< для копії >
Справа № 2-а-3050/10/2270
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
29 червня 2010 року м. Хмельницький
Хмельницький окружний ад міністративний суд
в складі: головуючого-судді Касапа В.М.
при секретарі Федику Р.С.
< за участі > < перелік сторін >
розглянувши у відкритом у судовому засіданні в залі с уду адміністративну справу з а позовом Хмельницького тра нспортного прокурора в інтер есах держави в особі територ іального управління Головно ї державної інспекції на авт омобільному транспорті у Хме льницькій області < 3-тя особ а > до приватного підприємс тва "Хімагропродукт" < 3-тя осо ба > про стягнення фінансово ї санкції, -
В С Т А Н О В И В:
Прокурор в інтересах держави в особі позивача зве рнувся до суду з адміністрат ивним позовом, в якому просит ь у відповідності до вимог За кону України „Про автомобіль ний транспорт” стягнути з ві дповідача 1700 грн. фінансової с анкції, застосованої згідно постанови №095702 від 08.12.2009 р. про зас тосування фінансових санкці й.
Прокурор, представни к позивача у судовому засіда нні позовні вимоги підтримую ть у повному обсязі та наполя гають на їх задоволенні, обґр унтовуючи наданими в матеріа ли справи доказами та просят ь стягнути з приватного підп риємства "Хімагропродукт" 1700 г рн. фінансової санкції.
Відповідач в судове засіда ння не з' явився, про причини неприбуття не повідомив, пис ьмових заперечень щодо позов них вимог не надіслав. Ухвала про відкриття провадження у справі та призначення справ и до судового розгляду разом із повісткою, копією позовно ї заяви з додатками, повістка про відкладення розгляду сп рави направлені за адресою, з а якою зареєстрований відпов ідач (згідно реєстру поштови х відправлень).
Згідно ч.2 ст.128 КАС України, не прибуття в судове засідання без поважних причин представ ника сторони або третьої осо би, які не прибули в судове зас ідання, або неповідомлення н им про причини неприбуття не є перешкодою для розгляду сп рави. Тому, для уникнення зло вживання правом з боку відпо відача, суд вважає за необхід не вирішити дану справу по су ті відповідно до ч. 6 ст. 71 КАС Ук раїни на основі наявних у ній доказів.
Заслухавши прокурора, пред ставника позивача, дослідивш и наявні в матеріалах справи докази в їх взаємному зв' яз ку і сукупності, суд вважає, що позов підлягає задоволенню у повному обсязі з наступних підстав.
08.10.2009 р. державними інспектор ами Територіального управлі ння Головної державної інспе кції на автомобільному транс порті Львівській області бул о проведено перевірку додерж ання вимог законодавства про автомобільний транспорт, за результатами якої складено акт проведення перевірки дод ержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезен ь пасажирів і вантажів автом обільним транспортом, в яком у зафіксовано, що водій на час перевірки для надання послу г по превезенню вантажу експ луатував транспортний засіб - автомобіль марки Камаз 55102, но мерний знак
ВХ6506ВА, що належить ПП "Хіамг ропродукт", без оформленої лі цензійної картки чим порушив вимоги п.1 абз.3 ст.60 Закону Укра їни „Про автомобільний транс порт”.
08.12.2009 р. начальником Територі ального управління Головної державної інспекції на авто мобільному транспорті у Хмел ьницькій області винесена по станова №095702 про застосування фінансових санкцій згідно а бз.3 ст.60 Закону України "Про авт омобільний транспорт" в сумі 1700 грн..
У зв' язку з несплатою відп овідачем штрафу в добровільн ому порядку, прокурор в інтер есах держави в особі позивач а звернувся з позовом до суду .
Досліджуючи надані сторон ами докази, аналізуючи навед ені міркування та запереченн я, оцінюючи їх в сукупності, су дом враховується наступне.
Відповідно до ч.2 ст.124 Консти туції України юрисдикція суд ів поширюється на всі правов ідносини, що виникають у держ аві.
Законом України „Про автом обільний транспорт” із зміна ми і доповненнями, внесеними Законами України від 23 лютог о 2006 року N 3492-IV (Законом України в ід 23 лютого 2006 року N 3492-IV цей Закон викладено у новій редакції), в ід 24 вересня 2008 року N 586-VI - надалі З акон передбачено, що державн ому контролю підлягають усі транспортні засоби українс ьких та іноземних перевізник ів, що здійснюють автомобіль ні перевезення пасажирів та вантажів на території Україн и. Державний контроль автомо більних перевізників здійсн юється шляхом проведення пла нових, позапланових і рейдов их перевірок.
Згідно ст.6 вказаного Закону передбачено, що державний ко нтроль за додержанням суб'єк тами господарювання, які про вадять діяльність у сфері ав томобільного транспорту, вим ог законодавства про автомоб ільний транспорт здійснює ур ядовий орган державного упра вління з питань контролю на а втомобільному транспорті. Ко нтрольно-наглядові функції у сфері автомобільного трансп орту загального користуванн я покладено на Головну держа вну інспекцію на автомобільн ому транспорті та її територ іальні органи, що визначено П оложеннями про Головну держа вну інспекцію на автомобільн ому транспорті (затверджено постановою Кабінету Міністр ів України від 08.09.2004р. №1190) та про т ериторіальні органи Головно ї державної інспекції на авт омобільному транспорті (затв ерджено Наказом Міністерств а транспорту та зв' язку Укр аїни від 14.12.2005р. №888), зокрема здій снення державного контролю з а виконанням суб' єктами гос подарювання, які проводять д іяльність в сфері автомобіль ного транспорту загального к ористування, правил перевезе ння пасажирів і вантажів, дот римання вимог нормативно-пра вових актів, стандартів і нор м, що регулюють перевезення п асажирів і вантажів автомобі льним транспортом.
Процедуру здійснення держ авного контролю на автомобіл ьному транспорті загального користування передбачено По рядком здійснення державног о контролю на автомобільному транспорті, який затверджен о Постановою Кабінету Мініст рів України від 08.11.2006р. №1567) - нада лі - Порядок. Пунктами 3,4 вказ аного Порядку передбачено, щ о органами державного контр олю на автомобільному трансп орті є Головавтотрансінспек ція, її територіальні управл іння в областях, Автономній Р еспубліці Крим, мм. Києві та Се вастополі. Державний контро ль на автомобільному транспо рті здійснюється посадовими особами органу державного к онтролю шляхом проведення пл анових, позапланових та рейд ових перевірок.
Законом України „Про автом обільний транспорт” передба чено, що державному контролю підлягають усі транспортні засоби українських та інозе мних перевізників, що здійсн юють автомобільні перевезен ня пасажирів та вантажів на т ериторії України. Державний контроль автомобільних пере візників здійснюється шляхо м проведення планових, позап ланових і рейдових перевірок (ст.6). Державний контроль за до держанням суб'єктами господа рювання, які провадять діяль ність у сфері автомобільного транспорту, вимог законодав ства про автомобільний тра нспорт здійснює урядовий ор ган державного управління з питань контролю на автомобіл ьному транспорті.
При цьому, вказаним Порядко м передбачено, що рейдова пер евірка транспортних засобів проводиться на окремо визна чених ділянках дороги, маршр утах, автовокзалах, автостан ціях, автобусних зупинках, мі сцях посадки та висадки паса жирів, стоянках таксі і транс портних засобів, місцях вант аження та розвантаження вант ажних автомобілів, контрольн о-вагових комплексах, під час виїзду з підприємств та місц ь стоянки, у пунктах пропуску через державний кордон за по годженням з начальником орга ну охорони державного кордон у (п. 14 Порядку).
Під час проведення ре йдової перевірки перевіряєт ься, зокрема наявність визна чених статтями 39 і 48 Закону док ументів, на підставі яких зді йснюються перевезення автом обільним транспортом. Рейдов а перевірка проводиться гр упою посадових осіб у кілько сті не менш як дві особи відпо відно до завдання на перевір ку. Під час проведення такої п еревірки можливе застосуван ня спеціалізованих автомобі лів, на яких розміщений напис "Головавтотрансінспекція". (п . 15,16 Порядку).
Як вбачається з матеріалів справи, відповідачем дотрим ана процедура проведення пер евірок, яка визначена зазнач еним Порядком.
Статтею 48 Закону передбачен о, що автомобільні перевізни ки, водії повинні мати і пред'я вляти особам, які уповноваже ні здійснювати контроль на а втомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього р уху, документи, на підставі як их виконують вантажні переве зення , зокрема документами д ля юридичної особи, що здійсн ює вантажні перевезення на д оговірних умовах, є: для автом обільного перевізника - ліце нзія та документ, що засвідчу є використання транспортног о засобу на законних підстав ах, інші документи, передбаче ні законодавством України, д ля водія - посвідчення водія в ідповідної категорії, реєстр аційні документи на транспор тний засіб, ліцензійна картк а, дорожній лист, товарно-тран спортна накладна або інший в изначений законодавством до кумент на вантаж, інші докуме нти, передбачені законодавст вом України.
Відповідно до абз.3 ст. 60 вказ аного Закону передбачено, що за надання послуг з перевезе нь пасажирів та вантажів без оформлення документів, пере лік яких визначений статтями 39 та 48 цього Закону застосовує ться штраф у розмірі ста неоп одатковуваних мінімумів дох одів громадян.
Як вбачається з акту переві рки від 08.10.2009 р. під час перевірк и транспортного засобу марки Камаз 55102, номерний знак ВХ6506В А, зафіксовано надання посл уг по перевезенню вантажу бе з оформлення ліцензійної кар тки, чим порушено вимоги ст.48 З акону України „Про автомобіл ьний транспорт”.
Згідно п.37 вказаного Порядк у, керівник органу державног о контролю та його заступн ик має право виносити обов'яз кові для виконання суб'єктам и господарювання приписи і п останови.
Таким чином, суд вважає прав омірним, що за результатами п еревірки, за порушення закон одавства про автомобільний т ранспорт начальником терит оріального управління Голов ної державної інспекції на а втомобільному транспорті у Х мельницькій області винесен о постанову про застосування до відповідача у відповідно сті до абз.3 ст.60 Закону фінансо вих санкцій в сумі 1700 грн.
Судом враховується, що відп овідач доказів, які б спросто вували встановлені позиваче м факти порушень, не подав. Суд ом також зважається на те, що д ії позивача під час проведен ня перевірки та складання ак ту перевірки, а також постано ва від 08.12.2009 р. про застосування фінансових санкцій не оскар жені, доказів про сплату 1700 грн . штрафних санкцій відповіда чем суду не подано.
За таких обставин, позовні в имоги про стягнення з відпов ідача штрафних санкцій за по рушення законодавства про ав томобільний транспорт підтв ерджені матеріалами справи т а підлягають задоволенню.
Керуючись ст.ст. 6, 14, 71, 86, 94, 104, 158-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
П О С Т А Н О В И В:
позов Хмельницького т ранспортного прокурора в інт ересах держави в особі терит оріального управління Голов ної державної інспекції на а втомобільному транспорті у Х мельницькій області задовол ити.
Стягнути з приватного підп риємства "Хімагропродукт", ід ентифікаційний код 36016895, на кор исть територіального управл іння Головної державної інсп екції на автомобільному тран спорті у Хмельницькій област і 1700 (одну тисячу сімсот) грн. 00 к оп. фінансової санкції в дохі д Державного бюджету України ..
Постанова відповідно до ч. 1 ст. 254 КАС України набирає за конної сили після закінчення строку подання заяви про апе ляційне оскарження, встановл еного цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано.
Постанова суду може бути ос каржена до Львівського апеля ційного адміністративного с уду шляхом подання заяви про апеляційне оскарження поста нови суду та апеляційної ска рги. Заява про апеляційне оск арження постанови суду першо ї інстанції подається протяг ом десяти днів з дня складенн я постанови в повному обсязі . Апеляційна скарга на постан ову суду подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарже ння.
Повний текст постанови виготовлено 30 червня 2010 року
< чи набрала законної сили > < Дата набрання законної сили >
Суддя < для копії > В.М. Касап
< для копії > < для копії >
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.06.2010 |
Оприлюднено | 02.08.2010 |
Номер документу | 10449789 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Касап В.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні