Ухвала
від 01.06.2022 по справі 711/2225/22
ПРИДНІПРОВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЧЕРКАС

Придніпровський районний суд м.Черкаси

Номер провадження 1-кс/711/674/22

Справа № 711/2225/22

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01 червня 2022 року слідчий суддя Придніпровського районного суду міста Черкаси ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , за участі слідчої ОСОБА_3 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду м. Черкаси клопотання старшого слідчого відділу розслідування особливо тяжких злочинів СУ ГУНП в Черкаській області ОСОБА_3 , погоджене заступником керівника Черкаської спеціалізованої прокуратури у військовій та оборонній сфері Центрального регіону про продовження строку досудового розслідування у кримінальному провадженні №42021252020000011 від 07.06.2021, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 367 КК України,-

ВСТАНОВИВ:

Старший слідчий відділу розслідування особливо тяжких злочинів СУ ГУНП в Черкаській області ОСОБА_3 , звернулася до слідчого судді Придніпровського районного суду м. Черкаси з клопотанням, в якому просить продовжити строк досудового розслідування у кримінальному провадженні №42021252020000011 від 07.06.2021, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 367 КК України до дванадцяти місяців, тобто до 07.06.2023.

Клопотання обґрунтовує тим, що відділом розслідування особливо тяжких злочинів слідчого управління Головного управління Національної поліції в Черкаській області проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні, відомості про яке внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42021252020000011 від 07.06.2021, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 367 КК України.

З матеріалів кримінального провадження вбачається, що внаслідок неналежного виконання службовими особами квартирно-експлуатаційного відділу м. Біла Церква своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них, що полягало у відсутності контролю за обліком даних при використанні земель оборони та не проведення останніми претензійно-позовної роботи, з порушенням норм чинного законодавства, рішенням Черкаської міської ради від 09.02.2021 № 3-352 земельна ділянка з кадастровим номером 7110136700:04:059:0008 передана в оренду на 49 років ТОВ «ЄВРОКОМФОРТ АКТИВ», рішенням Черкаської міської ради від 09.02.2021 № 3-351 земельна ділянка з кадастровим номером 7110136700:04:060:0010 передана в оренду на 49 років ТОВ «ЄВРОКОМФОРТ АКТИВ», таким чином вилучені із фонду земель оборони з метою будівництва багатоквартирного будинку ТОВ «ЄВРОКОМФОРТ АКТИВ» із знесенням об`єктів нерухомого майна військового містечка, зокрема, гауптвахти, караульного приміщення, казарми, клубу з прибудовами, учбового корпусу та штабу, що в свою чергу завдало істотної шкоди державним інтересам. Крім того, рішенням Черкаської міської ради від 13.08.2020 № 2-6348 земельна ділянка з кадастровим номером 7110136700:04:042:0033 за адресою АДРЕСА_1 включено до переліку земельних ділянок, право оренди яких пропонуються для продажу на земельних торгах.

З матеріалів кримінального провадження також слідує, що внаслідок неналежного виконання службовими особами квартирно-експлуатаційного відділу м. Біла Церква своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них, що полягало у відсутності контролю за обліком даних при використанні земель оборони та не проведення останніми претензійно-позовної роботи, рішенням Черкаської міської ради з порушенням норм чинного законодавства передані в оренду строком на 49 років та вилучені із фонду земель оборони для будівництва багатоквартирного будинку ТОВ «ЄВРОКОМФОРТ АКТИВ» із знесенням об`єктів нерухомого майна військового містечка, зокрема, гауптвахти, караульного приміщення, казарми, клубу з прибудовами, учбового корпусу та штабу, що в свою чергу завдало істотної шкоди державним інтересам.

Так, статтею 1 Закону України «Про управління об`єктами державної власності» визначено, що управління об`єктами державної власності це здійснення Кабміном та уповноваженими ним органами, іншими суб`єктами, визначеними цим Законом, повноважень щодо реалізації прав держави як власника таких об`єктів, пов`язаних з володінням, користуванням і розпорядженням ними у межах, визначених законодавством України, з метою задоволення державних та суспільних потреб.

Поряд з цим, відповідно до ст. 3 Закону України «Про Збройні Сили України», ст.ст. 3, 4, 6 Закону України «Про управління об`єктами державної власності» та п.п. 1, 4 «Положення про Міністерство оборони України», затвердженого Указом Президента України від 6.04.2011 №406/2011, п. 44 «Положення про порядок надання в користування земель (земельних ділянок) для потреб Збройних Сил України та основні правила користування наданими землями» і «Керівництва з обліку земель (земельних ділянок) в органах квартирно-експлуатаційної служби Збройних Сил України», затверджених наказом Міністра оборони України № 483 від 22.12.1997, Міністерство оборони України є центральним органом виконавчої влади, яке зокрема, здійснює в установленому порядку відчуження військового майна, передачу його до сфери управління центральних чи місцевих органів виконавчої влади, інших органів, уповноважених управляти державним майном, самоврядним установам та організаціям, які провадять діяльність в інтересах національної безпеки і оборони, та в комунальну власність, готує пропозиції щодо зміни цільового призначення земельних ділянок Збройних Сил, надає згоду на вилучення земельних ділянок, які не використовуються Збройними Силами України.

Відповідно до ст. 14 Закону України «Про Збройні Сили України» земля, води, інші природні ресурси, а також майно, закріплені за військовими частинами та установами Збройних Сил України (до яких входить КЕВ м. Біла Церква), є державною власністю, та належать їм на праві оперативного управління.

Згідно п. 2 ст. 77 ЗК України землі оборони можуть перебувати лише в державній власності. Вказані землі надаються у постійне користування військовим частинам.

Відповідно до Законів України «Про оборону України» та «Про правовий режим майна у Збройних Силах України» Міністерство оборони України є уповноваженим державою органом управління військовим майном.

Разом з цим, відповідно до ст. 4 Закону України «Про використання земель оборони» землі оборони можуть використовуватися за умови отримання відповідного дозволу Міністра оборони України для будівництва об`єктів соціально-культурного призначення, житла військовослужбовців та членів їх сімей, а також соціального та доступного житла без зміни їх цільового призначення.

Відтак і в подальшому згідно зі ст.ст. 77, 78, 84 ЗК України, ст. 14 Закону України «Про Збройні Сили України» та ст.ст. 1, 2 Закону України «Про використання земель оборони» вищевказані земельні ділянки відносяться за формою власності до земель державної власності, за цільовим призначенням до земель оборони та перебували на відповідному обліку в органах квартирно-експлуатаційної служби Збройних Сил України.

Крім цього, згідно листа Квартирно-експлуатаційного відділу м. Біла Церква №1465 від 04.06.2021 вищезазначені ділянки входять до меж державного акту квартирно-експлуатаційного відділу м. Біла Церква від 1982 року, який є чинним на даний час. До земель запасу чи земель комунальної власності, території на яких знаходяться зазначені ділянки, не передавались із складу земель оборони. За згодою землекористувача Міністерства оборони України не вилучались, цільове призначення не змінювалося.

Також, відповідно до листа Головного управління майна та ресурсів Міністерства оборони України № 5801/24/35-2021 від 22.06.2021 на території Черкаського гарнізону - військового містечка № НОМЕР_1 обліковується земельна ділянка загальною площею 31,41 га, яка надана Міністерству оборони згідно рішення Черкаського міськвиконкому № 454 від 11.08.1982, яка складається із 2 земельних ділянок, за адресою: АДРЕСА_2 , а саме: 31.29 га перебуває в користуванні в/ч НОМЕР_2 , КЕВ, ВСП, військової прокуратури, ДП МОУ «Черкаське БМУ», 14,40 га перебуває в користуванні в/ч НОМЕР_3 та 0,12 га перебуває в користуванні Черкаської філії Концерну Військторгсервіс. Також у листі зазначено, що дозвіл Міністерства оборони України для будівництва об`єктів соціально-культурного призначення, житла військовослужбовців та членів їхніх сімей, а також соціального та доступного житла без зміни їх цільового призначення на земельних ділянках з наступними кадастровими номерами 7110136700:04:060:0010, 7110136700:04:059:0008, 7110136700:04:042:0033, а також дозволи на відчуження вказаних земельних ділянок не надавалися.

Незважаючи на це, рішенням Черкаської міської ради № 3-351 від 09.02.2021, з порушенням норм вищевказаного законодавства, в межах Черкаського гарнізону (військове містечко № НОМЕР_1 ) земельна ділянка з кадастровим номером 7110136700:04:060:0010 (0,4756 га) передана в оренду строком на 49 років ТОВ «ЄВРОКОМФОРТ АКТИВ» та вилучена із фонду земель оборони для будівництва багатоквартирного будинку.

Крім цього, рішенням Черкаської міської ради № 3-352 від 09.02.2021, з порушенням норм вищевказаного законодавства, в межах Черкаського гарнізону (військове містечко № НОМЕР_1 ) земельна ділянка з кадастровим номером 7110136700:04:059:0008 (1,0553 га) передана в оренду строком на 49 років ТОВ «ЄВРОКОМФОРТ АКТИВ» та вилучена із фонду земель оборони для будівництва багатоквартирного будинку.

Згідно вказаних рішень Черкаської міської ради вказані земельні ділянки, окрім того, що з порушенням норм чинного законодавства передані в оренду та вилучені із фонду земель оборони, будівлі, які розташовані на них підлягають знесенню, зокрема об`єкти нерухомого майна військового містечка, а саме: приміщення гауптвахти, караульного приміщення, казарми, клубу з прибудовами, учбового корпусу та штабу.

Поряд з цим, згідно рішення Черкаської міської ради № 2-6348 від 13.08.2020 земельна ділянка за адресою АДРЕСА_1 , з кадастровим номером 7110136700:04:042:0033, включена до переліку земельних ділянок, право оренди яких пропонується для продажу на земельних торгах.

Разом із цим, згідно даних Державного реєстру речових прав на нерухоме майно цільове призначення земельної ділянки з кадастровим номером 7110136700:04:042:0033 (0,3881 га), в порушення вищевказаних нормативно-правових актів, змінено із «спец землі» згідно державного акту на право користування землею на підставі рішення виконавчого комітету Черкаської міської ради народних депутатів № 454 від 11.08.1982 на цільове призначення - «02.10 Для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку з об`єктами торгово-розважальної та ринкової інфраструктури».

Згідно отриманих встановленим порядком документів Черкаської міської ради встановлено, що ТОВ «ЕКСПЕРТ-ІНВЕСТ 2007» в особі директора ОСОБА_4 звернулось до Черкаської міської ради із заявами про отримання права оренди земельної ділянки в АДРЕСА_1 , орієнтовною площею 0,37 га під розміщення адміністративної споруди, ТОВ «Єврокомфорт Актив» - про оренду на 49 років земельної ділянки площею 1,0553 га, кадастровий номер 7110136700:04:059:0008, за адресою АДРЕСА_3 під будівництво та обслуговування багатоквартирного житлового будинку, про оренду на 49 років земельної ділянки площею 0,4756 га, кадастровий номер 7110136700:04:060:0010, за адресою АДРЕСА_3 під будівництво та обслуговування багатоквартирного житлового будинку.

Так, рішенням Черкаської міської ради № 2-6348 від 13.08.2020 земельну ділянку за адресою АДРЕСА_1 включено до переліку земельних ділянок, право оренди яких пропонується для продажу на земельних торгах, та надано дозвіл департаменту архітектури та містобудування на розробку проекту землеустрою.

Рішенням Черкаської міської ради № 3-352 від 09.02.2021 вирішено земельну ділянку за адресою АДРЕСА_3 з кадастровим номером 7110136700:04:059:0008 надати в оренду ТОВ «ЄВРОКОМФОРТ АКТИВ».

Рішенням Черкаської міської ради № 3-351 від 09.02.2021 вирішено земельну ділянку за адресою м. Черкаси, вул. Байди Вишневецького, 70 з кадастровим номером 7110136700:04:060:0010 надати в оренду ТОВ «ЄВРОКОМФОРТ АКТИВ».

Згідно змісту Державного акту на право користування землею затверджений на підставі Рішення Черкаської міської ради народних депутатів від 11.08.1982 №454, вказаний акт складено у двох примірниках, один з яких передано до виконавчого комітету районної (міської) Ради депутатів.

Однак, в ході досудового розслідування направлено запит до Черкаської міської ради з метою встановлення місця зберігання другого примірника акту. У відповідь на запит отримано відповідь, згідно якої, другий примірник може зберігатись у Державному архіві Черкаської області.

В подальшому, у відповідь на запит Державний архів Черкаської області повідомив, що надати копію акту на право користування землею немає можливості, оскільки акт, як додаток до Рішення, або як окремий документ не виявлено.

Крім того, до матеріалів кримінального провадження долучено копію листа заступника Міністра оборони України ОСОБА_5 , яким Міністерство оборони України надало згоду Черкаському міському голові на припинення права користування земельною ділянкою за адресою вул.Байди Вишневецького, 70.

У зв`язку з чим, 07.02.2022 на адресу Управління майна та ресурсів МОУ направлено запит, з метою отримання належним чином засвідченої копії вказаного листа, а також копію доручення яким на ОСОБА_5 покладено обов`язок або право виконання повноважень Міністра оборони України.

У зв`язку із тим, що відповідь на вказаний запит отримана не була, 09.05.2022 повторно було направлено аналогічний за змістом лист, відповідь на який не отримано по теперішній час.

Однак, інформація, що запитується має важливе значення для встановлення істини у провадженні та наявності складу злочину.

Разом із цим, було направлено запит до КЕВ м.Біла Церква з метою отримання копії клопотання (листа) користувача земельних ділянок КЕВ м.Черкаси №406 від 17.03.2006.

У відповідь отримано інформацію про те, що лист №406 від 17.03.2006 було знищено згідно акту на списання документів по закінченню строку зберігання.

Окрім вищезазначених процесуальних дій, по кримінальному провадженню виконанні наступні слідчі (розшукові) та процесуальні дії:

- направлено запит до КЕВ м.Біла Церква з метою отримання копій правовстановлюючих документів на зазначені земельні ділянки, а також отримання інформації щодо ведення претензійно-позовної роботи.

- отримано відповідь згідно якої встановлено, що земельні ділянки входять до меж державного акту КЕВ м.Біла Церква від 1982 року, який є чинним на даний час. До земель запасу чи земель комунальної власності, території на яких знаходяться зазначені земельні ділянки, не передавались зі складу земель оборони, цільове призначення не змінювалось.

- до матеріалів кримінального провадження долучено копію Державного акту на право користування землею, наданий КЕВ м.Біла Церква.

- в ході досудового розслідування надійшло повідомлення про кримінальне правопорушення отримане від Департаменту військової контррозвідки СБУ за фактом незаконного вилучення земель оборони, а саме зазначених земельних ділянок.

- проведено огляд інформації Публічної кадастрової карти, а саме інформації щодо земельної ділянки з кадастровим номером 71101136700:04:042:0033. Зокрема в ході огляду використано інструмент сайту «В користуванні Міноборони», в результаті якого зафіксовано факт належності її до земель оборони.

- проведено огляд інформації Публічної кадастрової карти, а саме інформації щодо земельної ділянки з кадастровим номером 71101136700:04:060:0010. Зокрема в ході огляду використано інструмент сайту « ІНФОРМАЦІЯ_1 », в результаті якого зафіксовано факт належності її до земель оборони.

- проведено огляд інформації Публічної кадастрової карти, а саме інформації щодо земельної ділянки з кадастровим номером 71101136700:04:059:0008. Зокрема в ході огляду використано інструмент сайту « ІНФОРМАЦІЯ_1 », в результаті якого зафіксовано факт належності її до земель оборони.

- направлено запит до ГУ Держгеокадастр в Черкаській області з метою отримання інформації щодо форми власності та категорію земель на момент передачі у право власності, документів, що підтверджують вказану інформацію, проектів землеустрою, правовстановлюючих документів на земельні ділянки, викопіювання з зазначенням меж земельних ділянок, інформацію про проведення інвентаризації, та інше.

- отримано відповідь на запит, згідно якого ГУ Держгеокадастр повідомляє наявну інформацію щодо передачі у право користування. Крім того, зазначено, що з 01.01.2013 повноваженння територіальних органів Держгеокадастру у частині державної реєстрації державних актів на право власності на земельну ділянку та на право постійного користування, договорів оренди (суборенди) земельних ділянок припинились.

- до матеріалів кримінального провадження долучено витяги з Державного земельного кадастру та Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та реєстру прав власності на нерухоме майно, щодо вказаних земельних ділянок.

- до матеріалів кримінального провадження долучено копії рішень Черкаської міської ради щодо затвердження документації із землеустрою, надання у користування н умовах оренди вказаних земельних ділянок.

- на адресу Черкаської міської ради направлено ряд запитів з метою отримання копій правовстановлюючих документів, всіх договорів оренди, в тому числі діючих, заяв про надання дозволів на розробку проектів землеустрою, протоколів рішень, виписок з рішень сесій, та інших документів, що стосуються вказаних земельних ділянок та документів на підставі яких вони були передані в оренду.

- копії запитуваних документів було отримано, лише після проведеного листування. У відповідь на перший запит було отримано лише частину документів.

- направлено запит до ІНФОРМАЦІЯ_2 щодо отримання інформації відомої про факт захоплення вказаних земельних ділянок, а також вжиті заходи.

- отримано відповідь згідно якої встановлено, що з метою контролю та моніторингу за роботою КЕВ м.Біла Церква стосовно збереження фонду земель оборони ІНФОРМАЦІЯ_3 направляється відповідні запити. У відповідь на один з таких запитів отримано інформацію про перебіг перевірки, яка на момент отримання листа завершена не була.

- направлено запит до Черкаської міської ради з метою отримання копії другого примірника Державного акту.

- отримано відповідь відповідно до якої Черкаська міська рада пропонує звернутись до Державного архіву, з метою отримання копії вказаного документа.

- направлено запит до Державного архіву Черкаської області, щодо отримання копій другого примірника акту на право користування землею виданого на підставі рішення виконавчого комітету Черкаської міської ради від 11.08.1982 №454.

- отримано відповідь Державного архіву Черкаської області, до якого долучено копію зазначеного рішення, та повідомлено про відсутність додатку до нього, а саме акту на право користування.

- слідчим винесено постанову про визнання речових доказів, а саме - земельну ділянку з кадастровим номером 7110136700:04:059:0008 площею 1,0553 га, розташовану за адресою м. Черкаси, вул. Байди Вишневецького, 70, яка згідно даних Державного реєстру речових прав на нерухоме майно належить Черкаській міській раді; земельну ділянку з кадастровим номером 7110136700:04:060:0010 площею 0,4756 га, розташовану за адресою м. Черкаси, вул. Байди Вишневецького, 70, яка згідно даних Державного реєстру речових прав на нерухоме майно належить Черкаській міській раді; земельну ділянку з кадастровим номером 7110136700:04:042:0033 площею 0,3881 га, розташовану за адресою м. Черкаси, вул.Байди Вишневецького, 89, право власності якої не визначено.

- підготовлено клопотання про арешт на вказані земельні ділянки.

- ухвалою слідчого судді Придніпровського районного суду м.Черкаси у задоволенні клопотання відмовлено.

- в подальшому, заступником керівника Черкаської спеціалізованої прокуратури у військовій та оборонній сфері Центрального регіону ОСОБА_6 скасовано постанову слідчого про визнання речових доказів від 08.12.2021, з урахуванням ухвали суду про відмову у накладенні арешту на земельні ділянки, враховуючи що суд, обґрунтував своє рішення, зокрема тим, що в розумінні чинного законодавства вказані земельні ділянки не можуть бути предметом кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 367 КК України.

З метою всебічного, повного та неупередженого дослідження обставин кримінального провадження необхідно виконати наступні слідчо-процесуальні дії:

-встановити місцезнаходження другого примірника Акту на право користування землею, та вилучити його в порядку передбаченому чинним законодавством;

-витребувати встановленим порядком із Міністерства оборони України та Черкаської міської ради копію листа заступника Міністра оборони України ОСОБА_5 №227/3/1024 від 13.03.2006, який від імені Міністерства оборони України надав згоду на припинення права користування земельною ділянкою площею 36858 кв.м по АДРЕСА_3 , на підставі якого Черкаською міською радою прийнято рішення №9-343 від 24.03.2006;

-шляхом отримання інформації від Міністерства оборони України встановити законність прийняття рішення заступником Міністра оборони України ОСОБА_5 та підписання ним відповідного листа №227/3/1024 від 13.03.2006, який від імені Міністерства оборони України надав згоду на припинення права користування земельною ділянкою площею 36858 кв.м по АДРЕСА_3 , на підставі якого Черкаською міською радою прийнято рішення №9-343 від 24.03.2006;

-у разі спростування інформації про те, що вказані земельні ділянки вилучені із фонду земель оборони на підставі рішення заступника Міністра оборони України ОСОБА_5 (лист №227/3/1024 від 13.03.2006), який від імені Міністерства оборони України надав згоду на припинення права користування земельною ділянкою та відсутності клопотання користувача земельних ділянок начальника квартирно-експлуатаційного відділу м. Черкаси №406 від 17.03.2006, звернутися із заявою до Господарського суду Черкаської області про ознайомлення з матеріалами судової справи №13/5853а (головуючий суддя ОСОБА_7 ) із можливістю виготовленням копій матеріалів вказаної судової справи та зробити копії листа Міністерства оборони України №227/3/1024 від 13.03.2006 та листа начальника квартирно-експлуатаційного відділу м. Черкаси №406 від 17.03.2006

-після отримання необхідного обсягу документів, провести допити постадових осіб КЕВ м.Біла Церква, Черкаської міської ради, користувачів земельних ділянок, щодо обставин передачі у приватне користування земель оборони;

-призначення та проведення експертиз з питань землеустрою, а також земельно-оціночних експертиз.

В ході подальшого досудового розслідування необхідно та планується продовжити проведення вказаних слідчих (розшукових) та процесуальних дій, спрямованих на встановлення осіб, що причетні до вчинення даного злочину, отримання доказів їх причетності до злочину та повідомлення таким особам про підозру.

Також необхідно дослідити та перевірити всі обставини вчинення злочину, надати їм належну правову оцінку, а тому існує обґрунтована необхідність у проведенні необхідних слідчих дій для повідомлення винним особам про підозру, встановити та допитати свідків вказаної події, та завершення досудового розслідування та направлення кримінального провадження до суду з обвинувальним актом.

Строк, необхідний для проведення або завершення вказаних слідчих процесуальних дій із урахуванням особливої складності вказаного кримінального провадження становить 12 місяців, враховуючи також наступне.

Президент Володимир Зеленський підписав Указ № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні». Згідно з указом, воєнний стан запроваджується з 5:30 24 лютого 2022 року строком на 30 діб. Таке рішення ухвалено у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України та на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони й відповідно до українського законодавства, що в свою чергу ускладнює проведення слідчих (розшукових) та процесуальних дій.

Указом Президента України ОСОБА_8 №133/2022 від 17.05.2022 строк дії воєнного стану в Україні продовжено з 05 години 30 хвилин 25 травня 2022 року сроком на 90 діб.

Згідно до якого вказано запроваджувати та здійснювати передбачені Законом України "Про правовий режим воєнного стану" заходи і повноваження, необхідні для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави Військовому командуванню (Генеральному штабу Збройних Сил України, ІНФОРМАЦІЯ_4 , командуванням видів, окремих родів військ (сил) Збройних Сил України, управлінням оперативних командувань, командирам військових з`єднань, частин Збройних Сил України, Державної прикордонної служби України, Державної спеціальної служби транспорту, Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України, Національної гвардії України, Служби безпеки України, Служби зовнішньої розвідки України, Управління державної охорони України) разом із Міністерством внутрішніх справ України, іншими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування.

Відповідно до ч.10 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» встановлено, що у період воєнного стану не можуть бути припинені повноваження Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини, а також судів, органів прокуратури України, органів, що здійснюють оперативно-розшукову діяльність, досудове розслідування, та органів, підрозділи яких здійснюють контррозвідувальну діяльність.

Таким чином, у зв`язку із вищевикладеним для повного, всебічного та неупередженого проведення досудового розслідування існує необхідність у допиті осіб, які перебувають за межами виконання посадових обов`язків працівників слідчого управління ГУНП в Черкаській області, а також отримання та виконання ухвали про тимчасовий доступ до речей та документів, отриманні інформації від Міністерства оборони України, проведенні експертних досліджень у експертних установах, що розташовані поза межами міста Черкаси та отримання висновку експерта.

Однак, з урахуванням воєнного стану відсутня об`єктивна можливість оперативного виконання обов`язків покладених на орган досудового розслідування та проведення необхідного комплексу слідчих (розшукових) дій у встановлені законом строки.

Провести вказані слідчі та процесуальні дії не було можливості, в тому числі у зв`язку із відрядженням військовослужбовців квартирно-експлуатаційного відділу м. Біла Церква та Міністерства оборони України для виконання службових обов`язків, пов`язаних із стримуванням агресії Російської Федерації та перебуванням вказаних осіб поза межами пункту постійної дислокації.

В судовому засідання слідча ОСОБА_3 клопотання підтримала та просила задовольнити в повному обсязі. Повідомила, що враховуючи воєнний стан, всі необхідні дії, зазначені у клопотанні, що запланувало слідство, виконати вчасно неможливо, тому виникла необхідність у продовженні строку досудового розслідування саме на 12 місяців.

Перевіривши надані матеріали клопотання, включаючи витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань №42021252020000011, щодо кримінального провадження, у рамках якого було подане клопотання та дослідивши докази по даних матеріалах, слідчий суддя приходить до висновку, що клопотання слідчого підлягає до задоволення виходячи з наступного.

Відповідно до ч. 1ст. 219 КПК Українистрок досудового розслідування обчислюється з моменту внесення відомостей про кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань до дня звернення до суду з обвинувальним актом, клопотанням про застосування примусових заходів медичного або виховного характеру, клопотанням про звільнення особи від кримінальної відповідальності або до дня ухвалення рішення про закриття кримінального провадження.

Згідно п. 2 ч. 2ст. 219 КПК Українистрок досудового розслідування з моменту внесення відомостей про кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань до дня повідомлення особі про підозру становить: вісімнадцять місяців - у кримінальному провадженні щодо тяжкого або особливо тяжкого злочину.

В судовому засіданні встановлено, що 07.06.2021 відомості про кримінальне правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 367 КК України, внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42021252020000011.

Аналіз доданих до клопотання слідчого документів свідчить, що на даному етапі проведення досудового розслідування кримінального провадження є достатньо відомостей, які свідчать про те, що були вчинені кримінальні правопорушення.

Між тим, закінчити досудове розслідування у строк, який спливає 07.06.2022 неможливо, у зв`язку з тим, що необхідно виконати ряд слідчих (розшукових)та процесуальнихдій,спрямованих навстановлення осіб,причетних довчинення даногозлочину,отримати доказиїх причетностідо злочину,повідомити такимособам пропідозру,дослідити таперевірити всіобставини вчиненнязлочину,надати їмналежну правовуоцінку,встановити тадопитати свідківвказаної події,для завершеннядосудового розслідуваннята направленнякримінального провадженнядо судуз обвинувальнимактом. Однак, з урахуванням воєнного стану відсутня об`єктивна можливість оперативного виконання обов`язків покладених на орган досудового розслідування.

Відповідно до ч. 1ст. 294 КПК України, якщо досудове розслідування злочину до моменту повідомлення особі про підозру неможливо закінчити у строк, зазначений у частині другійстатті 219 цього Кодексу, вказаний строк може бути продовжений неодноразово слідчим суддею за клопотанням прокурора або слідчого, погодженого з прокурором, на строк, встановлений пунктами 2 і 3 частини четвертоїстатті 219 цього Кодексу.

Згідно із ч. 1 ст. 295-1 КПК Україниу випадках, передбаченихстаттею 294 цього Кодексу, продовження строку досудового розслідування здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, постановленої за відповідним клопотанням прокурора або слідчого.

Відповідно дост. 28 КПК Українипід час кримінального провадження кожна процесуальна дія або процесуальне рішення повинні бути виконані або прийняті в розумні строки. Розумними вважаються строки, що є об`єктивно необхідними для виконання процесуальних дій та прийняття процесуальних рішень. Розумні строки не можуть перевищувати передбачені цим Кодексом строки виконання окремих процесуальних дій або прийняття окремих процесуальних рішень.

Проведення досудового розслідування у розумні строки забезпечує прокурор, слідчий суддя (в частині строків розгляду питань, віднесених до його компетенції), а судового провадження - суд.

В контексті кримінального провадження, Конституційний Суд України, у своєму рішенні від 30.01.2003 відзначив, що "поняття розумний строк досудового слідства є оціночним, тобто таким, що визначається у кожному конкретному випадку з огляду на сукупність усіх обставин вчинення і розслідування злочину". Визначення розумного строку досудового слідства залежить від багатьох факторів, включаючи обсяг і складність справи, кількість слідчих дій, число потерпілих та свідків, необхідність проведення експертиз та отримання висновків тощо. Але за будь-яких обставин строк досудового слідства не повинен перевищувати меж необхідності. Досудове слідство повинно бути закінчене у кожній справі без порушення права на справедливий судовий розгляд і права на ефективний засіб захисту, що передбачено ст.ст.6,13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод.

Враховуючи вказані слідчим обставини, які унеможливлюють закінчити досудове розслідування до 07.06.2022, складність кримінального провадження, яка обумовлена необхідністю проведення слідчих (розшукових) дій, слідчий суддя вважає за необхідне задовольнити клопотання та продовжити строк досудового розслідування в кримінальному провадженні №42021252020000011 до шести місяців, тобто до 07.12.2022. На думку слідчого судді такий строк є об`єктивно необхідним та достатнім для виконання процесуальних дій та прийняття процесуальних рішень в даному кримінальному провадженні та буде відповідати завданням кримінального провадження. Крім того, в контексті ст.295-1 слідчий чи прокурор мають зазначити, а слідчий суддя встановити найкоротший новий строк, достатній для потреб досудового розслідування.

Керуючись ст.ст.28,219,294,295-1,309,376 КПК України, -

ПОСТАНОВИВ:

Клопотання старшого слідчого відділу розслідування особливо тяжких злочинів СУ ГУНП в Черкаській області ОСОБА_3 , погоджене заступником керівника Черкаської спеціалізованої прокуратури у військовій та оборонній сфері Центрального регіону про продовження строку досудового розслідування у кримінальному провадженні №42021252020000011 від 07.06.2021, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 367 КК України задовольнити частково.

Продовжити строк досудового розслідування у кримінальному провадженні №42021252020000011 від 07.06.2021, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 367 КК України, до шести місяців, тобто до 07.12.2022.

Ухвала оскарженню не підлягає і заперечення проти неї можуть бути подані під час підготовчого провадження в суді.

Слідчий суддя: ОСОБА_1

СудПридніпровський районний суд м.Черкас
Дата ухвалення рішення01.06.2022
Оприлюднено23.01.2023
Номер документу104567408
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про продовження строку досудового розслідування

Судовий реєстр по справі —711/2225/22

Ухвала від 01.06.2022

Кримінальне

Придніпровський районний суд м.Черкас

Піковський В. Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні