Рішення
від 30.05.2022 по справі 400/12750/21
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

31 травня 2022 р. № 400/12750/21 м. Миколаїв

Миколаївський окружний адміністративний суд у складі судді Птичкіної В.В., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами розгляду окремих категорій термінових адміністративних справ відповідно до статті 287 Кодексу адміністративного судочинства України адміністративну справу

за позовом:Очаківського обслуговуючого гаражного кооперативу "ЕЛІНГ", вул. Рибацька, 9А, м. Очаків, Миколаївська область, 57508, до відповідача:Очаківського відділу державної виконавчої служби у Миколаївському районі Миколаївської області Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса), вул. Шмідта, 16, корпус А, м. Очаків, 57500, третя особа:Товариство з обмеженою відповідальністю "Причал", вул. Рибацька, 9А, м. Очаків, Миколаївська область, 57508, про:скасування постанов від 22.11.2021 № 6759899, № 67599122, № 67599044,ВСТАНОВИВ:

Очаківський обслуговуючий гаражний кооператив «ЕЛІНГ» (надалі Кооператив або позивач) звернувся до суду з адміністративним позовом, що містив вимоги:

1.Скасувати постанову Очаківського міськрайонного відділу державної виконавчої служби Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса) від 22.11.2021 про відкриття виконавчого провадження № 6759899 (фактично номер виконавчого провадження 67598899).

2.Скасувати постанову Очаківського міськрайонного відділу державної виконавчої служби Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса) від 22.11.2021 про відкриття провадження щодо накладення штрафу в сумі 10 200 грн у виконавчому провадженні № 67599122.

3.Скасувати постанову Очаківського міськрайонного відділу державної виконавчої служби Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса) від 22.11.2021 про відкриття провадження щодо накладення штрафу в сумі 5 100 грн у виконавчому провадженні № 67599044.

Відповідачем у позові вказаний «Очаківський міськрайонний відділ державної виконавчої служби Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса)», при тому, що правильним найменуванням органу державної виконавчої служби є «Очаківський відділ державної виконавчої служби у Миколаївському районі Миколаївської області Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса)».

В обґрунтування позовних вимог Кооператив (боржник у виконавчих провадженнях), зокрема, вказав на існування об`єктивних причин, що ускладнили виконання рішення, у зв`язку з чим накладення штрафу не відповідає нормам Закону України від 02.06.2016 № 1404-VIII «Про виконавче провадження» (надалі - Закон № 1404).

Очаківський відділ державної виконавчої служби у Миколаївському районі Миколаївської області Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса), далі за текстом Відділ або відповідач, позов заперечив, зазначив у відзиві (арк. 79-81), що факт невиконання Кооперативом рішення є доведеним, а постанови про стягнення виконавчого збору та про накладення штрафу були прийняті законно.

Третя особа Товариство з обмеженою відповідальністю «ПРИЧАЛ» (надалі Товариство або третя особа) подала пояснення (арк. 140), в яких просила відмовити у задоволенні позову з посиланням на невиконання позивачем рішень.

Ухвалою від 30.03.2022 суддя Птичкіна В.В. прийняла справу до розгляду.

Про дату, час і місце розгляду справи (26.05.2022) учасники справи були повідомлені належним чином.

Відповідно до частини третьої статті 268 та частини дев`ятої статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглянув справу у письмовому провадженні.

Як встановлено судом, 02.02.2021 господарський суд Миколаївської області видав наказ у справі № 915/770/20 (надалі Наказ, арк. 84), яким Кооператив був зобов`язаний внести зміни до Статуту 2017 року, у зв`язку зі зміною у складі засновників (учасників) щодо виключення Товариства зі складу засновників (учасників) Кооперативу, та провести державну реєстрацію таких змін. Стягувачем у наказі вказано Товариство.

07.06.2021 Товариство подало до Відділу заяву про виконання Наказу (арк. 85).

10.06.2021 головний державний виконавець Відділу Ковальська Юлія Юріївна винесла постанову про відкриття виконавчого провадження ВП № 65740483 (арк. 86) і постанову про стягнення виконавчого збору ВП № 65740483 (надалі Постанова про виконавчий збір, арк. 87).

12.08.2021 державний виконавець Відділу Скриль Ольга Миколаївна винесла постанову про накладення штрафу ВП № 65740483 (надалі Постанова про штраф № 1, арк. 91). Згідно з цією постановою, на Кооператив, відповідно до статей 63,75 Закону № 1404, за невиконання без поважних причин рішення був накладений штраф на користь держави у розмірі 5 100 грн.

02.11.2021 головний державний виконавець Відділу Ковальська Юлія Юріївна винесла постанову про накладення штрафу ВП № 65740483 (надалі Постанова про штраф № 2, арк. 100). Згідно з цією постановою, на Кооператив, відповідно до статей 63,75 Закону № 1404, за повторне невиконання рішення суду без поважних причин був накладений штраф на користь держави у розмірі 10 200 грн.

15.11.2021 головний державний виконавець Відділу Ковальська Юлія Юріївна винесла постанову про закінчення виконавчого провадження ВП № 65740483 (надалі Постанова про закінчення виконавчого провадження, арк. 101). Відповідно до тексту цієї постанови, виконавче провадження з виконання Наказу (№ 65740483) було закінчено на підставі пункту 11 частини першої статті 39 Закону № 1404 (надіслання виконавчого документа до суду, який його видав, у випадку, передбаченому частиною третьою статті 63 цього Закону). Пунктом 2 Постанови про закінчення виконавчого провадження державний виконавець постановила виділити в окреме виконавче провадження постанову про розмір мінімальних витрат виконавчого провадження, постанову про стягнення виконавчого збору (Постанова про виконавчий збір), постанову про накладення штрафу від 12.08.2021 (Постанова про штраф № 1), постанову про накладення штрафу від 02.11.2021 (Постанова про штраф № 2).

22.11.2021 головний державний виконавець Відділу Ковальська Юлія Юріївна винесла постанови про відкриття виконавчого провадження:

ВП № 67598899 з виконання Постанови про виконавчий збір (надалі Постанова № 1, арк. 57);

ВП № 67599044 з виконання Постанови про штраф № 1 (надалі Постанова № 2, арк. 55);

ВП № 67599122 з виконання Постанови про штраф № 2 (надалі Постанова № 3, арк. 59).

Правомірність Постанов №№ 1, 2, 3 є предметом судового оскарження.

При прийнятті рішення суд виходив з такого.

Доводи позивача полягають у його незгоді з накладеними штрафами, проте позовні вимоги про скасування Постанови про штраф № 1 і Постанови про штраф № 2 Кооператив не заявив.

Суд також врахував, що позовна заява не містить жодного аргументу стосовно протиправності Постанови про виконавчий збір.

За результатами оцінки правомірності Постанов №№ 1, 2, 3 суд дійшов висновку про часткове задоволення позовних вимог.

Так, Постанова про виконавчий збір, Постанова про штраф № 1 і Постанова про штраф № 2 є виконавчими документами (пункт 5 частини першої статті 3 Закону № 1404), тому вони підлягали виконанню відповідно до вимог цього Закону.

У Постанові про виконавчий збір зазначено, що вона набирає чинності з моменту її винесення (10.06.2021) і строк пред`явлення її до виконання три місяці.

Як вказано у частинах першій та другій статті 12 Закону № 1404, виконавчі документи можуть бути пред`явлені до примусового виконання протягом трьох років, крім посвідчень комісій по трудових спорах та виконавчих документів, за якими стягувачем є держава або державний орган, які можуть бути пред`явлені до примусового виконання протягом трьох місяців.

Строки, зазначені в частині першій цієї статті, встановлюються для виконання рішення з наступного дня після набрання ним законної сили чи закінчення строку, встановленого в разі відстрочки чи розстрочки виконання рішення, а якщо рішення підлягає негайному виконанню - з наступного дня після його прийняття.

Відповідно, початком строку для пред`явлення Постанови про виконавчий збір до примусового виконання є 11.06.2021, а його закінченням 11.09.2021.

За таких обставин у відповідача не було законних підстав для винесення Постанови № 1. Наслідками пропуску встановленого законом строку для пред`явлення виконавчого документа до виконання, згідно з пунктом 2 частини четвертої статті 4 Закону № 1404, є повернення виконавчого документа без прийняття до виконання.

До того ж, стягнення виконавчого збору за Постановою про виконавчий збір після винесення Постанови про закінчення виконавчого провадження не узгоджується з частиною третьою статті 40 Закону № 1404. Відповідно до цієї норми, у разі закінчення виконавчого провадження з підстави, передбаченої, зокрема, пунктом 11 частини першої статті 39 цього Закону, якщо виконавчий збір не стягнуто, державний виконавець не пізніше наступного робочого дня з дня закінчення виконавчого провадження виносить постанову про стягнення виконавчого збору, яку виконує в порядку, встановленому цим Законом.

Таким чином, державний виконавець не пізніше 16.11.2021 (наступний робочий день з дня закінчення виконавчого провадження) буз зобов`язаний винести постанову про стягнення виконавчого збору (в сумі, що не була стягнута з моменту відкриття виконавчого провадження), а не виділяти Постанову про виконавчий збір в окреме виконавче провадження.

З підстав, що викладені вище, суд встановив й протиправність Постанови № 2, оскільки пред`явлення до виконання Постанови про штраф № 1 (від 12.08.2011), виходячи з дати відкриття виконавчого провадження з її виконання (22.11.2021), відбулось після закінчення встановленого законом строку для пред`явлення виконавчого документа до виконання (13.11.2021).

На підставі наведеного суд визнав, що обґрунтованими є позовні вимоги про визнання протиправними та скасування Постанови № 1 і Постанови № 2.

Виконавче провадження з виконання Постанови про штраф № 2 (від 02.11.2021) було відкрито в межах встановленого Законом № 1404 строку (22.11.2021). Як вказано вище, доводів щодо наявності обставин, які б перешкоджали такому відкриттю, позов Кооперативу не містить, в зв`язку з чим суд відхилив вимогу про скасування Постанови № 3.

Відповідно до частини третьої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, за рахунок бюджетних асигнувань відповідача стягненню на користь позивача підлягає сума 4 540 грн (судовий збір за дві задоволені вимоги немайнового характеру).

Керуючись статтями 2, 19, 139, 241 - 246, 287 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

1. Позов Очаківського обслуговуючого гаражний кооперативу "ЕЛІНГ" (вул. Рибацька, 9А, м. Очаків, Миколаївська область, 57508, ідентифікаційний код: 36299378) задовольнити частково.

2. Визнати протиправною та скасувати постанову головного державного виконавця Очаківського відділу державної виконавчої служби у Миколаївському районі Миколаївської області Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса) Ковальської Юлії Юріївни від 22.11.2021 про відкриття виконавчого провадження ВП № 67598899 з виконання постанови від 10.06.2021 про стягнення з Очаківського обслуговуючого кооперативу «ЕЛІНГ» на користь держави виконавчого збору в розмірі 24 000 грн.

3. Визнати протиправною та скасувати постанову головного державного виконавця Очаківського відділу державної виконавчої служби у Миколаївському районі Миколаївської області Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса) Ковальської Юлії Юріївни від 22.11.2021 про відкриття виконавчого провадження ВП № 67599044 з виконання постанови від 12.08.2021 про стягнення з Очаківського обслуговуючого кооперативу «ЕЛІНГ» на користь держави штрафу за невиконання рішення суду в розмірі 5 100 грн.

4. В задоволенні решти позовних вимог відмовити.

5. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Очаківського відділу державної виконавчої служби у Миколаївському районі Миколаївської області Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса) (вул. Шмідта, 16, корпус А, м.Очаків, 57500, ідентифікаційний код: 34993529) на користь Очаківського обслуговуючого гаражного кооперативу "ЕЛІНГ" (вул. Рибацька, 9А, м. Очаків, Миколаївська область, 57508, ідентифікаційний код: 36299378) судовий збір у сумі 4 540 грн.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі його апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга на рішення суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня його проголошення. Апеляційна скарга подається учасниками справи безпосередньо до П`ятого апеляційного адміністративного суду.

Суддя В.В. Птичкіна

СудМиколаївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.05.2022
Оприлюднено21.06.2022
Номер документу104543219
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо примусового виконання судових рішень і рішень інших органів

Судовий реєстр по справі —400/12750/21

Рішення від 30.05.2022

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Птичкіна В.В.

Ухвала від 29.03.2022

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Птичкіна В.В.

Ухвала від 12.01.2022

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Брагар В. С.

Ухвала від 20.12.2021

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Брагар В. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні