308/16930/21
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
30.05.2022 року місто Ужгород
Суддя Ужгородського міськрайонного суду Закарпатської області Придачук О.А., за участю представника Закарпатської митниці Зубенко І.І., розглянувши матеріали справи про порушення митних правил, які надійшли з Закарпатської митниці відносно громадянина України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , мешканця АДРЕСА_1 , за ч. 1 ст. 483 МК України
В С Т А Н О В И В:
З протоколу про порушення митних правил № 1825/30500/21 від 17.11.2022 року убачається, що 02.08.2021 року в Управління боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил надійшов лист Державної митної служби України від 02.08.2021 №15/15-03/7.7/3181, яким направлено лист уповноваженого органу Чеської Республіки від 26.07.2021 №39061-2/2021-900000-212/JS, про непідтвердження автентичності 312 декларацій про походження, складених від імені експортера «Autoscout 24 s.r.o.» (Rybna 716/24, Stare Mesto, Praha, CZ) про преференційне походження зазначених у них товарів.
У вказаній відповіді уповноваженого органу Чеської Республіки зазначено, що адвокатське бюро «Mgr. Jiri Kokes and partners» (представник фірми «Autoscout 24 s.r.o.») проінформувало про те, що фірмою «Autoscout 24 s.r.o.» не видавався жодний із рахунків-фактур з декларацією про походження, які перевірялися. Це можливо є багаторазовим шахрайством з метою дискредитації та завдання шкоди фірмі «Autoscout 24 s.r.o.». На підставі вищевказаного факту 30 квітня 2019 року ними була подана скарга про вчинення злочину невідомим порушником. Рахунки-фактури з деклараціями не були оформлені чеською компанією «Autoscout 24 s.r.o.». До листа уповноваженого органу Чеської Республіки доданий список рахунків-фактур з деклараціями про походження, які не видавалися чеською компанією «Autoscout 24 s.r.o.».
На підставі зазначених у листі уповноваженого органу Чеської Республіки рахунків-фактур, підрозділом Закарпатської митниці в період з червня по серпень 2018 року здійснено митне оформлення в режимі випуску у вільний обіг 310 транспортних засобів, які надійшли на адресу українських суб`єктів ЗЕД: ПП "ТЕХАГРОТРАНС" (ЄДРПОУ 40427114) та ПП "ГРАНД АВТО" (ЄДРПОУ 41202228), та в січні 2020 року 2 транспортних засоби на адресу ТОВ «СТ-Авто-Груп» (ЄДРПОУ 41024693). Всього 312 рахунків.
Серед наданих чеською компанією «Autoscout 24 s.r.o.». номерів рахунків-фактур з деклараціями про походження, зазначений рахунок фактура від 28.07.2018 №180728.6-ASC/GRA (позиція у списку 173).
Проведеною перевіркою по зазначеному факту, в тому числі з використанням баз даних АСМО «Інспектор» та ЄАІС ДМСУ встановлено, що згідно рахунку фактури від 28.07.2018 №180728.6-ASC/GRA чеською компанією «Autoscout 24 s.r.o.» проданий сідельний тягач «DAF FTXF 105.460T», 2009р.в., шассі № НОМЕР_1 українському приватному підприємству "ГРАНД АВТО" (ЄДРПОУ 0041202228).
Згідно наявної в базах даних АСМО «Інспектор» та ЄАІС ДМСУ інформації (Довіренність від 28.07.2018 №D1532520619, електронний документ контролю доставки: МД ІМ40ЕЕ від 25.07.2018 №305200000/2018/020849), 29.07.2018 року через пункт пропуску «Шегині Медика» митного поста «Мостиська» Львівської митниці ДФС водієм ОСОБА_1 (паспорт НОМЕР_2 ), на митну територію України в митному режимі «імпорт» був переміщений товар: «сідельний тягач «DAF FTXF 105.460T», 2009р.в., шассі № НОМЕР_1 ».
До митного контролю водієм ОСОБА_1 (паспорт НОМЕР_2 ) було подано товаросупровідні документи, а саме: рахунок фактура від 28.07.2018 №180728.6-ASC/GRA, на якому знаходиться декларація про походження на товар, CMR б/н від 25.07.18, свідоцтвa про реєстрацію транспортного засобу № НОМЕР_3 від 02.02.2018.
Після проведення митних формальностей вказаний транспортний засіб був пропущений на митну територію України та направлений для завершення митного оформлення на митний пост «Мукачево» Закарпатської митниці ДФС. 30.07.2018 року на митному посту «Мукачево» Закарпатської митниці ДФС, до митного контролю та оформлення шляхом електронного декларування була подана митна декларація ІМ40ДЕ №UA305200/2018/02122 та товаросупровідні документи.
Відповідно до рахунку фактури від 28.07.2018 №180728.6-ASC/GRA вартість вказаного транспортного засобу 3 000,00 Євро, що за курсом НБУ станом на день переміщення на митну територію України (30.07.2018) становило 93330,75 грн.
На митному посту «Мукачево» на підставі поданих документів була оформлена митна декларація ІМ40ДЕ № UA305200/2018/021222, скорегована митна вартість та сідельного тягача «DAF FTXF 105.460T», 2009р.в., шассі № НОМЕР_1 » випущений у вільний обіг, зі сплатою необхідних митних платежів. При цьому на підставі декларації про походження, яка знаходилася на рахунку фактурі від 28.07.2018 №180728.6-ASC/GRA, була застосована пільгова ставка (преференція походження) ввізного митна 2,5%.(повна ставка ввізного мита-10%)
На неодноразові виклики в митницю для з`ясування всіх обставин громадянин України ОСОБА_1 не прибув, про причини неявки не повідомив.
Таким чином, громадянином України ОСОБА_1 (паспорт НОМЕР_2 ) переміщено через митний кордон України товар сідельний тягач «DAF FTXF 105.460T», 2009р.в., шассі № НОМЕР_1 , з приховуванням від митного контролю, шляхом подання митному органу, як підстави для його переміщення та митного оформлення підробленого документа рахунку фактури від 28.07.2018 №180728.6-ASC/GRA, на якому знаходиться декларація про походження на товар, та такого що містить неправдиві дані щодо преференційного походження товару.
Зазначені дії мають ознаки порушення (порушень) митних правил, передбаченого ч.1 ст. 483 МК України.
Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 та його захисник адвокат Андріяш Н.В. в судове засідання не з`явилися, хоча про час та місце розгляду справи були повідомлені належним чином, причини неявки суду не відомі. У матеріалах справи наявне письмове пояснення по суті протоколу про порушення митних правил, подане захисником ОСОБА_1 адвокатом Андріяш Н.В., згідно якого захисник просить закрити провадження у справі про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч.1 ст. 483 МК України, у зв`язку з відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення.
Представник Закарпатської митниці Зубенко І.І. у судовому засіданні просив притягнути ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст.483МК України та застосувати відносно нього адміністративне стягнення, передбачене санкцією вказаної статті.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представника Закарпатської митниці, суд приходить до наступних висновків.
Згідно з ч. 1 ст. 486 МК України завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням.
Відповідно до ч. 1 ст. 489 МК України, посадова особа при розгляді справи про порушення митних правил зобов`язана з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Диспозиція ч. 1 ст. 483 МК України визначає склад адміністративного правопорушення, що полягає у переміщенні або діях, спрямованих на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно зУКТ ЗЕДта його митної вартості.
Згідно з п. 6 Постанови Пленуму Верховного Суду України № 8 від 03 червня 2005 року «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил» підробленими треба вважати як фальшиві документи, так і справжні, до яких внесено неправдиві відомості чи окремі зміни, що перекручують зміст інформації щодо фактів, які ними посвідчуються, а також документи з підробленими підписами, відбитками печаток та штампів. Незаконно одержаними слід визнавати документи, які особа отримала за відсутності законних підстав або з порушенням установленого порядку. Документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності.
З матеріалів справи вбачається, що особі, яка притягається до відповідальності ОСОБА_1 митним органом інкримінується переміщення через митний кордон України товару сідельного тягача «DAF FTXF 105.460T», 2009 р.в., шассі № НОМЕР_1 , з приховуванням від митного контролю, шляхом подання митному органу, як підстави для його переміщення та митного оформлення підробленого документа рахунку фактури від 28.07.2018 №180728.6-ASC/GRA, на якому знаходиться декларація про походження на товар, та такого що містить неправдиві дані щодо преференційного походження товару.
У листі начальника Головного митного управління Чеської Республіки від 26.07.2021 вказано, що менеджер адвокатського бюро Ю.Кочіж і партнери (представник фірми «Autoscout 24 s.r.o.») проінформував про те, що фірмою «Autoscout 24 s.r.o.» не видавався жодний із рахунків-фактур з декларацією про походження, які перевірялися, в т. ч. рахунок - фактура від 28.07.2018 №180728.6-ASC/GRA. Вказано, що це можливо є багаторазовим шахрайством з метою дискредитації та завдання шкоди фірмі «Autoscout 24 s.r.o.». На підставі вищевказаного факту 30 квітня 2019 року була подана скарга про вчинення злочину невідомим порушником.
Диспозиція ст. 358 КК України встановлює відповідальність за діяння, що полягає у підробленні офіційного документа, який надає права та звільняє від обов`язків, з метою використання його підроблювачем чи іншою особою, або збут такого документа; використанням завідомо підроблених документів повторно або за попередньою змовою групою осіб, тягнуть кримінальну відповідальність передбачену ч.ч. 1; 4; 3 цієї норми права.
У відповідності до положень ч. 1 ст. 9 КУпАП та ч. 2 ст. 458 МК Україниадміністративна відповідальність за правопорушення передбачені як КУпАП, так і МК України настає у разі, якщо ці правопорушення не тягнуть за собою кримінальну відповідальність.
Судом встановлено, що Закарпатською митницею до Мукачівського РУП ГУНП в Закарпатській області 17.11.2021 року направлено повідомлення № 368 про протиправне діяння, що містить ознаки злочину передбаченого ст. 358 КК України, а саме по факту переміщення через митний кордон України товару - сідельного тягача «DAF FTXF 105.460T», 2009р.в., шассі № НОМЕР_1 , з приховуванням від митного контролю, шляхом подання митному органу, як підстави для його переміщення та митного оформлення підробленого документа рахунку фактури від 28.07.2018 №180728.6-ASC/GRA, на якому знаходиться декларація про походження на товар, та такого що містить неправдиві дані щодо преференційного походження товару.
З урахуванням вищенаведеного, дослідивши та оцінивши наявні в матеріалах справи докази, суд приходить до висновку, що на даному етапі суд позбавлений можливості дати оцінку діям ОСОБА_1 за наслідками розгляду протоколу про порушення митних правил № 1825/30500/21 від 17.11.2021 року, оскільки у даному випадку вбачається наявність ознак кримінального правопорушення.
Відповідно до вимог ст. 253 КУпАП, якщо при розгляді справи про адміністративне правопорушення орган (посадова особа) прийде до висновку, що в порушенні є ознаки кримінального правопорушення, він передає матеріали прокурору або органу досудового розслідування.
Зважаючи на викладене та аналізуючи зібрані по справі докази, суд вважає за необхідне матеріали справи про порушення митних правил щодо ОСОБА_1 , передати органу досудового розслідування.
Керуючись ст.ст.253,256,278,283,294 КУпАП, ст.ст.467,487,494,529 МК України, суддя
П О С Т А Н О В И В:
Матеріали справи про по рушення митних правил № 1825/30500/21 від 17.11.2021 року (судова справа № 308/16930/21) запроваджені відносно громадянина України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , мешканця АДРЕСА_1 , за ч. 1 ст.483МК України - в порядку ст. 253 КУпАП, передати до Мукачівського районного управління поліції Головного управління Національної поліції в Закарпатській області, як такі, що мають ознаки кримінального правопорушення та можуть мати значення речових доказів.
Провадження у справі про по рушення митних правил № 1825/30500/21 від 17.11.2021 року запроваджене відносно громадянина України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 - закрити .
Постанова є остаточною та оскарженню не підлягає.
Суддя Ужгородського
міськрайонного суду О.А. Придачук
Суд | Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області |
Дата ухвалення рішення | 29.05.2022 |
Оприлюднено | 23.06.2022 |
Номер документу | 104705535 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Справи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю |
Адмінправопорушення
Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області
Лемак О. В.
Адмінправопорушення
Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області
Придачук О. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні