Постанова
від 13.06.2022 по справі 521/6939/22
МАЛИНОВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ОДЕСИ

Справа №521/6939/22

Номер провадження 3/521/5448/22

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 червня 2022 року Малиновський районний суд міста Одеси у складі:

головуючого судді Граніна В.Л.,

при секретарі Шкребтієнко Г.М.,

за участю:

представника Одеської митниці

Державної митної служби України Євдокимова Д.А.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Одесі справу, що надійшла з Одеської митниці ДМС України за протоколом складеним відносно громадянки України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , ІПН НОМЕР_1 , працюючої керівником ТОВ «Топлінг компані» (Україна, 04053, м. Київ, Вознесенський узвіз, 14, оф. 16/59, ЄДРПОУ 44350983), яка зареєстрована за адресою: АДРЕСА_1 , за ознаками порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 482 МК України, -

ВСТАНОВИВ:

До Малиновського районного суду м. Одеси надійшов протокол №0607/50000/22 від 18.03.2022 року про порушення митних правил з відповідними матеріалами, у відношенні гр. ОСОБА_1 , за ознаками скоєння правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 482 МК України.

З протоколу про порушення митних правил вбачається, що 01.12.2021 року між ТОВ «Тугерано» (ЄДРПОУ 44166785) та компанією «Wersa international trade limited liability company» (Угорщина) було укладено контракт №W-M-2021 щодо поставок товарів в Україну.

В рамках наведеного зовнішньоекономічного контракту до пункту пропуску «Ягодин-Доругуск» відділ митного оформлення №1-4 митного поста «Ягодин» Волинської митниці на вантажному транспортному засобі (реєстраційний номер НОМЕР_2 /ВХ1929XF) надійшов товар у асортименті «рюкзаки, одяг, спортивний інвентар та інше» загальною вагою брутто 6518,227 кг (згідно CARNET TIR №ХЕ8499066 від 11.02.2022).

11 лютого 2022 року декларантом ТОВ «Алтайсіті» (код ЄДРПОУ 42956675) підготовлена та подана до Одеської митниці митна декларація типу «ЕЕ» (далі МД), яка була прийнята та зареєстрована за номером № 500000000/2022/908385. В якості підстави для переміщення товарів через митний кордон України та їх подальшого митного оформлення до Одеської митниці були надані: інвойс від 11.02.2022 №W/T/234253, пакувальний лист до інвойсу, CARNET TIR №ХЕ8499066 від 11.02.2022, CMR №152209, 152220 від 11.02.2022 та інші товаросупровідні документи.

Відповідно до інформації, зазначеної у МД №500000000/2022/908385 та товаросупровідних документах встановлено, що продавцем та відправником є компанія «Wersa international trade limited liability company» (Угорщина), а покупцем та одержувачем є ТОВ «Тугерано» (Україна, 79035, Львівська область, м. Львів, вул. Зелена, 238, ЄДРПОУ 44166785). Перевізник вищевказаного товару є ТОВ «Торн-транс» (Україна, 29025, м. Хмельницький, вул. Курчатова, буд. 14/3-А).

Відповідно до граф МД № 500000000/2022/908385 було заявлено 16 найменувань товару «кільця для лижних палиць, рюкзаки, текстильні вироби, одяг жіночій та чоловічій, окуляри сонцезахисні, інвентар для лиж, спортивний інвентар» загальною вартістю 22387,98 доларів США.

20 лютого 2022 року, відповідно до МД та інших товаросупровідних документів, водій-перевізник ТОВ «Торн-транс» гр. України ОСОБА_2 доставив вищевказаний вантаж до пункту призначення в зону діяльності відділу митного оформлення №4 м/п «Чорноморський порт» Одеської митниці в зону митного контролю на територію складу ТОВ «Гранд Про - Престиж» (України, Одеська область, м. Чорноморськ, вул. Промислова, 12, ЄДРПОУ 43902311).

07 березня 2022 року під час здійснення митного контролю та перевірки наявності на території складу ТОВ «Гранд Про - Престиж» товарів, які знаходяться під митним контролем, та підлягають обов`язковому послідуючому митному оформленні було встановлено, що в зоні митного контролю на території складу ТОВ «Гранд Про - Престиж», вантажний транспортний засіб НОМЕР_2 / НОМЕР_3 , в середині якого знаходився під митним контролем товар загальною вартістю 22387,98 доларів США (згідно МД № 500000000/2022/908385 від 11.02.2022 та інвойсу від 11.02.2022 №W/T/234253) відсутній та місце знаходження автомобілю з товаром не відомо.

Тобто, вищевказаний товар, який знаходився під митним контролем та митне оформлення якого не закінчено, без дозволу митного органу, поза митним контролем, тобто поза робочим часом, установленим для нього, і без виконання митних формальностей, було вивезено з території складу ТОВ «Гранд Про - Престиж» в невідомо напрямку.

Однак, після встановлення факту відсутності товару на складі, 08.03.2022 року декларантом ТОВ «Алтайсіті» (код ЄДРПОУ 42956675) гр. ОСОБА_3 підготовлена та подана до Одеської митниці митна декларація типу «ІМ 40 ДЕ» (далі МД), яка була прийнята та зареєстрована за номером № UA500070/2022/001163.

Відповідно до графи 44 МД № UA500070/2022/001163 встановлено, що в якості підстави для послідуючого митного оформлення товару, декларантом ОСОБА_3 до Одеської митниці були надані наступні документи: інвойс від 11.02.2022 №W/T/234253, пакувальний лист до інвойсу, CARNET TIR №ХЕ8499066 від 11.02.2022, CMR №152209, 152220 від 11.02.2022, контракт від 01.12.2021 №W-M-2021 та договір комісії №ТОР/TUG/21 від 01.12.2021 року.

Продавцем та відправником товару у МД є компанія «Wersa international trade limited liability company» (Угорщина), а одержувачем товару зазначено ТОВ «Топлінг компані» (Україна, 04053, м. Київ, вул. Вознесенський узвіз, буд. 14, оф. 16/59, ЄДРПОУ 44350983).

Відповідно наданого до митниці договору комісії від 01.12.2021 №ТОР/TUG/21, ТОВ «Топлінг компані» являється одержувачем товару, однак згідно п. 1 даного договору, комісіонер ТОВ «Тугерано» за дорученням Комітента ТОВ «Топлінк компані» здійснити для Комітента за його рахунок і від свого імені за обумовлену цим Договором винагороду наступне: знайти на міжнародному ринку продавця товарів, необхідних Комітенту, укласти зовнішньоекономічний договір, організувати доставку товарів Комітенту на митну територію України.

Згідно гр. 31 МД, митному оформленню підлягає 16 найменувань товару «кільця для лижних палиць (2,797 кг брутто); рюкзаки (141 місце, 1226,75 кг брутто); галантерейні вироби з лицьової поверхнею текстильних матеріалів (42 місць, 376,77 кг брутто); одяг трикотажний: кофти з бавовни чоловічі (10 місць, 58,63 кг брутто); одяг трикотажний: кофти з бавовни жіночій (4 місця, 36,43 кг брутто); куртки чоловічі або хлопців ( 44 місця, 362,49 кг брутто), куртки жіночі або дівчат (28 місць, 167,39 кг брутто); одяг чоловічій текстильний: штани (32 місця, 185,34 кг брутто); одяг жіночій текстильний: штани (25 місць, 122,49 кг брутто); взуття на підошві з гуми або пластмаси, чоловіче або жіноче (1945,83 кг брутто); головні убори в асортименті шапки, кепки (6 місць, 18,98 кг брутто); окуляри сонцезахисні (8 місць, 32 кг брутто); інвентар для занять лижним спортом (116 місць, 1107,37 кг брутто); кріплення лижні (42 місця, 329,23 кг брутто); інвентар для занять лижним спортом (65 місць, 516,23 кг брутто); інвентар для занять спортом, захисний інвентар для спорту (8 місць, 29,5 кг брутто)» загальною вартістю 22387,98 доларів США або 654958,10 грн.

Таким чином, на думку митного органу, гр. ОСОБА_1 були вчинені дії, спрямовані на переміщення товарів на суму 6544958,10 грн. (згідно МД типу «ЕЕ» № 500000000/2022/908385 від 11.02.2022 та МД типу «ІМ40ДЕ» № UA500070/2022/001163 від 08.03.2022) через митний кордон України поза митним контролем, тобто поза робочим часом, установленим для нього, і без виконання митних формальностей, чим скоєно порушення митних правил, передбачене ч. 1 ст. 482 МК України

На підставі вищевказаних обставин, посадовою особою було складено протокол про порушення митних правил за ч. 1 ст. 482 МК України.

У судовому засіданні гр. ОСОБА_1 участі не приймала, про дату, час та місце розгляду справи була сповіщена у встановленому законом порядку.

Представник митниці у судовому засіданні вважав, що особа, яка притягується до адміністративної відповідальності, винна у вчиненні правопорушення зазначеного у протоколі про порушення митних правил, її вина підтверджується зібраними у справі доказами, і тому необхідно притягнути її до відповідальності за ч. 1 ст. 482 МК України, та застосувати стягнення відповідно до санкції статті.

Дослідивши матеріали справи, вислухавши думку учасників процесу, суд вважає, що матеріали справи про порушення митних правил підлягають поверненню органу, який її порушив, для проведення додаткової перевірки, виходячи з наступного.

У відповідності до ст. 486 МК України, завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням.

Згідно ст. 489 МК України, посадова особа при розгляді справи про порушення митних правил зобов`язана з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відповідно до ч. 4 ст. 526 МК України, справа про порушення митних правил розглядається в присутності особи, яка притягується до адміністративної відповідальності за це правопорушення, та/або її представника. Справа про порушення митних правил може бути розглянута за відсутності особи, яка притягується до адміністративної відповідальності за це правопорушення, лише у випадках, якщо є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про перенесення розгляду справи.

Відповідно до матеріалів справи, протокол складався без присутності особи, яка притягується до відповідальності, та немає підтвердження вручення їй копії протоколу. Пояснення стосовно обставин справи у особи не відібрані. Це порушує її права на справедливий суд, а саме ст. 6 Конвенції про захист прав людини та основоположних свобод, відповідно до якої - кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом, який вирішить спір щодо його прав та обов`язків цивільного характеру або встановить обґрунтованість будь-якого висунутого проти нього кримінального обвинувачення.

Так, в порушення вимог ст. 494 МК України, протокол про адміністративне порушення складено без присутності особи, яка притягається до адміністративній відповідальності, а даних про відмову підписати, чи одержати примірник протоколу в справі немає, як і немає даних про підтвердження отримання особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, протоколу про порушення митних правил. Посадові особи, які складають протокол, зобов`язані забезпечити особі можливість скористатись правами, що їй гарантовані законом (ст. 498 МК України), в тому числі і право користуватись при розгляді справи допомогою адвоката і при необхідності перекладача і які повинні бути їй роз`яснені, однак, цього посадовою особою, яка складала протокол, зроблено не було.

В узагальненні судової практики та вивчення правильності застосування МК України, який набрав чинності з 01 червня 2012 року, яка зроблена апеляційним судом м. Києва указано, що підставою для проведення додаткової перевірки може бути недостатність чи відсутність доказів на підтвердження предмета доказування, а також необхідні для розгляду справи відомості про особу, яка притягується до відповідальності за порушення митних правил.

Отже, під час додаткової перевірки посадовим особам митниці необхідно надати підтвердження вручення протоколу особі, відносно якої він складений, або надати докази неможливості такого вручення. Також, відібрати пояснення по суті обставин викладених у протоколі.

Відсутність вказаних обставин позбавляє суд можливості розглянути справу та прийняти законне і обґрунтоване рішення.

Відповідно до вимог статті 527 МК України, по справі про порушення митних правил, в разі неповноти проведеного провадження по справі, яке не може бути усунуте при розгляді справи, або при наявності інших обставин, які перешкоджають розгляду адміністративної справи по суті, суд виносить постанову про проведення додаткової перевірки.

Додатково суд вважає зауважити, що ч. 5 ст. 529 МК України, постанова суду (судді) у справі про порушення митних правил може бути оскаржена особою, стосовно якої вона винесена, представником такої особи або митним органом, який здійснював провадження у цій справі. Порядок оскарження постанови суду (судді) у справі про порушення митних правил визначається Кодексом України про адміністративні правопорушення та іншими законами України.

Відповідно до ч. 1 ст. 284 КУпАП,по справі про адміністративне правопорушення орган (посадова особа) ухвалює одну з таких постанов: про накладення адміністративного стягнення; про застосування заходів впливу, передбачених статтею 24-1 КУпАП; про закриття справи. Вказаний перелік видів постанов, якими завершується розгляд справи про адміністративне правопорушення по суті, є вичерпним.

Згідно з рішенням Конституційного Суду України, від 31 березня 2015 року №2-рп/2015, положення частини другої статті 294 Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо оскарження в апеляційному порядку постанови судді у справі про адміністративне правопорушення необхідно розуміти так, що в апеляційному порядку може бути оскаржена лише та постанова судді у справі про адміністративне правопорушення, ухвалення якої передбачене частиною першою статті 284 КУпАП, а саме: про накладення адміністративного стягнення, про застосування заходів впливу, встановлених у статті 24-1 КУпАП, про закриття справи.

За таких обставин, оскільки дана постанова суду не відноситься до переліку постанов, передбаченихст. 284 КУпАП, відповідно, вона не підлягає оскарженню в апеляційному порядку та підлягає виконанню з моменту її винесення

Враховуючи вищевикладені обставини, суд вважає, що справа підлягає направленню до Одеської митниці ДМС України для проведення додаткової перевірки, оскільки вирішити питання, щодо притягнення особи до адміністративної відповідальності за порушення ч. 1 ст. 482 МК України без виконання працівниками митниці вищезазначених вимог на даний час неможливо.

На підставі викладеного та керуючись ст. 527 МК України, -

ПОСТАНОВИВ:

Матеріали адміністративної справи №521/6939/22 у відношенні громадянки ОСОБА_1 , за ознаками порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 482 МК України, - повернути до Одеської митниці Державної митної служби України для проведення додаткової перевірки на протязі одного місяця з дня набрання чинності постанови суду.

Постанова оскарженню не підлягає.

Головуючий

СудМалиновський районний суд м.Одеси
Дата ухвалення рішення13.06.2022
Оприлюднено23.06.2022
Номер документу104797209
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяСправи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України поза митним контролем

Судовий реєстр по справі —521/6939/22

Постанова від 15.08.2022

Адмінправопорушення

Малиновський районний суд м.Одеси

Гранін В. Л.

Постанова від 13.06.2022

Адмінправопорушення

Малиновський районний суд м.Одеси

Гранін В. Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні