Рішення
від 01.06.2022 по справі 320/8347/21
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

02 червня 2022 року Київ справа №320/8347/21

Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Басая О.В., розглянувши у порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Управління соціального захисту населення Бориспільської районної державної адміністрації Київської області та Департаменту соціального захисту населення Київської обласної державної адміністрації, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідачів Головного управління Пенсійного фонду України у Київській області, про визнання протиправною бездіяльність, визнання протиправною відмову та зобов`язання вчинити дії,

в с т а н о в и в:

До Київського окружного адміністративного суду звернулась ОСОБА_1 (далі також Позивачка, ОСОБА_1 ) з позовом до Управління соціального захисту населення Переяслав-Хмельницької районної державної адміністрації (далі також Відповідач 1, Управління), Департаменту соціального захисту населення Київської обласної державної адміністрації (далі також Відповідач 2, Департамент), за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідачів Головного управління Пенсійного фонду України у Київській області (далі також Третя особа, ГУ ПФУ у Київській області), в якому просить:

- визнати протиправною бездіяльність Управління соціального захисту населення Переяслав-Хмельницької районної державної адміністрації, оформлену листом №02-09-1640 від 24.11.2020 щодо невидачі ОСОБА_1 довідки про складові заробітної плати для призначення пенсії особі, яка має не менше як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорії посад державної служби, і яка на момент виходу на пенсію не займає посади державної служби за поданою нею заявою від 06.11.2020;

- визнати протиправною відмову Департаменту соціального захисту населення Київської обласної державної адміністрації, оформлену листом за №1832/36.01/36.04.02-2021 від 09.03.2021 щодо надання довідки про складові заробітної плати для призначення пенсії особі, яка має не менше як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорії посад державної служби, і яка на момент виходу на пенсію не займає посади державної служби, для призначення пенсії за віком, як державному службовцю - ОСОБА_1 , за формою, затвердженою постановою правління Пенсійного фонду України №1-3 від 17.01.2017;

- зобов`язати Управління соціального захисту населення Переяслав-Хмельницької районної державної адміністрації видати ОСОБА_1 довідку про складові заробітної плати для призначення пенсії особі, яка має не менше як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорії посад державної служби, і яка на момент виходу на пенсію не займає посади державної служби на підставі її заяви від 06.11.2020 у відповідності до Порядку №750 від 10.02.2017, за формою, затвердженою постановою правління Пенсійного фонду України від 17.01.2017 №1-3.

Ухвалою від 28.07.2021, суд залишив позовну заяву ОСОБА_1 без руху, визначивши недоліки позовної заяви, способи їх усунення та встановив строк для усунення недоліків позовної заяви протягом десяти днів з дня вручення копії ухвали Позивачці.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 10.08.2021 відкрито провадження у справі, розгляд якої здійснюється за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін за наявними у справі матеріалами.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 25.01.2022, у зв`язку з реорганізацією Переяслав-Хмельницької районної державної адміністрації шляхом приєднання до Бориспільської районної державної адміністрації Київської області, від Бориспільської районної державної адміністрації Київської області було витребувано інформацію та належним чином засвідчені докази на її підтвердження щодо наявності правонаступника Управління соціального захисту населення Переяслав-Хмельницької районної державної адміністрації.

Згідно з ухвалою від 02.06.2022, суд замінив відповідача у даній справі Управління соціального захисту населення Переяслав-Хмельницької районної державної адміністрації на правонаступника - Управлінням соціального захисту населення Бориспільської районної державної адміністрації Київської області (далі по тексту також Відповідач 1, Управління Бориспільської РДА).

В обґрунтування своїх позовних вимог Позивачка зазначила, що на момент набрання чинності Законом №889-VIII (01.05.2016) і на час призначення пенсії за віком, вона мала стаж державної служби понад 20 років, що підтверджується записами в її трудовій книжці, тож має право на призначення їй пенсії відповідно до статті 37 Закону України "Про державну службу", у порядку, визначеному для осіб, які мають не менше як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державних службовців. Відповідно, протиправна бездіяльність та відмова Відповідачів щодо невидачі Позивачці довідки про складові заробітної плати для призначення пенсії особі, яка має не менше як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорії посад державної служби, і яка на момент виходу на пенсію не займає посади державної служби за поданою нею заявою від 06.11.2020, створюють перешкоди у реалізації Позивачкою права на належне пенсійне забезпечення.

Відповідачі письмових відзивів на позов до суду не подали. Третя особа письмових пояснень до суду також не подала.

Розглянувши позовну заяву, докази наявні в матеріалах справи та оцінивши їх у сукупності, суд встановив наступне.

Відповідно до трудової книжки НОМЕР_1 , Позивачка працювала в органах місцевого самоврядування з 24.07.1985 до 02.01.2020 (том 1 а.с.21-22).

Зокрема, розпорядженням Голови Переяслав-Хмельницької райради від 24.04.2002 №2 Позивачка була призначена з 24.04.2002 радником (консультантом) голови ради з питань організаційного забезпечення діяльності ради, її постійних та інших комісій, депутатів, роботи із зверненнями громадян і діловодства Переяслав-Хмельницької районної ради. При цьому, пунктом 3 зазначеного розпорядження від 24.04.2002 №2 випливає, що Позивачці була встановлена щомісячна надбавка за вислугу років у розмірі 30 відсотків посадового окладу відповідно до статті 33 Закону України "Про державну службу", виходячи зі стажу державної служби 20 років 09 місяців 23 дні станом на 24.04.2002 (том 1 а.с. 46).

Згідно з листом Управління обслуговування громадян Переяслав-Хмельницького відділу обслуговування громадян (сервісний центр) ГУ ПФУ у Київській області від 29.01.2020 №1000-0221-8/3281, Позивачка перебуває на обліку відділу з 02.05.2017 та отримує пенсію за віком відповідно до Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування". При призначенні пенсії, Позивачкою не було надано довідок про складові заробітної плати для призначення пенсії особі, яка має не менше як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорії посад державної служби, і яка на момент виходу на пенсію не займає посади державної служби, передбачених постановою Правління Пенсійного Фонду України від 17.01.2017 №1-3, тому призначення пенсії по віку відповідно до Закону України "Про державну службу" від 10.12.2015 №889-VIII не було можливим (том 1 а.с. 23).

Листом від 22.06.2020 №1000-0221-8/50146 Управління обслуговування громадян Переяслав-Хмельницького відділу обслуговування громадян (сервісний центр) ГУ ПФУ у Київській області повідомило Позивачку, що для перерахунку пенсії відповідно до Закону України "Про державну службу" від 10.12.2015 №889-VIII, їй необхідно надати довідки, передбачені постановою Правління Пенсійного Фонду України від 17.01.2017 №1-3, видані структурним підрозділом з питань соціального захисту населення (том 1 а.с. 24).

Для вирішення питання про переведення із пенсії за віком на пенсію державного службовця, враховуючи зазначений лист від 22.06.2020 №1000-0221-8/50146, Позивачка звернулась до начальника Управління соціального захисту населення Переяслав-Хмельницької районної державної адміністрації з заявою від 01.07.2020 про видачу їй довідки (довідок) про складові її заробітної плати для призначення пенсії, як посадової особи місцевого самоврядування (державного службовця), що передбачені постановою Правління Пенсійного Фонду України від 17.01.2017 №1-3 (далі також - Довідка) станом на березень-квітень 2017 року (том 1 а.с 26-27).

Листом від 07.07.2020 №02-09-913, на вказану заяву від 01.07.2020, Управління повідомило Позивачку, що не має можливості надати довідку, оскільки вона не працювала у зазначеній установі. Управління є органом державної влади і заробітна плата працівникам Управління нараховується в Переяслав-Хмельницькій РДА. У зв`язку з чим рекомендувало Позивачці звернутися за відповідною довідкою за своїм останнім місцем роботи в органи місцевого самоврядування (том 1 а.с. 28).

Вважаючи вказаний лист Управління від 07.07.2020 №02-09-913 таким, що не узгоджується з вимогами Закону, Позивачка повторно 07.08.2020 звернулась до Управління з заявою про видачу Довідки (том 1 а.с.29-31).

За результатом розгляду заяви Позивачки від 07.08.2020, Управління листом від 21.08.2020 №02-09-1162 повідомило, що оскільки надані Позивачкою документи не містять даних для надання довідки (згідно з пунктом 8 Порядку №1-3), то для отримання довідки за формою №1-3, вона має подати до Управління необхідні документи (том 1 а.с. 32-33).

Позивачка 06.11.2020 знову звернулась до Управління з заявою про видачу Довідки (том 1 а.с. 34-35), додавши до неї, відповідно до пункту 8 Порядку №750 наступні документи: документи, що підтверджують відсутність в державному органі посади державної служби (копія рішення Переяслав-Хмельницької райради від 25.02.2016 №42-7-VII з додатком (том 1 а.с. 43)); лист голови Переяслав-Хмельницької райради від 28.10.2020 №94 що документи про заробітну плату та інших виплат до архівної установи не здавались та перебувають у Переяслав-Хмельницькій райраді (том 1 а.с. 44); копію особового рахунку по заробітній платі за 2017 рік; довідку про заробітну плату для обчислення пенсії за 2011-2017 роки (том 1 а.с. 45).

Натомість, за результатами розгляду зави Позивачки від 06.11.2020 та наданих документів, листом від 24.11.2020 №02-09-1640 Управління повідомило Позивачці, що рекомендує їй звернутися за відповідною Довідкою до департаменту соціального захисту населення Київської обласної державної адміністрації (том 1 а.с. 36).

Враховую вказану рекомендацію Управління, Позивачка звернулась 03.12.2020 з заявою та документами, відповідно до пункту 8 Порядку №750, про видачу Довідки до Департаменту (том 1 а.с. 37-38).

Розглянувши заяву Позивачки від 03.12.2020, листом від 09.03.2021 №1832/36.01/36.04.02-2021 Департамент, з посиланням на Порядок №750, повідомив Позивачку, що для отримання нею Довідки, вона має подати документи, які підтверджують, що дійсно державний орган, в якому вона працювала ліквідовано без визначення правонаступника та надати архівні довідки (том 1 а.с. 47-48). Окрім того, Департамент рекомендував Позивачці звернутися до ГУ ПФУ у Київській області щодо визначення права для призначення пенсії відповідно до розділу ХІ "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України від 10.12.2015 №889-VIII "Про державну службу" на призначення пенсії відповідно до статті 37Закону України від 16.12.1993№3723-ХІІ "Про державну службу".

Враховуючи наведені рекомендації Департаменту, Позивачка звернулась до ГУ ПФУ у Київській області з заявою від 23.04.2021 щодо надання інформації, чи має вона право на отримання відповідно до розділу ХІ "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про державну службу" від 10.12.2015 №889-VIII на призначення пенсії відповідно до статті 37Закону України "Про державну службу" від 16.12.1993№3723-ХІІ (том 1 а.с. 50).

ГУ ПФУ у Київській області розглянувши заяву Позивачки від 23.04.2021, листом від 28.0.2021 №6171-7546/Л-02/8-1000/21 повідомило, що прорахувати розмір пенсії згідно з Законом України "Про державну службу" неможливо, у зв`язку з тим, що вона не подала довідку про заробітну плату затвердженого зразка (том 1 а.с. 51-52).

Виходячи з наведених обставин, вважаючи протиправними бездіяльність Відповідача 1 та відмову Відповідача 2 щодо невидачі Довідки, Позивачка звернулась з даним позовом до суду.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.

Відповідно до частини другої статті 6 та частини другої статті 19 Конституції України, органи законодавчої, виконавчої та судової влади здійснюють свої повноваження у встановлених цією Конституцією межах і відповідно до законів України.

Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з вимогами статті 8 Конституції України, в Україні визнається і діє принцип верховенства права. Конституція України має найвищу юридичну силу. Закони та інші нормативно-правові акти приймаються на основі Конституції України і повинні відповідати їй. Конституція України є нормами прямої дії. Звернення до суду для захисту конституційних прав і свобод людини і громадянина безпосередньо на підставі Конституції України гарантується.

За приписами статі 46 Конституції України, громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом.

Це право гарантується загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням за рахунок страхових внесків громадян, підприємств, установ і організацій, а також бюджетних та інших джерел соціального забезпечення; створенням мережі державних, комунальних, приватних закладів для догляду за непрацездатними.

Пенсії, інші види соціальних виплат та допомоги, що є основним джерелом існування, мають забезпечувати рівень життя, не нижчий від прожиткового мінімуму, встановленого законом.

З 01.05.2016 набрав чинності Закон України "Про державну службу" від 10.12.2015 №889-VIII (далі також Закон №889-VIII), пунктом 12 "Перехідних та прикінцевих положень" якого установлено, що для осіб, які на день набрання чинності цим Законом мають не менш як 20 років стажу на посадах, віднесених до відповідних категорій посад державної служби, визначених статтею 25 Закону України "Про державну службу" (Відомості Верховної Ради України 1993 р., №52, ст. 490 із наступними змінами) та актами Кабінету Міністрів України, зберігається право на призначення пенсії відповідно до статті 37 Закону України "Про державну службу" (Відомості Верховної Ради України, 1993 р., №52, ст. 490 із наступними змінами) у порядку, визначеному для осіб, які мають не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державних службовців.

При цьому, статтею 37 Закону України "Про державну службу" від 16.12.1993№3723-ХІІ визначалось, що на одержання пенсії державних службовців мають право чоловіки, які досягли віку 62 роки, та жінки, які досягли пенсійного віку, встановленого статтею 26 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування", за наявності страхового стажу, необхідного для призначення пенсії за віком у мінімальному розмірі, передбаченого абзацом першим частини першої статті 28 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування", у тому числі стажу державної служби не менш як 10 років, та які на час досягнення зазначеного віку працювали на посадах державних службовців, а також особи, які мають не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державних службовців, незалежно від місця роботи на час досягнення зазначеного віку.

Пенсія державним службовцям призначається в розмірі 60 відсотків суми їх заробітної плати, з якої було сплачено єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, а до 1 січня 2011 року - страхові внески на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування, а особам, які на час звернення за призначенням пенсії не є державними службовцями, - у розмірі 60 відсотків заробітної плати працюючого державного службовця відповідної посади та рангу за останнім місцем роботи на державній службі, з якої було сплачено єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, а до 1 січня 2011 року - страхові внески на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування.

Визначення заробітної плати для обчислення пенсій державним службовцям здійснюється в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до пункту 2 Порядку призначення пенсій деяким категоріям осіб, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 14.09.2016 №622 (далі також Порядок №622), згідно з пунктами 10і12 розділу XI "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України від 10.12.2015 №889-VIII "Про державну службу" на призначення пенсії відповідно до статті 37 Закону України від 16.12.1993 №3723-XII "Про державну службу" мають право особи, які на день набрання чинності Законом України від 10.12.2015 №889-VIII "Про державну службу": мають не менш як 20 років стажу на посадах, віднесених до відповідних категорій посад державної служби, визначених статтею 25 Закону та актами Кабінету Міністрів України; займають посади державної служби та мають не менш як 10 років стажу на посадах, віднесених до відповідних категорій посад державних службовців, визначених статтею 25 Закону та актами Кабінету Міністрів України.

Право на призначення пенсії відповідно до статті 37 Закону за наявності страхового стажу, необхідного для призначення пенсії за віком у мінімальному розмірі, передбаченого абзацом першим частини першої статті 28 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування", з урахуванням стажу державної служби, передбаченого пунктом 2 цього Порядку, якщо до набрання чинності Законом України від 10.12.2015 №889-VIII "Про державну службу" не призначалася пенсія відповідно до Закону, мають, окрім іншого, жінки, які досягли пенсійного віку, встановленого статтею 26 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" (пункт 3 Порядку №622).

За приписам пункту 5 Порядку №622 форма довідки про заробітну плату, що подається для призначення пенсії державним службовцям, затверджується правлінням Пенсійного фонду України за погодженням із Мінсоцполітики.

При цьому, пунктом 6 Порядку №622 визначено, що у разі ліквідації державного органу довідку видає орган, який є правонаступником, а в разі його відсутності чи перейменування (відсутності) посад, у тому числі відсутності відповідних посад державної служби, довідка видається у порядку, встановленому Мінсоцполітики за погодженням із Нацдержслужбою.

У свою чергу, відповідно до пунктів 10 і 12 розділу XI "Прикінцеві та перехідні положення" Закону №889-VIII та на виконання пункту 6 Порядку №622, наказом Міністерства соціальної політики України від 10.05.2017 №750 затверджено Порядок видачі довідок про заробітну плату для призначення пенсій окремим категоріям осіб у разі ліквідації державних органів, у яких особи працювали, а також перейменування (відсутності) їхніх посад (далі також Порядок №750).

Пунктом 2 Порядку №750 визначено, що довідка про заробітну плату для призначення пенсії відповідно до статті 37 Закону України від 16.12.1993 №3723-XII "Про державну службу" видається особам, які мають право на призначення пенсії згідно з пунктом 3 Порядку №622.

Відповідно до пункту 3 Прядку №750, у разі ліквідації державного органу без правонаступника або якщо останнє місце роботи особи на посаді державної служби було в органі, який на час призначення особі пенсії відсутній чи у якому на час призначення пенсії перейменовані (відсутні) посади, у тому числі відсутні відповідні посади державної служби, довідки для призначення пенсії видають: Міністерство соціальної політики України - особам, у яких останнє місце роботи на посаді державної служби було в державних органах, юрисдикція яких поширювалася на всю територію України (крім Національного банку України); Національний банк України - особам, у яких останнє місце роботи на посаді державної служби було в установах, філіях та представництвах Національного банку України; структурні підрозділи з питань соціального захисту населення обласних, районних, районних у місті Києві державних адміністрацій, виконавчі органи міських, районних у містах (у разі утворення) рад - особам, у яких останнє місце роботи на посаді державної служби було у відповідних державних органах, юрисдикція яких поширювалася на територію однієї або кількох областей, м. Києва або м. Севастополя, одного або кількох районів, міст обласного значення, та органах місцевого самоврядування.

Довідки для призначення пенсії видаються за формами довідок про заробітну плату для призначення пенсії державним службовцям, затвердженими постановою правління Пенсійного фонду України від 17.01.2017 №1-3 (пункт 5 Порядку №750).

Якщо особа працювала на посаді державної служби після 01.05.2016 в державному органі, який ліквідовано без правонаступника, або в органі, який на час призначення особі пенсії відсутній чи в якому на час призначення пенсії відсутні посади державної служби, довідка для призначення пенсії видається органами, передбаченими абзацами другим-четвертим пункту 3 цього Порядку, відповідно до пунктів 4,5 Порядку №622 (пункт 6 Порядку №750).

Довідка для призначення пенсії видається державним органом, в якому працювала особа, відповідно до пунктів 4,5 Порядку №622 (пункт 7 Порядку №750).

Відповідно до пункту 8 Порядку №750, для отримання довідки подаються такі документи: заява; документ, що підтверджує відсутність в державному органі посади державної служби, ліквідацію державного органу; довідки з архівної установи, в якій зберігаються документи ліквідованих державних органів, або іншого органу (організації, установи), в якому (якій) зберігаються документи про заробітну плату, про розміри посадового окладу, надбавок за ранг та вислугу років на день звільнення з посади державної служби (припинення державної служби), надбавок до посадового окладу за роботу в умовах режимних обмежень залежно від ступеня секретності інформації, а також інших виплат за їх наявності - у випадку, передбаченому пунктом 6 цього Порядку.

У взаємозв`язку з наведеним, судом встановлено, що на момент призначення Позивачці пенсії за віком відповідно до Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування"(02.05.2017), вона працювала у Переяслав-Хмельницькій райраді на посаді радника (консультанта) голови ради з питань організаційного забезпечення діяльності ради, її постійних та інших комісій, депутатів, роботи із зверненнями громадян і діловодства (патронатна служба). Зазначена посада не відносилась до посади державної служби, а відносилась до посади патронатної служби в органах місцевого самоврядування.

Також судом встановлено, що діяльність Переяслав-Хмельницької райради припинено 25.02.2021. Окрім того, Управління соціального захисту населення Переяслав-Хмельницької районної державної адміністрації Київської області припинено в порядку реорганізації шляхом приєднання до Бориспільської районної державної адміністрації Київської області. При цьому у складі Бориспільської районної державної адміністрації Київської області діє Управління соціального захисту населення Бориспільської РДА.

Матеріалами справ підтверджено, що до заяви від 06.11.2020 Позивачкою додані необхідні документи, передбачені пунктом 8 Порядку №750.

З аналізу вищенаведених норм права суд вважає, що у зв`язку з відсутністю на час призначення Позивачці пенсії у Переяслав-Хмельницькій райраді посади державної служби, з якої звільнена Позивачка, органом, який повноважений видавати довідки про заробітну плату для призначення пенсії відповідно до статті 37 Закону №3723-XII є Управління соціального захисту населення Бориспільської районної державної адміністрації Київської області.

Водночас, суд звертає увагу на те, що Порядок №750 не містить переліку підстав для відмови у видачі Довідки. Однак, суд враховує, що з урахуванням положень пункту 2 Порядку №750, при вирішенні питання про видачу довідки відповідний орган має встановити наявність у особи відповідного стажу, який дає право на призначення такої пенсії, оскільки така довідка може бути видана тільки особі, яка має відповідне право.

Разом з тим, відмовляючи у видачі Довідки відповідний орган повинен навести достатні обґрунтування такого рішення, оскільки загальними вимогами, які висуваються до акта індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.

Натомість, проаналізувавши зміст листа Управління від 24.11.2020 №02-09-1640 (том 1 а.с. 36), наданого Позивачці за результатом розгляду її заяви від 06.11.2020 (том 1 а.с.34-35) щодо видачі Довідки, враховуючи, що листом від 21.08.2020 №02-09-1162 (том 1 а.с. 32-33) Управління витребувало у Позивачки необхідні документи згідно з пунктом 8 Порядку №750 для видачі Довідки, суд дійшов висновку, що у ньому відсутнє конкретне рішення щодо видачі/відмови у видачі Довідки, а лише висловлено рекомендацію звернутися за Довідкою до Департаменту соціального захисту населення Київської обласної державної адміністрації, що свідчить про бездіяльність Управління щодо належного розгляду заяви Позивачки від 06.11.2020.

Водночас, проаналізувавши зміст листа Департаменту від 09.03.2021№1832/36.01/36.04.02-2021 (том 1 а.с. 47-48), наданого Позивачці за результатом розгляду її заяви від 03.12.2020 (том 1 а.с. 37-38) щодо видачі Довідки, яким фактично відмовлено у видачі Довідки, суд дійшов висновку, що така відмова є протиправною, оскільки матеріалами справи підтверджуються обставини подання Позивачкою до Департаменту, разом із заявою від 03.12.2020, документів, визначених пунктом 8 Порядку №750. Окрім того, як вже встановлено судом органом, який повноважений видавати Довідку є Управління соціального захисту населення Бориспільської РДА.

Відповідно до частини першої, пункту 4 частини другої, частини четвертої статті 245 Кодексу адміністративного судочинства України, при вирішенні справи по суті суд може задовольнити позов повністю або частково чи відмовити в його задоволенні повністю або частково.

У разі задоволення позову суд може прийняти рішення про визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії.

У випадку, визначеному пунктом 4 частини другої цієї статті, суд може зобов`язати відповідача - суб`єкта владних повноважень прийняти рішення на користь позивача, якщо для його прийняття виконано всі умови, визначені законом, і прийняття такого рішення не передбачає права суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд.

У випадку, якщо прийняття рішення на користь позивача передбачає право суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд, суд зобов`язує суб`єкта владних повноважень вирішити питання, щодо якого звернувся позивач, з урахуванням його правової оцінки, наданої судом у рішенні.

За загальним правилом, що випливає з принципу змагальності, кожна сторона повинна подати докази на підтвердження обставин, на які вона посилається, або на спростування обставин, про які стверджує інша сторона.

Водночас, відповідно до частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Судом встановлено, що Відповідач не виконав покладений на нього обов`язок щодо доказування. Натомість, Позивачем надано належні та допустимі докази на підтвердження обґрунтованості частини позовних вимог, а наведені ним доводи не спростовані Відповідачем.

У підсумку, з урахування вищезазначеного у сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є частково обґрунтованими та такими, що підлягають частковому задоволенню.

Згідно з частиною третьою статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору.

Як випливає з матеріалів справи, при зверненні до суду Позивачем сплачено судовий збір у загальному розмірі 2724 грн 00 коп., що підтверджується квитанціями від 12.07.2021 №№53044, №53156 та від 02.08.2021 №57409. Оскільки позов задоволено частково, то відшкодуванню підлягає частина вказаної суми в розмірі 1816 грн 00 копійок за рахунок бюджетних асигнувань обох Відповідачів пропорційно.

Керуючись статтями 9, 14, 73-78, 90, 139, 143, 242-246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

в и р і ш и в:

Адміністративний позов задовольнити частково.

Визнати протиправною бездіяльність Управління соціального захисту населення Переяслав-Хмельницької районної державної адміністрації, оформлену листом №02-09-1640 від 24.11.2020 щодо належного розгляду заяви Позивачки від 06.11.2020.

Визнати протиправною відмову Департаменту соціального захисту населення Київської обласної державної адміністрації, оформлену листом за №1832/36.01/36.04.02-2021 від 09.03.2021 щодо надання довідки про складові заробітної плати для призначення пенсії особі, яка має не менше як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорії посад державної служби, і яка на момент виходу на пенсію не займає посади державної служби, для призначення пенсії за віком, як державному службовцю - ОСОБА_1 , за формою, затвердженою постановою правління Пенсійного фонду України №1-3 від 17.01.2017.

Зобов`язати Управління соціального захисту населення Бориспільської районної державної адміністрації Київської області (код ЄДРПОУ 03193778, місцезнаходження: вул. Головатого, 4, м. Бориспіль, Київська область) розглянути заяву ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_2 місце проживання: АДРЕСА_1 ) щодо видачі довідки про складові заробітної плати для призначення пенсії особі, яка має не менше як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорії посад державної служби, і яка на момент виходу на пенсію не займає посади державної служби на підставі її заяви від 06.11.2020 у відповідності до Порядку №750 від 10.02.2017, за формою, затвердженою постановою правління Пенсійного фонду України від 17.01.2017 №1-3, з урахуванням наданої у рішенні правової оцінки.

У задоволенні іншої частини позовних вимог відмовити.

Стягнути на користь ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_2 місце проживання: АДРЕСА_1 ) за рахунок бюджетних асигнувань Департаменту соціального захисту населення Київської обласної державної адміністрації (код ЄДРПОУ 03193459, місцезнаходження: площа Лесі Українки, 1, м. Київ) судовий збір у розмірі 908,00 (дев`ятсот вісім) грн 00 коп.

Стягнути на користь ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_2 місце проживання: АДРЕСА_1 ) за рахунок бюджетних асигнувань Управління соціального захисту населення Бориспільської районної державної адміністрації Київської області (код ЄДРПОУ 03193778, місцезнаходження: вул. Головатого, 4, м. Бориспіль, Київська область) судовий збір у розмірі 908,00 (дев`ятсот вісім) грн 00 коп.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення. У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

СуддяБасай О.В.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.06.2022
Оприлюднено22.06.2022
Номер документу104609162
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування), з них осіб, звільнених з публічної служби

Судовий реєстр по справі —320/8347/21

Рішення від 01.06.2022

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Басай О.В.

Ухвала від 01.06.2022

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Басай О.В.

Ухвала від 25.01.2022

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Басай О.В.

Ухвала від 10.08.2021

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Басай О.В.

Ухвала від 28.07.2021

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Басай О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні