Україна
Донецький окружний адміністративний суд
У Х В А Л А
про залучення другого відповідача
02 червня 2022 року Справа №200/15063/21
приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1
Донецький окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Кравченко Т.О.,
розглянув в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін в письмовому провадженні за наявними у справі матеріалами адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Донбассуглестрой» до Східного міжрегіонального управління Укртрансбезпеки про визнання протиправною та скасування постанови,
встановив:
04 листопада 2021 року до Донецького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний товариства з обмеженою відповідальністю «Донбассуглестрой» (далі позивач, ТОВ «Донбассуглестрой») до Східного міжрегіонального управління Укртрансбезпеки (далі відповідач), в якому позивач просив:
- визнати протиправною та скасувати постанову Східного міжрегіонального управління Укртрансбезпеки від 05 жовтня 2021 року № 283800 про застосування до ТОВ «Донбассуглестрой» адміністративно-господарського штрафу в розмірі 34000,00 грн.
В обґрунтування заявлених вимог позивач зазначив, що з огляду на не передбачення на законодавчому рівні можливості отримання особою дозволу на участь у дорожньому русі транспортних засобів, які перевозять подільні вантажі з перевищенням габаритно-вагових параметрів, на особу не може бути накладений штраф відповідно до абз. 16 ч. 1 ст. 60 Закону України «Про автомобільний транспорт» за відсутність такого дозволу.
Крім того, вказує на порушення відповідачем порядку розгляду справи про порушення законодавства про автомобільний транспорт.
08 листопада 2021 року суд постановив ухвалу про прийняття позовної заяви та відкриття провадження у справі; вирішив розглядати справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами; встановив строк для подання заяв по суті справи.
Про відкриття провадження у справі сторони повідомлені в порядку, визначеному Кодексом адміністративного судочинства України (далі КАС).
Суд зауважує, що позивач звернувся до суду з позовом до Східного міжрегіонального управління Укртрансбезпеки.
Згідно з абз. 3 п. 1 постанови Кабінету Міністрів України від 10 вересня 2014 року № 442 «Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади» Державна інспекція України з безпеки на наземному транспорті була реорганізована шляхом злиття з Державною інспекцією України з безпеки на морському та річковому транспорті та утворено Державну службу України з безпеки на транспорті.
Постановою Кабінету Міністрів України від 11 лютого 2015 року № 103 затверджене Положення про Державну інспекцію з безпеки на транспорті (далі Положення № 103).
Відповідно до п. 1 Положення № 103 Державна служба України з безпеки на транспорті (Укртрансбезпека) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра інфраструктури і який реалізує державну політику з питань безпеки на наземному транспорті та у сфері безпеки на морському та річковому транспорті (крім сфери безпеки мореплавства суден флоту рибного господарства).
Пп. пп. 2, 15, 27, 54, 58, 62 п. 5 Положення № 103 передбачено, що Укртрансбезпека відповідно до покладених на неї завдань:
здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням вимог законодавства на автомобільному, міському електричному, залізничному, морському та річковому транспорті;
здійснює габаритно-ваговий контроль транспортних засобів на автомобільних дорогах загального користування;
здійснює нарахування плати за проїзд автомобільними дорогами транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, під час здійснення габаритно-вагового контролю;
проводить перевірки за додержанням суб`єктами господарювання, фізичними особами та юридичними особами вимог законодавства про транспорт;
здійснює контроль наявності, видачу дозвільних документів на здійснення перевезень та контроль відповідності виду перевезення, що фактично здійснюється;
здійснює інші повноваження, визначені законом.
П. 8 Положення № 103 визначено, що Укртрансбезпека здійснює свої повноваження безпосередньо, через утворені в установленому порядку територіальні органи та Держспецтрансслужбу.
На підставі розпорядження Кабінету Міністрів України від 03 березня 2020 року № 169-р «Про оптимізацію діяльності територіальних органів Державної служби з безпеки на транспорті» утворені територіальні органи Державної служби з безпеки на транспорті як структурні підрозділи апарату Служби.
Зокрема внаслідок реорганізації шляхом злиття Управління Укртрансбезпеки у Донецькій області та Управління Укртрансбезпеки у Луганській області утворено Східне міжрегіональне управління Укртрансбезпеки.
В подальшому на підставі розпорядження Кабінету Міністрів України від 02 грудня 2021 року № 1579-р «Про оптимізацію діяльності територіальних органів Державної служби з безпеки на транспорті» утворені територіальні органи Державної служби з безпеки на транспорті як структурі підрозділу апарату Служби, реорганізувавши шляхом поділу відповідні міжрегіональні територіальні органи зазначеної Служби.
Так, внаслідок реорганізації шляхом поділу Східного міжрегіонального управління Укртрансбезпеки в структурі підрозділу апарату Укртрансбезпеки утворені Відділ державного нагляду (контролю) у Донецькій області та Відділ державного нагляду (контролю) у Луганській області.
Отже, належним відповідачем у справі має бути саме Державна служба України з безпеки на транспорті (ідентифікаційний код: 39816845).
Відповідно до ч. 3 ст. 48 КАС якщо позов подано не до тієї особи, яка повинна відповідати за позовом, суд до ухвалення рішення у справі за згодою позивача замінює первісного відповідача належним відповідачем, не закриваючи провадження у справі, якщо це не потягне за собою зміни підсудності адміністративної справи. Суд має право за клопотанням позивача до ухвалення рішення у справі залучити до участі у ній співвідповідача.
Згідно з ч. 4 ст. 48 КАС якщо позивач не згоден на заміну відповідача іншою особою, суд може залучити цю особу як другого відповідача. У разі відмови у задоволенні позову до такого відповідача понесені позивачем витрати відносяться на рахунок держави.
З огляду на викладене ухвалою від 08 листопада 2021 року суд запропонував позивачу надати згоду на заміну первісного відповідача у справі Східного міжрегіонального управління Укртрансбезпеки на належного Державну службу України з безпеки на транспорті.
Станом на 02 червня 2022 року згоду на заміну первісного відповідача на належного ТОВ «Донбассуглестрой» не надало, а тому на підставі ч. 4 ст. 48 КАС суд вважає на необхідне залучити до участі у справі другого відповідача Державну службу України з безпеки на транспорті.
Первісний відповідач Східне міжрегіональне управління Укртрансбезпеки звернулося до суду з клопотанням про заміну первісного відповідача у справі на належного, яким вважає Державну службу України з безпеки на транспорті.
Аналіз положень ст. 48 КАС зумовлює висновок, що заміна первісного відповідача на належного можлива лише за згодою позивача. ТОВ «Донбассуглестрой» такої згоди не надало, а тому у задоволенні клопотання Східного міжрегіонального управління Укртрансбезпеки слід відмовити.
Враховуючи викладене та керуючись ст. ст. 48, 241, 248, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ухвалив:
1. У задоволенні клопотання відповідача Східного міжрегіонального управління Укртрансбезпеки про заміну первісного відповідача на належного відмовити.
2. Залучити до участі у справі № 200/15063/21 другого відповідача Державну службу України з безпеки на транспорті (ідентифікаційний код: 41969479; місцезнаходження: 01135, м. Київ, пр. Перемоги, буд. 14).
3. Встановити другому відповідачу Державній службі України з безпеки на транспорті п`ятнадцятиденний строк з дня отримання цієї ухвали для подання відзиву на позовну заяву.
4. Після залучення другого відповідача розгляд адміністративної справи починається спочатку.
5. Копію ухвали направити учасникам справи, а другому відповідачу також копію позову з доданими до нього матеріалами.
6. Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею і оскарженню не підлягає.
Суддя Т.О. Кравченко
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.06.2022 |
Оприлюднено | 22.06.2022 |
Номер документу | 104608637 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо дорожнього руху, транспорту та перевезення пасажирів, з них транспорту та перевезення пасажирів |
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Казначеєв Едуард Геннадійович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Казначеєв Едуард Геннадійович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Казначеєв Едуард Геннадійович
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Кравченко Т.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні