Постанова
від 12.03.2010 по справі 2а - 6299/09/1470
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Миколаївський окружний адміністративний суд

вул. Заводська, 11, м. Микол аїв, 54055

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Миколаїв.

12.03.2010 р. 13:09 Справа № 2а - 6299/09/1470

Миколаївський окружний а дміністративний суд у склад і головуючого судді

Зіньковського О. А. при с екретарі судового засідання Васильєвої А.Ю. вирішив адмін істративну справу

за позовом Приватне сільськогоспода рське підприємство "Зоря", Там арине,Снігурівський район, М иколаївська область,57316

до Державного інспектора з к онтролю за використанням та охороною земель в Миколаївсь кій області Снігова Т.В., п л. Леніна, 10,Березнегувате,Бер езнегуватський район, Микола ївська область,56203

Державної інспекції з конт ролю за використанням та охо роною земель в Миколаївській області

про визнати неправомірними ді ї, скасування акту №5

від 16.07.2009 р.,

за участю представників :

від позивача: Бобко В.А., довіреність №156 від 10.11.2009р.;

від відповідача 1, 2: Снігов а Т.В., доручення від 30.11.09р. №413/08

Приватним сільськогоспо дарським підприємством "Зоря ", з урахуванням послідуючих з мін позовних вимог, пред' яв лено позов до Снігової Т.В. - державного інспектора з кон тролю за використанням та ох ороною земель в Миколаївські й області та до державної інс пекції з контролю за викорис танням і охороною земель у Ми колаївський області з вимого ю визнати неправомірними дії державного інспектора щодо складання акта обстеження зе мельної ділянки №4 від 25.05.2009р., ак та перевірки дотримання вимо г земельного законодавства в ід 25.05.09р., акта обстеження земел ьної ділянки №5 від 16.07.09р., акта п еревірки дотримання вимог зе мельного законодавства від 1 6 липня 2009р., розрахунку розміру шкоди в розмірі 30002,06 грн., внасл ідок самовільного зайняття з емельних ділянок від 16 липня 2 009р., а також скасувати складен і державним інспектором всі зазначені документи.

У судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримав повністю.

Відповідачі позовні вимог и не визнали, надали суду пись мові заперечення та зазначил и, що дії державного інспекто ра з контролю за використанн ям та охороною земель Сніго вої Т.В. по проведенню перев ірок та обстежень проведених 25.05.2009 року та оформлених актом обстеження земельної ділянк и від 25.05.2009 року № 4, актом перевір ки дотримання вимог земельно го законодавства від 25.05.2009 року б/н, складанню розрахунку роз міру шкоди від 16.07.09р., заподіяно ї внаслідок самовільного зай няття земельної ділянки відп овідають чинному законодавс тву.

22.02.10р. та 01.03.10р. від відповідача надійшов лист з проханням ро зглянути справу за її відсут ності.

Заслухавши пояснення стор ін, дослідивши матеріали спр ави суд, -

встановив:

Приватне сільськогоспод арське підприємство «ЗОРЯ»(к од 00857734) зареєстровано як юриди чну особу Снігурівською райо нною державною адміністраці єю Миколаївської області 12.01.200 1р. за номером 1 520 120 0000 000250 (а.с.12).

Підприємство є правонасту пником сільськогосподарськ ого виробничого кооперативу «Заря», який в свою чергу, є пр авонаступником колективног о сільськогосподарського пі дприємства «Заря»(а.с.13-17). Згід но державного Акту на право к олективної власності на земл ю від 30 жовтня 1995р. зазначеному підприємству було передано у колективну власність для в едення сільськогосподарськ ого виробництва 6250,5 гектарів з емлі (а.с.18-22).

Згідно довідки відділу Дер жкомзему у Снігурівському ра йоні Миколаївської області № 521/02 від 12.11.09р. земельні ділянки № 107а, 107б, 107, 202а, 202б, 202, 203а, 203б, 203, 204а, 204б, 204 (за гальною площею 48,04га) згідно пр оекту землеустрою щодо орган ізації території земельних д ілянок (паїв) громадянам Укра їни (454 ділянки) для ведення тов арного сільськогосподарськ ого виробництва в межах тери торії Тамаринської сільсько ї ради в натуру не виносились і не були відокремлені від зе мель, які знаходяться в оренд і ПСП «Зоря»(а.с.80).

18 березня 2009р. на ім'я державно го інспектора з контролю за в икористанням і охороною земе ль у Миколаївській області Сніговій Т.В. було направле но листа начальника Снігурів ського міжрайонного відділе ння Управління СБУ в Миколаї вській області №64/24-46н, яким бул о направлено інформацію з ме тою проведення сумісної пере вірки можливого самовільног о заняття керівником ПСП «Зо ря»Мацютою В.О. земельної ділянки площею 96,47га із земель державної власності сільськ огосподарського призначенн я.

13.07.09р. на ім'я державного інсп ектора з контролю за викорис танням і охороною земель у Ми колаївській області Сніго вій Т.В. була направлена Вим ога прокурора Снігурівськог о району Миколаївській облас ті про необхідність проведен ня додаткової перевірки прав омірності використання ПСП « Зоря»земельних ділянок в меж ах Тамаринської сільської ра ди.

25 травня 2009 року та 16 липня 2009 ро ку державним інспектором з к онтролю за використанням та охороною земель в Миколаївсь кій області Сніговою Т.В. було проведено дві позаплано ві перевірки позивача (Прива тного сільськогосподарсько го підприємства «ЗОРЯ»).

За наслідками двох позапла нових перевірок було складен о наступні документи:

- акт обстеження земельної д ілянки №4 від 25.05.2009р.;

- акт перевірки дотримання в имог земельного законодавст ва від 25.05.09р.;

- акт обстеження земельної д ілянки №5 від 16.07.09р.;

- акт перевірки дотримання в имог земельного законодавст ва від 16.07.09р.;

- розрахунок розміру шкоди в розмірі 30002,06 грн., внаслідок сам овільного зайняття земельни х ділянок від 16.07.09р.

Дослідивши надані сторона ми документи та оцінивши поя снення та заперечення предст авників сторін суд дійшов ви сновку про обґрунтованість ч астини заявлених позовних ви мог з наступних підстав.

Відповідно до положень ч.2 с т.19 Конституції України орган и державної влади та місцево го самоврядування, їхні поса дові й службові особи повинн і діяти у порядок та спосіб пе редбачені Конституцією та за конами України.

Частиною 1 ст.9 Кодексу ад міністративного судочинств а України встановлено, що суд при вирішенні справи керуєт ься принципом законності, ві дповідно до якого органи дер жавної влади, органи місцево го самоврядування, їхні поса дові і службові особи зобов'я зані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосі б, що передбачені Конституці єю та законами України.

Питання проведення пере вірок відповідачами врегуль овано декількома нормативно -правовими актами, а саме: Зако ном України “Про державний к онтроль за використанням та охороною земель” №963-IV від 19.06.2003р ., Положенням про Державну інс пекцію з контролю за викорис танням і охороною земель, зат вердженим постановою КМУ від 25.12.02р. №1958, Порядком планування т а проведення перевірок з пит ань здійснення державного ко нтролю за використанням та о хороною земель, затвердженим наказом Державного комітету України по земельних ресурс ах від 12.12.03р. №312, зареєстрованим в МЮ України 25.12.03р. за №1223/8544.

Так, ст.9 Закону “Про д ержавний контроль за викорис танням та охороною земель” в становлено, що державний кон троль за використанням та ох ороною земель у системі цент рального органу виконавчої в лади з питань земельних ресу рсів здійснює Державна інспе кція з контролю за використа нням та охороною земель і її т ериторіальні органи. Державн ий контроль за використанням та охороною земель, дотриман ням вимог законодавства Укра їни про охорону земель і моні торинг ґрунтів здійснюються шляхом, зокрема, проведення п еревірок, які проводяться в м ежах та порядку, передбачено му Порядком планування та пр оведення перевірок з питань здійснення державного контр олю за використанням та охор оною земель, затвердженим на казом Державного комітету Ук раїни по земельних ресурсах від 12.12.03р. №312, зареєстрованим в М Ю України 25.12.03р. за №1223/8544.

Цей Порядок передбач ає такі види перевірок, що мож уть проводитись - планові - п .3.1.; позапланові - п.3.2. та операт ивні - п.3.3. Зокрема, позаплано вою перевіркою є перевірка, я ка не передбачена планом роб оти відповідного інспекційн ого органу Держкомзему. У раз і неможливості своєчасного п овідомлення юридичних і фізи чних осіб про проведення поз апланової перевірки (обмежен і строки на її проведення тощ о), вона проводиться без попер еднього їх повідомлення, нез алежно від кількості раніше проведених перевірок.

Згідно ст.11 Закону Ук раїни «Про державний контрол ь за використанням та охорон ою земель»№963-IV від 19.06.2003р. держав ні інспектори у сфері держав ного контролю за використанн ям та охороною земель зобов'я зані додержуватися Конститу ції України, законів України , актів Президента України та Кабінету Міністрів України, інших нормативно-правових а ктів.

Відповідно до п.п.1-3 ст.4 Зако ну України “Про основні заса ди державного нагляду (контр олю) у сфері господарської ді яльності” державний нагляд ( контроль) здійснюється за мі сцем провадження господарсь кої діяльності суб'єкта госп одарювання або його відокрем лених підрозділів, або у прим іщенні органу державного наг ляду (контролю) у випадках, пер едбачених законом. Державний нагляд (контроль) може здійсн юватися комплексно кількома органами державного нагляду (контролю), якщо їхні повноваж ення на здійснення чи участь у комплексних заходах перед бачені законом. Такі заходи п роводяться за спільним рішен ням керівників відпові дних органів державного нагл яду (контролю).

Згідно з вимогами п.п.1-7 ст.7 зг аданого Закону для здійсненн я планового або позаплановог о заходу орган державного на гляду (контролю) видає нака з, який має містити наймену вання суб'єкта господарюванн я, щодо якого буде здійснюват ися захід, та предмет перевір ки. На підставі наказу оформл яється посвідчення (направле ння) на проведення заходу, яке підписується керівником або заступником керівника орган у державного нагляду (контро лю) (із зазначенням прізвища, і м'я та по батькові) і засвідчує ться печаткою. Посадова особ а органу державного нагляду (контролю) без посвідчення (на правлення) на здійснення зах оду та службового посвідченн я не має права здійснювати де ржавний нагляд (контроль) суб 'єкта господарювання.

Будь - якого рішення (наказ у) щодо проведення позаплано вої перевірки позивача відпо відач-2 не приймав, посві дчень (направлень) на перевір ку посадовим особам (відпові дачу -1) не видавалось.

За таких обставин дії відпо відачів - 1,2 щодо проведення п еревірок і складання згадани х вище актів та приписів супе речать чинному законодавств у та є неправомірними.

Відповідно до ч.3 ст.70, ч.2 ст.71 КАС України докази, одержані з порушенням закону, судом пр и вирішенні справи не беруть ся до уваги. В адміністративн их справах про протиправніст ь рішень, дій чи бездіяльност і суб'єкта владних повноваже нь обов'язок щодо доказуванн я правомірності свого рішенн я, дії чи бездіяльності покла дається на відповідача, якщо він заперечує проти адмініс тративного позову. Відповіда чі не надали доказів законно сті дій посадових осіб під ча с перевірки.

В свою чергу, Позивачем, у су довому засіданні, надано коп ію Постанови Одеського апеля ційного господарського суду від 19.01.2010р. по справі №8/238/09 (а.с.103-105) т а Постанови Снігурівського р айонного суду Миколаївській області від 02.02.10р. (а.с.99-102). На час с удового розгляду зазначені п останови судів набрали закон ної сили в порядку встановле ному чинним законодавством.

В Постанові Одесько го апеляційного господарськ ого суду від 19.01.2010р. по справі №8/2 38/09 за позовом Прокурора Снігу рівського району Миколаївсь кої області в інтересах держ ави в особі Державної еколог ічної інспекції у Миколаївсь кій області до приватного сі льськогосподарського підпр иємства «Зоря»про стягнення шкоди заподіяної внаслідок самовільного зайняття земел ьної ділянки вказано, що Та маринська сільська рада не н адала доказів того, що вказан і земельні ділянки після роз паювання земель КСП «Зоря»ві днесено до земель запасу Там аринської сільської ради, як і не надала доказів заподіян ня шкоди місцевому бюджету з айняттям відповідачем (Пр иватним сільськогосподарсь ким підприємством "Зоря") ци х земельних ділянок і викори станням їх під засів сільгос ппродукцією.

Постановою Снігурівс ького районного суду Миколаї вській області від 02.02.10р. адмін істративний позов керівника приватного сільськогоспода рського підприємства "Зоря" Мацюти Віталія Олександрови ча до державного інспектор а з контролю за використання м та охороною земель в Микола ївській області Снігової Т етяни Вікторівни про скасу вання постанови №4 від 24 липня 2009 року про притягнення його д о адміністративної відповід альності за статтею 53-1 КУпАП б уло задоволено та скасовано постанову №4 від 24 липня 2009р. дер жавного інспектора з контрол ю за використанням та охорон ою земель в Миколаївській об ласті Снігової Тетяни Вікт орівни про притягнення до а дміністративної відповідал ьності за ст.53-1 КУпАП у вигляді штрафу у розмірі 850грн.

В зазначеній постано ві вказано, що земельні діл янки про які йде мова в акті пе ревірки та протоколі про адм іністративне правопорушенн я були надані КСП «Зоря»ріше нням Тамаринської сільської ради Снігурівського району Миколаївської області від 24.10 .95р., тому суд вважає, що з боку п озивача (керівника позива ча по цій справі №6269) не було вчинено будь - яких дій про с амовільне зайняття цих земел ьних ділянок. Складаючи акт п еревірки та приймаючи рішенн я про притягнення позивача д о адміністративної відповід альності, відповідачка ( Снігова Т.В. - державний інсп ектор з контролю за використ анням та охороною земель в Ми колаївській області) не зв ернула уваги на вказані поло ження закону та прийняла н еправомірне рішення.

Крім того, судом бере ться до уваги копія постанов и про відмову в порушенні кри мінальної справи щодо керівн ика позивача (а.с.52) та лист прок уратури Снігурівського райо ну Миколаївської області від 16.07.09р. (а.с.51) де зазначено, що за на слідками проведеної перевір ки відмовлено в порушенні кр имінальної справи відносно к ерівника позивача на підстав і п.2 ч.1 ст.6 КПК України, в зв'язку з відсутністю складу злочин ів передбачених ч.1 ст.197-1 (самов ільне зайняття земельної діл янки, яким завдано значної шк оди її законному володільцю або власнику) та ч.1 ст.364 (зловжи вання владою або службовим с тановищем ) Кримінального ко дексу України

Згідно положень ста тті 72 КАС України обставини, в становлені судовим рішенням в адміністративній, цивільн ій або господарській справі, що набрало законної сили, не д оказуються при розгляді інши х справ, у яких беруть участь т і самі особи або особа, щодо як ої встановлено ці обставини.

Частиною 3 ст. 2 КАС України пе редбачено, що у справах щодо о скарження рішень, дій чи безд іяльності суб' єктів владни х повноважень адміністратив ні суди перевіряють, чи прийн яті (вчинені) вони:

1) на підставі, у межах повнов ажень та у спосіб, що передбач ені Конституцією та законами України;

2) з використанням повноваже ння з метою, з якою це повноваж ення надано;

3) обґрунтовано, тобто з урах уванням усіх обставин, що маю ть значення для прийняття рі шення (вчинення дії);

4) безсторонньо (неупереджен о);

5) добросовісно; 6) розсудливо ;

7) з дотриманням принципу рі вності перед законом, запобі гаючи несправедливій дискри мінації;

8) пропорційно, зокрема з дот риманням необхідного баланс у між будь-якими несприятлив ими наслідками для прав, своб од та інтересів особи і цілям и, на досягнення яких спрямов ане це рішення (дія);

9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийнятт я рішення;

10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

У зв'язку з зазначеним, суд д ійшов висновку, що дії відпов ідачів не відповідають більш ості зазначених принципів, а саме є не обґрунтованими, тоб то вчиненими без урахуванням усіх обставин, що мають значе ння для прийняття рішення (вч инення дії); не розсудливим, не є пропорційними та вчиненим и, зокрема з дотриманням необ хідного балансу між будь-яки ми несприятливими наслідкам и для прав, свобод та інтересі в особи і цілями, на досягненн я яких спрямовані ці дії; вчин еними не на підставі, у межах п овноважень та у спосіб, що пер едбачені Конституцією та зак онами України, а також з викор истанням повноваження не з м етою, з якою це повноваження н адано.

Щодо вимог позивача про ск асування документів складен их відповідачем-1, то суд зазна чає наступне.

Згідно положень статей 79, 86 К АС України письмовими доказ ами є документи, акти, листи, б удь-які інші письмові записи , що містять в собі відомості п ро обставини, які мають значе ння для справи. Суд оцінює док ази, за своїм внутрішнім пере конанням, що ґрунтується на ї х безпосередньому, всебічном у, повному та об'єктивному дос лідженні.

У зв'язку з зазначеним, суд д ійшов висновку, що в цій части ні позовні вимоги задоволенн ю не підлягають з тих підстав , що відповідні документи від повідача не є рішеннями суб'є кта владних повноважень і не встановлюють певних (публіч них) правовідносин між сторо нами.

Приймаючи до уваги вищевик ладене, керуючись статтями 79, 86, 158, 160-163 КАС України, адміністра тивний суд, -

П О С Т А Н О В И В:

1. Позов задовольнити ча стково.

2. Визнати неправомірними ді ї державного інспектора з ко нтролю за використанням та о хороною земель в Миколаївськ ій області Снігової Тетяни Вікторівни, щодо призначен ня та проведення перевірки П риватного сільськогосподар ського підприємства "Зоря" 25.05.2 009 року, щодо призначення та пр оведення повторної перевірк и Приватного сільськогоспод арського підприємства "Зоря" 16.07.2009 року, а також щодо складан ня акта обстеження земельної ділянки № 4 від 25.05.2009 року, акта п еревірки дотримання вимог зе мельного законодавства від 2 5.05.2009 року, акта обстеження земе льної ділянки № 5 від 16.07.2009 року, а кта перевірки дотримання вим ог земельного законодавства від 16.07.2009 року, розрахунку розм іру шкоди в розмірі 30002 грн. 06 коп., внаслідок самовільн ого зайняття земельних ділян ок від 16.07.2009 року.

3. В задоволені інших вимог в ідмовити.

4. Присудити з Державного бю джету України на користь При ватного сільськогосподарсь кого підприємства "Зоря" (код Є ДРПОУ 00857734) суму сплаченого суд ового збору в розмірі 42 грн. 50 к оп. (сорок дві грн. 50 коп.).

Постанова набирає зако нної сили в порядку ст. 254 КАС Ук раїни.

Постанову може бути оск аржено в порядку передбачено му ст.185, 186 КАС України.

Суддя О. А. Зіньковс ький

постанова складена у повн ому обсязі

14.06.2010 р.

СудМиколаївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.03.2010
Оприлюднено27.07.2010
Номер документу10463841
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а - 6299/09/1470

Постанова від 12.03.2010

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Зіньковський О. А.

Ухвала від 14.12.2009

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Зіньковський О. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні