СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
10 червня 2022 року Справа № 480/9168/21
Сумський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Опімах Л.М.,
розглянувши у спрощеному провадженні без виклику сторін в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу №480/9168/21 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "НОВОДМИТРІВСЬКЕ" до Головного управління ДПС у Сумській області про визнання протиправним та скасування наказу,-
В С Т А Н О В И В:
У вересні 2021 року позивач товариство з обмеженою відповідальністю «Новодмитрівське» звернувся до суду з позовом, мотивуючи вимоги тим, що 13.09.2021 податковим органом прийнятий наказ №1487-кп «Про проведення відповідно до п.п.78.1.4 п.78.1 сг.78 Податкового кодексу України документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «Новодмитрівське» (код 23631803)», яким було наказано провести документальну позапланову виїзну перевірку позивача з питань дотримання податковою законодавства по взаємовідносинах з ТОВ «Церій» (код 41428192) за період квітень 2019 року; ФОП ОСОБА_1 (код НОМЕР_1 ) за період квітень 2019 року; ТОВ «Гаскойн ЛТД» (код 42220688) за період листопад 2019 року, грудень 2019 року, січень 2020 року, лютий 2020 року березень 2020 року; ТОВ «Оман Груп» (код 40881069) за період лютий 2018р., ТОВ «КФ «Фабрика Органічних Добрив» (код 42251009) за період липень 2020 року, грудень 2020 року; ТОВ «Гаскойн» (код 43395190) за період жовтень 2020 року, грудень 2020 року.
Зазначений наказ позивач просить визнати протиправним і скасувати, посилаючись на дію мораторію на проведення позапланових документальних перевірок, передбачених п.п.78.1.4 п.78.1 ст.78 Податкового кодексу України, а також на відсутність підстав, передбачених даною нормою.
Відповідач подав відзив на позов, в якому проти задоволення вимог заперечив, вказавши, що платник податків протягом 2019 року - 2020 року доводився для відпрацювання в рамках наказу ДФС України від 28.07.2015 року №543 «» в категорії «вигодонабувач» по взаємовідносинах з контрагентами - постачальниками ТОВ «Церій» (код 41428192) за період квітень 2019 року, ФОП ОСОБА_1 (код НОМЕР_1 ) за період квітень 2019 року; ТОВ «Гаскойн ЛТД» (код 42220688) за період листопад 2019 року, грудень 2019 року, січень 2020 року, лютий 2020 року, березень 2020 року; ТОВ «Оман Груп» (код 40881069) за період лютий 2019 року; ТОВ «КФ «Фабрика Органічних Добрив» (код 42251009) за період липень 2020 року, грудень 2020 року; ТОВ «Гаскойн» (код 43395190) за період жовтень 2020 року, грудень 2020 року з придбання ТМЦ не встановленого походження.
Позивачу було направлено запити на підставі п.п. 78.1.4 п. 78.1. ст. 78 Податкового кодексу України, на які частково отримано відповіді, котрі не спростовують факт встановлених порушень під час здійснення господарських операцій з вказаними постачальниками.
Крім того, від ДПС України отримано лист від 17.02.2021 року №4282/7/99-00-07-02-01-07, в якому повідомлено, що відповідно до абзацу п`ятого постанови Кабінету Міністрів України від 03.02.2021 року № 89 «Про скорочення строку дії обмеження в частині дії мораторію на проведення деяких видів перевірок» та відповідно до пункту 4 розділу II «Прикінцеві положення» Закону України від 17 вересня 2020 року № 909-ІХ «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2020 рік» Кабінет Міністрів України постановив скоротити строк дії обмежень, встановлених пунктом 52 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України, в частині дії мораторію на проведення деяких видів перевірок, дозволивши проведення таких видів перевірок юридичних осіб, а саме документальних позапланових перевірок з підстав, визначених підпунктами 78.1.1 та/або 78.1.4 пункту 78.1 статті 78 Кодексу, суб`єктів господарювання реального сектору економіки, які сформували податковий кредит за рахунок оформлення ризикових операцій з придбання товарів/послуг (із переліку ризикових платників податків, визначених у межах роботи Тимчасової слідчої комісії Верховної Ради України з питань розслідування оприлюднених у засобах масової інформації фактів можливих корупційних дій посадових осіб органів державної влади, які призвели до значних втрат дохідної частини Державного бюджету України, утвореної відповідно до постанови Верховної Ради України від 24 квітня 2020 року № 568-ІХ).
Також, Законом України від 17 вересня 2020 року № 909-ІХ «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2020 рік» надано право в період дії карантину , встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID - 19, надано право Кабінету Міністрів України скорочувати строк дії обмежень, заборон, пільг та гарантій, встановлених відповідними законами України, прийнятими з метою запобігання виникненню і поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID - 19, крім випадків, коли зазначене може призвести до обмеження конституційних прав чи свобод особи.
При цьому, від ДПС України 07.05.2021 року отримано лист №10626/7/99-00-07-02-01-07 яким доведено на опрацювання перелік ризикових платників податків, що надходили до ДПС в межах роботи Тимчасової слідчої комісії Верховної Ради України з питань розслідування оприлюднених у засобах масової інформації фактів можливих корупційних дій посадових осіб органів державної влади, які призвели до значних втрат дохідної частини Державного бюджету України з метою здійснення контрольно - перевірочних заходів на підставі п.п. 78.1.1/78.1.4 п. 78.1 ст. 78 ПКУ які сформували значні суми ризикового податкового кредиту під час оформлення господарських операцій з контрагентами - постачальниками за 2019 - 2020 рр. В отриманому переліку платників податків знаходився платник податків ТОВ «Новодмитрівське», тому наказ про проведення перевірки є правомірним.
Дослідивши письмові матеріали справи, суд вважає за необхідне в задоволенні позову відмовити, виходячи з наступного.
Судом встановлено, що 13.09.2021 податковим органом прийнятий наказ №1487-кп «Про проведення відповідно до п.п.78.1.4 п.78.1 сг.78 Податкового кодексу України документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «Новодмитрівське» (код 23631803)», яким було наказано провести документальну позапланову виїзну перевірку позивача з питань дотримання податковою законодавства по взаємовідносинах з ТОВ «Церій» (код 41428192) за період квітень 2019 року; ФОП ОСОБА_1 (код НОМЕР_1 ) за період квітень 2019 року; ТОВ «Гаскойн ЛТД» (код 42220688) за період листопад 2019 року, грудень 2019 року, січень 2020 року, лютий 2020 року березень 2020 року; ТОВ «Оман Груп» (код 40881069) за період лютий 2018р., ТОВ «КФ «Фабрика Органічних Добрив» (код 42251009) за період липень 2020 року, грудень 2020 року; ТОВ «Гаскойн» (код 43395190) за період жовтень 2020 року, грудень 2020 року ( а.с.23).
Надаючи правову оцінку спірному наказу, суд зазначає таке.
Згідно ч 2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, порядок їх адміністрування, права та обов`язки платників податків, компетенція контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються нормами Податкового кодексу України.
18.03.2020 р. набрав чинності Закон України № 533-1Х «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COV1D-19)». Пунктом 52-2 підрозділу 10 розділу XX Податкового кодексу України установлений мораторій на проведення документальних перевірок на період з 18 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), крім: документальних позапланових перевірок, що проводяться на звернення платника податків; документальних позапланових перевірок з підстав, визначених підпунктами 78.1.7 та 78.1.8 пункту 78.1 статті 78 цього Кодексу.
Крім того, пунктом 52-8 підрозділу 10 розділу XX ПКУ встановлено, що тимчасово, на період по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), зупиняється перебіг строків, встановлених статтями 73 і 78 цього Кодексу щодо надання платниками податків відповідей на запити контролюючих органів (крім запитів контролюючих органів щодо законності декларування заявленого до відшкодування з бюджету податку на додану вартість та/або з від`ємного значення з податку на додану вартість), що надійшли (надійдуть) платникам податків по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19).
Кінцевою датою карантину відповідно до постанови Кабінету Міністрів від 09.12.2020 р. № 1236 є 01.10.2021р.
Водночас, відповідно до абзацу п`ятого постанови Кабінету Міністрів України від 03.02.2021 року № 89 «Про скорочення строку дії обмеження в частині дії мораторію на проведення деяких видів перевірок» та відповідно до пункту 4 розділу II «Прикінцеві положення» Закону України від 17 вересня 2020 року № 909-ІХ «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2020 рік» Кабінет Міністрів України постановив скоротити строк дії обмежень, встановлених пунктом 52 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України, в частині дії мораторію на проведення деяких видів перевірок, дозволивши проведення таких видів перевірок юридичних осіб, а саме документальних позапланових перевірок з підстав, визначених підпунктами 78.1.1 та/або 78.1.4 пункту 78.1 статті 78 Кодексу, суб`єктів господарювання реального сектору економіки, які сформували податковий кредит за рахунок оформлення ризикових операцій з придбання товарів/послуг (із переліку ризикових платників податків, визначених у межах роботи Тимчасової слідчої комісії Верховної Ради України з питань розслідування оприлюднених у засобах масової інформації фактів можливих корупційних дій посадових осіб органів державної влади, які призвели до значних втрат дохідної частини Державного бюджету України, утвореної відповідно до постанови Верховної Ради України від 24 квітня 2020 року № 568-ІХ).
Також, Законом України від 17 вересня 2020 року № 909-ІХ «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2020 рік» надано право в період дії карантину , встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID - 19, надано право Кабінету Міністрів України скорочувати строк дії обмежень, заборон, пільг та гарантій, встановлених відповідними законами України, прийнятими з метою запобігання виникненню і поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID - 19, крім випадків, коли зазначене може призвести до обмеження конституційних прав чи свобод особи.
За інформацією ДПС України від 07.05.2021 року, викладеною у листі №10626/7/99-00-07-02-01-07 відповідачу доведено на опрацювання перелік ризикових платників податків, що надходили до ДПС в межах роботи Тимчасової слідчої комісії Верховної Ради України з питань розслідування оприлюднених у засобах масової інформації фактів можливих корупційних дій посадових осіб органів державної влади, які призвели до значних втрат дохідної частини Державного бюджету України з метою здійснення контрольно - перевірочних заходів на підставі п.п. 78.1.1/78.1.4 п. 78.1 ст. 78 ПКУ які сформували значні суми ризикового податкового кредиту під час оформлення господарських операцій з контрагентами - постачальниками за 2019 - 2020 роках, до якого увійшов і позивач ТОВ «Новодмитрівське» ( а.с.26,27).
Судом встановлено, що на адресу позивача відповідачем направлялися запити на підставі п.п. 78.1.4 п. 78.1. ст. 78 ГІКУ та частково отримано відповіді, які спростовують факту встановлених порушень податкового законодавства під час здійснення господарських операцій з вказаними постачальниками ( а.с.31-66). Зазначена обставина є підставою для проведення документальної позапланової перевірки.
З огляду на наведені норми та встановлені судом обставини, суд вважає, що рішення контролюючого органу про проведення перевірки позивача відповідає критеріям, визначеним ч.2 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України, є правомірним, відтак в задоволенні позову слід відмовити.
Керуючись ст.ст. 90, 139, 143, 241-246, 250, 255, 295 КАС України, суд, -
В И Р І Ш И В:
В задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю "НОВОДМИТРІВСЬКЕ" ( код ЄДРПОУ 23631803, вул.Перемоги,49, смт.Краснопілля, Сумська область, 42400) до Головного управління ДПС у Сумській області ( код ЄДРПОУ ВП 43995469, вул.Іллінська, 13, м.Суми, 40009) про визнання протиправним та скасування наказу відмовити.
Рішення може бути оскаржено до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного рішення.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя Л.М. Опімах
Суд | Сумський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.06.2022 |
Оприлюднено | 23.06.2022 |
Номер документу | 104717831 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Сумський окружний адміністративний суд
Л.М. Опімах
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні