Рішення
від 30.05.2022 по справі 420/26711/21
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/26711/21

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

31 травня 2022 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд під головуванням судді Андрухіва В.В., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження у письмовому провадженні справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю «ТЛС-ГРУП» до Державної служби України з безпеки на транспорті в особі Південного міжрегіонального управління Укртрансбезпеки про визнання протиправними та скасування постанов,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю ТЛС-ГРУП звернулося до суду з позовом до Державної служби України з безпеки на транспорті в особі Південного міжрегіонального управління Укртрансбезпеки, в якому просить: визнати протиправними та скасувати постанови №319060 від 25.10.2021 року та №320813 від 22.11.2021 року.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив таке. Товариство з обмеженою відповідальністю «ТЛС-ГРУП» є юридичною особою, що діє на підставі Статуту, та основним видом діяльності якої є здійснення перевезень вантажу автомобільним транспортним (КВЕД 49.41). 15.09.2021 року та 28.09.2021 року під час виконання ТОВ «ТЛС-ГРУП» послуги з перевезення вантажу посадовими особами Південного міжрегіонального управління Укртрансбезпеки було проведено перевірку транспортного засобу Man, реєстраційний номер НОМЕР_1 , причіп: Camro, ВН2002XI, а також транспортного засобу Volvo, реєстраційний номер НОМЕР_2 , причіп: Shmitz, НОМЕР_3 , за результатами яких складено Акт №292546 від 15.09.21 року та Акт №0006306 від 28.09.2021 року відповідно.

25.10.2021 року та 22.11.2021 року Південним міжрегіональним управлінням Укртрансбезпеки винесено постанови №319060 та №320813 про застосування адміністративно-господарського штрафу до ТОВ «ТЛС-ГРУП».

Підставою для прийняття постанови від 25.10.2021 року №319060 стало перевищення габаритно-вагових норм, що порушує вимоги п. 22.5 Правил дорожнього руху, відповідальність за яке передбачена абз. 16 ч.1 ст.60 Законом України «Про автомобільний транспорт».

Підставою для прийняття постанови від 22.11.2021 року №320813 стало перевищення габаритно-вагових норм, що порушує вимоги п.22.5 Правил дорожнього руху, відповідальність за яке передбачена абз. 15 ч.1 ст.60 Законом України «Про автомобільний транспорт».

Позивач вважає, що прийняті рішення є незаконними та протиправними, винесеними із суттєвим порушенням матеріальних та процесуальних норм.

Позивач вказав, що ТОВ «ТЛС-ГРУП» не було надано належного права бути присутнім під час розгляду справи 25.10.2021 року, подати відповідні докази, висловити заперечення, оскільки за даними роздруківки з офіційного веб-сайту АТ «Укрпошта» відправлення № 6501409048278 з рекомендованим листом про запрошення на розгляд справи,в якій винесено постанову № 319060, надійшло у точку видачі (смт. Доброслав) тільки 27.10.2021 року. 17.11.2021року відправлення було вручено особисто. Разом з тим, за змістом самого запрошення, розгляд справи про порушення відбувся 25.10.2021 року.

Позивач зазначив, що посадовими особами Укртрансбезпеки була порушена процедура оформлення результатів перевірки, так як за наданими поясненнями водія транспортного засобу ОСОБА_1 , під час проведення перевірки 15.09.2021 року, показання з вимірювального засобу ним особисто засвідчені не були.

Окрім того, довідка про здійснення габаритно-вагового контролю була відсутня, незважаючи про необхідність її надання при оформленні результатів перевірки посадовими особами Укртрансбезпеки, що є прямим порушенням пп. 5 п. 4 Порядку № 1007/1207.

На думку позивача, не доведено достовірності та правильності вимірювання ширини вантажу при проведенні перевірки 15.09.2021 року. Також не вдається можливим визначити, на скільки саме сантиметрів або метрів було зафіксоване перевищення норм, і чи таке перевищення було наявне взагалі.

Позивач зазначив, що при перевірці посадовими особами Укртрансбезпеки не було враховано Дозволу на участь у дорожньому русі транспортних засобів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, що стало підставою неправильного визначення розміру перевищення встановлених законодавством габаритно-вагових параметрів.

Також позивач зазначив, що на час розгляду справи про порушення, а саме: станом на 22.11.2021 року (відповідно до рекомендованого повідомлення №6501409063293), у представників Південного міжрегіонального управління Укртансбезпеки (на комісії) не було доказів про отримання (тобто про належне повідомлення) ТОВ «ТЛС-ГРУП» запрошення на розгляд у справі про порушення від 28.09.2021 року.

Рекомендований лист № 6501409063293 з запрошенням на розгляд справи про порушення, що відбувся 22.11.2021 року, було отримано ТОВ «ТЛС-ГРУП» тільки 23 листопада 2021 року.

Отже, про час і місце розгляду справи про порушення Товариство не було повідомлено своєчасно та належним чином.

Вбачається, що через неналежне сповіщення посадовими особами Укртрансбезпеки, ТОВ «ТЛС-ГРУП» було повторно позбавлено можливості бути присутніми під час розгляду справи, надати відповідні пояснення, подати докази, висловити свої заперечення.

Також позивач зазначив, що відповідач при винесенні постанови №319060 від 25.10.2021 року та постанови № 320813 від 22.11.2021 року застосував спірних правовідносин норму законодавства про відповідальність, яка набула чинності після факту вчинення позивачем порушення у вигляді перевищення норм габаритно-вагового контролю.

Перевірки транспортних засобів ТОВ «ТЛС-ГРУП», в результаті яких були складені Акт № 292546 та Акт № 0006306, відбулися 15 вересня 2021 року та 28 вересня 2021 року відповідно, тобто в той час, коли на дані правовідносини поширював свою дію Закон України «Про автомобільний транспорт» в редакції від 16 жовтня 2020 року, який, у свою чергу, встановлював іншу відповідальність за порушення норм габаритно-вагового контролю.

Ухвалою від 28.12.2021 року прийнято до розгляду вказану позовну заяву та відкрито провадження у справі. Ухвалено розглядати справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у письмовому провадженні) за наявними у справі матеріалами.

Ухвалою від 28.12.2021 року частково задоволено заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «ТЛС-ГРУП» про забезпечення позову. Зупинено дію постанови Південного міжрегіонального управління Укртрансбезпеки №319060 від 25.10.2021 року про застосування до ТОВ ТЛС-ГРУП адміністративно-господарського штрафу в розмірі 34000 грн. Зупинено дію постанови Південного міжрегіонального управління Укртрансбезпеки №320813 від 22.11.2021 року про застосування до ТОВ ТЛС-ГРУП адміністративно-господарського штрафу в розмірі 17000 грн. до набрання законної сили судовим рішенням по справі.

Відзив на позовну заяву відповідач не подав.

Дослідивши в письмовому провадженні наявні в матеріалах справи докази, суд встановив такі обставини.

Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю ТЛС-ГРУП (ідентифікаційний код 37984009) зареєстроване в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських фомувань 11.11.2011 року за № 1 538 102 0000 016120. Основним видам економічної діяльності підприємства є Вантажний автомобільний транспорт (КВЕД 49.41). Вказане підтверджується Випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (а.с. 17-18).

15.09.2021 року працівниками Укртрансбезпеки на автодорозі М-05 с.Калинівка було проведено габаритно-ваговий контроль автомобіля MAN реєстраційний номер НОМЕР_1 з напівпричепом Camro реєстраційний номер НОМЕР_4 .

За результатами габаритно-вагового контролю Північним міжрегіональним управлінням Укртрансбезпеки складено акт №292546 проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом від 15.09.2021 р. (а.с. 22 зворотній бік).

Згідно вказаного акту №292546 від 15.09.2021 р. під час перевірки виявлено порушення: п.22.5 ПДР, а саме: перевищення встановлених законодавством габаритно-вагових параметрів понад 20% при перевезенні вантажу без відповідного дозволу (перевищення габаритних параметрів вантажу (ширина складає 3,85 м (48,08%)).

Під час здійснення вказаного перевезення позивач мав виданий відділом безпеки дорожнього руху управління безпеки дорожнього руху Департаменту патрульної поліції Національної поліції України Дозвіл від 30.08.2021 року № 2021-13850001-12573НГ зі строком дії з 30.08.2021 по 26.09.2021 на участь у дорожньому русі транспортних засобів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні (а.с.28).

За результатами розгляду справи про порушення законодавства про автомобільний транспорт Південним міжрегіональним управлінням Укртрансбезпеки 25.10.2021 року прийнято постанову №319060 про застосування до ТОВ «ТЛС-ГРУП» на підставі абз. 16 ч.1 ст.60 Закону України Про автомобільний транспорт адміністративно-господарського штрафу в розмірі 34000 грн. (а.с. 25).

Запрошення від 13.10.2021 року № 86131/20/24-21 на розгляд вказаної справи на 25.10.2021 року надійшло до точки видачі 27.10.2021 року та позивач його отримав 17.11.2021 року, що підтверджується трекінгом поштового відправлення з штрих-кодовим ідентифікатором 6501409048278 (а.с.22-24).

Також судом встановлено, що 28.09.2021 року працівниками Укртрансбезпеки на 203 км + 500 м автомобільної дороги Одеса-Миколаїв-Новоазовськ було проведено габаритно-ваговий контроль автомобіля Volvo реєстраційний номер НОМЕР_2 з напівпричепом Shmitz реєстраційний номер НОМЕР_3 .

За результатами габаритно-вагового контролю складено наступні документи: довідку про результати здійснення габаритно-вагового контролю від 28.09.2021 р.; акт №0006306 про перевищення транспортним засобом нормативних габаритних параметрів від 28.09.2021 р.; акт №311568 проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом від 28.09.2021 р. (а.с. 29-30, 33 зворотній бік).

Згідно акту №311568 від 28.09.2021 р. під час перевірки виявлено порушення: ст.60 Закону України «Про автомобільний транспорт», а саме: перевищення встановлених законодавством габаритних норм понад 10% при перевезенні вантажу без відповідного дозволу (понад 10%, але не більше 20%).

Згідно довідки про результати здійснення габаритно-вагового контролю від 28.09.2021 р. довжина вантажу складає 24,0 м, ширина - 3,90 м, висота - 4,49 м.

Згідно акту №0006306 про перевищення транспортним засобом нормативних габаритних параметрів від 28.09.2021 р. допустима ширина - 3,49 м, а фактична 3,90 м.

Під час здійснення вказаного перевезення позивач мав виданий відділом безпеки дорожнього руху управління безпеки дорожнього руху Департаменту патрульної поліції Національної поліції України Дозвіл від 10.09.2021 року № 2021-13850001-13299НГ зі строком дії з 11.09.2021 по 10.10.2021 на участь у дорожньому русі транспортних засобів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні (а.с.31).

За результатами розгляду Південним міжрегіональним управлінням Укртрансбезпеки справи про порушення законодавства про автомобільний транспорт 22.11.2021 року прийнято постанову №320813 про застосування до ТОВ «ТЛС-ГРУП» на підставі абз. 15 ч.1 ст.60 Закону України Про автомобільний транспорт адміністративно-господарського штрафу в розмірі 17000 грн. (а.с. 36).

Запрошення на розгляд вказаної справи від 12.11.2021 року № 95712/20/24-21 від 12.11.2021 року надійшло до точки видачі 20.11.2021 року, а отримане позивачем 23.11.2021 року, що підтверджується трекінгом поштового відправлення з штрих-кодовим ідентифікатором 6501409063293 (а.с.33-35).

Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Статтею 3 Закону України Про автомобільний транспорт передбачено, що цей Закон регулює відносини між автомобільними перевізниками, замовниками транспортних послуг, органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, пасажирами, власниками транспортних засобів, а також їх відносини з юридичними та фізичними особами - суб`єктами підприємницької діяльності, які забезпечують діяльність автомобільного транспорту та безпеку перевезень.

Згідно ст.6 Закону України Про автомобільний транспорт, державний контроль автомобільних перевізників на території України здійснюється шляхом проведення планових, позапланових і рейдових перевірок (перевірок на дорозі).

Процедуру здійснення державного контролю за додержанням суб`єктами господарювання, які провадять діяльність у сфері автомобільного транспорту (далі - суб`єкти господарювання), вимог законодавства про автомобільний транспорт, норм та стандартів щодо організації перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом, норм міжнародних договорів про міжнародне автомобільне сполучення, виконанням умов перевезень, визначених дозволом на перевезення на міжобласних автобусних маршрутах, вимог Європейської угоди щодо роботи екіпажів транспортних засобів, які виконують міжнародні автомобільні перевезення, дотриманням габаритно-вагових параметрів, наявністю дозвільних документів на виконання перевезень та відповідністю виду перевезень, відповідних ліцензій, внесенням перевізниками-нерезидентами платежів за проїзд автомобільними дорогами визначає Порядок здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 8 листопада 2006 року №1567 (далі Порядок №1567).

Відповідно до пункту 2 Порядку №1567, державному контролю підлягають усі транспортні засоби вітчизняних та іноземних суб`єктів господарювання (далі - транспортні засоби), що здійснюють автомобільні перевезення пасажирів та вантажів на території України.

Згідно з пунктом 3 Порядку №1567, органами державного контролю на автомобільному транспорті (далі - органи державного контролю) є Укртрансінспекція, її територіальні органи - управління в Автономній Республіці Крим, обласні, Київське та Севастопольське міські, районні управління.

Пунктом 4 Порядку №1567 регламентовано, що контроль на автомобільному транспорті (далі - державний контроль) здійснюється посадовими особами органу державного контролю (далі - посадові особи) у форменому одязі, які мають відповідне службове посвідчення, направлення на перевірку, сигнальний диск (жезл) та індивідуальну печатку, шляхом проведення рейдових перевірок (перевірок на дорозі).

Відповідно до пункту 21 Порядку №1567, у разі виявлення в ході перевірки транспортного засобу порушення законодавства про автомобільний транспорт посадовими особами, що провели перевірку, складається акт за формою згідно з додатком 3.

Згідно п.25 Порядку №1567 справа про порушення розглядається в органі державного контролю за місцезнаходженням суб`єкта господарювання або за місцем виявлення порушення (за письмовою заявою уповноваженої особи суб`єкта господарювання) не пізніше ніж протягом двох місяців з дня його виявлення.

Відповідно до пункту 26 Порядку №1567 справа про порушення розглядається у присутності уповноваженої особи суб`єкта господарювання.

Про час і місце розгляду справи про порушення уповноважена особа суб`єкта господарювання повідомляється під розписку чи рекомендованим листом із повідомленням.

Згідно п.27 Порядку №1567 у разі неявки уповноваженої особи суб`єкта господарювання справа про порушення розглядається без її участі.

За наявності підстав керівник органу державного контролю або його заступник виносить постанову про застосування адміністративно-господарських штрафів, яка оформляється згідно з додатком 5.

Пунктом 22.5 Правил дорожнього руху (далі за текстом - ПДР), затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10 жовтня 2001 року №1306, зокрема, передбачено, що за спеціальними правилами здійснюється дорожнє перевезення небезпечних вантажів, рух транспортних засобів та їх составів у разі, коли хоч один з їх габаритів перевищує за шириною 2,6 м, за висотою від поверхні дороги - 4 м (для контейнеровозів на встановлених Укравтодором і Національною поліцією маршрутах - 4,35 м), за довжиною - 22 м (для маршрутних транспортних засобів - 25 м), фактичну масу понад 40 т (для контейнеровозів - понад 44 т, на встановлених Укравтодором і Національною поліцією для них маршрутах - до 46 т), навантаження на одиночну вісь - 11 т (для автобусів, тролейбусів - 11,5 т), здвоєні осі - 16 т, строєні - 22 т (для контейнеровозів навантаження на одиночну вісь - 11 т, здвоєні осі - 18 т, строєні - 24 т) або якщо вантаж виступає за задній габарит транспортного засобу більш як на 2 м.

Механізм здійснення габаритно-вагового контролю великовагових та/або великогабаритних транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів (далі - великовагові та/або великогабаритні транспорті засоби), що використовуються на автомобільних дорогах загального користування визначає Порядок здійснення габаритно-вагового контролю та справляння плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні затверджений постановою КМУ Кабінету Міністрів України від 27 червня 2007 року № 879 (далі за текстом Порядок № 879).

Відповідно до п.3 Порядку № 879 габаритно-ваговий контроль транспортних засобів на автомобільних дорогах загального користування здійснюється Укртрансбезпекою, її територіальними органами та уповноваженими підрозділами Національної поліції.

Згідно п.12 Порядку № 879 вимірювальне і зважувальне обладнання для здійснення габаритно-вагового контролю повинне утримуватись у робочому стані; періодично проводиться повірка (метрологічна атестація) такого обладнання з подальшим клеймуванням (пломбуванням) та видачею відповідного свідоцтва спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у сфері метрології.

Пунктом 13 Порядку № 879 передбачено, що під час здійснення габаритно-вагового контролю не допускається використання вимірювального і зважувального обладнання, періодична повірка (метрологічна атестація) якого не проведена, а також обладнання, що перебуває у несправному стані.

Відповідно до п.16 Порядку № 879 габаритно-ваговий контроль включає документальний та/або точний контроль.

Згідно п.18 Порядку № 879 за результатами габаритно-вагового контролю на стаціонарному або пересувному пункті водієві транспортного засобу видається довідка про здійснення габаритно-вагового контролю із зазначенням часу і місця його здійснення.

Відповідно до ч.1 ст.48 Закону України Про автомобільний транспорт, автомобільні перевізники, водії повинні мати і пред`являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконують вантажні перевезення.

Згідно ч.4 ст.48 Закону України Про автомобільний транспорт, у разі перевезення вантажів з перевищенням габаритних або вагових обмежень обов`язковим документом також є дозвіл, який дає право на рух автомобільними дорогами України, виданий компетентними уповноваженими органами, або документ про внесення плати за проїзд великовагових (великогабаритних) транспортних засобів, якщо перевищення вагових або габаритних обмежень над визначеними законодавством становить менше п`яти відсотків.

Відповідно до абз. 15 ч.1 ст.60 Закону України Про автомобільний транспорт (в редакції, чинній на момент складення акту про порушення законодавства про автомобільний транспорт від 28.09.2021р.), за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються адміністративно-господарські штрафи, зокрема, за перевищення встановлених законодавством габаритно-вагових норм понад 10%, але не більше 20% при перевезенні вантажу без відповідного дозволу - штраф у розмірі однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Згідно абз.16 ч.1 ст.60 Закону України Про автомобільний транспорт (в редакції, чинній на момент складення акту про порушення законодавства про автомобільний транспорт від 15.09.2021р.), за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються адміністративно-господарські штрафи за перевищення встановлених законодавством габаритно-вагових норм понад 20% при перевезенні вантажу без відповідного дозволу - штраф у розмірі двох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Виходячи зі змісту оскаржуваних постанов та аналізу наведених вище положень абзаців 15, 16 ч.1 ст. 60 Закону України Про автомобільний транспорт, доводи позивача про застосування до нього редакції вказаного Закону, що набула чинності з 01.10.2021 року (тобто, не була чинною на момент вчинення правопорушень), є безпідставними та не беруться судом до уваги, оскільки відповідач застосував норму Закону, яка була чинною саме на момент складання актів від 15.09.2021 року та від 28.09.2021 року відповідно.

Разом з тим, суд погоджується з доводами позивача про те, що за актом від 15.09.2021 року органом Укртрансбезпеки помилково визначено, що перевищення габаритних параметрів складає 48,08%.

При цьому, суд виходить з того, що у позивача був наявний Дозвіл від 30.08.2021 року № 2021-13850001-12573НГ зі строком дії з 30.08.2021 по 26.09.2021 на участь у дорожньому русі транспортних засобів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні (а.с.28), за яким дозволена ширина транспортного засобу складає 3,49м.

Отже, що перевищення габаритних параметрів (ширини) за актом від 15.09.2021 року фактично складає: (3,85 м - 3,49м)/3,49м*100% = 10,3%.

За перевищення габаритних параметрів понад 10%, але не більше 20% при перевезенні вантажу без відповідного дозволу абзацом 15 ч.1 ст.60 Закону передбачено штраф у розмірі однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (17000 грн.)

Отже, відповідач безпідставно застосував до позивача положення абзацу 16 ч.1 ст.60 Закону за нібито перевищення габаритних параметрів понад 20% та незаконно наклав штраф у розмірі двох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (34000 грн).

Одночасно суд вказує на помилковість розрахунків позивача, наведених у позові, згідно яких перевищення габаритних параметрів за актом від 15.09.2021 року нібито становить 9,4% (тобто, менше 10%), оскільки позивач під час розрахунку відсотку перевищення габаритних параметрів абсолютну величину перевищення 0,36м ((3,85м - 3,49м) = 0,36м) помилково поділив на фактичну ширину транспортного засобу (3,85м), а не на нормативну згідно Дозволу від 30.08.2021 року (3,49м).

Тому підстав для застосування абзацу 14 ч.1 ст.60 Закону (за перевищення габаритних параметрів понад 5%, але не більше 10%), на чому зауважував позивач, у відповідача не було.

Що стосується розрахунку відсотку перевищення габаритних параметрів за актом від 28.09.2021 року, суд зазначає, що таке перевищення склало: 11,7% ((3,90м - 3,49м)/3,49м = 11,7%).

Отже, застосування в даному випадку абзацу 15 ч.1 ст.60 Закону у постанові від 22.11.2021 року № 320813, на думку суду, є обґрунтованим, і позивач доводів щодо неправильності застосування до нього вказаної норми матеріального права у позові не навів.

Також суд бере до уваги доводи позивача щодо відсутності у складених під час перевірок органами Укртрансбезпеки документах відомостей про те, якими засобами вимірювальної техніки здійснювався габаритний контроль транспортних засобів позивача. При цьому, відповідач не довів суду дотримання вимог пункту 13 Порядку № 879 щодо використання під час перевірок 15.09.2021 року та 28.09.2021 року вимірювального обладнання, яке пройшло періодичну повірку (метрологічну атестацію).

Крім того, суд зауважує на порушенні відповідачем п.18 Порядку № 879 щодо видачі водієві транспортного засобу за результатами габаритно-вагового контролю 15.09.2021 року довідки про здійснення габаритно-вагового контролю із зазначенням часу і місця його здійснення. Така довідка в матеріалах справи відсутня, і відповідач доказів її складення та видачі водієві під час перевірки 15.09.2021 року суду не довів.

Крім того, суд вважає обґрунтованими доводи позивача щодо порушення відповідачем при винесенні обох оскаржуваних постанов приписів пункту 26 Порядку №1567, згідно якого справа про порушення розглядається у присутності уповноваженої особи суб`єкта господарювання. Про час і місце розгляду справи про порушення уповноважена особа суб`єкта господарювання повідомляється під розписку чи рекомендованим листом із повідомленням.

Як зазначено судом вище, запрошення на розгляд справи, що відбувся 25.10.2021 року, надійшло до точки видачі (поштове відділення позивача) 27.10.2021 року та позивач його отримав 17.11.2021 року, отже право позивача на участь у розгляді справи було порушене через його неналежне повідомлення про дату її розгляду.

Також судом встановлено, що запрошення на розгляд справи, який відбувся 22.11.2021 року, надійшло до точки видачі 20.11.2021 року, а отримане позивачем 23.11.2021 року. Отже і постанова від 22.11.2021 року винесена відповідачем з порушенням права позивача на участь у розгляді справи, передбаченого пунктом 26 Порядку №1567.

Таким чином, суд дійшов висновку, що відповідач порушив приписи пункту 26 Порядку №1567 щодо належного та завчасного повідомлення позивача про розгляд справ, який відбувся 25.10.2021 року та 22.11.2021 року, чим порушено право на захист та право на участь у процесі прийняття оскаржуваного рішення.

Згідно з ч.ч.1, 2 ст.77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідно до ч.1 ст.90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Відповідач не довів суду правомірність оскаржуваних постанов, навіть не подав відзиву на позов, у той час як позивач наданими доказами довів протиправність оскаржуваних постанов, а тому адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «ТЛС-ГРУП» підлягає повному задоволенню.

Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат, згідно ч.1 ст.139 КАС України, суд присуджує позивачу всі здійснені ним документально підтверджені судові витрати (судовий збір за подання позову 2270 грн. та за подання заяви про забезпечення позову 681 грн., всього - 2951 грн.) за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 2, 5-6, 9, 72, 77, 90, ч.1 ст.139, ст.ст. 241-246, 293 КАС України, суд,

ВИРІШИВ:

Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «ТЛС-ГРУП» (адреса: просп. 40-річчя Визволення, 2-Б, смт. Доброслав, Одеський район, Одеська область, 67500, код ЄДРПОУ 37984009) до Державної служби України з безпеки на транспорті в особі Південного міжрегіонального управління Укртрансбезпеки (адреса: вул. Успенська, 4, м. Одеса, 65014) задовольнити повністю.

Визнати протиправною та скасувати постанову №319060 від 25.10.2021 року про застосування до ТОВ ТЛС-ГРУП адміністративно-господарського штрафу в розмірі 34000 грн.

Визнати протиправною та скасувати постанову №320813 від 22.11.2021 року про застосування до ТОВ ТЛС-ГРУП адміністративно-господарського штрафу в розмірі 17000 грн.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної служби України з безпеки на транспорті (адреса: проспект Перемоги, 14, м. Київ, 01135, код ЄДРПОУ 39816845) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ТЛС-ГРУП» (адреса: просп. 40-річчя Визволення, 2-Б, смт. Доброслав, Одеський район, Одеська область, 67500, код ЄДРПОУ 37984009) судові витрати в сумі 2951 грн. (дві тисячі дев`ятсот п`ятдесят одна гривня).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення до П`ятого апеляційного адміністративного суду.

Суддя В.В. Андрухів

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.05.2022
Оприлюднено21.06.2022
Номер документу104543256
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них

Судовий реєстр по справі —420/26711/21

Рішення від 30.05.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Андрухів В.В.

Ухвала від 28.12.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Андрухів В.В.

Ухвала від 28.12.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Андрухів В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні