ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
29000, м. Хмельницький, майдан Незалежності, 1 тел. 71-81-84, факс 71-81-98
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
м. Хмельницький
"23" травня 2022 р. Справа № 924/650/21
Господарський суд Хмельницької області у складі судді Кочергіної В.О., при секретарі судового засідання Крупській В.В., розглянувши матеріали
за позовом Приватного малого підприємства "Лідер" м. Хмельницький
до Товариства з обмеженою відповідальністю "Будтраст" с. Шаровечка Хмельницького району Хмельницької області
про стягнення заборгованості у сумі 357156грн. 00коп.
За участю представників сторін:
від позивача: Черняк Р.І. згідно Ордеру серії ВХ№1014213 від 12.07.2021р.;
від відповідача: Клюка В.Ф. згідно довіреності від 20.07.2021р.
Рішення ухвалюється 23.05.2022р., оскільки в судовому засіданні 16.05.2022р. оголошувалась перерва.
Відповідно до статті 233 Господарського процесуального кодексу України рішення у даній справі ухвалено у нарадчій кімнаті за результатами оцінки доказів, поданих сторонами.
23.05.2022р. в судовому засіданні проголошено вступну і резолютивну частини рішення відповідно до ст. 240ГПК України.
ВСТАНОВИВ:
24.06.2021р. на адресу Господарського суду Хмельницької області надійшла позовна заява Приватного малого підприємства "Лідер" м. Хмельницький до Товариства з обмеженою відповідальністю "Будтраст" с. Шаровечка Хмельницького району Хмельницької області про розірвання Договору будівельного підряду від 05.04.2021р. та стягнення заборгованості у сумі 357156грн. 00коп.
В обгрунтування позовних вимог вказує на неналежне виконання відповідачем умов Договору будівельного підряду від 05.04.2021р. щодо проведення розрахунків за виконані роботи, у зв`язку із чим, позивач просить суд розірвати Договір та стягнути з відповідача 357156грн. 00коп. заборгованості по оплаті виконаних будівельних робіт.
Відповідно до протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 24.06.2021р., позовну заяву передано для розгляду судді Кочергіній В.О.
Ухвалою суду від 29.06.2021р. прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у справі №924/650/21, розгляд справи вирішено проводити за правилами загального позовного провадження та призначено підготовче засідання на 11год. 40хв. 21.07.2021р.
09.07.2021р. відповідачем подано заяву (вх.№05-22/5895/21) з повідомленням про те, що ним не отримано від позивача копії позовної заяви із доданими до неї документами.
12.07.2021р. представником позивача подано клопотання (вх.№05-22/5923/21) про відкладення розгляду справи на іншу дату, у зв`язку із перебуванням у відпустці.
Ухвалою суду від 21.07.2021р. відкладено підготовче засідання у даній справі на 11:00год. 10.08.2021р., у зв`язку із неявкою представників учасників справи.
10.08.2021р. на адресу суду через службу діловодства від відповідача надійшов відзив на позов (вх.№05-22/6673/21) із запереченнями. У відзиві зазначає про те, що в Акті приймання виконаних робіт зазначено роботи, які позивачем не проводились і потреби в їх проведені не було і дані роботи не передбачені кошторисом, зокрема, прибирання в приміщенні під склад; очищення приміщення від сміття; навантаження сміття в ручну; демонтаж огорожі; улаштування огорожі; виготовлення щитів опалубки; демонтаж фундаментних блоків та подушок із котлована; послуги автокрана; послуги ескаватора: транспортні послуги КАМАЗ; послуги спецтехніки; робота ескаватора. Вказує на те, що роботи, зазначені в Акті виконаних робіт за травень 2021р. не відповідають проектній документації. У відзиві звертає увагу суду на те, що між сторонами погоджена та підписана Додаткова угода про розірвання Договору будівельного підряду від 05.04.2021р. , тому спір в цій частині позовних вимог відсутній. До відзиву додано документи, в підтвердження викладених обстанин, а також докази надсилання відзиву на адресу позивача.
Також, 10.08.2021р. представником відповідача подано до суду клопотання (вх.№05-22/6690/21) про продовження строку для подання відзиву на позов.
10.08.2021р. в підготовчому засіданні задоволено клопотання представника відповідача про продовження строку для подання відзиву на позов, продовжено строк для його подання та долучено відзив на позов до матеріалів справи, а також оголошено перерву на 15:20год. 17.08.2021р. із занесенням до протоколу судового засідання. Представники учасників справи повідомлені під розписку.
11.08.2021р. на адресу суду через службу діловодства від позивача надійшла відповідь на відзив (вх.№05-22/6718/21). У відповіді зазначає про те, що твердження відповідача, що позивач самовільно приступив до виконання робіт є необгрунтованими, а наявні в матеріалах справи докази свідчать про фактичний допуск позивача до виконання робіт, причому відповідач не заявляв подібних зауважень ні впродовж двох місяців виконання робіт, ні після отримання актів виконаних робіт. У відповіді вказує на те, що відповідачем порушено вимоги п. 2.3 Договору від 05.04.2021р. стосовно надання обгрунтованих зауважень до актів виконаних будівельних робіт, який становить 5 робочих днів з моменту надання відповідачу актів, якщо замовник не зробить такої заяви, він втрачає право у подальшому посилатися на ці відступи від умов Договору або недоліки у виконаній роботі. Звертає увагу суду на те, що відповідач не надав позивачу примірника Додаткової угоди про розірвання Договору від 05.04.2021р., про що зазначає у відзиві на позов. До відповіді додано докази її надсилання на адресу відповідача.
17.08.2021р. в підготовчому засіданні оголошено перерву на 16:00год. 26.08.2021р. із занесенням до протоколу судового засідання. Представники учасників справи повідомлені під розписку.
18.08.2021р. на адресу суду через службу діловодства від позивача надійшло клопотання (вх.№05-08/1900/21) про закриття провадження у справі в частині позовної вимоги про розірвання Договору будівельного підряду від 05.04.2021р., у зв`язку із відсутністю предмета спору.
26.08.2021р. на адресу суду через службу діловодства від представника відповідача надійшли письмові заперечення (№05-08/1929/21) на відповідь на відзив із долученими додатковими доказами по справі. В запереченнях відповідач просить суд продовжити строк на подання доказів та долучити їх до матеріалів справи.
26.08.2021р. судом клопотання представника відповідача про поновлення строку для подання доказів розглянуто та долучено подані докази до матеріалів справи, а також оголошено перерву в підготовчому засіданні на 12:30год. 06.09.2021р., про що відображено в протоколі судового засідання. Представники учасників справи повідомлені під розписку.
02.09.2021р. на адресу суду через службу діловодства від представника позивача надійшло клопотання (вх.№05-08/1985/21) із доданими документами. В клопотанні просить суд поновити строк для подання доказів та долучити їх до матеріалів справи.
06.09.2021р. в підготовчому засіданні судом розглянуто клопотання представника позивача про поновлення строку для подання доказів та долучено подані докази до матеріалів справи, а також оголошено перерву на 10:00год. 09.09.2021р. із занесенням до протоколу судового засідання. Представники учасників справи повідомлені під розписку.
08.09.2021р. на адресу суду через службу діловодства від представника відповідача надійшло клопотання (вх.№05-08/2037/21) про призначення будівельно-технічної експертизи у даній справі. В обгрунтування необхідності призначення експертизи у даній справі вказує на те, що ознайомившись з долученими позивачем до матеріалів справи первинними документами, які частково датовані після припинення всіх видів робіт, та надання Актів виконаних робіт на роботи які не виконувались у відповідності до загального журналу робіт, та враховуючи, що під час виконання робіт надавались зауваження контролюючих органів та служб, враховуючи що в Актах приймання виконаних будівельних робіт № 1 за квітень, довідці про вартість виконаних будівельних робіт за квітень та Акті приймання виконаних будівельних робіт № 2 за травень, довідці про вартість виконаних робіт за травень вписані роботи, які не повинні виконуватись на даному етапі робіт. Відповідач вважає, що для з`ясування обставин, що мають значення для справи необхідні спеціальні знання у іншій сфері ніж право, без яких неможливо встановити відповідні обставини. Вказане клопотання представник позивача отримав, про що свідчить відповідний підпис на ньому.
Ухвалою суду від 09.09.2021р. суд:
- закрив провадження у справі в частині позовних вимог про розірвання договору будівельного підряду від 05.04.2021р., у зв`язку з відсутністю предмету спору;
- призначив у даній справі судову будівельно-технічну експертизу, проведення якої доручив судовому експерту Власюку Володимиру Володимировичу (29007, м. Хмельницький, вул. Соборна, 57, офіс 310);
- витрати на проведення експертизи та організаційні питання, пов`язані з її проведенням поклав на відповідача;
- зобов`язав судового експерта Власюка Володимира Володимировича м. Хмельницький, по закінченню експертизи висновок експерта, а також дані щодо витрат, пов`язаних з проведенням експертизи, подати Господарському суду Хмельницької області та надіслати сторонам копії висновку експертизи;
- попередив експерта, про відповідальність, передбачену статтями 384 і 385 Кримінального кодексу України за дачу завідомо неправдивого висновку та за відмову від дачі висновку;
- зупинив провадження у даній справі на час проведення експертизи і отримання Господарським судом Хмельницької області висновку експертизи;
- матеріали справи надіслав судовому експерту Власюку В.В.
Цією ж ухвалою, судом, на вирішення експерту винесено наступні питання:
- Чи відповідають обсяги фактично виконаних робіт ПМП "Лідер" з будівництва багатоквартирного житлового будинку з вбудованими нежитловими приміщеннями на першому поверсі в смт. Ярмолинці, по вул. Центральній, 7 обсягам, визначеним проектно-кошторисною та первинною звітною документацією з будівництва (акти виконаних будівельних робіт за формою КБ-2 та довідки про вартість будівельних робіт за формою КБ-3 за квітень-травень 2021р.)?;
- Чи відповідає первинна звітна документація ПМП "Лідер" на будівництво багатоквартирного житлового будинку з вбудованими нежитловими приміщеннями на першому поверсі в смт. Ярмолинці, по вул. Центральній, 7 за порядком складання вимогам нормативно-правових актів у галузі будівництва? Якщо не відповідає то в чому полягають невідповідності?;
- Чи відповідають виконані ПМП "Лідер" будівельні роботи вказані в Актах виконаних робіт за квітень-травень 2021р. проектно-технічній документації будівництва. Якщо не відповідають то в чому полягають невідповідності?;
- Який перелік, об`єми та вартість фактично виконаних ПМП "Лідер" будівельних робіт, що відображені у актах виконаних будівельних робіт за формою КБ-2 та довідках про вартість будівельних робіт за формою КБ-3 за квітень-травень 2021р. з будівництва багатоквартирного житлового будинку з вбудованими нежитловими приміщеннями на першому поверсі в смт. Ярмолинці, по вул. Центральній, 7, який відповідає вимогам ДБН та проектно-кошторисній документації та підлягає прийняттю замовником?.
29.09.2021р. до суду надійшло клопотання судового експерта (вх.№05-08/2196/21) про надання додаткових матеріалів, необхідних для проведення судової будівельно-технічної експертизи за матеріалами господарської справи №924/650/21. У клопотанні експерт просив додатково надати для дослідження оригінали або якісні копії проектно-технічної документації з будівництва багатоквартирного житлового будинку з вбудованими нежитловими приміщеннями на першому поверсі в смт. Ярмолинці, по вул. Центральній, 7, а саме: кошторисну документацію та графічні креслення (в частині виконання підготовчих і земляних робіт, а також влаштування фундаментів) та пояснювальну записку.
Ухвалою суду від 04.10.2021р. суд:
- поновив провадження у справі №924/650/21;
- задовольнив клопотання експерта про витребування додаткових доказів;
- призначив підготовче засідання у справі на 10:30 год. 11.10.2021р.;
- зобов`язав сторони надати суду витребувані експертом документи.
11.10.2021р. через службу діловодства суду позивачем та відповідачем подано суду витребувані експертом додаткові докази по справі необхідні для проведення експертизи.
Ухвалою суду від 11.10.2021р. зупинено провадження у даній справі №924/650/21 на час проведення експертизи і отримання Господарським судом Хмельницької області висновку експертизи; матеріали справи надіслано судовому експерту Власюку В.В.
15.11.2021р. судовим експертом надіслано до суду клопотання (вх.№05-22/9199/21), в якому просить суд забезпечити безперешкодний доступ до об`єкту дослідження будівництва багатоквартирного житлового будинку.
21.04.2022р. до суду повернулись матеріали справи №924/650/21 із висновком експерта за результатами проведення будівельно-технічної експертизи №900/021.
Ухвалою суду від 25.04.2022р. поновлено провадження у справі; підготовче засідання призначено на 10:30год. 03.05.2022р. Цією ж ухвалою запропоновано учасникам справи надати суду письмові пояснення з приводу обставин справи з врахуванням висновку експерта.
03.05.2022р. в підготовчому засіданні судом постановлену ухвалу, якою закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті на 14:30год. 16.05.2022р., із занесенням до протоколу судового засідання. Представники учасників справи повідомлені під розписку.
05.05.2022р. позивачем до суду подано письмові пояснення по справі (вх.№05-22/2268/22). В поясненнях зазначає про те, що на підставі висновку експерта встановлено фактичний обсяг виконаних ПМП "Лідер" будівельних робіт на суму 41398грн. 00коп. та 70020грн. 00коп., причому щодо обсягу виконаних робіт на суму 70020грн. 00коп. висновок експерта не містить відомостей про невідповідність такого обсягу проектно-кошторисній документації, так само, як і жоден інший документ у матеріалах справи. В поясненнях позивач наполягає на стягненні з відповідача вартості фактично виконаних робіт за Договором будівельного підряду від 05.04.2021р., із врахуванням висновку експерта загалом у сумі 111418грн. 00коп.
16.05.2022р. в судовому засіданні оголошено перерву на 11:00год. 23.05.2022р., із занесенням до протоколу судового засідання. Представники учасників справи повідомлені під розписку.
23.05.2022р. представником відповідача подано до суду заяву (вх.№05-22/2610/22) про долучення до матеріалів справи доказів про оплату витрат на проведення експертизи у даній справі, а також заяву (вх.№05-22/2611/22) про долучення до матеріалів справи додаткових доказів по справі. Адресовані до суду докази судом оглянуто та долучено до матеріалів справи.
Представник позивача в судовому засіданні 23.05.2022р. позовні вимоги підтримав, наполягав на їх задоволенні.
Представник відповідача в судовому засіданні 23.05.2022р. проти позову заперечував, просив суд відмовити позивачу у його задоволенні.
Дослідивши наявні в справі матеріали, заслухавши пояснення представників учасників справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні дані, на яких ґрунтуються позовні вимоги суд встановив наступне.
05.04.2021р. між Приватним малим підприємством "Лідер" (Підрядник) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Будтраст" (Замовник) було укладено Договір будівельного підряду.
Відповідно до п. 1.1 Договору, за завданням Замовника Підрядник зобов`язується на свій ризик виконати та здати йому в установлений Договором строк закінчені будівельні роботи на об`єкті будівництва - Будівництво багатоквартирного житлового будинку з вбудованими нежитловими приміщеннями на першому поверсі в смт Ярмолинці, по вул. Центральній, 7 Ярмолинецького району Хмельницької області, а Замовник зобов`язується надати Підряднику будівельний майданчик (фронт робіт), передати Підряднику всю необхідну проектно-кошторисну та дозвільну документацію, прийняти від Підрядника роботи/об`єкт та оплатити їх.
Згідно з п.п. 2.1, 2.2, 2.3, 2.4 Договору, ціна цього Договору є динамічною. Загальна вартість цього Договору являю собою суму вартості всіх виконаних робіт згідно складених Підрядником актів виконаних робіт за формою КБ-2в та довідок про вартість виконаних робіт за формою КБ-3.
Ціна договору, визначена у п. 2.1 цього Договору, включає в себе відшкодування витрат Підрядника (у тому числі, але не виключно, витрати на всі необхідні матеріальні ресурси, на організацію будівництва, обслуговування будівельної техніки, оренду будівельної техніки та матеріалів у Третіх осіб, інші витрати з забезпечення будівельного майданчика ресурсами) та плату за виконані ним Роботи.
Обсяги виконаних робіт, що підлягають оплаті, та їх вартість визначається у актах виконаних робіт за формою КБ-2в та довідках про вартість виконаних робіт за формою КБ-3, які Підрядник готує щомісячно та подає їх для погодження Замовнику у 2-х примірниках. Замовник протягом 5-ти (п`яти) робочих днів після отримання 2-х (двох) екземплярів актів виконаних робіт КБ-2в та довідок КБ-3 зобов`язаний підписати такі акти, або надати в письмовій формі аргументовану відмову в їх підписанні, зазначивши причини відмови в прийняті робіт та дій необхідних для усунення таких причин. У випадку не підписання або ненадання Замовником письмових зауважень протягом 5-ти (п`яти) робочих днів після отримання актів виконаних робіт, або у випадку явної необґрунтованості наданих Замовником зауважень, такі акти вважаються погодженими та є безумовною підставою для оплати виконаних робіт.
Оплата виконаних робіт здійснюється у безготівковий спосіб протягом 5 (п`яти) банківських днів з дня підписання Замовником актів виконаних робіт та/або протягом 5 (п`яти) банківських днів з дня закінчення строку, протягом якого Замовник зобов`язаний підписати акти виконаних робіт згідно п. 2.3. цього Договору.
Відповідно до п.п. 3.1, 3.2 Договору, Підрядник виконує передбачені Договором роботи та передає об`єкт Замовнику в строк, визначений за згодою Сторін.
Датою завершення робіт вважається дата їх прийняття Замовником.
Пунктом 6.1 Договору визначено, що будівельний майданчик (фронт робіт) надається Підряднику Замовником в строк, що не перевищує 10 (десять) робочих днів і оформлюється відповідним Актом приймання-передачі. Організація виконання робіт повинна відповідати проектно-технологічній документами (проект організації будівництва та проект виконання робіт), склад і зміст якої визначається нормативними документами та Договором. На момент передачі будівельний майданчик має бути забезпеченим тимчасовим водо- та електропостачанням для початку виконання робіт.
Згідно з п.п. 7.1, 7.2 Договору, приймання-передача закінчених робіт (об`єкта будівництва) проводиться у порядку, встановленому чинним законодавством України та Договором.
Після одержання повідомлення Підрядника про готовність до передачі закінчених робіт (об`єкта будівництва) Замовник зобов`язаний негайно розпочати їх приймання. Роботи вважаються закінченими та прийнятими з моменту підписання Замовником останнього акту виконаних робіт у Відповідно до п.п. 8.1.1, 8.1.2, 8.1.3 п. 8.1 Договору, Замовник має право:
- відмовитися від прийняття закінчених робіт (об`єкта будівництва) у разі виявлення недоліків, які виключають можливість їх (його) використання відповідно до мети, зазначеної у проектній документації та Договорі, і не можуть бути усунені Підрядником, Замовником або третьою особою;
- здійснювати у будь-який час, не втручаючись у господарську діяльність Підрядника (субпідрядника), технічний нагляд і контроль за ходом, якістю, вартістю та обсягами виконання робіт;
- вимагати безоплатного виправлення недоліків, що виникли внаслідок допущених Підрядником порушень;
Відповідно до п.п. 8.2.1, 8.2.2, 8.2.3, 8.2.4, 8.2.5, 8.2.6 п. 8.2 Договору, Замовник зобов`язаний:
- забезпечити своєчасну, не пізніше ніж через 10 робочих днів з моменту набуття чинності Договором, передачу Підряднику будівельного майданчику (фронту робіт), передати у той же час дозвільну та проектно-кошторисну документацію, інші необхідні вихідні дані та ресурси відповідно до Договору;
- передати Підряднику всю необхідну проектно-кошторисну документацію, технічні
умови, вихідні дані для проектування та іншу документацію, яка необхідна для виконання цього Договору;
- у разі виявлення необхідності вносити відповідні зміни до проектно-кошторисної документації, технічних умов тощо;
- сприяти Підряднику у виконанні робіт;
- прийняти в установленому порядку та оплатити виконані роботи;
- негайно повідомити Підрядника про виявлені недоліки в роботі.
Згідно з п.п. 8.3.2, 8.3.3, 8.3.7 п. 8.3 Договору, Підрядник має право:
- зупиняти роботи у разі невиконання Замовником своїх обов`язків за цим Договором, у тому числі у випадку порушення Замовником строків оплати виконаних робіт згідно п. 2.4 цього Договору;
- вимагати прийняття результату робіт та оплати виконаних робіт у порядку, розміру та строки передбачені Договором та додатками до нього;
- одержувати фінансування виконаних робіт відповідно до положень розділу 2 цього Договору.
Відповідно до п.п. 8.4.1, 8.4.2, 8.4.3, 8.4.4, 8.4.6 п. 8.4 Договору, Підрядник зобов`язаний:
- у строк та згідно умов та вимог Договору, його додатків, вимог чинного законодавства України та інших вимог, що звично ставляться до такого виду робіт, виконати передбачені Договором роботи та передати об`єкт будівництва Замовнику;
- передати Замовнику у порядку, передбаченому чинним законодавством України та Договором, закінчені роботи (об`єкт будівництва);
- забезпечити ведення та передачу Замовнику в установленому порядку актів виконаних робіт за формою КБ-2в та довідок про вартість виконаних робіт за формою КБ-3;
- забезпечити ведення всієї виконавчої документації, що передбачена чинним законодавством;
- своєчасно усувати недоліки робіт, допущені з його вини.
Пунктом 9.9 Договору передбачено, що завершення строку дії Договору не звільняє Сторони від відповідальності за його порушення, яке відбулося під час дії Договору.
Згідно з п.п. 10.1, 10.2, 10.3, 10.4, 10.5, 10.6, 10.7, 10.8 Договору, Договір підписується уповноваженими представниками Сторін та скріплюється печатками Сторін.
Договір набуває чинності з моменту його підписання і діє до повного виконання Сторонами їх зобов`язань.
Якщо інше прямо не передбачено цим Договором або чинним законодавством України, зміни в Договір можуть бути внесені тільки за взаємною домовленістю Сторін, яка оформлюється додатковою угодою до Договору.
Додаткова угода до Договору оформлюється за тими ж правилами, що й сам Договір. Зміни до Договору набирають чинності з моменту належного оформлення Сторонами відповідної додаткової угоди до Договору, якщо інше не встановлено в додатковій угоді, Договорі або в чинному законодавстві України.
Дія Договору припиняється в випадках, передбачених Договором та чинним законодавством України.
Якщо інше прямо не встановлено Договором або чинним законодавством України, Договір може бути розірваний тільки за взаємною домовленістю Сторін, яка оформлюється додатковою угодою до Договору.
Договір вважається розірваним з моменту підписання Сторонами відповідної додаткової угоди до нього, якщо інше не встановлено в додатковій угоді, Договорі або у чинному законодавстві України.
При невиконанні або порушенні однією зі Сторін умов Договору та з інших підстав, передбачених чинним законодавством України, Договір може бути розірваний достроково на вимогу однієї зі Сторін за рішенням суду.
Відповідно до п. 11.2 Договору, усі додаткові угоди, додатки, кошторис тощо, оформлені письмово та посвідчені повноважними представниками Сторін, є невід`ємними частинами Договору.
Договір від 05.04.2021р. підписаний директорами сторін та скріплений відтиском печаток.
Підрядником складено Акти приймання виконаних будівельних робіт:
Відповідно до Акту №1 за квітень 2021року до Договору від 05.04.2021р., загальна вартість виконаних робіт склала 133520грн. 00коп.;
Відповідно до Акту №1 за травень 2021року, загальна вартість виконаних робіт склала 223636грн. 00коп.
Таким чином, загальна вартість виконаних робіт становить 357156грн. 00коп.
Акти підписані з боку Підрядника та скріплені відтиском печатки підприємства, з боку Замовника акти не підписані.
Матеріали справи містять також надані позивачем Довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за квітень 2021року на суму 133520грн. 00коп. та травень 2021року на суму 223636грн. 00коп., а також Підсумкові відомості ресурсів.
Довідки підписані з боку Підрядника та скріплені відтиском печатки підприємства, з боку Замовника Довідки не підписані.
ТОВ "Будтраст" звернулось до ПМП "Лідер" із листом №47 від 01.06.2021р., в якому зазначило про те, що для підписання акту приймання виконаних будівельних робіт багатоквартирного житлового будинку за адресою: смт. Ярмолинці, вул. Центральна, 7 підприємству необхідно виконані роботи привести до відповідності будівельних норм, із зазначенням переліку таких робіт.
У відповідь, листом №169 від 03.06.2021р. ПМП "Лідер" повідомило ТОВ "Будтраст", про те, що зазначені ним у листі зауваження не мають відношення до того обсягу робіт, щодо якого надавались акти до підпису і до оплати, а деякі взагалі містять вимоги, не передбачені умовами Договору будівельного підряду від 05.04.2021р. У листі вказує, що згідно Договору, Замовник повинен надати в письмовій формі аргументовану відмову в їх підписані, зазначивши причини відмови в прийняті робіт та необхідних для усунення таких причин недоліків стосовно виконаних робіт згідно актів не надходило, у листі визначені роботи, які повині виконуватись у майбутньому та не передбачені завданнями на квітень та травень місяці, а являє собою новий об`єм виконуваних робіт і являються додатковими роботами згодом, тому відмова ТОВ "Будтраст" від підписання актів виконаних робіт є необгрунтованою та вчиненою з метою ухилення від оплати цих робіт. У листі ПМП "Лідер" запропонувало розірвати укладений Договір та додало примірник тексту Додаткової угоди від 04.06.2021р. про розірвання Договору від 05.04.2021р.
Надсилання листа підтверджується фіскальним чеком від 04.06.2021р. та повідомленням про вручення, копії яких знаходяться в матеріалах справи.
Лист залишився відповідачем без належного реагування, а Додаткова угода від 04.06.2021р. не була підписана.
В матеріалах справи наявний Загальний журнал робіт №1 будівництва об`єкта багатокваритирного житлового будинку з вбудованими житловими приміщеннями на першому поверсі в смт Ярмолинці, вул. Центральна, 7, який містить наступні зауваження інженера Гонтарука П.А.:
- виконробу надати акт геодезичної розбивки осей будівлі (05.04.2021р.);
- виконробу ПМП "Лідер" при виконанні земляних робіт під основу фундаментів недопускати перекопування грунту нижче проектної відмітки (14.04.2021р.);
- виконробу ПМП "Лідер" заборонено влаштування основи під фундамент щебнем фракції 40-60. щебневу підготовку виконувати проектним щебнем фракції 5-10 (20.04.2021р.);
- виконробу ПМП "Лідер" пропуски між фундаментними пайками заробити бетоном класу В7,5;
- ПМП "Лідер" в зв`язку з невиконанням приписів по усуненню недоліків та ненадання актів прихованих робіт по поверхам їх виконання згідно проектної документації, роботи по виконанню будівництва багатоквартирного житлового будинку зупинити до усунення недоліків.
Матеріали справи містять доповідну від 28.05.2021р., підписану інженером технагляду Гонтаруком П.А., адресовану директору ТОВ "Будтраст", в якій зазначено про те, що при перевірці виконання будівельних робіт, які виконує ПМП "Лідер" по будівництву житлового будинку за адресою: смт. Ярмолинці, вул. Центральна. 7, встановлено, що виконані неякісно з порушеннями будівельної документації та будівельних норм. Загальний журнал робіт та журнал вхідного контролю матеріалів не надавався, що може свідчити що дані журнали не ведуться, також відсутні акти прихованих робіт В доповідній, інженер просить не оплачувати виконані роботи до усунення недоліків та надання виконавчої документації на виконані роботи.
Ухвалою суду від 09.09.2021р. задоволено клопотання представника ТОВ "Будтраст" та призначено у даній справі судову будівельно-технічну експертизу, проведення якої доручено судовому експерту Власюку В.В. м. Хмельницький.
На вирішення експерту винесено наступні питання:
1. Чи відповідають обсяги фактично виконаних робіт ПМП "Лідер" з будівництва багатоквартирного житлового будинку з вбудованими нежитловими приміщеннями на першому поверсі в смт. Ярмолинці, по вул. Центральній, 7 обсягам, визначеним проектно-кошторисною та первинною звітною документацією з будівництва (акти виконаних будівельних робіт за формою КБ-2 та довідки про вартість будівельних робіт за формою КБ-3 за квітень-травень 2021р.)?;
2. Чи відповідає первинна звітна документація ПМП "Лідер" на будівництво багатоквартирного житлового будинку з вбудованими нежитловими приміщеннями на першому поверсі в смт. Ярмолинці, по вул. Центральній, 7 за порядком складання вимогам нормативно-правових актів у галузі будівництва? Якщо не відповідає то в чому полягають невідповідності?;
3. Чи відповідають виконані ПМП "Лідер" будівельні роботи вказані в Актах виконаних робіт за квітень-травень 2021р. проектно-технічній документації будівництва. Якщо не відповідають то в чому полягають невідповідності?
4. Який перелік, об`єми та вартість фактично виконаних ПМП "Лідер" будівельних робіт, що відображені у актах виконаних будівельних робіт за формою КБ-2 та довідках про вартість будівельних робіт за формою КБ-3 за квітень-травень 2021р. з будівництва багатоквартирного житлового будинку з вбудованими нежитловими приміщеннями на першому поверсі в смт. Ярмолинці, по вул. Центральній, 7, який відповідає вимогам ДБН та проектно-кошторисній документації та підлягає прийняттю замовником?.
Матеріали справи містять Висновок №900/021 судового експерта Власюка В.В. м. Хмельницький.
По першому питанню:
Обсяги фактично виконаних робіт ПМП "Лідер" з будівництва багатоквартиного житлового будинку з вбудованими нежитловими приміщеннями на першому поверсі в смт Ярмолинці, по вул. Центральній, 7, не відповідають (не повністю відповідають) обсягам, визначеним проектно-кошторисною та первинною звітною документацією з будівництва (акти виконаних робіт за формою КБ-2 та довідки про вартість будівельних робіт за формою КБ-3 за квітень-травень 2021р.). При цьому, експерт зазначає, що відповідність обсягів частини виконаних робіт, які належать до прихованих неможливо перевірити через необхідність проведення значних робіт по їх розкриттю, в т.ч. з пошкодженням об`єту будівництва.
По другому питанню:
Первинна звітна документація ПМП "Лідер" на будівництво багатоквартирного житлового будинку з вбудованими нежитловими приміщеннями на першому поверсі в смт. Ярмолинці, по вул. Центральній, 7 за порядком складання не відповідає (не повністю відповідає) вимогам нормативно-правових актів у галузі будівництва, а саме: відсутні акти прихованих робіт та (або) акти проміжного прийняття конструкцій на роботи по влаштуванню котловану, улаштування основи під фундаменти щебеневої, укладання фундаментних плит, влаштування гідроізоляції стін, які мали складені перед проведенням послідуючих робіт (улаштування основи під фундаменти щебеневої, укладання фундаментних плит та установлення блоків стін підвалів), що не відповідає вимогам п. 8.4.3, 8.4.3.1, 8.4.3.2 та 8.4.3.4 ДБН А.3.1-5:2016.
По третьому питанню:
Виконані ПМП "Лідер" будівельні роботи вказані в Актах виконаних робіт за квітень-травень 2021р. не відповідають (не повністю відповідають) проектно-технічній документації будівництва. Опис не відповідностей зазначений на арк. 17-18 висновку в частині Дослідження. Порівняння обсягів робіт згідно виконавчої та проектної документації наведене в таблиці 1 на арк. 14-17 висновку в частині Дослідження.
По четвертому питанню:
Вартість фактично виконаних ПМП "Лідер" будівельних робіт, що відображені у актах виконаних будівельних робіт за формою КБ-2 та довідках про вартість будівельних робіт за формою КБ-3 за квітень-травень 2021р. з будівництва багатоквартирного житлового будинку з вбудованими нежитловими приміщеннями на першому поверсі в смт. Ярмолинці, по вул. Центральній, 7, які відповідають вимогам ДБН та проектно-кошторисній документації складає 41398грн. 00коп.
Переліки та об`єми зазначених робіт, наведені в Локальному кошторисі в Додатку №9 до висновку.
Також додатково визначена вартість будівельних робіт, що були виконані ПМП "Лідер", але відповідність яких вимогам ДБН та проектно-кошторисній документації неможливо встановити через прихований характер зазначених робіт, яка складає 70020грн. 00коп. (Локальний кшторис в Додатку №10 до висновку).
Надати відповідь на питання стосовно вартості виконаних робіт, які підлягають прийняттю замовником, не має можливості, оскільки воно виходить за межі компетенції судового експерта будівельника.
Оскільки відповідач порушив умови укладеного Договору, а також в добровільному порядку та у встановлені Договором терміни не здійснив оплату заборгованості за виконані роботи, позивач звернувся до суду із позовом про розірвання Договору будівельного підряду від 05.04.2021р. та стягнення заборгованості у сумі 357156грн. 00коп.
Після відкриття провадження у даній справі, сторони погодили та підписали Додаткову угоду від 04.06.2021р. про розірвання Договору будівельного підряду 05.04.2021р., примірник якої міститься в матеріалах справи, у зв`язку із чим, ухвалою суду від 09.09.2021р. закрито провадження у справі в частині позовних вимог про розірвання договору будівельного підряду від 05.04.2021р., у зв`язку з відсутністю предмету спору.
Таким чином, станом на день прийняття рішення у даній справі, позовними вимогами є стягнення з відповідача на користь позивача 357156грн. 00коп. заборгованості за виконані роботи відповідно до Договору будівельного підряду від 05.04.2021р.
Враховуючи вищевикладене, повно, всебічно і об`єктивно дослідивши матеріали та обставини справи, оцінивши надані сторонами докази по суті спору, їх належність, допустимість, достовірність кожного окремо, судом береться до уваги таке.
Положеннями статті 15 Цивільного кодексу України передбачено право кожної особи на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання, а також на захист свого інтересу, який не суперечить загальним засадам цивільного законодавства.
Судом встановлено, що 05.04.2021р. між Приватним малим підприємством "Лідер" (Підрядник) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Будтраст" (Замовник) було укладено Договір будівельного підряду, відповідно до умов якого, за завданням Замовника Підрядник зобов`язується на свій ризик виконати та здати йому в установлений Договором строк закінчені будівельні роботи на об`єкті будівництва - Будівництво багатоквартирного житлового будинку з вбудованими нежитловими приміщеннями на першому поверсі в смт Ярмолинці, по вул. Центральній, 7 Ярмолинецького району Хмельницької області, а Замовник зобов`язується надати Підряднику будівельний майданчик (фронт робіт), передати Підряднику всю необхідну проектно-кошторисну та дозвільну документацію, прийняти від Підрядника роботи/об`єкт та оплатити їх.
Підставою спірних правовідносин стало пред`явлення Підрядником виконаних робіт до прийняття та оплати, та неприйняття їх Замовником з огляду на зауваження інженера технічного нагляду, які викладені в Загальному журналі робіт №1 по будівництву об`єкта багатоквартирного житлового будинку з вбудованими нежитловими приміщеннями на першому поверсі смт. Ярмолинці, вул. Центральна, 7 (а.с.144-145).
Згідно із статтею 837 ЦК України за договором підряду одна сторона (підрядник) зобов`язується на свій ризик виконати певну роботу за завданням другої сторони (замовника), а замовник зобов`язується прийняти та оплатити виконану роботу. Договір підряду може укладатися на виготовлення, обробку, переробку, ремонт речі або на виконання іншої роботи з переданням її результату замовникові. Для виконання окремих видів робіт, встановлених законом, підрядник (субпідрядник) зобов`язаний одержати спеціальний дозвіл. До окремих видів договорів підряду, встановлених параграфами 2-4 цієї глави, положення цього параграфа застосовуються, якщо інше не встановлено положеннями цього Кодексу про ці види договорів.
Стаття 875 ЦК України містить визначення договору будівельного підряду за яким, підрядник зобов`язується збудувати і здати у встановлений строк об`єкт або виконати інші будівельні роботи відповідно до проектно-кошторисної документації, а замовник зобов`язується надати підрядникові будівельний майданчик (фронт робіт), передати затверджену проектно-кошторисну документацію, якщо цей обов`язок не покладається на підрядника, прийняти об`єкт або закінчені будівельні роботи та оплатити їх. Договір будівельного підряду укладається на проведення нового будівництва, капітального ремонту, реконструкції (технічного переоснащення) підприємств, будівель (зокрема житлових будинків), споруд, виконання монтажних, пусконалагоджувальних та інших робіт, нерозривно пов`язаних з місцезнаходженням об`єкта. До договору будівельного підряду застосовуються положення цього Кодексу, якщо інше не встановлено законом.
Частиною першою статті 883 ЦК України передбачено, що підрядник відповідає за недоліки збудованого об`єкта, за прострочення передання його замовникові та за інші порушення договору (за недосягнення проектної потужності, інших запроектованих показників тощо), якщо не доведе, що ці порушення сталися не з його вини.
Згідно із статтею 884 ЦК України підрядник гарантує досягнення об`єктом будівництва визначених у проектно-кошторисній документації показників і можливість експлуатації об`єкта відповідно до договору протягом гарантійного строку, якщо інше не встановлено договором будівельного підряду. Гарантійний строк становить десять років від дня прийняття об`єкта замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором або законом.
Умовами укладеного договору сторони погодили, що підрядник зобов`язаний передати Замовнику у порядку, передбаченому чинним законодавством України та Договором, закінчені роботи (об`єкт будівництва) (п.8.4.2); забезпечити ведення та передачу Замовнику в установленому порядку актів виконаних робіт за формою КБ-2в та довідок про вартість виконаних робіт за формою КБ-3 (п.8.4.3); забезпечити ведення всієї виконавчої документації, що передбачена чинним законодавством (п.8.4.8).
Відповідно до акту №1 за квітень 2021року до Договору від 05.04.2021р., загальна вартість виконаних робіт склала 133520грн. 00коп.; акту №1 за травень 2021року, загальна вартість виконаних робіт склала 223636грн. 00коп. Таким чином, загальна вартість виконаних робіт становить 357156грн. 00коп. Акти підписані з боку Підрядника та скріплені відтиском печатки підприємства, з боку Замовника акти не підписані.
ТОВ "Будтраст" звернулось до ПМП "Лідер" із листом №47 від 01.06.2021р., в якому зазначило про те, що для підписання акту приймання виконаних будівельних робіт багатоквартирного житлового будинку за адресою: смт. Ярмолинці, вул. Центральна, 7 підприємству необхідно виконані роботи привести до відповідності будівельних норм, із зазначенням переліку таких робіт.
У відповідь, листом №169 від 03.06.2021р. ПМП "Лідер" повідомило ТОВ "Будтраст", про те, що зазначені ним у листі зауваження не мають відношення до того обсягу робіт, щодо якого надавались акти до підпису і до оплати, а деякі взагалі містять вимоги, не передбачені умовами Договору будівельного підряду від 05.04.2021р. У листі вказує, що згідно Договору, Замовник повинен надати в письмовій формі аргументовану відмову в їх підписані, зазначивши причини відмови в прийняті робіт та необхідних для усунення таких причин недоліків стосовно виконаних робіт згідно актів не надходило, у листі визначені роботи, які повині виконуватись у майбутньому та не передбачені завданнями на квітень та травень місяці, а являє собою новий об`єм виконуваних робіт і являються додатковими роботами згодом, тому відмова ТОВ "Будтраст" від підписання актів виконаних робіт є необгрунтованою та вчиненою з метою ухилення від оплати цих робіт. У листі ПМП "Лідер" запропонувало розірвати укладений Договір та додало примірник тексту Додаткової угоди від 04.06.2021р. про розірвання Договору від 05.04.2021р.
Матеріалами справи стверджується, що акти виконаних робіт за квітень та травень 2021р. Замовником не підписані.
У Загальному журналі будівництва містяться зауваження інженера технічного нагляду Гонтарука П.А. щодо недоліків виявлених у ході будівництва, зокрема:
- виконробу надати акт геодезичної розбивки осей будівлі (05.04.2021р.);
- виконробу ПМП "Лідер" при виконанні земляних робіт під основу фундаментів недопускати перекопування грунту нижче проектної відмітки (14.04.2021р.);
- виконробу ПМП "Лідер" заборонено влаштування основи під фундамент щебнем фракції 40-60. щебневу підготовку виконувати проектним щебнем фракції 5-10 (20.04.2021р.);
- виконробу ПМП "Лідер" пропуски між фундаментними пайками заробити бетоном класу В7,5;
- ПМП "Лідер" в зв`язку з невиконанням приписів по усуненню недоліків та ненадання актів прихованих робіт по поверхам їх виконання згідно проектної документації, роботи по виконанню будівництва багатоквартирного житлового будинку зупинити до усунення недоліків.
Доповідною від 28.05.2021р. інженер технагляду Гонтарук П.А. поінформував директора ТОВ "Будтраст" про те, що при перевірці виконання будівельних робіт, які виконує ПМП "Лідер" по будівництву житлового будинку за адресою: смт. Ярмолинці, вул. Центральна. 7, встановлено, що роботи виконані неякісно з порушеннями будівельної документації та будівельних норм.
За результатами призначеної судом будівельно-технічної експертизи, експерт прийшов таких висновків:
Обсяги фактично виконаних робіт ПМП "Лідер" з будівництва багатоквартиного житлового будинку з вбудованими нежитловими приміщеннями на першому поверсі в смт Ярмолинці, по вул. Центральній, 7, не відповідають (не повністю відповідають) обсягам, визначеним проектно-кошторисною та первинною звітною документацією з будівництва (акти виконаних робіт за формою КБ-2 та довідки про вартість будівельних робіт за формою КБ-3 за квітень-травень 2021р.). При цьому, експерт зазначає, що відповідність обсягів частини виконаних робіт, які належать до прихованих неможливо перевірити через необхідність проведення значних робіт по їх розкриттю, в т.ч. з пошкодженням об`єту будівництва;
Первинна звітна документація ПМП "Лідер" на будівництво багатоквартирного житлового будинку з вбудованими нежитловими приміщеннями на першому поверсі в смт. Ярмолинці, по вул. Центральній, 7 за порядком складання не відповідає (не повністю відповідає) вимогам нормативно-правових актів у галузі будівництва, а саме: відсутні акти прихованих робіт та (або) акти проміжного прийняття конструкцій на роботи по влаштуванню котловану, улаштування основи під фундаменти щебеневої, укладання фундаментних плит, влаштування гідроізоляції стін, які мали складені перед проведенням послідуючих робіт (улаштування основи під фундаменти щебеневої, укладання фундаментних плит та установлення блоків стін підвалів), що не відповідає вимогам п. 8.4.3, 8.4.3.1, 8.4.3.2 та 8.4.3.4 ДБН А.3.1-5:2016;
Виконані ПМП "Лідер" будівельні роботи вказані в Актах виконаних робіт за квітень-травень 2021р. не відповідають (не повністю відповідають) проектно-технічній документації будівництва. Опис не відповідностей зазначений на арк. 17-18 висновку в частині Дослідження. Порівняння обсягів робіт згідно виконавчої та проектної документації наведене в таблиці 1 на арк. 14-17 висновку в частині Дослідження;
Вартість фактично виконаних ПМП "Лідер" будівельних робіт, що відображені у актах виконаних будівельних робіт за формою КБ-2 та довідках про вартість будівельних робіт за формою КБ-3 за квітень-травень 2021р. з будівництва багатоквартирного житлового будинку з вбудованими нежитловими приміщеннями на першому поверсі в смт. Ярмолинці, по вул. Центральній, 7, які відповідають вимогам ДБН та проектно-кошторисній документації складає 41398грн. 00коп.
Переліки та об`єми зазначених робіт, наведені в Локальному кошторисі в Додатку №9 до висновку.
Також додатково визначена вартість будівельних робіт, що були виконані ПМП "Лідер", але відповідність яких вимогам ДБН та проектно-кошторисній документації неможливо встановити через прихований характер зазначених робіт, яка складає 70020грн. 00коп. (Локальний кошторис в Додатку №10 до висновку).
Пунктом 1.15 ДБН А.3.1-5-2009 "Організація будівельного будівництва", затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 25.12.2009 № 689 встановлено, що на кожному об`єкті будівництва належить: вести загальний журнал робіт за формою, згідно з додатком В, спеціальні журнали з окремих видів робіт, перелік яких встановлюють за погодженням із замовником та виконавцями робіт, - за формами, зразки яких наведено в додатку Г, журнал авторського нагляду відповідно до ДБН А .2.2-4; складати акти на закриття прихованих робіт за формою додатку К, акти проміжного прийняття відповідальних конструкцій за формою додатку М; складати акти індивідуального та комплексного випробування устаткування, інженерних систем, мереж та обладнання; оформляти іншу виробничу документацію, передбачену іншими нормативними документами; оформляти виконавчу документацію - комплект робочих креслень з написами, зробленими особами, відповідальними за виконання будівельно-монтажних робіт, про відповідність виконаних в натурі робіт цим кресленням або змінам в них, внесеним за погодженням із замовником та проектувальником; вести облік збирання та видалення відходів і вторинної сировини; після завершення будівництва об`єкта, до прийняття його в експлуатацію скласти його архітектурно-технічний паспорт згідно з "Положенням про архітектурно-технічний паспорт об`єкта архітектури", а також енергетичний паспорт будинку, який підтверджує відповідність показників енергетичної ефективності споруди, в тому числі - її теплової ізоляції, вимогам ДБН В.2.6- 31.
Згідно з пунктом 6.4.2 ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 "Правила визначення вартості будівництва" у вартості виконаних робіт враховується вартість будівельних робіт, інші супутні витрати (на відрядження, перевезення працівників, доплати працівникам у зв`язку з втратою часу в дорозі тощо), а також прибуток, кошти на покриття ризиків, на покриття додаткових витрат, пов`язаних з інфляційними процесами, податки, збори, обов`язкові платежі, встановлені законодавством і не враховані складовими вартості будівництва, податок на додану вартість.
Відповідно до додатку "Б" до ДБН А. 3.1.-5-2009, Приховані роботи - роботи з будівництва об`єкта, результати яких закриваються подальшими роботами і потребують перед цим підтвердження їх відповідності вимогам проектної документації, стандартів, будівельних норм і правил та технічних умов.
Пунктом 10.8 ДБН А.3.1.-5-2009 встановлено, що під час приймального контролю проводиться перевірка якості закінчених будівельно-монтажних робіт та відповідальних конструкцій. В усіх випадках забороняється виконання наступних робіт до підтвердження відповідної якості виконання попередніх прихованих робіт та відповідальних конструкцій.
Приймання прихованих робіт здійснюється безпосередньо перед виконанням наступних робіт, які їх закривають, про що складається акт за формою додатку К. Основні види робіт та конструкцій, на які складаються акти на закриття прихованих робіт, наведено у додатку Л. Перелік видів робіт на конкретному об`єкті будівництва, для яких необхідне складання актів на закриття прихованих робіт, згідно з ДБН А.2.2-3 наводиться у робочій документації для будівництва. Приймання здійснюється комісією з представників будівельно-монтажної організації, технічного нагляду замовника та авторського нагляду (п. 10.8.1 ДБН А.3.1.-5-2009).
Перелік видів робіт та конструкцій, для яких необхідне складання актів проміжного приймання відповідальних конструкцій до закриття їх подальшими роботами, згідно з ДБН А .2.2-3 наводиться у робочій документації для будівництва. (п. 10.8.2 ДБН А.3.1.-5-2009). Основні види робіт та конструкцій, на які складаються акти на закриття прихованих робіт встановлені в додатку "Л" до ДБН А. 3.1.-5-2009.
Рекомендований зразок загального журналу робіт міститься в додатку "В" до ДБН А. 3.1.-5-2009.
В цьому додатку також містяться відповідні вказівки щодо ведення загального журналу робіт, а саме:
Загальний журнал робіт є основним первинним виробничим документом, який відтворює технологічну послідовність, терміни, якість і умови виконання будівельно-монтажних робіт. 2. Загальний журнал робіт ведеться на будівництві окремих або групи однотипних будівель, споруд, які розміщені в межах одного будівельного майданчика і споруджуються одночасно. 3. Загальний журнал робіт веде особа, відповідальна за будівництво будівлі або споруди (виконавець робіт, старший виконавець робіт) і заповнює його з першого дня роботи на об`єкті особисто або доручає керівникам змін. Спеціалізовані будівельно-монтажні організації ведуть спеціалізовані журнали робіт, що знаходяться у відповідальних осіб, які виконують ці роботи. По закінченні робіт спеціальний журнал передається генеральній будівельній організації. 4. Титульний лист заповнюється до початку будівництва генеральною підрядною будівельною організацією за участю проектної організації і замовника. 5. Список інженерно-технічного персоналу, який зайнятий на будівництві об`єкта (табл. 1), складає керівник генпідрядної будівельної організації. 6. В табл. 2. наводиться перелік всіх актів, що підлягають оформленню на даному об`єкті будівництва, в календарному порядку. 7. В табл. 3 включаються всі роботи по частинах і елементах будівель і споруд, якість виконання яких контролюється і підлягає оцінці. 8. Табл. 4 заповнюється особою, відповідальною за ведення загального журналу робіт. 9. Регулярні відомості про виконання робіт (з початку і до їх завершення), що включаються в табл. 5, є основною частиною журналу. Ця частина журналу містить відомості про початок і закінчення роботи і відображає перебіг її виконання. Опис робіт повинен проводитись по конструктивних елементах будівлі або споруди з означенням осей, позначок, поверхів, ярусів, секцій і приміщень, де роботи виконуються. Наводяться короткі відомості про методи виконання робіт, застосовані матеріали, готові вироби і конструкції, вимушені простої будівельних машин (із зазначенням вжитих заходів), випробування устаткування, систем, мереж і вимушені простої (випробування вхолосту або під навантаженням, подача електроенергії, випробування на міцність і герметичність та інше), відхилення від робочих креслень (із зазначенням причин) і їх погодження, зміни розміщення охоронних, захисних і сигнальних огорож, переноси транспортних і пожежних мереж, прокладання, перекладання, розбирання тимчасових інженерних мереж, наявність і виконання схем операційного контролю якості, виправлення і переробку виконання робіт (із зазначенням винних), а також метеорологічні та інші особливі умови виконання робіт. 10. В табл. 6 вносяться зауваження осіб, які контролюють виконання і безпеку робіт відповідно до наданих їм прав, а також уповноважених представників проектної організації або її авторського нагляду. 11. Загальний журнал повинен бути пронумерований, прошнурований, оформлений усіма підписами на титульному листі і скріплений печаткою будівельної організації, яка його видала. 12. Під час здачі завершеного будівництвом об`єкта загальний і спеціальні журнали робіт передаються замовнику і зберігаються у нього до введення об`єкта в експлуатацію. Після введення об`єкта в експлуатацію журнали передаються на постійне зберігання експлуатаційній організації.
Як встановлено висновком експертизи вартість фактично виконаних ПМП "Лідер" будівельних робіт, що відображені у актах виконаних будівельних робіт за формою КБ-2 та довідках про вартість будівельних робіт за формою КБ-3 за квітень-травень 2021р. з будівництва багатоквартирного житлового будинку з вбудованими нежитловими приміщеннями на першому поверсі в смт. Ярмолинці, по вул. Центральній, 7, які відповідають вимогам ДБН та проектно-кошторисній документації складає 41398грн. 00коп. Додатково визначена вартість будівельних робіт, що були виконані ПМП "Лідер", але відповідність яких вимогам ДБН та проектно-кошторисній документації неможливо встановити через прихований характер зазначених робіт, яка складає 70020грн. 00коп. (Локальний кошторис в Додатку №10 до висновку).
Статтею 74 ГПК України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог та заперечень; докази подаються сторонами та іншими учасниками справи.
Відповідно до статті 86 ГПК України, господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів.
Зважаючи на мету договору підряду, згідно якої Підрядник зобов`язується збудувати і здати у встановлений строк об`єкт або виконати інші будівельні роботи відповідно до проектно-кошторисної документації, враховуючи обов`язки підрядника визначені умовами договору підряду, а саме передача Замовнику у порядку, передбаченому чинним законодавством України та Договором, закінчені роботи (об`єкт будівництва) (п.8.4.2); забезпечення ведення та передачу Замовнику в установленому порядку актів виконаних робіт за формою КБ-2в та довідок про вартість виконаних робіт за формою КБ-3 (п.8.4.3); забезпечити ведення всієї виконавчої документації, що передбачена чинним законодавством (п.8.4.8), приймаючи до уваги вимоги ДБН А. 3.1.-5-2009 щодо необхідності складення актів прихованих робіт, відсутності актів прихованих робіт та висновок експерта щодо неможливості встановлення виконаних робіт вимогам ДБН та проектно-кошторисній документації неможливо встановити через прихований характер зазначених робіт, яка складає 70020грн. 00коп., суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню в частині 41398грн. 00коп. вартості фактично виконаних ПМП "Лідер" будівельних робіт, що відображені у актах виконаних будівельних робіт за формою КБ-2 та довідках про вартість будівельних робіт за формою КБ-3 за квітень-травень 2021р. з будівництва багатоквартирного житлового будинку з вбудованими нежитловими приміщеннями на першому поверсі в смт. Ярмолинці, по вул. Центральній, 7, які відповідають вимогам ДБН та проектно-кошторисній документації.
У решті заявлених вимог у позові необхідно відмовити через необгрунтованість та непідтвердженість.
Відповідно до п. 2 ч. 3 ст. 123 Господарського процесуального кодексу України, судові витрати складаються з судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи. До витрат, пов`язаних з розглядом справи, належать зокрема, витрати пов`язані із залученням свідків, спеціалістів, перекладачів, експертів та проведенням експертизи.
Згідно з ч. 4 ст. 127 ГПК України, розмір витрат на підготовку експертного висновку на замовлення сторони, проведення експертизи, залучення спеціаліста, оплати робіт перекладача встановлюється судом на підставі договорів, рахунків та інших доказів.
Ухвалою суду від 09.09.2021р., за клопотанням відповідача призначено судову будівельно-технічну експертизу у даній справі.
Відповідачем, на підтвердження понесених витрат на проведення експертизи надано до суду належним чином завірені копії рахунка-фактури №900-21 від 08.11.2021р. на суму 14500грн. та платіжного доручення №1256 від 09.11.2021р. на суму 14500грн. 00коп.
Відповідно до п. 3 ч. 4 ст. 129 ГПК України, інші судові витрати, пов`язані з розглядом справи, покладаються у разі часткового задоволення позову - на обидві сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.
Враховуючи викладене, судові витрати покладаються на сторони пропорційно задоволеним позовним вимогам відповідно до ст. 129ГПК України.
Керуючись ст. ст. 2, 12, 20, 24, 73, 74, 75, 129, 221, 232, 237, 238, 240, 241, 327 Господарського процесуального кодексу України, суд -
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити частково.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Будтраст" (с. Шаровечка, вул. Центральна, 2, Хмельницького району Хмельницької області, код ЄДРПОУ 32200906) на користь Приватного малого підприємства "Лідер" (м. Хмельницький, вул. Прибузька, 2, код ЄДРПОУ 14148019) 41398грн. 00коп. (сорок одна тисяча триста дев`яносто вісім гривень 00 копійок) заборгованості, 620грн. 92 (шістсот двадцять гривень 92 копійки) витрат по оплаті судового збору.
Видати наказ.
Стягнути з Приватного малого підприємства "Лідер" (м. Хмельницький, вул. Прибузька, 2, код ЄДРПОУ 14148019) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Будтраст" (с. Шаровечка, вул. Центральна, 2, Хмельницького району Хмельницької області, код ЄДРПОУ 32200906) 12819грн. 45коп. (дванадцять тисяч вісімсот дев`ятнадцять гривень 45 копійок) витрат на проведення судової будівельно-технічної експертизи.
Видати наказ.
В решті суми у позові відмовити.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів до Північно-західного апеляційного господарського суду. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Повне рішення складено та підписано 27.05.2022р.
Суддя В.О. Кочергіна
Виготовлено 4 примірники:
1-до справи (в паперовому),
2-3-позивачу ПМП "Лідер" (29013, м. Хмельницький, вул. Прибузька, 2 в паперовому рек. з повідомленням про вручення, liderbud.km@gmail.com, в електр.),
4-ТОВ "Будтраст" (31336, Хмельницька область, Хмельницький район, с. Шаровечка, вул. Центральна, 2, в паперовому рек. з повідомленням про вручення),
Адресатам рекомендованим з повідомленням про вручення.
Суд | Господарський суд Хмельницької області |
Дата ухвалення рішення | 22.05.2022 |
Оприлюднено | 22.06.2022 |
Номер документу | 104506972 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань надання послуг будівельного підряду |
Господарське
Господарський суд Хмельницької області
Кочергіна В.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні