Рішення
від 05.06.2022 по справі 300/1886/22
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"06" червня 2022 р. справа № 300/1886/22

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд в складі судді Микитюка Р.В., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС в Івано-Франківській області до ТзОВ "Трансфор" ЛТД про стягнення податкового боргу в сумі 31455,33 грн., -

ВСТАНОВИВ:

Головне управління ДПС в Івано-Франківській області (надалі також, - позивач) 02.05.2022 звернулося до суду з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Трансфор" ЛТД (надалі, також відповідач, ТОВ "Трансфор" ЛТД) про стягнення заборгованості в сумі 31455,33 грн.

Позовні вимоги мотивовані тим, що станом на 12.01.2022 сума податкового боргу відповідача, яка підлягає стягненню становить 31455,33 грн, яка складається з 27711,85 грн, - податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), в тому числі 12618,00 грн - податкові зобов`язання, визначені податковими деклараціями з податку на додану вартість від 19.03.2018 на суму 7531,00 грн; 15.07.18 на суму 329,00 грн; 17.09.2018 на суму 1358,00 грн; 19.11.2018 на суму 334,00 грн; 20.01.2019 на суму 2379,00 грн; 18.04.2019 на суму 423,00 грн; 20.09.2019 на суму 264,00 грн;

- 6641,19 грн штрафні санкції, визначені податковими повідомленнями-рішеннями: №0046445501 від 05.07.2018 на суму 2183,99 грн, винесеного на підставі акту камеральної перевірки податкової звітності з податку на додану вартість №10399/09-19-55-01/23797320 вiд 05.07.2018; № 0062785512 вiд 20.09.2018 на суму 65.80 грн, винесеного на підставі акту камеральної перевірки податкової звітності з податку на додану вартість №13935/09-19-55-12/3797320 від 20.09.2018; № 0094175512 від 15.11.2018 на суму 271,60 грн, винесеного на підставі акту камеральної перевірки податкової звітності з податку на додану вартість №1597/09-19-55-12/23797320 від 15.11.2018; №0014845512 вiд 07.02.2019 на суму 542,60 грн, винесеного на підставі акту камеральної перевірки податкової звітності з податку на додану вартість №744/09-19-55-12/23797320 від 07.02.2019; № 0091325512 вiд 12.09.2019 на суму 52,80 грн, винесеного на підставі акту камеральної перевірки податкової звітності з податку на додану вартість № 144/09-19-55-01/23797320 від 22.09.2019; №0140375504 від 29.11.2019 на суму 84,60 грн, винесеного на підставі акту камеральної перевірки податкової звітності з податку на додану вартість №2243/09-19-55-04/23797320 від 29.11.2019; № 0053851812 від 10.08.2021 на суму 3740.00 грн, винесеного на підставі акту про результати камеральної перевірки даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість №4132/09-19-18-12-14/23797320 від 22.07.2021;

- 8452,66 грн, - пеня, обліковується в ПКП боржника (ст. 129 ПКУ з урахуванням змін, внесених Законом України від 17.03.2020 №533-IX "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)" до Податкового кодексу України);

- 3743,48 грн, - податок на прибуток приватних підприємств, в тому числі: 2842,63 грн, основнi зобов`язання, самостійно задекларованi згiдно з податковими деклараціями від 28.02.2019 (з врахуванням часткової сплати); 02.03.2020; 553,94 грн, - штрафні санкції, визначенi податковим повідомленням-рішенням форми «Ш» № 0057445512 від 08.05.2019 винесеного на підставі акту камеральної перевірки №3161/09-19 55-12/23797320 від 08.05.2019; 346,91 грн, - пеня, обліковується в ІКП боржника (ст. 129 ПКУ з урахуванням змін, внесених Законом України від 17.03.2020 № 533-IX "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню корона вірусної хвороби (COVID-19)" до Податкового кодексу України).

Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 06.05.2022 відкрито провадження в даній адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження без проведення судового засідання та повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні). Встановлено відповідачу з дня вручення цієї ухвали п`ятнадцятиденний строк для подання відзиву на позов (а.с. 60-61).

Вказана ухвала суду про відкриття провадження повернулася на адресу суду 18.05.2022 з відміткою укрпошти адресат вибув (а.с.64-67).

У відповідності до п.1 ч. 4 ст. 124 КАС України, у разі ненадання учасниками справи інформації щодо їх поштової адреси судовий виклик або судове повідомлення надсилаються: юридичним особам та фізичним особам-підприємцям за адресою місцезнаходження (місця проживання), що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. У разі відсутності учасників справи за такою адресою вважається, що судовий виклик або судове повідомлення вручено їм належним чином.

Відповідно до ч.5 ст.262 КАС України, суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.

Розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності, суд зазначає таке.

Станом на 12.01.2022 сума податкового боргу відповідача, яка підлягає стягненню становить 31455,33 грн, яка складається з 27711,85 грн - податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), в тому числі 12618,00 - податкові зобов`язання, визначені податковими деклараціями з податку на додану вартість від 19.03.2018 на суму 7531,00 грн; від 15.07.18 на суму 329,00 грн; від 17.09.2018 на суму 1358,00 грн; від 19.11.2018 на суму 334,00 грн; від 20.01.2019 на суму 2379,00 грн; від 18.04.2019 на суму 423,00 грн; від 20.09.2019 на суму 264,00 грн; 6641,19 грн штрафні санкції, визначені податковими повідомленнями-рішеннями: №0046445501 від 05.07.2018 на суму 2183,99 грн, винесеного на підставі акту камеральної перевірки податкової звітності з податку на додану вартість №10399/09-19-55-01/23797320 вiд 05.07.2018; № 0062785512 вiд 20.09.2018 на суму 65.80 грн, винесеного на підставі акту камеральної перевірки податкової звітності з податку на додану вартість №13935/09-19-55-12/3797320 від 20.09.2018; № 0094175512 від 15.11.2018 на суму 271,60 грн, винесеного на підставі акту камеральної перевірки податкової звітності з податку на додану вартість №1597/09-19-55-12/23797320 від 15.11.2018; №0014845512 вiд 07.02.2019 на суму 542,60 грн, винесеного на підставі акту камеральної перевірки податкової звітності з податку на додану вартість №744/09-19-55-12/23797320 від 07.02.2019; № 0091325512 вiд 12.09.2019 на суму 52,80 грн, винесеного на підставі акту камеральної перевірки податкової звітності з податку на додану вартість № 144/09-19-55-01/23797320 від 22.09.2019.; №0140375504 від 29.11.2019 на суму 84,60 грн, винесеного на підставі акту камеральної перевірки податкової звітності з податку на додану вартість №2243/09-19-55-04/23797320 від 29.11.2019; № 0053851812 від 10.08.2021 на суму 3740.00 грн, винесеного на підставі акту про результати камеральної перевірки даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість №4132/09-19-18-12-14/23797320 від 22.07.2021; 8452,66 грн, - пеня, обліковується в ПКП боржника (ст. 129 ПКУ з урахуванням змін, внесених Законом України від 17.03.2020 №533-IX "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)" до Податкового кодексу України), 3743,48 грн, - податок на прибуток приватних пiдприємств (код бюджетної класифікації 11021000), в тому числі: 2842,63 грн, основнi зобов`язання, самостійно задекларованi згiдно з податковими деклараціями від 28.02.2019 (з врахуванням часткової сплати); 02.03.2020; 553,94 грн., - штрафні санкції, визначенi податковим повідомленням-рішенням форми «Ш» № 0057445512 від 08.05.2019 винесеного на підставі акту камеральної перевірки №3161/09-19 55-12/23797320 від 08.05.2019; 346,91 грн, - пеня, обліковується в ІКП боржника (ст. 129 ПКУ з урахуванням змін, внесених Законом України від 17.03.2020 № 533-IX "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню корона вірусної хвороби (COVID-19)" до Податкового кодексу України) (а.с. 10-57).

Вищеназвані податкові повідомлення-рішення не було оскаржено відповідачем в адміністративному та судовому порядку, а тому набуло статусу узгодженого податкового зобов`язання.

Посилаючись на несплату відповідачем узгоджених податкових зобов`язань у строки, визначені Податковим кодексом України, позивач звернувся до суду з позовом про стягнення податкового боргу.

Надаючи правову оцінку правовідносинам, суд виходить з такого.

Згідно зі статтею 67 Конституції України кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

У відповідності до пункту 15.1 статті 15 Податкового кодексу України платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об`єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об`єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов`язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.

За змістом підпункту 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

При цьому, підпунктом 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України податковий борг визначено як суму узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.

Таким чином, статусу податкового боргу набуває лише узгоджена сума грошового (податкового) зобов`язання, не сплачена платником податків у визначений строк.

Відповідно до ст. 38 Податкового кодексу України виконанням податкового обов`язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов`язань у встановлений податковим законодавством строк.

Згідно з пунктом 59.1 статті 59 Податкового кодексу України у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

За правилами пункту 59.5 статті 59 Податкового кодексу України у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).

Головним управлінням ДПС в Івано-Франківській області сформовано та направлено відповідачу податкову вимогу форми "Ю" від 08.12.2021 №0042145-1302-0915 (а.с. 9).

Сторонами у справі доказів оскарження зазначеної податкової вимоги у встановленому законом порядку не надано.

Пунктом 87.2 ст. 87 Податкового кодексу України передбачено, що джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.

Пунктом 95.1 статті 95 Податкового кодексу України встановлено, що контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Згідно п. 95.3 ст. 95 вказаного Кодексу, стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Відповідно до п. 95.4. ст. 95 Податкового кодексу України, контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків.

Згідно ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 1 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Як вбачається з ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Частиною 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Довідкою про борг за платежами ТОВ "Трансфор" ЛТД код ЄДРПОУ 23797320 від 12.01.2022 встановлено, що станом на 12.01.2022 податковий борг становить 31455,33 грн, з них 27711,85 грн - податок на додану вартість, з них 12618 грн - податкові зобов`язання, 6641,19 грн - штрафні санкції, 8452,66 - пеня, 3743,48 грн - податок на прибуток, з них 2842,63 грн - податкові зобов`язання, 553,94 грн - штрафні санкції, 346,91 - пеня (а.с. 8).

Відповідач жодних заперечень чи доказів сплати суми податкового боргу до суду не надав.

Разом із тим, наявність у ТзОВ "Трансфор" ЛТД податкового боргу за узгодженими податковими зобов`язаннями підтверджено матеріалами справи в їх сукупності.

За таких обставин, судом визнано позовні вимоги правомірними та обґрунтованими в частині стягнення з відповідача заборгованості в сумі 31455,33 грн, а позов - таким, що підлягає до задоволення.

Згідно із статтею 139 Кодексу адміністративного судочинства України підстави для розподілу судових витрат відсутні.

На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Трансфор" ЛТД вул. Польова, буд. 8, м. Івано-Франківськ, Івано-Франківська область, 76018, код ЄДРПОУ 23797320, в дохід бюджету податковий борг в сумі 31455,33 (тридцять одну тисячу чотириста п`ятдесят п`ять гривень) 33 копійки з розрахункових рахунків у банках, які обслуговують дане підприємство та за рахунок готівки, що належить відповідачу.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя /підпис/ Микитюк Р.В.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.06.2022
Оприлюднено22.06.2022
Номер документу104628552
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них

Судовий реєстр по справі —300/1886/22

Рішення від 05.06.2022

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Микитюк Р.В.

Ухвала від 05.05.2022

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Микитюк Р.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні