Рішення
від 24.05.2022 по справі 903/110/22
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

пр. Волі, 54а, м. Луцьк, 43010, тел./факс 72-41-10

E-mail: inbox@vl.arbitr.gov.ua Код ЄДРПОУ 03499885

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

25 травня 2022 року Справа № 903/110/22

Господарський суд Волинської області у складі судді Якушевої І.О., за участю секретаря судового засідання (помічника судді) Хомич О.В., розглянувши за правилами загального позовного провадження справу № 903/110/22

за позовом Приватне підприємство Фолсаж, м. Любомль

до Товариства з обмеженою відповідальністю Нововолинський м`ясокомбінат, м. Нововолинськ

про стягнення 387 094,41 грн.,

за участю представників:

від позивача: н/з,

від відповідача: н/з,

в с т а н о в и в:

31.01.2022 року на адресу Господарського суду Волинської області надійшла позовна заява б/н від 18.01.2022 Приватного підприємства Фолсаж до Товариства з обмеженою відповідальністю Нововолинський м`ясокомбінат про стягнення 387 094,41 грн, з них: 324 360,40 заборгованості за переданий на підставі договору поставки № 8 від 06.02.2019 товар, 16 150,43 грн пені, 32 436,04 штрафу, 2 788,90 грн процентів річних, 11 358,64 грн. збитків, завданих інфляцією.

Ухвалою суду від 07.02.2022 позовну заяву Приватного підприємства Фолсаж залишено без руху. Встановлено Приватному підприємству Фолсаж строк для усунення недоліків позовної заяви шляхом надання Господарському суду Волинської області впродовж 5-ти днів з дня одержання цієї ухвали: розрахунку суми заборгованості в розмірі 324 360,40 грн, заявленої до стягнення з відповідача.

Позивач ухвалу суду від 07.02.2022 отримав 08.02.2022, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення №4301040298325.

З урахування приписів ч. 5 ст. 254 ЦК України, строк для усунення недоліків по 13.02.2022 включно.

14.02.2022 на адресу суду на виконання вимог ухвали суду від 07.02.2022 позивачем подано розрахунок суми заборгованості та докази надіслання його відповідачу.

Ухвалою суду від 15.02.2022 було прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження по справі; постановлено справу розглядати за правилами загального позовного провадження; підготовче засідання призначено на 09.03.2022; встановлено відповідачу строк для подання відзиву на позов із врахуванням вимог ст. 165 ГПК України до 07.03.2022.

Відповідач відзиву на позов не подав, натомість надіслав до суду клопотання №64 від 09.03.2022 про відкладення розгляду справи у зв`язку із введенням воєнного стану.

Ухвалою суду від 09.03.2022 відкладено підготовче засідання на 06.04.2022, запропоновано відповідачу до 04.04.2022 подати відзив на позов.

29.03.2022 на адресу суду надійшло клопотання представника позивача про участь у судовому засіданні в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду з використанням програмного забезпечення Easycon.

Ухвалою суду від 29.03.2022 задоволено клопотання Приватного підприємства Фолсаж про участь у судовому засіданні 06.04.2022 в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду з використанням системи відеоконференцзв`язку Easycon.

06.04.2022 на адресу суду надійшло клопотання відповідача про продовження строку підготовчого провадження та відкладення підготовчого засідання у зв`язку із введенням воєнного стану на території України та неможливістю відрядити представника у судове засідання. Також у поданому клопотанні відповідач зазначає про намір мирного врегулювання спору.

В судовому засіданні 06.04.2022 представник позивача не заперечувала щодо задоволення клопотання відповідача та відкладення підготовчого засідання.

Ухвалою суду від 06.04.2022 було продовжено строк проведення підготовчого провадження продовжити на 30 днів - до 16.05.2022 включно; відкладено підготовче засідання на "11" травня 2022 р. на 10:00 год.

29.04.2022 на електронну адресу Господарського суду Волинської області надійшло клопотання Приватного підприємства Фолсаж б/н від 29.04.2022, в якому представник позивача просив суд забезпечити його участь в судовому засіданні 11.05.2022 о 10:00 год. в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду з використанням системи відеоконференцзв`язку EASYCON.

Ухвалою суду від 03.05.2022 було задоволено клопотання Приватного підприємства Фолсаж про участь у судовому засіданні 11.05.2022 по справі №903/110/22 в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду з використанням системи відеоконференцзв`язку EASYCON; попереджено заявника, що відповідно до ч.5 ст.197 ГПК України, ризики технічної неможливості участі у відеоконференції поза межами приміщення суду, переривання зв`язку тощо несе учасник справи, який подав відповідну заяву.

11.05.2022 на адресу суду надійшло клопотання відповідача №94 від 10.05.2022 про відкладення підготовчого засідання у зв`язку із введенням воєнного стану на території України та неможливістю відрядити представника у судове засідання; зазначає про бажання мирного врегулювання спору.

11.05.2022 в судовому засіданні представник позивача заперечив проти відкладення підготовчого судового засідання; повідомив суд про те, що ПП Фолсаж не має наміру мирного врегулювання спору із ТзОВ Нововолинський м`ясокомбінат.

Клопотання відповідача про відкладення судового засідання не підлягає до задоволення, оскільки суд не визнавав явку представників сторін в підготовче судове засідання обов`язковою, а зазначав про те, що явка представників сторін не є обов`язковою.

З метою забезпечення відповідачу права на захист суд ухвалою суду від 06.04.2022 вже відкладав підготовче судове засідання більше як на один місяць та продовжував строк підготовчого провадження на 30 днів, що давало можливість відповідачу реалізувати свої процесуальні права та подати заперечення на позов у разі їх наявності. Відповідач, місцезнаходженням якого є м. Нововолинськ, Волинської області, не обґрунтував неможливості реалізації ним своїх процесуальних прав, незважаючи на введення воєнного стану в Україні.

В судовому засіданні 11.05.2022 представник позивача висловив думку про можливість закриття підготовчого провадження та призначення справи до судового розгляду по суті.

Станом на 11.05.2022 інших заяв та клопотань від представників сторін не надходило.

Ухвалою від 11.05.2022 закрито підготовче провадження; справу призначено до розгляду по суті на 25.05.2022.

25.05.2022 представник позивача надіслав клопотання про розгляд справи за його відсутності, зазначає про те, що підтримує позовні вимоги в повному обсязі.

Відповідач ухвалу суду отримав 20.05.2022, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення йому поштового відправлення суду, відзиву на позов не подав, суми позову не оспорив, у клопотаннях від 06.04.2022, 11.05.2022 повідомляв про перерахування позивачу в рахунок погашення заборгованості 102 851,60 грн.

Відповідно до ст.75 ГПК України у разі неподачі відзиву на позовну заяву справу може бути розглянуто за наявними в ній матеріалами.

Враховуючи те, що відповідач належним чином був повідомлений про час та місце розгляду справи, письмові пояснення міг відправити поштою і вправі був забезпечити явку представника чи з`явитись особисто, неявка представника відповідача не перешкоджає розгляду справи по суті, а матеріали справи є достатніми для вирішення спору, а тому справу розглянуто за наявними матеріалами на підставі ст. 75 Господарського процесуального кодексу України.

Дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку про те, що вимога позивача про стягнення з відповідача 324 360,40 заборгованості підлягає до задоволення частково з огляду на наступне.

06.02.2019 між позивачем - Приватним підприємством «Фолсаж» як продавцем та відповідачем - Товариством з обмеженою відповідальністю «Нововолинський м`ясокомбінат» як покупцем було укладено договір поставки №8 (надалі - договір).

Згідно з п. 1.1. договору продавець зобов`язується передати покупцю за його заявками (усними або письмовими) у власність пакети вакуумні, пакети термозбіжні, плівку бар`єрну (товар) належної якості, а покупець зобов`язаний прийняти товар та здійснити оплату в строки та в порядку, передбачені Договором.

Згідно із ч. 7 статті 180 Господарського кодексу України строком дії господарського договору є час, впродовж якого існують господарські зобов`язання сторін, що виникли на основі цього договору.

Пунктом 5.1. договору встановлено строк його дії до 31.12.2019. За змістом вказаного пункту договору у випадку, якщо жодна із сторін не заявить письмово про свій намір розірвати або змінити договір за 15 днів до його закінчення, договір вважається прологнований на кожен наступний рік без обмежень.

Жодна із сторін впродовж 2019-2021 років не заявляла про зміну або розірвання договору, а тому договір є чинним.

Згідно з п. 3.3. договору приймання-передача товару по кількості проводиться згідно з видатковими накладними.

Пунктами 3.7., п. 3.9. договору передбачено, що приймання товару здійснюється при наявності видаткової накладної та товарно-транспортної накладної (у випадку передбаченому чинним законодавством). Перехід права власності на товар від продавця до покупця здійснюється в момент приймання-передачі товару.

На виконання умов договору позивач передав відповідачу:

21.09.2020 року на підставі замовлення відповідача №680 від 21.09.2020 року товари на суму 5 340,00 грн., що підтверджується видатковою накладною №659 від 21.09.2020 року;

24.09.2020 року на підставі замовлення відповідача №690 від 24.09.2020 року товари на суму 13 440,00 грн., що підтверджується видатковою накладною №670 від

24.12.2020року;

09.10.2020 року на підставі замовлення відповідача №734 від 09.10.2020 року товари на суму 5 004,00 грн., що підтверджується видатковою накладною №712 від 09.10.2020 року;

28.10.2020року на підставі замовлення відповідача №796 від 28.10.2020 року товари на суму 61 651,20 грн., що підтверджується видатковою накладною №770 від

28.10.2020року та товарно-транспортною накладною №Р770 від 28.10.2020 року;

06.11.2020 року на підставі замовлення відповідача №818 від 05.11.2020 року товари на суму 14 682,00 грн., що підтверджується видатковою накладною №800 від 06.11.2020 року та товарно-транспортною накладною №Р800 від 06.11.2020 року;

06.11.2020 року на підставі замовлення відповідача №819 від 05.11.2020 року товари на суму 72 134,40 грн., що підтверджується видатковою накладною №801 від 06.11.2020 року та товарно-транспортною накладною №Р801 від 06.11.2020 року;

10.11.2020року на підставі замовлення відповідача №813 від 10.11.2020 року товари на суму 4 140,00 грн., що підтверджується видатковою накладною №813 від

10.11.2020року;

16.11.2020року на підставі замовлення відповідача №851 від 13.11.2020 року товари на суму 96 787,20 грн., що підтверджується видатковою накладною №830 від

16.11.2020року та товарно-транспортною накладною №Р830 від 16.11.2020 року;

20.11.2020року на підставі замовлення відповідача №873 від 20.11.2020 року товари на суму 20 484,00 грн., що підтверджується видатковою накладною №852 від

20.11.2020року;

26.11.2020року на підставі замовлення відповідача №891 від 26.11.2020 року товари на суму 102 758,40 грн., що підтверджується видатковою накладною №866 від

26.11.2020року та товарно-транспортною накладною №Р866 від 26.11.2020 року;

03.12.2020 року на підставі замовлення відповідача №917 від 03.12.2020 року товари на суму 1 248,00 грн., що підтверджується видатковою накладною №895 від 03.12.2020 року;

10.12.2020року на підставі замовлення відповідача №944 від 10.12.2020 року товари на суму 9 072,00 грн., що підтверджується видатковою накладною №920 від

17.12.2020року та товарно-транспортною накладною №Р920 від 10.12.2020 року;

10.12.2020року на підставі замовлення відповідача №946 від 10.12.2020 року товари на суму 59 838,00 грн., що підтверджується видатковою накладною №921 від

10.12.2020року.

24.12.2020року на підставі засмолення відповідача №997 від 23.12.2020 року товари на суму 23 508,00 грн., що підтверджується видатковою накладною №975 від

24.12.2020року та товарно-транспортною накладною №Р975 від 24.12.2020 року;

24.12.2020року на підставі замовлення відповідача №998 від 23.12.2020 року товари на суму 77 572,80 грн., що підтверджується видатковою накладною №976 від

24.12.2020року та товарно-транспортною накладною №Р976 від 24.12.2020 року;

28.12.2020року на підставі замовлення відповідача №1006 від 28.12.2020 року товари на суму 43 513,20 грн., що підтверджується видатковою накладною №982 від

28.12.2020року та товарно-транспортною накладною №Р982 від.28.12.2020 року.

Таким чином, за вказаний період позивач передав відповідачу товари на загальну суму 611 173,20 грн. (5340,00 +13440,00 + 5004,00 + 61651,20 + 14682,00 + 72134,40 + 4140,00 + 96787,20 + 20484,00 + 102758,40 + 1248,00 + 9072,00 + 59838,00 + 23508,00 + 77572,80 + 43513,20).

Відповідач частково оплатив переданий йому товар за вказаний період на загальну суму 243 784,00 грн.: 18 780,00 грн. відповідно до платіжного доручення №908 від 04.11.2020 року; 5004,00 грн. відповідно до платіжного доручення №985 від 25.11.2020 року; 70 000,00 грн. відповідно до платіжного доручення №1080 від 08.12.2020 року; 70 000,00 грн. відповідно до платіжного доручення № 1071 від 24.12.2020 року; 80 000,00 грн. відповідно до платіжного доручення №1100 від 30.12.2020 року.

Отже, станом на 31.12.2020 не були оплачені відповідачем товари на загальну суму 367 389,20 грн. (611173,20 грн. - 243 784,00 грн.).

У 2021 році на виконання умов договору позивач продовжував передавати товар відповідачу:

13.01.2021 року на підставі замовлення відповідача №24 від 13.01.2021 року товари на суму 20 700,00 грн., що підтверджується видатковою накладною №20 від 13.01.2021 року та товарно-транспортною накладною №Р20 від 13.01.2021 року;

13.01.2021 року, на підставі замовлення відповідача №23 від 13.01.2021 року, товари на суму 73 944,00 грн., що підтверджується видатковою накладною №19 від 13.01.2021 року та товарно-транспортною накладною №Р19 від 13.01.2021 року;

29.01.2021 року, на підставі замовлення відповідача №99 від 28.01.2021 року, товари на суму 52 003,20 грн., що підтверджується видатковою накладною №77 від 29.01.2021 року та товарно-транспортною накладною №Р77 від 29.01.2021 року;

01.02.2021 року, на підставі замовлення відповідача №107 від 01.02.2021 року, товари на суму 52 185,00 грн., що підтверджується видатковою накладною №78 від 01.02.2021 року та товарно-транспортною накладною №Р78 від 01.02.2021 року;

04.02.2021 року, на підставі замовлення відповідача №114 від 01.02.2021 року, товари на суму 15 264,00 грн., що підтверджується видатковою накладною №98 від 04.02.2021 року та товарно-транспортною накладною №Р98 від 04.02.2021 року;

04.02.2021 року, на підставі замовлення відповідача №133 від 04.02.2021 року, товари на суму 45 470,40 грн., що підтверджується видатковою накладною №99 від 04.02.2021 року та товарно-транспортною накладною №Р99 від 04.02.2021 року;

05.02.2021 року, на підставі замовлення відповідача №138 від 05.02.2021 року, товари на суму 59 424,00 грн., що підтверджується видаткового накладною №101 від 05.02.2021 року та товарно-транспортною накладною №Р101 від 05.02.2021 року;

18.02.2021 року, на підставі замовлення відповідача №183 від 16.02.2021 року, товари на суму 63 520,80 грн., що підтверджується видатковою накладною №146 від 18.02.2021 року та товарно-транспортною накладною №Р 146 від 18.02.2021 року;

25.02.2021 року, на підставі замовлення відповідача №216 від 24.02.2021 року, товари на суму 45 936,00 грн., що підтверджується видатковою накладною №172 від 25.02.2021 року та товарно-транспортною накладною №Р172 від 25.02.2021 року;

01.03.2021 року, на підставі замовлення відповідача №228 від 01.03.2021 року, товари на суму 45 897,60 грн., що підтверджується видатковою накладною №181 від 01.03.2021 року та товарно-транспортною накладною №Р181 від 01.03.2021 року;

01.03.2021 року, на підставі замовлення відповідача №216 від 24.02.2021 року, товари на суму 9 480,00 грн., що підтверджується видатковою накладною №182 від 01.03.2021 року та товарно-транспортною накладною №Р182 від 01.03.2021 року;

04.03.2021 року, на підставі замовлення відповідача №250 від 04.03.2021 року, товари на суму 44 942,00 грн., що підтверджується видатковою накладною №203 від 04.03.2021 року та товарно-транспортною накладною №Р203 від 04.03.2021 року;

10.03.2021 року, на підставі замовлення відповідача №265 від 09.03.2021 року, товари на суму 62 339,20 грн., що підтверджується видатковою накладною №218 від 10.03.2021 року та товарно-транспортною накладною №Р218 від 10.03.2021 року;

11.03.2021 року, на підставі замовлення відповідача №273 від 11.03.2021 року, товари на суму 10 972,80 грн., що підтверджується видатковою накладною №226 від 11.03.2021 року та товарно-транспортною накладною №Р226 від 11.03.2021 року;

27.05.2021 року, на підставі замовлення відповідача №516 від 26.05.2021 року, товари на суму 58 800,00 грн., що підтверджується видатковою накладною №440 від 27.05.2021 року;

10.06.2021 року, на підставі замовлення відповідача №568 від 08.06.2021 року, товари на суму 16 740,00 грн., що підтверджується видатковою накладною №498 від 10.06.2021 року та товарно-транспортною накладною №Р498 від 10.06.2021 року;

24.06.2021 року, на підставі замовлення відповідача №588 від 10.06.2021 року, товари на суму 23 220,00 грн., що підтверджується видатковою накладною №546 від 24.06.2021 року та товарно-транспортною накладною №Р546 від 24.06.2021 року;

08.07.2021 року, на підставі замовлення відповідача №634 від 22.06.2021 року, товари на суму 16 560,00 грн., що підтверджується видатковою накладною №609 від 08.07.2021 року та товарно-транспортною накладною №Р609 від 08.07.2021 року;

22.07.2021 року, на підставі замовлення відповідача №777 від 21.07.2021 року, товари на суму 8 580,00 грн., що підтверджується видатковою накладною №671 від 22.07.2021 року та товарно-транспортною накладною №Р671 від 22.07.2021 року;

12.08.2021 року, на підставі замовлення відповідача №843 від 05.08.2021 року, товари на суму 28 848,00 грн., що підтверджується видатковою накладною №734 від 12.08.2021 року та товарно-транспортною накладною №Р734 від 12.08.2021 року;

19.08.2021 року, на підставі замовлення відповідача №883 від 01.09.2021 року, товари на суму 52 831,20: грн., що підтверджується видатковою накладною № 756 від 19.08.2021 року та товарно-транспортною накладною №Р756 від 19.08.2021 року;

01.09.2021 року, на підставі замовлення відповідача №933 від 01.09.2021 року, товари на суму. 78 678,00 грн., що підтверджується видатковою накладною №798 від 01.09.2021 року та товарно-транспортною накладною №Р798 від 01.09.2021 року;

02.09.2021 року, на підставі замовлення відповідача №929 від 31.08.2021 року, товари на суму 55 344,00 грн., що підтверджується видатковою накладною№801 від 02.09.2021 року;

14.09.2021 року, на підставі замовлення відповідача №988 від 10.09.2021 року, товари на суму 17 640,00 грн., що підтверджується видатковою накладною. №854 від 14.09.2021 року та товарно-транспортною накладною №Р854 від 14.09.2021 року;

14.09.2021 року, на підставі замовлення відповідача №994 від 13.09.2021 року, товари на суму 46 800,00 грн., що підтверджується видатковою накладною №855' від 14.09.2021 року;

16.09.2021 року, на підставі замовлення відповідача №1003 від 14.09.2021 року, товари на суму 63 710 грн., що підтверджується видатковою накладною СЖ867 від 16.09.2021 року та товарно-транспортною накладною №Р867 від 16.09.2021 року.

Таким чином, у 2021 році позивач передав відповідачу товару на загальну суму 1 140 058,80 грн.

Відповідач здійснив оплату переданого товару за цей період на загальну суму 1 183 087,60 грн.: 100 000,00 грн. відповідно до платіжного доручення №13 від 13.01.2021 року; 50 000,00 грн. відповідно до платіжного доручення №76 від 29.01.2021 року; 100 000,00 грн. відповідно до платіжного доручення №140 від 15.02.2021 року; 50 000,00 грн. відповідно до платіжного доручення №163 від 18.02.Ј021 року; 25 000,00 грн. відповідно до платіжного доручення № 199 від 02.03.2021 року; 75 000,00 грн. відповідно до платіжного доручення №64 від 05.03.2021 року; 100 000,00 грн. відповідно до платіжного доручення №248 від 16.03.2021 року; 40 000,00 грн. відповідно до платіжного доручення №105 від 02.04.2021 року; 20 000,00 грн. відповідно до платіжного доручення №343 від 13.04.2021 року; 100 000,00 грн. відповідно до платіжного доручення №455 від 07.05.2021 року; 100 000,00 грн. відповідно до платіжного доручення №132 від 16.04.2021 року; 30 000,00 грн. відповідно до платіжного доручення №419 від 30.04.2021 року; 150 000,00 грн. відповідно до платіжного доручення №497 від 19.05.2021 року; 30 000,00 грн. відповідно до платіжного доручення №561 від 03.06.2021 року; 20 000,00 грн. відповідно до платіжного доручення №678 від 04.06.2021 року; 8 000,00 грн. відповідно до платіжного доручення №599 від 09.06.2021 року; 20 000,00 грн. відповідно до платіжного доручення №593 від 09.06.2021 року; 30 000,00 грн. відповідно до платіжного доручення №637 від 16.06.2021 року; 20 000,00 грн. відповідно до платіжного доручення №785 від 19.07.2021 року; 60 000,00 грн. відповідно до платіжного доручення №898 від 12.08.2021 року; 35 087,60 грн. відповідно до платіжного доручення №933 від 18.08.2021 року; 10 000,00 грн. відповідно до платіжного доручення №1285 від 17.11.2021 року; 10 000,00 грн. відповідно до платіжного доручення №1360 від 06.12.2021 року.

Таким чином, всього на підставі договору поставки №8 від 06.02.2019 за період з 21.09.2020 по 06.12.2021 позивач передав відповідачу товару на загальну суму 1 751 232,00 грн.

У позовній заяві позивач стверджував, що відповідач оплатив товар на загальну суму 1 426 871,60 грн., а залишок заборгованості становить 324 360,40 грн., зазначав, що не оплаченими залишилися товари на суму 324 360,40 грн. частково передані на підставі видаткової накладної №734 від 12.08.2021 року у сумі 9 357,20 грн. та повністю передані на підставі видаткової накладної № 756 від 19.08.2021 року на суму 52 831,20 грн., видаткової накладної №798 від 01.09.2021 року на суму 78 678,00 грн., видаткової накладної №801 від 02.09.2021 року на суму 55 344,00 грн., видаткової накладної №854 від 14.09.2021 року на суму 17 640,00 грн., видаткової накладної №855 від 14.09.2021 року на суму 46 800,00 грн. та видаткової накладної №867 від 16.09.2021 року на суму 63 710,00 грн.

В процесі судового розгляду відповідач у клопотаннях від 05.04.2022, 10.05.2022, надісланих на адресу суду, заявив про те, що ТзОВ «Нововолинський м`ясокомбінат» було перераховано ПП «Фолсаж» 102 851,60 грн. На підтвердження цього відповідач подав копії платіжних доручень №37 від 06.01.2022 на суму 10000 грн., №175 від 03.02.2022 на суму 20000 грн., №192 від 09.02.2022 на суму 10000 грн., №262 від 23.02.2022 на суму 12851,60 грн., №440 від 24.03.2022 на суму 50000 грн.

З поштового штемпеля на конверті (а.с.154) вбачається, що позовну заяву до суду позивач надіслав 26.01.2022.

Отже, відповідач перерахував позивачу кошти на підставі платіжного доручення №37 від 06.01.2022 на суму 10000 грн. ще до звернення з позовом до суду, а тому в позові про стягнення 10000 грн. заборгованості слід відмовити.

Провадження у справі в частині стягнення 92 851,60 грн. заборгованості на підставі п.2 ч.1 ст.231 ГПК України слід закрити у зв`язку з відсутністю предмету спору: відповідач перерахував кошти на цю суму під час розгляду справи в суді, що підтверджується копіями платіжних доручень №175 від 03.02.2022 на суму 20000 грн., №192 від 09.02.2022 на суму 10000 грн., №262 від 23.02.2022 на суму 12851,60 грн., №440 від 24.03.2022 на суму 50000 грн. У зазначених платіжних дорученнях в рядку «Призначення платежу» зазначено «Оплата за пакети вакуумні зг. договору №8 від 06.02.19 в т.ч. ПДВ 20% 1666,67 грн.», тобто містяться посилання на , договір, на який посилається позивач на обгрунтування позовних вимог.

Відповідно до ст. 193 Господарського кодексу України суб`єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов`язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов`язання відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться.

У відповідності із ст.ст. 526, 599 Цивільного кодексу України зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства.

Зобов`язання припиняється виконанням, проведеним належним чином.

Відповідно до ч. 1, ч. 2 статті 712 Цивільного кодексу України за договором поставки продавець (постачальник), який здійснює підприємницьку діяльність, зобов`язується передати у встановлений строк (строки) товар у власність покупця для використання його у підприємницькій діяльності або в інших цілях, не пов`язаних з особистим, сімейним, домашнім або іншим подібним використанням, а покупець зобов`язується прийняти товар і сплатити за нього певну грошову суму.

До договору поставки застосовуються загальні положення про купівлю-продаж, якщо інше не встановлено договором, законом або не випливає з характеру відносин сторін.

Відповідно до ст.655 Цивільного кодексу України за договором купівлі-продажу одна сторона (продавець) передає або зобов`язується передати майно (товар) у власність другій стороні (покупцеві), а покупець приймає або зобов`язується прийняти майно (товар) і сплатити за нього певну грошову суму.

Згідно із ч. 1 ст. 692 Цивільного кодексу України покупець зобов`язаний оплатити товар після його прийняття або прийняття товаророзпорядчих документів на нього, якщо договором або актами цивільного законодавства не встановлений інший строк оплати товару.

Відповідно до ч. 1 статті 612 Цивільного кодексу України боржник вважається таким, що прострочив, якщо він не приступив до виконання зобов`язання або не виконав його у строк, встановлений договором або законом.

Згідно із п. 2.2. договору розрахунки за договором здійснюються у національній валюті України шляхом здійснення оплати протягом 30 (тридцяти) календарних днів з моменту поставки товару. Моментом поставки товару є дата підписання сторонами видаткової накладної на поставку товару.

Оскільки відповідач всупереч вимог п. 2.2. договору поставки не оплатив у повному обсязі вартість переданого позивачем товару, позовна вимога про стягнення з нього 221 508,80 грн. заборгованості (324 360,40 10 000 - 92 851,60) обґрунтована і підлягає до задоволення.

Щодо стягнення 16 150,43 грн. пені.

У відповідності із ст.ст. 610, 611, ч.1 ст.612 Цивільного кодексу України порушенням зобов`язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов`язання (неналежне виконання).

У разі порушення зобов`язання настають правові наслідки, встановлені договором або законом, зокрема, сплата неустойки.

Боржник вважається таким, що прострочив, якщо він не приступив до виконання зобов`язання або не виконав його у строк, встановлений договором або законом.

Згідно з п.4.3. договору у випадку затримки оплати товару в строк, який узгоджений сторонами в п.2.2. договору, неоплачена сума вважається боргом. У такому випадку покупець сплачує продавцю пеню у розмірі подвійної облікової ставки НБУ, що діяла у період, за який сплачується пеня, від вартості товару на дату виписки накладної за кожен день прострочення платежу; штрафні санкції від суми боргу у розмірі 10% від суми боргу.

Враховуючи наведені норми законодавства та умови договору, відповідач прострочив виконання грошових зобов`язань:

-за товари, поставлені відповідно до видаткової накладної №734 від 12.08.2021 року у сумі 9 357,20 грн. з 14.09.2021 року;

-за товари, поставлені відповідно до видаткової накладної № 756 від 19.08.2021 року на суму 52 831,20 грн. з 21.09.2021 року;

-за товари, поставлені відповідно до видаткової накладної №798 від 01.09.2021 року на суму 78 678,00 грн. з 02.10.2021 року;

-за товари, поставлені відповідно до видаткової накладної №801 від 02.09.2021 року на суму 55 344,00 грн. з 03.10.2021 року;

-за товари, поставлені відповідно до видаткової накладної №854 від 14.09.2021 року на суму 17 640,00 грн. з 15.10.2021 року;

-за товари, поставлені відповідно до видаткової накладної №855 від 14.09.2021 року на суму 46 800,00 грн. з 15.10.2021 року;

-за товари, поставлені відповідно до видаткової накладної №867 від 16.09.2021 року на суму 63 710,00 грн. з 17.10.2021 року.

У зв`язку із порушенням відповідачем встановленого п.2.2. договору поставки строку оплати товару впродовж 30 календарних днів з моменту поставки товару, з відповідача підлягає до стягнення 16150,43 грн. пені (розрахунок пені а.с. 11 - 25 ).

Щодо стягнення 32 436,04 грн. штрафу.

Відповідно до ст. 611 Цивільного кодексу України у разі порушення зобов`язання настають правові наслідки, встановлені договором або законом, зокрема, сплата неустойки.

Відповідно до статті 549 Цивільного кодексу України неустойкою (штрафом, пенею) є грошова сума або інше майно, які боржник повинен передати кредиторові у разі порушення боржником зобов`язання; штрафом є неустойка, що обчислюється у відсотках від суми невиконаного або неналежно виконаного зобов`язання; пенею є неустойка, що обчислюється у відсотках від суми несвоєчасно виконаного грошового зобов`язання за кожен день прострочення виконання.

Згідно з частиною другою статті 551 ЦК України, якщо предметом неустойки є грошова сума, її розмір встановлюється договором або актом цивільного законодавства.

Згідно з частиною першою статті 230, ч.4 ст.231 ГК України штрафними санкціями у цьому Кодексі визнаються господарські санкції у вигляді грошової суми (неустойка, штраф, пеня), яку учасник господарських відносин зобов`язаний сплатити у разі порушення ним правил здійснення господарської діяльності, невиконання або неналежного виконання господарського зобов`язання.

У разі якщо розмір штрафних санкцій законом не визначено, санкції застосовуються в розмірі, передбаченому договором. При цьому розмір санкцій може бути встановлено договором у відсотковому відношенні до суми невиконаної частини зобов`язання або у певній, визначеній грошовій сумі, або у відсотковому відношенні до суми зобов`язання незалежно від ступеня його виконання, або у кратному розмірі до вартості товарів (робіт, послуг).

Підпунктом 4.3. договору встановлено, що у випадку затримки оплати товару в строк, який узгоджений сторонами в п. 2.2. договору, несплачена сума вважається боргом.

У такому випадку покупець сплачує продавцю:

- пеню у розмірі подвійної облікової ставки НБУ (що діяла у період, за який сплачується пеня) від вартості товару на дату виписки накладної за кожен день прострочення платежу;

- штрафні санкції у розмірі 10% від суми боргу.

З огляду на викладене, у зв`язку із невиконанням відповідачем договірного зобов`язання щодо оплати товару у строки, встановлені п.. 2.2. договору поставки, позовна вимога про стягнення з відповідача 32436,04 грн. штрафу обґрунтована і підлягає до задоволення (розрахунок а.с.11 25).

Щодо стягнення 2 788,90 грн процентів річних, 11 358,64 грн. збитків, завданих інфляцією.

Відповідно до ст. 610, ч.1 ст.612, ч.2 ст.625 Цивільного кодексу України порушенням зобов`язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов`язання (неналежне виконання).

Боржник вважається таким, що прострочив, якщо він не приступив до виконання зобов`язання або не виконав його у строк, встановлений договором або законом.

Боржник, який прострочив виконання грошового зобов`язання, на вимогу кредитора зобов`язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.

У зв`язку із невиконанням відповідачем зобов`язання про оплату товару в узгоджені сторонами строки підлягає до задоволення вимога позивача про стягнення з відповідача 2788,90 грн. процентів річних, 11358,64 грн. збитків, завданих інфляцією (розрахунок а.с. 11 25).

Пеня, штраф, проценти річних, збитки, завдані інфляцією, нараховані позивачем з моменту прострочення оплати від суми заборгованості окремо за кожною з видаткових накладних, за якою порушено строки оплати.

У зв`язку із частковим задоволенням позову судові витрати по справі, пов`язані з оплатою судового збору, в розмірі 5806,43 грн. на підставі ст.129 ГПК України слід покласти на відповідача пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому судом враховано, що відповідач перерахував кошти вже після звернення з позовом до суду, а тому в цій частині судові витрати також покладаються на відповідача.

Керуючись ст.ст. 73, 74, 77, 86, 129, п.2 ч.1 ст.231, 236-241 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд

в и р і ш и в:

1. Позов задовольнити частково.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Нововолинський м`ясокомбінат ( 45400, Волинська область, м. Нововолинськ, вул. Луцька, 3, код ЄДРПОУ 41429133) на користь Приватного підприємства Фолсаж(44300, Волинська область, м. Любомль, вул. 1 Травня, буд. 153, код ЄДРПОУ 33971525) 284 242 грн. 81коп, з них:

- 221 508 грн. 80 коп. заборгованості,

- 16 150 грн. 43 коп. пені,

- 32 436 грн. 04 коп. штрафу,

- 2 788 грн. 90 коп. процентів річних,

- 11 358 грн. 64 коп. збитків, завданих інфляцією:,

- 5656 грн. 42 коп. витрат, пов`язаних з оплатою судового збору.

3. В позові про стягнення 10 000 грн. заборгованості відмовити.

4. Провадження у справі в частині стягнення 92 851 грн. 60 коп. заборгованості закрити.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги це рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржено до Північно-західного апеляційного господарського суду протягом 20 днів з дня складання повного тексту судового рішення.

Повний текст рішення виготовлено та підписано: 30.05.2022.

Суддя І. О. Якушева

СудГосподарський суд Волинської області
Дата ухвалення рішення24.05.2022
Оприлюднено22.06.2022
Номер документу104515193
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань купівлі-продажу поставки товарів, робіт, послуг

Судовий реєстр по справі —903/110/22

Судовий наказ від 28.06.2022

Господарське

Господарський суд Волинської області

Якушева Інна Олександрівна

Рішення від 24.05.2022

Господарське

Господарський суд Волинської області

Якушева Інна Олександрівна

Ухвала від 10.05.2022

Господарське

Господарський суд Волинської області

Якушева Інна Олександрівна

Ухвала від 02.05.2022

Господарське

Господарський суд Волинської області

Якушева Інна Олександрівна

Ухвала від 05.04.2022

Господарське

Господарський суд Волинської області

Якушева Інна Олександрівна

Ухвала від 28.03.2022

Господарське

Господарський суд Волинської області

Якушева Інна Олександрівна

Ухвала від 08.03.2022

Господарське

Господарський суд Волинської області

Якушева Інна Олександрівна

Ухвала від 15.02.2022

Господарське

Господарський суд Волинської області

Якушева Інна Олександрівна

Ухвала від 07.02.2022

Господарське

Господарський суд Волинської області

Якушева Інна Олександрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні