УХВАЛА
Справа № 569/5205/22
1-кс/569/2375/22
17 червня 2022 року Рівненський міський суд Рівненської області
у складі:
слідчого судді ОСОБА_1
секретаря судового засідання ОСОБА_2 ,
прокурора ОСОБА_3 ,
представника користувача майна адвоката ОСОБА_4 ,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Рівне клопотання дізнавача СД Рівненського районного управління поліції ГУ НП в Рівненській області старшого лейтенанта поліції ОСОБА_5 про арешт майна,
ВСТАНОВИВ:
Дізнавач СД Рівненського районного управління поліції ГУ НП в Рівненській області старший лейтенант поліції ОСОБА_5 за погодженням із прокурором Рівненської окружної прокуратури ОСОБА_3 звернувся до суду з клопотанням про арешт майна, а саме: на земельні ділянки з кадастровим номером: 5610100000:01:030:0234, загальною площею 0,1562 га, яка перебуває у комунальній власності Територіальної громади міста Рівного в особі Рівненської міської ради та передана в оренду ОСОБА_6 та5610100000:01:030:0067, загальною площею 0,1060 га, яка перебуває у приватній власності ОСОБА_6 , а також на усі об`єкти нерухомого майна, а також незавершеного будівництва, що розташовані на вказаних вище земельних ділянках, у тому числі за адресою: АДРЕСА_1 та позбавити можливості користувача: відчужувати, розпоряджатися, а також заборонити добудовувати, перебудовувати, змінювати планування чи проводити будь-які будівельні роботи на вищезазначених земельних ділянках до прийняття процесуального рішення у кримінальному провадженні.
В обґрунтування клопотання вказав, що у провадженні СД Рівненського районного управління поліції ГУ НП в Рівненській області перебуває кримінальне провадження № 42022181110000022 від 22.04.2022, яке розпочато за зверненням Управління державного архітектурно-будівельного контролю виконавчого комітету Рівненської міської ради за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 275 КК України.
Із матеріалів клопотання вбачається, що відповідно до звернення УДАБК виконавчого комітету Рівненської міської ради, 07.07.2021 Управлінням ДАБК видано наказ № 28-ПП «Про проведення позапланової перевірки», відповідно до якого головному спеціалісту інспекційно-адміністративного відділу ОСОБА_7 , доручено провести позапланову перевірку на об`єкті будівництва «Реконструкція кафетерію «Торнадо» під багатоквартирний житловий будинок з вбудованими нежитловими приміщеннями» за адресою: АДРЕСА_1 , замовник - ОСОБА_6 .
15.07.2021 оформлено направлення для проведення планового (позапланового) заходу №№ 28-ПП/1, 28-ПП/2, 28-ПП/3, в яких визначено строк проведення позапланової перевірки з 27.07.2021 по 09.08.2021.
Інформацію про проведення позапланової перевірки було розміщено на офіційному веб-сайті Управління ДАБК за посиланням: ІНФОРМАЦІЯ_1
До Управління ДАБК надійшли листи від замовника будівництва, генерального підрядника та проектної організації, згідно з якими суб`єкти містобудування повідомили про неможливість взяти участь у проведенні перевірки з різних причин.
Абзацом 1 пункту 9 Порядку № 553 передбачено, що державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється у присутності суб`єктів містобудування або їх представників, які будують або збудували об`єкт будівництва, а пунктом 13 Порядку № 553 закріплено право суб`єкта містобудування, щодо якого здійснюється державний архітектурно-будівельний контроль, бути присутнім під час здійснення такого контролю.
25.08.2021 Управлінням ДАБК видано наказ № 53-ПП Про внесення змін до наказу від 07.07.2021 № 28-ПП Про проведення позапланової перевірки, відповідно до якого проведення позапланової перевірки на зазначеному вище об`єкті будівництва доручено головному спеціалісту інспекційно-адміністративного відділу Управління ДАБК ОСОБА_8 .
Спеціалістами Управління ДАБК неодноразово здійснювався виїзд на об`єкт будівництва, однак забезпечити присутність суб`єктів містобудування на об`єкті не вдалося.
Відповідно до положень статті 41 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності посадові особи органів державного архітектурно-будівельного контролю під час перевірки мають право, зокрема: безперешкодного доступу до місць будівництва об`єктів та до об`єктів, що підлягають обов`язковому обстеженню; складати протоколи про вчинення правопорушень, акти перевірок та накладати штрафи відповідно до закону; у разі виявлення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм і правил, містобудівних умов та обмежень, затвердженого проекту або будівельного паспорта забудови земельної ділянки видавати обов`язкові для виконання приписи щодо: а) усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм і правил; б) зупинення підготовчих та будівельних робіт у випадках, визначених цим Законом; проводити перевірку відповідності виконання підготовчих та будівельних робіт вимогам будівельних норм і правил, затвердженим проектним вимогам, рішенням, технічним умовам, своєчасності та якості проведення передбачених нормативно-технічною і проектною документацією зйомки, замірів, випробувань, а також ведення журналів робіт, наявності у передбачених законодавством випадках паспортів, актів та протоколів випробувань, сертифікатів та іншої документації; проводити перевірку відповідності будівельних матеріалів, виробів і конструкцій, що використовуються під час будівництва об`єктів, вимогам норм і правил згідно із законодавством; вимагати у випадках, визначених законодавством, вибіркового розкриття окремих конструктивних елементів будинків і споруд, проведення зйомки і замірів, додаткових лабораторних та інших випробувань будівельних матеріалів, виробів і конструкцій.
Пунктом 14 Порядку № 553 закріплено обов`язок суб`єкта містобудування, щодо якого здійснюється державний архітектурно-будівельний контроль, допускати посадових осіб органу державного архітектурно-будівельного контролю до проведення перевірки.
Натомість, ухилення суб`єктів містобудування від проведення перевірки унеможливлює реалізацію органом державного архітектурно-будівельного контролю своєї компетенції, встановленої законодавством.
Беручи до уваги факти завчасного надіслання суб`єктам містобудування листів з повідомленням про проведення перевірки, а також розміщення відповідної інформації на офіційному веб-сайті Управління ДАБК, переконані, що вчинено усі можливі дії для забезпечення присутності замовника будівництва, генерального підрядника та проектної організації з метою здійснення заходів державного архітектурно-будівельного контролю.
Враховуючи обізнаність суб`єктів містобудування про намір Управління ДАБК проводити позапланову перевірку та маючи об`єктивну можливість направити уповноважених представників на об`єкт будівництва, проте не вчиняючи жодних дій для цього, суб`єкти містобудування свідомо ухиляються від виконання обов`язку допускати посадових осіб Управління ДАБК до перевірки, тобто перешкоджають її проведенню.
Незважаючи на відсутність суб`єктів містобудування в момент відвідування об`єкта посадовими особами Управління ДАБК, будівельні роботи активно виконуються, що підтверджується фотофіксацією цього об`єкта, здійсненою в період з 03.08.2021 по 25.08.2021.
Виконання будівельних робіт здійснюється відповідно до зареєстрованої 14.03.2016 Управлінням Державної архітектурно-будівельної інспекції у Рівненській області за № РВ 083160740341 декларації про початок виконання будівельних робіт. Згідно з цією декларацією об`єктом будівництва є Реконструкція кафетерію Торнадо під багатоквартирний житловий будинок з вбудованими нежитловими приміщеннями за адресою: АДРЕСА_1 , замовник - ОСОБА_6 .
24.06.2020 Управлінням зареєстровано за № РВ 102201761561 повідомлення про зміну даних у зареєстрованій декларації про початок виконання підготовчих/будівельних робіт. Згідно з цим повідомленням змінено особу, відповідальну за проведення авторського нагляду, проведено коригування проектної документації, а також змінено генерального підрядника.
25.06.2021 Управлінням ДАБК зареєстровано за № РВ 083160740341-1 повідомлення про зміну даних у зареєстрованій декларації про початок виконання підготовчих/будівельних робіт. Згідно з цим повідомленням змінено генерального підрядника.
З 25.06.2021 по 21.04.2022 зміни у зареєстровану декларацію про початок виконання будівельних робіт від 14.03.2016 № РВ 083160740341 не вносилися.
Таким чином, суб`єктами містобудування, які виконують будівельні роботи на згаданому вище об`єкті будівництва, є: замовник - ОСОБА_6 ; генеральний підрядник (підрядник) - Товариство з обмеженою відповідальністю Архітектурне бюро Янкор (код ЄДРПОУ 33353494); розробник проектної документації - Приватне підприємство Скіф-17 (код ЄДРПОУ 41676784).
Під час аналізу вищевказаної дозвільної документації дає право на виконання будівельних робіт з Реконструкція кафетерію Торнадо під багатоквартирний житловий будинок з вбудованими нежитловими приміщеннями за адресою: м.Рівне, вул. Київська, 19 та фактично виконаних будівельних робіт на об`єкті наявні порушення містобудівного законодавства, а саме:
Не реконструкція, а нове будівництво;
Попередньо відсоток забудови земельної ділянки перевищує проектний і максимально допустимий згідно МУіО (МУіО 50%, згідно ДБН Б.2.2-12:2019 для 10 поверхової забудови 35%);
Не забезпечено круговий проїзд навколо ж/б (недотримано нормативні відстані);
Ставиться під сумнів відповідність ТЕП по проекту і факту (поверховість, загальна кількість квартир та їх житлові і загальні площі, площі нежитлових та вбудованих приміщень та ін.);
В збудованому підвальному приміщенні, що запроектоване як паркінг не дотримано нормативні відстані для проїзду та радіуси поворотів. По факту підземного паркінгу немає;
Не забезпечено належною кількістю паркомісць з 97 необхідних запроектовано 30 (в підземному паркінгу);
На даний час (20.04.2022) збудовано 10 поверх, що суперечить МУіО та проекту (8 поверхів);
Прокладання інженерних мереж водовідведення, газопостачання за межами відведеної ділянки;
Згідно з експертним висновком відведення дощових і талих вод з покрівлі будинку запроектовано з порушенням абз.4 п.5.13 ДБН В.2.2-15:2019, а саме зливні води відводяться на поверхню прилеглої території;
Другий експлуатаційний вихід під час пожежі (на балкон) по факту не відповідає запроектованому (згідно експертизи) і ДБН не забезпечено відстані 1,2 м від торця балкону до віконного прорізу;
Паркінг споруда подвійного призначення (споруда цивільного захисту);
Огородження будівельного майданчика здійснено за межами відведеної земельної ділянки.
10.05.2022 на підставі ухвали слідчого судді Рівненського міського суду проведено огляд місцевості, а саме земельних ділянок з кадастровими номерами: 5610100000:01:030:0234, 5610100000:01:030:0067 та об`єктів незавершеного будівництва, що за адресою м. Рівне, вул. Київська, 19, із залученням до огляду спеціалістів Управління Державного архітектурно-будівельного контролю, Управління містобудування та архітектури виконавчого комітету Рівненської міської ради, Рівненського районного управління ГУ ДСНС в Рівненській області, Управління Держпраці в Рівненській області.
За результатами огляду встановлено фактичну невідповідність об`єкта будівництва наявним дозвільним документам - Декларації про початок виконання будівельних робіт та містобудівним умовам та обмеженням забудови земельної ділянки «Реконструкція кафетерію «Торнадо» під багатоквартирний житловий будинок з вбудованими нежитловими приміщеннями на вул. Київській, 19 в м. Рівне».
Рівненське районне управління ГУ ДСНС України у Рівненській області виявило порушення вимог законодавства України у сфері пожежної та техногенної безпеки, а саме: Споруджуваний будинок, тимчасова споруда, а також будівельний майданчик не забезпечені первинними засобами пожежогасіння, що є порушенням вимог п. 4.6 розділу VII Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України №1417 від 30.12.2014 (далі - ППБУ). Дане порушення унеможливлює ліквідацію ймовірної пожежі на початковій стадії її виникнення, що в свою чергу може призвести до травмування або загибелі людей; Біля в`їздів на будмайданчик відсутні плани з нанесеними на них будинками та спорудами, що будуються, а також допоміжними будинками і спорудами, в`їздами, під`їздами, вододжерелами, засобами пожежогасіння та зв`язку, що є порушенням вимог п. 4.9 розділу VII ППБУ. Дане порушення може призвести до неправильних дій працівників ДСНС під час доїзду до будівлі, незнання шляхів евакуації, розташування вододжерел. А це створює загрозу життю і здоров`ю людей, внаслідок збільшення часу евакуації з будівлі під час пожежі, та пошуку розташування найближчих вододжерел, понад нормативний, до будинку що будується, та допоміжних споруд, у тому числі тимчасових, місць відкритого зберігання будівельних матеріалів, конструкцій та устаткування не забезпечений вільний під`їзд, що є порушенням вимог п 4 9 розділу VII ППБУ. У разі виникнення пожежі ускладнить під`їзд та встановлення пожежної техніки, ускладнить швидку та безпечну евакуацію людей, що в свою чергу може призвести до загибелі і травмування людей, електричні проводи (кабелі) прокладені на горючій основі без підкладання шару негорючого матеріалу, який виступає з кожного боку проводу (кабелю) не менше ніж на 0,01 метра, що є порушенням вимог п. 1.16 глави 1 розділу IV ППБУ. У разі короткого замикання електричних проводів може призвести до поширення пожежі на будівлі які розташовані поруч, що в свою чергу призведе до значних збитків.
Управління містобудування та архітектури виконавчого комітету Рівненської міської ради вказує, що замовнику ОСОБА_6 надано містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки «Реконструкція кафетерію «Торнадо» під багатоквартирний житловий будинок з вбудованими нежитловими приміщеннями на АДРЕСА_1 » від 22.10.2015 №01-М/166.
В пункті 10 загальних даних містобудівних умов та обмежень зазначено поверховість - 7 поверхів (1-й поверх вбудовані нежитлові приміщення, кількість технічних поверхів визначити проектом).
В пункті 1 містобудівних умов та обмежень зазначено, що гранично допустима висота будівель визначається проектом, але не більше 40,0 м від поверхні ґрунту до рівня даху (виняток: вежі, шпилі без обмежень).
10.05.2022 під час проведення слідчої (розшукової) дії - огляду місцевості було виявлено, що об`єкт будівництва знаходиться на стадії будівництва. Зокрема, зі сторони проїзду до Рівненського коледжу економіки та бізнесу влаштовані цегляні несучі стіни з залізобетонним перекриттям - 7 наземних поверхів, а зі сторони вул. Київської - 10 наземних поверхів.
Замовник об`єкта будівництва за адресою: м. Рівне, вул. Київська, 19 для внесення змін до містобудівних умов та обмежень від 22.10.2015 № 01-М/166 до Управління містобудування та архітектури виконавчого комітету Рівненської міської ради не звертався.
Під час проведення огляду за адресою: м. Рівне, вул. Київська, 19,Управлінням Державного архітектурно-будівельного контролю виявлені грубі порушення під час проектування та будівництва правил та стандартів, що стосуються безпечної експлуатації будівель, особою, яка зобов`язана дотримувати таких правил. Зокрема: зі сторони вул. Київської вже вбудовано 10 поверхів, а з східної сторони проводяться роботи па рівні 6-го поверху. Згідно техніко-економічних показників повідомлення про зміну даних в декларації про початок виконання будівельних робіт даний будинок має бути 8-ми поверховим та мати 112 квартир.
Таким чином, надбудова додаткових двох поверхів, не передбачених робочою документацією, може суттєво вплинути на стійкість та надійність будівельних конструкцій: фундаментів, колон та несучих стін, що може нести небезпеку для здоров`я і життя людей, які постійно перебувають на об`єкті, також тих, які періодично перебувають на об`єкті та людей, що перебувають поза об`єктом; на об`єкті будівництва відсутній стенд з схемами позначення в`їздів, маршрутів проїзду, місць розвороту транспортних засобів, небезпечних зон тощо. На самому об`єкті розміщено два будівельні крани, хаотично розміщені будівельні матеріали, огороджувальний паркан знаходиться на землях запасу Рівненської міської ради, а зі сторони прохідного тротуару відсутній захисний піддашок, що також несе небезпеку оточуючим під час виконання будівельних робіт на об`єкті, порушено протипожежні вимоги, а саме не забезпечено круговий проїзд пожежної машини та не забезпечено другого експлуатаційного виходу під час пожежі або протипожежних відстійників з глухою стіною на балконах, чим порушено п.8.10 ДБН В 2.2 15:2019.
У житлових будинках з умовною висотою більше 26,5 м вихід з квартир організовується через незадимлювану сходову клітку типу. Невиконання вказаних умов у випадку настання пожежі чи інших надзвичайних ситуацій нестиме непередбачувані негативні наслідки для мешканців будинку або осіб, які в ньому перебуватимуть.
У зв`язку з цими зазначеними порушеннями експлуатація нерухомості за адресою: АДРЕСА_1 є вкрай небезпечною, з метою дотримання будівельних стандартів на цьому необхідно вносити будівельні корективи на самому об`єкті будівництва.
Дані обставини підтверджуються показаннями свідків ОСОБА_7 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 .
Користувачем земельних ділянок за адресою: АДРЕСА_1 із кадастровими номерами 5610100000:01:030:0234,5610100000:01:030:0067, є ОСОБА_6 .
Постановою дізнавача СД Рівненського РУП ГУНП в Рівненській області земельні ділянки з кадастровими номерами 5610100000:01:030:0234, 5610100000:01:030:0067, а також об`єкт незавершеного будівництва, який розміщений на вищезазначених земельних ділянках по АДРЕСА_1 визнано речовими доказами в кримінальному провадженні.
Прокурор у кримінальному провадженні клопотання про арешт майна підтримав, просив задоволити.
Представник користувача майна адвокат ОСОБА_4 заперечував проти задоволення клопотання.
Заслухавши прокурора, представника користувача майна, дослідивши клопотання та додані до нього матеріали, оцінивши їх у сукупності з іншими доказами, слідчий суддя прийшов до висновку, що клопотання слід задовольнити із наступних підстав.
Відповідно до ч.1 ст.170 КПК України арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна. Арешт майна скасовується у встановленому цим Кодексом порядку.
Завданням арешту майна є запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, знищення, перетворення, відчуження.
За змістомст. 170 КПК Україниарешт майна може також передбачати заборону для особи, на майно якої накладено арешт, іншої особи, у володінні якої перебуває майно, розпоряджатися будь-яким чином таким майном та використовувати його.
Відповідно до ст.170 КПК України, завданням арешту майна є запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, знищення, перетворення, відчуження. Слідчий, прокурор повинні вжити необхідних заходів з метою виявлення та розшуку майна, на яке може бути накладено арешт у кримінальному провадженні, зокрема шляхом витребування необхідної інформації у Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, інших державних органів та органів місцевого самоврядування, фізичних і юридичних осіб.
Відповідно до ч. 2 ст.170КПК України арешт майна допускається з метою забезпечення збереження речових доказів; спеціальної конфіскації; відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов) чи стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди.
При цьому, згідно ч. 3 ст. 170 КПК України, у випадку необхідності збереження речових доказів арешт накладається на майно будь-якої фізичної або юридичної особи за наявності достатніх підстав вважати, що воно відповідає критеріям, зазначеним у ст.98 КПК України, тобто є речовим доказом. Так, згідно даної статті речовим доказом є матеріальні об`єкти, які були знаряддям вчинення кримінального правопорушення, зберегли на собі його сліди або містять інші відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження, в тому числі предмети, що були об`єктом кримінальних протиправних дій, гроші, цінності та інші речі, набуті кримінально протиправним шляхом або отримані юридичною особою внаслідок вчинення кримінального правопорушення.
Згідно ч. 10 ст. 170 КПК України арешт може бути накладений у встановленому цим Кодексом порядку на рухоме чи нерухоме майно, гроші у будь-якій валюті готівкою або у безготівковій формі, в тому числі кошти та цінності, що знаходяться на банківських рахунках чи на зберіганні у банках або інших фінансових установах, видаткові операції, цінні папери, майнові, корпоративні права, щодо яких ухвалою чи рішенням слідчого судді, суду визначено необхідність арешту майна.
Не може бути арештовано майно, якщо воно перебуває у власності добросовісного набувача, крім арешту майна з метою забезпечення збереження речових доказів.
Згідно ч. 11 ст. 170 КПК України заборона або обмеження користування, розпорядження майном можуть бути застосовані лише у разі, коли існують обставини, які підтверджують, що їх незастосування призведе до приховування, пошкодження, псування, зникнення, втрати, знищення, використання, перетворення, пересування, передачі майна.
Як убачається із п.7 ч. 2 ст.131 КПК України, що заходом забезпечення кримінального провадження для досягнення його дієвості є арешт майна.
Враховуючи, те що прокурором доведено, що з метою всебічного, повного і неупередженого дослідження всіх обставин кримінального правопорушення, у ході досудового розслідування виникла необхідність у накладенні арешту на вищевказане майно, яке є речовими доказами та відповідає критеріям передбаченими ст. 98 КПК України, за таких обставин слідчий суддя прийшов до висновку про наявність достатніх підстав для задоволення даного клопотання та накладення арешту.
На підставі вищенаведеного та керуючись ст.ст. 131-132, 170-173, 174 КПК України, слідчий суддя -
ПОСТАНОВИВ:
Клопотання задовольнити.
Накласти арешт на майно, а саме: на земельні ділянки з кадастровим номером: 5610100000:01:030:0234, загальною площею 0,1562 га, яка перебуває у комунальній власності Територіальної громади міста Рівного в особі Рівненської міської ради та передана в оренду ОСОБА_6 та5610100000:01:030:0067, загальною площею 0,1060 га, яка перебуває у приватній власності ОСОБА_6 , а також на усі об`єкти нерухомого майна, а також незавершеного будівництва, що розташовані на вказаних вище земельних ділянках, у тому числі за адресою: АДРЕСА_1 та позбавити можливості користувача: відчужувати, розпоряджатися, а також заборонити добудовувати, перебудовувати, змінювати планування чи проводити будь-які будівельні роботи на вищезазначених земельних ділянках до прийняття процесуального рішення у кримінальному провадженні.
На ухвалу може бути подана апеляційна скарга до Рівненського апеляційного суду протягом п`яти днів з дня її оголошення.
Слідчий суддя Рівненського міського суду Рівненської області ОСОБА_11
Суд | Рівненський міський суд Рівненської області |
Дата ухвалення рішення | 17.06.2022 |
Оприлюднено | 16.05.2024 |
Номер документу | 104805565 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна |
Кримінальне
Рівненський міський суд Рівненської області
Денисюк П. Д.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні