Харківський окружний адміністративний суд
61004 м. Харків, вул. Мар'їнська, 18- Б-3
ПОСТАНОВА
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
07.07.2010 р. № 2а -6325/10/2070
Харківський окружний адм іністративний суд у складі:
головуючого судді - Мар'єнк о Л.М.
при секретарі судового зас ідання - Макогон Н.О.
за участю сторін:
представник позивача - Г орелкова С.М., діє на підстав і довіреності № 07-594/1287 від 11.06.2010р.,
представник відповідача - Пиво О.В., діє як президент АТ фірми "Супутник",
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адмініст ративну справу за позовом
Харківського обласного в ідділення Фонду соціального захисту інвалідів
до Акціонерного товариства фірми "Супутник"
про стягнення адміністратив но - господарських санкцій та пені , -
В С Т А Н О В И В:
Харківське обласне ві дділення Фонду соціального з ахисту інвалідів звернулось до суду з адміністративним п озовом до Акціонерного товар иства фірми "Супутник", в якому просили стягнути з Акціонер ного товариства фірми "Супут ник" на користь Харківського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалід ів адміністративно - господа рські санкції за незайняті р обочі місця, призначені для п рацевлаштування інвалідів в сумі 4305,00 грн., та пеню за поруше ння термінів сплати адмініст ративно - господарських санк цій в сумі 42,57 грн., всього 4347,57 грн .
В обґрунтування позовних в имог позивач зазначив, що від повідно до ст. 19 Закону Україн и "Про основи соціальної захи щеності інвалідів в Україні" від 21.03.1991 року № 875-ХІІ, для підпри ємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, орга нізацій громадських організ ацій інвалідів, фізичних осі б, які використовують найман у працю, установлюється норм атив робочих місць для праце влаштування інвалідів у розм ірі чотирьох відсотків серед ньооблікової чисельності шт атних працівників обліковог о складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одн ого робочого місця. Відповід но до ст. 20 зазначеного Закону встановлено обов'язок підпр иємств, установ, організацій , у тому числі підприємств, орг анізацій, громадських органі зацій інвалідів, фізичні осо би, які використовують найма ну працю, де середньообліков а чисельність працюючих інва лідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим ст аттею 19 цього Закону, щороку с плачувати відповідним відді ленням Фонду соціального зах исту інвалідів адміністрати вно-господарські санкції, су ма яких визначається в розмі рі середньорічної заробітно ї плати на відповідному підп риємстві, установі, організа ції, у тому числі підприємств і, організації громадських о рганізацій інвалідів, фізичн ої особи, яка використовує на йману працю, за кожне робоче м ісце, призначене для працевл аштування інваліда і не зайн яте інвалідом. У відповіднос ті до ч. 2 ст. 20 Закону України „П ро основи соціальної захищен ості інвалідів в Україні” по рушення термінів сплати адмі ністративно-господарських с анкцій тягне за собою нараху вання пені. Пеня обчислюєтьс я виходячи з 120 відсотків річн их облікової ставки Націонал ьного банку України, що діяла на момент сплати, нараховано ї на повну суму недоїмки за ве сь її строк. Таким чином, за 1 ро боче місце, призначене для пр ацевлаштування інвалідів і н е зайнятих інвалідами, відпо відач до 16.04.2010 року повинен був самостійно сплатити адмініс тративно - господарські санк ції у розмірі 4305,00 грн. Розмір пе ні у сумі 42,57 грн. підтверджуєть ся Розрахунком пені на суму з аборгованості по сплаті адмі ністративно-господарських с анкцій. Оскільки вищезазнач ені суми відповідачем не спл ачено, утворилася заборгован ість у розмірі 4347,57 грн.
Відповідач заперечував пр оти адміністративного позов у, від президента фірми АТ "Суп утник" до суду надійшли письм ові заперечення, в яких відпо відач зазначив, що АТ фірми "Су путник" існує як самостійна ю ридична особа з 1992 року. Основн им видом діяльності підприєм ства є виготовлення пам'ятни ків, надгробних плит та іншої похоронної атрибутики. Робо та, за своїм змістом, є фізично важкою і вимагає від його пра цівників певних природних і фізичних здібностей. У зв'язк у з цим, при підборі співробіт ників підприємства враховую ться як фізичні дані, так і ная вність певних професійних на виків. З урахуванням специфі ки роботи підприємства, її ді яльність носить сезонний хар актер, тому що виготовлення т а встановлення пам'ятників і надгробних плит в холодну по ру року не здійснюється. Це вп ливає і на прибутку підприєм ства. Фактично, за даними бухг алтерських звітів за 2009р., підп риємство є збитковим, що підт верджується копією балансу і звіту про фінансові результ ати за 2009р. Підприємство АТ фір ма "Супутник" ніколи не відмов лялось від працевлаштування на своєму підприємстві інва лідів і в цьому зв'язку знаход илося в контакті з фондом зай нятості Дзержинського район у м. Харкова. Так, в кінці 2008 року , до вищезазначеного фонду за йнятості була направлена зая вка АТ фірмою "Супутник" про на дання робочих місць на підпр иємстві інвалідам. Крім цьог о, у відношенні до наказу № 11к в ід 27.07.2009р. на посаду сторожа був оформлений інвалід по здоро в'ю ОСОБА_3, який звільнивс я с цієї посади за особистим б ажанням 23.09.2009р. на підставі нака зу 17к від 23.09.2009р. У відповідності до наказу № 16к від 22.09.2009р., на поса ду сторожа був оформлений О СОБА_4, який звільнився з зай маної посади 20.10.2009р. у відповідн ості до наказу № 19к. Крім цього , на підприємстві на сьогодні шній час на посаді сторожа пр ацює ОСОБА_5, у відповідно сті до наказу № 20к від 12.11.2009р. Від омості про працюючих інвалід ів достовірно відомі позивач у по справі та зазначені підп риємством у звіті "Про зайнят ість і працевлаштування інва лідів" за 2009 рік, який надавався підприємством до фонду соці ального захисту інвалідів у Харківській області.
У судовому засіданні предс тавник позивача підтримала п озовні вимоги, посилаючись н а викладені у позові обстави ни.
Представник відповідача з аперечував проти позову, пос илаючись на викладені у запе реченнях обставини.
Заслухавши пояснення пред ставників сторін, дослідивши матеріали справи, суд вважає , що позов підлягає задоволен ню з наступних підстав.
Згідно ст. 19 Закону України " Про основи соціальної захище ності інвалідів в Україні", дл я підприємств, установ, орган ізацій незалежно від форми в ласності і господарювання вс тановлюється норматив робоч их місць для забезпечення пр ацевлаштування інвалідів в р озмірі чотирьох відсотків ві д загальної чисельності прац юючих, а якщо працює від 15 до 25 ч оловік - у кількості 1 робочого місця.
Відповідно до вимог ст. 20 вка заного закону, підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організ ації громадських організаці й інвалідів, фізичні особи, як і використовують найману пра цю, де середньооблікова чисе льність працюючих інвалідів менша, ніж встановлено норма тивом, передбаченим ст. 19 цьог о Закону, щороку сплачують ві дповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалід ів адміністративно-господар ські санкції, сума яких визна чається в розмірі середньої заробітної плати на відповід ному підприємстві, установі, організації, у тому числі під приємстві, організації грома дських організацій інваліді в, фізичної особи, яка викорис товує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом.
Судом встановлено, що відпо відач згідно поданої державн ої звітності "Звіт про зайнят ість та працевлаштування інв алідів" (форма № 10-ПІ) за 2009 рік по винен був створити у 2009 році 1 р обоче місце для працевлаштув ання інвалідів, відповідно д о середньооблікової чисельн ості штатних працівників осо бового складу - 10 осіб. Відпові дно до ст. 19 зазначеного Закон у, на АТ фірма «Супутник» у 2009 р оці норматив для працевлашту вання інвалідів складав 1 роб оче місце. Відповідно до спис ку працюючих інвалідів факти чно на підприємстві жодного інваліда не працювало.
У відповідності до ч. 4 ст. 20 За кону України "Про зайнятість населення" від 01.03.1991 року № 803-ХІІ , підприємства, установи, орга нізації незалежно від форми власності реєструються у міс цевих центрах зайнятості за їх місцезнаходженням як плат ники збору до Фонду загально обов'язкового державного соц іального страхування Україн и на випадок безробіття, щомі сяця подають цим центрам адм іністративні дані у повному обсязі про наявність вільни х робочих місць (вакансій), у т ому числі призначених для пр ацевлаштування інвалідів. По рушення порядку подання адмі ністративних даних тягне за собою відповідальність, пере дбачену законом.
Судом встановлено, що доказ и того, що протягом 2009 року відп овідач надавав місцевому цен тру зайнятості населення інф ормацію щодо наявності вакан тних робочих місць для праце влаштування інвалідів відсу тні, оскільки АТ фірма «Супут ник» інформувало Харківськи й міський центр зайнятості ш ляхом надання звітів про ная вність робочих місць та потр ебу у працівниках формою № 3-ПН лише один раз у 2008 році, а не щом ісяця у 2009 році, як це передбаче но ч. 4 ст. 20 Закону України "Про з айнятість населення".
Відповідно до ст. 18 Закону Ук раїни "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укр аїні", забезпечення прав інва лідів на працевлаштування та оплачувану роботу, в тому чис лі з умовою про виконання роб оти вдома, здійснюється шлях ом їх безпосереднього зверне ння до підприємств, установ, о рганізацій чи до державної с лужби зайнятості. Підбір роб очого місця здійснюється пер еважно на підприємстві, де на стала інвалідність, з урахув анням побажань інваліда, ная вних у нього професійних нав ичок і знань, а також рекоменд ацій медико-соціальної експе ртизи. Підприємства, установ и, організації, фізичні особи , які використовують найману працю, зобов'язані виділяти т а створювати робочі місця дл я працевлаштування інваліді в, у тому числі спеціальні роб очі місця, створювати для них умови праці з урахуванням ін дивідуальних програм реабіл ітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарант ії, передбачені чинним закон одавством, надавати державні й службі зайнятості інформац ію, необхідну для організаці ї працевлаштування інваліді в, і звітувати Фонду соціальн ого захисту інвалідів про за йнятість та працевлаштуванн я інвалідів у порядку, встано вленому Кабінетом Міністрів України.
Таким чином, Закон України " Про основи соціальної захище ності інвалідів в Україні" по кладає на підприємство обов' язок створити (пристосувати) , атестувати належним чином р обочі місця для працевлаштув ання інвалідів та повідомити про це органи, перелічені в ч. 1 ст. 18 зазначеного закону, і ті , в свою чергу, зобов'язані нап равити підприємству на прац евлаштування інвалідів.
Судом встановлено, що відпо відачем у 2009 році не вжито захо дів зі створення робочих міс ць для інвалідів та не повідо млено органи працевлаштуван ня про створення відповідних робочих місць, що унеможливи ло направлення цими органами до підприємства відповідача інвалідів для працевлаштува ння. Таким чином, відповідаче м не були виконані вимоги Зак ону України "Про основи соціа льної захищеності інвалідів в Україні" щодо прийняття зах одів для працевлаштування ін валідів.
З форми № 10-ПІ "Звіту про зайн ятість та працевлаштування і нвалідів" за 2009 рік встановлен о, що розмір середньорічної з аробітної плати на підприємс тві за 2009 рік становить 8610 грн. 10 к оп.
Статтею 238 Господарського к одексу України передбачено, що за порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської ді яльності до суб' єктів госпо дарювання можуть бути застос овані уповноваженими органа ми державної влади або орган ами місцевого самоврядуванн я адміністративно-господарс ькі санкції, тобто заходи орг анізаційно-правового або май нового характеру, спрямовані на припинення правопорушенн я суб' єкта господарювання т а ліквідацію його наслідків.
У відповідності до ч. 2 ст. 20 За кону України „Про основи соц іальної захищеності інвалід ів в Україні” порушення терм інів сплати адміністративно -господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пе ня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової с тавки Національного банку Ук раїни, що діяла на момент спла ти, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.
Таким чином, сума адміністр ативно-господарських санкці й за незайняті робочі місця, п ризначені для працевлаштува ння інвалідів у 2009 році, станов ить 4305 грн. 00 коп. та пеня за несв оєчасну сплату адміністрати вно - господарських санкцій становить 42 грн. 57 коп., а всього 4347,57 грн.
До теперішнього часу відпо відачем не сплачено адмініст ративно-господарські санкці ї та пеню.
Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що позовні вимоги є обґрунтованими та підляга ють задоволенню.
Відповідно ст. 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб' єкт владних повноважен ь, а відповідачем - фізична чи юридична особа судові витра ти з відповідача не стягують ся.
На підставі викладеного, ке руючись Законом України "Про основи соціальної захищенос ті інвалідів в Україні" від 21.03. 91 N 875-XII, ст.ст. 94, 160-163, 167 КАС України, су д, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний по зов Харківського обласного відділення Фонду соціальног о захисту інвалідів до Акці онерного товариства фірми "С упутник" про стягнення адмін істративно - господарських с анкцій та пені - задовольн ити в повному обсязі.
Стягнути з Акціонерного т овариства фірми "Супутник" (МФ О 351533, р/р 26002199164001, Банк: ХГРУ "Приватб анк", код ЄДРПОУ 14102106; юридична а дреса: 61072, м. Харків, вул. Отака ра Яроша, 47, кв. 50) на користь Ха рківського обласного відділ ення Фонду соціального захис ту інвалідів (одержувач: УДК у Дзержинському районі м. Харк ова, р/р 31219230700003 у Головному управ лінні Державного казначейст ва України у Харківській обл асті, МФО 851011, код одержувача 2413456 7; адреса: 61022, м. Харків, Держпром , 1 під., 1 пов., к. 16) адміністративн о - господарські санкції за не зайняті робочі місця, призна чені для працевлаштування ін валідів та пеню за порушення термінів сплати адміністрат ивно - господарських санкцій в розмірі 4 347 (чотири тисячі т риста сорок сім) грн. 57 коп., з як их: адміністративно - господа рські санкції за незайняті р обочі місця, призначені для п рацевлаштування інвалідів в розмірі 4 305 (чотири тисячі трис та п'ять) грн. 00 коп., пеня за пору шення термінів сплати адміні стративно - господарських са нкцій в розмірі 42 (сорок дві) гр н. 57 коп.
Судові витрати віднести за рахунок держави.
Постанова набирає законн ої сили після закінчення стр оку подання заяви про апеляц ійне оскарження, якщо таку за яву не було подано. Якщо було п одано заяву про апеляційне о скарження, але апеляційна ск арга не була подана в строк, по станова набирає законної сил и після закінчення цього стр оку. У разі подання апеляційн ої скарги постанова, якщо її н е скасовано, набирає законно ї сили після закінчення апел яційного розгляду справи.
Постанова може бути оскар жена в апеляційному порядку до Харківського апеляційног о адміністративного суду чер ез Харківський окружний адмі ністративний суд шляхом под ачі заяви про апеляційне оск арження протягом десяти днів з дня її проголошення, а в раз і складення постанови у повн ому обсязі відповідно до ста тті 160 цього Кодексу - з дня скла дення в повному обсязі. Якщо п останову було проголошено у відсутності особи, яка бере у часть у справі, то строк подан ня заяви про апеляційне оска рження обчислюється з дня от римання нею копії постанови. Апеляційна скарга на постан ову суду першої інстанції по дається протягом двадцяти дн ів після подання заяви про ап еляційне оскарження.
Постанова у повному обсязі виготовлена 12 липня 2010 року.
Суддя Мар'єнко Л.М.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.07.2010 |
Оприлюднено | 02.08.2010 |
Номер документу | 10449713 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Мар'єнко Л.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні