Ухвала
від 24.06.2010 по справі 14/306-06-9305а
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУ Д УКРАЇНИ

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

"24" червня 2010 р. К-4283/ 07

Вищий адміністративний су д України у складі колегії су ддів:

Головуючий: Нечитайло О.М.

Судді: Голубєва Г.К.

Конюшко К.В.

Ланченко Л.В.

Пилипчук Н.Г.,

розглянувши у порядку пи сьмового провадження

касаційну скаргу Держ авної податкової інспекції у Малиновському районі м. Одес и

на постанову Господар ського суду Одеської області від 08.11.2006 року

та ухвалу Одеського апел яційного господарського суд у від 23.01.2007 року

у справі №14/306-06-9305А

за позовом Відкритого а кціонерного товариства «Авт отранспортне підприємство 15 162»

до Державної податково ї інспекції у Малиновському районі м. Одеси

про скасування податк ових повідомлень-рішень

ВСТАНОВИВ:

Відкрите акціонерне товариство «Автотранспортн е підприємство 15162» звернулос ь до суду з позовом до Державн ої податкової інспекції у Ма линовському районі м. Одеси п ро скасування податкових пов ідомлень-рішень від 24.02.2006 року № 0000051702/0, від 29.05.2006 року №0000051702/1, від 01.09.2006 р оку №0000051702/3, якими позивачу визн ачено суму податкового зобов ' язання з податку з власник ів транспортних засобів у ро змірі 68314,50 грн., з яких 45543,00 грн. - о сновний платіж та 22771,50 грн. - шт рафні (фінансові) санкції.

Постановою Господарського суду Одеської області від 08.11.2 006 року (суддя - Горячук Н.О.), за лишеною без змін ухвалою Оде ського апеляційного господа рського суду 23.01.2007 року (судова колегія у складі: головуючий суддя - Величко Т.А., судді - Бойко Л.І., Жукова А.М.), позов за доволено.

Висновки попередніх судов их інстанцій стосовно безпід ставності донарахування від повідачем податкових зобов' язань з податку з власників т ранспортних засобів та інших самохідних машин і механізм ів ґрунтуються на тому, що нор мами Закону України «Про сис тему оподаткування»№1251-XII від 2 5.06.1991 року передбачено внесенн я змін та доповнень до законі в про оподаткування не пізні ше ніж за шість місяців до поч атку нового бюджетного року, а такі зміни та доповнення на бувають чинності з початку н ового бюджетного року. Тому з міни щодо ставок з податку з в ласників транспортних засоб ів, внесені Законом України « Про внесення змін до Закону У країни «Про Державний бюджет України на 2005 рік»та деяких ін ших законодавчих актів Украї ни»№2505-IV від 25.03.2005 року, не підляга ють застосуванню до спірних правовідносин.

Вважаючи, що рішення судів п опередніх інстанцій були при йняті з порушенням норм мате ріального права, ДПІ у Малино вському районі м. Одеси зверн улась до Вищого адміністрати вного суду України із касаці йною скаргою, в якій просить ї х скасувати та ухвалити нове рішення про відмову у задово ленні позовних вимог.

Відповідно до частини 1 ст. 220 КАС України, суд касаційної і нстанції перевіряє правильн ість застосування судами пер шої та апеляційної інстанцій норм матеріального та проце суального права, правової оц інки обставин у справі і не мо же досліджувати докази, вста новлювати та визнавати довед еними обставини, що не були вс тановлені в судовому рішенні та вирішувати питання про до стовірність того чи іншого д оказу.

Судами попередніх інстанц ій встановлено, що фактичною підставою для прийняття оск аржуваних податкових повідо млень-рішень став висновок, в икладений в акті перевірки в ід 24.02.2006 року №59/23-213/03118038, про порушен ня підприємством ст.ст. 3, 6 Зако ну України «Про податок з вла сників транспортних засобів та інших самохідних машин та механізмів», що призвело до з аниження податкового зобов' язання з цього податку на 45543,00 г рн. Зазначене порушення є нас лідком висновку контролюючо го органу про обов' язок під приємства здійснити перерах унок суми податку з власникі в транспортних засобів за 2005 р ік у зв' язку зі збільшенням Законом України «Про внесен ня змін до Закону України «Пр о Державний бюджет України н а 2005 рік»та деяких інших закон одавчих актів України»ставо к податку на деякі види транс портних засобів.

Задовольняючи позовні вим оги, суди попередніх інстанц ій надали перевагу нормам За кону України «Про податок з в ласників транспортних засоб ів та інших самохідних машин і механізмів», а не нормам Зак ону України «Про внесення зм ін до Закону України «Про Дер жавний бюджет України на 2005 рі к» та деяких інших зако нодавчих актів України», яки ми збільшено ставки податку податок з власників транспор тних засобів та інших самохі дних машин і механізмів.

Вирішуючи питання про можл ивість застосування до спірн их правовідносин положень За кону України «Про внесення з мін до Закону України «Про Де ржавний бюджет України на 2005 р ік», суди попередніх інстанц ій дійшли висновку, що за своє ю правовою природою закон пр о Державний бюджет України т а відповідні законодавчо вне сені зміни до нього не є закон ами з питань оподаткування, а відтак ними не можуть встано влюватися ставка податку.

Між тим, колегія суддів Вищо го адміністративного суду Ук раїни не може погодитися з та кими висновками, зважаючи на те, що суди безпідставно нада ли перевагу нормам Закону Ук раїни «Про систему оподаткув ання»та Закону України «Про податок з власників транспор тних засобів та інших самохі дних машин і механізмів», які у даному випадку є загальним и, а не спеціальними. Спеціаль ними ж у даному випадку будут ь норми Закону України «Про в несення змін до Закону Украї ни «Про Державний бюджет Укр аїни на 2005 рік»та деяких інших законодавчих актів України» .

Так, Закон про Державний бюд жет України, як і закони про вн есення відповідних змін до н ього, регулюють бюджетні від носини, зокрема, у сфері напов нення бюджету через механізм и справляння податків, з огля ду на що їх дія поширюється і н а податкові правовідносини, адже одним із джерел формува ння доходної частини Державн ого бюджету на відповідний р ік є податки, які справляютьс я за встановленими ставками. Закон про Державний бюджет У країни на відповідний рік та закони про внесення змін до н ього передбачають зокрема і розміри податкових ставок.

З огляду на положення ст. 75 Ко нституції України щодо стату су Верховної Ради України як єдиного законодавчого орган у в державі, зупинення закон ами про Державний бюджет дії інших законів, зокрема з пита нь порядку сплати податків н а відповідний бюджетний рік, не є неконституційним, доки і нше не визнано Конституційни м Судом України.

Отже, обчислення (донарахув ання) податку або іншого обов ' язкового платежу (визначен ня об' єктів та ставок опода ткування тощо) здійснюється на підставі тих норм законод авства, що були чинними у пода ткові періоди, за які здійсню ється таке обчислення (донар ахування).

Судами попередніх інстанц ій помилково зроблено виснов ок про відсутність юридичних підстав для застосування пр и вирішенні спору у даній спр аві Закону України «Про внес ення змін до Закону України « Про Державний бюджет України на 2005 рік»та деяких інших зако нодавчих актів України», що п ризвело до неправильної юрид ичної оцінки встановлених у справі обставин та неправиль ного вирішення спору.

Зазначене відповідно до ча стини 2 ст. 227 КАС України є підс тавою для скасування ухвален их у справі судових рішень з н аправленням справи на новий розгляд до суду першої інста нції з врахуванням необхідно сті встановлення в судовому процесі обґрунтованості роз рахунку суми податкового зоб ов' язання та застосованих ш трафних (фінансових) санкцій . Вказана неповнота судового розгляду не може бути усунут а судом касаційної інстанції відповідно до приписів ст. 220 К АС України щодо меж касаційн ого перегляду адміністратив ної справи.

Під час нового розгляду суд у першої інстанції слід взят и до уваги викладене в цій ухв алі, встановити повно і прави льно обставини відповідно до предмету доказування у спра ві та в залежності від встано вленого й у відповідності до норм матеріального та проце суального права вирішити спі р.

На підставі викладено го, керуючись ст.ст. 210-231 Кодексу адміністративного судочинс тва України, суд

УХВАЛИВ:

1. Касаційну скаргу Дер жавної податкової інспекції у Малиновському районі м. Оде си задовольнити частково.

2. Постанову Господарськог о суду Одеської області від 08. 11.2006 року та ухвалу Одеського а пеляційного господарського суду від 23.01.2007 року у справі №14/306- 06-9305А скасувати, а справу напра вити на новий розгляд до суду першої інстанції.

3. Ухвала набирає законної с или з моменту проголошення т а не може бути оскаржена, крім випадків, встановлених стат тею 237 Кодексу адміністративн ого судочинства України.

Головуючий суддя: Нечитайло О.М.

Судді Голубєва Г.К.

Конюшко К.В.

Ланченко Л.В.

Пилипчук Н.Г.

СудВищий адміністративний суд України
Дата ухвалення рішення24.06.2010
Оприлюднено26.07.2010
Номер документу10480792
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —14/306-06-9305а

Ухвала від 24.06.2010

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Нечитайло О.М.

Ухвала від 20.05.2010

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Нечитайло О.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні