Рішення
від 26.05.2022 по справі 279/6017/20
КОРОСТЕНСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Коростенський міськрайонний суд Житомирської області

провадження №2/279/32/22

Справа № 279/6017/20

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27 травня 2022 року м.Коростень Житомирської області

Коростенський міськрайонний суд Житомирської області в складі судді Волкової Н.Я., з секретарем Хомутовською М.А., за участю представників позивача ОСОБА_1 , адвоката Крейдіна С.О., представників відповідачів ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , представників третіх осіб адвоката Потопальського М.В., адвоката Сингаївського В.І., розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку загального позовного провадження цивільну справу №279/6017/20 за позовом Приватно-орендного сільськогосподарського підприємства "Грунти Полісся" до Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області, Ушомирської сільської ради Коростенського району Житомирської області, треті особи без самостійних вимог, ОСОБА_4 , ОСОБА_5 про скасування наказу та рішення,

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся з позовом про скасування наказу та рішення, зазначивши, що згідно наказу Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області від 22 грудня 2018 року №6-5008/14-18-СГ «Про передачу земельної ділянки державної власності комунальну власність» передано Ушомирській сільській раді Коростенського району Житомирської області у комунальну власність земельні ділянки сільськогосподарського «значення державної власності загальною площею 1529,8582 га, які розташовані за межами населех пунктів на території Ушомирської сільської об`єднаної територіальної громади Коростенського району Житомирської області згідно з актом приймання-передачі, з яких: земельна ділянка за кадастровим номером 1822382600:08:000:0176 площею 23,6265 га, земельна ділянка за кадастровим номером 1822382600:03:000:0068 площею 13,6818 га, -земельна ділянка за кадастровим номером 1822382600:04:000:0159 площею 46,3345 га, земельна ділянка за кадастровим номером 1822382600:05:000:0137 площею 20,1886 га, земельна ділянка за кадастровим номером 1822382600:07:000:0138 площею 21,7883 га, земельна ділянка за кадастровим номером 1822382600:08:000:0181 площею 7,6905 га, земельна ділянка за кадастровим номером 1822382600:08:000:0182 площею 1,2885 га, земельна ділянка за кадастровим номером 1822382600:03:000:0071 площею 10,4668 га, земельна ділянка за кадастровим номером 1822382600:03:000:0070 площею 0,7350 га, земельна ділянка за кадастровим номером 1822382600:07:000:0137 площею 7,9375 га, земельна ділянка за кадастровим номером 1822382600:04:000:0170 площею 3,6921 га, земельна ділянка за кадастровим номером 1822382600:02:000:0080 площею 10,8971 га, земельна ділянка за кадастровим номером 1822382600:02:000:0081 площею 112980 га, земельна ділянка за кадастровим номером 1822382600:08:000:0183 площею 3,7088 га, земельна ділянка за кадастровим номером 1822382600:07:000:0139 площею 16,9852 га, а всього 200,3192 га, які розташовані на території Купищенської сільської ради.

В зв`язку з передачею вищевказаних земельних ділянок у комунальну власність сільської ради згідно зазначеного наказу Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області від 22 грудня 2018 року №6-5008/14-18-СГ, остання рішенням тридцять другої сесії сьомого скликання Ушомирської сільської ради №652 від 17 липня 2019 року «Про затвердження переліку земельних ділянок призначених для першочергового продажу права оренди на земельних торгах у формі аукціону окремими лотами та надання дозволу на виготовлення проектів землеустрою та агрохімічних паспортів полів земельних ділянок» затвердила перелік земельних ділянок сільськогосподарського призначення для першочергового продажу права оренди на земельних торгах у формі аукціону окремими лотами згідно додатку №1 із яких: земельна ділянка за кадастровим номером 1822382600:02:000:0080 площею 10,8971 га землі запасу (16.00), земельна ділянка за кадастровим номером 1822382600:04:000:0170 площею 3,6921 га землі запасу (16.00), земельна ділянка за кадастровим номером 1822382600:08:000:0181 площею 7,6905 га землі запасу (16.00).

Рішенням сорокової сесії сьомого скликання Ушомирської сільської ради №887 від 06 лютого 2020 року «Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельних комунальної власності ділянок з метою зміни цільового призначення та затвердження умов продажу права оренди на конкурентних засадах(земельних торгах)» Ушомирська сільська рада затвердила пректи землеустрою щодо відведення земельних ділянок з метою зміни цільового призначення із земель запасу /К 16.00/ на /А 01.01/ для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, із яких: земельна ділянка за кадастровим номером 1822382600:02:000:0080 площею 10,8971 га землі запасу (16.00); земельна ділянка за кадастровим номером 1822382600:04:000:0170 площею 3,6921 га землі запасу (16.00).

Рішенням сорокової сесії сьомого скликання Ушомирської сільської ради №889 від 06 лютого 2020 року «Про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність для ведення особистого селянського господарства за межами неселених пунктів» Ушомирська сільська рада затвердила проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність ОСОБА_5 загальною площею 2.0000 га, /01.03/ для ведення особистого селянського господарства на території Ушомирськс: сільської ради за межами населеного пункту села ЖабчеДоростенського району Житомирської області, кадастровий номер 1822382600:07:000:0144 та передала вказану земельну ділянку у безоплатну власність ОСОБА_5 , яка виділена із числа земель запасу сільськогосподарського призначення загальною площею 16,9852 га кадастровий номер 1822382600:07:000:0139.

Рішенням сорок восьмої позачергової сесії сьомого скликання Ушомирської сільської ради №1121 від 11 листопада 2020 року «Про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність для ведення особистого селянського господарства за межами неселених пунктів» Ушомирська сільська рада затвердила проект землеустрою щодо відведення земельної`ділянки у власність ОСОБА_4 загальною площею 2.0000 га /01.03/ для ведення особистого селянського господарства на території Ушомирської сільської ради за межами населеного пункту села Жабче Коростенського району Житомирської області, кадастровий номер 1822382600:07:000:0149 та передала вказану земельну ділянку у безоплатну власність ОСОБА_4 , яка виділена із числа земель запасу сільськогосподарського призначення загальною площею 16,9852 га кадастровий номер 1822382600:07:000:0139.

Вважає що вказаний вище наказ ГУ Держгеокадастру у Житомирській області від 22 грудня 2018 року №6-5008/14-18-СГ та рішення Ушомирської сільської ради №652 від 17 липня 2019 року, №887 від 06 лютого 2020 року, №889 від 06 лютого 2020 року, №1121 від 11 листопада 2020 року є протиправними і підлягають скасуванню, що обгрунтовує положеннями ст.14, 19 Конституції України ст.80, 82-84, 116 Земельного Кодексу України, посилаючись на те, що Рішенням 7-ої сесії XXII скликання Купищенської сільської ради народних депутатів від 20 травня 1997 року передано КСП «Купищенське» у колективну власність 2227.2_га в межах згідно з планом та 27 травня 1997 року видано Державний акт на право колективної власності на землю серії 11-ЖТ №000087, який зареєстровано у книзі записів державних актів на право колективної власноті на землю за №1.

Рішенням 14-ї сесії 23 скликання Купищенської сільської ради від 9 березня 2001 року «Про передачу земель резерву та земель запасу у колективну власність СТОВ «Купищенське» було передано сільськогосподарському товариству з обмеженою відповідальністю «Купищенське» у колективну власність землі резерву 302,9 га та землі запасу 215,3 га по угіддях згідно додатку.

Рішенням загальних зборів засновників СТОВ «Купищенське» від 19 грудня 2005 року СТОВ «Купищенське» було змінено на ПОСП «Грунти Полісся», при цьому всі права та обов`язки СТОВ «Купищенське» перейшли до ПОСП «Грунти Полісся», в тому числі і право власності на вищевказані земельні ділянки, як правонаступнику, що передбачено в Статуті ПОСП «Грунти Полісся» (п.4.4 Статуту).

Факт передачі та належності ПОСП «Грунти Полісся» земель резерву в розмірі 302,9 га та земель запасу в розмірі 215,3 га підтверджується також викопіюваннями з державної карти земельних ділянок Держгеокадастру за 2007 рік, і Відповідачам було відомо про права ПОСП «Грунти Полісся» на вищевказані земельні ділянки, однак, незважаючи на наявність у ГУ Держгеокадастру у Житомирській області відомостей про власника земельних ділянок, Відповідач прийняв незаконний наказ від 22 грудня 2018 року №6-5008/14-18-СГ,згідно якого 200,3192 га належних ПОСП «Грунти Полісся» земельних ділянок передано у комунальну власність Ушомирської сільської ради Коростенського району.

В свою чергу Ушомирська сільська рада, якій також було відомо про права ПОСП «Грунти Полісся» на вищевказані земельні ділянки, прийняла рішення №652 від 17 липня 2019 року, №887 від 06 лютого 2020 року, №889 від 06 лютого 2020 року, №1121 від 11 листопада 2020 року, згідно яких затвердила перелік земельних ділянок сільськогосподарського призначення для першочергового продажу права оренди на земельних торгах у формі аукціону окремими лотами належних ПОСП «Грунти Полісся» та передала їх частину в оренду та у власність громадян.

При цьому рішення 7-ої сесії XXIІ скликання Купищенської сільської ради народних депутатів від 20 травня 1997 року, яким передано КСП «Купищенське» у колективну власність 2227.2 га в межах згідно з планом та Державний акт на право колективної власності на землю серії 11-ЖТ №000087 від 27 травня 1997 року і рішення 14-ї сесії 23 скликання Купищенської сільської ради від 9 березня 2001 року «Про передачу земель резерву та земель запасу у колективну власність СТОВ «Купищенське», яким передано сільськогосподарському товариству з обмеженою відповідальністю «Купищенське» у колективну власність землі резерву 302,9 га та землі запасу 215,3 га по угіддях згідно додатку, на час прийняття оскаржуваного наказу ГУ Держгеокадастру у Житомирській області та рішень Ушомирської сільської ради не були ніким оскаржені, чи скасовані, а отже, ПОСП «Грунти Полісся», яке є правонаступником КПС «Купищенське» і СТОВ «Купищенське», не припиняло права власності на спірні земельні ділянки і Відповідачі, прийнявши оспорювані наказ та рішення, вийшли за межі своїх повноважень.

Крім того, розпорядження Кабінету Міністрів України від 31.01.2018 року №60-р «Питання передачі земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності у комунальну власність об`єднаних територіальних громад» зобов`язувало Державну службу з питань геодезії, картографії та кадастру починаючи з 1 лютого 2018 р забезпечити формування та передачу у комунальну власність земельних ділянок сільськогосподарського призначення безпосередньо державної власності, а не земельних ділянок приватної чи - колективної власності.

Отже, на час винесення наказу 22 грудня 2018 року та прийняття сільською радою рішень №652 від 17 липня 2019 року, №887 від 06 лютого 2020 року, №889 від 06 лютого 2020 року, №1121 від 11 листопада 2020 року, земельні ділянки за кадастровими номерами: 1822382600:08:000:0176 площею 23,6265 га; 1822382600:03:000:0068 площею 13,6818 га; 1822382600:04:000:0159 площею 46,3345 га; 1822382600:05:000:0137 площею 20,1886 га; 1822382600:07:000:0138 площею 21,7883 га; 1822382600:08:000:0181 площею 7,6905 га; 1822382600:08:000:0182 площею 1,2885 га; 1822382600:03:000:0071 площею 10,4668 га; 822382600:03:000:0070 площею 0,7350 га; 1822382600:07:000:0137 площею 7,9375 га; 1822382600:04:000:0170 площею 3,6921 га; 1822382600:02:000:0080 площею 10,8971 га; 1822382600:02:000:0081 площею 11,2980 га; 1822382600:08:000:0183 площею 3,7088 га; 822382600:07:000:0139 площею 16,9852 га, а всього 200,3192 га належали на праві колективної власності ПОСП «Грунти Полісся» і не перебували у державній власності на що посилається у наказі Відповідач, а тому винесений наказ та прийняті рішення Ушомирської сільської ради не відповідають дійсності, суперечать діючому законодавства є протиправним і підлягають скасуванню.

Про наявність оскаржуваного наказу Держгеокадастру від 22.12.2018 року ПОСП «Грунти Полісся» стало відомо лише у квітні 2020 року, а копію було отримано лише 19 травня 2020 року, що підтверджується листом від 19.05.2020 року.

Просив скасувати 1) наказ Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області від 22.12.2018року №6-5008/14-18-СГ «Про передачу земельної ділянки державної власності у комунальну власність» в частині передачі Ушомирській сільській раді Коростенського району Житомирської області у комунальну власність земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності , які розташовані за межами населех пунктів на території Ушомирської сільської об`єднаної територіальної громади Коростенського району Житомирської області згідно з актом приймання-передачі, з яких: -земельна ділянка за кадастровим номером 1822382600:08:000:0176 площею 23,6265 га, -земельна ділянка за кадастровим номером 1822382600:03:000:0068 площею 13,6818 га, -земельна ділянка за кадастровим номером 1822382600:04:000:0159 площею 46,3345 га, -земельна ділянка за кадастровим номером 1822382600:05:000:0137 площею 20,1886 га, -земельна ділянка за кадастровим номером 1822382600:07:000:0138 площею 21,7883 га, -земельна ділянка за кадастровим номером 1822382600:08:000:0181 площею 7,6905 га, -земельна ділянка за кадастровим номером 1822382600:08:000:0182 площею 1,2885 га, -земельна ділянка за кадастровим номером 1822382600:03:000:0071 площею 10,4668 га, -земельна ділянка за кадастровим номером 1822382600:03:000:0070 площею 0,7350 га, -земельна ділянка за кадастровим номером 1822382600:07:000:0137 площею 7,9375 га, -земельна ділянка за кадастровим номером 1822382600:04:000:0170 площею 3,6921 га, -земельна ділянка за кадастровим номером 1822382600:02:000:0080 площею 10,8971 га, -земельна ділянка за кадастровим номером 1822382600:02:000:0081 площею 11,2980 га, -земельна ділянка за кадастровим номером 1822382600:08:000:0183 площею 3,7088 га, -земельна ділянка за кадастровим номером 1822382600:07:000:0139 площею 16,9852 га, а всього 200,3192 га, які розташовані на території Купищенської сільської ради;

2) Рішення тридцять другої сесії сьомого скликання Ушомирської сільської ради №652 від 17 липня 2019 року «Про затвердження переліку земельних ділянок призначених для першочергового продажу права оренди на земельних торгах у формі аукціону окремими лотами та надання дозволу на виготовлення проектів землеустрою та агрохімічних паспортів полів земельних ділянок» в частині земельних ділянок згідно додатку №1 :

за кадастровим номером 1822382600:02:000:0080 площею 10,8971 га землі запасу (16.00) пункт 8 Переліку,

-за кадастровим номером 1822382600:04:000:0170 площею 3,6921 га землі запасу/16.00) пункт 9 Переліку,

за кадастровим номером 1822382600:08:000:0181 площею 7,6905 га землі запасу (16.00) пункт 10 Переліку.

3) Рішення сорокової сесії сьомого скликання Ушомирської сільської ради №887 від 06 лютого 2020 року «Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельних комунальної власності ділянок з метою зміни цільового призначення та затвердження умов продажу права оренди на конкурентних засадах(земельних торгах)» в частині земельних ділянок згідно додатку:

за кадастровим номером 1822382600:02:000:0080 площею 10,8971 га землі запасу (16.00) пункт 4 Переліку; -за кадастровим номером 1822382600:04:000:0170 площею 3,6921 га землі запасу(Іб.ОО) пункт 7 Переліку.

4) пункти 2,4 рішення сорокової сесії сьомого скликання Ушомирської сільської ради №889 від 06 лютого 2020 року «Про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність для ведення особистого селянського господарства за межами неселених пунктів» щодо відведення земельної ділянки у власність ОСОБА_5 загальною площею 2.0000 га,/01.03/ для ведення особистого селянського господарства на території Ушомирської сільської ради за межами населеного пункту села Жабче Коростенського району Житомирської області, кадастровий номер 1822382600:07:000:0144 та передачі вказаної земельної ділянки у безоплатну власність ОСОБА_5 , яка виділена із числа земель запасу сільськогосподарського призначення загальною площею 16,9852 га кадастровий номер 1822382600:07:000:0139;

5) пункти 11,12 рішення сорок восьмої позачергової сесії сьомого скликання Ушомирської сільської ради №1121 від 11 листопада 2020 року «Про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність для ведення особистого селянського господарства за межами неселених пунктів» щодо відведення земельної ділянки у власність ОСОБА_4 загальною площею 2.0000 га,/01.03/ для ведення особистого селянського господарства на території Ушомирської сільської ради за межами населеного пункту села ЖабчеДоростенського району Житомирської області, кадастровий номер 1822382600:07:000:0149 та передачі вказаної земельної ділянки у безоплатну власність ОСОБА_4 , яка виділена із числа земель запасу сільськогосподарського призначення загальною площею 16,9852 га кадастровий номер 1822382600:07:000:0139.

Стягнути з відповідачів понесені судові витрати.

Відповідачем Ушомирською сільською радою Коростенського району Житомирської області подано відзив на позовну заву, в якому зазначено про те, що позовні вимоги відповідача вважає безпідставними, а наказ Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області №6-5008/14-18-СГ від 22.12.2018 року законним та обґрунтованим. Зазначає, що на підставі вищезазначеного наказу Ушомирською сільською радою земельні ділянки були належним чином зареєстровані в Єдиному державному реєстрі речових прав на нерухоме майно. В подальшому Ушомирською сільською радою за рішеннями сесій, прийнятих на пленарних засіданнях депутатами при розгляді поданих громадянами заяв про надання дозволу на виготовлення проектів землеустрою, приймались позитивні рішення про надання таких дозволів з числа земель, переданих із державної власності. В подальшому від громадян надходили заяви про затвердження проектів землеустрою, щодо відведення земельної ділянки у власність про, що були прийняті відповідні рішення на пленарних засіданнях сесій. Громадянами були отримані витяги з ЄДРРП про реєстрацію права власності на земельні ділянки.

Заявивши вимогу про скасування Рішення 32 сесії 7 скликання №652 від 17.07.2019 року «Про затвердження переліку земельних ділянок призначених для першочергового продажу права оренди на земельних торгах у формі аукціону окремими лотами та надання дозволу на виготовлення проектів землеустрою та агрохімічних паспортів полів земельних ділянок», позивач не наддав суду будь-яких належних та допустимих доказів неправомірності прийняття даного рішення Ушомирською сільською радою. Позивачем зазначено, що рішення Ушомирської сільської ради №889 від 06 лютого 2020 року та №1121 від 11 листопада 2020 року Про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність для ведення особистого селянського господарства за межами населених пунктів, є протиправними і підлягають скасуванню, при цьому не надавши достатніх та допустимих доказів неправомірності набуття права власності на земельні ділянки ОСОБА_5 та ОСОБА_4 . ОСОБА_5 та ОСОБА_4 у встановленому законодавством порядку замовлено та виготовлено проекти відведення земельної ділянки площею 2 га, при цьому повністю дотримано встановлену законодавством процедуру виготовлення та погодження проекту землеустрою. В процесі виготовлення та погодження проекту обмежень, встановлених генеральним планом населеного пункту, або заборон, які б не узгоджувались з цільовим призначенням, визначеним у проекті землеустрою щодо відведення відповідної земельної ділянки для надання її у власність, а також наявності прав інших громадян чи юридичних осіб на відповідну земельну ділянку, не виявлено. Проекти відведення земельної ділянки отримали всі необхідні позитивні висновки, у зв`язку з чим земельній ділянці було присвоєно кадастровий номер та зареєстровано в Державному земельному кадастрі. Ненормативні правові акти місцевого самоврядування є актами одноразового застосування, вони вичерпують свою дію фактом їхнього виконання, а тому не можуть бути скасовані чи змінені органом місцевого самоврядування після їх виконання.

Позовні вимоги позивача ґрунтуються на тому, що ПОСП «Грунти Полісся» є правонаступником СТОВ «Купищенське». Даний факт повністю не відповідає дійсності, а також самим позивачем в іншому судовому провадженні зазначається, що ПОСП «Грунти Полісся» не являється правонаступником СТОВ «Купищенське», що відображено в Постанові Житомирського апеляційного адміністративного суду від 13 травня 2014 року по справі №806/7514/13-а, яка набрала законної сили. В п.1.1 Статуту ПОСП «Грунти Полісся» зазначено, що Приватно - орендне сільськогосподарське підприємство (надалі - Підприємство), засноване за рішенням засновника, створене на базі власних земель і майна засновника Підприємства та орендованих майна і землі громадян України для виробництва сільськогосподарської продукції та товарів і діє на засадах підприємництва», пунктом 4.6. Статуту передбачено перелік майна, власником якого є підприємство ПОСП «Грунти Полісся», а саме: майна, земельних угідь, коштів, майнових та інших прав, переданих йому замовником (мабуть слід розуміти засновником); майна, земельних угідь, коштів, одержаних в результаті його фінансово- господарської діяльності; інших майна, коштів та прав, набутих на підставах, не заборонених чинним законодавством. Пунктом 4.7. зазначено, що майно і земля, передані в оренду Підприємству при реструктуризації СТОВ бувшими його членами, знаходиться в строковому договірному платному сільськогосподарському користуванні і володінні, що дає змогу дійти висновку, що майно, яке перебувало у власності СТОВ, не передано у власність ПОСП «Грунти Полісся», а лише могло бути передано в оренду від СТОВ, Підприємство є власником лише того майна, яке йому передано від засновника фізичної особи ОСОБА_1 , та того майна, яке буде набуте в результаті діяльності ПОСП. Статут юридичної особи є одностороннім актом цієї юридичної особи, який не є підставою правонаступництва щодо іншої юридичної особи, якщо таке правонаступництво не виникло відповідно до закону (Позиція ВСУ у Постанові ВП ВС від 01.09.2020 № 907/29/19 (12-17гс20).

Немає підтвердження правонаступництва від СТОВ «Купищенське» до ПОСП «Грунти Полісся» і Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб- підприємців та громадських формувань в пункті «Дані про юридичних осіб, правонаступником яких зареєстрована юридична особа: повне найменування, ідентифікаційний код», де відсутня будь-яка інформація про таких юридичних осіб. В позові немає жодного належного доказу, який би підтверджував перехід прав (реорганізацію) від КСП «Купищенське» до СТОВ «Купищенське ».

У позовній заяві Позивач просить скасувати наказ і рішення, аргументуючи тим, що оспорювані земельні ділянки перебувають у законній власності ПОСП «Грунти Полісся», що не відповідає дійсності та не підтверджується будь якими належними доказами.

Надані до позовної заяви копії Державного акта на право колективної власності на землю з додатками, викликають у відповідача сумнів у їх достовірності за сукупності певних фактів, а саме: до Державного акта додано копію документу невідомого походження про зміни в межах земельних ділянок, який не містить підпису інженера- землевпорядника та печатки, яка засвідчує підпис, а також дати внесення запису, в архівній копії Державного акту в аналогічному додатку, отриманому на запит Ушомирської сільської ради від відділу у Коростенському районі Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області, не міститься жодних дописів, які б свідчили про внесення будь-яких змін в межах земельних ділянок, сам той факт, що дані про зміну в межах земельних ділянок на підставі рішення сільської ради, за яким земельні ділянки надавались у власність підприємству, відмінному від того, що зазначене в Державному акті, викликає сумнів з приводу його достовірності та справжності.

В позовній заяві Позивач посилається на рішення чотирнадцятої сесії двадцять третього скликання Купищенської сільської ради від 09 березня 2001 року без номера «Про передачу земель резерву та земель запасу у колективну власність СТОВ «Купищенське»», в якому сільська рада вирішила передати сільськогосподарському товариству з обмеженою відповідальністю «Купищенське» землі резерву 302,9 га, землі запасу 215,3 га по угіддях, згідно додатку, який відсутній, у вказаному рішенні е зазначено, на яких умовах передаються земельні ділянки, а саме: у власність чи користування.

Враховуючи вищезазначене та взявши до уваги той факт, що саме по собі рішення без вчинення певних дій, обумовлених в цьому рішенні, не породжує у Позивача виникнення права власності на земельні ділянки, а також того факту що Державний акт на землю, наданий Позивачем, не містить будь-яких згадувань про внесення змін чи виготовлення нового Акту, можна дійти висновку, що до СТОВ «Купищенське» не перейшло право власності на зазначені земельні ділянки, так як не було виконано вимог цього самого рішення.

Державний акт на право колективної власності СТОВ «Купищанське» не видавався та не реєструвався, а наявність рішення не породжує у Позивача виникнення права власності на земельні ділянки. Наданий до позовної заяви Державний акт виданий КСП «Купищанське», яке припинено, землі розпайовані, саме тому даний Державний акт втратив свою чинність.

Позивачем не доведено належними доказами приналежність оспорюваних земельних ділянок в їх розмірі та розташуванні саме до тих земель, які відображені в Державному акті на право колективної власності на землю ІІ-ЖТ № 000087 від 27.05.1997 року.

Вважає, що скасування рішень сесії Ушомирської сільської ради потягне за собою порушення прав громадян, яким надано дозвіл на виготовлення проектів із землеустрою щодо відведення у власність земельних ділянок.

Просив у задоволенні позову відмовити в повному обсязі.

Відповідач - Головне управління Держгеокадастру у Житомирській області, подав відзив на позовну заяву, в якому вказав, що Кабінет Міністрів України на виконання Законів України «Про добровільне об`єднання територіальних громад» та «Про місцеве самоврядування в Україні», розпорядженням від 31 січня 2018 р. № 60-р прийняв рішення щодо питання передачі земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності у комунальну власність об`єднаних територіальних громад.

Розпорядженням Держгеокадастру було доручено розпочати з 1 лютого 2018 року передачу усіх земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності в комунальну власність відповідних об`єднаних територіальних громад, крім тих земельних ділянок, які не можуть бути передані у комунальну власність. У випадку якщо земельні ділянки не сформовані, Держгеокадастру доручається забезпечити їх формування шляхом інвентаризації. До передачі земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності у комунальну власність розпорядження землями сільськогосподарського призначення при передачі в користування (виключно шляхом проведення аукціонів) або у власність, здійснювати за погодженням з об`єднаними територіальними громадами та після прийняття ними рішення.

Проведення інвентаризації, ніяким чином не обмежує Позивача у праві користування йому належної земельної ділянки відповідно до Державного акту на право постійного користування. Згідно п.1 Наказу Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру від 15.03.2018 № 45 наказано провести у 2018 році інвентаризацію на території об`єднаних територіальних громад згідно з додатком 1, несформованих земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності та земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності, відомості про які відсутні у Державному земельному кадастрі, крім земель, які знаходяться в постійному користуванні державних підприємств, установ та організацій, що відповідно і було виконано. На час проведення інвентаризації законодавством не визначено такої форми власності як колективна, а відповідно після 01.01.2013 року землями сільськогосподарського призначення за межами населених пунктів, які є землями державної форми власності стало розпоряджатися Головне управління Держгеокадастру у Житомирській області, відтак правомірною була передача у комунальну власність спірних земельних ділянок.

Вказав, що оскаржуваний наказ є актом індивідуальної дії, вичерпує дію після реєстрації права. Право на оскарження наказів Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області надано особі, щодо якої вони прийняті, тобто, Ушомирській сільській раді.

Оскільки наказ Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області від 22.12.2018 року №6-5008/14-18-СГ за своєю суттю є ненормативним правовим актом одноразового застосування, який вичерпує свою дію фактом його виконання, тому він не може бути скасований чи змінений органом, що його видав, після його виконання, оспорюваний в даній справі наказ не стосується прав, свобод та інтересів Позивача, не спрямований на виникнення щодо нього жодних юридичних наслідків, а тому позовні вимоги є необгрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.

Вважає, що позивачем обрано невірний спосіб захисту свого права, оскільки вказані земельні ділянки перебувають у власності ОТГ та фізичних осіб, то відповідно до правового висновку, викладеного Великою Палатою Верховного Суду у постанові від 11 лютого 2020 року у справі № 922/614/19 (провадження № 12-157гс19), у спорах про витребування майна суд має встановити обставини незаконного вибуття майна власника на підставі наданих сторонами належних, допустимих і достатніх доказів. При цьому, закон не вимагає встановлення судом таких обставин у іншій судовій справі, зокрема не вимагає визнання незаконними рішень, відповідно до яких відбулося розпорядження майном на користь фізичних осіб та юридичних осіб, у яких на підставі цих рішень виникли права. Оскільки вимога про визнання наказів Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області незаконними та їх скасування не є ефективним способом захисту, адже задоволення такої вимоги не призведе до відновлення володіння відповідною земельною ділянкою, то така вимога не є нерозривно пов`язаною з вимогою про витребування земельної ділянки із чужого незаконного володіння.

Вважає, що у Позивача відсутні будь-які права на спірні земельні ділянки. ПОСП «Грунти - Полісся» посилається на те, що воно є правонаступником СТОВ «Купищанське», яке в свою чергу було правонаступником КСП «Купищанське», а вищезгадане СТОВ на підставі рішення Купищенської сільської ради від 09.03.2001 року отримало у колективну власність спірні земельні ділянки.

Вказує на те, що: 1) згідно статті 5 Земельного кодексу України 1990 року земля може належати громадянам на праві колективної власності, суб`єктами якої є колективні сільськогосподарські підприємства, сільськогосподарські кооперативи, садівницькі товариства, сільськогосподарські акціонерні товариства, у тому числі створені на базі радгоспів та інших державних сільськогосподарських підприємств, у колективну власність можуть бути передані землі колективних сільськогосподарських підприємств, сільськогосподарських кооперативів, сільськогосподарських акціонерних товариств, в тому числі створених на базі радгоспів та інших державних сільськогосподарських підприємств, землі садівничих товариств - за рішенням загальних зборів цих підприємств, кооперативів, товариств, відповідно СТОВ «Купищанське» взагалі не могло отримати землю у колективну власність; 2) прийнявши своє рішення Купищанська сільська рада, мала б виготовити правовстановлюючий документ, який би посвідчував право саме СТОВ «Купищанське» на спірні земельні ділянки, однак такого документу немає, державний акт на право колективної власності СТОВ «Купищанське» не видавався та не реєструвався, а наявність самого лише рішення не створює для Позивача будь-якого права. Наявний в матеріалах справи Державний акт був виданий КСП «Купищанське», яке припинено, а землі його розпайовані, а тому вказаний Державний акт втратив свою чинність; 3) твердження Позивача, що він є правонаступником СТОВ «Купищанське», не знаходить свого підтвердження, оскільки згідно витягу з ЄДРЮОФОПГФ щодо ПОСП «Грунти-Полісся», останнє не є правонаступником СТОВа, оскільки у відповідній графі, щодо юридичних осіб, правонаступником яких є ПОСП "Грунти Полісся", в Єдиному державному реєстрі відомості відсутні, в судових рішеннях, які набрали законної сили, по справах №806/2548/14 та №806/7514/13-а, встановлено, що ПОСП «Грунти-Полісся» не є правонаступниками СТОВ «Купищанське» та зазначено, що згідно статуту ПОСП "Грунти Полісся" засноване за рішенням засновника, створене на базі власних землі і майна засновника та орендованих майна і землі в громадян, що викликає сумніви у правомірності дій Позивача, який викладає положення свого статуту так як йому вигідно та вводить суд в оману.

Просив відмовити в задоволенні позову в повному обсязі.

Третя особа ОСОБА_5 надав письмові пояснення, в яких зазначив про те, що позовні вимоги вважає безпідставними, а наказ Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області №6-5008/14-18-СГ від 22.12.2018 року та Рішення Ушомирської сільської ради №№652, 887, 889, 1121 законними і обґрунтованими, оскільки у відповідності з вимогами ст.116,118,121 ЗУ України 04.06.2019 року він звернувся до Ушомирської сільської ради з заявою про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, долучивши до заяви необхідні додатки, визначені ст. 118 ЗК України підстави для відмови у наданні дозволу були відсутні, тому Ушомирською сільською радою було прийнято рішення №634 від 13 червня 2019 року щодо надання йому дозволу на виготовлення проекту землеустрою, ним у встановленому законодавством порядку замовлено та виготовлено проект відведення земельної ділянки площею 2.0 га, при цьому повністю дотримано встановлену законодавством процедуру виготовлення та погодження проекту землеустрою, який отримав всі необхідні позитивні висновки, у зв`язку з чим земельній ділянці було присвоєно кадастровий номер та зареєстровано в Державному земельному кадастрі.

В подальшому звернувся з відповідною заявою від 27.01.2020 року до Ушомирської сільської ради про затвердження проекту із землеустрою щодо відведення ділянки загальною площею 2.0 га у власність для ведення особистого селянського господарства за межами села Жабче з кадастровим номером земельної ділянки 1822382600:07:000:0144, результатом розгляду якої було прийняття Ушомирською сільською радою на пленарному засіданні сесії рішення №889 від 06.02.2020 року Про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність для ведення особистого селянського господарства за межами населених пунктів. В подальшому було зареєстровано право власності та отриманий відповідний витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності, реєстраційний номер витягу 203798793 від 12.03.2020 року. Кадастровий номер земельної ділянки 1822382600:07:000:0144 площа 2,0 га.

Вважає, що позовні вимоги є безпідставними.

Третя особа ОСОБА_6 надав письмові пояснення, в яких зазначив, що вимоги позивача не доведені, не грунтуються на вимогах законодавства, а тому задоволенню не підлягають.

За змістом долученого до позову Державного акту на право колективної власності на землю, Рішенням VII сесії XXII скликання Купищанської сільської ради від 20 травня 1997 року КСП «Купищанське» передано в колективну власність 2227,2 гектарів землі в межах згідно з планом. На підставі даного рішення видано Державний акт на право колективної власності на землю. До даного акту додано Додаток 1 Список громадян - членів колективного сільськогосподарського підприємства. Указом Президента України "Про порядок паювання земель, переданих у колективну власність сільськогосподарським підприємствам і організаціям" №720 від 08.08.1995р. встановлювалося, що сільськогосподарські угіддя, передані у колективну власність, в тому числі, сільськогосподарським підприємствам підлягають паюванню. При цьому право на земельну частку (пай) мали члени колективного сільськогосподарського підприємства, які раніше працювали в ньому і залишаються членами зазначеного підприємства відповідно до списка, що додається до державного акта на право колективної власності на землю.

Таким чином Державний акт на право колективної власності на землю підтверджує виділення під час роздержавлення земель КСП «Купищанське» земельної ділянки, яка стосувалася лише земель колективної власності (які підлягали розпаюванню), а не виділення земель для потреб підприємства в загальному порядку (в користування або у власність), передбаченому Земельним кодексом України. Доказів належності спірних земельних ділянок сільськогосподарським підприємствам на праві власності чи користування позивачем не надано. Відповідно до Статуту, Приватно-орендне сільськогосподарське підприємство «Грунти Полісся» (надалі Підприємство), засноване за рішенням засновника, створене на базі власних землі і майна засновника Підприємства та орендованих майна і землі в громадян України для виробництва сільськогосподарської продукції та товарів і діє на засадах підприємництва (п.1.1). Засновником ПОСП є громадянин України ОСОБА_1 (п.2.1). Зі змісту статуту випливає, що свою діяльність ПОСП здійснює за рахунок власного майна засновника на земельних ділянках, які належать на праві власності особисто ОСОБА_1 , та орендованих в громадян України земельних ділянках. Доказів перебування у власності ОСОБА_1 спірних земельних ділянок чи перебування цих ділянок в аренді ПОСП до позову не долучено. Таким чином, твердження позивача, що станом на час винесення наказу управлінням Держгеокадастру «Про передачу земельної ділянку державної власності у комунальну власність» 22 грудня 2018 року спірні земельні ділянки належали на праві колективної власності ПОСП «Грунти Полісся», яке є правонаступником КСП «Купищанське», доказами не підтверджено і є безпідставними, тому оспорювані позивачем рішення, прийняті Головним Управлінням Держгеокадастру у Житомирській області та рішення сесій Ушомирської сільської ради, не порушують прав та інтересів ПОСП «Грунти Полісся» та особисто його засновника ОСОБА_1 ..

Рішення сорок восьмої сесії сьомого скликання Ушомирської сільської ради №1121 від 11.11.2020 року «Про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність для ведення особистого сільськогосподарського господарства за межами населених пунктів», яким ОСОБА_6 передано в безоплатну власність земельну ділянку кадастровий номер 1822382600:07:000:0149, прийняте з дотриманням вимог Земельного кодексу, а тому підстави для його скасування відсутні.

Просив в задоволенні позовних вимог ПОСП «Грунти Полісся» відмовити.

Справу розглянуто за правилами загального позовного провадження.

Представники позивача ОСОБА_1 та ОСОБА_7 позовні вимоги підтримали. Пояснили, що позивач є правонаступником СТОВ "Купищенське", яке мало у власності спірні земельні ділянки, що підтверджено Державним актом. Позивач як правонаступник отримав право і на земельні ділянки, однак наказом відповідача-1 вони були передані відповідачеві-2, який своїми рішеннями передав їх у власність третіх осіб. Ці рішення порушують права позивача як власника, тому підлягають скасуванню.

Представник Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області (відповідач-1) ОСОБА_2 позовні вимоги не визнав, пояснив, що відповідно до діючого земельного законодавства відповідачем було проведено інвентаризацію земель, видано оспорений наказ, який має одноразову дію. Позивач не є правонаступником колективного сільськогосподарського підприємства, якому належали землі, тому не має і права власності на ці землі.

Представник Ушомирської сільської ради Коростенського району Житомирської області (відповідач-2) ОСОБА_3 позовні вимоги не визнав, пояснив, що відповідач, набувши право власності на земельні ділянки, відповідно до наданих повноважень передала їх у власність третіх осіб відповідно до актів разової дії, які втратили свою дію після фактичного виконання. Позивач не є правонаступником підприємства, яке мало право власності на земельні ділянки, отже і його майна, що підтверджено судовими рішеннями. Землі могли бути лише передані в оренду членами СТОВ. Статут підприємства не є доказом права власності. Таке право мало бути зареєстровано. Державний акт, на який посилається позивач, вичерпав свою дію фактом розпаювання земель.

Представник ОСОБА_6 ОСОБА_8 пояснив, що позовні вимоги не грунтуються на вимогах законодавства. Державний акт, ан який посилається позивач, підтверджує право колективної власності КСП "Купищенське", згідно його додатку землі належали конкретним членам КСП, які в подальшому були розпайовані та приватизовані членами КСП. В Статуті позивача не йоде мова про майно КСП. ОСОБА_6 законно отримав земельну ділянку та зареєстрував своє право.

Представник ОСОБА_5 ОСОБА_9 пояснив, що Державний акт посвідчує право колективної власності, про правонаступництво позивач мова йти не може. Судовими рішеннями в інших справах встановлено, що позивач не є правонаступником власника, Державний акт не є доказом належного закріплення земельних ділянок. Землі КСп були розпайовані між його членами та пенсіонерами. ОСОБА_5 земельна ділянка була виділена відповідно до вимог законодавства.

Представники відповідачів та третіх осіб проти задоволення позовних вимог заперечили, вважають їх безпідставними та необгрунтованими.

Вислухавши пояснення представників сторін, дослідивши подані сторонами письмові докази, проаналізувавши їх в сукупності, судом встанволено наступне:

Між сторонами виник спір щодо права на земельні ділянки, який регулюється положеннями законодавства в сфері земельних правовідносин.

Позивач заявив про своє право власності на земельні ділянки, які нормативно-правовим актом відповідача-1 були передані у комунальну власність відповідача-2, яким в подальшому були виділені третім особам.

Позивач ставить питання про скасування прийнятих відповідачами нормативних актів, посилаючись та існування його права на спірні земельні ділянки, яке виникло раніше.

За таких обставин, позивач має довести існування в нього права на спірне нерухоме майно, рішення про розпорядження яким було прийнято відповідачами.

Свої вимоги позивач обгрунтовує положеннями ст.14,19 Конституції України, 80,82-84,116 Земельного кодексу України, своє право на спірні земельні ділянки - фактом правонаступництва майна СТОВ "Купищенське", якому 302,9 га земель резерву та 215,3 га земель запасу були передані у колективну власність рішенням 14-ої сесії 23 скликання Купищенської сільської ради від 09.03.2001 року "Про передачу земель резерву та земель запасу у колективну власність СТОВ "Купищенське".

Рішенням 7-ої сесії XXII скликання Купищенської сільської ради народних депутатів від 20 травня 1997 року було передано КСП «Купищенське» у колективну власність 2227.2 га в межах згідно з планом та 27 травня 1997 року видано Державний акт на право колективної власності на землю серії 11-ЖТ №000087.

Рішенням загальних зборів засновників СТОВ «Купищенське» від 19 грудня 2005 року СТОВ «Купищенське» було змінено на ПОСП «Грунти Полісся».

Позивач вважає, що при цьому всі права та обов`язки СТОВ «Купищенське» перейшли до ПОСП «Грунти Полісся», в тому числі і право власності на вищевказані земельні ділянки, як правонаступнику, що передбачено в Статуті ПОСП «Грунти Полісся» (п.4.4 Статуту).

Факт передачі та належності ПОСП «Грунти Полісся» земель резерву в розмірі 302,9 га та земель запасу в розмірі 215,3 га підтверджує викопіюваннями з державної карти земельних ділянок Держгеокадастру за 2007 рік.

Відповідачі факт правонаступництва прав особи, якій належали спірні земельні ділянки оспорюють, посилаючись на преюдиційне судове рішення, якими встановлено відсутність правонаступництва, та різні організаційні форми юридичних осіб позивача та тих, правонаступником яких він себе вважає, що виключає перехід до нього прав, і в першу чергу майнових, попередніх суб`єктів.

Організаційною формою позивача, згідно Свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи серія АОО №482880, є приватно-орендне сільськогосподарське підприємство.

Частиною 1 ст. 63 ГК України визначено види та організаційні форми підприємств.

Залежно від форм власності, передбачених законом, в Україні можуть діяти підприємства таких видів: приватне підприємство, що діє на основі приватної власності громадян чи суб`єкта господарювання (юридичної особи); підприємство, що діє на основі колективної власності (підприємство колективної власності); комунальне підприємство, що діє на основі комунальної власності територіальної громади; державне підприємство, що діє на основі державної власності; підприємство, засноване на змішаній формі власності (на базі об`єднання майна різних форм власності); спільне комунальне підприємство, що діє на договірних засадах спільного фінансування (утримання) відповідними територіальними громадами - суб`єктами співробітництва.

Відповідно до ч.1 ст.113 ГК України приватним підприємством визнається підприємство, що діє на основі приватної власності одного або кількох громадян, іноземців, осіб без громадянства та його (їх) праці чи з використанням найманої праці. Приватним є також підприємство, що діє на основі приватної власності суб`єкта господарювання - юридичної особи.

Формами юридичних осіб, про правонаступництво яких заявляє позивач, були колективне сільськогосподарське підприємство (КСП "Купищенське") та сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю (СТОВ "Купишенське").

Відповідно до положень ст.3,5 Земельного кодексу України (1990 р.) до 01.01.2002 року передбачалось, що власність в Україні мала три форми: державну, колективну, приватну; суб`єктами права колективної власності на землю були колективні сільськогосподарські підприємства, сільськогосподарські кооперативи, садівницькі товариства, сільськогосподарські акціонерні товариства, в тому числі створені на базі радгоспів та інших державних сільськогосподарських підприємств.

З 01.01.2002 року відповідно до чинного Земельного кодексу України (2001 р.) земля в Україні може перебувати у приватній, комунальній та державній власності. Стаття 80 ЗКУ передбачає, що суб`єктами права власності на землю є: а) громадяни та юридичні особи - на землі приватної власності; б) територіальні громади, які реалізують це право безпосередньо або через органи місцевого самоврядування, - на землі комунальної власності; в) держава, яка реалізує це право через відповідні органи державної влади, - на землі державної власності.

Право власності на землю юридичних осіб визначено положеннями статті 82 ЗКУ, відповідно до якої юридичні особи (засновані громадянами України або юридичними особами України) можуть набувати у власність земельні ділянки для здійснення підприємницької діяльності у разі: а) придбання за договором купівлі-продажу, ренти, дарування, міни, іншими цивільно-правовими угодами; б) внесення земельних ділянок її засновниками до статутного капіталу; в) прийняття спадщини; г) виникнення інших підстав, передбачених законом.

Юридичні особи набувають право власності на земельні ділянки із земель державної або комунальної власності за рішеннями органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування; право на земельну ділянку у юридичної особи виникає з моменту державної реєстрації цього права (стаття 125 Земельного кодексу України); документи, що посвідчують право на земельну ділянку зазначені в статті 126 Земельного кодексу України.

Землі колективних сільськогосподарських підприємств підлягали розподілу між працівниками та пенсіонерами такого підприємства та не могли передаватися на праві приватної власності цьому підприємству або його правонаступникам (правові позиції ВГС у справі № 2-19/1511-2009, постанова від 17.03.2011 року, у справі № 4/164, постанова від 13.12.2011 року).

Відповідно до Статуту СТОВ "Купищенське", вказане ТОВ є підприємством, утвореним на засадах угоди громадянами України, юридичними особами шляхом об`єднання їх майнових, земельних паїв, власних коштів для підприємницької діяльності з метою одержання прибутку, нарощування виробництва сільськогосподарської та іншої продукції і товарів.

Доказів належності вказаному підприємсту на праві приватної власності вказаних в позовній заяві земельних ділянок, що підтверджено визначеними законодавством правовстановлюючими документами, позивачем не подано.

Згідно Статуту ПОСП "Грунти Полісся" вказане підприємство засноване за рішенням засновника, створене на базі власних землі і майна засновника підприємства та орендованих майна і землі в громадян України для виробництва сільськогосподарської продукції та товарів і діє на засадах підприємництва (п.1.1), засновником є громадянин України ОСОБА_1 (п.2.1), склад майна підприємства визначено в п.4.5, 4.6 Статуту. В складі такого майна зазначено земельні угіддя, передані йому засновником, одержані в результаті його фінансово-господарської діяльності. Згідно п.4.7 Статуту, земля, передана в оренду підприємству при рестуктуризації СТОВ бувшими його членами, знаходиться в строковому договірному платному сільськогосподарському користуванні і володінні.

Доказів належності спірних земельних ділянок засновнику підприємства чи одержання їх в результаті його фінансово-господарської діяльності, що підтверджено відповідними правостановлюючими документами, позивачем не подано.

Не є доведеними і доводи позивача про правонаступництво щодо СТОВ "Купищенське", оскільки судовим рішенням в справі №806/7514/13-а, стороною в якій був позивач, встановлено, що ПОСП "Грунти Полісся" не є правонаступником СТОВ "Купищенське". У вказаній справі було встановлено, що підтверджується постановою Житомирського апеляційного адміністративного суду від 13.05.2014 року, що згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців включено відомості про юридичну особу ПОСП "Грунти Полісся" 04.04.2006 року; щодо юридичних осіб, правонаступником яких є ПОСП "Грунти Полісся" в Єдиному державному реєстрі відомості відсутні; згідно статуту, ПОСП "Грунти Полісся" засноване за рішенням засновника, створене на базі власних землі і майна засновника та орендованих майна і землі в громадян; засновником підприємства є ОСОБА_10 ; пунктом 4.4 Статуту передбачено, що підприємство не є правонаступником СТОВ "Купищенське".

Враховуючи вищевказане, суд дійшов висновку, що позивачем не доведено існування права на спірні земельні ділянки, що позбавляє його права звернення з вимогами щодо скасування рішень відповідачів, які стосуються вказаного майна. Отже, заявлені вимоги є безпідставними, тому задоволенню не підлягають.

На підставі викладеного, керуючись ст.263-265 ЦПК України, 80,82,125,126 ЗК України,

В И Р І Ш И В :

В задоволенні позовних вимог про скасування наказу та рішення відмовити.

Заходи забезпечення позову, застосовані згідно ухвали Коростенського міськрайонного суду Житомирської області від 08.12.2020 року, у виді заборони Ушомирській сільській раді Коростенського району Житомирської області вчиняти будь-які дії щодо розпорядження (передачу в оренду, у власність продажу і т.п.) земельними ділянками за кадастровими номерами: 1822382600:08:000:0176 площею 23,6265 га, 1822382600:03:000:0068 площею 13,6818 га, 1822382600:04:000:0159 площею 46,3345 га, 1822382600:05:000:0137 площею 20,1886 га, 1822382600:07:000:0138 площею 21,7883 га, 1822382600:08:000:0181 площею 7,6905 га, 1822382600:08:000:0182 площею 1,2885 га, 1822382600:03:000:0071 площею 10,4668 га, 1822382600:03:000:0070 площею 0,7350 га, 1822382600:07:000:0137 площею 7,9375 га, 1822382600:04:000:0170 площею 3,6921 га, 1822382600:02:000:0080 площею 10,8971 га, 1822382600:02:000:0081 площею 11,2980 га, 1822382600:08:000:0183 площею 3,7088 га, 1822382600:07:000:0139 площею 16,9852 га, а всього загальною площею 200,3192 га, які розташовані на території Купищенської сільської ради Коростенського району Житомирської області, скасувати.

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку в 30-денний строк, який обчислюється з дня складання повного рішення. Учасник справи, якому повне рішення не було вручено у день його складання, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, а в разі подання апеляційної скарги - після розгляду справи апеляційним судом, якщо рішення не було скасовано .

Сторони та учасники:

Позивач ПОСП "Грунти Полісся", місце знаходження: с.Жабче Коростенського району Житомирської області, ЄДРПОУ 00846079,

Відповідачі ГУ Держгеокадастру у Житомирській області, місце знаходження: м.Житомир вул.Довженка,45, ЄДРПОУ 39765513

Ушомирська сільська рада Коростенського району Житомирської області, місце знаходження: с.Ушомир, вул.Березюка, 15, ЄДРПОУ 04348131

Треті особи : ОСОБА_4 , місце проживання: АДРЕСА_1 ,

ОСОБА_5 , місце проживання: АДРЕСА_2 .

Суддя Волкова Н.Я.

СудКоростенський міськрайонний суд Житомирської області
Дата ухвалення рішення26.05.2022
Оприлюднено24.06.2022
Номер документу104667743
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із земельних відносин, з них: спори про припинення права власності на земельну ділянку

Судовий реєстр по справі —279/6017/20

Рішення від 26.05.2022

Цивільне

Коростенський міськрайонний суд Житомирської області

Волкова Н. Я.

Рішення від 26.05.2022

Цивільне

Коростенський міськрайонний суд Житомирської області

Волкова Н. Я.

Ухвала від 21.12.2021

Цивільне

Коростенський міськрайонний суд Житомирської області

Волкова Н. Я.

Ухвала від 21.12.2021

Цивільне

Коростенський міськрайонний суд Житомирської області

Волкова Н. Я.

Ухвала від 16.12.2021

Цивільне

Коростенський міськрайонний суд Житомирської області

Волкова Н. Я.

Ухвала від 18.11.2021

Цивільне

Коростенський міськрайонний суд Житомирської області

Волкова Н. Я.

Ухвала від 04.03.2021

Цивільне

Коростенський міськрайонний суд Житомирської області

Моголівець І. А.

Ухвала від 02.02.2021

Цивільне

Коростенський міськрайонний суд Житомирської області

Моголівець І. А.

Ухвала від 08.12.2020

Цивільне

Коростенський міськрайонний суд Житомирської області

Моголівець І. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні