Ухвала
від 31.05.2022 по справі 127/11205/22
ВІННИЦЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Cправа № 127/11205/22

Провадження № 1-кс/127/4693/22

У Х В А Л А

Іменем України

31 травня 2022 року м. Вінниця

Вінницький міський суд Вінницької області в складі:

слідчого судді: ОСОБА_1 ,

секретар судового засідання: ОСОБА_2

за участю:

слідчого: ОСОБА_3

розглянувши всудовому засіданнів м.Вінниці взалі судуклопотання старшогослідчого відділурозслідування особливотяжких злочинівСУ ГУНПу Вінницькійобласті майораполіції ОСОБА_3 про наданнядозволу напроведення огляду, -

ВСТАНОВИВ:

Старший слідчийвідділу розслідуванняособливо тяжкихзлочинів СУГУНП уВінницькій областімайор поліції ОСОБА_3 звернувся до суду з клопотанням, погодженим з прокурором ОСОБА_4 , про проведення огляду земельної ділянки розташованої за межами населеного пункту с. Клебань Тульчинського району Вінницької області, кадастровий кадастр 0524383200:01:002:0703, площа 20,5002 га, яка належить до комунальної власності Тульчинської міської ради, з метою встановлення факту користування земельною ділянкою, та визначення її фактичної площі.

Клопотання мотивовано тим, що слідчим управлінням Головного управління Національної поліції у Вінницькій області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні внесеного до ЄРДР №42022020000000159 від 15.04.2022 за ознаками кримінального правопорушення передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України.

Досудовим розслідуванням встановлено, що голова Тульчинської міської ради ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , за попередньою змовою із заступником міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , впродовж 2021-2022 рр. від імені органу місцевого самоврядування уклали 117 юридичних угод щодо передачі суб`єктам господарювання у користування земельних ділянок сільськогосподарського призначення комунальної власності в супереч порядку, що встановлений Земельним кодексом України та іншими нормативно-правовими актами.

За наявними даними, за вказівкою ОСОБА_6 , відділом земельних ресурсів Тульчинської міської ради розроблено механізм передачі юридичним особам в користування земельних ділянок сільськогосподарського призначення терміном до 12 місяців шляхом підписання тимчасових угод без їх подальшої реєстрації та внесення відомостей до Єдиного державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

В подальшому, розроблені угоди про добровільну сплату за фактичне користування земельною ділянкою, ОСОБА_6 передавала ОСОБА_5 на візування. Даними правочинами передбачено можливість користування юридичними особами сільськогосподарськими угіддями комунальної власності за внесення одноразової щорічної орендної плати в розмірі 2-12% від нормативно грошової оцінки земельної ділянки.

Разом з тим, підписання вказаних угод відбувалось без їх попереднього розгляду постійною депутатською комісією з земельних відносин, за відсутності ухвалення рішень виконавчим комітетом, без винесення на розгляд сесійних засідань вказаного органу місцевого самоврядування та при відсутності оформлення лотів для проведення публічних торгів на право оренди земельних ділянок через електронні майданчики.

Відповідно до ст. 124 Земельного кодексу України, ст. 16 Закону України «Про оренду землі», передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно з їх повноваженнями. Передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється за результатами проведення земельних торгів.

Крім того, рішенням сесії Тульчинської міської ради № 1729 від 18.06.2020 «Про встановлення ставок орендної плати за земельні ділянки на території Тульчинської міської ради на 2021 рік» визначено, що розмір орендної плати за користування земельними ділянками сільськогосподарського призначення не може бути нижчим 12% від встановленої нормативно грошової оцінки ділянки не залежно від місця її розташування.

В ході проведення санкціонованого обшуку за ухвалою слідчого судді Вінницького міського суду від 05.05.2022 у справі № 127/9176/22, по місцю роботи голови Тульчинської міської ради ОСОБА_5 та заступника голови Тульчинської міської ради ОСОБА_6 , а саме в службових кабінетах приміщення Тульчинської міської ради за адресою: Вінницька область, місто Тульчин, вулиця Миколи Леонтовича, будинок 1, який відбувся 13.05.2022, було виявлено та вилучено, крім іншого, оригінальний примірник угоди про добровільну сплату за фактичне користування земельною ділянкою від 04.01.2021, укладену зі сторони розпорядника земель Тульчинської міської ради в особі голови ОСОБА_5 , та фактичного землекористувача фізичної особи ОСОБА_7 , предметом якого являється оплата за користування земельною ділянкою сільськогосподарського призначення (для ведення сільськогосподарського товарного виробництва) із земель запасу (рілля), яка розташована за межами населеного пункту с. Клебань Тульчинського району Вінницької області, кадастровий № 0524383200:01:002:0703, площа 20,5002 га, за період з 01.01.2021 по 31.12.2021, а орендна плата за 12 місяців становить 80 365,36 грн. (що становить 5 % від нормативної грошової оцінки).

З огляду на вищевикладене, з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, встановлення факту користування земельною ділянкою, та визначення її фактичної площі, виникла необхідність у безперешкодному доступі для проведення огляду земельної ділянки, розташованої за межами населеного пункту с. Клебань Тульчинського району Вінницької області, кадастровий № 0524383200:01:002:0703, площа 20,5002 га, яка належить до комунальної власності Тульчинської міської ради (Код ЄДРПОУ 04051141).

На підставі викладеного слідчий звернувся до суду з даним клопотанням та просив його задовольнити.

Слідчий ОСОБА_3 в судовому засіданні клопотання підтримав та просив його задовольнити з підстав зазначених у матеріалах клопотання.

Відповідно до частини четвертої статті 107 КПК України фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження під час розгляду питань слідчим суддею, крім вирішення питання про проведення негласних слідчих (розшукових) дій, та в суді під час судового провадження є обов`язковим. У разі неприбуття в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у судовому провадженні, чи в разі, якщо відповідно до положень цього Кодексу судове провадження здійснюється судом за відсутності осіб, фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження в суді не здійснюється.

Враховуючи вищенаведене, судовий розгляд здійснювався за фіксації процесу технічними засобами.

Дослідивши матеріали клопотання, оцінивши докази в їх сукупності, слідчий суддя дійшов висновку про наявність підстав для задоволення клопотання, з огляду на таке.

Статтею 30 Конституції України кожному гарантується недоторканність житла чи іншого володіння особи.

Відповідно до статті 8 Європейської конвенції про захист прав людини і основоположних свобод від 04 листопада 1950 року кожен має право на повагу до свого приватного і сімейного життя, до свого житла і кореспонденції.

Органи державної влади не можуть втручатись у здійснення цього права, за винятком випадків, коли втручання здійснюється згідно із законом і є необхідним у демократичному суспільстві в інтересах національної та громадської безпеки чи економічного добробуту країни, для запобігання заворушенням чи злочинам, для захисту здоров`я чи моралі або для захисту прав і свобод інших осіб.

Згідно з частиною першою статті 40-1 КПК України дізнавач при здійсненні дізнання наділяється повноваженнями слідчого.

Відповідно до частини першої статті 233 КПК України ніхто не має права проникнути до житла чи іншого володіння особи з будь-якою метою, інакше як лише за добровільною згодою особи, яка ними володіє, або на підставі ухвали слідчого судді, крім випадків, установлених частиною третьою цієї статті.

За приписами частини третьої статті 233 КПК України слідчий, дізнавач, прокурор має право до постановлення ухвали слідчого судді увійти до житла чи іншого володіння особи лише у невідкладних випадках, пов`язаних із врятуванням життя людей та майна чи з безпосереднім переслідуванням осіб, які підозрюються у вчиненні злочину. У такому випадку прокурор, слідчий за погодженням із прокурором зобов`язаний невідкладно після здійснення таких дій звернутися з клопотанням про проведення обшуку до слідчого судді.

Згідно з частиною першою статті 237 КПК України з метою виявлення та фіксації відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення, слідчий прокурор проводить огляд місцевості, приміщення, речей та документів.

Відповідно до частини другої статті 237 КПК України огляд житла чи іншого володіння особи здійснюється згідно з правилами КПК України, передбаченими для обшуку житла чи іншого володіння особи.

Обшук проводиться на підставі ухвали слідчого судді місцевого загального суду, в межах територіальної юрисдикції якого знаходиться орган досудового розслідування. (ч. 2 ст. 234 КПК)

Відповідно до частини п`ятої статті 237 КПК України при проведенні огляду дозволяється вилучення лише речей і документів, які мають значення для кримінального провадження, та речей, вилучених з обігу. Усі вилучені речі і документи підлягають негайному огляду і опечатуванню із завіренням підписами осіб, які брали участь у проведенні огляду. У разі якщо огляд речей і документів на місці здійснити неможливо або їх огляд пов`язаний з ускладненнями, вони тимчасово опечатуються і зберігаються у такому вигляді доти, доки не буде здійснено їх остаточні огляд і опечатування.

З метою одержання допомоги з питань, що потребують спеціальних знань, слідчий, прокурор для участі в огляді може запросити спеціалістів. (ч. 3 ст. 237 КПК)

З матеріалів доданих до клопотання вбачається, що слідчим управлінням Головного управління Національної поліції у Вінницькій області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні внесеного до ЄРДР №42022020000000159 від 15.04.2022 за ознаками кримінального правопорушення передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України.

З витягу з Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42022020000000159 від 15.04.2022 слідує, що службові особи Тульчинської міської територіальної громади, зловживаючи службовим становищем, в інтересах третіх осіб, в порушення вимог земельного законодавства, без проведення аукціонів, уклали ряд тимчасових договорів про передачу в користування земельних ділянок комунальної форми власності, які знаходяться на території ОТГ, чим спричинили тяжкі наслідки.

Обґрунтовуючи клопотання слідчим зазначається. що досудовим розслідуванням встановлено, що голова Тульчинської міської ради ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , за попередньою змовою із заступником міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , впродовж 2021-2022 рр. від імені органу місцевого самоврядування уклали 117 юридичних угод щодо передачі суб`єктам господарювання у користування земельних ділянок сільськогосподарського призначення комунальної власності в супереч порядку, що встановлений Земельним кодексом України та іншими нормативно-правовими актами.

За наявними даними, за вказівкою ОСОБА_6 , відділом земельних ресурсів Тульчинської міської ради розроблено механізм передачі юридичним особам в користування земельних ділянок сільськогосподарського призначення терміном до 12 місяців шляхом підписання тимчасових угод без їх подальшої реєстрації та внесення відомостей до Єдиного державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

В подальшому, розроблені угоди про добровільну сплату за фактичне користування земельною ділянкою, ОСОБА_6 передавала ОСОБА_5 на візування. Даними правочинами передбачено можливість користування юридичними особами сільськогосподарськими угіддями комунальної власності за внесення одноразової щорічної орендної плати в розмірі 2-12% від нормативно грошової оцінки земельної ділянки.

Разом з тим, підписання вказаних угод відбувалось без їх попереднього розгляду постійною депутатською комісією з земельних відносин, за відсутності ухвалення рішень виконавчим комітетом, без винесення на розгляд сесійних засідань вказаного органу місцевого самоврядування та при відсутності оформлення лотів для проведення публічних торгів на право оренди земельних ділянок через електронні майданчики.

Крім того, рішенням сесії Тульчинської міської ради № 1729 від 18.06.2020 «Про встановлення ставок орендної плати за земельні ділянки на території Тульчинської міської ради на 2021 рік» визначено, що розмір орендної плати за користування земельними ділянками сільськогосподарського призначення не може бути нижчим 12% від встановленої нормативно грошової оцінки ділянки не залежно від місця її розташування.

Як зазначив слідчий у клопотанні та підтверджується матеріалами клопотання, ухвалою Вінницького міського суду Вінницької області від 05.05.2022 по справі №127/9176/22 надано дозвіл на проведення обшуку по місцю роботи голови Тульчинської міської ради ОСОБА_5 та заступника голови Тульчинської міської ради ОСОБА_6 , а саме в службових кабінетах приміщення Тульчинської міської ради за адресою: Вінницька область, місто Тульчин, вулиця Миколи Леонтовича, будинок 1, з метою відшукання та вилучення незареєстрованих договорів оренди земельних ділянок, тимчасових угод, додаткових угод та додатків до них про добровільну сплату за фактичне користування земельною ділянкою укладені між Тульчинською міською радою в особі ОСОБА_5 , суб`єктами господарювання (фермерськими господарства) та фізичними особами; чорнові записи із зазначенням переліку: юридичних осіб, фермерських господарств, фізичних осіб з якими укладено фіктивні угоди; виписок, квитанцій про оплату за користування земельними ділянками сільськогосподарського призначення; статут Тульчинської об`єднаної територіальної громади Тульчинського району Вінницької області; рішення сесії про обрання на посаду голови Тульчинської міської ради ОСОБА_5 та заступника міського голови ОСОБА_6 ; посадові обов`язки голови Тульчинської міської ради ОСОБА_5 та заступника міського голови ОСОБА_6 ; рішення Тульчинської міської ради про встановлення ставок орендної плати за земельні ділянки на території Тульчинської міської ради на 2021 та 2022 роки та додатки до них; положення про земельний відділ Тульчинської міської ради; положення про земельну комісію Тульчинської міської ради; регламент Тульчинської міської ради, протоколи (рішення) засідань земельної комісії Тульчинської міської ради за 2021-2022 роки; акти прийому-передачі із зазначенням земельних ділянок сільськогосподарського призначення, які відійшли з ГУ Держгеокадастру у Вінницькій області або його структурних підрозділів до Тульчинської міської ради, а також інших документів, які мають важливе значення для досудового розслідування, можуть бути доказом та по яких необхідно провести ряд судових експертиз.

В подальшому, в ході проведення 13.05.2022 обшуку по місцю роботи голови Тульчинської міської ради ОСОБА_5 та заступника голови Тульчинської міської ради ОСОБА_6 , а саме в службових кабінетах приміщення Тульчинської міської ради за адресою: Вінницька область, місто Тульчин, вулиця Миколи Леонтовича, будинок 1, було виявлено та вилучено, крім іншого, оригінальний примірник угоди про добровільну сплату за фактичне користування земельною ділянкою від 04.01.2021, укладену зі сторони розпорядника земель Тульчинської міської ради в особі голови ОСОБА_5 , та фактичного землекористувача фізичної особи ОСОБА_7 , предметом якого являється оплата за користування земельною ділянкою сільськогосподарського призначення (для ведення сільськогосподарського товарного виробництва) із земель запасу (рілля), яка розташована за межами населеного пункту с. Клебань Тульчинського району Вінницької області, кадастровий № 0524383200:01:002:0703, площа 20,5002 га, за період з 01.01.2021 по 31.12.2021, а орендна плата за 12 місяців становить 80 365,36 грн. (що становить 5 % від нормативної грошової оцінки).

Вищевказані обставини підтверджуються повідомленням про вчинення кримінального правопорушення від 14.04.2022, рішенням Тульчинської міської ради від 18.06.2022 №1729, ухвалою Вінницького міського суду Вінницької області від 05.05.2022 по справі №127/9176/22, протоколом обшуку від 13.05.2022, тимчасовою угодою про добровільну сплату за фактичне користування земельною ділянкою від 04.01.2021.

З огляду на вищевикладене, з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, встановлення факту користування земельною ділянкою, та визначення її фактичної площі, виникла необхідність у безперешкодному доступі для проведення огляду земельної ділянки, розташована за межами населеного пункту с. Клебань Тульчинського району Вінницької області, кадастровий № 0524383200:01:002:0703, площа 20,5002 га, яка належить до комунальної власності Тульчинської міської ради (Код ЄДРПОУ 04051141).

Як уже зазначалося, згідно з частиною першою статті 237 КПК України з метою виявлення та фіксації відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення, слідчий прокурор проводить огляд місцевості, приміщення, речей та документів.

Згідно інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно №301676873 від 27.05.2022, земельна ділянка з кадастровим номером: 0524383200:01:002:0703, перебуває у комунальній власності Тульчинської міської ради.

З огляду на вищевикладене, зважаючи на необхідність всебічного, повного і неупередженого дослідження всіх обставин кримінального правопорушення, надання їм належної правової оцінки та прийняття законних процесуальних рішень в передбачені кримінальним процесуальним законодавством строки, з метою здобуття фактичних даних, які дадуть можливість встановити наявність чи відсутність фактів та обставин, що мають значення для кримінального провадження та підлягають доказуванню, виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання та вилучення речей слідчий суддя дійшов висновку про наявність підстав для надання дозволу на проведення огляду земельної ділянки з кадастровим номером 0524383200:01:002:0703, площею 20,5002 га, розташованої за межами населеного пункту с. Клебань Тульчинського району Вінницької області, яка на праві комунальної власності належить Тульчинській міській раді, з метою встановлення факту користування земельною ділянкою, та визначення її фактичної площі.

Таким чином, слідчий суддя вважає клопотання про огляд обґрунтованим та таким, що підлягає задоволенню.

На підставі наведеного, керуючись ст.ст. 233, 234, 235, 237, 309, 372 КПК України, слідчий суддя, -

УХВАЛИВ:

Клопотання слідчого задовольнити.

Надати дозвіл старшому слідчомувідділу розслідуванняособливо тяжкихзлочинів СУГУНП уВінницькій областімайору поліції ОСОБА_3 та слідчим, які діють у складі групи слідчих у кримінальному провадженні №42022020000000159 від 15.04.2022, на проведення огляду земельної ділянки з кадастровим номером 0524383200:01:002:0703, площею 20,5002 га, розташованої за межами населеного пункту с. Клебань Тульчинського району Вінницької області, яка на праві комунальної власності належить Тульчинській міській раді, з метою встановлення факту користування земельною ділянкою, та визначення її фактичної площі.

Ухвала діє протягом одного місяця з дня її постановлення.

Ухвала оскарженню не підлягає, заперечення проти неї можуть бути подані під час підготовчого провадження в суді.

Слідчий суддя

СудВінницький міський суд Вінницької області
Дата ухвалення рішення31.05.2022
Оприлюднено23.01.2023
Номер документу104582545
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про огляд житла чи іншого володіння особи

Судовий реєстр по справі —127/11205/22

Ухвала від 31.05.2022

Кримінальне

Вінницький міський суд Вінницької області

Гриневич В. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні