Постанова
від 19.07.2010 по справі 2а-3438/10/14/0170
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Київська, 150, м. Сімферо поль, Автономна Республіка К рим, Україна, 95493

ПОСТАНОВА

Іменем України

19.07.10 Справа №2а-3438/10/14/0170

Окружний адміністрати вний суд Автономної Республі ки Крим у складі головуючого судді Кірєєва Д.В. , при секрет арі Белової Ю.Г., за участю пре дставників сторін:

прокурор - Коноваленко, по свідчення,

від позивача - Ніколішвіл і, представник за дов.,

від відповідача - не з' яв ився,

розглянув у відкритому суд овому засіданні адміністрат ивну справу

за позовом Заступника прок урора м. Сімферополя в інтере сах держави в особі Територі ального управління Державно ї комісії з цінних паперів та фондового ринку в АР Крим

до Закритого акціонерног о товариства «Кримська СПМК Теплицьтехмонтаж»

про стягнення штрафних сан кцій,

Суть спору: Заступник проку рора м. Сімферополя в інтерес ах держави в особі Територіа льного управління Державної комісії з цінних паперів та ф ондового ринку в АР Крим (далі - позивач) звернувся до Окружн ого адміністративного суду А РК з адміністративним позово м до Закритого акціонерного товариства «Кримська СПМК Те плицьтехмонтаж» (далі - відпо відач) про стягнення штрафу в сумі 17000,00 грн., мотивуючи свої в имоги актом №82-АР від 21.10.09 року, п остановою № 83-АР від 29.10.2009 року. Д обровільно сума штрафу не сп лачується, що стало підставо ю для звернення до суду.

Прокурор та представник по зивача у судовому засіданні на позовних вимогах наполяга ли у повному обсязі.

Представник відповідача д о суду не з' явився, про час та місце судового засідання по відомлений належним чином, р екомендованою кореспонденц ією. Будь-яких клопотань суду не направив, заперечень на по зов не надав.

Суд вважає за можливе розгл янути справу у відсутність п редставника позивача відпов ідно до заявленого ним клопо тання та у відсутність предс тавника відповідача, керуючи сь ст. 128 КАС України, на підстав і наявних доказів.

Розглянув матеріали справ и, дослідив докази, надані поз ивачем, всебічно і повно з'ясу вавши всі фактичні обставини , на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши д окази, які мають юридичне зна чення для розгляду справи і в ирішення спору по суті, суд -

ВСТАНОВИВ:

Згідно з частиною 1 статті 2 К АС України завданням адмініс тративного судочинства є зах ист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтере сів юридичних осіб у сфері пу блічно-правових відносин від порушень з боку органів держ авної влади, органів місцево го самоврядування, їхніх пос адових і службових осіб, інши х суб' єктів при здійсненні ними владних управлінських ф ункцій на основі законодавст ва, в тому числі на виконання д елегованих повноважень.

Відповідно до п. 4 частини 1 ст атті 17 КАС України компетенці я адміністративних судів пош ирюється на спори за звернен ням суб' єкта владних повнов ажень у випадках, встановлен их законом.

Пунктом 7 частини 1 статті 3 К АС України дано визначення с уб' єктів владних повноваже нь, до яких належать орган дер жавної влади, орган місцевог о самоврядування, їхня посад ова чи службова особа, інший с уб' єкт, який здійснює владн і управлінські функції на ос нові законодавства, в тому чи слі на виконання делегованих повноважень.

Згідно з ч.1 ст.6 Закону Україн и “Про державне регулювання ринку цінних паперів в Украї ні” N 448/96-ВР від 30.10.1996 року державн а комісія з цінних паперів та фондового ринку є державним органом, підпорядкованим Пр езиденту України і підзвітни м Верховній Раді України . До системи цього органу вход ять Державна комісія з цінни х паперів та фондового ринку , її центральний апарат і тери торіальні органи.

Відповідно до ч.2 ст.6 Закону України “Про державне регул ювання ринку цінних паперів в Україні” N 448/96-ВР від 30.10.1996 року д ержавна комісія з цінних пап ерів та фондового ринку здій снює повноваження через цент ральний апарат і свої терито ріальні органи. Комісія може делегувати надані їй повнов аження центральному апарату і територіальним органам шл яхом прийняття відповідного рішення, затвердженого в уст ановленому порядку.

Відповідно до п.9, п.10, п.14 ст.8 За кону України “Про державне р егулювання ринку цінних папе рів в Україні” N 448/96-ВР від 30.10.1996 ро ку державна комісія з цінних паперів та фондового ринку м ає право проводити самостій но чи разом з іншими відповід ними органами перевірки та р евізії фінансово-господарсь кої діяльності емітентів, ос іб, які здійснюють професійн у діяльність на ринку цінних паперів, фондових бірж та сам орегулівних організацій; над силати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяль ність на ринку цінних папері в, фондовим біржам та саморег улівним організаціям обов'яз кові для виконання розпорядж ення про усунення порушень з аконодавства про цінні папер и та вимагати надання необхі дних документів відповідно д о чинного законодавства; нак ладати адміністративні стяг нення, штрафні та інші санкці ї за порушення чинного закон одавства на юридичних осіб т а їх співробітників, аж до ану лювання дозволів на здійснен ня професійної діяльності на ринку цінних паперів.

Відповідно до ст.6 Закону Ук раїни “Про державне регулюва ння ринку цінних паперів в Ук раїні” N 448/96-ВР від 30.10.1996 року дер жавна комісія з цінних папер ів та фондового ринку зверта ється до суду з позовами (заяв ами) у зв'язку з порушенням зак онодавства України про цінні папери.

Отже, судом встановлено, що Територіальне управління Де ржавної комісії з цінних пап ерів та фондового ринку в АР К рим є органом виконавчої вла ди та суб' єктом владних пов новажень, уповноважене здійс нювати державне регулюванн я та контроль за випуском та обігом цінних паперів в обла сті дотримання чинного закон одавства в цій сфері та має пр аво звертатися до суду з позо вами у зв'язку з порушенням за конодавства України про цінн і папери.

21 жовтня 2009 року Територіаль ним управління Державної ком ісії з цінних паперів та фонд ового ринку в АР Крим складе ний Акт № 82- АР про правопору шення на ринку цінних папері в відносно Закритого акціон ерного товариства «Кримська СПМК Теплицьтехмонтаж» за у хилення від виконання розпор яджень №29-АР від 23.01.07р., №125-АР від 1 0.04.07р., №04-АР від 18.02.08р. про усунення порушення законодавства про цінні папери, за не розкриття регулярної інформації за 2007 т а 2008р. та не реєстрація змін до статуту у встановленому поря дку в порушення вимог п.3 ст.155 Ц ивільного кодексу України, с т. 40 Закону України “Про цінні папери та фондовий ринок”, По ложення “Про розкриття інфор мації емітентами цінних папе рів”.

На підставі вказаного вище акту 21.10.2009 року Територіальним управлінням Державної коміс ії з цінних паперів та фондов ого ринку в АР Крим було вине сено постанову від 13.10.09р. про по рушення справи про порушенн я на ринку цінним паперів та п останову від 21.10.09р. про розгляд справи про правопорушення н а ринку цінних паперів, якою в становлено, що розгляд справ и про правопорушення у відно шенні відповідача відбудеть ся 29.10.2009 року об 11 г. 45 хв. у Територ іальному управлінні Державн ої комісії з цінних паперів т а фондового ринку в АР Крим (а. с. 7).

За не надання (не розкриття) регулярної інформації за 2007, 20 08р. та не реєстрація змін до ст атуту у встановленому порядк у Територіальним управління м Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку в АР Крим 29.10.09 року було винесено постанову про накладення са нкцій за правопорушення на р инку цінних паперів № 83-АР, яко ю на ЗАТ «Кримська СПМК Тепли цьтехмонтаж» накладено штра фні санкції у розмірі 17000,00 грив ень та роз' яснено, що штрафн і санкції необхідно сплатити протягом 15-ти днів з моменту о тримання постанови, а копію п латіжного доручення направи ти протягом п' яти робочих д нів до Територіального упра влінням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку в АР Крим (а.с. 7-8). Вказана п останова була направлена від повідачу з супровідним листо м 29.10.2009 року за вих. № 02/04/1272 (а.с.8).

Відносини, що виникають під час розміщення, обігу цінних паперів і провадження профе сійної діяльності на фондово му ринку, з метою забезпеченн я відкритості та ефективност і функціонування фондового р инку регулюються Законом Укр аїни “Про цінні папери та ф ондовий ринок” від 23.02.2006 року № 3480-ІV із змінами і доповненням и.

Розділ V зазначеного Закону № 3480-ІV регулює питання щодо ро зкриття інформації на фондов ому ринку.

Відповідно до статті 40 Зако ну України “Про цінні папер и та фондовий ринок” регуля рна інформація про емітента - річна та квартальна звітна і нформація про результати фін ансово-господарської діяльн ості емітента, яка подається Державній комісії з цінних п аперів та фондового ринку (в т ому числі в електронному виг ляді).

Звітним періодом для склад ання річної інформації про е мітента є календарний рік. Рі чна інформація про емітента повинна містити такі відомос ті:найменування та місцезнах одження емітента, розмір йог о статутного капіталу; орган управління емітента, його по садові особи та засновники;г осподарська та фінансова дія льність емітента;цінні папер и емітента (вид, форма випуску , тип, кількість), розміщення т а лістинг цінних паперів; річ на фінансова звітність; ауди торський висновок. Емітент м ає право додатково подавати іншу інформацію.

Річна інформація про еміте нта є відкритою і підлягає оп рилюдненню емітентом у строк не пізніше 30 квітня року, наст упного за звітним, шляхом опу блікування її в одному з офіц ійних друкованих видань Верх овної Ради України, Кабін ету Міністрів України або Де ржавної комісії з цінних пап ерів та фондового ринку і роз міщення у загальнодоступній інформаційній базі даних Де ржавної комісії з цінних пап ерів та фондового ринку про р инок цінних паперів. Примірн ик офіційного друкованого ви дання, в якому опубліковано р ічну інформацію про емітента , він (емітент) надсилає до Дер жавної комісії з цінних папе рів та фондового ринку.

Строки, порядок та форми под ання регулярної інформації п ро емітента (річної та кварта льної) встановлюються Держав ною комісією з цінних папері в та фондового ринку.

Державна комісія з цінних п аперів та фондового ринку вс тановлює додаткові вимоги до розкриття регулярної інформ ації про емітента та вживає з аходів щодо її розкриття.

Склад, порядок і строки розк риття на фондовому ринку рег улярної, особливої інформаці ї та інформації про іпотечні цінні папери емітентами цін них паперів та подання її до Д ержавної комісії з цінних па перів та фондового ринку вст ановлюється Положенням про р озкриття інформації емітент ами цінних паперів, затвердж еним рішенням Державної комі сії з цінних паперів та фондо вого ринку № 1591 від 19.12.2006 року, зар еєстрованим у Міністерстві ю стиції України 5 лютого 2007 року за N 97/13364 (далі - Положення). Дія По ложення поширюється на всіх емітентів цінних паперів, кр ім емітентів державних цінни х паперів, інвестиційних сер тифікатів.

Главою 1 Розділу V Положення встановлені загальні положе ння про обов'язкове розкритт я емітентами цінних паперів регулярної річної інформаці ї на фондовому ринку.

Так, за п.1 даної глави емітен ти цінних паперів зобов'язан і розкривати регулярну річну інформацію (далі - річна інфор мація) у повному обсязі відпо відно до вимог цього розділу . Склад річної інформації емі тентів цінних паперів встано влюється главою 2 Розділу V Пол оження та відповідає відомос тям, встановленим статтею 40 За кону України “Про цінні пап ери та фондовий ринок”.

Додаткові умови щодо розкр иття регулярної річної інфор мації на фондовому ринку пер едбачені главою 7 Розділу V Пол оження, де визначено обов' я зок емітентів цінних паперів розмістити регулярну річну інформацію в загальнодоступ ній інформаційній базі даних Комісії, опублікувати у офіц ійному друкованому виданні т а подати до Комісії.

Розкриття річної інформац ії здійснюється у такі строк и:

- розміщення в загальн одоступній інформаційній ба зі даних Комісії - у строк не п ізніше 30 квітня року, наступно го за звітним;

- опублікування у офіц ійному друкованому виданні - у строк не пізніше 30 квітня ро ку, наступного за звітним;

- подання до Комісії - н е пізніше 1 червня року, наступ ного за звітним.

Емітент може на власний роз суд додатково оприлюднити ін формацію у мережі Інтернет.

Відповідно до Розділу VII Пол оження державний контроль за розкриттям Інформації еміте нтами цінних паперів відпові дно до вимог законодавства, в тому числі нормативно-право вих актів Комісії, здійснює К омісія. За не розкриття інфор мації в обсягах, передбачени х цим Положенням, емітент нес е відповідальність відповід но до законодавства.

Відповідно до п.4 ч.1 ст.7 Закон у № 448/96-ВР до основних завдань Д ержавної комісії з цінних па перів та фондового ринку вхо дить захист прав інвесторів шляхом застосування заходів щодо запобігання і припинен ня порушень законодавства на ринку цінних паперів, застос ування санкцій за порушення законодавства у межах своїх повноважень.

Державна комісія з цінних п аперів та фондового ринку ві дповідно до покладених на не ї завдань встановлює вимоги, порядок та стандарти щодо об ов'язкового розкриття інформ ації емітентами та особами, я кі здійснюють професійну дія льність на ринку цінних папе рів, забезпечує створення ін формаційної бази даних про р инок цінних паперів відповід но до чинного законодавства (п.15 ч.2 статті 7 Закону № 448/96-ВР).

Перелік правопорушень на р инку цінних паперів, а також к онкретні санкції, що можуть з астосовуватися до юридичних осіб за правопорушення на ри нку цінних паперів, передбач ені статтею 11 Закону № 448/96-ВР. За п. 5 частини 1 зазначеної статт і одним з видів правопорушен ь є неопублікування, опублік ування не в повному обсязі ін формації та/або опублікуванн я недостовірної інформації, що передбачає відповідальні сть юридичної особи у вигляд і застосування фінансової са нкції в розмірі до 1000 неоподат ковуваних мінімумів доходів громадян.

Правила розгляду справ про порушення вимог законодавст ва на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затве рджені рішенням Державної ко місії з цінних паперів та фон дового ринку від 11.12.2007 року №2272, з ареєстрованим у Міністерств і юстиції України 12 лютого 2008 р оку за N 120/14811 визначають порядок та строки розгляду Державно ю комісією з цінних паперів т а фондового ринку справ про п орушення громадянами, посадо вими особами та юридичними о собами вимог законодавства н а ринку цінних паперів.

Правила визначають, що упов новажені особи Комісії в меж ах своїх повноважень зобов'я зані в кожному випадку виявл ення правопорушення вжити вс іх необхідних заходів для до кументального закріплення ф акту правопорушення, всебічн о, повно та об'єктивно досліди ти обставини справи, а також с воєчасно застосувати передб ачені законодавством санкці ї. Юридична особа може бути пр итягнена до відповідальност і за вчинення правопорушення не пізніше трьох років з дня в чинення правопорушення, а пр и триваючому правопорушенні - не пізніше двох місяців з дн я його виявлення.

За пунктами 1,2 Розділу IV Прав ил розгляду справ про поруше ння вимог законодавства на р инку цінних паперів та засто сування санкцій уповноважен а особа при виявленні правоп орушення виносить постанову про порушення справи про пра вопорушення на ринку цінних паперів. Справа про правопор ушення порушується з дати ви несення постанови про поруше ння справи про правопорушенн я на ринку цінних паперів. Упо вноваженою особою про вчинен ня правопорушення складаєть ся акт про правопорушення на ринку цінних паперів.

Уповноважена особа вирішу є питання, передбачені у пунк ті 1 цього розділу, визначає да ту розгляду справи про право порушення та виносить постан ову про це (п.4 Розділу V Правил).

Відповідно до пунктів 1,3 Роз ділу VII розглянувши справу про правопорушення, уповноважен а особа приймає рішення за сп равою. Рішення уповноваженої особи за справою оформлюєть ся у вигляді постанови. За спр авою про правопорушення упов новажена особа приймає одне з таких рішень: 1) про накладен ня санкції за правопорушення на ринку цінних паперів; 2) про закриття справи.

Розділом XVII Правил передбач ено санкції, які застосовуют ься за правопорушення на рин ку цінних паперів, пунктом 1.3. - ненадання інвестору в цінні папери (у тому числі акціонер у) на його письмовий запит інф ормації про діяльність еміте нта в межах, передбачених зак оном, або надання йому недост овірної інформації - штраф у розмірі до тисячі неоподат ковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчин ені повторно протягом року, - у розмірі від тисячі до п'яти ти сяч неоподатковуваних мінім умів доходів громадян.

Нормами Правил встановлен о 15-ти денний строк для добров ільної сплати штрафу юридичн ою особою з дати отримання ни м постанови. У разі несплати ш трафу юридичною особою в заз начений строк, штраф стягуєт ься в судовому порядку.

Як вбачається з матеріалів справи, штрафні санкції у роз мірі 17000,00 гривень, застосовані до відповідача постановою № 83-АР від 29.10.2009 року за не надання (не розкриття) регулярної інф ормації за 2007, 2008р. у добровільно му порядку не сплачені.

Постанова № 83-АР від 29.10.2009 року відповідачем не оскаржена, п ротиправною у встановленому порядку не визнана, не скасов ана, та є належним доказом на явності заборгованості у су мі 17000,00 грн.

При таких обставинах позов ні вимоги Територіального у правління Державної комісі ї з цінних паперів та фондово го ринку в АР Крим підлягают ь задоволенню у повному обся зі.

Відповідно до ч.4 ст.94 КАС Укр аїни, у справах, в яких позивач ем є суб'єкт владних повноваж ень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові вит рати, здійснені позивачем, з в ідповідача не стягуються. Вр аховуючи, що прокурор не здій снював судових витрат по спр аві, судові витрати стягненн ю з відповідача не підлягают ь.

На підставі викладеного, ке руючись ст. ст. 158-163 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов задовольнити у повному обсязі.

2. Стягнути з Закритого акціонерного товариства «Кр имська СПМК Теплицьтехмонта ж» (м. Сімферополь, вул. Глінки ,64-А, ЄДРПОУ 04784458) у дохід Державн ого бюджету України (код плат ежу 21081100, р/р 31112106700002 в ГУ ДКУ України в АРК, МФО 824026, ЄДРПОУ 34740405) заборг ованість зі штрафних санкцій у сумі 17000,00 грн.

У разі неподання заяви про а пеляційне оскарження, постан ова набирає законної сили че рез 10 днів з дня її проголошен ня, а в разі складення постано ви у повному обсязі відповід но до статті 160 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни - з дня складення в повном у обсязі.

Якщо постанову було прогол ошено у відсутності особи, як а бере участь у справі, то пост анова набирає законної сили через 10 днів з дня отримання о собою копії постанови, у разі неподання нею заяви про апел яційне оскарження.

Якщо після подачі заяви пр о апеляційне оскарження, апе ляційна скарга не подана, пос танова вступає в законну сил у через 20 днів після подання з аяви про апеляційне оскарже ння.

Постанова може бути оскарж ена в порядку і строки передб ачені ст. 186 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и.

Суддя Кірєєв Д.В.

Дата ухвалення рішення19.07.2010
Оприлюднено29.07.2010
Номер документу10481024
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3438/10/14/0170

Постанова від 19.07.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кірєєв Д.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні