Постанова
від 19.07.2010 по справі 2а-3542/10/2570
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 2а-3542/10/2570

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖН ИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 липня 2010 р. м. Чернігів

Чернігівський окружний ад міністративний суд в складі :

головуючого-судді - Д' якова В.І.,

при секретарі - Демченко О.А.,

за участю представника поз ивача - Вітебської А.Г. ,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні в приміщен ні суду справу за адміністра тивним позовом Чернігівсько го обласного відділення Фонд у соціального захисту інвалі дів до Товариства з обмежено ю відповідальністю "Прогрес" про стягнення адміністратив но-господарських санкцій та пені, -

В С Т А Н О В И В :

08.07.2010 року Чернігівське облас не відділення Фонду соціальн ого захисту інвалідів зверну лось до суду з адміністратив ним позовом до Товариства з о бмеженою відповідальністю "П рогрес" ( далі - ТОВ "Прогрес") і просить стягнути з відпові дача 14320,98 грн. адміністративно -господарських санкцій та 356,90 г рн. пені, мотивуючи тим, що від повідач у 2009 році не виконав вс тановлених чинним законодав ства вимог щодо нормативу ро бочих місць для працевлаштув ання інвалідів.

В судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримала та просила їх з адовольнити в повному обсязі , посилаючись на обставини, ви кладені в позовній заяві.

Представник відповідача в судове засідання не з' явив ся, про дату, час та місце розг ляду справи повідомлявся у в становленому порядку, про пр ичини неявки суду не повідом ив та заперечень на позов не п одав.

Розглянувши подані сторон ами документи і матеріали, за слухавши пояснення предста вника позивача, всебічно і по вно з'ясувавши всі фактичні о бставини, на яких ґрунтуєтьс я позов, об'єктивно оцінивши д окази, які мають юридичне зна чення для розгляду справи і в ирішення спору по суті, суд вв ажає, що позов підлягає задов оленню з наступних підстав.

З матеріалів справи вбачає ться, що 03.03.2010 року ТОВ "Прогрес" б ув поданий звіт про зайнятіс ть та працевлаштування інвал ідів за 2009 рік.

Відповідно до поданого зві ту, середньооблікова кількіс ть штатних працівників облік ового складу становила 81 особ и. Кількість інвалідів - штатн их працівників, які повинні п рацювати на робочих місцях, с творених відповідно до ст. 19 З акону України "Про основи соц іальної захищеності інвалід ів в України" складає 3 особи.

Відповідно до звіту, середн ьооблікова кількість штатни х працівників, яким встановл ена інвалідність - 1 особа. Так им чином, невиконання нормат иву робочих місць для працев лаштування інвалідів станов ить 2 робочих місця.

Середньорічна заробітна п лата штатного працівника ТОВ "Прогрес" становить 7160,49 грн.

Частиною 1 статті 19 Закону Ук раїни "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укр аїні" передбачено, що для підп риємств, установ, організаці й, у тому числі підприємств, ор ганізацій громадських орган ізацій інвалідів, фізичних о сіб, які використовують найм ану працю, установлюється но рматив робочих місць для пра цевлаштування інвалідів у ро змірі чотирьох відсотків від середньооблікової чисельно сті штатних працівників облі кового складу, а якщо працює в ід 8 до 25 осіб, - у кількості одно го робочого місця.

Відповідно до ч. 2, 3 зазначено ї статті Закону роботодавці самостійно розраховують кіл ькість робочих місць для пра цевлаштування інвалідів від повідно до нормативу, встано вленого частиною першої цієї статті, та самостійно здійсн юють працевлаштування інвал ідів у рахунок нормативів ро бочих місць.

Наказом Міністерства прац і та соціальної політики Укр аїни від 10.02.2007 року № 42 затвердже на форма звітності № 10-ПІ "Звіт про зайнятість і працевлашт ування інвалідів" та Інструк ція щодо її заповнення. Згідн о п. 3.1. Інструкції середньообл ікова кількість штатних прац івників облікового складу за рік визначається відповідно до п. 3.2. Інструкції зі статисти ки кількості працівників, за твердженої наказом Державно го комітету статистики Украї ни від 28.09.2005 року № 1442/11722. За таким ж е правилом визначається сере дньооблікова кількість штат них працівників за рік, яким в ідповідно до чинного законод авства встановлена інвалідн ість.

Відповідно до поданого зві ту про зайнятість і працевла штування інвалідів за 2009 рік, с ередньооблікова чисельніст ь штатних працівників обліко вого складу ТОВ "Прогрес" стан овить 81 особи. Чисельність інв алідів - штатних працівників , які повинні працювати на роб очих місцях становила 3 осіб.

Відповідно до ч. 1 ст. 18 Закону України "Про основи соціальн ої захищеності інвалідів в У країні" забезпечення прав ін валідів на працевлаштування та оплачувану роботу, в тому ч ислі з умовою про виконання р оботи вдома, здійснюється шл яхом їх безпосереднього звер нення до підприємств, устано в, організацій чи до державно ї служби зайнятості.

Відповідно до ст. 18-1 Закону У країни "Про основи соціально ї захищеності інвалідів в Ук раїні" державна служба зайня тості здійснює пошук підходя щої роботи відповідно до рек омендацій МСЕК, наявних у інв алідів, кваліфікації та знан ь з урахування його бажань.

Згідно з ч. 2 ст. 218 Господарськ ого кодексу України учасник господарських відносин відп овідає за невиконання або не належне виконання господарс ького зобов'язання чи поруше ння правил здійснення господ арської діяльності, якщо не д оведе, що ним вжито усіх залеж них від нього заходів для нед опущення господарського пра вопорушення.

Згідно ч. 4 ст. 20 Закону Україн и "Про зайнятість населення" п ідприємства, установи і орга нізації незалежно від форми власності реєструються у міс цевих центрах зайнятості за їх місцезнаходженням як плат ники збору до Фонду загально обов'язкового державного соц іального страхування Україн и на випадок безробіття, щомі сяця подають цим центрам адм іністративні дані у повному обсязі про наявність вільних робочих місць (вакансій), у то му числі призначених для пра цевлаштування інвалідів, та про працівників, які працюют ь неповний робочий день (тижд ень), якщо це не передбачено тр удовим договором, або не прац юють у зв'язку з простоєм виро бництва з не залежних від них причин, і в десятиденний стро к - про всіх прийнятих працівн иків у порядку, встановленом у законодавством. Несвоєчасн а реєстрація або відмова від неї, порушення порядку подан ня адміністративних даних тя гне за собою відповідальніст ь, передбачену законом.

Роботодавці, де середньооб лікова чисельність працюючи х інвалідів менша, ніж встано влено нормативом, щороку спл ачують відповідним відділен ням Фонду соціального захист у інвалідів адміністративно -господарські санкції, сума я ких визначається у розмірі с ередньої річної заробітної п лати на відповідному підприє мстві, установі, організації , у тому числі підприємстві, ор ганізації громадських орган ізацій інвалідів, фізичної о соби, яка використовує найма ну працю, за кожне робоче місц е, призначене для працевлашт ування інваліда і не зайняте ним, а підприємства на яких пр ацює від 8 до 15 осіб - у розмірі п оловини середньої річної зар обітної плати (частина 1 ст. 20 За кону України "Про основи соці альної захищеності інваліді в в Україні").

Таким чином, сума адміністр ативно-господарських санкці й ТОВ "Прогрес" за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2009 році становить 14 320,98 грн. Адм іністративно-господарські с анкції відповідач повинен бу в розрахувати і сплатити сам остійно в строк до 15 квітня ро ку, наступного за роком, в яком у відбулося порушення нормат ив, однак до цього часу сума за боргованості до Державного б юджету сплачена не була.

Відповідно до п.п.3.1 п.3 Порядк у нарахування пені та її спла ти, затвердженого наказом Мі ністерства праці та соціальн ої політики України від 15 трав ня 2007 р. № 223, порушення термінів сплати адміністративно-госп одарських санкцій тягне за с обою нарахування пені у розм ірі 120 відсотків річної обліко вої ставки Національного бан ку України за кожен календар ний день прострочення (навед ених у постановах Правління Національного банку України ), що діяла на момент сплати, на рахованої на повну суму недо їмки за весь її строк.

За порушення термінів спла ти адміністративно-господар ських санкцій відповідачу на рахована пеня в розмірі 356,90 грн .

Відповідач не надав доказі в , що спростовують вимоги ад міністративного позову.

За таких обставин, позовні в имоги підтверджені належним и та допустимими доказами і п ідлягають задоволенню повн істю.

Керуючись ст.ст. 9, 69-71, 94, 97, 158-163, 165 КА С України, Чернігівський окр ужний адміністративний суд, -

П О С Т А Н О В И В :

Позов Чернігівського обл асного відділення Фонду соці ального захисту інвалідів до Товариства з обмеженою відп овідальністю "Прогрес" про ст ягнення адміністративно-гос подарських санкцій та пені, - з адовольнити повністю.

Стягнути з Товариств а з обмеженою відповідальніс тю "Прогрес" (р/р 26008153805 в Райффай зен Банк Аваль, МФО 380805 ко д ЄДРПОУ 03795106) в дохід Державног о бюджету України (Одержувач : Державний бюджет Сосницько го району, р/р 31215230700473 в ГУДК Украї ни в Чернігівській області, М ФО 853592, код ЄДРПОУ 21396249) адміністр ативно-господарських санкці й в сумі 14320 ( чотирнадцять тися ч триста двадцять ) грн. 98 коп. т а 356 ( триста п' ятдесят шість ) грн. 90 коп. пені.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, якщо таку зая ву не було подано. Якщо заяву п ро апеляційне оскарження бул о подано, але апеляційна скар га не була подана у встановле ний строк, постанова набирає законної сили після закінче ння цього строку. У разі подан ня апеляційної скарги постан ова, якщо її не скасовано, наби рає законної сили після закі нчення апеляційного розгляд у справи.

Постанова може бути о скаржена до Київського апеля ційного адміністративного с уду через суд першої інстанц ії, який ухвалив постанову. За ява про апеляційне оскарженн я подається протягом 10 днів з дня складення постанови. Апе ляційна скарга на постанову суду першої інстанції подаєт ься протягом 20-ти днів після п одання заяви про апеляційне оскарження. Апеляційна скарг а може бути подана без попере днього подання заяви про апе ляційне оскарження, якщо ска рга подається у строк, встано влений для подання заяви про апеляційне оскарження.

Якщо постанову було п роголошено у відсутності осо би, яка бере участь у справі, т о строк подання заяви про апе ляційне оскарження обчислює ться з дня отримання нею копі ї постанови.

Суддя В.І. Д'яков

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.07.2010
Оприлюднено27.07.2010
Номер документу10479648
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3542/10/2570

Постанова від 19.07.2010

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

В.І. Д'яков

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні