Рішення
від 23.05.2022 по справі 914/322/22
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

79014, м. Львів, вул. Личаківська, 128

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24.05.2022 Справа № 914/322/22

Господарський суд Львівської області у складі головуючого судді Трускавецького В. П., секретаря судового засідання Шевчук О. О. розглянувши у відкритому судовому засіданні в режимі відеоконференції по суті справу

за позовом:Товариства з обмеженою відповідальністю «Ашан Україна Гіпермаркет», м. Київ, до відповідача::Товариства з обмеженою відповідальністю «ВА», м. Київпро:стягнення 442?379,16 грн заборгованості (з яких: 333?770,59 грн заборгованість за Договором суборенди приміщення № LAM-10-3 від 01.02.2020, 25?937,98 грн пеня, 66?754,12 грн штраф, 4?615,68 грн три відсотки річних та 11?300,79 грн інфляційні втрати).За участю представників сторін: позивача:Пантєєв І. О. адвокат,відповідача:не з`явився.Вступ.

1.У період з 01 червня 2020 року до 29 вересня 2021 року ТзОВ «ВА» з метою здійснення господарської діяльності користувалось приміщенням на підставі Договору суборенди № LAM-10-3 від 01.02.2020, укладеним з ТзОВ «Ашан Україна Гіпермаркет». Однак, всупереч взятим на себе зобов`язанням щодо повного та своєчасного внесення платежів за користування приміщенням, суборендарем не здійснено таку оплату за червень - вересень 2021 року.

2.Відтак, ТзОВ «Ашан Україна Гіпермаркет» звернулося до суду із позовом до ТзОВ «ВА» про стягнення 333?770,59 грн заборгованості за Договором суборенди № LAM-10-3 від 01.02.2020. Крім того, за неналежне виконання умов Договору позивач просить стягнути з відповідача 25?937,98 грн пені, 66?754,12 грн штрафу, 4?615,68 грн трьох відсотків річних та 11?300,79 грн інфляційних втрат.

3.Основне питання у даному спорі полягає у з`ясуванні того, чи є обгрунтованою вимога ТзОВ «Ашан Україна Гіпермаркет» про стягнення з ТзОВ «ВА» заборгованості у розмірі 442?379,16 грн за Договором суборенди № LAM-10-3 від 01.02.2020.

4.Встановивши фактичні обставини справи та перевіривши їх доказами, суд встановив часткову обґрунтованість заявлених вимог.

Аргументи сторін.

5.Обгрунтування позивача.

6.ТзОВ «Ашан Україна Гіпермаркет» вказує про неналежне виконання відповідачем Договору суборенди № LAM-10-3 від 01.02.2020 у частині здійснення повного та своєчасного внесення платежів за користування приміщенням, внаслідок чого у останнього утворилась заборгованість у розмірі 442?379,16 грн.

Позиція відповідача.

7.ТзОВ «ВА» відзив на позов не подало, як і доказів сплати позивачу заявленої заборгованості. Також, жодним іншим чином не заперечило проти задоволення позову.

Обставини справи.

8.01 лютого 2020 року між ТзОВ «Ашан Україна Гіпермаркет» та ТзОВ «ВА» укладено Договір суборенди № LAM-10-3 (далі Договір).

9.Пунктом 1.1. Договору передбачено, що Орендар передає, а Суборендар приймає у тимчасове оплачуване користування у відповідності з умовами цього Договору, приміщення для здійснення Суборендарем господарської діяльності, зазначене в статті 2 цього Договору. За користування приміщенням Суборендар сплачує орендну плату, що включає витрати на обслуговування Приміщення та інші платежі, передбачені цим Договором.

10.За користування Приміщенням за цим Договором Суборендар сплачує Орендарю суборендну плату та інші платежі, визначені в цьому договорі, починаючи з Дати передачі Приміщення, якщо інше не вказано у цьому Договорі … Платежі за цим договором складаються з: гарантійного платежу, фіксованої суборендної плати; плати за комунальні послуги; плати за обслуговування; плати з обороту; плати за маркетинг; плати за технічний супровід (п. 5.1. Договору).

11.Згідно з пп. 5.1.2. 5.1.4. Договору фіксована орендна плата нараховується та оплачується Суборендарем до останнього дня Строку оренди, а у випадку, якщо Суборендарем буде прострочено звільнення Приміщення від власного майна, усунення ушкоджень Приміщення по закінченню оренди та/чи передачу його Орендарю за відповідним актом приймання-передачі до дня фактичної передачі приміщення від Суборендаря до Орендаря за відповідним актом приймання-передачі.

12.Плата за обслуговування нараховується та оплачується Суборендарем до дня фактичної передачі Приміщення від Суборендаря до Орендаря за відповідним актом приймання-передачі.

13.Компенсація витрат Орендаря на оплату комунальних послуг після початку перебігу строку оренди нараховується суборендареві поряд (одночасно та у такий же період) із Платою за обслуговування.

Щодо розміру суборендної плати.

14.За умовами пп. 5.3.1. Договору, фіксована суборендна плата за користування Приміщенням протягом одного місяця дорівнює сумі, вказаній в пункті 7 Додатку 1 до цього Договору. Фіксована суборендна плата повинна бути проіндексована на умовах, визначених в пп. 5.3.3. цього Договору.

15.Відповідно до п. 7 Додатку № 1 до наведеного Договору, фіксована суборендна плата складає: … 13-35 місяць суборенди, починаючи з дати відкриття 57010,83 ГРН без ПДВ, що еквівалентно 2075,00 Євро, за повний календарний місяць, а також ПДВ 20%.

16.Підпунктом 5.3.2. Договору суборенди передбачено, що Суборендар сплачує Орендарю фіксовану суборендну плату авансовими платежами на місяць вперед не пізніше ніж на десятий день місяця, за який сплачується Фіксована суборендна плата, на підставі цього Договору або рахунку, виставленого Орендарем із врахуванням щомісячної індексації Фіксованої суборендної плати, що здійснюється згідно з пп. 5.4.3. цього Договору.

17.У пп. 5.3.3. Договору вказано, що індексація розміру Фіксованої суборендної плати здійснюється щомісяця за наступною формулою:

ПРОП = ВК * РП, де:

ПРОП проіндексований розмір фіксованої орендної плати за користування приміщенням за 1 місяць без ПДВ, що підлягає сплаті за виставленими рахунками,

ВК валютний коефіцієнт. ВК = Кн/Кс, де:

Кн курс ЄВРО, встановлений НБУ станом на перший календарний день місяця виставлення рахунку.

Кс - курс ЄВРО, встановлений НБУ станом на перший календарний день місяця, вказаного в п. 11 Додатку 1 до цього Договору.

РП розмір оплат у гривні, встановлений пунктом 7 Додатку 1 до цього Договору.

Якщо розрахований ВК <1, то натомість застосовується ВК = 1.

18.Фіксована суборендна плата перераховується на банківський рахунок Орендаря, вказаний в його реквізитах. Не отримання суборендарем рахунку не є підставою для несплати Фіксованої суборендної плати (пп. 5.3.4. Договору).

Щодо розміру плати за обслуговування.

19.Відповідно до пп. 5.5.1. Договору плата за обслуговування означає суму, що відповідає частці Суборендаря в зборах за обслуговування ТРЦ, та визначається орендарем.

20.Суборендар щомісячно сплачує плату за обслуговування. Загальна сума плати за обслуговування, що підлягає сплаті Суборендарем, вказана у пункті 8 Додатку № 1 до цього Договору. Суборендар сплачує Орендарю плату за обслуговування авансовими платежами на місяць вперед не пізніше ніж на десятий день місяця, за який сплачується плата за обслуговування, на підставі рахунку, виставленого Орендарем або цього Договору, із врахуванням щомісячної індексації Плати за обслуговування, що здійснюється згідно з пп 5.6.3.2. цього Договору (пп. 5.5.3.1. Договору).

21.Відповідно до п. 8 Додатку № 1 до Договору, плата за обслуговування складає 6271,19 грн без ПДВ, що еквівалентно 228,25 Євро, за всю площу приміщення за повний календарний місяць, а також ПДВ 20%.

Щодо розміру плати за маркетинг.

22.Підпунктом 5.7.1. Договору сторони погодили, що за послуги зі збору та розповсюдження інформації про продукцію (роботи, послуги) Суборендаря, пов`язані з Торговою галереєю, Суборендар сплачує Орендарю, починаючи з Дати відкриття Приміщення, як визначено в цьому Договорі, щомісячний платіж в сумі, визначеній в числовому вираженні в пункті 9 Додатку 1 до цього Договору. Плата за маркетинг повинна бути проіндексована на умовах визначених в пп. 5.7.2.2. цього Договору.

23.Відповідно до п. 9 Додатку 1 Договору, плата за маркетинг становить 1140,22 грн без ПДВ, що еквівалентно 41,50 Євро, за всю площу приміщення за повний календарний місяць, а також ПДВ 20%.

Щодо розміру плати за комунальні послуги..

24.Згідно з пп. 5.4.1., 5.4.3. Договорукомунальні послуги означають послуги, які Суборендар споживає в Приміщенні, а саме: споживання електроенергії; споживання води та каналізація; теплопостачання; вентиляції та кондиціювання; інші послуги, пов`язані з користуванням Приміщенням, які споживає Суборендар. Суборендар щомісячно відшкодовує вартість спожитих комунальних послуг на підставі рахунку орендаря відповідно до показників лічильників.

25.Компенсація вартості комунальних послуг спожитих у календарному місяці, в якому здійснювалось нарахування такої компенсації, здійснюється Суборендарем в сумі зазначеній у направленому Орендарем рахунку не пізніше ніж через 3 робочі дні з моменту отримання рахунку від Орендаря (пп. 5.4.4. Договору).

26.Платіжні зобов`язання за цим Договором виконуються в гривнях в сумах, що еквівалентні сумам у іноземній валюті, вказаним у Статті 20 Договору. Відповідна сума, що підлягає сплаті в гривнях, визначається шляхом проведення щомісячної індексації на перший календарний день місяця платежу. Суми, що підлягають сплаті за цим Договором, приведені без урахування ПДВ. Крім вказаних сум, суборендар сплачує орендарю відповідну суму ПДВ та будь-які інші нові непрямі податки (п. 6.1., 6.2. Договору).

27.Будь-які неустойки (пеня, проценти, штрафи) нараховуються на суму простроченого грошового зобов`язання з першого дня прострочення протягом всього періоду наявності прострочення незалежно від його тривалості (в тому числі понад 6 (шість) місяців) (п. 12.3. Договору).

28.За умовами пункту 15.6. Договору, суборендар сплачує пеню в розмірі подвійної облікової ставки НБУ, що діятиме на момент стягнення пені, за кожен день затримки будь-якого платежу за цим Договором. Крім того, якщо затримка будь-якого платежу за цим Договором перевищує 5 (п`ять) банківських днів, суборендар сплачує штраф у розмірі 20 (двадцяти) % невиплаченої суми.

29.Відповідно до п. 6 Додатку 1 Договору строк суборенди становить 2 роки 11 місяців.

30.29 вересня 2021 року відповідач повернув позивачу частину нежитлового приміщення площею 41,5 кв.м. за адресою: м. Львів, вул. В. Великого, 58, про що сторонами складено та підписано відповідний Акт повернення.

31.Позивач стверджує, що в порушення умов Договору, відповідач не сплатив позивачу плату за користування приміщенням:

-за червень 2021 року: частково фіксовану суборендну плату 69033,11 грн, плату за обслуговування 9637,76 грн, плату за маркетинг 1668,88 грн;

-за липень 2021 року: фіксовану суборендну плату 71884,00 грн, плату за обслуговування 9302,63 грн, плату за маркетинг 1610,86 грн;

-за серпень 2021 року: фіксовану суборендну плату 70945,28 грн, плату за обслуговування 9181,15 грн, плату за маркетинг 1589,82 грн;

-з 01.09.2021 до 29.09.202: фіксовану суборендну плату 68382,37 грн, плату за обслуговування 8849,49 грн, плату за маркетинг 1532,39 грн.

32.Крім того, відповідачем не сплачено вартості спожитої електроенергії:

-за травень 2021 року 3443,80 грн згідно з Рахунком на оплату № 1212229 від 01.06.2021;

-за червень 2021 року 3518,84 грн згідно з Рахунком на оплату № 1212656 від 01.07.2021;

-за липень 2021 року 2830,08 грн згідно з Рахунком на оплату № 1213118 від 01.08.2021;

-за серпень 2021 року 198,32 грн згідно з Рахунком на оплату № 12100304 від 01.09.2021;

-за вересень 2021 року 161,82 грн згідно з Рахунком на оплату № 12100723 від 01.10.2021.

33.Оскільки, у встановлений Договором строк, відповідач не здійснив оплату вищезазначених платежів, для відновлення порушених прав та законних інтересів позивач звернувся до суду із даним позовом, користавшись при цьому правом на нарахування штрафних санкцій, інфляційних втрат та трьох відсотків річних.

34.Ухвалою суду від 09.02.2022 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі, розгляд справи постановлено здійснювати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників. Витребувано в Товариства з обмеженою відповідальністю «Ашан Україна Гіпермаркет»: Договір оренди приміщення за адресою: вул. Володимира Великого, 58, м. Львів; банківські виписки про зарахування коштів, сплачених відповідачем на рахунок позивача упродовж усього періоду дії Договору суборенди приміщення № LAM-10-3 від 01.02.2020 (за період з 01.02.2020 до дати звернення до суду з даним позовом).

35.09 березня 2022 року на виконання вимог вищезазначеної ухвали до суду подано витребувані документи.

36.Ухвалою суду від 21.03.2022 витребувано в ТзОВ «Ашан Україна Гіпермаркет»: детальний помісячний розрахунок усіх передбачених Договором платежів з урахуванням індексації та 20 % ПДВ; рахунки на оплату послуг з електроенергії у період з травня по вересень 2021 року, докази їх надіслання на адресу відповідача, встановлено строк для подання витребуваних доказів до 01.04.2022 та призначено судове засідання з розгляду справи по суті на 05.04.2022.

37.30 березня 2022 року на електронну адресу суду надійшла заява (вх. № 6977/22) відповідача про зняття з розгляду судового засідання та призначення наступного судового засідання у даній справі після скасування воєнного стану на території України.

38.У судове засідання 05.04.2022 сторони не забезпечили явку повноважних представників. Ухвалою суду від 05.04.2022 судом частково задоволено заяву відповідача, постановлено здійснювати розгляд даної справи у розумні строки, відкладено судове засідання з розгляду справи по суті на 17.05.2022, а також встановлено позивачу строк до 10.05.2022 для виконання вимог ухвали суду від 21.03.2022.

39.09 травня 2022 року позивачем подано до суду клопотання на виконання вимог ухвали суду від 21.03.2022 (вх. № 9492/22), а також заяву про участь в судовому засіданні в режимі відеоконференції (вх. № 9493/22).

Також, 16.05.2022 від відповідача надійшло клопотання про відкладення розгляду справи.

40.У судовому засіданні 17.05.2022 прийнято до розгляду клопотання позивача (вх. № 9492/22, заслухано вступне слово позивача та оголошено перерву з розгляду справи по суті до 24.05.2022. Призначене судове засідання постановлено здійснювати в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду з використанням власних технічних пристроїв.

41.До суду 23.05.2022 надійшло клопотання відповідача про відкладення розгляду справи. Таке клопотання обґрунтоване тим, що представник відповідача позбавлений можливості здійснювати адвокатську діяльність у зв`язку із введенням в Україні воєнного стану та безпосередньо ведення активних бойових дій на території міста Києва та Київської області, а прибуття представника до Львова для участі у судовому засіданні є небезпечним для його життя.

42.У судове засідання 24.05.2022 в режимі відеоконференції з`явився представник позивача, який заперечив проти задоволення клопотання про відкладення та наполягав на здійснення розгляду справи без участі представника відповідача, а також зауважив, що відповідач неодноразово міг скористатись правом на участь у розгляді даної справи в режимі відеоконференції, однак не вчинив жодних дій для реалізації такого права.

43.Враховуючи належне повідомлення сторін про судовий розгляд справи, погоджуючись з запереченнями позивача проти задоволення клопотання відповідача, враховуючи неодноразове подання відповідачем однакових за змістом клопотань про відкладення розгляду справи і неподання ним відзиву на позовну заяву, зважаючи на достатність доказів наявних у матеріалах справи для вирішення спору по суті, суд дійшов висновку про можливість розгляду спору по суті у даному судовому засіданні за відсутності представника відповідача.

44.У судовому засіданні 24.05.2022 року проголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Позиція суду.

45.Між сторонами у справі виникли зобов`язання на підставі Договору в силу пункту 1 частини 2 статті 11 Цивільного кодексу України. Згідно зі статтею 174 Господарського кодексу України, однією з підстав виникнення господарського зобов`язання є господарський договір та інші угоди, передбачені законом, а також угоди не передбачені законом, але такі, які йому не суперечать.

46.Як вбачається із описаних обставин справи, між сторонами виникли зобов`язання на підставі Договору суборенди приміщення № LAM-10-3 від 01.02.2020, що за своєю правовою природою є договором піднайму.

47.Відповідно до статті 774 Цивільного кодексу України передання наймачем речі у володіння та користування іншій особі (піднайм) можливе лише за згодою наймодавця, якщо інше не встановлено договором або законом. Строк договору піднайму не може перевищувати строку договору найму. До договору піднайму застосовуються положення про договір найму.

48.У матеріалах справ міститься копія Договору оренди будівлі № 24-03-2015-LAM/ від 24.03.2015, укладеного між ТзОВ «Ашан Україна Гіпермаркет» та ТзОВ «АМ-Захід» стосовно користування Торговим центром, що знаходиться за адресою: м. Львів, вул. В. Великого, 58. строком на 15 років з дати підписання Акту приймання передачі Будівлі.

49.Приписами ст. 759 Цивільного кодексу України визначено, що за договором найму (оренди) наймодавець передає або зобов`язується передати наймачеві майно у користування за плату на певний строк. Законом можуть бути передбачені особливості укладення та виконання договору найму (оренди).

50.Пунктом 1.1. Договору передбачено, що орендар передає, а суборендар приймає у тимчасове оплачуване користування у відповідності з умовами цього договору, приміщення для здійснення суборендарем господарської діяльності, зазначене в статті 2 цього договору. За користування приміщенням суборендар сплачує орендну плату, що включає витрати на обслуговування приміщення та інші платежі, передбачені цим Договором.

51.Відповідно до ст. 762 ЦК України, за користування майном з наймача справляється плата, розмір якої встановлюється договором найму. Договором або законом може бути встановлено періодичний перегляд, зміну (індексацію) розміру плати за користування майном. Плата за користування майном вноситься щомісячно, якщо інше не встановлено договором.

52.Користування приміщенням за цим договором суборендар сплачує орендарю суборендну плату та інші платежі, визначені в цьому договорі, починаючи з дати передачі приміщення, якщо інше не вказано у цьому договорі. Платежі за цим договором складаються з: гарантійного платежу фіксованої суборендної плати; плати за комунальні послуги; плати за обслуговування; плати з обороту; плати за маркетинг; плати за технічний супровід (п. 5.1. Договору).

53.Сторони досягли згоди щодо розміру:

суборендної плати - 57010,83 грн без ПДВ, що еквівалентно 2075,00 Євро, за повний календарний місяць, а також ПДВ 20% (п. 7 Додатку № 1 Договору);

плати за обслуговування - 6271,19 грн без ПДВ, що еквівалентно 228,25 Євро, за всю площу приміщення за повний календарний місяць, а також ПДВ 20% (п. 8 Додатку № 1 Договору);

плати за маркетинг - 1140,22 грн без ПДВ, що еквівалентно 41,50 Євро, за всю площу приміщення за повний календарний місяць, а також ПДВ 20%.

54.Крім того, у пп. 5.3.3., 5.5.3.2., 5.7.2.2. сторонами погоджено, що розмір суборендної плати, плати за обслуговування та плати за маркетинг підлягають індексації за формулами передбаченими у зазначених підпунктах відповідно.

55.Також, у пп. 5.4.1., 5.4.3. Договору сторони передбачили, що суборендар повинен щомісячно відшкодовувати вартість спожитих комунальних послуг на підставі рахунку орендаря відповідно до показників лічильників.

56.Якщо у зобов`язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін) (ч. 1 ст. 530 ЦК України).

57.У Договорі, а саме у пп. 5.3.2., 5.5.3.1. та 5.7.2.1., передбачено, що суборендна плата, плата за обслуговування та плата за маркетинг сплачуються суборендарем авансовими платежами на місяць вперед не пізніше ніж на десятий день місяця, за який сплачується відповідний платіж, на підставі рахунку, виставленого орендарем або цього Договору, із врахуванням щомісячної індексації.

58.Як вказано у ст. 526 Цивільного кодексу України, зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться. Аналогічна правова норма передбачена частиною 1 статті 193 Господарського кодексу України.

59.Однак, в порушення умов вказаного Договору, відповідач (суборендар) у період з червня по 29 вересня 2021 року припинив належно виконувати взяте на себе грошове зобов`язання, внаслідок чого у нього виникла заборгованість по суборендній платі та інших платежах перед ТзОВ «Ашан Україна Гіпермаркет» у розмірі 333?770,59 грн, що встановлено у пунктах 30-32 даного рішення.

60.Відтак, враховуючи реалізоване право позивача на стягнення заборгованості за Договором в судовому порядку, зважаючи на відсутність заперечень відповідача проти розміру такої заборгованості, перевіривши наданий позивачем розрахунок розміру основного боргу, суд дійшов висновку, що вимога позивача про стягнення 333?770,59 грн є обґрунтованою та підлягає задоволенню у повному розмірі.

61.Статтею 549 Цивільного кодексу України передбачено, що неустойкою (штрафом, пенею) є грошова сума або інше майно, які боржник повинен передати кредиторові у разі порушення боржником зобов`язання. Пенею є неустойка, що обчислюється у відсотках від суми несвоєчасно виконаного грошового зобов`язання за кожен день прострочення виконання. Штрафом є неустойка, що обчислюється у відсотках від суми невиконаного або неналежно виконаного зобов`язання.

62.За умовами пункту 15.6. Договору, суборендар сплачує пеню в розмірі подвійної облікової ставки НБУ, що діятиме на момент стягнення пені, за кожен день затримки будь-якого платежу за цим Договором. Крім того, якщо затримка будь-якого платежу за цим Договором перевищує 5 (п`ять) банківських днів, суборендар сплачує штраф у розмірі 20 (двадцяти) % невиплаченої суми.

63.Будь-які неустойки (пеня, проценти, штрафи) нараховуються на суму простроченого грошового зобов`язання з першого дня прострочення протягом всього періоду наявності прострочення незалежно від його тривалості (в тому числі понад 6 (шість) місяців) (п. 12.3. Договору).

64.Перевіривши наданий позивачем розрахунок пені та детально дослідивши умови Договору, суд зазначає, що згідно згідно з пп. 5.3.2., 5.5.3.1. та 5.7.2.1. суборендна плата, плата за обслуговування та плата за маркетинг сплачуються Суборендарем авансовими платежами на місяць вперед не пізніше ніж на десятий день місяця, за який сплачується відповідний платіж.

З зазначеного вбачається, що останнім днем, коли відповідач міг вносити кошти за користування приміщенням є 10 число кожного місяця, відтак прострочення внесення відповідних платежів наставало з 11 числа кожного місяця.

Тому правильними періодами для нарахування штрафних санкцій є :

- 11.06.2021 14.01.2022,

- 13.07.2021 (оскільки 11.07.2021 неділя, вихідний) 14.01.2022,

- 11.08.2021 14.01.2022,

-11.09.2021 - 14.01.2022.

Відтак, здійснивши власний перерахунок, суд дійшов висновку, що з відповідача підлягає стягнення пеня у розмірі 25?727,38 грн.

65.Щодо стягнення штрафу в розмірі 20 % від суми заборгованості, то суд зазначає, що затримка платежів за Договором перевищує 5 банківських днів, у зв`язку з чим позивач правомірно заявляє до стягнення 66?754,12 грн штрафу.

66.Відповідно до статті 625 ЦК України, боржник не звільняється від відповідальності за неможливість виконання ним грошового зобов`язання. Боржник, який прострочив виконання грошового зобов`язання, на вимогу кредитора зобов`язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.

67.Розглянувши заявлені вимоги позивача про стягнення 4?615,68 грн трьох відсотків річних та 11?300,79 грн інфляційних втрат, перевіривши надані стороною розрахунки, суд встановив, що з урахуванням, визначених судом правильних періодів нарахувань (див. п. 62 даного рішення) до стягнення підлягають 4?575,47 грн трьох відсотків річних та 11?300,79 грн інфляційних втрат.

Судові витрати.

68.Пунктом 2 частини першої статті 129 Господарського процесуального кодексу України встановлено, судовий збір покладається у спорах, що виникають при виконанні договорів та з інших підстав, - на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог. Відтак, з відповідача підлягає до стягнення 6'631,93 грн відшкодування витрат на оплату судового збору.

Керуючись ст.ст. 2, 10, 12, 13, 20, 73, 74, 76, 79, 129, 165, 178, 232, 233, 236, 237, 238, 240, 241, 247 - 252 Господарського процесуального кодексу України, суд

У Х В А Л И В:

1.Позов задовольнити частково.

2.Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «ВА» (01042, місто Київ, вулиця Тверський тупик, будинок 5-А; ідентифікаційний код 37508549) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Ашан Україна Гіпермаркет» (04073, місто Київ, проспект Степана Бандери, будинок 15-А; ідентифікаційний код 35442481) заборгованість у розмірі 333?770,59 грн за Договором суборенди приміщення № LAM-10-3 від 01.02.2020, 25?727,38 грн пені, 66?754,12 грн штрафу, 4?575,47 грн трьох відсотків річних, 11?300,79 грн інфляційних втрат та 6'631,93 грн відшкодування витрат на оплату судового збору.

3.У задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.

Рішення господарського суду може бути оскаржено в порядку, визначеному розділом IV Господарського процесуального кодексу України.

Повний текст рішення складено 30.05.2022.

Суддя Трускавецький В.П.

СудГосподарський суд Львівської області
Дата ухвалення рішення23.05.2022
Оприлюднено24.06.2022
Номер документу104747103
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань оренди

Судовий реєстр по справі —914/322/22

Рішення від 23.05.2022

Господарське

Господарський суд Львівської області

Трускавецький В.П.

Ухвала від 16.05.2022

Господарське

Господарський суд Львівської області

Трускавецький В.П.

Ухвала від 08.05.2022

Господарське

Господарський суд Львівської області

Трускавецький В.П.

Ухвала від 04.04.2022

Господарське

Господарський суд Львівської області

Трускавецький В.П.

Ухвала від 20.03.2022

Господарське

Господарський суд Львівської області

Трускавецький В.П.

Ухвала від 09.02.2022

Господарське

Господарський суд Львівської області

Трускавецький В.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні