КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 761/34012/21 № апеляційного провадження: 33/824/1375/2022 Головуючий у суді першої інстанції: Голуб О.А. Доповідач у суді апеляційної інстанції:Семенюк Т.А.
27 травня 2022 року суддя Київського апеляційного суду Семенюк Т.А., розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Києві справу про адміністративне правопорушення за апеляційною скаргою Ясінської Ольги Яківлівни в інтересах Координаційно - моніторингової митниці на постанову Шевченківського районного суду міста Києва від 31 січня 2022 року про притягнення до адміністративної відповідальності
ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , яка станом на дату переміщення товарів через митний кордон України була керівником ТОВ «МІКСОПТ» (ЄДРПОУ 43330348, зареєстрованого за адресою: м. Дніпро, проспект Сергія Нігояна, буд. 23 ), документ, що посвідчує особу ID-карта НОМЕР_1 від 28.08.2020 року, ідентифікаційний номер НОМЕР_2 ,
за ч. 1 ст. 483 МК України, -
В С ТА Н ОВ И В :
13 вересня 2021 року Координаційно - моніторинговою митницею складений протокол про порушення митних правил № 0017/126000/21 за ч. 1 ст. 483 МК України відносно ОСОБА_2 за змістом якого вбачається, що 12.01.2021 на митну територію України з Республіки Польща через пункт пропуску «Ягодин-Дорогуск» митного поста «Ягодин» Волинськоi митниці Держмитслужби у вантажному автомобілі з р.н.з. НОМЕР_3 / НОМЕР_4 на адресу ТОВ «МІКСОПТ» (ЄДРПОУ 43330348, 49064, м. Дніпро, проспект Сергія Нігояна, буд. 23), ввезено товари: «санітарно-технічні вироби в асортименті», походженням з Європи та Китаю, всього 15 товарів, 71 пакувальне місце, загальною вагою брутто - 16 518,9 кг, заявлено вартістю 25 5996,3 Доларів США.
Підставою для переміщення вказаних товарів через митний кордон України були наступні документи: попередня митна декларація одержувача ТОВ «МІКСОПТ» вiд 12.01.2021 № UA205000/2020/900092, а також товаросупровідні документи: інвойс вiд 11.01.2021 № 1, згідно якого вартість товарів складає 25 599,3 Доларів США, пакувальний лист від 11.01.2021, міжнародна автомобiльна накладна CMR вiд 11.01.2021 №306055, книжка МДП (Carnet TIR) вiд 11.01.2021 № XN.83495053.
Згідно з вказаними товаросупровідними документами, вiдправником товарiв виступає компанія «WAREHOUSE «VEST» (Marszalka Jozefa Pilsudskiego 7, 22-680, Lubyсza Krolewska, Poland), одержувачем-ТОВ «МІКСОПТ» (ЄДРПОУ 43330348).
Вказаний товар вантажним автомобілем з р.н.з. НОМЕР_3 / НОМЕР_4 доставлено до пункту контролю на залізничнiй станції «Ковель», пункту пропуску «Заболоття-Хотислав» митного поста «Ковель» Волинської митниці Держмитслужби (45000, Волинська обл., м. Ковель, вул. Володимирська, 150).
12.01.2021 товари «санітарно-технічні вироби в асортименті» заявлено до митного оформлення керівником ТОВ МІКСОПТ» (ЄДРПОУ 43330348) ОСОБА_2 (гр. 54) за митною декларацією типу ІМ40ДЕ № UA205050/2021/004733.
Разом із вказаною митною декларацією до митниці були надані такі документи: вищевказані документи, які подані під час переміщення через митний кордон України; контракт від 03.02.2020 № 5LI, укладений між компанією «LEXPRO INVEST L.P.» (Уельс, Великобританія) та ТОВ «МІКСОПТ» в особі директора ОСОБА_2 , додаток до контракту від 11.01.2021 №54 та iншi, необхідні для здiйснення митного контролю та митного оформлення документи, які зазначені в графі 44 вказаної митної декларації.
05.02.2021 Державною митною службою України направлено запит до митних органiв Республіки Польща (вих. № 08-20/20-02/11/2078) з метою перевірки законностi ввезення на митну територію України санітарно-технічних виробів в асортиментi, одержувачем яких виступало ТОВ «МIКСОПТ».
16.04.2021 до Координаційно-моніторинговоi митницi надiйшла вiдповiдь від митних органів Республіки Польща (лист Департаменту боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил вiд 15.04.2021 № 20/20-02-01/7.9/1041) стосовно надання адміністративної допомоги у проведенні перевірки дотримання митного законодавства України з питань митної справи при переміщенні через митний кордон України товарів «санітарно-технічні вироби в асортименті» на адресу ТОВ «MIKCOПT».
Митними органами Республіки Польща надано копію книжки МДП (Carnet TIR) вiд 12.01.2021 № XN83495053 та копію експортноi декларації MRN: 21PL301010E0016061. Згідно отриманих документів встановлено, що транспортним засобом з р.н.з. НОМЕР_3 / НОМЕР_4 12.01.2021 на підставі книжки МДП (Carnet TIR) вiд 11.01.2021 № XN83495053 (MRN 21PL301010TS3USN63) експортовано з митної території Польщі за експортною декларацією 21PL301010E0016061 товари «санітарно-технічні вироби в асортиментi» загальною кількістю 71 пакувальне місце, вагою брутто 16 518,9 кг та загальною вартістю 168 518,45 Євро.
Під час співставлення відомостей, зазначених в документах, надісланих митними органами Республіки Польщі, з даними, які містяться у документах, що подавалися до митного оформлення за МД вiд 12.01.2021 № UA205050/2021/004733, встановлено невiдповiднiсть інформації щодо вiдправника, отримувача та вартості товару.
Відповідно до товаросупровідних документів, поданих до митного оформлення за МД 12.01.2021 № UA205050/2021/004733 вiдправником зазначено компанію WAREHOUSE «VEST» (Польща), отримувачем - ТОВ «МIКСОПТ». Згідно з матеріалами відповіді митних органів Польщі (експортна декларація) встановлено, що товари перемішувались на митну територію України від компанії ««VEST» SP.ZO.О» (MRN 21PL301010E0016061) на адресу «VITASAIL S.A.» (Панама) країна призначення - Україна, одним i тим же транспортним засобом (р.н.з. НОМЕР_3 / НОМЕР_4 ), що і товари, які надiйшли на адресу ТОВ «MIКСОПТ» вiд компанії «WAREHOUSE «VEST» та за однiєю книжкою МДП (Carnet TIR) вiд 11.01.2021 № XN83495053 .
Таким чином встановлено, що товари «санітарно-технічні вироби в асортименті», загальною кількістю 71 пакувальне місце вагою брутто 16 518,9 кг та загальною вартістю 168 518,45 Євро, які переміщувались на підставі книжки МДП (Carnet TIR) від 11.01.2021 №XN83495053 (MRN 21PL301010TS3USN63) зa експортною декларацією 21PL301010E0016061 та оформленi за МД 12.01.2021 № UA205050/2021/004733. Відповідно до iнвойсу від 11.01.2021 № 1 за МД № UA205050/2021/004733 загальна вартість всього товару вагою 16 518,9 кг становить 25 599,3 доларів США, але згідно з матеріалами відповіді митних органів Республіки Польща, загальна вартість цих же товарів вагою 16 518,9 кг становить 168 518,45 Євро.
Отже, вiдомості щодо відправника, отримувача та вартості зазначених товарів у документах, отриманих від митних органів Республіки Польща, не відповідають даним, вказаним у документах, поданих ТОВ «МIКСОПТ» при переміщені через митний кордон України та їх митному оформленню.
Таким чином, товари «санітарно-технiчнi вироби в асортименті» переміщено через митний кордон України транспортним засобом з р.н.з. НОМЕР_3 / НОМЕР_4 , за книжкою МДП (Carnet TIR) від 11.01.2021 № XN83495053 , митне оформлення яких здійснено за митною декларацiєю вiд 12.01.2021 № UA205050/2021/004733, загальною вартістю 168 518,45 Євро, що згідно курсу НБУ станом на дату переміщення товарiв через митний кордон України (12.01.2021) складає - 5 777 098,95 грн., було переміщено через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення товарiв документів, таких, що містять неправдиві відомості щодо відправника, отримувача та неправдиві відомості, необхідні для визначення його митної вартості.
У зв`язку із викладеним зазначені дії ОСОБА_2 спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу як підстави для переміщення товарів документи, що мають неправдиві відомості щодо відправника, одержувача та неправдиві відомості, необхідні для визначення вартості, що містить ознаки порушення митних правил, передбачених ч.1 статті 483 Митного кодексу України.
Постановою Шевченківського районного суду міста Києва від 31 січня 2022 року, провадження в справі відносно ОСОБА_2 закрито за відсутністю складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 483 Митного кодексу України.
Не погодившись з постановою суду першої інстанції, 08 лютого 2022 року Ясінська О.Я. в інтересах Координаційно - моніторингової митниці подала апеляційну скаргу в якій просить скасувати постанову Шевченківського районного суду міста Києва від 31 січня 2022 року та ухвалити нове рішення, яким визнати ОСОБА_2 винною у вчиненні порушення митних правил та затосувати до неї стягнення у відповідності до санкції ч. 1 с. 483 МК України.
В обґрунтування апеляційної скарги зазначила, що ОСОБА_2 вчинено дії, які призвели до переміщення товарів через митний кордон України на підставі документів, що містять неправдиві відомості щодо вартості, відправника та одержувача «санітарно - технічні вироби», що містить ознаки порушення митних правил, передбачених ч.1 ст. 483 Митного кодексу України.
Представник Координаційно - моніторингової митницівважаєобставини викладені в протоколі про порушення митних правил №0017/126000/21доведеними, посилаючись на те, що матеріали адміністративної справи містять достатньо доказів на підтвердження порушення митних правил з боку ОСОБА_2
23 травня 2022 року на адресу апеляційного суду надійшли пояснення на апеляційну скаргу від адвоката Меладзе С.О., що діє в інтересах ОСОБА_2 , в яких вона просила відмовити в задоволенні апеляційної скарги у повному обсязі, посилаючись на те, що Державній митній службі України відповідь польських митників стала відома 12.03.2021 року, а матеріали про порушення митних правил були передані до суду тільки 22.09.2021 року, більше ніж через 6 місяців після виявлення правопорушення, та на момент початку розгляду справи судом строк накладення адміністративного стягнення сплив, а відтак адміністративне стягнення не може бути застосовано до ОСОБА_2 .
Також зазначила, що в порушення ч. 9 ст. 494 Митного кодексу України Координаційно - моніторингова митниця не направила ОСОБА_2 протоколів.
25 травня 2022 року представник ОСОБА_2 - адвокат Меладзе С.О. подала клопотання про розгляд справи без їх участі.
26 травня 2022 року представник Координаційно - моніторингової митниці - Грабчак П.В. надіслав клопотання про відкладення розгляду справи, яке не обґрунтував та яке судом апеляційної інстанції було відхилено. У данному клопотанні скаржник також зазначив про можливість розгляду справи без участі Координаційно - моніторингової митниці.
Заслухавши доповідь судді апеляційного суду щодо змісту оскарженої постанови та доводів викладених у апеляційній скарзі, дослідивши заперечення на апеляційну скаргу подані представником ОСОБА_2 - адвокатом Меладзе С.О., вивчивши матеріали адміністративної справи, перевіривши та оцінивши доводи зазначені апелянтом, суд апеляційної інстанції вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з огляду на наступне.
Згідно ст. 487 МК України провадження у справі про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.
Згідно ст. 486 МК України завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону.
Відповідно до вимог ст. 489 МК України посадова особа при розгляді справи про порушення митних правил зобов`язана з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Відповідно до диспозиції ч. 1ст. 483 МК України відповідальність за вказаною нормою настає за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ, або інших засобів чи способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів, чи документів одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги або кількості, країни походження, відправника або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.
Основним безпосереднім об`єктом складу ч. 1 ст. 483 МК України є встановлений порядок переміщення товарів через митний кордон України.
Об`єктивною стороною правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України є переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з поданням органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості, тобто, розуміється активна поведінка (вчинок) особи, яка повинна містити дві складові, а саме: - переміщення чи дії спрямовані на переміщення товару з поданням документів, що містять неправдиві відомості (приховування від митного контролю).
Переміщення предметів із приховуванням від митного контролю - це їх переміщення через митний кордон різними шляхами, зокрема, шляхом подання до митного органу України підроблених документів, чи документів, які містять неправдиві відомості.
В пункті 6 постанови Пленуму Верховного Суду України від 03.06.2005 «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил» зазначено, що підставою для переміщення товарів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон. Це, зокрема, можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, ліцензія, квота, товаросупровідні документи, дозвіл відповідних державних органів тощо.
Судом встановлено, що відповідно до протоколу про порушення митних правил №0017/126000/21 від 13.09.2021року, складеного головним державним інспектором оперативного відділу №3 Управління боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил Координаціно - моніторингової митниці Кріль Р.Я., дії ОСОБА_2 спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу як підстави для переміщення товарів документів, що мають неправдиві відомості щодо вартості товарів «санітарно - технічні вироби в асортименті», відправника та одержувача.
Проте, дослідивши надані митним органом матеріали, на підставі яких було складено протокол про порушення митних правил, вважаю, що суд першої інстанції дійшов правильного висновку про недоведеність вчинення ОСОБА_2 дій, спрямованих на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, надання як підстави для переміщення товарів документів, що мають неправдиві відомості щодо вартості, відправника та одержувача, а відтак і про відсутність в діях ОСОБА_2 складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 МК України.
Суд першої інстанції обґрунтовано встановив, що поставка вказаного у протоколі товару здійснювалася на підставі контракту від 03.02.2020 № 5LIта додатку до зовнішньоекономічного контракту від 11.01.2021 № 54, укладених між компанією «LEXPROINVESTL.P.» та ТОВ «МІКСОПТ».
Згідно матеріалів провадження, зазначений в контракті № 5LI від 03.02.2020 та додатку до зовнішньоекономічного контракту від 11.01.2021 № 54 товар 12.01.2020 ввезено на митну територію України через пункт пропуску «Ягодин-Дорогуск» митного поста «Ягодин» Волинської митниці Держмитслужби.
До Волинської митниці Держмитслужби в якості підстави для переміщення товарів подано наступні документи: попередня митна декларація одержувача ТОВ «МІКСОПТ» вiд 12.01.2021 № UA205000/2020/900092, а також товаросупровідні документи: інвойс вiд 11.01.2021 № 1, згідно якого вартість товарів складає 25 599,3 Доларів США, пакувальний лист від 11.01.2021, міжнародна автомобiльна накладна CMR вiд 11.01.2021 №306055, книжка МДП (Carnet TIR) вiд 11.01.2021 № XN.83495053, контракт від 03.02.2020 № 5LI, укладений між компанією «LEXPRO INVEST L.P.» та ТОВ «МІКСОПТ», додаток до контракту від 11.01.2021 №54 та iншi, необхідні для здiйснення митного контролю та митного оформлення документи, які зазначені в графі 44 вказаної митної декларації.
05.02.2021 Державною митною службою України направлено запит до митних органiв Республіки Польща (вих. № 08-20/20-02/11/2078) з метою перевірки законностi ввезення на митну територію України санітарно-технічних виробів в асортиментi, одержувачем яких виступало ТОВ «МIКСОПТ».
16.04.2021 до Координаційно-моніторинговоi митницi надiйшла вiдповiдь від митних органів Республіки Польща (лист Департаменту боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил вiд 15.04.2021 № 20/20-02-01/7.9/1041) стосовно надання адміністративної допомоги у проведенні перевірки дотримання митного законодавства України з питань митної справи при переміщенні через митний кордон України товарів «санітарно-технічні вироби в асортименті» на адресу ТОВ «MIKCOПT».
Митними органами Республіки Польща надано копію книжки МДП (Carnet TIR) вiд 12.01.2021 № XN83495053 та копію експортноi декларації MRN: 21PL301010E0016061. Згідно отриманих документів встановлено, що транспортним засобом з р.н.з. НОМЕР_3 / НОМЕР_4 12.01.2021 на підставі книжки МДП (Carnet TIR) вiд 11.01.2021 № XN83495053 (MRN 21PL301010TS3USN63) експортовано з митної території Польщі за експортною декларацією 21PL301010E0016061 товари «санітарно-технічні вироби в асортиментi» загальною кількістю 71 пакувальне місце, вагою брутто 16 518,9 кг та загальною вартістю 168 518,45 Євро.
Під час співставлення відомостей, зазначених в документах, надісланих митними органами Республіки Польщі, з даними, які містяться у документах, що подавалися до митного оформлення за МД вiд 12.01.2021 № UA205050/2021/004733, встановлено невiдповiднiсть інформації щодо вiдправника, отримувача та вартості товару.
Відповідно до товаросупровідних документів, поданих до митного оформлення за МД 12.01.2021 № UA205050/2021/004733 вiдправником зазначено компанію WAREHOUSE «VEST» (Польща), отримувачем - ТОВ «МIКСОПТ». Згідно з матеріалами відповіді митних органів Польщі (експортна декларація) встановлено, що товари перемішувались на митну територію України від компанії ««VEST» SP.ZO.О» (MRN 21PL301010E0016061) на адресу «VITASAIL S.A.» (Панама) країна призначення - Україна, одним i тим же транспортним засобом (р.н.з. НОМЕР_3 / НОМЕР_4 ), що і товари, які надiйшли на адресу ТОВ «MIКСОПТ» вiд компанії «WAREHOUSE «VEST» та за однiєю книжкою МДП (Carnet TIR) вiд 11.01.2021 № XN83495053 .
Разом з тим, із матеріалів справи вбачається та не спростовано представником митниці, що митне оформлення товарів проведено ОСОБА_2 у відповідності до вимог Митного кодексу України та Порядку заповнення митних декларацій на бланку єдиного адміністративного документа, який затверджено Наказом Міністерства фінансів України від 30.05.2012 № 651, на підставі документів, отриманих від продавця товарів - компанії ««LEXPRO INVEST L.P.»», відповідно до умов укладеного контракту, а митна вартість товарів визначена за 6 - резервним методом, який застосовується виключно після процедури консультацій між митним органом та декларантом.
Наявні в матеріалах справи документи не спростовують те, що сторонами експортно-імпортної операції були компанії «LEXPRO INVEST L.P.» як продавець, та ТОВ «МІКСОПТ» як покупець.
Зовнішньоекономічний договір № 5LI від 03.02.2020 та додаток до договору № 54 від 11.01.2021, укладені ТОВ «МІКСОПТ» в особі директора ОСОБА_2 з компанією «LEXPRO INVEST L.P.» є домовленістю двох, належним чином зареєстрованих суб`єктів зовнішньоекономічної діяльності.
Матеріали справи про порушення митних правил не містять доказів, які б спростовували чинність зовнішньоекономічного договору № 5LI від 03.02.2020, укладеного ТОВ «МІКСОПТ» з компанією «LEXPRO INVEST L.P.», а відтак і інвойсу від 11.01.2021 № 1 на суму 29 599,30 Доларів США, який видано на виконання його умов. Таким чином, декларування товарів відбулося на підставі товаросупровідних документів відповідно до ст. 335 Митного кодексу України.
Відтак, у суду немає підстав вважати, що митному органу як підставу для переміщення товарів та під час їх митного оформлення подано документи, що містять неправдиві відомості щодо відправника та одержувача вищевказаних товарів, а також відомості, необхідні для визначення його митної вартості.
Отже, матеріали справи не містять будь-яких даних чи належних доказів на підтвердження того, що ОСОБА_2 вчинила протиправні дії та має нести відповідальність за дані, що містяться у товаросупровідних документах на переміщення товарів на територію України.
Таким чином, будь-яких умисних дій ОСОБА_2 , які б були спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України на підставі документів, що мають неправдиві відомості, та утворювали об`єктивну сторону правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 МК України, не встановлено.
Дослідивши письмові докази, суд апеляційної інстанції дійшов висновку, що надані митними органами документи не можуть беззаперечно свідчити про прямий умисел ОСОБА_2 щодо неправдивості внесених відомостей.
Суддяпершої інстанції при розгляді даної справи повно, всебічно і об`єктивно дослідив дані, що містяться в матеріалах справи, належним чином перевірив обставини, викладені у протоколі про порушення митних правил № 0017/126000/21 від 13.09.2021року, дослідив наявні в матеріалах справи докази, дав їм належну правову оцінку та, приймаючи рішення про закриття провадження щодо ОСОБА_2 , дійшов обґрунтованого висновку про те, що ОСОБА_2 не вчинялабудь-яких дій, спрямованих на переміщення «санітарно - технічних виробів в асортименті» через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, у тому числі дій, підтверджуючих наявність у неї умислу на подання митному органу документів, що містять неправдиві відомості.
Доводи,викладені в апеляційній скарзі представника Координаційно - моніторингової митниці на спростування висновків рішення суду першої інстанції, зводяться лише до викладу обставин, зазначених у протоколі про адміністративне правопорушення, будь-яких інших доказів на підтвердження вини ОСОБА_2 в апеляційній скарзі не наведено та доводів, які б спростовували висновки суду першої інстанції, не зазначено.
Зважаючи на викладене, апеляційний суд дійшов остаточного висновку про відмову в задоволенні апеляційної скарги.
Керуючись ст. 294 КпАП України, 530 МК України, апеляційний суд, -
П О С Т А Н О В И В :
Апеляційну скаргу Ясінської Ольги Яківлівни в інтересах Координаційно - моніторингової митниці - залишити без задоволення.
Постанову Шевченківського районного суду міста Києва від 31 січня 2022 року - залишити без змін.
Постанова апеляційного суду набирає законної сили негайно після її винесення, є остаточною й оскарженню не підлягає.
Суддя
Київського апеляційного суду Т.А. Семенюк
Суд | Київський апеляційний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.05.2022 |
Оприлюднено | 28.06.2022 |
Номер документу | 104527544 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Київський апеляційний суд
Семенюк Тетяна Анатоліївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні