ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
20 липня 2010 року < ЧАС > м. Полтава Справа № 2а-1961/10/1670
Полтавський окружний а дміністративний суд у складі :
головуючого судді - Алєк сєєвої Н.Ю.,
при секретарі - Кусайло Я .Г.,
за участю представника поз ивача - Фищука В.В.,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні справу за адміністративним позовом Полтавського обласного ві дділення Фонду соціального з ахисту інвалідів до Приватн ого підприємства "Нінт" про ст ягнення адміністративно-гос подарських санкцій та пені, -
В С Т А Н О В И В:
11 травня 2010 року позива ч Полтавське обласне від ділення Фонду соціального за хисту інвалідів звернувся д о Полтавського окружног о адміністративного суду з а дміністративним позовом до П риватного підприємства "Нінт " про стягнення адміністрати вно-господарських санкцій та пені.
В обґрунтування своїх вимо г позивач зазначив, що відпов ідачем було порушено вимоги статті 19 Закону України «Про о снови соціальної захищеност і інвалідів в Україні», а саме підприємство не виконало но рмативу робочих місць, призн ачених для працевлаштування інвалідів, що мало наслідком , відповідно до положень стат ті 20 Закону України «Про основ и соціальної захищеності інв алідів в Україні», накладенн я адміністративно-господарс ьких санкцій в розмірі 19671,05 грн ., та пені в сумі 153,40 грн. у зв' яз ку з порушенням терміну спла ти адміністративно-господар ських санкцій.
В судовому засіданні предс тавник позивача позов підтри мав та просив його задовольн ити, посилаючись на обставин и, викладені в позовній заяві .
Відповідач в судове засіда ння не з' явився, хоча про дат у, час та місце розгляду справ и повідомлявся належним чино м, про що маються докази в мате ріалах справи. Надіслав пись мові заперечення, в яких зазн ачив, що адміністративні сан кції та пені нараховані відн осно відповідача неправомір но, оскільки підприємством б уло вжито усіх необхідних за ходів для недопущення правоп орушення. Просив відмовити в задоволенні позову.
За таких обставин, суд вважа є за можливе провести розгля д справи за даною явкою сторі н.
Розглянувши матеріали спр ави, заслухавши пояснення пр едставника позивача та дослі дивши інші докази в їх сукупн ості, суд встановив такі обст авини.
Частиною 1 статті 19 Закону У країни «Про основи соціально ї захищеності інвалідів в Ук раїні»передбачено, що для пі дприємств, установ, організа цій, у тому числі підприємств , організацій, громадських ор ганізацій інвалідів, фізични х осіб, які використовують на йману працю, установлюється норматив робочих місць для п рацевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельно сті штатних працівників облі кового складу за рік, а якщо пр ацює від 8 до 25 осіб, у кількості одного робочого місця.
Згідно частин 2, 3 цієї статт і підприємства, установи, орг анізації, у тому числі підпри ємства, установи, організаці ї громадських організацій ін валідів, фізичні особи, які ви користовують найману працю, самостійно розраховують кіл ькість робочих місць для пра цевлаштування інвалідів від повідно до нормативу, встано вленого частиною першою цієї статті, і забезпечують праце влаштування інвалідів. Підпр иємства, установи, організац ії, у тому числі підприємства , організації громадських ор ганізацій інвалідів, фізичні особи, які використовують на йману працю, самостійно здій снюють працевлаштування інв алідів у рахунок нормативів робочих місць, виходячи з вим ог статті 18 цього Закону.
Статтею 18 Закону України « Про основи соціальної захище ності інвалідів в Україні»вс тановлено, що забезпечення п рав інвалідів на працевлашту вання та оплачувану роботу, в тому числі з умовою про викон ання роботи вдома, здійснюєт ься шляхом їх безпосередньог о звернення до підприємств, у станов, організацій чи до дер жавної служби зайнятості.
Підбір робочого місця здій снюється переважно на підпри ємстві, де настала інвалідні сть, з урахуванням побажань і нваліда, наявних у нього проф есійних навичок і знань, а так ож рекомендацій медико-соціа льної експертизи.
Підприємства, установи, орг анізації, фізичні особи, які в икористовують найману працю , зобов'язані виділяти та ство рювати робочі місця для прац евлаштування інвалідів, у то му числі спеціальні робочі м ісця, створювати для них умов и праці з урахуванням індиві дуальних програм реабілітац ії і забезпечувати інші соці ально-економічні гарантії, п ередбачені чинним законодав ством, надавати державній сл ужбі зайнятості інформацію, необхідну для організації пр ацевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайня тість та працевлаштування ін валідів у порядку, встановле ному Кабінетом Міністрів Укр аїни.
Відповідно до статті 18-1 Зако ну України «Про основи соціа льної захищеності інвалідів в Україні»інвалід, який не до сяг пенсійного віку, не працю є, але бажає працювати, має пра во бути зареєстрованим у дер жавній службі зайнятості як безробітний.
Рішення про визнання інвал іда безробітним і взяття йог о на облік для працевлаштува ння приймається центром зайн ятості за місцем проживання інваліда на підставі поданих ним рекомендацій МСЕК та інш их передбачених законодавст вом документів.
Державна служба зайнятост і здійснює пошук підходящої роботи відповідно до рекомен дацій МСЕК, наявних у інвалід а кваліфікації та знань, з ура хуванням його побажань.
Державна служба зайнятост і може за рахунок Фонду соціа льного захисту інвалідів над авати дотацію роботодавцям н а створення спеціальних робо чих місць для інвалідів, заре єстрованих у державній служб і зайнятості, а також проводи ти професійну підготовку, пі двищення кваліфікації і пере підготовку цієї категорії і нвалідів у порядку, встановл еному Кабінетом Міністрів Ук раїни.
Згідно з пунктом 2 статті 19 За кону України «Про зайнятість населення»державна служба з айнятості має право одержува ти від підприємств, установ і організацій, незалежно від ф орм власності, адміністратив ні дані про наявність вакант них робочих місць, у тому числ і призначених для працевлашт ування інвалідів, характер і умови праці на них, про всіх в ивільнюваних, прийнятих і зв ільнених працівників та інфо рмацію про передбачувані змі ни в організації виробництва і праці, інші заходи, що можут ь призвести до вивільнення п рацівників та направляти для працевлаштування на підприє мства, в установи і організац ії всіх форм власності при на явності там вільних робочих місць (вакантних посад) грома дян, які звертаються до служб и зайнятості, відповідно до р івня їх освіти і професійної підготовки, а інвалідів, крім того, - відповідно до рекоменд ацій МСЕК, наявних у них квалі фікації і знань та з урахуван ням їх побажань.
Підприємства, установи і ор ганізації незалежно від форм и власності реєструються у м ісцевих центрах зайнятості з а їх місцезнаходженням як пл атники збору до Фонду загаль нообов'язкового державного с оціального страхування Укра їни на випадок безробіття, що місяця подають цим центрам а дміністративні дані у повном у обсязі про наявність вільн их робочих місць (вакансій), у тому числі призначених для п рацевлаштування інвалідів, т а про працівників, які працюю ть неповний робочий день (тиж день), якщо це не передбачено т рудовим договором, або не пра цюють у зв'язку з простоєм вир обництва з незалежних від ни х причин, і в десятиденний стр ок - про всіх прийнятих праців ників у порядку, встановлено му законодавством (пункт 4 ст атті 20 зазначеного Закону).
Згідно з Інструкцією щодо з аповнення форми звітності № 3-ПН «Звіт про наявність вакан сій»форма використовується для інформування населення про наявність вакансій, спри яння працевлаштуванню грома дян, зареєстрованих у центра х зайнятості як такі, що шукаю ть роботу, для підбору персон алу на замовлення роботодавц ів, для оцінки поточної потре би в кадрах та організації пр офесійної підготовки населе ння відповідно до потреб рин ку праці. У разі необхідності підбору працівників за спри яння центрів зайнятості фізи чні особи, у тому числі підпри ємці, також можуть інформува ти центри зайнятості про ная вність вакансій за цією форм ою.
У графі 15 Звіту наводяться д ані про можливість працевлаш тування на вільне робоче міс це (вакантну посаду) особи, що належить до окремої категорі ї громадян, які потребують со ціального захисту і не здатн і на рівних умовах конкурува ти на ринку праці, у рахунок рі чної броні, установленої міс цевими державними адміністр аціями, виконавчими органами відповідних рад за поданням центрів зайнятості, відпові дно до статті 5 Закону України "Про зайнятість населення", із змінами та доповненнями, а та кож інвалідів, пенсіонерів, с тудентів та інших.
Відповідно до наявної в мат еріалах справи копії звіту п ро зайнятість та працевлашту вання інвалідів від 23.02.2010 року з а 2009 рік (форма № 10-ПІ), наданого в ідповідачем Полтавському обласному відділенню Фонд у соціального захисту інвалі дів, середньооблікова кількі сть штатних працівників облі кового складу на підприємств і за цей період становила 38 ос іб. Відповідачем самостійно виконано вимоги статей 18, 19 Зак ону України «Про основи соці альної захищеності інваліді в в Україні»та обраховано но рматив робочих місць для пра цевлаштування інвалідів - 2 особи. Разом із тим, згідно цьо го ж Звіту на підприємстві в 20 10 році працювало 2 працівника, якому відповідно до чинного законодавства була встановл ена інвалідність.
Як вбачається зі списку пра цюючих інвалідів - штатних п рацівників які мали інвалідн ість та були зайняті на підпр иємстві у вказаному році, на п ідприємстві працювали: ОСО БА_4 - з 01.05.2009 року по 15.09.2009 року т а ОСОБА_5 - з 14.04.2009 року по 09.07.20 09 року. Тобто кількість місяці в, відпрацьованих інвалідами на підприємстві становила - 8 місяців, а отже середньооблі кова чисельність інвалідів, які працювали (штатних праці вників) згідно з Інструкцією щодо заповнення форми звітн ості №10-ПІ «Звіт про зайнятіст ь і працевлаштування інвалід ів», затвердженої Наказом Мі ністерства праці та соціальн ої політики України 10.02.2007 року № 42, складала: 8 місяців : 12 місяців року = 0,67, що округлюється до 1 ос оби.
Відповідно до статті 20 вказ аного Закону підприємства, у станови, організації, у тому ч ислі підприємства, організац ії громадських організацій і нвалідів, фізичні особи, які в икористовують найману працю , де середньооблікова чисель ність працюючих інвалідів ме нша, ніж установлено нормати вом, передбаченим статтею 19 ць ого Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фон ду соціального захисту інвал ідів адміністративно-господ арські санкції, сума яких виз начається в розмірі середньо ї річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації за кож не робоче місце, призначене д ля працевлаштування інвалі да і не зайняте інвалідом. У ві дповідності до частини 2 стат ті 20 зазначеного Закону поруш ення термінів сплати адмініс тративно-господарських санк цій тягне за собою нарахуван ня пені. Пеня обчислюється ви ходячи з 120 відсотків річних о блікової ставки Національно го банку України, що діяла на м омент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь ї ї строк.
Враховуючи зазначене, за 1 р обоче місце, призначене для п рацевлаштування інвалідів і не зайняте інвалідами, відпо відачу було нараховано адмін істративно-господарські сан кції у розмірі 19671,05 грн. за рік, я кі він повинен був сплатити д о 16.04.2010 року (термін сплати вста новлено частиною 4 статті 20 За кону України «Про основи соц іальної захищеності інвалід ів в Україні»- до 15 квітня рок у, наступним за роком, у якому відбулося порушення нормати ву).
Виходячи з цього, у зв'язку з несплатою адміністративно-г осподарських санкцій до вста новленого терміну, позивачем відповідно до частини 2 статт і 20 цього ж Закону було нарахо вано пеню у розмірі 153,40 грн.
Суд не погоджується з такою позицією позивача з огляду н а наступне.
Як свідчать матеріали спра ви, 25.03.2009 року наказом №18 на підпр иємстві відповідача було ств орено атестаційну комісію дл я організування та атестуван ня робочих місць для працевл аштування інвалідів, цього ж числа на Приватному підприє мстві "Нінт", наказом №17 було ст ворено 2 робочих місця для пра цевлаштування інвалідів.
Про наявність вакантних мі сць, призначених для працевл аштування інвалідів, відпові дач звітував до Кременчуцько го міськрайонного центру зай нятості шляхом подачі звітів за формою № 3-ПН у лютому та кві тні 2009 року, що підтверджуєтьс я листом зазначеного центру зайнятості центру зайнятост і №2788 від 31.05.10 року та наявними в матеріалах справи копіями за значених звітів.
Отже, відповідач не звітува в до районного центру зайнят ості про наявність вакансій для працевлаштування інвалі дів 10 місяців: січень, березен ь, травень-грудень 2009 року. За т аких обставин адміністратив но-господарські санкції та п еню за їх несвоєчасну сплату необхідно розрахувати виход ячи з періоду, протягом якого відповідачем не було дотрим ано вимоги Закону України «П ро основи соціальної захищен ості інвалідів в Україні».
Зі звіту про зайнятість та п рацевлаштування інвалідів з а 2009 рік, наданого відповідаче м до Полтавського обласн ого відділення Фонду соціаль ного захисту інвалідів, вбач ається, що на підприємстві ві дповідача в 2009 році працювало 38 працівників, фонд оплати пр аці у вказаному році складав 747500,00 грн., середньорічна заробі тна плата одного штатного пр ацівника складає, відповідно , 747500 : 38 = 19671,05 грн.
Таким чином, за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів за 10 місяців, протягом яких ві дповідач повинен був звітува ти до центру зайнятості, він п овинен сплатити адміністрат ивно-господарські санкції у такому розмірі: 19671,05 грн./12 міс. х 10 міс. = 16392,50 грн.
Виходячи з цього, розмір пен і у зв'язку з несплатою адміні стративно-господарських сан кцій до встановленого законо давством терміну, складає: 16392 ,50 х 0,03 % х 26 (днів прострочення) = 127,92 грн.
Оскільки вказані суми не бу ли сплачені відповідачем, то згідно частини 5 статті 20 Зако ну України «Про основи соціа льної захищеності інвалідів в Україні»ці суми можуть бут и стягнуті в примусовому пор ядку за відповідним рішенням суду.
Відповідно до вимог ч астини 1 статті 71 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни, кожна сторона повинн а довести ті обставини, на яки х ґрунтується її вимоги та за перечення.
Таким чином, з урахування м викладеного та виходячи із загальних норм права стосов но відповідальності за встан овлення в діях або бездіяльн ості особи складу правопоруш ення, елементами якого є вина та наявність причинного зв' язку між самим порушенням та його наслідками, суд приходи ть до висновку, що адміністра тивний позов Полтавського обласного відділення Фонд у соціального захисту інвалі дів до Приватного підприємст ва "Нінт" підлягає частковому задоволенню.
На підставі викладеного, ке руючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 160-163 К одексу адміністративного су дочинства України,-
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний поз ов Полтавського обласно го відділення Фонду соціальн ого захисту інвалідів до При ватного підприємства "Нінт" п ро стягнення адміністративн о-господарських санкцій та п ені задовольнити частково.
Сягнути з Приватного підпр иємства "Нінт" (код ЄДРПОУ 56345832, р /р26008060307397 в ПГРУ КБ "Приватбанк", МФ О 331401) на користь Полтавськог о обласного відділення Фон ду соціального захисту інвал ідів (код 34698778, р/р3121223070008 в ГУДКУ у По лтавській області, МФО 831019) адм іністративно-господарські с анкції в сумі 16392,50 грн. та пеню в сумі 127,92 грн.
В іншій частині позовних ви мог відмовити.
Постанова відповідн о до статті 254 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни набирає законної сили пі сля закінчення строку поданн я заяви про апеляційне оскар ження, встановленого цим Код ексом, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяв у про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не бул а подана у строк, встановлени й Кодексом адміністративног о судочинства України, поста нова набирає законної сили п ісля закінчення цього строку . У разі подання апеляційної с карги судове рішення, якщо йо го не скасовано, набирає зако нної сили після закінчення а пеляційного розгляду справи .
Постанова може бути оскар жена до Харківського апеляці йного адміністративного суд у через Полтавський окру жний адміністративний суд шл яхом подачі заяви про апеляц ійне оскарження в 10-денний стр ок з дня її проголошення, а в р азі складення постанови у по вному обсязі відповідно до с татті 160 цього Кодексу - з дн я складення в повному обсяз і. Якщо постанову було прогол ошено у відсутності особи, як а бере участь у справі, то ст рок подання заяви про апел яційне оскарження обчислює ться з дня отримання нею ко пії постанови. Апеляційна ск арга може бути подана у 20-денн ий строк після подачі заяви п ро апеляційне оскарження в п орядку, визначеному статтею 186 Кодексу адміністративного судочинства України.
Повний текст постанови виг отовлено 22 липня 2010 року.
Суддя Н.Ю. Алєксєєва
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.07.2010 |
Оприлюднено | 27.07.2010 |
Номер документу | 10479317 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
Н.Ю. Алєксєєва
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні