Рішення
від 31.05.2022 по справі 480/10533/21
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

01 червня 2022 року Справа № 480/10533/21

Сумський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді - Кунець О.М., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу №480/10533/21 за позовом Головного управління ДПС у Сумській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Професійний футбольний клуб "Суми" про стягнення податкового боргу та накладення арешту,-

В С Т А Н О В И В:

Головне управління ДПС у Сумській області звернулося до Сумського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Товариства з обмеженою відповідальністю "Професійний футбольний клуб "Суми", в якій просить суд:

- стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Професійний футбольний клуб «Суми» за рахунок коштів на рахунках у банках, обслуговуючих такого платника податків та готівки, що належить такому платнику податків податковий борг загальною сумою 14 280 грн. 00 коп., з них: з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарі (робіт, послуг) (код податку 14060100) в сумі 13 260 грн. 00 коп., з податку на прибуток підприємств, який сплачують інші підприємства (код податку 11021000) в сумі 1 020 грн.;

- накласти арешт на кошти Товариства з обмеженою відповідальністю «Професійний футбольний клуб «Суми» в загальній сумі 14 280 грн. 00 коп., які знаходяться на відкритих рахунках у банках.

Свої вимоги позивач мотивує тим, що за відповідачем обліковується податковий борг, який виник у зв`язку з несплатою ним суми грошового зобов`язання з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) та з податку на прибуток підприємств, який сплачують інші підприємства. Відповідачу надсилалась податкова вимога, однак, сума боргу залишилась не сплаченою.

Ухвалою суду прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі, ухвалено розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін. Цією ж ухвалою встановлено відповідачу 15-денний строк для подання відзиву на позов, доказів, які підтверджують обставини, на яких ґрунтуються заперечення відповідача.

Відповідач повідомлявся про розгляд справи за адресою місця реєстрації, м.Суми, вул.Гагаріна, 9, але поштове відправлення повернуто поштовим відділенням до суду із зазначенням причин невручення - за закінченням терміну зберігання. Враховуючи положення ст. ст. 124, 126 КАС України вважається, що відповідач був належним чином повідомлений про розгляд даної справи.

На момент розгляду даної справи, відзив на позов до суду не надходив.

Відповідно до ч. 6ст. 162 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Дослідивши матеріали справи, оцінивши докази у їх сукупності, суд зазначає наступне.

Стаття 67 Конституції України передбачає, що кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відповідно до п. п. 16.1.4 п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України (далі - ПК України) платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Згідно п. 36.1 ст. 36 Податкового кодексу України, податковим обов`язком визнається обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом. Податковий обов`язок виникає у платника за кожним податком та збором і є безумовним і першочерговим стосовно інших неподаткових обов`язків платника податків, крім випадків, передбачених законом.

Відповідно до витягу з історії недоїмок, сформованого на підставі ІКПП ITC Податковий блок (а.с.6) та витягу з КОР (а.с.66-70), у відповідача наявний податковий борг по податку на додану вартість із вироблених в Україні товарі (робіт, послуг) (код податку 14010100) в сумі 13260,00 грн., з яких: штрафні санкції 13260,00 грн.; з податку на прибуток підприємств, який сплачують інші підприємства (код податку 11021000) в сумі 1020,00 грн., з яких: штрафні санкції 1020,00 грн.

Так, на підставі акту перевірки від 20.03.2019 №971/18-28-54-12/37186368 (а.с.12) контролюючим органом було сформовано податкове повідомлення-рішення від 03.04.2019 №0025105412, яким застосовано штрафні санкції в сумі 1020,00 грн. за платежем податок на прибуток (а.с.11).

Крім того, на підставі акту перевірки:

- від 20.02.2019 №554/18-28-54-12/37186368 (а.с.16-17) контролюючим органом було сформовано податкове повідомлення-рішення від 15.03.2019 №0018565412, яким застосовано штрафні санкції у сумі 1020,00 грн. за платежем податок на додану вартість (а.с.14);

- від 14.03.2019 №737/18-28-54-12/37186368 (а.с.23) контролюючим органом було сформовано податкове повідомлення-рішення від 08.05.2019 №0034635412, яким застосовано штрафні санкції у сумі 1020,00 грн. за платежем податок на додану вартість (а.с.21);

- від 08.04.2019 №1566/18-28-54-12/37186368 (а.с.20) контролюючим органом було сформовано податкове повідомлення-рішення від 03.05.2019 №0033465412, яким застосовано штрафні санкції у сумі 1020,00 грн. за платежем податок на додану вартість (а.с.18);

- від 20.05.2019 №2328/18-28-54-12/37186368 (а.с.26) контролюючим органом було сформовано податкове повідомлення-рішення від 05.06.2019 №0043005412, яким застосовано штрафні санкції у сумі 1020,00 грн. за платежем податок на додану вартість (а.с.24);

- від 19.06.2019 №2798/18-28-54-12/37186368 (а.с.29-30) контролюючим органом було сформовано податкове повідомлення-рішення від 19.07.2019 №0053155412, яким застосовано штрафні санкції у сумі 1020,00 грн. за платежем податок на додану вартість (а.с.27);

- від 18.07.2019 №3327/18-28-54-12/37186368 (а.с.33-34) контролюючим органом було сформовано податкове повідомлення-рішення від 15.08.2019 №0059835412, яким застосовано штрафні санкції у сумі 1020,00 грн. за платежем податок на додану вартість (а.с.31);

- від 16.08.2019 №3930/18-28-54-12/37186368 (а.с.37-38) контролюючим органом було сформовано податкове повідомлення-рішення від 10.09.2019 №0065575404, яким застосовано штрафні санкції у сумі 1020,00 грн. за платежем податок на додану вартість (а.с.35);

- від 16.09.2019 №267/18-28-54-12/37186368 (а.с.41-42) контролюючим органом було сформовано податкове повідомлення-рішення від 17.10.2019 №0078405404, яким застосовано штрафні санкції у сумі 1020,00 грн. за платежем податок на додану вартість (а.с.39);

- від 08.10.2019 №549/18-28-54-12/37186368 (а.с.45-46) контролюючим органом було сформовано податкове повідомлення-рішення від 19.11.2019 №0093965404 яким застосовано штрафні санкції у сумі 1020,00 грн. за платежем податок на додану вартість (а.с.43);

- від 06.11.2019 №1062/18-28-54-12/37186368 (а.с.49-50) контролюючим органом було сформовано податкове повідомлення-рішення від 04.12.2019 №0098025404, яким застосовано штрафні санкції у сумі 1020,00 грн. за платежем податок на додану вартість (а.с.47);

- від 03.12.2019 №1759/18-28-54-04/37186368 (а.с.53-54) контролюючим органом було сформовано податкове повідомлення-рішення від 08.01.2020 №0000665404, яким застосовано штрафні санкції у сумі 1020,00 грн. за платежем податок на додану вартість (а.с.51);

- від 16.01.2020 №213/18-28-54-04/37186368 (а.с.57-58) контролюючим органом було сформовано податкове повідомлення-рішення від 18.02.2020 №0016815404, яким застосовано штрафні санкції у сумі 1020,00 грн. за платежем податок на додану вартість (а.с.55);

- від 11.02.2020 №782/18-28-54-04/37186368 (а.с.61-62) контролюючим органом було сформовано податкове повідомлення-рішення від 12.03.2020 №0023695404, яким застосовано штрафні санкції у сумі 1020,00 грн. за платежем податок на додану вартість (а.с.59).

Податковим органом були направлені зазначені податкові повідомлення-рішення за податковою адресою відповідача та вважаються врученими платнику податків.

Докази оскарження даних податкових повідомлень-рішень в адміністративному чи в судовому порядку в матеріалах справи відсутні.

Податковим органом було сформовано податкову вимогу форми Ю від 09.12.2019 №4779-10, яка була надіслана за податковою адресою відповідача та вважається врученою платнику податків (а.с.71).

Докази оскарження зазначеної вимоги в адміністративному чи судовому порядку в матеріалах справи відсутні.

Згідно з п. 20.1.34 ст. 20 Податкового Кодексу України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.

Відповідно до п. 175 ч. 1 ст. 14 Податкового кодексу України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановленому Податковим кодексом України строк, не погашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному даним кодексом.

Згідно п. 95.2 ст. 95 ПК України стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 30 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.

Відповідно до п. 95.1 ст. 95 ПК України, контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Згідно із п. 59.5 ст. 59 Податкового кодексу України, у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).

У відповідності до п. 20.1.34 ст. 20 ПК України, контролюючі органам мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини. Згідно із п. 87.2 ст. 87 ПК України джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.

Враховуючи те, що сума податкового боргу з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарі (робіт, послуг) в сумі 13260,00 грн. та з податку на прибуток підприємств, який сплачують інші підприємства в сумі 1020,00 грн., не сплачена відповідачем на момент розгляду справи, суд вважає позовні вимоги в частині стягнення такого боргу правомірними, обґрунтованими і такими, що підлягають задоволенню.

Щодо вимог позивача в частині накладення арешту на кошти відповідача, які знаходяться на відкритих рахунках у банках, суд зазначає наступне.

Загальна процедура і підстави застосування адміністративного арешту контролюючими органами визначені статтею 94 Податкового кодексу України (далі - ПК України).

Визначення адміністративного арешту, як виняткового способу забезпечення виконання обов`язків платника податків, наведене в пункті 94.1 статті 94 Податкового кодексу України (у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин), за своїм змістом однаково охоплює як арешт коштів, так і арешт іншого майна.

Отже, норми статті 94 Податкового кодексу України регулюють застосування будь-якого адміністративного арешту незалежно від його предмета.

Згідно із пунктом 94.2 статті 94 Податкового кодексу України арешт майна може бути застосовано, якщо з`ясовується одна з таких обставин: платник податків порушує правила відчуження майна, що перебуває у податковій заставі; фізична особа, яка має податковий борг, виїжджає за кордон; платник податків відмовляється від проведення документальної або фактичної перевірки за наявності законних підстав для її проведення або від допуску посадових осіб контролюючого органу; відсутні дозволи (ліцензії) на здійснення господарської діяльності, а також у разі відсутності реєстраторів розрахункових операцій, зареєстрованих у встановленому законодавством порядку, крім випадків, визначених законодавством; відсутня реєстрація особи як платника податків у контролюючому органі, якщо така реєстрація є обов`язковою відповідно до цього Кодексу, або коли платник податків, що отримав податкове повідомлення або має податковий борг, вчиняє дії з переведення майна за межі України, його приховування або передачі іншим особам; платник податків відмовляється від проведення перевірки стану збереження майна, яке перебуває у податковій заставі; платник податків не допускає податкового керуючого до складення акта опису майна, яке передається в податкову заставу; платник податків (його посадові особи або особи, які здійснюють готівкові розрахунки та/або провадять діяльність, що підлягає ліцензуванню) відмовляється від проведення відповідно до вимог цього Кодексу інвентаризації основних засобів, товарно-матеріальних цінностей, коштів (зняття залишків товарно-матеріальних цінностей, готівки).

Відповідно до абзацу другого підпункту 94.6.2 пункту 94.6 статті 94 Податкового кодексу України арешт коштів на рахунку платника податків здійснюється виключно на підставі рішення суду шляхом звернення контролюючого органу до суду.

Водночас Податковим кодексом України передбачені також інші, додаткові випадки накладення арешту на кошти платника податків, крім тих, що визначені статтею 94 цього Кодексу.

Так, відповідно до підпункту 20.1.33 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо накладення арешту на кошти та інші цінності, що знаходяться в банку, платника податків, який має податковий борг, у разі якщо у такого платника податків відсутнє майно та/або його балансова вартість менша суми податкового боргу, та/або таке майно не може бути джерелом погашення податкового боргу.

Наведена законодавча норма встановлює одночасно як право контролюючого органу на звернення до суду з вимогою про накладення арешту на кошти платника податків, так і підстави для реалізації цього повноваження. Такими підставами є: 1) відсутність майна, за рахунок якого може бути погашений податковий борг; 2) недостатність такого майна для погашення суми податкового боргу через те, що балансова вартість цього майна менша за відповідну суму податкового боргу; 3) майно не може бути джерелом погашення податкового боргу.

Разом з тим, сума коштів, на яку накладається арешт, не повинна перевищувати суму податкового боргу, право на стягнення якої наявне в органу державної податкової служби на момент прийняття судом рішення про застосування адміністративного арешту. Тобто, арешт може стосуватися лише тих коштів, які є необхідними для виконання певних зобов`язань платника податків.

Вказаний висновок узгоджується з позицією Верховного Суду, викладеною в постанові від 16 квітня 2020 року по справі №804/7201/16 (адміністративне провадження №К/9901/32747/18).

Як на підтвердження наявності підстав для застосування арешту коштів ТОВ "Професійний футбольний клуб "Суми" позивачем надано суду Інформацію з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна, відповідно до яких відомості щодо наявності у відповідача права власності, інших речових прав, іпотек, обтяжень відсутні (а.с.63).

Також позивачем було надано суду лист Територіального сервісного центра МВС №5946 від 24.07.2021 р. № 31/18/5946-2788, відповідно до якого, згідно з обліковими даними ЄДР МВС станом на 23.07.2021 за ТОВ "Професійний футбольний клуб "Суми" транспорті засоби на території України не зареєстровано (а.с.64).

Проте, позивачем не було надано доказів, що ним було здійснено пошук всього майна відповідача та, що його балансова вартість є меншою суми податкового боргу.

Враховуючи викладене, суд відмовляє в задоволенні позовних вимог ГУ ДПС у Сумській області в частині накладення арешту на кошти Товариства з обмеженою відповідальністю "Професійний футбольний клуб "Суми" в загальній сумі 14280,00 грн., які знаходяться на відкритих рахунках в АТ "ПУМБ" та Філії Сумського обласного управління «Ощадбанк».

Керуючись ст.ст. 90, 139, 143, 241-246, 250, 255, 295 КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Головного управління ДПС у Сумській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Професійний футбольний клуб "Суми" про стягнення податкового боргу та накладення арешту задовольнити частково.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Професійний футбольний клуб "Суми" (вул. Гагаріна, 9, м. Суми, 40000, код ЄДРПОУ 37186368), за рахунок коштів на рахунках у банках, обслуговуючих такого платника податків та готівки, що належить такому платників податковий борг загальною сумою 14280,00 грн., в тому числі;

- з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарі (робіт, послуг) (код податку 14060100) в сумі 13260 (тринадцять тисяч двісті шістдесят) грн. 00 коп. отримувач ГУК Сум.обл./Сумська МТГ/14010100 на р/р UА158999980313040029000018540, код отримувача 37970404, банк отримувача Казначейство України (ЕАП), МФО банка одержувача 899998;

- з податку на прибуток підприємств, який сплачують інші підприємства (код податку 11021000) в сумі 1020 (одна тисяча двадцять) грн. 00 коп. отримувач ГУК Сум.обл./Сумська МТГ/11021000, на р/р UА718999980333139318000018540, код отримувача 37970404, банк отримувача Казначейство України (ЕАП), МФО банка одержувача 899998.

У задоволенні інших вимог - відмовити.

Рішення може бути оскаржено до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя О.М. Кунець

СудСумський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення31.05.2022
Оприлюднено22.06.2022
Номер документу104576714
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо погашення податкового боргу, з них стягнення податкового боргу

Судовий реєстр по справі —480/10533/21

Рішення від 31.05.2022

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

О.М. Кунець

Ухвала від 25.10.2021

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

О.М. Кунець

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні