ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"09" червня 2022 р. справа № 300/7748/21
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд в складі головуючої судді Микитин Н.М., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Стандарт Ойл Захід" до Головного управління Державної податкової служби України в Івано-Франківській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, -
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Стандарт Ойл Захід" (надалі - позивач, ТОВ "Стандарт Ойл Захід") звернулося до суду з адміністративним позовом до Головного управління Державної податкової служби в Івано-Франківській області (надалі - відповідач, ГУ ДПС в Івано-Франківській області) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень від 14.06.2021 № 003692/0706, № 003693/0706, № 003678/0706, № 003679/0706.
Позовні вимоги мотивовані тим, що оскаржувані податкові повідомлення-рішення від 14.06.2021 № 003692/0706, № 003693/0706, № 003678/0706, № 003679/0706, ґрунтуються на висновках акту перевірки № 2395/09/17/РРО/43358831 від 22.04.2021, які на думку позивача, не відповідають дійсності та суперечать нормам податкового законодавства. Зокрема, зазначено, що контролюючим органом залишено поза увагою, що на відповідній АЗС ТОВ "Стандарт Ойл Захід" були наявні витратоміри-лічильники та рівнеміри лічильники, які було встановлено ПП "Укрснабторггаличина" у відповідності до договору поставки товару та послуг від 21.07.2020 за №04/07, однак відповідні документи на даний час у платника відсутні, так як їх було вилучено 12.05.2021 в ході проведення обшуку офісних приміщень позивача та останні знаходяться у слідчому управлінні фінансових розслідувань ГУ ДФС в Івано-Франківській області, що підтверджується протоколом обшуку від 12.05.2021. Також, контролюючим органом залишено поза увагою, що в період з 06.05.2021 до 19.05.2021 відповідна АЗС не працювала та у випадку, якщо у платника не встановлені, як на те вказує суб`єкт владних повноважень, витратоміри-лічильники та рівнеміри-лічильники, а дані про фактичні залишки пального та обсяг пального зазначаються із відповідних лічильників, а тому платник не може одночасно нести відповідальність за п. 230.1.2. тап.230.1.3 п.230.1 ст.230 ПК України. Крім того, представник позивача зверну увагу, що обов`язок проводити розрахункові операції через реєстратори розрахункових операцій та/або через програмні реєстратори розрахункових операцій для підакцизних товарів із використанням режиму програмування із зазначенням коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД найменування товарів, цін товарів та обліку їх кількості покладався на платника податків тільки з 10.12.2020. Через що, податкове повідомлення - рішення від 14.06.2021 за №003678/0706 винесене на підставі Акту за №2395/09/17/РРО/43358831 від 22.04.2021 підлягає скасуванню. З наведених підстав, просить позовні вимоги задовольнити в повному обсязі.
Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 06.12.2021 дану позовну заяву залишено без руху у зв`язку з її невідповідністю вимогам, визначеним статтею 161 Кодексу адміністративного судочинства України та надано десятиденний строк з дня вручення (отримання) копії цієї ухвали для усунення недоліку.
04.01.2022 позивачем зазначений в ухвалі про залишення позовної заяви без руху недолік усунуто.
У зв`язку із усуненням позивачем недоліків позовної заяви, ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 18.01.2022 відкрито провадження в даній адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження, в якій містяться відомості про порядок і строк подання відзиву на позов, відповіді на відзив, заперечення.
Відповідач скористався правом на подання відзиву на позовну заяву, який надійшов на адресу суду 22.02.2022. Проти заявлених позовних вимог заперечив та просив суд в задоволенні позову відмовити, вказавши, що у відповідності до вимог п. 230.1 ст. 230 Податкового кодексу України акцизні склади та акцизні склади пересувні утворюються з метою підвищення ефективності роботи із запобігання та боротьби з незаконним виробництвом і обігом спирту етилового, горілки та лікеро-горілчаних виробів, пального, посилення контролю за повнотою та своєчасністю надходження до бюджету акцизного податку. Платники податку - розпорядники акцизних складів зобов`язані зареєструвати усі розташовані на акцизних складах резервуари, введені в експлуатацію, витратоміри-лічильники та рівнеміри-лічильники у розрізі акцизних складів - в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі. Забороняється здійснення реалізації пального без наявності зареєстрованих витратомірів-лічильників, рівнемірів-лічильників та резервуарів, без реєстрації акцизного складу. Відповідальність за порушення вимог пп. 230.1.2 та пп. 230.1.3 п. 230.1 ст. 230 Податкового кодексу України передбачена п.128-1.1ст.128-1 цього Кодексу, у відповідності до яких на позивача були накладені штрафні санкції. Відтак, аргументація позовної заяви ніяким чином не спростовує вимоги Кодексу щодо обов`язкової реєстрації усіх рівнемірів та витратомірів до 01.04.2020 року. Також позивачем не забезпечено своєчасного подання до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального у період з 06.05.2021 по 19.05.2021. Щодо твердження позивача, про неможливість одночасно нести відповідальність за п.230.1.2. та п.230.1.3 п.230.1 ст. 230 ПК України, оскільки у нього не встановлені витратоміри та рівнеміри лічильники, зазначаємо що чинними нормами права встановлено обов`язок для платників податки встановити та зареєструвати витратоміри-лічильники та рівнеміри-лічильники, а також щоденно подавати відповідні звіти, а тому підстав їх не виконувати немає. Крім того, обґрунтування позивача, що обов`язок по проведенню розрахункових операцій через РРО з використанням, для підакцизних товарів, режим попереднього програмування коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД покладався на нього тільки з 10.12.2020 є безпідставними, оскільки вказана норма в редакції Закону № 1791-VIII від 20.12.2016 та в редакції Закону № 1017-IX від 01.12.2020 покладала обов`язок на платника проводити розрахункові операції через реєстратори розрахункових операцій вказуючи в чеках відповідні коди з УКТ ЗЕД. В зв`язку із наведеним, представник відповідача вважає вимоги позивача заявлені у позовній заяві необґрунтованими, та такими, що не підлягають задоволенню.
Суд, на підставі положення частини 8 статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України, розглянувши матеріали адміністративної справи, дослідивши і оцінивши докази, якими сторони обґрунтовують позовні вимоги та заперечують проти позову, встановив наступне.
Товариство з обмеженою відповідальністю "Стандарт Ойл Захід" (код ЄДРПОУ 43358831) зареєстровано як юридична особа та знаходиться на обліку як платників податків, профільними видами діяльності є: роздрібна торгівля пальним (КВЕД 47.30); оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами (КВЕД 46.71).
На підставі наказу від 13.04.2021 №663-п (а.с.95) та на підставі направлень від 13.04.2021 № 789, №788 (а.с.82-83) здійснена фактична перевірка АЗС, розташованої за адресою: вул. Грушевського, 5, м. Косів, Івано-Франківська область в якій здійснює діяльність ТОВ "Стандарт Ойл Захід".
За результатами перевірки складено акт (довідку) про результати фактичної перевірки від 22.04.2021 №2395/09/17/РРО/43358831, яким встановлено наступні порушення:
- проведення розрахункових операцій через РРО без використанням, для підакцизних товарів, режиму попереднього програмування коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД, а саме: згідно контрольних стрічок в період з 30.03.2020р. по 17.06.2020р. здійснювалася реалізація паливно-мастильних матеріалів (бензину, дизпалива) без зазначення кодів УКТ ЗЕД, чим порушено п. 11 ст. 3 Закону України від 06.07.1995 №265/95-ВР «Про застосування РРО у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», із змінами та доповненнями;
- не обладнання (відсутність) двох рівнемірів-лічильників рівня пального на місці відпуску та одного витратоміра - лічильника пального на акцизному складі (АЗС) за адресою: вул. Грушевського, 5, м. Косів (а.с.34-37).
Позивач відмовився від підпису та одержання другого примірника акту фактичної перевірки, про що посадовими особами відповідача складено акт відмови від підпису та отримання акту фактичної перевірки від 22.04.2021 за №090144 (а.с.84).
Також, на підставі наказу Головного управління Державної податкової служби в Івано-Франківській області від 13.05.2021 №857-п (а.с.94) та на підставі направлень від 12.05.2021 № 1105, №1106 (а.с.80-81) здійснено фактичну перевірку АЗС, яка розташована за адресою: вул. Винниченка, 1 смт. Верховина, Івано-Франківська область де здійснює діяльність ТОВ "Стандарт Ойл Захід".
За результатами перевірки складено акт (довідку) про результати фактичної перевірки від 21.05.2021 №2908/17/РРО/43358831, яким встановлено наступні порушення:
- не обладнання 1 рівнеміром-лічильником рівня пального введеного в експлуатацію резервуарі ємністю 5м. куб., розташованому на акцизному складі (уніфікований номер 1013897), за адресою: вул. Винниченка 1, смт. Верховина, Івано-Франківська область;
- несвоєчасна реєстрація в Єдиному державному реєстрі 2 витратомірів-лічильників та 2 рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі, а саме 06.05.2021р. зареєстровано два рівнеміри-лічильники та 2 витратоміри-лічильники рівня пального (при законодавчо встановленому терміні до 01.04.2020 на місці відпуску пального з акцизного складу (уніфікований номер 1013897 за адресою: вул. Винниченка 1, смт. Верховина, Івано-Франківська область зареєстрованого. 26.09.2020;
- незабезпечення з вини розпорядника акцизного складу подання щоденного електронного документу за період з 06.05.2021 по 19.05.2021 даних про фактичні залишки пального на початку та кінець звітної доби, та про добові фактичні обсяги отриманого та реалізованого пального у розрізі кодів товарних підкатегорій згідно з УКТ ЗЕД у літрах, який розташований за адресою: вул. Винниченка, 1, смт. Верховина. Івано-Франківська область в кількості 14 штук (а.с.18-21).
14.06.2021 контролюючим органом на підставі актів перевірки від 21.05.2021 №2908/17/РРО/43358831 та від 22.04.2021 №2395/09/17/РРО/43358831 винесено оскаржувані податкові повідомлення-рішення:
- №003692/0706, згідно з яким застосовані до ТОВ "Стандарт Ойл Захід" штрафні санкції у сумі 100 000 грн. (20 000 грн.х5) за необладнання 1 рівнеміром-лічильником рівня пального введеного в експлуатацію резервуару ємністю 5м. куб. та за несвоєчасну реєстрації в ЄДР 2 рівнемірів-лічильників рівня пального та 2 витратомірів-лічильників на введених в експлуатацію резервуарах;
- 003693/0706, згідно з яким застосовані до ТОВ "Стандарт Ойл Захід" штрафні санкції у сумі 14 000 грн. за незабезпечення з вини розпорядника акцизного складу своєчасного подання до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального у період з 06.05.2021 по 19.05.2021.
- №003679/0706, згідно з яким застосовані до ТОВ "Стандарт Ойл Захід" штрафні санкції у сумі 60 000 грн (20 000 грн. х 3) за не обладнання (відсутність) реєстрації в ЄДР 2 рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарах рівнемірів-лічильників на введених в експлуатацію резервуарах, розташованих на акцизному складі та 1 витратоміра-лічильника на місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованого на акцизному складі.
- 003678/0706, згідно з яким застосовані до ТОВ "Стандарт Ойл Захід" штрафні санкції у сумі 5100 грн за проведення розрахункових операцій через реєстратор розрахункових операцій без використання режиму програмування найменування кожного підакцизного товару із зазначенням коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД (а.с.28-29, 43-44).
Не погоджуючись з висновками, викладеними в Актах перевірки від 21.05.2021 №2908/17/РРО/43358831 та від 22.04.2021 №2395/09/17/РРО/43358831, ТОВ "Стандарт Ойл Захід" у відповідності до статті 56.1 Податкового кодексу України подало до ДПС України скарги від 09.07.20021 №19, №23 на податкові повідомлення-рішення від 14.06.2021 № 003692/0706, № 003693/0706, № 003678/0706, № 003679/0706 (а.с.22-27, 38-42).
Проте, рішенням про результати розгляду скарги від 22.10.2021 за № 23864/6/990006030106 (а.с.14-17) було відмовлено у задоволенні скарги №19 від 09.07.2021, а рішенням про результати розгляду скарги від 22.10.2021за №238426 9900060501061 (а.с.30-33) було відмовлено у задоволенні скарги № 23 від 09.07.2021.
Не погоджуючись із позицією контролюючого органу та винесеними податковими повідомленнями-рішеннями від 14.06.2021 № 003692/0706, № 003693/0706, № 003678/0706, № 003679/0706, позивач, з метою захисту свого порушеного права, звернувся із позовною заявою до суду.
Надаючи оцінку спірним правовідносинам та встановленим обставинам справи, суд керується такими мотивами.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, урегульовано Податковим кодексом України (далі ПК України). Цим Кодексом визначаються функції та правові основи діяльності контролюючих органів, визначених пунктом 41.1 статті 41 цього Кодексу, та центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Згідно з п. 61.1 ст. 61 ПК України податковий контроль - система заходів, що вживаються контролюючими органами з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Відповідно до п.п.19-1.1.16 п. 19-1.1 ст. 19-1 ПК Україниконтролюючі органи здійснюють заходи щодо запобігання та виявлення порушень законодавства у сфері виробництва та обігу спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів та пального.
За приписами підпунктів20.1.4,20.1.43 пункту 20.1 статті 20 ПК України контролюючі органи мають право:
проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення;
проводити у визначеному законодавством порядку перевірку показників, пов`язаних із визначенням об`єктів оподаткування та із своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплатою усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, виконанням законодавства з інших питань, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Відповідно до пункту75.1 статті 75 ПК України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Фактичною вважається перевірка, що здійснюється за місцем фактичного провадження платником податків діяльності, розташування господарських або інших об`єктів права власності такого платника. Така перевірка здійснюється контролюючим органом щодо дотримання норм законодавства з питань регулювання обігу готівки, порядку здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, свідоцтв, у тому числі про виробництво та обіг підакцизних товарів, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) (підпункт 75.1.3).
Стаття 80 ПК України визначає порядок проведення фактичної перевірки.
Пунктом 80.1 статті 80 ПК визначено, що фактична перевірка здійснюється без попередження платника податків (особи).
Пунктом 81.1 ст.81 ПК України передбачено, що посадові особи контролюючого органу мають право приступити до проведення документальної виїзної перевірки, фактичної перевірки за наявності підстав для їх проведення, визначених цим Кодексом, та за умови пред`явлення або надіслання у випадках, визначених цим Кодексом, таких документів:
- направлення на проведення такої перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування контролюючого органу, реквізити наказу про проведення відповідної перевірки, найменування та реквізити суб`єкта (прізвище, ім`я, по батькові фізичної особи - платника податку, який перевіряється) або об`єкта, перевірка якого проводиться, мета, вид (документальна планова/позапланова або фактична), підстави, дата початку та тривалість перевірки, посада та прізвище посадової (службової) особи, яка проводитиме перевірку. Направлення на перевірку у такому випадку є дійсним за наявності підпису керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, що скріплений печаткою контролюючого органу;
- копії наказу про проведення перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування контролюючого органу, найменування та реквізити суб`єкта (прізвище, ім`я, по батькові фізичної особи - платника податку, який перевіряється) та у разі проведення перевірки в іншому місці - адреса об`єкта, перевірка якого проводиться, мета, вид (документальна планова/позапланова або фактична перевірка), підстави для проведення перевірки, визначені цим Кодексом, дата початку і тривалість перевірки, період діяльності, який буде перевірятися. Наказ про проведення перевірки є дійсним за наявності підпису керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу та скріплення печаткою контролюючого органу;
- службового посвідчення осіб, які зазначені в направленні на проведення перевірки.
При пред`явленні направлення платнику податків та/або посадовим (службовим) особам платника податків (його представникам або особам, які фактично проводять розрахункові операції) такі особи розписуються у направленні із зазначенням свого прізвища, імені, по батькові, посади, дати і часу ознайомлення.
У разі відмови платника податків та/або посадових (службових) осіб платника податків (його представників або осіб, які фактично проводять розрахункові операції) розписатися у направленні на перевірку посадовими (службовими) особами контролюючого органу складається акт, який засвідчує факт відмови. У такому випадку акт про відмову від підпису у направленні на перевірку є підставою для початку проведення такої перевірки.
Як встановлено судом зі змісту направлень на перевірку від 13.04.2021 № 789, №788 та від 12.05.2021 № 1105, №1106, операторам суб`єктів господарювання, що належить ТОВ "Стандарт Ойл Захід" та знаходяться за адресами: вул. Грушевського, 5, м. Косів, Івано-Франківська область та вул. Винниченка, 1 смт. Верховина, Івано-Франківська область було пред`явлено службові посвідчення та направлення на проведення перевірки.
Відтак, вказані обставини підтверджують факт дотримання контролюючим органом вимог ПК України щодо умов допуску до проведення фактичної перевірки, що не оскаржується позивачем, за наслідками якої прийнято оскаржувані рішення.
Щодо податкових повідомлень-рішень ГУ ДПС в Івано-Франківській області від 14.06.2021 №003692/0706, згідно з яким застосовані до ТОВ "Стандарт Ойл Захід" штрафні санкції у сумі 100 000 грн. (20 000 грн х 5) за не обладнання 1 рівнеміром-лічильником рівня пального введеного в експлуатацію резервуару ємністю 5м. куб. та за несвоєчасну реєстрації в ЄДР 2 рівнемірів-лічильників рівня пального та 2 витратомірів-лічильників на введених в експлуатацію резервуарах та №003679/0706, згідно з яким застосовані до ТОВ "Стандарт Ойл Захід" штрафні санкції у сумі 60 000 грн (20 000 грн х 3) за не обладнання (відсутність) реєстрації в ЄДР 2 рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарах рівнемірів-лічильників на введених в експлуатацію резервуарах, розташованих на акцизному складі та 1 витратоміра-лічильника на місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованого на акцизному склад, суд зазначає наступне.
Відповідно до п.п.230.1.2 п.230.1 ст.230 ПКУ акцизні склади, на території яких здійснюється виробництво, оброблення (перероблення), змішування, розлив, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізація пального, повинні бути обладнані витратомірами-лічильниками на кожному місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованому на акцизному складі, та рівнемірами-лічильниками рівня таких товарів (продукції) у резервуарі, а для скрапленого газу (пропану або суміші пропану з бутаном), інших газів, бутану, ізобутану за кодами згідно з УКТ ЗЕД 2711 12 11 00, 2711 12 19 00, 2711 12 91 00, 2711 12 93 00, 2711 12 94 00, 2711 12 97 00, 2711 13 10 00, 2711 13 30 00, 2711 13 91 00, 2711 13 97 00, 2711 14 00 00, 2711 19 00 00, 2901 10 00 10 - також можуть бути обладнані пристроями для вимірювання рівня або відсотка пального у резервуарі на кожному введеному в експлуатацію стаціонарному резервуарі, розташованому на акцизному складі.
Акцизні склади, на яких здійснюється діяльність з переробки нафти, газового конденсату, природного газу та їх суміші, з очищення коксового газу, з метою вилучення цільових компонентів (сировини), що передбачає повний технологічний цикл їх переробки в готову продукцію (пальне), повинні бути обладнані лише витратомірами-лічильниками на кожному місці відпуску готової підакцизної продукції (пального) наливом з такого акцизного складу.
Акцизні склади, на яких здійснюються виключно зберігання та реалізація пального, що отримується та реалізується виключно у споживчій тарі без зміни розфасовки, а також скрапленого газу природного, бензолу, метанолу, не обладнуються витратомірами-лічильниками та рівнемірами-лічильниками.
Витратоміри-лічильники та резервуари повинні відповідати вимогам законодавства та мати позитивний результат повірки або оцінку відповідності, проведені відповідно до законодавства, а рівнеміри-лічильники повинні відповідати вимогам законодавства та мати позитивний результат повірки або оцінку відповідності, або калібрування, проведені відповідно до законодавства. У разі відсутності позитивного результату повірки або оцінки відповідності, або калібрування витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників для цілей цього Кодексу акцизні склади, на яких вони розташовані, вважаються необладнаними витратомірами-лічильниками та рівнемірами-лічильниками.
Паливо роздавальні колонки та/або оливо роздавальні колонки, встановлені на акцизних складах, на які є позитивні результати повірки або оцінка відповідності, проведені відповідно до законодавства, виконують функції витратомірів-лічильників.
Платники податку - розпорядники акцизних складів зобов`язані зареєструвати:
а) усі розташовані на акцизних складах резервуари, введені в експлуатацію, витратоміри-лічильники та рівнеміри-лічильники у розрізі акцизних складів - в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі (далі ЄДР);
б) усі акцизні склади - в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового.
Один акцизний склад може бути зареєстрований виключно одним розпорядником акцизного складу. Один розпорядник акцизного складу може зареєструвати один і більше акцизних складів.
Забороняється здійснення реалізації пального без наявності зареєстрованих витратомірів-лічильників, рівнемірів-лічильників та резервуарів, без реєстрації акцизного складу.
Відповідно до підрозділу 5розділу XX ПКУрозпорядники акцизних складів відповідно до вимог цього Кодексу зобов`язані обладнати акцизні склади витратомірами-лічильниками та/або рівнемірами-лічильниками та зареєструвати їх в ЄДР у такі строки:
- акцизний склад, де розташовано резервуари, загальна місткість яких перевищує 20000 куб. метрів, - не пізніше 1 липня 2019 року;
- акцизний склад, де розташовано резервуари, загальна місткість яких перевищує 1000 куб. метрів, але не перевищує 20000 куб. метрів, - не пізніше 1 жовтня 2019 року;
- акцизний склад, де розташовано резервуари, загальна місткість яких не перевищує 1000 куб. метрів, - не пізніше 1 січня 2020 року.
Інформація щодо розташованих на акцизному складі пального стаціонарних резервуарів та установлених на них витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників міститься у ЄДР у вигляді Довідки про розпорядника акцизного складу пального, акцизні склади пального, розташовані на них резервуари пального, витратоміри та рівнеміри та Довідки про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу (отримання/відпуску) та залишків пального на акцизному складі пального, форми яких затверджені наказом Міністерства фінансів України від 27.11.2018 № 944.
Порядок ведення Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників і рівнемірів - лічильників рівня пального у резервуарі, передачі облікових даних з них електронними засобами зв`язку до контролюючих органів затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 22 листопада 2017 року № 891 (далі - Порядок № 891).
Пунктом 2 Порядку № 891 визначено, що:
1) витратомір-лічильник - законодавчо регульований засіб вимірювальної техніки, призначений для безперервного вимірювання, запам`ятовування та відображення у фактичних умовах вимірювання кількості пального, що проходить через вимірювальний перетворювач у закритих, повністю заповнених трубопроводах;
2) рівнемір - лічильник рівня пального у резервуарі - законодавчо регульований засіб вимірювальної техніки, призначений для вимірювання рівня пального, за яким обчислюється об`єм пального, що перебуває у резервуарі, за градуювальною таблицею резервуара.
Суд зазначає, що згідно акту перевірки від 22.04.2021 №2395/09/17/РРО/43358831, встановлено не обладнання (відсутність) двох рівнемірів-лічильників рівня пального на місці відпуску та одного витратоміра - лічильника пального на акцизному складі (АЗС) за адресою: вул. Грушевського,5, м. Косів, а згідно акту перевірки від 21.05.2021 №2908/17/РРО/43358831, встановлено не обладнання 1 рівнеміром-лічильником рівня пального введеного в експлуатацію резервуарі ємністю 5 м. куб., та несвоєчасна реєстрація в Єдиному державному реєстрі 2 витратомірів-лічильників та 2 рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі, а саме 06.05.2021 зареєстровано два рівнеміри-лічильники та 2 витратоміри-лічильники рівня пального, при законодавчо встановленому терміні до 01.04.2020, на місці відпуску пального з акцизного складу (уніфікований номер 1013897) за адресою: вул. Винниченка 1, смт. Верховина, Івано-Франківська область зареєстрованого. 26.09.2020.
Відповідальність за вказане порушення встановлена п.128.1.1 ст.128.1 ПКУ, а саме: не обладнання та/або відсутність реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі рівнеміра-лічильника на введеному в експлуатацію резервуарі, розташованому на акцизному складі, та/або витратоміра-лічильника на місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованого на акцизному складі, тягне за собою накладення штрафу в розмірі 20000 гривень за кожний необладнаний резервуар та/або незареєстрований рівнемір-лічильник, а також за кожне необладнане місце відпуску пального наливом з акцизного складу або за кожне місце отримання та відпуску спирту етилового, та/або незареєстрований витратомір-лічильник / витратомір-лічильник спирту етилового.
Відповідно до пункту 18 підрозділу 5 розділу XX ПК України норми п.128-1.1 ст.128-1 цього Кодексу застосовуються з 1 квітня 2020 року - до розпорядників акцизних складів, на яких розташовано резервуари, загальна місткість яких не перевищує 1000 куб. метрів.
Таким чином, законодавець встановив, що з 01.04.2020 відповідальність розпорядників акцизних складів за відсутність обладнання на акцизних складах резервуарів, загальна місткість яких перевищує 1000 куб. метрів витратомірами-лічильниками та рівнемірами-лічильниками.
Позивач, обґрунтовуючи протиправність застосування штрафних санкцій згідно податкових повідомлень-рішень 14.06.2021 №003692/0706 та №003679/0706, зазначає, що на відповідних АЗС ТОВ "Стандарт Ойл Захід", де проводилась перевірка, були наявні і витратоміри-лічильники, і рівнеміри лічильники, які було встановлено ПП "Укрснабторггаличина" у відповідності до договору поставки товару та послуг від 21.07.2020 року за №04/07.
Однак, суд зазначає, що вищенаведені твердження позивача, не доведено перед судом та не підтверджено належними доказами.
Крім того, з обгрунтувань позовної заяви вбачається, що у зареєстрованому 26.09.2020 акцизному складі уніфікований номер 1013897 з резервуарами 25, 5, 5 м.куб та встановивши 21.07.2021 відповідно договору витратоміри-лічильники і рівнеміри-лічильники, позивач у період до 06.05.2021здійснювало продаж палива без реєстрації таких витратомірів-лічильників і рівнемірів-лічильників в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального в резервуарі.
Стосовно посилань позивача на відсутність обов`язку такої реєстрації до 01.10.2020 (на час періоду тестового режиму автоматичного співставлення показників обсягів обігу та залишків пального, показників обсягів обігу спирту етилового), то такі є не обґрунтованими, оскільки впровадження такого режиму жодним чином не скасовує та не зупиняє законодавчо встановлений обов`язок реєстрації в Єдиному держаному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників з 01.04.2020 та не звільняє від відповідальності за порушення такого.
Відтак, суд зазначає, що позивач не надав жодного доказу в спростування висновків відповідача щодо законності прийнятих рішень про застосування штрафних санкцій за порушення вимог п.п.230.1.2 п.230.1 ст.230 ПКУ.
Як наслідок суд доходить висновку щодо правомірності застосування до позивача штрафних санкцій згідно податкових повідомлень-рішень 14.06.2021 №003692/0706 в сумі 100 000 грн та №003679/0706 у сумі 60 000 грн.
Щодо незабезпечення з вини розпорядника акцизного складу подання щоденного електронного документу за період з 06.05.2021 по 19.05.2021 даних про фактичні залишки пального на початку та кінець звітної доби, та про добові фактичні обсяги отриманого та реалізованого пального у розрізі кодів товарних підкатегорій згідно з УКТ ЗЕД у літрах, який розташований за адресою: вул. Винниченка, 1, смт. Верховина. Івано-Франківська область в кількості 14 штук, суд зазначає наступне.
Пунктом 3 Порядку ведення Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників і рівнемірів - лічильників рівня пального у резервуарі, передачі облікових даних з них електронними засобами зв`язку до контролюючих органів визначено, що адміністратором та держателем Реєстру є контролюючий орган (Державна податкова служба України), який забезпечує:
- створення програмного продукту, що забезпечує функціонування Реєстру, приймання від розпорядників акцизних складів електронних документів для наповнення Реєстру, обробку електронних документів для наповнення Реєстру та перенесення з них даних до Реєстру, збереження даних, що містяться в Реєстрі;
- захист інформації, що міститься в Реєстрі, в установленому законодавством порядку.
Згідно з пунктом 5 Порядку № 891 електронні документи для наповнення Реєстру, які
формуються розпорядниками акцизних складів та надсилаються до Реєстру за кожним місцем розташування акцизного складу, містять:
1) інформацію про розпорядника акцизного складу (найменування, реєстраційні дані, реквізити документів, на підставі яких здійснюється експлуатація акцизного складу);
2) інформацію про всі наявні у розпорядника акцизного складу акцизні склади (адреса, правовстановлюючі документи на споруди та приміщення акцизного складу) з уніфікованим номером кожного акцизного складу, який автоматично присвоєно в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового, з уніфікованою нумерацією кожного акцизного складу та всі резервуари (їх кількість, тип, ємність) з уніфікованою нумерацією кожного резервуара, розташовані на акцизних складах;
3) інформацію про акцизний склад з уніфікованим номером в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового, розташовані на такому акцизному складі резервуари з уніфікованою нумерацією, про назви, моделі, серійні (ідентифікаційні) номери витратомірів, установлених у кожному місці відпуску пального шляхом наливу з акцизного складу, та назви, моделі, серійні (ідентифікаційні) номери рівнемірів, установлених на кожному введеному в експлуатацію стаціонарному резервуарі, розташованому на такому акцизному складі;
4) дату встановлення, заміни, опломбування, технічного обслуговування, ремонту, повірки, калібрування витратоміра, рівнеміра, резервуара, відомості щодо організацій та осіб, які проводили такі роботи;
5) зведені за добу підсумкові облікові дані щодо: обсягів фактичних залишків пального на початок та кінець звітної доби та добового обсягу обігу пального за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТЗЕД у літрах, приведених до температури 15° С, у розрізі всіх наявних у розпорядника акцизного складу акцизних складів з уніфікованою нумерацією - для усіх розпорядників акцизних складів, крім зазначених в абзаці третьому цього підпункту; добового фактичного обсягу реалізованого пального у розрізі кодів товарних підкатегорій згідно з УКТЗЕД у літрах, приведених до температури 15° С, - для розпорядників акцизних складів, на акцизних складах яких провадиться діяльність з переробки нафти, газового конденсату, природного газу та їх суміші, з метою вилучення цільових компонентів (сировини), що передбачає повний технологічний цикл їх переробки в готову підакцизну продукцію (пальне);
6) інформацію про осіб (прізвище, ім`я, по батькові, посада), які формують та надсилають електроні документи для наповнення Реєстру;
7) інформацію про коригування даних, зазначених у підпунктах 1 - 5 цього пункту, в електронних документах для наповнення Реєстру, надісланих до Реєстру (коригуючі електронні документи для наповнення Реєстру);
8) інформацію про такі ознаки акцизного складу: акцизний склад, на якому провадиться діяльність з переробки нафти, газового конденсату, природного газу та їх суміші з метою вилучення цільових компонентів (сировини), що передбачає повний технологічний цикл їх переробки в готову підакцизну продукцію (пальне), обладнаний лише витратомірами в кожному місці відпуску готової підакцизної продукції (пального) шляхом наливу з такого акцизного складу; акцизний склад, на якому здійснюється виключно зберігання та реалізація пального, що отримується та реалізується виключно у тарі виробника без зміни розфасовки, а також скрапленого газу природного, бензолу, метанолу, не обладнаний витратомірами та рівнемірами;
9) інформацію про обсяги залишків пального, що розташовані на акцизному складі в тарі, балонах, упаковці, про добовий обсяг реалізованого пального в тарі, балонах, упаковці;
10) інформацію про дні, в які акцизний склад не працює.
Електронні документи для наповнення Реєстру, що містять інформацію, зазначену у підпунктах 1 -4 пункту 5 цього Порядку, формуються та надсилаються розпорядниками акцизних складів одноразово до початку введення в дію Реєстру та в разі зміни такої інформації. Інформація про витратоміри та рівнеміри вноситься до Реєстру після настання строків їх встановлення, визначених ПК України (пункт 6 Порядку № 891).
Відповідно до п.7 Порядку № 891 електронні документи для наповнення Реєстру формуються розпорядниками акцизних складів за місцем розташування акцизного складу у такому порядку:
1) інформація, зазначена в підпунктах 1 - 4, 6 -10 пункту 5 цього Порядку, вноситься до електронних документів для наповнення Реєстру інформацією про відповідальних осіб розпорядників акцизних складів шляхом ручного вводу даних;
2) інформація, зазначена в підпункті 5 пункту 5 цього Порядку, вноситься до електронних документів для наповнення Реєстру: автоматично шляхом передачі до них даних з витратомірів та рівнемірів починаючи з граничних строків, зазначених у пунктах 12 і 27 підрозділу 5 розділу XX "Перехідні положення" Кодексу, для обов`язкового обладнання акцизних складів рівнемірами та витратомірами; відповідальною особою розпорядника акцизного складу - під час виходу з ладу, проведення повірки або калібрування рівнеміра або витратоміра, а також у період з 1 червня 2019 р. до граничних строків, передбачених у пунктах 12 і 27 підрозділу 5 розділу XX "Перехідні положення" Кодексу, для обов`язкового обладнання акцизних складів витратомірами та рівнемірами.
Відповідно до п.230.1.3. ст.230 Податкового кодексу України № 2755 із змінами та доповненнями, розпорядники акцизних складів зобов`язані по кожному акцизному складі щоденно формувати дані про фактичнi залишки пального на початок та кінець звітної доби та про добові фактичні обсягів отриманого та реалізованого пального у розрізі кодiв товарних пiдкатегорій згідно з УКТ ЗЕД у лiтрах, приведених до температури 15 С.
Дані про фактичні залишки пального та про обсяг обігу пального формуються після проведення останньої операції з обігу пального у звiтнiй добi, але не пізніше 23 години 59 хвилин цiєї доби, до початку здiйснення операцій з обігу пального добу, що настає за звiтною добою, та подаються до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, не пiзнiше 23 години 59 хвилин доби, що настає за звiтною добою.
Відповідно до п. 128-1.3 ст. 128-1 Податкового кодексу України, незабезпечення з вини розпорядника акцизного складу своєчасного подання до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового, тягне за собою накладення штрафу в розмірі 1000 гривень за кожний неподаний електронний документ.
Згідно матеріалів справи, з вини розпорядника акцизного складу не забезпечено подання щоденного електронного документу за період з 06.05.2021 по 19.05.2021 даних про фактичні залишки пального на початку та кінець звітної доби, та про добові фактичні обсяги отриманого та реалізованого пального у розрізі кодів товарних підкатегорій згідно з УКТ ЗЕД у літрах, який розташований за адресою: вул. Винниченка, 1, смт. Верховина. Івано-Франківська область в кількості 14 штук.
Щодо тверджень позивача, що у період з 06.05.2021 по 19.05.2021 АЗС не працювало, то такі є безпідставними оскільки вони не доведені перед судом та не підтверджені належними доказами.
Крім того суд вважає, безпідставними посилань позивача на неможливість одночасно нести відповідальність за п.230.1.2. та п.230.1.3 п.230.1 ст 230 ПК України, оскільки у нього не встановлені витратоміри та рівнеміри-лічильники, так як вище наведеними нормами права встановлено обов`язок для платників податки встановити та зареєструвати витратоміри-лічильники та рівнеміри-лічильники, а також щоденно подавати відповідні звіти, що є різними порушеннями за які встановлено різні види відповідальності.
Відтак, суд зазначає, що позивач не надав жодного доказу в спростування висновків відповідача щодо законності прийнятого рішення про застосування штрафних санкцій за порушення вимог п п. 128-1.3 ст. 128-1 ПКУ.
Як наслідок, суд дійшов висновку, що до позивача правомірно застосовано штрафну санкцію в розмірі 14 000 грн.
З огляду на викладене, податкове повідомлення-рішення ГУ ДПС в Івано-Франківській від 14.06.2021 №003693/0706, згідно з яким застосовані до ТОВ "Стандарт Ойл Захід" штрафні санкції у сумі 14 000 грн є правомірним та не підлягає скасуванню.
Щодо скасування податкового повідомлення-рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 14.06.2021 №003678/0706, згідно з яким застосовані до ТОВ "Стандарт Ойл Захід" штрафні санкції у сумі 5100 грн за проведення розрахункових операцій через реєстратор розрахункових операцій без використання режиму програмування найменування кожного підакцизного товару із зазначенням коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД, суд зазначає наступне.
Правові засади застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг визначаються Законом України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" із змінами та доповненнями.
Відповідно до пунктів 11, 12 статті 3 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", суб`єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов`язані: проводити розрахункові операції через реєстратори розрахункових операцій та/або через програмні реєстратори розрахункових операцій для підакцизних товарів із використанням режиму програмування із зазначенням коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД, найменування товарів, цін товарів та обліку їх кількості та вести в порядку, встановленому законодавством, облік товарних запасів, здійснювати продаж лише тих товарів (послуг), що відображені в такому обліку.
За приписами пункту 7 статті 17 за порушення вимог цього Закону до суб`єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), за рішенням відповідних контролюючих органів застосовуються фінансові санкції у розмірі триста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - у разі проведення розрахункових операцій через реєстратори розрахункових операцій та/або програмних реєстраторів розрахункових операцій без використання режиму попереднього програмування найменування кожного підакцизного товару із зазначенням коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД, ціни товару та обліку його кількості.
{Пункт 7 статті 17 із змінами, внесеними згідно із Законами № 2156-III від 21.12.2000, № 1206-VII від 15.04.2014, № 1982-VIII від 23.03.2017; в редакції Закону № 128-IX від 20.09.2019 - щодо набрання чинності зміни див. пункт 1 розділу II Закону № 128-IX від 20.09.2019; із змінами, внесеними згідно із Законом № 1017-IX від 01.12.2020}
З аналізу диспозиції вищенаведеної норми вбачається, що обов`язковим елементом складу адміністративного правопорушення є факт проведення розрахункових операцій без використання режиму попереднього програмування найменування кожного підакцизного товару із зазначенням коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД.
Згідно акту перевірки від 22.04.2021 №2395/09/17/РРО/43358831, встановлено проведення розрахункових операцій через РРО без використанням, для підакцизних товарів, режиму попереднього програмування коду товарної підкатегоріі згідно з УКТ ЗЕД, а саме: згідно контрольних стрічок в період з 30.03.2020 по 17.06.2020 позивачем здійснювалася реалізація паливно-мастильних матеріалів (бензину, дизпалива) без зазначення кодів УКТ ЗЕД, чим порушено п. 11 ст. 3 Закону України від 06.07.1995 №265/95-ВР «Про застосування РРО у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», із змінами та доповненнями.
При цьому, суд наголошує, що позивачем до матеріалів справи не додано жодних належних та допустимих доказів, які б спростовували виявлені контролюючим органом в ході проведення перевірки вище зазначені порушення вимог чинного законодавства України.
Відтак, суд зазначає, що відповідачем на підставі акту перевірки від 22.04.2021 №2395/09/17/РРО/43358831 правомірно застосовано до ТОВ "Стандарт Ойл Захід" фінансові санкції у розмірі 5100,00 грн, згідно податкового повідомлення-рішення від 14.06.2021 №003678/0706, за проведення розрахункової операції через РРО, для підакцизних товарів, без використання режиму попереднього програмування коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД.
Решта доводів та аргументів учасників справи не мають значення для вирішення спору по суті, не спростовують встановлених судом обставин у спірних правовідносинах та викладених висновків суду.
Враховуючи вищевикладене, беручи до уваги досліджені в судовому засіданні докази в їх сукупності, суд дійшов висновку про правомірність прийнятих ГУ ДПС в Івано-Франківській області податкових повідомлень-рішень від 14.06.2021 № 003692/0706, № 003693/0706, № 003678/0706, № 003679/0706.
Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставах, в межах та у спосіб, що передбачений Конституцією та законами України.
Згідно з частини 1 статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Суд також враховує частину 2 статті 2 КАС України, відповідно до приписів якої у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до вимогстатті 77 Кодексу адміністративного судочинства Україникожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановленихстаттею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Тобто, ці норми одночасно покладають обов`язок на сторін доводити суду обґрунтованість своїх тверджень або заперечень. Належних і достатніх доказів, які б спростовували доводи відповідача, позивач під час розгляду справи не надав.
Враховуючи вищевикладене, на підставі наданих доказів в їх сукупності, системного аналізу положень законодавства України, суд дійшов висновку, що у спірних правовідносинах відповідач діяв з дотриманням вимог частини 2 статті 2 КАС України, а тому позовні вимоги є необґрунтованими, а позов таким що не підлягає до задоволення.
Оскільки в задоволенні позову відмовлено, згідно приписів статті 139 КАСУ підстави для стягнення судових витрат з відповідача у суду відсутні.
На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
В задоволенні позову відмовити.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку.
Відповідно до статей 255, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення рішення в повному обсязі.
Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Учасники справи:
позивач - товариство з обмеженою відповідальністю "Стандарт Ойл Захід" (код ЄДРПОУ 43358831, вул. Шухевича, 59, м. Коломия, Коломийський район, Івано-Франківська область, 78200);
відповідач - Головне управління Державної податкової служби в Івано-Франківській області (код ЄДРПОУ 43968084, вул. Незалежності, 20, м. Івано-Франківськ, 76018).
Суддя /підпис/ Микитин Н.М.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.06.2022 |
Оприлюднено | 24.06.2022 |
Номер документу | 104716711 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Микитин Н.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні