Справа № 344/3017/22
Провадження № 1-кп/344/827/22
ВИРОК
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
10 червня 2022 року м.Івано-Франківськ
Івано-Франківський міський суд Івано-Франківської області в складі:
головуючої судді: ОСОБА_1
з участю: секретаря судового засідання ОСОБА_2
прокурора ОСОБА_3
захисника ОСОБА_4 ,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м.Івано-Франківську матеріали спеціального судового провадження в кримінальному провадженні з обвинувальним актом щодо:
ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця м.Луцьк Волинської області, жителя АДРЕСА_1 (непідконтрольна органам державної влади та місцевого самоврядування України територія), українця, громадянина України, неодруженого, з середньою освітою, реєстраційний номер облікової картки платника податків: НОМЕР_1 , паспорт: НОМЕР_2 , раніше не судимого,
у вчиненні злочину, передбаченого ч.3 ст.110-2 КК України, -
В С Т А Н О В И В:
ОСОБА_5 вчинив фінансування дій, вчинених з метою насильницької зміни чи повалення конституційного ладу або захоплення державної влади, зміни меж території або державного кордону України, за попередньою змовою групою осіб.
Встановлено, що 07.04.2014 у м.Донецьку створено стійке ієрархічне об`єднання осіб, так звану Донецьку народну республіку (далі - ДНР), яка відповідно до ст. 1 Закону України «Про боротьбу з тероризмом» від 20.03.2003 №638-ІV є терористичною організацією, оскільки, є стійким об`єднанням трьох і більше осіб, яке створене з метою здійснення терористичної діяльності, а саме підготовки та реалізації терористичних актів, підбурювання до вчинення терористичних актів, насильства над фізичними особами або організаціями, знищення матеріальних об`єктів у терористичних цілях, організації незаконних збройних формувань, вербування, озброєння, підготовку та використання терористів, та іншої діяльності що відноситься до ознак терористичної, у межах якого здійснено розподіл функцій, встановлені певні правила поведінки, обов`язкові для цих осіб під час підготовки і вчинення терористичних актів.
Її учасники на території України займаються вчиненням актів тероризму, залякуванням населення, вбивством громадян, захопленням адміністративних будівель органів державної влади і місцевого самоврядування, а також вчиненням інших тяжких і особливо тяжких злочинів, що призводить до дестабілізації суспільно-політичної ситуації у державі.
Основною метою діяльності вказаної терористичної організації є насильницька зміна та повалення конституційного ладу, захоплення державної влади в Україні, а також зміна меж території і державного кордону України, шляхом створення незаконного державного утворення ДНР.
Указана терористична організація є стійкою, має чітку ієрархію та структуру, яка складається із політичного та силового блоків, а також розподіл функцій між її учасниками, на яких покладені відповідні обов`язки згідно, з єдиним планом спільних злочинних дій.
На каерівників блоків покладається керівництво, організація дій та контроль за діяльністю підлеглих їм співучасників злочину за допомогою керівників груп, що входять до складу вказаних блоків.
При цьому на керівників та учасників силового блоку покладається забезпечення стійкості терористичної організації шляхом вчинення збройного опору, незаконної протидії та перешкоджання виконанню службових обов`язків співробітниками правоохоронних органів і військовослужбовцями Збройних Сил Українип. У свою чергу представники політичного блоку організовують збір та отримання матеріальної і фінансової допомоги від інших учасників терористичної організації та осіб, лояльно налаштованих до їхньої діяльності, чим також забезпечують існування вказаної терористичної організації.
ДНР має стабільний склад лідерів вказаної терористичної організації, які підтримують між собою тісні стосунки, централізоване підпорядкування учасників політичного та силового блоку лідерам організації, а також план злочинної діяльності та чіткий розподіл функцій учасників щодо його досягнення.
Так, на учасників політичного блоку, відповідно до плану спільних злочинних дій, покладаються наступні обов`язки:
- створення так званих органів державної влади ДНР та організація їх діяльності;
- видача нормативно-правових актів від імені нелегітимних органів державної влади ДНР;
- організація та проведення незаконного референдуму на території Луганської області про визначення суверенітету незаконного державного утворення ДНР;
- проведення агітаційної роботи серед населення щодо діяльності терористичної організації ДНР з метою схиляння їх до участі у вказаній терористичній організації та отримання підтримки власної діяльності серед мешканців східних регіонів України;
- організація збору, отримання матеріальної і фінансової допомоги від інших учасників терористичної організації та осіб, лояльно налаштованих до їх діяльності, а також її розподілу;
- налагодження взаємодії з незаконним державним утворенням Луганська народна республіка та її лідерами з метою координації дій, спрямованих на повалення конституційного ладу та захоплення державної влади в Україні, а також дій, направлених на зміну меж території та державного кордону України на порушення порядку, встановленого Конституцією України;
- налагодження взаємодії з прихильниками злочинної діяльності, що перебувають за кордоном з метою координації дій, отримання матеріальної і гуманітарної допомоги та озброєння, а також залучення іноземних громадян для протидії правоохоронним органам та Збройним Силам України;
- налагодження взаємодії з місцевими та закордонними засобами масової інформації з метою їх використання для агітацій, висвітлення діяльності ДНР, дискредитації діяльності органів державної влади України та осіб, задіяних у ході проведення антитерористичної операції та формування думки серед населення про законність власних дій, а також вчинення за їх допомогою закликів до повалення конституційного ладу і захоплення державної влади в Україні та дій, направлених на зміну меж території та державного кордону України на порушення порядку, встановленого Конституцією України;
- надання матеріальної та організаційної допомоги учасникам бойового блоку ДНР для забезпечення їх протиправної діяльності;
- забезпечення учасників ДНР транспортом, символікою та агітаційними матеріалами;
На учасників силового блоку, відповідно до плану спільних злочинних дій, покладаються наступні обов`язки:
- систематична організація та ведення збройного опору, незаконної протидії та перешкоджання виконанню службових обов`язків співробітниками правоохоронних органів України і військовослужбовцями Збройних Сил України, задіяними у проведенні антитерористичної операції;
- з метою опору представникам державної влади та унеможливлення припинення злочинної діяльності правоохоронними органами та Збройними Силами України, організація у групи осіб, які є прихильниками злочинної діяльності учасників ДНР, озброєння зазначених осіб та керівництво їхніми діями;
- створення не передбачених законом збройних формувань та участь у їх діяльності;
- вербування нових учасників до складу силового блоку ДНР та керівництво їхніми діями;
- захоплення населених пунктів, будівель, військових частин та інших об`єктів на території Донецької області;
- скоєння терористичних актів та диверсій на території України;
- захоплення зброї чи заволодіння у інший спосіб боєприпасами, вибуховими речовинами, військовою технікою, транспортними засобами, а також будівництво укріплень з метою протидії діяльнсті осіб, задіяних у ході проведення антитерористичної операції та забезпечення власної злочинної діяльності;
викрадення осіб з метою отримання матеріальної вигоди та залякування мешканців, які підтримують діючу владу в Україні;
силова підтримка учасників політичного блоку при проведенні незаконного референдуму на території Донецької області про визначення суверенітету незаконного державного утворення ДНР, а також укріплення та охорона зайнятих ними будівель та споруд;
- вчинення дій, спрямованих на унеможливлення проведення 25.05.2014 позачергових виборів Президента України на території Донецької області;
- організація поставок зброї, боєприпасів, вибухових речовин, військової техніки та їх розподіл серед учасників терористичної організації.
При цьому в політичному блоці ДНР так званої Ради міністрів терористичної організації ДНР створено Міністерство фінансів ДНР та Міністерство доходів та зборів ДНР.
Утримання території, яка тимчасово підконтрольна представникам терористичної організації ДНР, потребує значних коштів, з метою отримання яких створено так звані податкова та банківська системи ДНР.
Так, 03.10.2014 прийнято та введено в дію Временное Положение о налоговой системе Донецкой народной республики, яким визначено податкову систему ДНР, введено реєстрацію підприємств та підприємців в так званих податкових органах ДНР. Також, 07.10.2014 Міністерством фінансів ДНР створено так званий Центральный Республиканский Банк ДНР, який відповідно до Положення о Центральном Республиканском Банке ДНР виконує функції розрахунково-касового центра ДНР та здійснює діяльність з надання банківських, фінансових та інших послуг, визначених Положенням.
Зазначені документи, видані представниками терористичної організації Донецька народна республіка та якими у своїй діяльності керуються представники політичного блоку ДНР, приймалися з метою надання вигляду легітимності діяльності терористичної організації ДНР всупереч діючому законодавству України і є протиправними та такими, що сеперечать основоположним принципам Конституції України та іншим законодавчим актам України.
Радою національної безпеки і оборони України прийнято рішення від 13.04.2014 Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України, яке введено в дію Указом Президента України Про рішення Ради національної безпеки і оборони України Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України №405/2014 від 14.04.2014, відповідно до якого на території України розпочато антитерористичну операцію.
Наказом керівника Антитерористичного центру при Службі безпеки України №33/6/9 від 07.10.2014 районами проведення антитерористичної операції визначені території Донецької та Луганської областей.
До проведення антитерористичної операції, відповідно до статті 4 Закону України Про боротьбу з тероризмом, були залучені військові підрозділи Міністерства оборони України, Міністерства внутрішніх справ України, а також інші правоохоронні органи.
Разом з цим, 17.03.2015 Верховна Рада України своєю постановою №254-VІІІ визнала тимчасово окупованими територіями окремі райони, міста, селища і села Донецької та Луганської областей, зокрема місто Макіївка.
Крім цього, відповідно до Звернення Верховної ради України до Організації Об`єднаних Націй, Європейського Парламенту, Парламентської Асамблеї ради Європи, Парламентської Асамблеї НАТО, Парламентської Асамблеї ОБСЄ, Парламентської Асамблеї ГУАМ, національних парламентів держав світу про визнання Російської Федерації державою-агресором, затвердженого постановою Верховної Ради України від 27.01.2015 №129-VІІІ; Заяви Верховної Ради України Про визнання Україною юрисдикції Міжнародного кримінального суду щодо скоєння злочинів вищими посадовими особами Російської Федерації та керівниками терористичних організацій ДНР та ЛНР, які призвели до особливо тяжких наслідків та масового вбивства українських громадян, схваленої постановою Верховної Ради України від 04.02.2015 №145-VІІІ; Заяви Верховної Ради України Про відсіч збройної агресії Російської Федерації та подолання її наслідків, схваленої постановою Верховної Ради України від 21.04.2015 №337-VІІІ, ДНР та ЛНР визначено терористичними організаціями, референдум, проведений у травні 2014 року фіктивним, проведеним у неконституційний спосіб.
18 січня 2018 року за №2268-УІІІ прийнято Закон України Про особливості державної політики із забезпечення державного суверенітету України на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях, який затверджує факт порушення державного суверенітету України, зміну меж території та державного кордону України на порушення порядку, встановленого Конституцією України, шляхом тимчасової окупації частини території України за допомогою збройних формувань Російської Федерації, що складаються з регулярних з`єднань і підрозділів, підпорядкованих Міністерству оборони РФ, підрозділів та спеціальних формувань, підпорядкованих іншим силовим відомствам Російської Федерації, їхніх радників, інструкторів та іррегулярних незаконних збройних формувань, озброєних банд та груп найманців, створених, підпорядкованих, керованих та фінансованих Російською Федерацією, а також за допомогою окупаційної адміністрації Російської Федерації, яку складають її державні органи і структури, функціонально відповідальні за управління тимчасово окупованими територіями України, та підконтрольні Російській Федерації самопроголошені органи, які узурпували виконання владних функцій на тимчасово окупованих територіях України, відзначаючи, що дії Російської Федерації на території окремих районів Донецької та Луганської областей, Автономної Республіки Крим та міста Севастополя грубо порушують принципи та норми міжнародного права, зокрема шляхом: систематичного недодержання режиму припинення вогню та продовження обстрілів цивільних об`єктів та інфраструктури, що спричиняють численні жертви серед цивільного населення, військовослужбовців Збройних Сил України та інших утворених відповідно до законів України військових формувань; продовження практики протиправного затримання і утримання громадян України на тимчасово окупованих територіях, їх незаконного вивезення та утримання на території Російської Федерації; намагань поширити російське законодавство, у тому числі податкове, на території окремих районів Донецької та Луганської областей, Автономної Республіки Крим та міста Севастополя, висування незаконних вимог щодо перереєстрації підприємств та стягнення коштів на користь окупаційної адміністрації Російської Федерації в окремих районах Донецької та Луганської областей, в Автономній Республіці Крим та місті Севастополі; запровадження російського рубля як єдиної валюти на території окремих районів Донецької та Луганської областей, Автономної Республіки Крим та міста Севастополя; свавільного застосування російських освітніх стандартів у навчальних закладах, запровадження на підприємствах в окремих районах Донецької та Луганської областей, в Автономній Республіці Крим та місті Севастополі зовнішнього управління та визнання незаконних ідентифікаційних документів та реєстраційних знаків транспортних засобів на території окремих районів Донецької та Луганської областей, Автономної Республіки Крим та міста Севастополя; організації та здійснення насильницьких зникнень, катувань, нелюдського поводження або покарання, позасудових страт стосовно цивільного населення, українських військовослужбовців та заручників та ін.
Питання фінансування, а також матеріально-технічного забезпечення учасників терористичної організації ДНР майном та товарно-матеріальними цінностями вирішується її керівниками в тому числі шляхом його оплатного отримання від окремих суб`єктів господарської діяльності, що діють на тимчасово окупованій території Донецької області.
З жовтня 2014 року службові особи Общества с ограниченной ответственностью ДТК 2006 (далі ООО ДТК 2006), достовірно усвідомлюючи, що ДНР є терористичною організацією, а грошові та інші матеріальні активи, збір та обіг яких відбувається на тимчасово окупованій території Донецької області, буде використано повністю або частково для цілей вказаної терористичної організації, зокрема для зміни меж території або державного кордону України, за попередньою змовою між собою, діючи умисно, домовились про фінансування зазначеної діяльності шляхом сплати т.зв. податків грошима та іншими фінансовими активами та матеріальне постачання товарно-матеріальних цінностей представникам указаної терористичної організації.
Так, на виконання вищевказаної мети 07.10.2014 на тимчасово окупованій території Донецької області, у м.Донецьк, за адресою вул. Стадіонна, 30а, за законодавством т.зв.ДНР було зареєстровано суб`єкт господарської діяльності в структурі терористичної організації ДНР під назвою ООО ДТК 2006 (ідентифікаційний код 34435206) для здійснення незаконної господарської діяльності з наданням послуг підприємствам, установам, організаціям в т.ч. воєнізованим, з постачання форменого одягу, взуття та інших текстильних виробів на тимчасово окупованій території України та сплати т.зв. податків, зборів, платежів до т.зв. бюджету ДНР через Центральний Республіканський банк ДНР. Також для забезпечення функціонування ООО ДТК 2006 в фінансово-господарській системі терористичної організації ДНР та здійснення фінансових операцій було відкрито розрахунковий рахунок № НОМЕР_3 в так. зв. Центральному Республіканському Банку ДНР.
У подальшому, на загальних зборах учасників ООО ДТК 2006, які відбулися 29.09.2015, ОСОБА_5 призначено на посаду директора ООО ДТК 2006 з 01.10.2015.
Далі, 01.10.2015 на загальних зборах учасників ООО ДТК 2006 прийнято рішення, у відповідності до якого, ОСОБА_5 надали право укладати та підписувати господарські, зовнішньоекономічні, трудові угоди та контракти.
З вищевказаної дати ОСОБА_5 фактично очолив діяльність ООО ДТК 2006, залучив до протиправної діяльності Особу №1, стосовно якої матеріали виділено в окреме провадження, в якості заступника директора підприємства з правом підпису господарських документів, та Особу №2, матеріали стосовно якої виділено в окреме провадження, в якості бухгалтера ООО ДТК 2006.
Так, відповідно до доручення від 10.08.2017, виданого директором ООО ДТК 2006 ОСОБА_5 , Особу №1, матеріали стосовно якої виділено в окреме провадження, уповноважено вести переговори від імені та в інтересах ООО ДТК 2006, підписувати на праві першого підпису банківські та фінансові документи, отримувати і відправляти товари, підписувати транспортні документи, рахунки-фактури, накладні, специфікації, довіреності, додаткові угоди та інші документи, вчиняти всі необхідні дії з метою охорони ввірених матеріальних цінностей, вчиняти будь-які правочини, пов`язані з господарською діяльністю підприємства та підписувати договори купівлі-продажу товарів, робіт, послуг, на суму до 2 000 000 рублів, видавати накази і розпорядження, давати вказівки обов`язкові для всіх співробітників.
У подальшому ОСОБА_5 , Особа №1 та Особа №2, матеріали стосовно яких виділено в окреме провадження, діючи за попередньою змовою, умисно налагодили на території Донецької області, підконтрольній представникам терористичної організації ДНР, процес з постачання текстильної продукції, одягу та взуття під виглядом здійснення господарської діяльності від імені ООО ДТК 2006.
У невстановлений досудовим розслідуванням час, ОСОБА_5 , Особа №1 та Особа №2, матеріали стосовно яких виділено в окреме провадження, домовилися з керівниками структурних підрозділів т.зв. МЧС ДНР про постачання останнім спеціального одягу, взуття, текстильних виробів. За результатами даних договірних відносин, за період серпень-листопад 2019 року вони здійснили наступні поставки силовим структурам т.зв. ДНР, в т.ч. ГПСО МЧС ДНР пгт.Старобешево, Оперативный государственный военизированный ГСО г.Донецк МЧС ДНР.
Так, 15.08.2019 умисно, з метою матеріального забезпечення дій, які вчиняються з метою насильницької зміни та повалення конституційного ладу, зміни меж та території, державного кордану України, постановили від ООО ДТК 2006 на адресу Государствонного пожарно-спасательного отряда пгт. Старобешево МЧС ДНР спеціальний одяг на загальну суму 700 російських рублів, що по курсу НБУ становить 271 грн.
Також, продовжуючи злочинну діяльність, 13.11.2019 ОСОБА_5 , Особа №1 та Особа №2, матеріали стосовно яких виділено в окреме провадження, діючи від імені ООО ДТК 2006, внаслідок так званої господарської діяльності на тимчасово окупованій території України, умисно, усвідомлюючи, що вони фінансують дії з метою захоплення державної влади, зміни меж та території державного кордану України, скерували частину отриманих грошових коштів до т.зв. бюджету ДНР, з якого фінансуються незаконні утворення, створені терористичною організацією ДНР, зокрема Міністерство фінансів ДНР, Міністерство доходів та зборів ДНР, Міністерство внутрішніх справ ДНР, Міністерство державної безпеки ДНР, Міністерство оборони ДНР, органи прокуратури ДНР, збройні підрозділи ДНР, які вчиняють дії, з метою насильницької зміни чи повалення конституційного ладу або захоплення державної влади України.
Фінансуючи створені структури ДНР, ОСОБА_5 знав та усвідомлював, що вони вчиняють дії, спрямовані на зміну меж території держави Україна та державного кордону України.
Так, ОСОБА_5 , Особою №1 та Особою №2, матеріали стосовно яких виділено в окреме провадження, відповідно до фінансвого звіту суб`єкта малого підприємництва, зареєстрованого 22.08.2018 у Головному управлінні статистики ДНР, організовано надходження протягом перших трьох кварталів 2018 року до т.зв. бюджету ДНР, грошових коштів на загальну суму 1 264 400 російських рублів у вигляді сплати від ООО ДТК 2006 т.зв. податків та зборів, що згідно середнього курсу Національного банку України за 2018 рік становить 551 278,4 грн.
Крім того, за перших шість місяців 2019 року ОСОБА_5 , Особою №1 та Особою №2, матеріали стосовно яких виділено в окреме провадження, відповідно до фінансвого звіту суб`єкта малого підприємництва, зареєстрованого 23.07.2019 у Головному управлінні статистики ДНР, організовано надходження до т.зв. бюджету ДНР, грошових коштів на загальну суму 512 500 російських рублів у вигляді сплати від ООО ДТК 2006 т.зв. податків та зборів, що згідно середнього курсу Національного банку України за 2019 рік становить 204 487,5 грн.
В подальшому, відповідно до протоколу загальних зборів учасників ООО ДТК 2006 №1 від 22.05.2020, прийнято нову редакцію статуту, відповідно до якого ООО ДТК 2006 перейменовано у ООО ТЕХНОЛОГИИ СИЗ, без зміни ідентифікаційного коду.
Разом з цим, відповідно до платіжних доручень ООО ДТК 2006 та ООО ТЕХНОЛОГИИ СИЗ №141 від 27.04.2020, №142 від 27.04.2020, №24175 від 28.05.2020, №24174 від 28.05.2020, №38 від 21.07.2020, №37 від 21.07.2020, ОСОБА_5 , Особа №1 та Особа №2, матеріали стосовно яких виділено в окреме провадження, сплатили до т.зв. бюджету ДНР т.зв. податків та зборів на загальну суму 38 310,50 російських рублів, що згідно середнього курсу Національного банку України за 2020 рік становить 14 328,12 грн.
За викладених обставин ОСОБА_5 , діючи за попередньою змовою з Особою №1, Особою №2, матеріали стосовно яких виділено в окреме провадження, упродовж 2018-2020 років, усвідомлюючи, що т.зв. ДНР є терористичною організацією та має відповідні незаконні створені т.зв. органи влади та управління, які мають на меті здійснення, насильницької зміни та повалення конституційного ладу та захоплення державної влади України, також достовірно знаючи, що на тимчасово окупованій території України органи державної влади України тиимчасово не здійснюють повноваження, передбачені чинним законодавством України, організували та здійснили фінансування структурних підрозділів т.зв. МЧС ДНР, шляхом здійснення їх матеріального забезпечення на загальну суму 2 338 російських рублів, що по курсу НБУ становить 898,5 грн. та сплатили т.зв. податків, зборів, платежів до т.зв. бюджету ДНР на загальну суму 1 815 210,5 російських рублів, що по курсу НБУ становить 770 798,0 грн., тобто на загальну суму 770 992,52 грн.
В даний час ОСОБА_5 перебуває на непідконтрольній органам державної влади та місцевого самоврядування території, державний кордон України не перетинав.
Обвинувачений ОСОБА_5 в судове засідання не з`явився, хоча належним чином повідомлявся про час та місце розгляду справи. Відповідно до вимог ч.3 ст.323 КПК України, ухвалою суду від 03.05.2022 року було призначено спеціальне судове провадження. Належний захист прав обвинуваченого було забезпечено участю захисника.
Дослідивши всі докази по кримінальному провадженню, суд вважає, що вина ОСОБА_5 доводиться сукупністю письмових доказів, які були предметом дослідження в ході судового розгляду справи.
Зокрема, згідно протоколів за результатами проведення оперативно-технічного заходу за СКП №404 Спінери від 20.02.2020 року та 21.02.2020 року встановлено незаконну діяльність службових осіб ТОВ ДТК-2006 щодо пошиття останнім на тимчасово окупованій території України спецодягу для НЗФ т.зв.ДНР та фінансування дій, з метою зміни меж території або державного кордону, а також електронне листування із співрозмовниками (а.с. 44-47, 49-51, 53, 54).
Згідно акту огляду дисків №5883 від 18.02.2020, №5889 від 20.02.2020, №5890 від 20.02.2020, №5891 від 20.02.2020 та переглянутих в судовому засіданні дисків №№5883, 5891, 5889, 5890 встановлено факти переписки адресатів з електронних інформаційних ситем saddtk@rambler.ru, ІНФОРМАЦІЯ_2 та ІНФОРМАЦІЯ_3 , які використовують у службовій діяльності службові особи ТОВ ДТК-2006 для співпраці з воєнізованими структурами та підприємствами т.з. ДНР, зокрема: Договор поставки; Финансовый отчет субьекта малого предпринимательства; Прайс ДТК 2019; Счет ОГСГВО ДТК; Протокол №3; Протокол №4; Справка о системе налогооблажения; Свидетельство о регистрации; Статистика ДТК 2006; Предложений МЧС ДНР (комплект защитний); Договор на поставку с МЧС ДНР; Накладная со штампом; Счет МЧС Торез; Счет МЧС Шахтерск; Счет МЧС Горловка; Счет МЧС Ясинуватая; РН 0008; Расходная накладная; Платежная ведомость; Банк ДТК; Платежное поручение; Акт сверки; Счет фактура; Счет Макеевская исправительная колония ДНР; Акти сверки (а.с.48, 52, 55-86).
Відповідно до протоколу огляду оптичного диску DVD-R №5883 від 18.02.2020 року отримано дані стосовно діяльності ТОВ ДТК 2006 на тимчасово непідконтрольній території України, реєстрації товариства за т.зв. законодавством ДНР, електронного листування (у тому числі з прикріпленими електронними документами), які використовують у службовій діяльності службові особи ТОВ ДТК 2006 із співрозмовниками та структурами терористичних організацій ДНР (а.с. 97-133).
Відповідно до протоколу огляду від 12.01.2021 року оглянуто роздруковані сторінки щодо господарської діяльності ТОВ ДТК 2006 на тимчасово окупованій території України, з яких вбачається, що ТОВ ДТК 2006, код ЄДРПОУ 34435206, зареєстровано 26.05.2006 року, статутний капітал 35 000,00 грн., юридична адреса: Україна, 83112, Донецька обл., місто Донецьк, пр-т Ленінський, будинок 100 кв. 92, власник на 12.11.2020 року ОСОБА_6 , Директор ОСОБА_7 , основний вид діяльності: 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля. Платниками ТОВ ДТК 2006 є: ПАТ ДТЕК ДОНЕЦЬКОБЛЕНЕРГО, ПАТ ДОНБАСЕНЕРГО, СО СТАРОБЕШІВСЬКА ТЕС ПАТ ДОНБАСЕНЕРГО, Донецький слідчий ізолятор Управління Державної пенітенціарної служби України в Донецькій області, ПАТ ДТЕК ДНІПРООБЛЕНЕРГО. Крім цього, ТОВ ДТК 2006 брало участь у тендері на проведення закупівель на тимчасово окупованій території України, за законодавством ДНР та на підприєстві проводились перевірки з питань дотримання законодавства про працю ДНР (а.с.150-152).
Із витягу з Єдиного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань МЮУ встановлено, що ТОВ ДТК 2006, код ЄДРПОУ 34435206, зареєстровано 26.05.2006 року, статутний капітал 35 000,00 грн., місцезнаходження юридичної особи: АДРЕСА_2 , засновник ОСОБА_6 , розмір внеску до статутного фонду 35 000,00 грн., керівник ОСОБА_7 , основний вид діяльності: 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля (а.с.153).
За даними інформаційної системи ДПС України станом на 09.11.2020 ТОВ ДТК 2006 перебуває на обліку в Головному управлінні ДПС у Донецькій області (Ленінський район м.Донецьк), вид діяльності 46.90 неспеціалізована оптова торгівля. Дата реєстрації в контролюючому органі останньої податкової звітності ТОВ ДТК 2006 22.02.2017 (а.с.157).
Згідно протоколів за результатами проведення негласної слідчої дії за кримінальним провадженням №22020090000000006 від 26.09.2020 року, 16.03.2021 року та переглянутих в судовому засіданні оптичних дисків №№6825, 6839, встановлено, що у ході проведення зазначених негласних слідчих (розшукових) дій отримано дані стосовно електронного листування (у тому числі із прикріпленими електронними документами) заступника директора ТОВ ДТК 2006 ОСОБА_8 , директора ОСОБА_5 та головного бухгалтера ОСОБА_9 із співрозмовниками (у тому числі із службовими особами суб`єктів господарювання, які зареєстровані та здійснюють діяльність на ТОТ та звітування перед посадовими особами структурних підрозділів терористичної організації ДНР щодо діяльності ТОВ ДТК 2006 (а.с.156-159, 170-175).
Відповідно до протоколу огляду від 18.01.2021 року та переглянутих в судовому засіданні оптичних дисків №№6371, 6530, оглянуто електронну інформацію щодо електронного листування службових осіб ТОВ ДТК 2006 із співрозмовниками (у тому числі із службовими особами суб`єктів господарювання, які зареєстровані та здійснюють діяльність на ТОТ, звітування перед посадовими особами структурних підрозділів терористичної організації ДНР щодо діяльності а також сплати податків службовими особами ТОВ ДТК 2006 (а.с.159-168).
Відповідно до копії довідки №1205003533 від 04/05/2015 ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_4 перебуває на обліку в Управлінні праці та соціального захисту населення у м.Дніпропетровську, як особа, переміщена з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції (а.с.183).
Відповідно до протоколу пред`явлення особи для впізнання за фотознімками від 18.06.2021 року, ОСОБА_8 повідомив, що зможе впізнати ОСОБА_5 так як вказана особа йому знайома. Близько 20 років тому вони познайомились в компанії його знайомих та друзів у м.Донецьк, де ОСОБА_8 проживає та працює. З 2017 року почав частіше спілкуватись з ОСОБА_5 , у зв`язку зі спільними робочими справами у сфері торгівлі. На фотографії під №3 він впізнав ОСОБА_5 , який зображений ще в молодості. На даний час, ОСОБА_5 виглядає дещо по іншому, став більш худорлявим, щоки втягнуті. Останній раз ОСОБА_8 бачив ОСОБА_5 в кінці травня 2021 року у м.Донецьк, на території підприємства ООО Технологии СИЗ (а.с. 194-197).
Згідно з протоколами огляду від 07.06.2021 року та переглянутими в судовому засіданні оптичними дисками №№6825, 6839 встановлено, що на оптичних дисках збережена електронна інформація щодо електронного листування (у тому числі із прикріпленими електронними документами) службових осіб ТОВ ДТК 2006 із співрозмовниками (у тому числі із службовими особами суб`єктів господарювання, які зареєстровані та здійснюють діяльність на ТОТ, звітування перед посадовими особами структурних підрозділів терористичної організації ДНР щодо діяльності а також сплати податків службовими особами ТОВ ДТК 2006 (а.с.198-248).
Таким чином, в процесі судового розгляду було достовірно встановлено, що обвинувачений ОСОБА_5 перебуває на тимчасово окупованій території Донецької області, зокрема в м. Донецьк. Будучи директором ООО ДТК 2006 та ООО ТЕХНОЛОГИИ СИЗ, діючи за попередньою змовою з Особа №1 та Особа №2, матеріали стосовно яких виділено в окреме провадження, упродовж 2018-2020 років, усвідомлюючи, що т.зв. ДНР є терористичною організацією та має відповідні незаконні створені т.зв. органи влади та управління, які мають на меті здійснення, насильницької зміни та повалення конституційного ладу та захоплення державної влади України, також достовірно знаючи, що на тимчасово окупованій території України органи державної влади України тиимчасово не здійснюють повноваження, передбачені чинним законодавством України, умисно, з метою зміни меж території та державного кордону України, на порушення порядку встановленого Конституцією України, організували та здійснили фінансування структурних підрозділів т.зв. МЧС ДНР, шляхом здійснення їх матеріального забезпечення на загальну суму 2 338 російських рублів, що по курсу НБУ становить 898,5 грн. та фінансового забезпечення шляхом сплати т.зв. податків, зборів, платежів до т.зв. бюджету ДНР на загальну суму 1 815 210,5 російських рублів, що по курсу НБУ становить 770 798,0 грн., тобто на загальну суму 770 992,52 грн.
Вказані обставини в повній мірі знайшли своє підтвердження в ході судового розгляду.
Отже, оцінюючи всі зібрані по справі докази в сукупності за своїм внутрішнім переконанням, яке ґрунтується на всебічному, повному й неупередженому дослідженні всіх обставин кримінального правопорушення, керуючись законом, оцінюючи кожний доказ з точки зору належності, допустимості, достовірності, а сукупність зібраних доказів з точки зору достатності та взаємозв`язку для прийняття відповідного процесуального рішення, суд приходить до висновку, що дії обвинуваченого ОСОБА_5 слід кваліфікувати за ч.3 ст.110-2 КК України, оскільки він вчинив фінансування дій, вчинених з метою зміни меж території та державного кордону України на порушення порядку, встановленого Конституцією України, за попередньою змовою групою осіб.
При призначенні обвинуваченому покарання суд враховує ступінь тяжкості вчиненого злочину, особу винного.
Обставин, що пом`якшують чи обтяжують покарання обвинуваченого ОСОБА_5 судом не встановлено.
З врахуванням згаданих вище обставин, думки захисника та прокурора, суд вважає за необхідне призначити обвинуваченому ОСОБА_5 покарання в межах санкції ч.3 ст.110-2 КК України, у виді позбавлення волі з позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю та з конфіскацією майна.
Процесуальних витрат у кримінальному провадженні немає.
Питання речових доказів вирішити згідно вимог ст.100 КПК України.
На підставі наведеного, керуючись ст.ст. 368, 370, 374, 375 КПК України, суд,-
У Х В А Л И В :
ОСОБА_5 визнати винним у вчиненні злочину, передбаченого ч.3 ст. 110-2 КК України, та призначити покарання у виді позбавлення волі на строк 8 (вісім) років з позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю на строк 3 (три) роки та з конфіскацією всього належного йому майна.
Строк відбуття покарання обвинуваченому ОСОБА_5 рахувати з моменту його затримання.
Речові докази:
- мобільний телефон марки Redmi модель Redmi 6, чорного кольору, у захисному чохлі, з наявними слідами користування, на дві сім-картки абонентів стільникового зв`язку, з наявною однією сім-картою стільникового оператора зв`язку МТС Україна, серійний номер НОМЕР_4 , із закріпленими номерами - НОМЕР_5 , ІМЕІ НОМЕР_6 , НОМЕР_7 , без наявного пароля системи логічного захисту та без зарядного пристрою, вилучений під час проведення обшуку транспортного засобу марки Mercedes-Benz модель Viano д.н.з. НОМЕР_8 , який постановою слідчого від 17.06.2021 року визнано речовим доказом та переданий на відповідальне зберігання ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_4 вважати повернутим.
- оптичні диски із результатами проведених у кримінальному провадженні ОТЗ та НСРД №№5883, 5891, 5889, 5890, 6731, 6530, 6825, 6839, які поміщено до паперових конвертів, опечатаних відтиском печатки та підписом слідчого та постановою старшого слідчого від 16.02.2022 року визнано речовими доказами - залишити при матеріалах кримінального провадження.
Учасники судового провадження мають право отримати в суді копію вироку суду.
Вирок набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. Вирок може бути оскаржено до Івано-Франківського апеляційного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення, шляхом подачі апеляційної скарги через Івано-Франківський міський суд.
Суддя ОСОБА_10
Суд | Івано-Франківський міський суд Івано-Франківської області |
Дата ухвалення рішення | 10.06.2022 |
Оприлюднено | 25.01.2023 |
Номер документу | 104707541 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Злочини проти основ національної безпеки України Фінансування дій, вчинених з метою насильницької зміни чи повалення конституційного ладу або захоплення державної влади, зміни меж території або державного кордону України |
Кримінальне
Івано-Франківський міський суд Івано-Франківської області
Болюк І. І.
Кримінальне
Івано-Франківський міський суд Івано-Франківської області
Болюк І. І.
Кримінальне
Івано-Франківський міський суд Івано-Франківської області
Болюк І. І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні