Рішення
від 18.05.2022 по справі 460/7275/20
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

19 травня 2022 року м. Рівне№460/7275/20

Рівненський окружний адміністративний суд у складі судді Друзенко Н.В. за участю секретаря судового засідання Пилипюк Ю.Ю. та сторін і інших осіб, які беруть участь у справі: позивача: представник не прибув, відповідача: представник Луцюк М.П., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом

Фізичної особи - підприємця ОСОБА_1 доГощанської селищної ради про визнання протиправним та скасування рішення, -

В С Т А Н О В И В:

02.10.2020 Фізична особа - підприємець ОСОБА_1 звернувся в суд з позовом до Липківської сільської ради Гощанського району Рівненської області про визнання протиправним та скасування рішення № 729 від 11.08.2020.

Одночасно з позовом позивач подав до суду заяву про забезпечення позову.

05.10.2020 ухвалою суду в задоволенні заяви позивача про забезпечення позову відмовлено.

Того ж дня, 05.10.2020 ухвалою суду позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження в адміністративній справі №460/7275/20 та вирішено розглянути справу за правилами загального позовного провадження. Також вказаною ухвалою у справі призначене підготовче засідання на 03.11.2020.

03.11.2020 Липківська сільська рада подала заяву про зупинення провадження у справі.

Того ж дня, ухвалою суду провадження у справі було зупинене до набрання законної сили судовим рішенням в адміністративній справі № 460/464/20.

28.01.2022 ухвалою суду було поновлено провадження у справі та призначено підготовче засідання на 17.02.2022.

17.02.2022 ухвалою суду підготовче засідання по справі відкладено на 03.03.2022.

03.03.2022 ухвалою суду продовжено строк підготовчого провадження у справі та відкладено підготовче засідання на 07.04.2022.

06.04.2022 представник відповідача подав до суду заяву про заміну первісного відповідача.

07.04.2022 ухвалою суду замінено первісного відповідача по справі Липківську сільську раду, на правонаступника Гощанську селищну раду; призначено підготовче засідання по справі на 28.04.2022.

21.04.2022 представник відповідача подав до суду відзив на позовну заяву.

27.04.2022 позивач подав до суду клопотання про відкладення судового розгляду справи.

28.04.2022 ухвалами суду, постановленими без виходу до нарадчої кімнати, відмовлено в задоволенні клопотання позивача про відкладення судового розгляду справи, закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті на 10.05.2022.

10.05.2022 до суду від представника позивача надійшло клопотання про відкладення судового розгляду справи.

Того ж дня, 10.05.2022 ухвалою суду, постановленою без виходу до нарадчої кімнати, задоволено клопотання представника позивача про відкладення судового розгляду справи та, відповідно, відкладено судове засідання до 19.05.2022.

19.05.2022 до суду від представника позивача знову надійшло клопотання про відкладення судового розгляду справи.

Того ж дня, 19.05.2022 ухвалою суду, постановленою без виходу до нарадчої кімнати, відмовлено в задоволенні клопотання представника позивача про відкладення судового розгляду справи та вирішено судове засідання провести за відсутності позивача та його представника.

Того ж дня в судовому засіданні судом проголошено вступну та резолютивну частину рішення суду.

За змістом позовної заяви вимоги позивача ґрунтуються на тому, що 11.08.2020 Липківською сільською радою Гощанського району Рівненської області було прийняте рішення № 729 «Про прийняття земельної ділянки у комунальну власність на користь територіальної громади», на підставі якого земельну ділянку з кадастровим номером 5621284400:03:015:0002, площею 13,43га, яка знаходиться в межах села Андрусіїв Гощанського району Рівненської області було прийнято у комунальну власність на користь територіальної громади Липківської сільської ради. Позивач вказує, що оскаржуване рішення прийняте суб`єктом владних повноважень з порушення вимог Конституції України, Земельного кодексу України, Закону України «Про місцеве самоврядування». Також позивач зазначає, що спірне рішення органу місцевого самоврядування прийняте всупереч рішенню Рівненського окружного адміністративного суду від 21.07.2020 по справі № 460/464/20. Крім того, позивач стверджує, що оскаржуване рішення порушує його права, оскільки земельну ділянку, відносно якої прийняте таке рішення, останній використовує в своїй господарській діяльності на підставі Договору оренди водного об`єкта від 01.06.2009 та Договору оренди землі від 09.03.2009. За наведених обставин, просив позовні вимоги задовольнити в повному обсязі.

Згідно з відзивом на позовну заяву та поясненнями представника в судовому засіданні відповідач заперечив проти позовних вимог та просив в задоволенні позову відмовити повністю. Свої заперечення обґрунтував тим, що з моменту набрання чинності Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення системи управління та дерегуляції у сфері земельних відносин» від 28.04.2021 №1423-IX, тобто з 27.05.2021, набрав чинності і пункт 24 Розділу Х «Перехідні положення» Земельного кодексу України, згідно з яким землями комунальної власності територіальних громад вважаються всі землі державної власності, розташовані за межами населених пунктів у межах таких територіальних громад. Таким чином, відповідач зазначив, що спірна земельна ділянка в силу вимог закону перейшла у комунальну власність Гощанської територіальної громади, до якої була приєднана Липківська сільська рада (рішення якої оскаржується), на підставі рішення Гощанської селищної ради від 08.12.2020 №9. Відтак, єдиним власником, розпорядником та орендодавцем земельної ділянки, щодо якої прийняте оскаржуване рішення, є Гощанська територіальна громада в особі Гощанської селищної ради. З огляду на вказане, відповідач ствердив, що задоволення позовних вимог не спричинить жодних правових наслідків, оскільки в даному випадку питання переходу земельних ділянок, які знаходяться за межами населених пунктів, до комунальної власності територіальних громад врегульоване на законодавчому рівні і не потребує прийняття будь-яких додаткових рішень органом місцевого самоврядування. Окремо відповідач наголосив на тому, що строк дії договору оренди водного об`єкта від 01.06.2009 та договору оренди землі від 09.03.2009, на які позивач покликається у позовній заяві, закінчився, вказані договори не були пролонговані, а тому з березня 2019 року позивач не є законним користувачем спірної земельної ділянки. З наведених підстав, просив в задоволенні позову відмовити повністю.

Заслухавши представника відповідача, дослідивши подані письмові докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, суд виходить з наступного.

Обставини справи, встановлені судом:

11.08.2020 Липківською сільською радою прийняте рішення №729 «Про прийняття земельної ділянки у комунальну власність на користь територіальної громади», на підставі якого вирішено прийняти у комунальну власність на користь територіальної громади, Липківська сільська рада, земельну ділянку площею 13,43 га, а саме: земельну ділянку кадастровий номер 5621284400:03:015:0002, площею 13,43га, яка знаходиться в межах села Андрусіїв Гощанського району Рівненської області.

Позивач, не погоджуючись з таким рішенням та вважаючи, що воно порушує його права, звернувся до суду з цим позовом.

Вирішуючи даний спір та надаю оцінку встановленим обставинам, суд виходить з такого.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно зі статтею 14 Конституції України, земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави. Право власності на землю гарантується. Це право набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.

Частиною першою статті 3 Земельного кодексу України (далі ЗК України) встановлено, що земельні відносини регулюються Конституцією України, цим Кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.

Стаття 12 ЗК України, в редакції, чинній на момент прийняття оскаржуваного рішення, регламентувала, що до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить:

а) розпорядження землями територіальних громад;

б) передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодексу;

в) надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу;

г) вилучення земельних ділянок із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу;

ґ) викуп земельних ділянок для суспільних потреб відповідних територіальних громад сіл, селищ, міст;

д) організація землеустрою;

е) координація діяльності місцевих органів земельних ресурсів;

є) здійснення контролю за використанням та охороною земель комунальної власності, додержанням земельного та екологічного законодавства;

ж) обмеження, тимчасова заборона (зупинення) використання земель громадянами і юридичними особами у разі порушення ними вимог земельного законодавства;

з) підготовка висновків щодо вилучення (викупу) та надання земельних ділянок відповідно до цього Кодексу;

и) встановлення та зміна меж районів у містах з районним поділом;

і) інформування населення щодо вилучення (викупу), надання земельних ділянок;

ї) внесення пропозицій до районної ради щодо встановлення і зміни меж сіл, селищ, міст;

й) вирішення земельних спорів;

к) вирішення інших питань у галузі земельних відносин відповідно до закону.

Норми статті 12 ЗК України узгоджуються із приписами Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.1997 № 280/97-ВР (далі - Закон № 280/97-ВР), який визначає засади організації та діяльності органів та посадових осіб місцевого самоврядування.

Так, пункт 34 частини першої статті 26 Закону № 280/97-ВР встановлює, що до компетенції сільської ради належить вирішення (виключно на пленарних засіданнях) відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.

При цьому, частиною першою статті 46 Закону № 280/97-ВР передбачено, що сільська, селищна, міська, районна у місті (у разі її створення), районна, обласна рада проводить свою роботу сесійно. Сесія складається з пленарних засідань ради, а також засідань постійних комісій ради.

Також частинами першою та другою статті 59 Закону № 280/97-ВР встановлено, що рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.

Рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом. При встановленні результатів голосування до загального складу сільської, селищної, міської ради включається сільський, селищний, міський голова, якщо він бере участь у пленарному засіданні ради, і враховується його голос.

Враховуючи наведені вище норми права, суд приходить до висновку про те, що в спірних правовідносинах Липківська сільська рада, як орган місцевого самоврядування, була наділена повноваженнями на вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин (в т.ч. розпорядження землями відповідної територіальної громади) шляхом прийняття нормативних та інших актів у формі рішень.

Відповідно до частин першої, другої статті 83 ЗК України (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин), землі, які належать на праві власності територіальним громадам сіл, селищ, міст, є комунальною власністю.

У комунальній власності перебувають:

а) усі землі в межах населених пунктів, крім земельних ділянок приватної та державної власності;

б) земельні ділянки, на яких розташовані будівлі, споруди, інші об`єкти нерухомого майна комунальної власності незалежно від місця їх розташування.

Як слідує із змісту оскаржуваного рішення, воно було прийняте Липківською сільською радою відповідно до рішення Гощанської районної ради Рівненської області від 18.12.2019 №544 «Про встановлення (зміну) меж села Андрусіїв на території Липківської сільської ради Гощанського району Рівненської області».

Так, рішенням Гощанської районної ради Рівненської області (сьомого скликання) від 18.12.2019 №544 «Про встановлення (зміну) меж села Андрусіїв на території Липківської сільської ради Гощанського району Рівненської області» був затверджений проект землеустрою щодо встановлення (зміни) меж села Андрусіїв на території Липківської сільської ради Гощанського району Рівненської області; внесені зміни в межі села Андрусіїв на території Липківської сільської ради Гощанського району Рівненської області, включивши в межі села Андрусіїв 108,2770 гектара земель згідно з додатком та затверджено територію села Андрусіїв загальною площею 198,0770 гектарів.

Вказана вище обставина встановлена рішенням Рівненського окружного адміністративного суду від 21.07.2020 по справі № 460/464/20, яке набрало законної сили, а тому згідно з приписами частини четвертої статті 78 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) не потребує доказування.

Тобто, прийняття Липківською сільською радою спірного рішення було зумовлено зміною меж села Андрусіїв на території Липківської сільської ради Гощанського району Рівненської області, за наслідком чого земельна ділянка з кадастровим номером 5621284400:03:015:0002 була включена в межі відповідного населеного пункту. Доказів на підтвердження протилежного сторонами суду не надано та судом в ході розгляду справи не встановлено.

Відтак, враховуючи, що земельна ділянка з кадастровим номером 5621284400:03:015:0002 на підставі рішення Гощанської районної ради Рівненської області від 18.12.2019 №544 увійшла в межі села Андрусіїв на території Липківської сільської ради Гощанського району Рівненської області, то в силу вимог статті 83 ЗК України така земельна ділянка перейшла у власність територіальної громади відповідного села та, відповідно, стала комунальною власністю.

За наведених обставин, суд констатує, що Липківська сільська рада, ухвалюючи рішення про прийняття земельної ділянки з кадастровим номером 5621284400:03:015:0002 до комунальної власності на користь територіального громади Липківської сільської ради, діяла у межах повноважень та у спосіб, що встановлені Конституцією України, ЗК України та Законом №280/97-ВР.

Щодо покликання позивача на те, що оскаржуване рішення суперечить рішенню Рівненського окружного адміністративного суду від 21.07.2020 по справі № 460/464/20, яким визнано протиправним та скасовано рішення Гощанської районної ради Рівненської області від 18.12.2019 № 544 «Про встановлення (зміну) меж села Андрусіїв на території Липківської сільської ради Гощанського району Рівненської області», то суд звертає увагу на таке.

По-перше, на момент прийняття Липківською сільською радою рішення від 11.08.2020 №729 рішення Гощанської районної ради Рівненської області від 18.12.2019 №544 було чинним, оскільки судове рішення по справі №460/464/20 набрало законної сили лише 09.12.2021 після його перегляду в апеляційному порядку.

По-друге, 27.05.2021 року набрав чинності Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення системи управління та дерегуляції у сфері земельних відносин» від 28.04.2021 №1423-ІХ, яким Розділ Х «Перехідні положення» ЗК України доповнено пунктом 24, відповідно до якого з дня набрання чинності цим пунктом землями комунальної власності територіальних громад вважаються всі землі державної власності, розташовані за межами населених пунктів у межах таких територіальних громад, крім земель:

а) що використовуються органами державної влади, державними підприємствами, установами, організаціями на праві постійного користування (у тому числі земельних ділянок, що перебувають у постійному користуванні державних лісогосподарських підприємств, та земель водного фонду, що перебувають у постійному користуванні державних водогосподарських підприємств, установ, організацій, Національної академії наук України, національних галузевих академій наук);

б) оборони;

в) природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення в межах об`єктів і територій природно-заповідного фонду загальнодержавного значення, лісогосподарського призначення;

г) зони відчуження та зони безумовного (обов`язкового) відселення території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи;

ґ) під будівлями, спорудами, іншими об`єктами нерухомого майна державної власності;

д) під об`єктами інженерної інфраструктури загальнодержавних та між господарських меліоративних систем державної власності;

е) визначених у наданих до набрання чинності цим пунктом дозволах на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок, наданих органами виконавчої влади з метою передачі земельних ділянок у постійне користування державним установам природно-заповідного фонду, державним лісогосподарським та водогосподарським підприємствам, установам та організаціям, якщо рішення зазначених органів не прийняті.

Земельні ділянки, що вважаються комунальною власністю територіальних громад сіл, селищ, міст відповідно до цього пункту і право державної власності на які зареєстроване у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, переходять у комунальну власність з моменту державної реєстрації права комунальної власності на такі земельні ділянки.

Інші земельні ділянки та землі, не сформовані у земельні ділянки, переходять у комунальну власність з дня набрання чинності цим пунктом.

З дня набрання чинності цим пунктом до державної реєстрації права комунальної власності на земельні ділянки державної власності, що передаються у комунальну власність територіальних громад, органи виконавчої влади, що здійснювали розпорядження такими земельними ділянками, не мають права здійснювати розпорядження ними.

Таким чином, з 27.05.2021 всі землі державної власності, розташовані за межами населених пунктів у межах певних територіальних громад, переходять у комунальну власність таких територіальних громад.

Згідно з розпорядженням Кабінету Міністрів України від 12.06.2020 №722-р «Про визначення адміністративних центрів та затвердження територій територіальних громад Рівненської області» Липківська сільська рада, на території якої розташована земельна ділянка з кадастровим номером 5621284400:03:015:0002 (відносно якої прийняте оскаржуване рішення), увійшла до складу Гощанської територіальної громади Рівненського району Рівненської області.

Таким чином, суд констатує, що в силу вимог закону з 27.05.2021 земельна ділянка з кадастровим номером 5621284400:03:015:0002 перейшла у комунальну власність Гощанської територіальної громади Рівненського району Рівненської області, розпорядження якою від імені територіальної громади здійснює відповідач по справі Гощанська селищна рада.

Відтак, визнання протиправним та скасування рішення Липківської сільської ради від 11.08.2020 № 729 жодним чином не змінить правовий режим щодо перебування земельної ділянки з кадастровим номером 5621284400:03:015:0002 у комунальній власності територіальної громади за місцем її знаходження.

Наведене вище, на переконання суду, свідчить про обрання позивачем неефективного способу захисту порушеного права, оскільки ухвалення судом рішення про задоволення позову в даному випадку не змінить правового становища земельної ділянки з кадастровим номером 5621284400:03:015:0002 та, відповідно, не створюватиме жодних правових наслідків для сторін, в тому числі відновлення порушених прав позивача.

Більше того, з`ясовуючи наявність у цій справі обставин щодо порушення оскаржуваним рішенням прав, свобод або інтересів позивача, суд встановив наступне.

Так, обґрунтовуючи позовну заяву, позивач вказує, що спірне рішення порушує його права, оскільки земельну ділянку, відносно якої прийняте таке рішення, останній використовує в своїй господарській діяльності на підставі договору оренди водного об`єкта від 01.06.2009 та договору оренди землі від 09.03.2009.

Як встановлено судом, ОСОБА_1 є фізичною особою - підприємцем, що підтверджується наявним у справі витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 08.02.2019 № 24277327.

09.03.2009 між Гощанською районною державною адміністрацією як орендодавцем та фізичною особою-підприємцем ОСОБА_1 як орендарем був укладений договір оренди землі, за умовами якого орендодавець надав, а орендар прийняв в строкове платне користування земельну ділянку для риборозведення, площею 13,43 га., яка знаходиться за межами с. Андрусіїв на території Липківської сільської ради Гощанського району, Рівненської області за межами населеного пункту.

Вказаний вище договір зареєстрований у Гощанському районному відділі Рівненської регіональної філії ДП «Центр ДЗК» при Держкомземі України, про що в Державному реєстрі земель вчинено запис від 27.04.2009 за № 040959500044.

01.06.2009 Гощанською районною державною адміністрацією як орендодавцем та фізичною особою-підприємцем ОСОБА_1 як орендарем був укладений договір оренди водного об`єкта, за умовами якого орендодавець надав, а орендар прийняв в строкове платне користування земельну ділянку для риборозведення, загальною площею 13,43 га, площа водного дзеркала 6,79 га., яка знаходиться за межами с. Андрусіїв на території Липківської сільської ради Гощанського району, Рівненської області за межами населеного пункту

Суд зауважує, що вказані вище договір оренди землі від 09.03.2009 та договір оренди водного об`єкта від 01.06.2009 були укладені строком на 10 років, тобто позивач був орендарем відповідних земельної ділянки та водного об`єкта строком на 10 років.

З даного приводу судом встановлено, що в провадженні Господарського суду міста Києва перебувала справа № 910/11480/19 за позовом фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 до Рівненської обласної державної адміністрації, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача Департамент екології та природних ресурсів Рівненської обласної державної адміністрації, про визнання поновленими договору оренди землі від 09.03.2009 та договору оренди водного об`єкту від 01.06.2009, укладених між фізичною особою-підприємцем ОСОБА_1 та Гощанською районною державною адміністрацією на той самий строк і на тих самих умовах, які були передбачені договором; зобов`язання укласти додаткову угоду про поновлення та внесення змін до договору оренди землі, укладеного між Гощанською районною державною адміністрацією та фізичною особою-підприємцем ОСОБА_1 , зареєстрованого у Гощанському відділі Рівненської регіональної філії ДП «Центр ДЗК» при Держкомземі України від 27.04.2009 № 040959500044 у відповідності до норм чинного законодавства.

Рішенням Господарського суду міста Києва від 04.11.2019 по справі №919/11480/19, залишеним без змін постановою Північного апеляційного господарського суду від 05.02.2020, в задоволенні позову фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 було відмовлено.

При цьому, в ході судового розгляду позивач не надав, а суд не здобув, жодних доказів на підтвердження того, що договір оренди землі від 09.03.2009 та договір оренди водного об`єкта від 01.06.2009 були пролонговані та залишалися чинними на момент прийняття Липківською сільською радою спірного рішення.

Відтак, суд приходить до висновку, що прийняття Липківською сільською радою рішення від 11.08.2020 № 729 жодним чином не могло вплинути та, відповідно, порушити права, обов`язки або інтереси позивача, позаяк, останній на момент прийняття такого рішення не був користувачем земельної ділянки з кадастровим номером 5621284400:03:015:0002.

Наявність інших обставин, які б вказували на наявність будь-якого правового зв`язку між позивачем та земельною ділянкою з кадастровим номером 5621284400:03:015:0002, в ході судового розгляду судом не встановлено.

Суд наголошує, що відповідно до частини другої статті 55 Конституції України, кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб, у тому числі й рішення органу місцевого самоврядування, що є предметом цього спору.

Положеннями частини першої статті 2 КАС України передбачено, що завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Згідно з частиною першою статті 5 КАС України, кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або інтереси.

Отже, завдання адміністративного судочинства полягає у захисті саме порушених прав, свобод чи інтересів особи, що звернулася до суду з позовом, у публічно-правових відносинах.

Конституційний Суд України, вирішуючи питання, порушені в конституційному зверненні і конституційному поданні щодо тлумачення частини другої статті 55 Конституції України, в своєму Рішенні від 14 грудня 2011 року № 19-рп/2011 зазначив, що особа, стосовно якої суб`єкт владних повноважень прийняв рішення, вчинив дію чи допустив бездіяльність, має право на захист.

Це означає, що обов`язковою умовою надання правового захисту судом є наявність відповідного порушення суб`єктом владних повноважень прав, свобод або інтересів особи на момент її звернення до суду.

Колегія суддів зазначає, що таке порушення має бути реальним, обґрунтованим, стосуватися (зачіпати) зазвичай індивідуально виражених прав чи інтересів особи -позивача з боку відповідача, яка стверджує про їх порушення.

Відсутність порушеного права чи невідповідність обраного позивачем способу його захисту способам, визначеним законодавством, встановлюється при розгляді справи по суті та є підставою для прийняття судом рішення про відмову в позові.

Аналогічна правова позиція неодноразово висловлювалася Верховним Судом в його судових рішеннях, зокрема, у постановах від 12.06.2018 по справі № 826/4406/16 (адміністративне провадження №К/9901/454/17), від 15.08.2019 по справі № 1340/4630/18 (адміністративні провадження №№ К/9901/16194/19; К/9901/16864/19) та 31.03.2021 по справі № 640/21611/19 (адміністративне провадження № К/9901/13123/20).

Підсумовуючи вищенаведене в його сукупності, суд приходить до висновку, що в задоволенні позову належить відмовити повністю.

Підстави для вирішення судом питання про розподіл судових витрат між сторонами у відповідності до статті 139 КАС України відсутні.

Керуючись статтями 241-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В :

Фізичній особі - підприємцю ОСОБА_1 в позові до Гощанської селищної ради про визнання протиправним та скасування рішення Липківської сільської ради Гощанського району Рівненської області №729 від 11.08.2020, - відмовити повністю.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Учасники справи:

Позивач - Фізична особа - підприєиець ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , ЄДРПОУ/РНОКПП НОМЕР_1 )

Відповідач - Гощанська селищна рада (вул.Застав"я,22,Гоща,Рівненська область,35400, ЄДРПОУ/РНОКПП 04385416)

Повний текст рішення складений 30 травня 2022 року

Суддя Н.В. Друзенко

СудРівненський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.05.2022
Оприлюднено24.06.2022
Номер документу104691995
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них з питань здійснення публічно-владних управлінських функцій з розпорядження земельними ділянками

Судовий реєстр по справі —460/7275/20

Рішення від 18.05.2022

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Н.В. Друзенко

Рішення від 18.05.2022

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Н.В. Друзенко

Ухвала від 06.04.2022

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Н.В. Друзенко

Ухвала від 02.03.2022

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Н.В. Друзенко

Ухвала від 17.02.2022

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Н.В. Друзенко

Ухвала від 28.01.2022

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Н.В. Друзенко

Ухвала від 03.11.2020

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Н.В. Друзенко

Ухвала від 05.10.2020

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Н.В. Друзенко

Ухвала від 05.10.2020

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Н.В. Друзенко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні