Ухвала
від 26.11.2021 по справі 522/1936/18
ПРИМОРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ОДЕСИ

Справа № 522/1936/18

Провадження по справі № 1-кс/522/9701/21

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 листопада 2021 року м. Одеса

Слідчий суддя Приморського районного суду м. Одеси ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , за участю прокурора ОСОБА_3 , розглянувши клопотання старшого слідчого з ОВС другого ВРКП СУ ФР ГУ ДФС в Одеській області ОСОБА_4 , по матеріалам кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №32018160000000008 від 25.01.2018, за ознаками вчинення кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 199, ч.ч. 1, 3 ст. 204 КК України, про застосування спеціальної конфіскації до вилучених товаро-матеріальних цінностей, -

ВСТАНОВИВ:

У провадження слідчого судді Приморського районного суду м. Одеси надійшло клопотання клопотання старшого слідчого з ОВС другого ВРКП СУ ФР ГУ ДФС в Одеській області ОСОБА_4 про застосування спеціальної конфіскації до вилучених товаро-матеріальних цінностей, в рамках кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №32018160000000008 від 25.01.2018.

Відповідно до клопотання слідчого, в провадженні СУ ГУ ДФС в Одеській області знаходилось кримінальне провадження № 32018160000000008 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 199, ч.ч. 1, 3 ст. 204 КК України за фактом незаконного виготовлення, подальшого транспортування з метою збуту незаконно виготовленого спирту етилового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, що становлять загрозу для життя і здоровя людей.

Досудовим розслідуванням встановлено, що нагляд за додержанням законів під час здійснення досудового розслідування у формі процесуального керівництва у вказаному кримінальному провадженні здійснюється Одеською обласною прокуратурою.

Під часпроведення досудовогослідства встановлено,що невстановленими особами тривали час здійснюється незаконне зберігання, транспортування, а також переміщення через державний кордон з метою подальшого збуту на території України фальсифікованих підакцизних товарів, недоброякісної сировини (спирту) яка в подальшому використовується для виготовлення фальсифікованої алкогольної продукції. Виготовлена алкогольна продукція може становити загрозу для життя та здоров`я людей, тобто спричинити тяжкі наслідки.

Відомості про дане кримінальне правопорушення внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань на підставі повідомлення Південного регіонального управління ДПС України.

Згідно даного повідомлення, на ділянці відповідності Південного регіонального управління невстановленими особами тривалий час здійснюється незаконне зберігання, транспортування, а також переміщення через державний кордон з метою подальшого збуту на території України фальсифікованих підакцизних товарів, недоброякісної сировини (спирту) яка в подальшому використовується для виготовлення фальсифікованої алкогольної продукції.

Зібраних під час досудового розслідування доказів для доведеності вини у скоєнні злочинів, передбачених ч. 1 ст. 199, ч.ч. 1, 3 ст. 204 КК України недостатньо, а отримати нові докази, які б підтвердили суб`єктивну сторону вчинених кримінальних правопорушень вичерпано.

За результатом досудового розслідування 31.12.2020 кримінальне провадження, внесене до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 32018160000000008 від 25.01.2018, за фактом вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1, 3 ст. 204 КК України - закрито у зв`язку з відсутністю в діянні складу кримінального правопорушення, передбаченого ч.1,3ст.204КК України.

Разом з цим, у ході проведення досудового розслідування 17.08.2017 в ході проведення огляду гаражу № НОМЕР_1 території за адресою: Одеська область, Ізмаїльський район, м. Ізмаїл, 3-й провул. Шевченко, 23б, а саме бочку синього кольору обємом 750 літрів, частково заповнена прозорою рідиною з характерним запахом спирту, каністра білого кольору обємом 20 літрів, заповнена прозорою рідиною з характерним запахом спирту, 18 порожніх полімерних каністр обємом 20 л., 4 порожні бочки обємом 300 л, порожня бочки обємом 500 л., 2 фільтри для очищення рідини, 2 спиртометра побутового, 2 лійки, шланг гофрований довжиною 7 м., шланг діаметром довжиною 3 метри, пляшка обємом 5 літрів порожня.

Згідно висновку криміналістичної експертизи спиртовмісних сумішей № 17-4561 від 24.10.2017, вилученою рідиною є спирт етиловий та спиртовмісна рідина з вмістом етилового спирту від 32,5 до 95% об`ємних, які відповідають вимогам ДСТУ 4221:2003 «Спирт етиловий ректифікований. Технічні умови» та не відповідають вимогам ДСТУ 4700:2006 «Коньяки України. Технічні умови».

Вилучені наведені підакцизні товари, у відповідності до вимог ч. 1 ст. 98 КПК України постановою слідчого визнано речовими доказами та передані на відповідальне зберігання ТОВ«Базука», ТОВ «Укрєвротранзит», ПП «Імпо-укр-груп» та ПП «Клєст».

Ухвалою Приморського районного суду м. Одеси накладено арешт на перелічені виявлені та вилучені підакцизні товари.

На час звернення до суду з клопотанням про спеціальну конфіскацію речових доказів, до слідчого та прокурора у проваджені будь-яких заяв та клопотань щодо оскарження дій та повернення вилученого майна, не надходило.

Відповідно до ст. 226.2 Податкового кодексу України наявність наклеєної в установленому порядку марки акцизного податку встановленого зразка на пляшці (упаковці) алкогольного напою та пачці (упаковці) тютюнового виробу є однією з умов для ввезення на митну територію України і продажу таких товарів споживачам, а також підтвердженням сплати податку та легальності ввезення товарів.

Згідно ст. 226.10 Податкового кодексу України передбачено, що не підлягають маркуванню: алкогольні напої і тютюнові вироби, які постачаються для реалізації магазинам безмитної торгівлі безпосередньо вітчизняними виробниками такої продукції за прямими договорами, укладеними між вітчизняними виробниками алкогольних напоїв і тютюнових виробів і власниками магазинів безмитної торгівлі. При цьому переміщення алкогольних напоїв і тютюнових виробів, що спрямовуються виробниками до магазинів безмитної торгівлі, здійснюється під митним контролем із застосуванням заходів гарантування доставки; алкогольні напої і тютюнові вироби, які ввозяться в Україну і розміщуються у митному режимі магазину безмитної торгівлі.

Маркування алкогольних напоїв та тютюнових виробів здійснюється марками акцизного податку, зразки яких затверджуються Кабінетом Міністрів України.

Таким чином, відповідно до ст. 226.11 ПКУ ввезення на митну територію України, зберігання, транспортування, прийняття на комісію з метою продажу та продаж на митній території України не маркованих в установленому порядку алкогольних напоїв та тютюнових виробів забороняються.

Відповідно до ст. 96-1 КК України спеціальна конфіскація полягає у примусовому безоплатному вилученні за рішенням суду у власність держави грошей, цінностей та іншого майна у випадках, визначених цим Кодексом, за умови вчинення умисного кримінального правопорушення або суспільно небезпечного діяння, що підпадає під ознаки діяння, передбаченого Особливою частиною цього Кодексу, за які передбачено основне покарання у виді позбавлення волі або штрафу понад три тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, а так само передбаченого частиною першою статті 150, статтею 154, частинами другою і третьою статті 159-1, частиною першою статті 190, статтею 192, частиною першою статей 204, 209-1, 210, частинами першою і другою статей 212, 212-1, частиною першою статей 222, 229, 239-1, 239-2, частиною другою статті 244, частиною першою статей 248, 249, частинами першою і другою статті 300, частиною першою статей 301, 302, 310, 311, 313, 318, 319, 362, статтею 363, частиною першою статей 363-1, 364-1, 365-2 цього Кодексу.

Відповідно до п. 2 ч. 3 ст. 96-1 КК України, у випадках, коли об`єктом спеціальної конфіскації є майно, вилучене з цивільного обороту, вона може бути застосована на підставі ухвали суду, постановленої в порядку частини дев`ятої статті 100 Кримінального процесуального кодексу України, за клопотанням слідчого чи прокурора, якщо кримінальне провадження закривається ними.

Відповідно до ч. 9 ст. 100 КПК України, у разі закриття кримінального провадження слідчим або прокурором питання про спеціальну конфіскацію та долю речових доказів і документів вирішується ухвалою суду на підставі відповідного клопотання, яке розглядається згідно із статтями 171-174 цього Кодексу. При цьому:

1) гроші, цінності та інше майно, які підшукані, виготовлені, пристосовані або використані як засоби чи знаряддя вчинення кримінального правопорушення та/або зберегли на собі його сліди, конфіскуються, крім випадків, коли власник (законний володілець) не знав і не міг знати про їх незаконне використання. У такому разі зазначені гроші, цінності та інше майно повертаються власнику (законному володільцю);

2) гроші, цінності та інше майно, які призначалися (використовувалися) для схиляння особи до вчинення кримінального правопорушення, фінансування та/або матеріального забезпечення кримінального правопорушення або винагороди за його вчинення, конфіскуються;

3) майно, що було предметом кримінального правопорушення, пов`язаного з незаконним обігом, та/або вилучене з обігу, передається відповідним установам або знищується;

4) майно, яке не має ніякої цінності і не може бути використане, знищується, а у разі необхідності - передається до криміналістичних колекцій експертних установ або заінтересованим особам на їх прохання;

5) гроші, цінності та інше майно, що були предметом кримінального правопорушення або іншого суспільно небезпечного діяння, конфіскуються, крім тих, які повертаються власнику (законному володільцю), а якщо його не встановлено - переходять у власність держави в установленому Кабінетом Міністрів України порядку;

6) гроші, цінності та інше майно, що одержані фізичною або юридичною особою внаслідок вчинення кримінального правопорушення та/або є доходами від нього, а також майно, в яке їх було повністю або частково перетворено, конфіскуються;

6-1) майно (грошові кошти або інше майно, а також доходи від них) засудженого за вчинення корупційного злочину, легалізації (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом, його пов`язаної особи конфіскується, якщо в суді не підтверджено законність підстав набуття прав на таке майно.

7) документи, що є речовими доказами, залишаються в матеріалах кримінального провадження протягом усього часу їх зберігання.

Враховуючи, що вилучені у ході обшуку товаро-матеріальних цінності відносяться до обмежено оборотоздатних обєктів, для здійснення правочинів з якими вимагається спіціальний дозвіл (ліцензія) зокрема, для торгівлі алкогольними напоями і тютюновими виробами, являются речовими доказоми у кримінальному провадженні та не відповідають вимогам ДСТУ 4221:2003 «Спирт етиловий ректифікований. Технічні умови», необхідно застосувати спеціальну конфіскацію до вилучених товаро-матеріальних цінностей які зазначені в клопотанні.

Позиція учасників судового розгляду.

Прокурор у судовому засіданні підтримав клопотання в повному обсязі, просив його задовольнити з наведених підстав.

Вивчивши матеріали, які обґрунтовують доводи клопотання, вислухавши думки учасників кримінального провадження, приходжу до висновку, що клопотання слідчого підлягає задоволенню з наступних підстав.

Мотиви суду.

Вилучені товаро-матеріальні цінності, відповідно до ст. 98 ч. 1 КПК України, містять відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження.

Відповідно до ст. 96-1 КК України спеціальна конфіскація полягає у примусовому безоплатному вилученні за рішенням суду у власність держави грошей, цінностей та іншого майна у випадках, визначених цим Кодексом, за умови вчинення умисного кримінального правопорушення або суспільно небезпечного діяння, що підпадає під ознаки діяння, передбаченого Особливою частиною цього Кодексу, за які передбачено основне покарання у виді позбавлення волі або штрафу понад три тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, а так само передбаченого частиною першою статті 150, статтею 154, частинами другою і третьою статті 159-1, частиною першою статті 190, статтею 192, частиною першою статей 204, 209-1, 210, частинами першою і другою статей 212, 212-1, частиною першою статей 222, 229, 239-1, 239-2, частиною другою статті 244, частиною першою статей 248, 249, частинами першою і другою статті 300, частиною першою статей 301, 302, 310, 311, 313, 318, 319, 362, статтею 363, частиною першою статей 363-1, 364-1, 365-2 цього Кодексу.

Відповідно до п. 2 ч. 3 ст. 96-1 КК України, у випадках, коли об`єктом спеціальної конфіскації є майно, вилучене з цивільного обороту, вона може бути застосована на підставі ухвали суду, постановленої в порядку частини дев`ятої статті 100 Кримінального процесуального кодексу України, за клопотанням слідчого чи прокурора, якщо кримінальне провадження закривається ними.

Відповідно до ч. 9 ст. 100 КПК України, у разі закриття кримінального провадження слідчим або прокурором питання про спеціальну конфіскацію та долю речових доказів і документів вирішується ухвалою суду на підставі відповідного клопотання, яке розглядається згідно із статтями 171-174 цього Кодексу. При цьому:

1) гроші, цінності та інше майно, які підшукані, виготовлені, пристосовані або використані як засоби чи знаряддя вчинення кримінального правопорушення та/або зберегли на собі його сліди, конфіскуються, крім випадків, коли власник (законний володілець) не знав і не міг знати про їх незаконне використання. У такому разі зазначені гроші, цінності та інше майно повертаються власнику (законному володільцю);

2) гроші, цінності та інше майно, які призначалися (використовувалися) для схиляння особи до вчинення кримінального правопорушення, фінансування та/або матеріального забезпечення кримінального правопорушення або винагороди за його вчинення, конфіскуються;

3) майно, що було предметом кримінального правопорушення, пов`язаного з незаконним обігом, та/або вилучене з обігу, передається відповідним установам або знищується;

4) майно, яке не має ніякої цінності і не може бути використане, знищується, а у разі необхідності - передається до криміналістичних колекцій експертних установ або заінтересованим особам на їх прохання;

5) гроші, цінності та інше майно, що були предметом кримінального правопорушення або іншого суспільно небезпечного діяння, конфіскуються, крім тих, які повертаються власнику (законному володільцю), а якщо його не встановлено - переходять у власність держави в установленому Кабінетом Міністрів України порядку;

6) гроші, цінності та інше майно, що одержані фізичною або юридичною особою внаслідок вчинення кримінального правопорушення та/або є доходами від нього, а також майно, в яке їх було повністю або частково перетворено, конфіскуються;

6-1) майно (грошові кошти або інше майно, а також доходи від них) засудженого за вчинення корупційного злочину, легалізації (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом, його пов`язаної особи конфіскується, якщо в суді не підтверджено законність підстав набуття прав на таке майно.

7) документи, що є речовими доказами, залишаються в матеріалах кримінального провадження протягом усього часу їх зберігання.

Вивченням клопотання слідчого встановлено, що в провадженні СУ ГУ ДФС в Одеській області перебувають матеріали досудового розслідування, внесені 25.01.2021 до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 32018160000000008, за ознаками вчинення кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 199, ч.ч. 1, 3 ст. 204 КК України.

Санкція ч. 3 ст. 204 КК України передбачає покарання у вигляді позбавлення волі строком до 10 років.

Вказане кримінальне провадження було розпочато щодо невстановлених осіб, які тривалий час здійснююьб незаконне зберігання, транспортування, а також переміщення через державний кордон з метою подальшого збуту на території України фальсифікованих підакцизних товарів, недоброякісної сировини (спирту) яка в подальшому використовується для виготовлення фальсифікованої алкогольної продукції. Виготовлена алкогольна продукція може становити загрозу для життя та здоров`я людей, тобто спричинити тяжкі наслідки.

Перелічі товаро-матеріальні цінності є предметом вчинення злочинів, передбачених ч. 1, 3 ст.204 КК України, а тому мали значення речових доказів у кримінальному провадженні.

За результатом досудового розслідування 31.12.2020 кримінальне провадження, внесене до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 32018160000000008 від 25.01.2018, за фактом вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1, 3 ст. 204 КК України - закрито у зв`язку з відсутністю в діянні складу кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1, 3 ст. 204 КК України.

Крім того, зважаючи на розумність та співрозмірність обмеження права власності завданням кримінального провадження, слідчий суддя виходить з того, що критерії розумності та співрозмірності є оціночними поняттями та визначаються на розсуд слідчого судді. Відповідно до статті 1 Протоколу 1 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод: будь-яке обмеження права власності повинно здійснюватися, зокрема, на умовах, передбачених законом. При цьому, обмеження права власності має переслідувати законну мету за допомогою засобів, які є пропорційними меті (Beyeler проти Італії (Рішення Великої Палати від 5 січня 2000 року, заява № 33202/96, параграф 107).

При цьому, будь-яке втручання державного органу у право на мирне володіння майном повинно забезпечувати «справедливий баланс» між загальним інтересом суспільства та вимогами захисту основоположних прав конкретної особи (серед інших, James та інші проти Сполученого Королівства (Рішення від 21 лютого 1986 року, заява № 8793/79, параграф 50).

Враховуючи наведене, слідчий суддя вважає за необхідно застосувати спеціальну конфіскацію Керуючись ст. ст. 171-174, 376 КПК України, слідчий суддя, -

У Х В А Л И В:

Клопотання слідчого з ОВС другого ВРКП СУ ФР ГУ ДФС в Одеській області ОСОБА_4 , про застосування спеціальної конфіскації до бочки синього кольору обємом 750 літрів, частково заповнена прозорою рідиною з характерним запахом спирту, каністри білого кольору обємом 20 літрів, заповнена прозорою рідиною з характерним запахом спирту, 18 порожніх полімерних каністр обємом 20 л., 4 порожніх бочок обємом 300 л, порожної бочки обємом 500 л, 2фільтрів для очищення рідини, 2 спиртометрів побутових, 2 лійок, шлангу гофрований довжиною 7м, шланги діаметром довжиною 3 метри, пляшки обємом 5 літрів порожної - задовольнити.

Слідчий суддя: ОСОБА_1

26.11.2021

СудПриморський районний суд м.Одеси
Дата ухвалення рішення26.11.2021
Оприлюднено13.02.2023
Номер документу104681844
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про інші клопотання

Судовий реєстр по справі —522/1936/18

Ухвала від 26.11.2021

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Іванов В. В.

Ухвала від 26.11.2021

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Іванов В. В.

Ухвала від 26.11.2021

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Іванов В. В.

Ухвала від 26.11.2021

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Іванов В. В.

Ухвала від 14.12.2021

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Іванов В. В.

Ухвала від 14.12.2021

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Іванов В. В.

Ухвала від 14.12.2021

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Іванов В. В.

Ухвала від 14.12.2021

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Іванов В. В.

Ухвала від 14.12.2021

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Іванов В. В.

Ухвала від 14.12.2021

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Іванов В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні