ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
про залишення позовної заяви без руху
"02" червня 2022 р. Справа № 300/466/22
м. Івано-Франківськ
Суддя Івано-Франківського окружного адміністративного суду Микитин Н.М., розглянувши в порядку письмового провадження питання про дотримання строку звернення до суду з адміністративним позовом ОСОБА_1 , в інтересах якої діє адвокат Швець Дмитро Юрійович до Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області про стягнення середнього заробітку за час не проведеного повного розрахунку при звільненні, -
В С Т А Н О В И В:
ОСОБА_1 , в інтересах якої діє адвокат Швець Дмитро Юрійович, звернувся до суду з адміністративним позовом до Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області про стягнення середнього заробітку за час не проведеного повного розрахунку при звільненні.
Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 28.01.2022 дану позовну заяву залишено без руху у зв`язку з її невідповідністю вимогам, визначеним статтями 160, 161 Кодексу адміністративного судочинства України та надано десятиденний строк з дня вручення (отримання) копії цієї ухвали для усунення недоліків.
11.02.2022 позивачем зазначені в ухвалі про залишення позовної заяви без руху недоліки усунуто.
У зв`язку із усуненням позивачем недоліків позовної заяви, ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 16.02.2022 відкрито провадження в даній адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи, згідно із правилами, встановленими статтею 262 Кодексу адміністративного судочинства України та залучено 18 Державну пожежно-рятувальну частину Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області з охорони об`єктів як другого відповідача до адміністративної справи за №300/466/22.
Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області скористалось правом на подання відзиву на позов, яке надійшло на адресу суд 19.03.2022, відповідно до якого представник відповідача щодо заявлених позовних вимог заперечив та зазначив, що остаточний розрахунок при звільненні був проведений з ОСОБА_1 24.12.2020, що також було встановлено Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 25.05.2021 та Постанові Восьмогоапеляційного адміністративний від 01.10.2021, тому вважає, що позивач із даним позовом звернувся до адміністративного суду з пропущенням місячного строку.
Оцінивши матеріали позовної заяви, вивчивши зміст позовної заяви, відзиву на позов, суд зазначає наступне.
З приписами частини 13 статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України суддя, встановивши після відкриття провадження у справі, що позовну заяву подано без додержання вимог, викладених у статтях 160, 161 цього Кодексу, постановляє ухвалу не пізніше наступного дня, в якій зазначаються підстави залишення заяви без руху, про що повідомляє позивача і надає йому строк для усунення недоліків, який не може перевищувати п`яти днів з дня вручення позивачу ухвали.
Суд звертає увагу, що згідно статті 118 Кодексу адміністративного судочинства України, процесуальні строки це встановлені законом або судом строки, у межах яких вчиняються процесуальні дії. Процесуальні строки встановлюються законом, а якщо такі строки законом не визначені - встановлюються судом. Процесуальні строки визначаються днями, місяцями і роками, а також можуть визначатися вказівкою на подію, яка повинна неминуче настати.
Відтак, чинне законодавство обмежує строк звернення до суду за захистом прав, свобод та інтересів. Це, насамперед, обумовлено специфікою спорів, які розглядаються в порядку адміністративного судочинства, а запровадження таких строків обумовлене досягненням юридичної визначеності у публічно-правових відносинах. Ці строки обмежують час, протягом якого такі правовідносини можуть вважатися спірними.
Згідно частини 1 статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України , позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим кодексом або іншими законами.
Частиною 3 статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, для захисту прав, свобод та інтересів особи цим Кодексом та іншими законами можуть встановлюватися інші строки для звернення до адміністративного суду, які, якщо не встановлено інше, обчислюються з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.
Відповідно до частини 5статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України для звернення до суду у справах щодо прийняття громадян на публічну службу, її проходження, звільнення з публічної служби встановлюється місячний строк.
В зв`язку із наведеним, Кодексом адміністративного судочинства України передбачено, що для звернення до суду у справах щодо проходження публічної служби встановлюється місячний строк.
Із змісту позовної заяви слідує, що, ОСОБА_1 просить суд стягнути з Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області на користь позивача середній заробіток за час не проведеного повного розрахунку при звільненні.
Отже, основним предметом даного адміністративного спору є стягнення середнього заробітку за час не проведеного повного розрахунку при звільненні.
Відповідно до змісту позовної заяви позивачем зазначено, що остаточний розрахунок при звільненні з ним був проведений з 20.12.2021.
Втім, зарахування на картковий рахунок позивача 728,90 грн. Головним управлінням Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області проведено із зазначенням в довідці ПриватБанку від 07.02.2022 № ENI652RMLCUMV6CU гарфі "деталі операції" грошового забезпечення грудень 2021, та не стосується виконання рішення суду по справ № 300/2491/20 щодо виплати ОСОБА_1 грошового забезпечення за січень-березень 2020 року в розмірі 15 486,00 грн.
Натомість, як зазначено в довідці ПриватБанку від 07.02.2022 № 1SPС4ОР2156FA2МВ остаточний розрахунок при звільненні був проведений з позивачем 24.12.2020 року та нараховано суму 15253,71 грн (- 232,29 грн військового збору).
Таким чином, з урахуванням вище наведеного, суд зазначає, що в грудні 2020 року ОСОБА_1 було відомо про порушення своїх прав, однак, позивач з даним адміністративним позовом звернувся до адміністративного суду 20.01.2022, що підтверджується датою, зазначеною реєстраційним штампом на конверті при відправленні кореспонденції.
В зв`язку вищенаведеним, суд дійшов висновку, що позивач звернувся до адміністративного суду із пропущенням місячного строку звернення та не додав до позову заяву про поновлення пропущеного строку звернення до суду та докази поважності причин його пропуску.
Відповідно до приписів частини 6 статті 161 Кодексу адміністративного судочинства Україниу разі пропуску строку звернення до адміністративного суду позивач зобов`язаний додати до позову заяву про поновлення цього строку та докази поважності причин його пропуску.
Враховуючи наведене, з урахуванням доводів наведених у відзиву на позов, позивачу необхідно надати заяву про поновлення пропущеного строку звернення до суду з посиланням на обставини, які перешкоджали позивачу звернутись до суду із відповідним позовом з дотриманням строку, встановленого приписами частини 5 статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України та навести доводи на обґрунтування поважності причин пропуску строку та надати докази на підтвердження даних доводів.
При цьому, обов`язковою умовою поновлення судом строків на звернення до адміністративного суду є існування поважної причини (певних обставин або обставини, за яких своєчасне здійснення процесуальної дії було неможливим або утрудненим) пропуску такого строку, про що зазначається та підтверджується матеріалами, що до неї додаються.
В контексті наведеного слід також зазначити, що дотримання строків звернення до адміністративного суду є однією з умов дисциплінування учасників цих відносин у випадку, якщо вони стали спірними, а також однією із гарантій дотримання у суспільних відносинах принципу правової визначеності, як складової принципу верховенства права. Ці строки обмежують час, протягом якого такі правовідносини можуть вважатися спірними та після завершення таких строків, якщо ніхто не звернувся до суду за вирішенням спору, відносини стають стабільними.
Згідно з частинами 1 та 2 статті 123 Кодексу адміністративного судочинства України визначає, що у разі подання особою позову після закінчення строків, установлених законом, без заяви про поновлення пропущеного строку звернення до адміністративного суду, або якщо підстави, вказані нею у заяві, визнані судом неповажними, позов залишається без руху. При цьому протягом десяти днів з дня вручення ухвали особа має право звернутися до суду з заявою про поновлення строку звернення до адміністративного суду або вказати інші підстави для поновлення строку.
Якщо заяву не буде подано особою в зазначений строк або вказані нею підстави для поновлення строку звернення до адміністративного суду будуть визнані неповажними, суд повертає позовну заяву.
За таких обставин, суд приходить до висновку, що позовна заява не відповідає вимогам, визначенимстатті 161 Кодексу адміністративного судочинства України.
У зв`язку із викладеним, позовну заяву слід залишити без руху та надати позивачу п`ятиденний строк для усунення недоліків шляхом подання заяви про поновлення строку із зазначення поважних причин пропуску строку звернення до суду.
На підставі наведеного, керуючись статтями 122, 123, 161, частиною 13 статті 171 та статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя, -
П О С Т А Н О В И В:
Позовну заяву ОСОБА_1 , в інтересах якої діє адвокат Швець Дмитро Юрійович до Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області, 18 Державної пожежно-рятувальної частини Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області з охорони об`єктів про стягнення середнього заробітку за час не проведеного повного розрахунку при звільненні - залишити без руху.
Надати позивачу п`ятиденний строк з дня вручення (отримання) копії цієї ухвали для усунення вказаного недоліку шляхом подання заяви про поновлення пропущеного строку звернення до суду з посиланням на обставини, які перешкоджали позивачу звернутись до суду із відповідним позовом з дотриманням строку, встановленого приписами частини 5 статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України та навести доводи на обґрунтування поважності причин пропуску строку та надати докази на підтвердження даних доводів.
Роз`яснити, що в разі не усунення недоліків у визначений строк позовна заява буде залишена без розгляду.
Відповідно до статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.
Ухвала окремо від рішення суду оскарженню не підлягає.
Суддя Микитин Н.М.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.06.2022 |
Оприлюднено | 23.06.2022 |
Номер документу | 104590295 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо звільнення з публічної служби, з них |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Микитин Н.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні