Рішення
від 06.06.2022 по справі 520/746/22
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Харків

07 червня 2022 р. справа № 520/746/22

Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Григорова Д.В., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) у приміщенні Харківського окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Кулінар Трейд" (просп. Московський, буд. 40/42, кв. 31,м. Харків,61050, код ЄДРПОУ 43690245) до Державної податкової служби України (Львівська площа, буд. 8,м. Київ,04053, код ЄДРПОУ43005393) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Кулінар Трейд" звернулося до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії, в якому просить суд:

- визнати протиправним і скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Державної податкової служби України від 07.12.2021 р. № 3483066/43690245 про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість;

- зобов`язати Державну податкову службу України (код ЄДРПОУ - 43005393; місцезнаходження - 04053, м. Київ, Львівська площа, буд. 8) врахувати подану ТОВ «Кулінар Трейд» таблицю даних платника податку на додану вартість від 29.11.2021р.

Ухвалою Харківського окружного адміністративного суду від 17.01.2022 р. відкрито спрощене провадження у вказаний адміністративній справі.

В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що 29.11.2021р. ТОВ «Кулінар Трейд» подано відповідачу таблицю даних платника ПДВ з відомостями послуги, які надаються підприємством, а саме - маркетингові послуги (код за ДКПГІ - 73.20).

За результатом розгляду вказаної таблиці платника податку на додану вартість, пояснень та доданих документів Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Державної податкової служби України (далі - Комісія Відповідача) прийнято рішення про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість від 07.12.2021р. № 3483066/43690245. Позивач вважає, що зазначене рішення Комісії відповідача від 07.12.2021р. № 3483066/43690245 є незаконним, необгрунтованим, таким, що порушує права позивача, у зв`язку з чим останній звернувся до суду .

Згідно з положеннями ч. 4 ст. 229 КАС України, у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Відповідно до положень ст. 258 КАС України, суд розглядає справи за правилами спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.

Згідно з положеннями ч.2,3,4,5 ст.262 КАС України, суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.

До суду від представника відповідача - Державної податкової служби України, надійшов відзив на позовну заяву, в якому зазначено, що комісією ДПС України було прийнято рішення від 07.12.2021р. № 3483066/43690245 про неврахування таблиці даних платника ТОВ "Кулінар Трейд", з підстав наявності податкової інформації, що свідчить про здійснення платником податку ризикових операцій виявлення невідповідності визначених платником податку в таблиці даних видів діяльності наявним у платника податку основним засобам, а отже оскаржуване рішення є законним та таким, що винесено в межах чинного законодавства України.

З огляду на викладене відповідач просив відмовити у задоволенні позовних вимог.

Представником позивача було подано відповідь на відзив, у якому просив адміністративний позов задовольнити, та вказав, що твердження відповідача, наведені у відзиві не відповідають дійсності і спростовані наданими позивачем доказами.

Дослідивши наявні в матеріалах справи докази, проаналізувавши доводи позову та заперечень проти нього, суд встановив наступне.

Судом встановлено, що основним видом діяльності ТОВ "Кулінар Трейд" є:

47.11 Роздрібна торгівля в неспеціалізованих магазинах переважно продуктами харчування, включаючи напої, та тютюновими виробами.

Інші види діяльності:

73.20 Дослідження кон`юнктури ринку та вивчення громадської думки;

10.71 Виробництво хліба; виробництво свіжих борошняних кондитерських виробів, тортів та тістечок;

56.30 Подання напоїв;

47.26 Роздрібна торгівля тютюновими виробами у спеціалізованих магазинах;

47.25 Роздрібна торгівля напоями у спеціалізованих магазинах;

47.19 Інша роздрібна торгівля у неспеціалізованих магазинах;

77.39 Оренда та лізинг інших машин, обладнання та матеріальних засобів, не включених до інших категорій;

10.11 Переробка та консервування м`яса;

46.90 Неспеціалізована оптова торгівля;

46.34 Оптова торгівля напоями;

73.11 Рекламні агенції;

68.20 Оренда та управління власною або орендованою нерухомістю;

56.29 Інші види організації харчування;

56.10 Ресторани та послуги з доставки продуктів харчування.

29.11.2021р. ТОВ «Кулінар Трейд» подано до відповідача таблицю даних платника ПДВ (а.с. 10) з відомостями про послуги, які надаються підприємством, а саме - маркетингові послуги (код за ДКПП - 73.20).

До таблиці було додано пояснення та підтверджуючі документи, у яких зазначено, що основними напрямками діяльності позивача є: роздрібна торгівля продуктами харчування та іншими товарами через мережу магазинів, виробництво хліба та хлібобулочних виробів, виробництво борошняних кондитерських виробів, тортів і тістечок нетривалого зберігання, дослідження кон`юнктури ринку та виявлення громадської думки (73.20).

Так, згідно пояснень, на підприємстві працюють 57 найманих працівників, які забезпечують діяльність ТОВ «Кулінар Трейд» та, в тому числі надання вказаних вище послуг.

При здійсненні своєї Статутної діяльності ТОВ «Кулінар Трейд» використовує торгівельні приміщення, склади та обладнання.

Приміщення та склади використовуються позивачем на підставі договорів оренди, укладених із власниками. До переліку орендованих приміщень ТОВ «Кулінар Трейд» належать:

-нежитлове приміщення площею 200,0 кв. м за адресою: м. Харків, пр. Курчатова, буд. 21 (використовується під торгівельну діяльність та виробництво хліба та хлібобулочних виробів);

-нежитлове приміщення площею 218.8 кв. м за адресою:м. Харків, вул. Балакірєва, буд. 17-Г (використовується під торгівельну діяльність та виробництво хліба та хлібобулочних виробів);

-нежитлове приміщення площею 400,0 кв. м за адресою: м. Харків, пров. Миру, буд.6 (використовується під торгівельну діяльність та виробництво хліба та хлібобулочних виробів);

-нежитлове приміщення площею 238.8 кв. м за адресою: м. Харків, вул. Новгородська, буд.2 (використовується під торгівельну діяльність та виробництво хліба та хлібобулочних виробів);

-нежитлове приміщення площею 263,4 кв. м за адресою: м. Харків, вул. Краснодарська, буд.171-Д (використовується під торгівельну діяльність та виробництво хліба та хлібобулочних виробів).

Звітність за формою № 20-ОПП щодо вказаних приміщень подавалася підприємством до контролюючого органу у встановленому законом порядку 19.04.2021р., 25.03.2021р., 19.03.2021р., 05.03.2021р..

Судом встановлено, що вказані первинні документи, які підтверджують наявність у платника податку основних засобів для здійснення основного виду діяльності, були направлені до контролюючого органу як додаток до пояснень 29.11.2021 р.

З наявних матеріалів справи вбачається, що рішенням про врахування/неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість від 07.12.2021р. № 3483066/43690245 (а.с. 114), за результатами розгляду таблиці даних платника податку прийнято рішення про неврахування вказаної таблиці.

З приводу спірних правовідносин суд зазначає наступне.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються Податковим кодексом України № 2755-VI від 02.12.2010 (у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин, далі Податковий кодекс України).

Відповідно до підпункту 16.1.2, 16.1.3 пункт 16.1 статті 16 Податкового кодексу України, платник податків зобов`язаний вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів, подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.

Механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів визначає Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019р. № 1165.

У цьому Порядку терміни вживаються у такому значенні: таблиця даних платника податку - зведена інформація, що подається платником податку до контролюючого органу, щодо кодів видів економічної діяльності платника податку згідно з Класифікатором видів економічної діяльності, кодів товарів згідно з УКТЗЕД та/або кодів послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України (п. 2 Порядку № 1165).

Відповідно до Порядку, у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі. Однією з умов є наступна (пп. 4 п. З Порядку): у податковій наклади і й/розрахунку коригування відображена операція з товаром за кодом згідно з УКТЗЕД та/або послугою за кодом згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, які зазначені у таблиці даних платника податку, врахованій контролюючим органом.

Порядок № 1165, зокрема, визначає механізм подачі таблиці даних платника податку на додану вартість.

Так, відповідно до п.п. 13-18 Порядку № 1165, у таблиці даних платника податку зазначаються: види економічної діяльності відповідно до КВЕД; коди товарів згідно з УКТЗЕД, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України; коди послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України.

Відповідно до п. 14 Порядку № 1165, таблиця даних платника податку подається з поясненням, в якому зазначається вид діяльності, з посиланням на податкову та іншу звітність платника податку.

Таблиця даних платника податку з поясненнями розглядається комісією регіонального рівня протягом п`яти робочих днів після її отримання.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про врахування або неврахування таблиці даних платника податку, яке надсилається платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу (додаток 6).

У рішенні про неврахування таблиці даних платника податку в обов`язковому порядку зазначається причина такого неврахування.

Таблиця даних платника податку враховується ДПС в автоматичному режимі у разі, коли: така таблиця подається платниками податку - сільськогосподарськими товаровиробниками, включеними до Реєстру отримувачів бюджетної дотації відповідно до Закону України Про державну підтримку сільського господарства України, та/або сільськогосподарськими товаровиробниками, які на 31 грудня 2016 р. застосовували спеціальний режим оподаткування відповідно до статті 209 Кодексу (у редакції, що діяла на 31 грудня 2016 р.) та мають у власності (право власності/користування) та/або на умовах оренди земельні ділянки, загальна площа яких становить не менш як 200 гектарів включно станом на 1 січня та які відображені в податковій звітності до 20 лютого поточного року (до 20 лютого поточного року враховується наявність таких ділянок за звітний період попереднього року), та у поданій таблиці даних платника податку зазначаються відомості про постачання (виготовлення) таких груп товарів за кодами згідно з УКТЗЕД, як живі тварини (код згідно з УКТЗЕД 01); риба і ракоподібні, молюски та інші водяні безхребетні (код згідно з УКТЗЕД 03); молоко та молочні продукти; яйця птиці; натуральний мед; їстівні продукти тваринного походження, в іншому місці не зазначені (код згідно з УКТЗЕД 04); овочі та деякі їстівні коренеплоди і бульби (код згідно з УКТЗЕД 07); їстівні плоди та горіхи; шкірки цитрусових або динь (код згідно з УКТЗЕД 08); зернові культури (код згідно з УКТЗЕД 10); насіння і плоди олійних рослин; інше насіння, плоди та зерна; технічні або лікарські рослини; солома і фураж (код згідно з УКТЗЕД 12);

зазначена таблиця подається платниками податку, в яких значення показників D та P, розрахованих у порядку, встановленому пунктом 3 цього Порядку, мають такі розміри: D >0,02, P

В свою чергу, відповідно до п. 19 Порядку № 1165, у разі коли до контролюючого органу надійшла податкова інформація, що свідчить про надання платником податку недостовірної інформації, в таблиці даних платника податку, яка врахована, зокрема в автоматичному режимі, комісії контролюючих органів мають право прийняти рішення про неврахування таблиці даних платника податку, яке надсилається платнику податку в порядку, визначеному статтею 42 Кодексу.

В даній справі підставою для прийняття оскаржуваного рішення про неврахування таблиці, ухваленого з посиланням на п.19 Порядку №1165, відповідачем вказано виявлення невідповідності визначених платником податку в таблиці даних видів діяльності наявним у платника податку основним засобам (а.с. 114).

Згідно пояснень, наданих відповідачем до суду, вказані висновки обгрунтовані тим, що позивачем не надано документів, які підтверджують факт оренди нежитлових приміщень, торговельного та виробничого обладнання, а надані пояснення не містять інформацію про показники господарської діяльності.

Суд з такими доводами погодитися не може та зауважує, що наведеними вище доказами: копіями договорів оренди та суборенди нежитлових приміщень: № 1 від 24.02.2021р., № 2 від 25.02.2021р., квитанціями про їх прийняття разом з поясненнями позивача, поданими до контролюючого органу, підтверджено наявність вказаних документів та доведення їх до відома контролюючого органу. Необхідність подання позивачем повідомлень про використання у господарській діяльності торговельного та виробничого обладнання в аспекті здійснення діяльності з дослідження кон`юнктури ринку та вивчення громадської думки відповідачем належним чином не обгрунтовано.

Крім того, контролюючий орган не повідомив, яких саме документів недостатньо для ухвалення позитивного рішення про врахування таблиці даних платника податку на додану вартість, зазначаючи про порушення п. 19 Порядку № 1165, відповідно до якого у разі коли до контролюючого органу надійшла податкова інформація, що свідчить про надання платником податку недостовірної інформації, в таблиці даних платника податку, яка врахована, зокрема в автоматичному режимі, комісії контролюючих органів мають право прийняти рішення про неврахування таблиці даних платника податку, яке надсилається платнику податку в порядку, визначеному статтею 42 Кодексу, проте, підставою для прийняття рішення про неврахування таблиці вказано виявлення невідповідності визначених платником податку в таблиці даних видів діяльності наявним у платника податку основним засобам.

Також відповідачем не обґрунтовано, які саме основні засоби повинен мати позивач для здійснення видів діяльності зазначених у таблиці даних платника та неможливість здійснення такої діяльності.

Приписами пункту 19 Порядку № 1165 передбачено право комісії контролюючих органів прийняти рішення про неврахування таблиці даних платника податку з підстав надходження податкової інформації, що свідчить про надання платником податку недостовірної інформації, в таблиці даних платника податку, яка врахована.

Разом з тим, пунктом 17 Порядку № 1165 визначено, що у рішенні про неврахування таблиці даних платника податку в обов`язковому порядку зазначається причина такого неврахування.

Загальними вимогами, які висуваються до акту індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.

Таким чином, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.

Аналогічного правового висновку дійшов Верховний Суд в складі касаційного адміністративного суду у постанові від 14.05.2019 р. по справі №1940/1306/18 та від 12.04.2019 р. №822/1878/18.

З огляду на викладене вище, суд доходить висновку про наявність підстав для визнання протиправним і скасування рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Державної податкової служби України від 07.12.2021 р. № 3483066/43690245 про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість.

Що стосується позовних вимог про зобов`язання Державної податкової служби України врахувати подану ТОВ «Кулінар Трейд» таблицю даних платника податку на додану вартість від 29.11.2021р., суд враховує, що додатком 6 Порядку № 1165 передбачено форму рішення про врахування/неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість, яке містить відмітку про право адміністративного та судового оскарження цього рішення.

Пунктом 22 Порядку №1165 встановлено, що таблиця даних платника податку враховується у разі надходження до контролюючого органу рішення суду про скасування рішення про неврахування таблиці даних платника податку, яке набрало законної сили.

Отже, відповідно до вимог Порядку №1165, таблиця даних платника податку враховується контролюючим органом у випадку надходження рішення суду про скасування рішення про неврахування таблиці даних платника податку, яке набрало законної сили.

З огляду на те, що після набрання законної сили рішенням суду про скасування рішення про неврахування таблиці даних платника податку така таблиця даних платника податку підлягає врахуванню контролюючим органом в силу прямого припису нормативно-правового акту, позовні вимоги в наведеній частині задоволенню не підлягають.

Статтею 19 Конституції України передбачено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

За приписами ч.1 ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

З урахуванням наведених норм суд доходить висновку про задоволення позовних вимог частково.

Судові витрати підлягають розподілу відповідно до приписів ст.139 Кодексу адміністративного судочинства України.

Керуючись ст.ст. 19, 139, 241-247, 250, 255, 293, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Кулінар Трейд" (просп. Московський, буд. 40/42, кв. 31,м. Харків,61050, код ЄДРПОУ 43690245) до Державної податкової служби України (Львівська площа, буд. 8,м. Київ,04053, код ЄДРПОУ43005393) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії задовольнити частково.

Визнати протиправним і скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Державної податкової служби України від 07.12.2021 р. № 3483066/43690245 про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість.

В задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (Львівська площа, буд. 8,м. Київ,04053, код ЄДРПОУ43005393) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Кулінар Трейд" (просп. Московський, буд. 40/42, кв. 31,м. Харків,61050, код ЄДРПОУ 43690245) судовий збір у сумі 1135 грн., 00 коп.

Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Текст рішення складено та підписано 07.06.2022р.

Суддя Григоров Д.В.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.06.2022
Оприлюднено24.06.2022
Номер документу104651101
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних)

Судовий реєстр по справі —520/746/22

Ухвала від 16.03.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Постанова від 01.02.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Перцова Т.С.

Ухвала від 07.12.2022

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Перцова Т.С.

Ухвала від 07.12.2022

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Перцова Т.С.

Ухвала від 09.11.2022

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Перцова Т.С.

Ухвала від 19.09.2022

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Перцова Т.С.

Рішення від 06.06.2022

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Григоров Д.В.

Ухвала від 14.02.2022

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Григоров Д.В.

Ухвала від 17.01.2022

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Григоров Д.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні