Постанова
від 06.07.2010 по справі 2а-2882/10/2370
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

№ 2а-2882/10/2370

06.07.2010 р. м. Черкаси

09 год. 20 хв.

Черкаський окружний а дміністративний суд у склад і:

головуючого судді - Чубар Т.М.,

секретар - Кузнецов В.С.,

за участю представника поз ивача Черкаського облас ного відділення Фонду соціал ьного захисту інвалідів Па січник А.А. - за довіреніст ю № 1648/06-4 від 07.09.2009р.,

представника відповідача товариства з обмеженою відпо відальністю «Аптека «Надія» Бугайова Ю.М. - за довірен істю від 19.05.2010р.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні в приміщен ні суду адміністративну спра ву за позовом Черкаського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалід ів до товариства з обмеженою відповідальністю «Аптека «Н адія»про стягнення заборгов аності,

ВСТАНОВИВ:

До Черкаського окр ужного адміністративного су ду з адміністративним позово м звернулося Черкаське облас не відділення Фонду соціальн ого захисту інвалідів, в яком у просить стягнути з товарис тва з обмеженою відповідальн істю «Аптека «Надія»11 900 грн. а дміністративно-господарськ их санкцій за незайняті робо чі місця інвалідами у 2009 році т а 217 грн. 77 коп. пені за несвоєчас ну сплату зазначених санкцій .

Представник позивача позо вні вимоги підтримала в повн ому обсязі, обґрунтовуючи їх тим, що відповідачем в поруше ння вимог Закону України «Пр о основи соціальної захищено сті інвалідів в Україні»не з абезпечено нормативу робочи х місць для працевлаштування інвалідів протягом 2009 року, що тягне нарахування адміністр ативно-господарських санкці й за незайняті робочі місця і нвалідами та, як наслідок, нар ахування пені за несвоєчасну сплату зазначених санкцій.

Представник відповідача п роти заявленого адміністрат ивного позову заперечує, мот ивуючи це щомісячним подання м звітності до органу працев лаштування щодо створення ро бочих місць для інвалідів. Вр аховуючи, що жодної пропозиц ії про працевлаштування інва ліда не надійшло ні від центр у зайнятості, ні безпосередн ьо від громадян, він з об' єкт ивних причин не міг працевла штувати особу, якій встановл ена група інвалідності.

Заслухавши пояснення та до води представників сторін, р озглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належн ість, допустимість, достовір ність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємн ий зв'язок доказів у їх сукупн ості, суд прийшов до висновку , що позов не підлягає задовол енню, виходячи з наступного.

Судом встановлено, що відпо відач - товариство з обмежен ою відповідальністю «Аптека «Надія»зареєстрований як су б' єкт підприємницької діял ьності виконавчим комітетом Смілянської міської ради Че ркаської області 27.09.2001р., іденти фікаційний код 31701798 (витяг з Єди ного державного реєстру юрид ичних осіб та фізичних осіб-п ідприємців від 14.05.2010р.).

Відповідно до ч. 8 статті 69 Го сподарського кодексу Україн и підприємство з правом найм у робочої сили забезпечує ви значену відповідно до закону кількість робочих місць для працевлаштування неповнолі тніх, інвалідів, інших катего рій громадян, які потребують соціального захисту. Відпов ідальність підприємства за н евиконання даної вимоги вста новлюється законом.

Спеціальним законом, що виз начає основи соціальної захи щеності інвалідів в Україні і гарантує їм рівні з усіма ін шими громадянами можливості для участі в економічній, пол ітичній і соціальній сферах життя суспільства, створення необхідних умов, які дають мо жливість інвалідам вести пов ноцінний спосіб життя згідно з індивідуальними здібностя ми і інтересами, є Закон Украї ни «Про основи соціальної за хищеності інвалідів в Україн і»№ 875-XII від 21.03.1991р. (далі по тексту - Закон).

Так, відповідно до статті 18 ц ього Закону забезпечення пра в інвалідів на працевлаштува ння та оплачувану роботу, в то му числі з умовою про виконан ня роботи вдома, здійснюєтьс я шляхом їх безпосереднього звернення до підприємств, ус танов, організацій чи до держ авної служби зайнятості.

Підбір робочого місця здій снюється переважно, але не ви ключно, на підприємстві, де на стала інвалідність, з урахув анням побажань інваліда, ная вних у нього професійних нав ичок і знань, а також рекоменд ацій медико-соціальної експе ртизи.

При цьому підприємства, уст анови, організації, фізичні о соби, які використовують най ману працю, зобов'язані:

виділяти та створювати роб очі місця для працевлаштуван ня інвалідів, у тому числі спе ціальні робочі місця,

створювати для них умови пр аці з урахуванням індивідуал ьних програм реабілітації і забезпечувати інші соціальн о-економічні гарантії, перед бачені чинним законодавство м,

надавати державній службі зайнятості інформацію, необ хідну для організації працев лаштування інвалідів, і звіт увати Фонду соціального захи сту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалід ів у порядку, встановленому К абінетом Міністрів України.

Приймаючи до уваги, що відпо відач використовує працю най маних працівників, на нього р озповсюджуються визначений означеною статтею Закону об ов' язок щодо створення робо чих місць для працевлаштуван ня інвалідів та відповідного звітування до Фонду соціаль ного захисту інвалідів про з айнятість та працевлаштуван ня інвалідів.

Статтею 19 Закону, в свою черг у, встановлено, що для підприє мств, установ, організацій, у т ому числі підприємств, орган ізацій громадських організа цій інвалідів, фізичних осіб , які використовують найману працю, установлюється норма тив робочих місць для працев лаштування інвалідів у розмі рі чотирьох відсотків с ередньооблікової чисельнос ті штатних працівників облік ового складу за рік, а якщо пра цює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.

Підприємства, установи, орг анізації, у тому числі підпри ємства, організації громадсь ких організацій інвалідів, ф ізичні особи, які використов ують найману працю, самостій но розраховують кількість ро бочих місць для працевлаштув ання інвалідів відповідно до нормативу, встановленого ча стиною першою цієї статті, і з абезпечують працевлаштуван ня інвалідів. При розрахунка х кількість робочих місць ок руглюється до цілого значенн я.

Виконанням нормативу робо чих місць у кількості, визнач еній згідно з частиною першо ю статті 19 Закону, вважається працевлаштування підприємс твом, установою, організаціє ю, у тому числі підприємством , організацією громадських о рганізацій інвалідів, фізичн ою особою, яка використовує н айману працю, інвалідів, для я ких це місце роботи є основни м.

Відображається інформація щодо виконання нормативу ст ворення робочих місць для пр ацевлаштування інвалідів у з віті про зайнятість і працев лаштування інвалідів, який п одається щороку до 01 березня в ідділенню Фонду соціального захисту інвалідів згідно По рядку подання підприємствам и, установами, організаціями та фізичними особами, що вико ристовують найману працю, зв ітів про зайнятість і працев лаштування інвалідів та інфо рмації, необхідної для орган ізації їх працевлаштування, затвердженого Постановою Ка бінету Міністрів України «Пр о реалізацію статей 19 і 20 Закон у України «Про основи соціал ьної захищеності інвалідів в Україні»№ 70 від 31.01.2007р.

Як вбачається з матеріалів справи, на виконання вимог За кону України «Про основи соц іальної захищеності інвалід ів в Україні»відповідачем до Фонду соціального захисту і нвалідів 29 січня 2010 року подано звіт про зайнятість та праце влаштування інвалідів за 2010 р ік форми № 10-ПІ, відповідно до я кого середньооблікова кільк ість штатних працівників обл ікового складу за рік склала 17 осіб, як наслідок, кількість інвалідів-штатних працівник ів згідно з нормативом робоч их місць становить 1 особа, від повідна позиція відповідаче м згідно поданого звіту не за йнята, середньомісячна ж зар обітна плата штатного праців ника на товаристві з обмежен ою відповідальністю «Аптека «Надія» за звітний період ск лала 11 900 грн.

Разом з тим, суд вважає за не обхідне зазначити, що інвалі д, який не досяг пенсійного ві ку, не працює, але бажає працюв ати, має право бути зареєстро ваним у державній службі зай нятості як безробітний у зв' язку з чим саме орган працевл аштування здійснює пошук під ходящої роботи відповідно до рекомендацій МСЕК, наявних у інваліда кваліфікації та зн ань, з урахуванням його побаж ань (стаття 18-1 Закону).

Відповідне право державно ї служби зайнятості на напра влення для працевлаштування на підприємства, в установи і організації всіх форм власн ості при наявності там вільн их робочих місць (вакантних п осад) громадян, які звертають ся до служби зайнятості, відп овідно до рівня їх освіти і пр офесійної підготовки, а інва лідів, крім того, - відповідно до рекомендацій МСЕК, наявни х у них кваліфікації і знань т а з урахуванням їх побажань, п ередбачено ч. 2 статті 19 Закону України «Про зайнятість нас елення»№ 803-XII від 01.03.1991р.

Керівники ж підприємств, ус танов, організацій, у тому чис лі підприємств, організацій громадських організацій інв алідів, фізичні особи, які вик ористовують найману працю, н есуть відповідальність у вст ановленому законом порядку л ише у разі незабезпечення ви конання нормативів робочих м ісць для працевлаштування ін валідів та неподання Фонду с оціального захисту інваліді в звіту про зайнятість та пра цевлаштування інвалідів.

Отже, обов' язок підприємс тва щодо створення (забезпеч ення виконання нормативів) р обочих місць для працевлашту вання інвалідів не супроводж ується його обов' язком підб ирати і працевлаштовувати ін валідів на створені робочі м ісця. Такий обов' язок покла дається, як зазначалось вище , саме на державну службу зайн ятості. Підприємство ж несе в ідповідальність за створенн я та належним чином атестува ння робочих місць для працев лаштування інвалідів, про що повідомляється відповідний орган працевлаштування.

Так, відповідно до ч. 4 статті 20 Закону України «Про зайняті сть населення»№ 803-ХІІ від 01.03.1991р . підприємства, установи і орг анізації незалежно від форми власності реєструються у мі сцевих центрах зайнятості за їх місцезнаходженням як пла тники збору до Фонду загальн ообов' язкового державного соціального страхування Укр аїни на випадок безробіття, щ омісяця подають цим центрам адміністративні дані у повно му обсязі, зокрема про наявні сть вільних робочих місць (ва кансій), у тому числі призначе них для працевлаштування інв алідів.

При цьому інформацію про на явність вільних робочих місц ь (вакантних посад) для працев лаштування інвалідів робото давці подають центру зайнято сті за місцем їх реєстрації я к платників страхових внескі в на загальнообов' язкове де ржавне соціальне страхуванн я на випадок безробіття за фо рмою, затвердженою Мінпраці за погодженням з Держкомстат ом (абз. 3 п. 2 Порядку подання пі дприємствами, установами, ор ганізаціями та фізичними осо бами, що використовують найм ану працю, звітів про зайняті сть і працевлаштування інвал ідів та інформації, необхідн ої для організації їх працев лаштування, затвердженого по становою Кабінету Міністрів України № 70 від 31.01.2007р.).

Форма статистичної звітно сті № 3-ПН «Звіт про наявність вільних робочих місць (вакан тних посад), яка повинна щоміс ячно подаватись до державної служби зайнятості, затвердж ена наказом Державного коміт ету статистики № 244 від 06.07.1998р. Са ме неподання звіту форми 3-ПН с відчить про те, що робочі місц я для працевлаштування інвал ідів створені не були.

Однак, як вбачається з надан их у судовому засіданні пред ставником відповідача звіті в форми 3-ПН до Фонду зайнятост і про наявність вакансій за с таном на 10.01.2009р., 10.02.2009р., 19.03.2009р., 05.04.2009р., 05 .05.2009р., 05.06.2009р., 03.07.2009р., 03.08.2009р., 03.09.2009р., 01.10.2009р., 03.11.2009р. та 02.12.2009р., товариство з обм еженою відповідальністю «Ап тека «Надія»щомісячно інфор мувало Смілянський міськрай онний центр зайнятості про н аявність вакансій, в тому чис лі вакансій для інвалідів.

Більше того, листом Смілянс ького міськрайонного центру зайнятості № 1059/04 від 24.03.2009р. дове дено до відома директора тов ариства з обмеженою відповід альністю «Аптека «Надія», що орган працевлаштування не м оже задовольнити потребу від повідача в працівниках з чис ла інвалідів у зв' язку з від сутністю на обліку осіб, що ві дповідають професійно-квалі фікаційним вимогам.

Таким чином, свій обов' язо к щодо створення робочого мі сця для працевлаштування інв алідів та, як наслідок, вчасно ї подачі до органу працевлаш тування звіту про наявність вакансій для працевлаштуван ня інвалідів відповідач вико нав належним чином, здійснив ши всі залежні від нього захо ди для забезпечення необхідн ої кількості робочих місць д ля працевлаштування інвалід ів. У зв' язку з чим суд не зна ходить підстав для задоволен ня позову Черкаського об ласного відділення Фонду соц іального захисту інвалідів п ро стягнення з товариства з о бмеженою відповідальністю « Аптека «Надія»11 900 грн. адмініс тративно-господарських санк цій за незайняті робочі місц я інвалідами у 2009 році та 217 грн. 77 коп. пені за несвоєчасну спл ату зазначених санкцій.

На підставі викладеного, ке руючись статтями 159-163 Кодексу а дміністративного судочинст ва України, суд

ПОСТАНОВИВ:

В задоволенні позовних вимог відмовити повністю.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, яка може бути подана до Київського апеляц ійного адміністративного су ду через Черкаський окру жний адміністративний суд пр отягом десяти днів з дня її пр оголошення, а в разі складенн я постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 Кодек су адміністративного судочи нства України - з дня складенн я в повному обсязі. Якщо поста нову було проголошено у відс утності особи, яка бере участ ь у справі, то строк подання за яви про апеляційне оскарженн я обчислюється з дня отриман ня нею копії постанови. Апеля ційна скарга на постанову по дається протягом двадцяти дн ів після подання заяви про ап еляційне оскарження.

Суддя Т.М. Чубар

Повний текст постанов и виготовлений 12 липня 2010 року.

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.07.2010
Оприлюднено02.08.2010
Номер документу10449908
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2882/10/2370

Постанова від 06.07.2010

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Т.М. Чубар

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні