Рішення
від 30.05.2022 по справі 620/11099/21
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

31 травня 2022 року Чернігів Справа № 620/11099/21

Чернігівський окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Ткаченко О.Є., розглянувши в спрощеному позовному провадженні без повідомлення сторін в приміщенні суду адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Понорницької селищної ради Чернігівської області про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії,

У С Т А Н О В И В:

11.09.2021 ОСОБА_1 звернулась до суду з адміністративним позовом до Понорницької селищної ради Чернігівської області, в якому просить:

визнати протиправною бездіяльність Понорницької селищної ради щодо не прийняття рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки кадастровий номер 7422287400:01:001:0004, площею 2,0 га, у власність ОСОБА_1 , для ведення особистого селянського господарства в межах с. Розльоти на території Понорницької селищної ради Новгород - Сіверського району Чернігівської області;

зобов`язати Понорницьку селищну раду Новгород - Сіверського району, Чернігівської області на найближчій сесії прийняти рішення про затвердження Проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки кадастровий номер 7422287400:01:001:0004, площею 2,0 га. у власність ОСОБА_1 , для ведення особистого селянського господарства в межах с. Розльоти на території Понорницької селищної ради Новгород - Сіверського району Чернігівської області, згідно заяви від 12.03.2021.

В обґрунтування своїх вимог позивачка посилається на те, що відповідачем допущена протиправна бездіяльність щодо не прийняття рішення за її клопотанням від 12.03.2021 про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства, кадастровий номер 7422287400:01:001:0004, площею 2,0 га, яка розташована в межах с. Розльоти Новгород-Сіверського (раніше Коропського) району Чернігівської області, чим порушено її право на безоплатне одержання у власність земельної ділянки із земель комунальної власності.

Відповідачем подано відзив на позов, в якому просить відмовити у задоволенні позову, посилаючись на те, що 28.09.2021 відбулося засідання 11 сесії восьмого скликання Понорницької селищної ради, яка розглянула заяву позивачки і рекомендації комісії та прийняла рішення № 11-1687-VIII від 28.09.2021 Про відмову у наданні дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства, яким відмовила у затвердженні проекту землеустрою ОСОБА_1 . Тому вважає, що позовні вимоги є безпідставними та такими, що не підлягають задоволенню.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.

ОСОБА_1 12.03.2021 звернулась до Понорницької селищної ради із заявою, в якій просила затвердити проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність площею 2,0 га, кадастровий номер 7422287400:01:001:0004, для ведення особистого селянського господарства в межах села Розльоти на території Понорницької селищної ради Коропського району Чернігівської області та передати вищезазначену земельну ділянку у власність (а.с.9).

На п`ятій сесії восьмого скликання Понорницької селищної ради було прийнято рішення № 5-255-VIII від 22.04.2021 про відкладення розгляду даної заяви з метою проведення перевірки документів (а.с.8).

Відповідно до копії витягу з протоколу засідання постійної комісії з питань житлово-комунального господарства, регулювання земельних відносин, будівництва та охорони навколишнього середовища № 10 від 23.09.2021, рекомендовано відмовити у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність ОСОБА_2 , у зв`язку з тим, що вказана земельна ділянка знаходяться в межах населеного пункту с. Розльоти, де землі перебувають у користуванні і власності громадян, право користування і власність якими не припинено (а.с.40).

Рішенням одинадцятої сесії восьмого скликання Понорницької селищної ради від 28.09.2021 № 11-1688-VIII Про відмову у наданні дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства, було вирішено відмовити ОСОБА_1 у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність, виходячи з того, що відведення земельної ділянки ОСОБА_1 , здійснено за рахунок земельних ділянок, що перебувають у користуванні і власності громадян, право користування і власності якими не припинено (а.с.41).

Даючи правову оцінку обставинам вказаної справи, суд зважає на наступне.

Згідно з частинами першою та третьою статті 116 Земельного кодексу України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону. Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування. Безоплатна передача земельних ділянок у власність громадян провадиться у разі: а) приватизації земельних ділянок, які перебувають у користуванні громадян; б) одержання земельних ділянок внаслідок приватизації державних і комунальних сільськогосподарських підприємств, установ та організацій; в) одержання земельних ділянок із земель державної і комунальної власності в межах норм безоплатної приватизації, визначених цим Кодексом.

Відповідно до положень пункту б частини першої статті 121 Земельного кодексу України громадяни України мають право на безоплатну передачу їм земельних ділянок із земель державної або комунальної власності в таких розмірах: для ведення особистого селянського господарства - не більше 2,0 гектара.

За припасами частин дев`ятої та десятої статті 118 Земельного кодексу України відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, що передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, у двотижневий строк з дня отримання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки приймає рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність.

Відмова органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування у передачі земельної ділянки у власність або залишення клопотання без розгляду можуть бути оскаржені до суду.

Згідно статті 144 Конституції України органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов`язковими до виконання на відповідній території.

У відповідності до частини другої статті 59 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом.

Виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються відповідно до закону питання регулювання земельних відносин (пункт 34 частини першої статті 26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні).

З аналізу наведених правових норм слідує, що рішення про затвердження або відмову у затвердженні проекту землеустрою належить до виключних повноважень міської ради шляхом прийняття відповідних рішень на пленарному засіданні.

У судовій практиці сформовано позицію щодо поняття дискреційних повноважень, під якими слід розуміти такі повноваження, коли у межах, які визначені законом, адміністративний орган має можливість самостійно (на власний розсуд) вибирати один з кількох варіантів конкретного правомірного рішення.

Суд зазначає, що предметом даного спору є визнання протиправною бездіяльності відповідача щодо не прийняття рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки кадастровий номер 7422287400:01:001:0004, площею 2,0 га, у власність позивача, для ведення особистого селянського господарства в межах с. Розльоти на території Понорницької селищної ради Новгород-Сіверського району Чернігівської області та зобов`язання відповідача на найближчій сесії прийняти відповідне рішення про затвердження вказаного проекту землеустрою згідно заяви від 12.03.2021.

Разом з тим, як вбачається з матеріалів справи рішенням одинадцятої сесії восьмого скликання Понорницької селищної ради від 28.09.2021 № 11-1688-VIII Про відмову у наданні дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства було відмовлено позивачу у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність, виходячи з того, що відведення земельної ділянки ОСОБА_1 , здійснено за рахунок земельних ділянок, що перебувають у користуванні і власності громадян, право користування і власності якими не припинено.

Таким чином, за заявою позивача від 12.03.2021 відповідачем вже прийнято відповідне рішення, а тому відсутня бездіяльність відповідача станом на момент розгляду справи.

Згідно з частинами першою та другою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З урахуванням зазначеного, суд, на підставі наданих доказів в їх сукупності, системного аналізу положень законодавства України, приходить до висновку, що в задоволенні позову ОСОБА_1 необхідно відмовити повністю.

Відповідно до статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України у зв`язку з відмовою позивачу в задоволенні позову понесені ним судові витрати, пов`язані зі зверненням до суду, не відшкодовуються.

Керуючись статтями 72-74, 77, 139, 241-246, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

У задоволенні позову ОСОБА_1 до Понорницької селищної ради Чернігівської області про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії відмовити повністю.

Рішення суду набирає законної сили в порядку статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення суду. Апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції.

Позивач: ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ).

Відповідач: Понорницька селищна рада Новгород-Сіверського району Чернігівської області (вул. Довженка, 18, смт. Понорниця, Коропський район, Чернігівська область, 16220, код ЄДРПОУ 04412567).

Повний текст рішення складений 31 травня 2022 року.

Суддя О.Є. Ткаченко

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.05.2022
Оприлюднено22.06.2022
Номер документу104544800
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них

Судовий реєстр по справі —620/11099/21

Рішення від 30.05.2022

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Ткаченко О.Є.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні