< для копії >
Справа № 2-а-3403/10/2270/9
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
01 липня 2010 року м. Хмельницький
Хмельницький окружний ад міністративний суд
в складі: головуючого-судді Фелонюк Д.Л.
при секретарі Буяновській М.С.
за участі: представника позивача: О лійник І.Ю. - за довіреністю в ід 12.10.2009р. №8034/10
розглянувши у відкритом у судовому засіданні в залі с уду адміністративну справу з а позовом прокурора Дунаєве цького району в інтересах де ржави в особі державної пода ткової інспекції у Дунаєвець кому районі < 3-тя особа > до ф ермерського господарства "Бо рщуна" < 3-тя особа > про стягне ння 47916,54 грн.
У судовому засіданні прого лошено вступну і резолютивну частини постанови згідно ст .160 Кодексу адміністративного судочинства України.
В С Т А Н О В И В:
Прокурор в інтересах держави в особі позивача зве рнувся до суду з адміністрат ивним позовом, в якому просит ь у відповідності до вимог За конів України: «Про прокурат уру», «Про державну податков у службу в Україні», «Про сист ему оподаткування”, «Про пор ядок погашення зобов' язань платників податків перед бю джетами та державними цільов ими фондами», «Про податок з д оходів фізичних осіб» стягну ти з відповідача 47916,54 грн. забо ргованості по податку з дохо дів фізичних осіб. Повноважн ий представник позивача у су довому засіданні позовні вим оги підтримує у повному обся зі та наполягає на їх задовол енні, обґрунтовуючи наданими в матеріали справи доказами . Зазначає, що вказана заборго ваність виникла внаслідок по рушення позивачем вимог п.4.2.10, п.4.2 ст.4, п.п. 6.3.3 "е" п.6.3 ст.6, п.п. 8.1.1, пп.8.1.2 п .8.1 ст.8, п.19.2 "а", п.19.2 ст.19 Закону Украї ни „Про податок з доходів фіз ичних осіб” від 22.05.2003р..
Відповідач своїми процес уальними правами не скорис тався, в судове засідання не з'явився, ухвала про відкритт я провадження у справі та при значення справи до судового розгляду разом із повісткою, копією позовної заяви з дода тками направлені та отримані відповідачем 01.06.2010 року (згідно поштового повідомлення №948644), повістка про відкладення роз гляду справи направлена та о тримана відповідачем 18.06.2010 рок у (згідно поштового повідомл ення №951505).
Згідно ч.2 ст.128 КАС України, не прибуття в судове засідання без поважних причин предста вника сторони або третьої ос оби, які не прибули в судове за сідання, або неповідомлення ним про причини неприбуття н е є перешкодою для розгляду с прави. Тому, для уникнення зл овживання правом з боку відп овідача, суд вважає за необхі дне вирішити дану справу по с уті відповідно до ч.6 ст.71 КАС Ук раїни на основі наявних у ній доказів.
Заслухавши представника позивача, дослідивши наявні в матеріалах справи докази в їх взаємному зв' язку і суку пності, суд вважає, що позов пі длягає задоволенню у повном у обсязі з наступних підстав :
Фермерське господарство « Борщуна» зареєстроване як юр идична особа 28.02.2000 року Дунаєве цькою районною державною адм іністрацією Хмельницької об ласті, рішення №219, що підтверд жується свідоцтвом про держа вну реєстрацію (перереєстрац ію) суб' єкта підприємницько ї діяльності-юридичної особи , згідно довідки №541 про включе ння до Єдиного державного ре єстру підприємств та організ ацій України Хмельницького о бласного управління статист ики включене до Єдиного держ авного реєстру підприємств та організацій України, та вз ято на облік в податковому ор гані як платник податків.
Податковим органом провед ено виїзну планову документа льну перевірку фермерськог о господарства «Борщуна» з п итань дотримання вимог подат кового, валютного та іншого з аконодавства за період з 01.04.2008р . по 30.06.2009р., про що складено акт п еревірки №947/2340/30795707 від 25.11.2009р.. В ход і проведення перевірки встан овлено та зафіксовано в акті порушення вимог п.п.19.2 "а" п.19.2 ст .19 Закону України "Про податок з доходів фізичних осіб" №889-IV в ід 22.05.2003р. зі змінами та доповне ннями (далі- Закон), а саме: при н арахуванні і виплаті заробі тної плати та виплаті орендн ої плати за паї, податок з дох одів фізичних осіб сплачував ся частково та нерегулярно , незважаючи на те, що кошти над ходили як в касу підприємств а так і на розрахункові рахун ки; при утриманні податку з до ходів фізичних осіб із випла ченої заробітної плати найм аним працівникам за період, щ о перевірявся, була неправом ірно застосована податкова соціальна пільга тим праців никам, які одночасно є підпри ємцями (доходи самозайнятої особи від підприємницької ді яльності) внаслідок чого не у тримано та не перераховано д о бюджету податок з доходів ф ізичних осіб у сумі 826,98 грн., чи м порушено п.п. 6.3.3 "е" п.6.3 ст.6 Зако ну. Загальна сума податку з до ходів фізичних осіб , яка не ут римана з виплачених доходів та не перерахована до бюджет у за період, що перевірявся, ск ладає - 1177,67 грн. Станом на 30.06.2009 рок у заборгованість по податку з доходів фізичних осіб скла дає 47916,54 грн.. Дана заборгованіс ть підтверджується податков ими розрахунками сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків, і сум утриманого з них податк у за 1 квартал 2008р., 2 квартал 2008р., 4 квартал 2008р., 1 квартал 2009р., 3 ква ртал 2009р., 4 квартал 2009 р., актом ДП І у Дунаєвецькому районі про результати планової виїзно ї перевірки з питань дотрима ння вимог податкового, валют ного та іншого законодавства від 25.11.2009 року №947/2340/30795707, довідкою від 25.11.2009 року про результати пл анової виїзної перевірки Фер мерського господарства «Бор щуна» код ЄДРПОУ- 30795707 з питань п равильності нарахування, пов ноти та своєчасності перерах ування до бюджету сум податк у з доходів фізичних осіб, пов ноти та правильності поданн я податкового розрахунку за формою 1-ДФ за період з 01.04.2008р. по 30.06.2009р., у якому встановлено пор ушення п.п.4.2.10, п. 4.2. ст. 4, п.п. 6.3.3 «е» п .6.3 ст.6, п.п. 8.1.1 та 8.1.2 п.8.1 ст.8 Закону Ук раїни „Про податок з доходів фізичних осіб”, в результаті чого не утримано і не перера ховано до бюджету 1177,67 грн. пода тку з доходів фізичних осіб; н есвоєчасне перерахування до бюджету податку в розмірі 9980,00 грн., чим порушено вимоги п.п.19. 2. «а» п.19.2 ст.19 Закону України „П ро податок з доходів фізични х осіб”, за прострочення вста новлених строків сплати пода тку з доходів фізичних осіб, щ о призвело до виникнення заб оргованості згідно вимог пп .16.4.1 п.16.4 ст.16 Закону України „Про порядок погашення зобов' яз ань платників податків перед бюджетами та державними ціл ьовими фондами” на суму пода ткового боргу нараховується пеня в розмірі 120% річних облі кової ставки НБУ, чинної на де нь виникнення такого податко вого боргу або на день його ча стини погашення залежно від того, яка з величин таких став ок є більшою, за кожний календ арний день прострочення у йо го сплаті в сумі 1129,51 грн..
У зв' язку із несплатою заб оргованості по податку з дох одів фізичних осіб в доброві льному порядку, прокурором в інтересах держави в особі по зивача подано позов до суду з вимогою стягнути з відпові дача 47916,54 грн. даної заборгован ості.
Досліджуючи надані докази , оцінивши їх в сукупності, до уваги приймається наступне.
Статтею 67 Конституції Украї ни та ст.9 Закону України „Про систему оподаткування” на пл атників податків покладено о бов' язок своєчасно та у пов ному обсязі сплачувати загал ьнодержавні та місцеві подат ки і збори до державних та міс цевих бюджетів.
Принципи побудови системи оподаткування в Україні, под атки і збори (обов' язкові пл атежі) до бюджетних та до держ авних цільових фондів, а тако ж права, обов' язки і відпові дальність платників визнача ються Законом України ”Про с истему оподаткування”.
Відповідно до ст.14 Закону Ук раїни „Про систему оподаткув ання” до загальнодержавних п одатків віднесено податок на доходи фізичних осіб.
Відповідно до п.1 ст.8 Закону У країни „Про бухгалтерський о блік та фінансову звітність в Україні” від 16.07.2009 року №996 бухг алтерський облік на підприєм стві ведеться безперервно з дня реєстрації підприємства до його ліквідації.
При цьому, на органи державн ої податкової служби покладе но функції щодо здійснення к онтролю за своєчасністю, дос товірністю, повнотою нарахув ання та сплатою податків та з борів, а також забезпечення о бліку платежів, правильність обчислення і своєчасність н адходження цих податків до б юджету (п.1,2 ст.10 Закону України „Про державну податкову слу жбу”), згідно п.11 ст.11 Закону Укр аїни „Про державну податкову службу в Україні” органи дер жавної податкової служби в у становленому законом порядк у мають право застосовувати до платників фінансові (штра фні) санкції, стягувати до бюд жетів та державних цільових фондів суми недоїмки, пені у в ипадках, порядку та розмірах , встановлених законами Укра їни.
Згідно положень Закону Укр аїни „Про порядок погашення зобов' язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами” ві дповідач є платником податкі в, зборів (обов' язкових плат ежів), на якого згідно із закон ом покладено обов' язок утри мувати податки.
Відповідно до ст.2 Закону Ук раїни „Про податок з доходів фізичних осіб” фермерське г осподарство «Борщуна» є пла тником податку з доходів фіз ичних осіб.
Згідно п.п. 8.1.1, 8.1.2 п.8.1 ст.8 Закону України „Про податок з доход ів фізичних осіб” (надалі - З акон № 889) податковий агент, яки й нараховує (виплачує) оподат ковуваний дохід на користь п латника податку, утримує под аток від суми такого податку за його рахунок, використову ючи ставку податку, визначен у у відповідних пунктах стат ті 7 цього Закону. Податок підл ягає сплаті (перехування) до б юджету під час виплати опода ткування доходу єдиним платі жним документом. Банки не маю ть права приймати платіжні д окументи на виплату доходу, я кі не передбачають сплати (пе рерахування) цього податку д о бюджету. Якщо оподатковува ний дохід нараховується , але не виплачується платнику по датку особою, що його нарахов ує, то податок, який підлягає у триманню з такого нараховано го доходу, підлягає сплаті (пе рерахуванню) до бюджету у стр оки, встановлені законом для місячного податкового періо ду.
Відповідно до п.п. 8.1.4 п.8.1 ст.8 За кону України "Про податок з до ходів фізичних осіб" якщо опо датковуваний дохід виплачу ється у негрошовій формі чи г отівкою з каси, то податок сп лачується (перераховується) до бюджету протягом банківсь кого дня, наступного за днем т акої виплати.
Відповідно до п.п.”а” п.19.2 ст.19 Закону відповідач, як податк овий агент, зобов' язаний св оєчасно та повністю нарахову вати, утримувати та сплатува ти (перераховувати) до бюджет у податок з доходу, який випла чується на користь платника податку та оподатковується д о або під час виплати та за її рахунок. Податковий агент - це юридична особа (її філія, в ідділення, інший відокремлен ий підрозділ) або фізична осо ба чи нерезидент або його пре дставництво, які незалежно в ід їх організаційно - право вого статусу та способу опод аткування іншими податками з обов'язані нараховувати, утр имувати та сплачувати цей по даток до бюджету від імені та за рахунок платника податку , вести податковий облік та по давати податкову звітність п одатковим органам відповідн о до закону, а також нести відп овідальність за порушення но рм цього Закону.
Відповідальність за поруш ення вищевказаних положень З акону передбачена пп.20.3.2 п.20.3 ст .20 цього Закону, а сааме у разі к оли податковий агент до або п ід час виплати доходу на кори сть платника податку не здій снює нарахування, утримання або сплату (перерахування) ць ого податку, відповідальніст ь за погашення суми податков ого зобов'язання або податко вого боргу, що виникає внаслі док таких дій, покладається н а такого податкового агента. При цьому розмір фінансових санкцій за порушення норм ць ого закону та підстави для їх застосування визначаються З аконом , що регулює такі питан ня, якщо інше не встановлене н ормами цього Закону (п.20.1 ст.20 За кону).
Пунктом 3.2.1 ст.3 Закону Україн и „Про порядок погашення зоб ов' язань платників податкі в перед бюджетами та державн ими цільовими фондами” перед бачено, що у будь-яких випадка х, коли платник податків згід но із законами з питань опода ткування уповноважений утри мувати податок, збір (обов' я зковий платіж), якими оподатк овуються інші особи, у тому чи слі податки на доходи фізичн их осіб, дивіденти, репатріац ію, додану вартість, акцизні з бори, а також будь-які інші под атки, що утримуються з джерел а виплати, сума таких податкі в, зборів (обов' язкових плат ежів) вважається бюджетним ф ондом, який належить державі або територіальній громаді та створюється від їх імені.
На кошти бюджетного фонду, в изначеного п.п.3.2.1 цього пункту , не може бути накладено стягн ення за причинами, відмінним и від стягнення такого подат ку, збору (обов' язкового пла тежу), активи платника податк ів можуть бути примусово стя гнені в рахунок погашення йо го податкового боргу виключн о за рішенням суду.
При цьому п.2.3.1 ст.2 Закону Укра їни „Про порядок погашення з обов' язань платників подат ків перед бюджетами та держа вними цільовими фондами”, ор ганами, уповноваженими здійс нювати заходи з погашення по даткового боргу, є виключно п одаткові органи.
Законом України „Про поряд ок погашення зобов' язань пл атників податків перед бюдже тами та державними цільовими фондами” визначено, що подат ковий борг - це податкове зо бов' язання (з урахуванням ш трафних санкцій за їх наявно сті), самостійно узгоджене пл атником податків або узгодже не в адміністративному поряд ку, яке не сплачене у встановл ений строк, а також пеня, нарах ована на суму такого податко вого зобов' язання.
Відповідно до п.7.7 ст.7 Закону України „Про порядок погаше ння зобов' язань платників п одатків перед бюджетами та д ержавними цільовими фондами ” від 21.12.2000 року податковий борг погашається попередньо пога шенню податкових зобов'язань , які не є податковим боргом, у порядку календарної чергово сті його виникнення, а в разі о дночасного його виникнення з а різними податками, зборами (обов'язковими платежами) - у р івних пропорціях.
Податковий борг погашаєть ся попередньо погашенню пода ткових зобов'язань, які не є по датковим боргом, у порядку ка лендарної черговості його ви никнення, а в разі одночасног о його виникнення за різними податками, зборами (обов'язко вими платежами) - у рівних проп орціях.
За таких обставин суд вважа є, що заборгованість відпові дача по податку з доходів фіз ичних осіб в сумі 47916,54 грн. підтв ерджується актом №947/2340/30795707 від 25. 11.2009року про результати виїзно ї планової документальної пе ревірки фермерського госпо дарства "Борщуна" з питань дот римання вимог податкового, в алютного та іншого законодав ства за період з 01.04.2008р. по 30.06.2009р., я кий підписаний представнико м відповідача без зауважень, карткою особового рахунку п латника , доказів про сплату з аборгованості суду не подано .
Враховуючи вищенаведене, п озовні вимоги обгрунтовані м атеріалами справи, відповіда ють чинному законодавству та підлягають задоволенню.
Керуючись 6, 14, 71, 86, 94, 104, 158-163, 167, 254 Коде ксу адміністративного судоч инства України, суд -
П О С Т А Н О В И В:
Позов прокурора Дунає вецького району в інтересах держави в особі державної по даткової інспекції у Дунаєве цькому районі до фермерськог о господарства "Борщуна" про с тягнення 47916,54 грн. задоволити.
Стягнути з фермерського го сподарства "Борщуна" (Хмельни цька область, Дунаєвецький р айон, с.Шатава, вул.Складська 3 0, код ЄДРПОУ 30795707) на користь дер жавної податкової інспекції у Дунаєвецькому районі (Хмел ьницька область, м.Дунаївці, в ул.Червонопартизанська 21, код 33902980) 47916,54 грн. (сорок сім тисяч дев "ятсот шістнадцять гривень 54 к оп.) заборгованості по податк у з доходів фізичних осіб.
Постанова суду набирає зак онної сили після закінчення строку подання заяви про апе ляційне оскарження, якщо так у заяву не було подано. Заява п ро апеляційне оскарження пос танови суду першої інстанції подається протягом десяти д нів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у п овному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України - з дня склад ення в повному обсязі. Апеляц ійна скарга на постанову под ається протягом двадцяти дні в після подання заяви про апе ляційне оскарження.
Заява про апеляційне оскар ження та апеляційна скарга п одаються до Львівського апел яційного адміністративного суду через Хмельницький окр ужний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одн очасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляцій ної інстанції.
Повний текст постанови в иготовлено 02 липня 2010 року
< чи набрала законної сили > < Дата набрання законної сили >
Суддя < для копії > Д.Л. Фелонюк
< для копії > < для копії >
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.07.2010 |
Оприлюднено | 02.08.2010 |
Номер документу | 10449796 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Фелонюк Д.Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні