Рішення
від 29.05.2022 по справі 120/919/22-а
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Вінниця

30 травня 2022 р. Справа № 120/919/22-а

Суддя Вінницького окружного адміністративного суду Альчук М.П. розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Іллінецької міської ради до Вінницької районної ради про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії,-

ВСТАНОВИВ:

Іллінецький міський голова звернувся в суд з адміністративним позовом до Вінницької районної ради про визнання бездіяльності протиправною.

Позовні вимоги обґрунтовані протиправною бездіяльністю Вінницької районної ради, що полягає у не прийнятті рішення щодо передачі із спільної комунальної власності територіальних громад Вінницького району у власність Іллінецької міської територіальної громади нежитлову будівлю, загальною площею 1087,4 кв.м.

Відповідачем надано відзив на позовну заяву, в якому заперечив щодо позиції позивача в частині обов`язку передачі даного об`єкту територіальній громаді, оскільки всі об`єкти нерухомого майна, які підлягали обов`язковій передачі, були передані Іллінецькій територіальній громаді, за виключенням спірного приміщення, яке не підлягає обов`язковій передачі у комунальну власність територіальних громад відповідно до розмежування видатків між бюджетами. Цей об`єкт частково задовольняє потреби Іллінецької територіальної громади, а також у ньому орендуються приміщення 11 особами для комерційної діяльності, а надходження від орендної плати включаються до дохідної частини бюджету Вінницького району.

Позивачем подано відповідь на відзив, в якому останній, спростовуючи аргументи наведені у відзиві, зазначив, що відповідно до чинних норм законодавства Вінницька районна рада зобов`язана передати усі об`єкти спільної власності територіальних громад району, які знаходяться на території даної територіальної громади.

Окремо наголошує, що даний об`єкт задовольняє потреби лише Іллінецької територіальної громади. У зв`язку з чим просить задовольнити позовні вимоги.

Дослідивши матеріали справи, судом встановлено, що відповідно до рішення 9 сесії 8 скликання Іллінецької міської ради № 224 від 04.03.2021 року вирішено надати згоду на прийняття в комунальну власність Іллінецької міської територіальної громади в особі Іллінецької міської ради зі спільної власності територіальних громад сіл, селища, міста Іллінецького (Вінницького) району майно, яке перебуває на балансі в Іллінецькій районній раді, що реорганізується.

На підставі цього рішення, Вінницькою районною радою, як правонаступником Іллінецької районної ради, рішеннями сесій передано Іллінецькій міській територіальній громаді усі об`єкти спільної власності територіальних громад Іллінецького району, які знаходяться на її території, крім одного приміщення - нежитлової будівлі, яка розташована за адресою: вул. Європейська, 15А, м. Іллінці.

На даний час у нежитловій будівлі розташовані робочі кабінети комунального закладу "Територіальний центр соціального обслуговування", що надають соціальні послуги громадянам, які проживають на території Іллінецької міської територіальної громади та перебувають у складних життєвих обставинах та потребують допомоги.

Позивач зазначає, що дане приміщення є необхідним для розташування Центру реабілітації для членів сімей загиблих захисників України, осіб, які отримали поранення, учасників бойових дій в зоні проведення АТО/ООС, а також в даній будівлі є підвальне приміщення, яке необхідне для розширення навчальних площ Іллінецької дитячої музичної школи, зокрема танцювального залу.

За клопотанням ГО "Спілки учасників АТО та ветеранів інших бойових дій" щодо питання про передачу у комунальну власність Іллінецької територіальної громади будівлі, що знаходиться за адресою: вул. Європейська, 15-а, м. Іллінці, Вінницькою районною радою, надано відповідь листом № 01-03/499 від 13.05.2021 року із пропозицією розглянути можливість розташування Центру реабілітації для членів сімей загиблих захисників України, осіб, які отримали поранення, учасників бойових дій в зоні проведення АТО/ООС в одному із раніше переданих приміщень.

Іллінецькою міською радою здійснені неодноразові звернення до Вінницької районної ради з листами щодо передачі даного нежитлового приміщення, при цьому Вінницька районна рада листом повідомила про те, що радою забезпечено передачу усього майна спільної власності територіальних громад відповідно до видатків, що здійснюються з бюджетів сільських, селищних, міських територіальних громад, крім одного приміщення - нежитлової будівлі, яке розташоване за адресою: вул. Європейська, 15А, м. Іллінці, оскільки дане приміщення не підлягає до обов`язкової передачі у комунальну власність територіальних громад, відповідно до розмежування видатків між бюджетами, а також те, що об`єкт частково задовольняє потреби Іллінецької територіальної громади, а також у ньому орендуються приміщення 11 особами для комерційної діяльності, а надходження від орендної плати включаються до дохідної частини бюджету Вінницького району.

Не погоджуючись з бездіяльністю Вінницької районної ради, позивач звернувся з позовом до суду про оскарження їх з підстав, які викладені у вступній частині.

Згідно ч. 2 ст. 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до положень с. 40 Конституції України місцеве самоврядування є правом територіальної громади - жителів села чи добровільного об`єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища та міста - самостійно вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України.

Згідно з ч. 1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів. Відповідно до частини 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Систему та гарантії місцевого самоврядування в Україні, засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування визначає Закон України "Про місцеве самоврядування в Україні".

Відповідно до ст. 10 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" обласні та районні ради є органами місцевого самоврядування, що представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст, у межах повноважень, визначених Конституцією України, цим та іншими законами, а також повноважень, переданих їм сільськими, селищними, міськими радами.

Відповідно до ч. 3 ст. 16 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" матеріальною і фінансовою основою місцевого самоврядування є рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, земля, природні ресурси, що є у комунальній власності територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах, а також об`єкти їхньої спільної власності, що перебувають в управлінні районних і обласних рад.

Рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом. При встановленні результатів голосування до загального складу сільської, селищної, міської ради включається сільський, селищний, міський голова, якщо він бере участь у пленарному засіданні ради, і враховується його голос.

Відповідно до п. 10 розділу V Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" за пропозицією сільських, селищних, міських рад районні, обласні ради повинні приймати рішення про передачу до комунальної власності відповідних територіальних громад окремих об`єктів, спільної власності територіальних громад, які знаходяться на їх території і задовольняють колективні потреби виключно цих територіальних громад. Правонаступник районної ради району, ліквідованого Верховною Радою України, після припинення відповідних районних рад як юридичних осіб, але не пізніше 1 липня 2021 року, зобов`язаний передати у комунальну власність територіальних громад усі об`єкти спільної власності територіальних громад району, які знаходяться на території цих територіальних громад, відповідно до розмежування видатків між бюджетами, встановлених Бюджетним кодексом України.

Враховуючи, що нормами чинного законодавства чітко зазначено про те, що відповідач зобов`язаний передати об`єкти, які знаходяться на території відповідної громади, суд вважає за необхідне передати дане приміщення в обов`язковому порядку.

Разом з тим слід акцентувати увагу, що у зазначеному приміщенні Іллінецькою міською радою орендуються кабінети для розміщення робочих кабінетів працівників Іллінецької міської ради та підпорядкованих Іллінецькій міській раді установ. Дане приміщення є вкрай необхідним для інших потреб, вказаних позивачем, яке цілком відповідає переліку, який визначено Бюджетним кодексом України.

При цьому, суд не погоджується з позицією відповідача, щодо порушення правил розмежування видатків між бюджетами, оскільки відповідно до ст. 89 Бюджетного кодексу України до видатків, що здійснюються з бюджетів сільських, селищних, міських територіальних громад, належать видатки на: освіту, охорону здоров`я, соціальний захист та соціальне забезпечення.

Отже, переважна більшість даного приміщення здається в оренду, а не відповідає за соціальний захист та соціальне забезпечення.

Тому, з огляду на викладене, враховуючи перелічені норми права, які зумовлюють відповідача розглянути порушене позивачем питання на пленарній сесії, суд дійшов до висновку зобов`язати Вінницьку районну раду передати у власність Іллінецькій міській територіальній громаді дану нежитлову будівлю.

Відповідно до п. 29 ч. 1 ст. 64 Бюджетного кодексу України до доходів загального фонду бюджетів сільських, селищних, міських територіальних громад належать надходження від орендної плати за користування майновим комплексом та іншим майном, що перебуває в комунальній власності, засновником яких є сільські, селищні, міські ради.

Отже, у разі передачі майна на баланс Іллінецької міської ради, видатки будуть надходити до загального фонду Іллінецької міської територіальної громади, що повністю відповідає чинному законодавству.

Враховуючи те, що Вінницькою районною радою не було наведено переконливих підстав щодо правомірності своєї бездіяльності та користуючись правом щодо виходу за межі позовних вимог, передбаченого ч. 2 ст. 9 КАС України з метою ефективного захисту прав позивача, суд дійшов висновку щодо необхідності вийти за межі позовних вимог та зобов`язати Вінницьку районну раду передати у власність Іллінецької міської територіальної громади нежитлове приміщення, яке розташоване за адресою: вул. Європейська, 15А, м. Іллінці.

Відповідно до ч. 2 ст. 139 КАС судові витрати по даній справі відшкодуванню не підлягають.

Керуючись ст.ст. 73, 74, 75, 76, 77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, суд,-

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Іллінецької міської ради (вул. Соборна, 19, м. Іллінці, ЄДРПОУ 03333618) до Вінницької районної ради (вул. Хмельницьке шосе, 17, м. Вінниця, ЄДРПОУ 21731363) про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії задовольнити частково.

Визнати протиправною бездіяльність Вінницької районної ради щодо неприйняття рішення про передачу із спільної комунальної власності територіальних громад сіл, селища, міста Вінницького району у власність Іллінецької міської територіальної громади нежитлової будівлі, загальною площею 1087, 4 кв.м., що розташована за адресою: вул. Європейська, 15А, м. Іллінці, Вінницький район, Вінницька область.

Зобов`язати Вінницьку районну раду передати із спільної комунальної власності територіальних громад сіл, селища, міста Вінницького району у власність Іллінецької міської територіальної громади нежитлову будівлю, що розташована за адресою: вул. Європейська, 15А, м. Іллінці, Вінницький район, Вінницька область.

В іншій частині позовних вимог відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Суддя Альчук Максим Петрович

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.05.2022
Оприлюднено23.06.2022
Номер документу104518344
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них

Судовий реєстр по справі —120/919/22-а

Ухвала від 31.10.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бучик А.Ю.

Ухвала від 20.09.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бучик А.Ю.

Постанова від 03.08.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Драчук Т. О.

Ухвала від 10.07.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Драчук Т. О.

Ухвала від 10.07.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Драчук Т. О.

Ухвала від 29.06.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Драчук Т. О.

Рішення від 29.05.2022

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Альчук Максим Петрович

Ухвала від 31.01.2022

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Альчук Максим Петрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні