від 03.04.2008, сторони в розумні інтервали часу мають вживати заходів, щоб дізнатись про стан відомого їм судового провадження.

Таким чином, не лише на суд покладається обов`язок належного повідомлення сторін про час та місце судового засідання, але й сторони повинні вживати заходів, щоб дізнатись про стан відомого їм судового провадження.

Про хід розгляду справи, до введення воєнного стану на території України та тимчасового обмеження користування державними реєстрами, позивач міг дізнатись з офіційного веб-порталу Судової влади України ://reyestr.court.gov.ua/. Названий веб-портал згідно з Законом України Про доступ до судових рішень № 3262-IV від 22.12.2005 є відкритим для безоплатного цілодобового користування.

Відзив на адресу суду від відповідача у встановлений в ухвалі суду від 16.02.2022 у справі № 908/230/22 процесуальний строк для подачі відзиву не надійшов, як і будь-яких клопотань чи заяв до суду від відповідача у цей строк не надходило.

Згідно ст. 165 ГПК України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин, суд вирішує справу за наявними матеріалами.

У відповідності до ст. 42 ГПК України учасники справи зобов`язані виявляти повагу до суду та до інших учасників судового процесу; сприяти своєчасному, всебічному, повному та об`єктивному встановленню всіх обставин справи; з`являтися в судове засідання за викликом суду, якщо їх явка визнана судом обов`язковою; подавати усі наявні у них докази в порядку та строки, встановлені законом або судом, не приховувати докази; надавати суду повні і достовірні пояснення з питань, які ставляться судом, а також учасниками справи в судовому засіданні; виконувати процесуальні дії у встановлені законом або судом строки; виконувати інші процесуальні обов`язки, визначені законом або судом.

Відповідно до ч. 8 ст. 252 ГПК України, при розгляді справи у порядку спрощеного провадження суд досліджує докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи, а у випадку розгляду справи з повідомленням (викликом) учасників справи - також заслуховує їх усні пояснення. Судові дебати не проводяться.

Наявні матеріали справи за № 908/230/22 дозволяють здійснити розгляд справи за наявними матеріалами.

Враховуючи приписи ч. 4 ст. 240 ГПК України, у зв`язку з розглядом справи без повідомлення (виклику) учасників справи, зважаючи на закінчення строків розгляду справи, а також запровадження воєнного стану на території України та ведення бойових дій на території Запорізької області, рішення прийнято без його проголошення 23.05.2022.

Розглянувши матеріали справи, суд

ВСТАНОВИВ:

Рішенням виконавчого комітету Запорізької міської ради від 01.09.2017 № 520 Про призначення управителів багатоквартирних будинків міста Запоріжжя згідно із Законом України Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку призначено управителів багатоквартирних будинків міста Запоріжжя за об`єктом конкурсу (група будинків) № 1 - ТОВ Керуюча компанія Мрія, за об`єктом конкурсу (група будинків) № 2, № 4 - ТОВ Місто для людей Запоріжжя, за об`єктом конкурсу (група будинків) № 3 - КП Запоріжремсервіс. Доручено департаменту правового забезпечення Запорізької міської ради підготувати проект договору з надання послуг з управління багатоквартирними будинками міста Запоріжжя, що має бути укладеним від імені власників багатоквартирних будинків з переможцями конкурсу уповноваженою особою ВК ЗМР, строком на 1 рік, з обов`язком управителя розпочати надання послуг з управління багатоквартирними будинками з 01.11.2017 року. Уповноваженою особою на укладання договорів від імені власників визначено заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Бородая О.М.

Співвласниками багатоквартирного будинку, розташованого за адресою: АДРЕСА_1 (замовником, позивачем у справі) та товариством з обмеженою відповідальністю Місто для людей Запоріжжя (управителем, відповідачем у справі) 06.07.2017 укладений договір про надання послуг з управління багатоквартирним будинком №06/09/17-786 (надалі Договір).

Відповідно до п. 1.1 Договору управитель зобов`язувався надавати замовникові послуги з управління багатоквартирним будинком, (далі об`єкт), для забезпечення його сталого функціонування відповідно до цільового призначення, збереження його споживчих властивостей, перелік складових послуг, вартість та періодичність їх надання зазначені в додатку № 1 до цього договору, який є його невід`ємною частиною (далі послуги), а замовник (співвласники багатоквартирного будинку) зобов`язується сплачувати управителю належну йому за цим договором плату, розмір якої встановлено у відповідності з переліком замовлених за цим договором послуг, а також відшкодовувати здійснені необхідні витрати, пов`язані з наданням додаткових послуг, у разі коли управитель отримав на такі витрати письмову згоду замовника.

Згідно з п. 7.1 договору, договір набирає чинності з дати його підписання і діє протягом одного року. Якщо за один місяць до закінчення зазначеного строку дії цього договору, жодна із сторін не повідомить письмово іншу сторону про відмову від цього договору, договір вважається подовженим на наступний однорічний строк. Кількість таких подовжень не обмежується.

Відповідно до протоколу від 20.05.2021 установчих зборів об`єднання співвласників багатоквартирного будинку АДРЕСА_1 вирішено створити Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку та затвердити його назву «Запорізька дім 9». Державну реєстрацію Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Запорізька дім 9» здійснено 24.06.2021.

Як зазначає позивач в позовній заяві, до створення ОСББ «Запорізька дім 29» функції з управління та утримання багатоквартирного будинку АДРЕСА_1 відповідно до проведеного Запорізькою міською радою конкурсу і укладеного договору були передані ТОВ Місто для людей Запоріжжя. Після створення ОСББ Запорізька дім 9 загальними зборами ОСББ Запорізька дім 9 (вищим органом товариства) прийнято рішення, оформлене протоколом від 20.07.2021, про відмову від послуг ТОВ Місто для людей Запоріжжя та прийняття багатоквартирного будинку АДРЕСА_1 в управління ОСББ Запорізька дім 9.

Матеріали справи свідчать, що позивач 04.08.2021 надіслав на адресу відповідача лист-повідомлення, в якому повідомив про створення ОСББ, вимагав припинити дію договору про управління багатоквартирним будинком АДРЕСА_1 .

В листі від 06.08.2021 № 21/531 ТОВ «Місто для людей Запоріжжя» зазначило про отримання повідомлення про створення ОСББ «Запорізька дім 9» та про передачу технічної документації на будинок та вказало, що у товариства відсутня законна підстава для передачі технічної документації багатоквартирного будинку та розірвання договірних відносин з керуючою компанією. При цьому, товариство просило надати засвічені копії: статуту, протоколу загальних зборів з листами голосування та листами опитування, протоколу правління про обрання голови правління та зазначило, що у разі надання запитуваних документів, підприємство матиме законні підстави для розірвання договору.

На вимогу ТОВ «Місто для людей Запоріжжя» листом від 30.09.2021 ОСББ «Запорізька дім 9» надало товариству копії: статуту, протоколу загальних зборів з листами голосування та листами опитування, протоколу правління про обрання голови правління.

ТОВ «Місто для людей Запоріжжя» листом від 27.10.2021 повідомило, що ним здійснено аналіз протоколу загальних зборів, за результатами якого встановлено недостатність голосів співвласників для прийняття рішення.

У відповідь на лист від 11.11.2021 ОСББ «Запорізька дім 9» направлено на адресу відповідача повідомлення № 5 від 11.11.2021 про розірвання договору № 06/09/17-787 від 06.09.2017 про надання послуг з управління багатоквартирним будинком, в якому надано пояснення до підрахунку голосів протоколу № 2 загальних зборів ОСББ «Запорізька дім 9», проведених 20.07.2021, та форму протоколу, затверджену Наказом Міністерства регіонального розвитку будівництва та житлово-комунального господарства України від 25.08.2015 № 203. Отримання повноважним представником відповідача 15.11.2021 вимоги позивача про розірвання договору підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення.

Причиною спору у справі стало питання про наявність чи відсутність підстав для розірвання договору № 06/09/17 про надання послуг з управління багатоквартирним будинком від 06.07.2017, зобов`язання управителя багатоквартирного будинку передати документацію на цей будинок створеному об`єднанню співвласників багатоквартирного будинку, а також зобов`язання ТОВ Місто для людей Запоріжжя здійснити остаточне нарахування за послуги відповідно до фактичних нарахувань та обсягів наданих послуг у період з дати укладання договору про надання послуг з управління багатоквартирним будинком.

Проаналізувавши норми чинного законодавства, оцінивши докази, суд визнав позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню з наступних підстав.

Згідно з ч. 1 ст. 175 Господарського кодексу України, майново-господарськими визнаються цивільно-правові зобов`язання, що виникають між учасниками господарських відносин при здійсненні господарської діяльності, в силу яких зобов`язана сторона повинна вчинити певну господарську дію на користь другої сторони або утримуватися від певної дії, а управнена сторона має право вимагати від зобов`язаної сторони виконання її обов`язку. Майнові зобов`язання, які виникають між учасниками господарських відносин, регулюються ЦК України з урахуванням особливостей, передбачених ГК України.

Відповідно до ст.ст. 525, 526 Цивільного кодексу України, зобов`язання повинні виконуватись належним чином відповідно до вимог закону, умов договору. Одностороння відмова від виконання зобов`язання не допускається крім випадків, передбачених законом.

Аналогічний припис містить ГК України, пунктами 1, 7 ст. 193 якого встановлено, що суб`єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов`язання, належним чином відповідно до закону, ін. правових актів, договору. Одностороння відмова від виконання зобов`язання, не допускається крім випадків, передбачених законом.

За своєю правовою природою укладений позивачем та відповідачем договір про надання послуг з управління багатоквартирним будинком № 06/096/17-786 від 06.09.2017 є договором про надання послуг.

Частиною 1 ст. 901 ЦК України унормовано, що за договором про надання послуг одна сторона (виконавець) зобов`язується за завданням другої сторони (замовника) надати послугу, яка споживається в процесі вчинення певної дії або здійснення певної діяльності, а замовник зобов`язується оплатити виконавцеві зазначену послугу, якщо інше не встановлено договором.

Відповідно до ч. 1 ст. 626 ЦК України, договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов`язків.

Із змісту ст.ст. 15, 16 ЦК України, ст. 20 ГК України слідує, що кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права у разі його порушення, невизнання або оспорювання у спосіб та в порядку, що встановлений договором або законом. Одним із способів захисту цивільних прав та інтересів в тому числі є припинення правовідношення.

Відповідно до ст. 385 ЦК України, власники квартир та нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку (будинках) для забезпечення експлуатації такого будинку (будинків), користування квартирами та нежитловими приміщеннями та управління, утримання і використання спільного майна багатоквартирного будинку (будинків) можуть створювати об`єднання співвласників багатоквартирного будинку (будинків). Таке об`єднання є юридичною особою, що створюється та діє відповідно до закону та статуту.

Як вбачається з матеріалів справи, протоколом № 1 від 20.05.2021 установчих зборів об`єднання співвласників багатоквартирного будинку АДРЕСА_1 затверджено Статут об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Запорізька дім 9».

Відповідно до ч. ч. 1, 7, 8 ст. 1 Закону України Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку, багатоквартирний будинок - житловий будинок, в якому розташовано три чи більше квартири; управитель багатоквартирного будинку (далі - управитель) - фізична особа - підприємець або юридична особа - суб`єкт підприємницької діяльності, яка за договором із співвласниками забезпечує належне утримання та ремонт спільного майна багатоквартирного будинку і прибудинкової території та належні умови проживання і задоволення господарсько-побутових потреб; управління багатоквартирним будинком - вчинення співвласниками багатоквартирного будинку дій щодо реалізації прав та виконання обов`язків співвласників, пов`язаних з володінням, користуванням і розпорядженням спільним майном багатоквартирного будинку.

Згідно із ч. ч. 5, 6 ст. 5 вказаного Закону, замовник будівництва або попередній власник будинку зобов`язаний передати паспорт об`єкта будівництва та один примірник технічної документації на будинок згідно з переліком, визначеним центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної житлової політики і політики у сфері житлово-комунального господарства, співвласникам в особі їх об`єднання або особі, уповноваженій співвласниками у передбаченому цим Законом порядку. У разі якщо об`єднання співвласників багатоквартирного будинку не створено та уповноважену особу не визначено, паспорт об`єкта будівництва та примірник технічної документації на будинок передаються управителю, якщо його обрано відповідно до закону. У разі зміни форми управління багатоквартирним будинком особа, яка здійснювала управління, повинна передати наявну в неї технічну та іншу передбачену законодавством документацію на будинок особі, визначеній співвласниками такого будинку. У разі зміни управителя попередній управитель повинен передати наявну в нього технічну та іншу передбачену законодавством документацію на будинок новому управителю.

Статтею 9 Закону України Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку передбачено, що управління багатоквартирним будинком здійснюється його співвласниками. За рішенням співвласників усі або частина функцій з управління багатоквартирним будинком можуть передаватися управителю або всі функції - об`єднанню співвласників багатоквартирного будинку (асоціації об`єднань співвласників багатоквартирного будинку). Наймачі, орендарі та інші користувачі квартир та нежитлових приміщень багатоквартирного будинку можуть брати участь в управлінні багатоквартирним будинком виключно за дорученням власників таких квартир та приміщень.

Частиною 1 ст. 10 цього Закону визначено, що співвласники приймають рішення щодо управління багатоквартирним будинком на зборах у порядку, передбаченому цією статтею. Якщо у багатоквартирному будинку в установленому законом порядку утворено об`єднання співвласників, проведення зборів співвласників та прийняття відповідних рішень здійснюється згідно із законом, що регулює діяльність об`єднань співвласників багатоквартирних будинків.

Спеціальним Законом, що регулює діяльність об`єднань співвласників багатоквартирних будинків, визначено правові та організаційні засади створення, функціонування, реорганізації та ліквідації об`єднань власників жилих та нежилих приміщень багатоквартирного будинку, захисту їхніх прав та виконання обов`язків щодо спільного утримання багатоквартирного будинку, є Закон України Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку від 29.11.01 № 2866-III (набрав чинності 01.01.2002).

Відповідно до ст. 1 вказаного Закону, об`єднання співвласників багатоквартирного будинку (далі - об`єднання) - юридична особа, створена власниками квартир та/або нежитлових приміщень багатоквартирного будинку для сприяння використанню їхнього власного майна та управління, утримання і використання спільного майна.

Об`єднання може бути створено лише власниками квартир та нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку (багатоквартирних будинках). Державна реєстрація об`єднання (асоціації) проводиться у порядку, встановленому законом для державної реєстрації юридичних осіб. Об`єднання (асоціація) вважається утвореним з дня його державної реєстрації (ч.ч. 1, 14 ст. 6 Закону України Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку).

Відповідно до Виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Запорізька дім 9» зареєстроване як юридична особа 24.06.2021 за номером 1001031020000051438; ідентифікаційний код юридичної особи: 44217106; місцезнаходження юридичної особи: 69002, Запорізька область, місто Запоріжжя, вул. Запорізька, будинок 9.

Згідно із ч. ч. 18, 19 ст. 6 Закону України Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку, колишній балансоутримувач багатоквартирного будинку або особа, яка здійснювала управління багатоквартирним будинком до створення об`єднання, у тримісячний строк з дня державної реєстрації об`єднання забезпечує передачу йому примірника технічної та іншої передбаченої законодавством документації на будинок, а також документа, на підставі якого багатоквартирний будинок прийнято в експлуатацію, технічного паспорта і планів інженерних мереж. У разі відсутності документації на багатоквартирний будинок колишній балансоутримувач багатоквартирного будинку або особа, яка здійснювала управління багатоквартирним будинком до створення об`єднання, протягом півроку з дня державної реєстрації об`єднання відновлює її за власний рахунок.

Відповідно до ст. 12 Закону України Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку, управління багатоквартирним будинком здійснює об`єднання через свої органи управління. За рішенням загальних зборів функції з управління багатоквартирним будинком можуть бути передані (всі або частково) управителю або асоціації. Об`єднання самостійно визначає порядок управління багатоквартирним будинком та може змінити його у порядку, встановленому цим Законом та статутом об`єднання.

Згідно з ч. 6 ст. 5 Закону України Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку, у разі зміни форми управління багатоквартирним будинком особа, яка здійснювала управління, повинна передати наявну в неї технічну та іншу передбачену законодавством документацію на будинок особі, визначеній співвласниками такого будинку.

Згідно з абз. 4 ч. 5 ст. 13 Закону України Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку, якщо протягом дії договору про надання послуг з управління багатоквартирним будинком, укладеного за результатами конкурсу, співвласники приймуть рішення про зміну форми управління багатоквартирним будинком або про обрання іншого управителя, співвласники мають право достроково розірвати такий договір, попередивши про це управителя, призначеного на конкурсних засадах, не пізніш як за два місяці до дня розірвання договору.

Відповідно до ст. 907 ЦК України, договір про надання послуг може бути розірваний, у т.ч. шляхом односторонньої відмови від договору, в порядку та на підставах, встановлених цим Кодексом, іншим законом або за домовленістю сторін. Порядок і наслідки розірвання договору про надання послуг визначаються домовленістю сторін або законом.

Частиною 1 ст. 598 ЦК України визначено, що зобов`язання припиняється частково або у повному обсязі на підставах, встановлених договором або законом.

Згідно із ч.ч. 1, 2 ст. 651 ЦК України, зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом.

Загальний порядок для розірвання договорів визначений ст. 188 ГК України.

Відповідно до ч.ч. 1-4 ст. 188 ГК України, зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускаються, якщо інше не передбачено законом або договором. Сторона договору, яка вважає за необхідне змінити або розірвати договір, повинна надіслати пропозиції про це другій стороні за договором. Сторона договору, яка одержала пропозицію про зміну чи розірвання договору, у двадцятиденний строк після одержання пропозиції повідомляє другу сторону про результати її розгляду. У разі якщо сторони не досягли згоди щодо зміни (розірвання) договору або у разі неодержання відповіді у встановлений строк з урахуванням часу поштового обігу, заінтересована сторона має право передати спір на вирішення суду.

Частиною 5 ст. 188 ГК України вказано, що якщо судовим рішенням договір змінено або розірвано, договір вважається зміненим або розірваним з дня набрання даним рішенням, якщо іншого строку набрання чинності не встановлено за рішенням суду.

Відповідно до п. 5 ст. 13 Прикінцеві та перехідні положення Закону України Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку, якщо протягом дії договору про надання послуг з управління багатоквартирним будинком, укладеного за результатами конкурсу, співвласники приймуть рішення про зміну форми управління багатоквартирним будинком, або про обрання іншого управителя, співвласники мають право достроково розірвати такий договір, попередивши про це управителя, призначеного на конкурсних засадах, не пізніш як за два місяці до дня розірвання договору.

Пунктом 33 Типового договору про надання послуги з управління багатоквартирним будинком, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 05.09.2018 № 712, встановлено, що якщо протягом строку дії цього договору співвласники приймають рішення про зміну форми управління будинком або про обрання іншого управителя, цей договір достроково припиняється через два місяці з дати отримання управителем повідомлення від співвласників (уповноваженої ними особи) про таке рішення.

Після створення ОСББ «Запорізька дім 9», державна реєстрація якого відбулась 24.06.2021, ухвалення зборами щодо самостійного утримання будинку та припинення договірних відносин з керуючою компанією ТОВ Місто для людей Запоріжжя, позивач неодноразово звертався до відповідача із повідомленням про припинення договору, взяття будинку на самозабезпечення, відмову від відповідача як виконавця послуг з управління будинком, передачу технічної документації на багатоквартирний будинок по АДРЕСА_1 та вимогою здійснення перерахунку оплати надання послуг утримання будинку та повернення невикористаних коштів мешканцям.

В абз. 4 ч. 5 ст. 13 Закону України Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку чітко визначено порядок розірвання договору про надання послуг з управління багатоквартирним будинком, укладеного з управителем, а саме шляхом направлення відповідного повідомлення не пізніш як за два місяці до дня розірвання договору.

Передбачене зазначеною нормою право співвласників будинку на розірвання договору з управителем, в т.ч. у разі прийняття рішення про зміну форми управління багатоквартирним будинком, не залежить від будь-яких інших умов крім наявності відповідного рішення співвласників будинку та направлення існуючому управителю повідомлення з додержанням вищевказаного строку.

Факт звернення позивача до керуючої компанії ТОВ Місто для людей Запоріжжя з повідомленням про розірвання договору з дотриманням встановлених законодавством строків та порядку підтверджується матеріалами справи.

Порядок розірвання договору про надання послуг з управління багатоквартирним будинком не залежить від будь-яких інших умов, крім наявності рішення співвласників будинку про зміну форми управління багатоквартирним будинком або про обрання іншого управителя та направлення існуючому управителю повідомлення, не пізніш як за два місяці до дня розірвання договору.

Відповідно до ч. 3 ст. 653 ЦК України, якщо договір змінюється або розривається у судовому порядку, зобов`язання змінюється або припиняється з моменту набрання рішенням суду законної сили.

Враховуючи вищенаведене вимога позивача про розірвання договору № 06/09-786 про надання послуг з управління багатоквартирним будинком від 06.09.2017, укладеного ТОВ Місто для людей Запоріжжя та співвласниками багатоквартирного будинку, що розташований за адресою: АДРЕСА_1 з 06.10.2021, є обґрунтованою та задовольняється судом.

Також суд дійшов висновку, що за умови створення 24.06.2021 юридичної особи об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Запорізька дім 9», прийняття 20.07.2021 співвласниками багатоквартирного будинку «Запорізька дім 9» рішення про взяття будинку на самозабезпечення, відмову від ТОВ Місто для людей Запоріжжя як виконавця послуг з управлення, утримання та ремонту будинку, споруди та прибудинкової території та додержання вимог щодо відповідного повідомлення про це управителя, ухилення відповідача (управителя) від підписання договору про розірвання договору про надання послуг з управління багатоквартирним будинком за вказаною адресою та передачі технічної документації є безпідставним.

Правовий аналіз положень ч. 18 ст. 6 Закону України Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку дозволяє дійти висновку про те, що передбачений зазначеною нормою обов`язок попереднього балансоутримувача будинку з передачі документації на будинок об`єднанню співвласників багатоквартирного будинку виникає у нього з дня державної реєстрації об`єднання та підлягає виконанню без-будь яких інших додаткових умов.

Подібну правову позицію викладено у постанові Верховного Суду у складі суддів об`єднаної палати Касаційного господарського суду від 05.07.2019 р. у справі №910/6167/18.

Згідно з ч. 1 ст. 36 Закону України "Про судоустрій і статус суддів" Верховний Суд є найвищим судом у системі судоустрою України, який забезпечує сталість та єдність судової практики у порядку та спосіб, визначені процесуальним законом.

За приписами ч. ч. 5, 6 ст. 13 Закону України "Про судоустрій і статус суддів" висновки щодо застосування норм права, викладені у постановах Верховного Суду, є обов`язковими для всіх суб`єктів владних повноважень, які застосовують у своїй діяльності нормативно-правовий акт, що містить відповідну норму права. Висновки щодо застосування норм права, викладені у постановах Верховного Суду, враховуються іншими судами при застосуванні таких норм права.

Відповідно до ч. 4 ст. 236 ГПК України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.

На підставі вищевикладених обставин, у позивача виникло право витребовувати у попереднього управителя будинком, яким є відповідач, технічну документацію на підставі частин 18, 19 статті 6 Закону України "Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку", а у відповідача виник обов`язок у тримісячний строк з дня державної реєстрації об`єднання передати спірну документацію на будинок.

Державна реєстрація об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Запорізька дім 9 відбулась 24.06.2021, а отже обов`язок передати об`єднанню відповідну документацію на будинок станом на час звернення з позовом до суду є таким, що настав.

Остаточне повідомлення № 5 про розірвання договору № 06/09/17-786 від 06.09.2017 отримане відповідачем 15.11.2021.

Однак, ані протягом 3-місячного строку з дати реєстрації об`єднання, ані після отримання повідомлення позивача про розірвання договору, ані станом на дату звернення позивача з даним позовом до господарського суду, вимоги закону відповідачем виконані не були, відповідна документація об`єднанню не передана.

Таким чином, відповідно до вимог ч. 18 ст. 6 Закону України Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку у відповідача, як управителя багатоквартирного будинку, після державної реєстрації ОСББ виник обов`язок у тримісячний строк передати йому спірну документацію на будинок і оскільки строк виконання відповідачем свого зобов`язання з передачі ОСББ спірної документації є таким, що настав, а відповідач відповідну документацію не передав, вимога позивача про зобов`язання ТОВ Місто для людей Запоріжжя передати технічну документацію на багатоквартирний будинок є правомірною і підлягає задоволенню.

Що стосується переліку витребуваної документації, слід зазначити наступне.

Станом на момент укладення договору про надання послуг з управління будинком від 06.09.2017 ТОВ Місто для людей Запоріжжя та ОСББ Запорізька дім 9 були чинними Правила управління будинком, спорудою, житловим комплексом або комплексом будинків і споруд, які затверджено наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 02.02.2009 № 13, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 27.04.2009 за №377/16393 (далі - Правила № 13).

Так, за змістом пункту 1.2 Правил № 13 управління будинком - це дії, спрямовані на забезпечення сталого функціонування будинку та прибудинкової території відповідно до їх цільового призначення і збереження їх споживчих якостей, а також на організацію забезпечення потреби мешканців будинку в отриманні житлово-комунальних послуг відповідно до вимог нормативів, норм, стандартів, порядків і правил.

У пункті 1.3 Правил № 13 визначено, що управління будинком передбачає виконання таких функцій як, зокрема, планування заходів щодо збереження та сталого функціонування об`єкта, наданого в управління, та організацію забезпечення потреб мешканців об`єкта в отриманні житлово-комунальних послуг відповідно до вимог пункту 3.3 цих Правил; ведення передбаченої законодавством звітності, а також технічної документації щодо стану, утримання та експлуатації об`єкта відповідно до вимог пункту 3.6 цих Правил; організацію належної експлуатації та утримання об`єкта відповідно до його цільового призначення згідно з вимогами пунктів 3.7, 3.8 цих Правил.

Пунктом 2.2 Правил № 13 визначено, що при передачі об`єкта в управління попередній балансоутримувач чи особа, що здійснювала управління будинком, надає замовнику, а замовник передає особі, що буде здійснювати управління будинком, оригінали або належним чином завірені копії документів (у разі зберігання оригіналів документів у місцевих архівах) щодо технічного стану об`єкта, у тому числі: план земельної ділянки з усіма будинками та спорудами, що на ній розташовані, виготовлений відповідно до вимог Інструкції з топографічного знімання у масштабах 1:5000, 1:2000, 1:1000 та 1:500 (ГКНТА-2.04-02-98), затвердженої наказом Головного управління геодезії, картографії та кадастру при Кабінеті Міністрів України від 09.04.1998 N 56, зареєстрованої у Міністерстві юстиції України 23.06.1998 за N 393/2833; паспорт об`єкта та земельної ділянки; проектно-кошторисну документацію та виконавчі креслення на кожний будинок та споруду об`єкта; акт технічного стану об"єкта на момент приймання-передачі; схеми внутрішньобудинкових мереж централізованого постачання холодної та гарячої води, водовідведення, газо- та електропостачання, централізованого опалення тощо; виконавчі креслення контурів заземлення (для споруд, які мають заземлення); паспорти котельного господарства, котлові книги; паспорти ліфтового господарства; кошториси, описи робіт з поточного та капітального ремонту: акти технічного огляду; журнали заявок мешканців об`єкта; протоколи виміру опору ізоляції електромереж; протоколи огляду системи вентиляції; щодо бухгалтерського обліку та передбаченої законодавством звітності за об`єктом; обліку мешканців об`єкта, а також власників, співвласників окремих приміщень об`єкта, які у ньому не мешкають; правовідносин попереднього балансоутримувача чи особи, що здійснювала управління будинком, з юридичними або фізичними особами у сфері надання та оплати житлово-комунальних послуг, найму, оренди та користування приміщеннями об`єкта; планових заходів за попередній та на поточний роки, необхідних для утримання об`єкта відповідно до вимог нормативів, норм, стандартів, порядків і правил та для збереження належного технічного стану будівельних елементів, конструкцій та мереж об`єкта.

Відповідно до пункту 2.3 Правил № 13 у разі відсутності документів, передбачених цим пунктом, відмітка про це робиться в акті приймання-передачі об`єкта. Відсутні документи виготовляються чи відновлюються за рахунок попереднього балансоутримувача чи особи, що здійснювала управління будинком, протягом одного місяця з моменту складення акта приймання-передачі об`єкта та передаються ним особі, що буде здійснювати управління будинком, з оформленням додатка до акта приймання-передачі.

Пунктом 3.6 Правил № 13, встановлено, що особа, що здійснює управління будинком, зберігає та веде технічну документацію щодо стану, утримання та експлуатації об`єкта. Технічна документація довготривалого зберігання містить: план ділянки в масштабі 1:1000 - 1:2000 з усіма будинками та спорудами, що на ній розташовані; проектно-кошторисну документацію та виконавчі креслення на кожний будинок та споруду; акт технічного стану житлового будинку на момент укладення договору управління; схеми внутрішньобудинкових мереж централізованого постачання холодної та гарячої води, водовідведення, газо- та електропостачання, централізованого опалення тощо; паспорти котельного господарства, котлові книги; паспорти ліфтового господарства; паспорти на кожний житловий будинок та земельну ділянку; виконавчі креслення контурів заземлення (для споруд, які мають заземлення).

Відповідно до п. 1.2 Правил утримання жилих будинків та прибудинкових територій, затверджених наказом Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства № 76 від 17.05.2005 (далі Правила № 76) до складу технічної документації постійного зберігання включаються: технічний паспорт на квартирний (багатоповерховий) житловий будинок; проектно-кошторисна документація зі схемами влаштування внутрішньобудинкових мереж водопостачання, каналізації, центрального опалення, тепло-, газо-, електропостачання тощо; акти державної комісії про приймання жилого будинку в експлуатацію; паспорти котельного господарства, котлові книги, у разі наявності вбудованих та прибудованих котелень; паспорти ліфтового господарства; акти приймання-передачі жилого будинку у разі зміни його власника чи балансоутримувача.

Перелік технічної документації на багатоквартирний будинок затверджено наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 17.07.2018 № 176 (за реєстраційним № 930/32382 в Міністерстві юстиції України 16.08.2018), який набрав чинності 14.09.2018.

До технічної документації на багатоквартирний будинок згідно з вказаним Переліком належить: технічний паспорт на багатоквартирний будинок; паспорт об`єкта, складений за результатами обстеження прийнятих в експлуатацію об`єктів будівництва; енергетичний сертифікат і звіт про обстеження інженерних систем; проектна документація зі схемами влаштування внутрішньобудинкових систем; документ, що підтверджує прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів; технічна документація обладнання котелень; технічна документація на ліфти; план земельної ділянки; акти приймання-передавання технічної документації на багатоквартирний будинок; паспорти, гарантійні документи, акти випробування, повірки й опломбування та інші технічні документи на системи, мережі, встановлені прилади, устаткування та обладнання у багатоквартирному будинку.

Статтями 13, 14, 526 Цивільного кодексу України визначено, що цивільні права і обов`язки здійснюються та виконуються у межах, наданих договором або актами цивільного законодавства. При здійсненні своїх прав особа зобов`язана утримуватись від дій, які могли б порушити права інших осіб, не допускається зловживання правами. Зобов`язання має виконуватись належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.

Як вже зазначалось вище, положеннями ч. 18 ст. 6 Закону України "Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку" передбачено обов`язок управителя багатоквартирних будинків з передачі ОСББ документації на будинки, який виникає у нього з дня державної реєстрації ОСББ та підлягає виконанню без будь-яких інших додаткових умов, оскільки жодних інших підстав, крім державної реєстрації об`єднання, для передачі документації від управителя багатоквартирних будинків до створення ОСББ вказаним Законом не визначено.

Наведений позивачем перелік технічної документації, яку він просить витребувати від відповідача, відповідає Правилам № 13 та Наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 17.07.2018 № 176.

Обставини фактичної наявності або відсутності такої документації у відповідача не мають істотного значення, оскільки відповідно до ч. 5 ст. 5 Закону України Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку така документація повинна була бути передана замовником будівництва або попереднім власником будинку відповідачу, а у випадку відсутності документації на багатоквартирний будинок останній, відповідно до вимог ч. 19 ст. 6 Закону України "Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку" зобов`язаний відновити її за власний рахунок.

Подібна правова позиція викладена у постанові Центрального апеляційного господарського суду від 04.12.2019 у справі № 908/1049/19.

Аналогічна правова позиція висловлена Верховним Судом у складі суддів об`єднаної палати Касаційного господарського суду в постанові від 05.07.2019 у справі №910/6167/18, постановах Касаційного господарського суду у складі Верховного Суду від 13.11.2019 у справі № 917/1208/18, від 11.06.2019 у справі № 921/753/16-г/11.

На підставі викладеного, суд визнав вимоги позивача про витребування відповідної документації правомірними та такими, що підлягають задоволенню.

Відповідно до п. 5 ст. 13 Прикінцеві та перехідні положення Закону України Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку, у разі зміни форми управління багатоквартирним будинком або обрання іншого управителя виконавець послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій має здійснити остаточне нарахування плати за послуги відповідно до фактичних нарахувань та обсягів наданих послуг.

Також, п. 68 Правил надання послуги з управління багатоквартирним будинком, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 05.09.2015 р. № 712, передбачено, що не пізніше дня припинення дії договору управління управитель здійснює остаточні нарахування плати за послугу, перерахунок плати за послугу в разі її ненадання чи надання неналежної якості, якщо такий перерахунок не було здійснено раніше відповідно до вимог, визначених законодавством.

Матеріали справи не містять доказів відповідного перерахунку.

За таких обставин, судом визнаються обґрунтованими та заявленими правомірно вимоги позивача щодо зобов`язання відповідача здійснити остаточне нарахування за послуги відповідно до фактичних нарахувань та обсягів наданих послуг у період з дати укладання договору про надання послуг з управління багатоквартирним будинком, укладеного ТОВ Місто для людей Запоріжжя та співвласниками багатоквартирного будинку, що розташований за адресою: АДРЕСА_1 , по 06 жовтня 2021 року.

Відповідно до ст.ст. 73, 74 ГПК України доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.

Кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.

Згідно зі ст. 76 ГПК України належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

Відповідач визнані судом обґрунтованими позовні вимоги не спростував, доказів, які могли б свідчити про належне виконання ним обов`язків щодо передачі технічної документації на багатоквартирний будинок та здійснення остаточних нарахувань за послуги , або звільнення його від такого обов`язку, не надав.

Таким чином, дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог.

Судовий збір на підставі пункту 2 частини 1 статті 129 Господарського процесуального кодексу України покладається на відповідача.

Щодо витрат на професійну правничу допомогу, суд відзначає, що позивачем надано попередній розрахунок судових витрат, згідно якого зазначено, що витрати на надання правової допомоги можуть скласти 7500,00 грн. Доказів на підтвердження розміру цих витрат позивачем не надано, тому витрати позивача на професійну правничу допомогу судом не розподіляються.

Керуючись ст.ст. 74, 76-80, 123, 129, 233, 236-242, 247-250 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

1.Позов задовольнити.

2.Розірвати договір № 06/09-786 про надання послуг з управління багатоквартирним будинком від 06 вересня 2017 року, укладений ТОВ Місто для людей Запоріжжя та співвласниками багатоквартирного будинку, що розташований за адресою: АДРЕСА_1 з 06.10.2021.

3.Зобов`язати ТОВ Місто для людей Запоріжжя передати за актом приймання-передачі ОСББ Запорізька дім 9 наступну технічну документацію на багатоквартирний будинок: технічний паспорт на багатоквартирний будинок; паспорт об`єкта, складений за результатами обстеження прийнятих в експлуатацію об`єктів будівництва; енергетичний сертифікат і звіт про обстеження інженерних систем; проектну документацію зі схемами влаштування внутрішньо будинкових систем; документ, що підтверджує прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів; технічну документацію обладнання котелень; технічну документацію на ліфти; план земельної ділянки; акти приймання-передавання технічної документації на багатоквартирний будинок; паспорти, гарантійні документи, акти випробування, повірки й пломбування та інші технічні документи на системи, мережі, встановленні прилади, устаткування та обладнання у багатоквартирному будинку. Видати наказ.

4.Зобов`язати ТОВ Місто для людей Запоріжжя здійснити остаточне нарахування за послуги відповідно до фактичних нарахувань та обсягів наданих послуг у період з дати укладання договору про надання послуг з управління багатоквартирним будинком, укладеного ТОВ Місто для людей Запоріжжя та співвласниками багатоквартирного будинку, що розташований за адресою: АДРЕСА_1 , по 06 жовтня 2021 року. Видати наказ.

5.Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю Місто для людей Запоріжжя (юридична адреса: вулиця Перемоги, буд. 131-в, м. Запоріжжя, 69035; фактичне місцезнаходження: вул. Покровська, буд. 24, м. Запоріжжя, 69063; ідентифікаційний код 41279924) на користь об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Запорізька дім 9 (вулиця Запорізька, буд. 9, м. Запоріжжя, 69002; ідентифікаційний код 44217106) 7443,00 грн. (сім тисяч чотириста сорок три грн. 00 коп.) судового збору. Видати наказ.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня його проголошення безпосередньо до суду апеляційної інстанції. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складено, оформлено і підписано у відповідності до вимог ст.ст. 240, 241 ГПК України 27.05.2022.

Суддя В.В. Левкут

СудГосподарський суд Запорізької області
Дата ухвалення рішення22.05.2022
Оприлюднено22.06.2022
Номер документу104496552
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Розірвання договорів (правочинів) надання послуг

Судовий реєстр по справі —908/230/22

Судовий наказ від 29.06.2022

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Левкут В.В.

Судовий наказ від 29.06.2022

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Левкут В.В.

Судовий наказ від 29.06.2022

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Левкут В.В.

Судовий наказ від 29.06.2022

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Левкут В.В.

Рішення від 05.06.2022

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Левкут В.В.

Рішення від 22.05.2022

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Левкут В.В.

Ухвала від 16.02.2022

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Левкут В.В.

Ухвала від 16.02.2022

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Левкут В.В.

Ухвала від 31.01.2022

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Левкут В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні