Постанова
від 19.07.2010 по справі 2-а-2337/10/0270
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ А ДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

м. Вінниця, вул. Островськ ого, 14

тел/факс (0432) 55-15-10, 55-15-15, e-mail: inbox@adm.vn.court.gov.u a



ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 липня 2010 р. Справа № 2-а-2337/10/0270

Вінницький окружний адмін істративний суд в складі

Головуючого судді Чернюк А лли Юріївни ,

при секретарі судового зас ідання: Котюжанській Тетяні Олександрівні

за участю представників ст орін:

позивача : Мануіл ова Ж.І. - представник на підс таві довіреності;

відповідача : не з`явив ся;

розглянувши у відкритому с удовому засіданні матеріали справи

за позовом : Крижопільсь кої міжрайонної державної по даткової інспекції Вінницьк ої області

до : Дочірнього підприє мства "Сільгоспсервіс" №40 ВАТ "Першотравневий завод сільсь когосподарських машин"

про : припинення (скасува ння) юридичної особи

ВСТАНОВИВ :

Крижопільською міжрайонн ою державною податковою інсп екцією Вінницької області (д алі - Крижопільска МДПІ) подан о позов про припинення (скасу вання) державної реєстрації юридичної особи - Дочірньог о підприємства "Сільгоспсерв іс" №40 ВАТ "Першотравневий зав од сільськогосподарських ма шин" (далі - ДП "Сільгоспсервіс ") зареєстрованого розпорядж ення Ямпільської районної де ржавної адміністрації від 25.03 .1996 року за №80.

Позов мотивовано тим, що від повідач з 2007 року не подає орга нам державної податкової слу жби податкових декларацій, д окументів фінансової звітно сті відповідно до закону.

Ухвалою суду від 04 червня 2010 р оку за даним позовом відкрит о провадження у адміністрати вній справі № 2-а-2337/10/0270 та призна чено її до розгляду в судовом у засіданні.

В судовому засіданні предс тавник позивача позов підтри мала повністю та посилаючись на обставини викладені в поз овній заяві просила суд задо вольнити позовні вимоги. Окр ім того, в обґрунтування свої х вимог та в якості доказів пр едставник позивача 19.07.2010 року (в х. №15373) надала суду додаткові д окументи, які просила долучи ти до матеріалів справи (а.с. 40-4 3).

Водночас, відповідач в судо ве засідання не з' явився, по вноважного представника не н аправив, письмових пояснень з приводу обґрунтованості чи необґрунтованості заявлено го позову не надав. Про дату, ч ас і місце розгляду справи ві дповідач неодноразово повід омлявся завчасно та належним чином за адресою, вказаною у п озовній заяві та внесеною до державного реєстру. До того ж , ухвала про відкриття провад ження у справі, позовна заява з доданими до неї матеріалам и, а також повістка про виклик у суд, направлялись, на адресу юридичної особи - ДП "Сільгосп сервіс", що підтверджується м атеріалами справи (повідомле ннями про вручення поштових відправлень від 08.06.2010 №24266, від 08.07.2 010 №81073 (а.с. 35, 39).

Окрім того, позивач - Крижоп ільска МДПІ самостійно вжива ла заходи щодо повідомлення відповідача про час та місце слухання справи, шляхом напр авлення повідомлення за адре сою місця прописки керівника ДП "Сільгоспсервіс" - ОСОБА_2 , з урахуванням інформації о триманої з адресно - довідков ого сектору СГІРФО Ямпільськ ого РВ УМВС України у Вінниць кій області від 09.07.2010 (а.с. 41)).

Відповідно до ст. 35 КАС Украї ни вважається, що юридична ос оба повідомлена про час та мі сце слухання справи, якщо суд ова повістка доставлена за а дресою, внесеною до відповід ного державного реєстру. Оск ільки судові повістки направ лялись відповідачу за адресо ю вказаною в установчих доку ментах, суд вважає, що вжив всі передбачені законом заходи для забезпечення явки останн ього до суду, неприбуття пред ставника відповідача за таки х обставин в судове засіданн я, виходячи зі змісту ст. 128 Коде ксу адміністративного судоч инства України, не є перешкод ою для розгляду справи, а тому судом ухвалено розглянути с праву за наявними у ній матер іалами.

Суд, вислухавши пояснення п редставника позивача, дослід ивши матеріали справи, оціни вши докази в їх сукупності, ді йшов висновку, що позов обґру нтований та підлягає задовол енню, з наступних підстав.

Відповідно до наданих дока зів судом встановлено, що ДП "С ільгоспсервіс", зареєстрован е згідно розпорядження Ямпіл ьської районної державної ад міністрації №80 від 25.03.1996 року (св ідоцтво від 28 березня 1996 року (а .с. 13)), діє на підставі статуту, з атвердженого наказом Вищого органу Відкритого акціонерн ого товариства "Першотравнев ий завод сільськогосподарсь ких машин" від 12.02.1996 №5-ДАТ, а тако ж перебуває на обліку, як плат ник податків в Крижопільські й МДПІ (Ямпільське відділенн я) з 25.05.1996 року за №166.

Згідно довідки з Єдиного де ржавного реєстру юридичних о сіб та фізичних осіб - підприє мців №23/532 від 05.04.1996 року, ДП "Сільг оспсервіс", включене до ЄДРПО У, ідентифікаційний код - 21729136, к ерівник - ОСОБА_2, місцез находження: вул. Комінтерна, 4, м. Ямпіль, Ямпільський район , Вінницька область, 24500 (а.с. 11, 14, 15).

Положеннями ст. 9 Закону Укр аїни "Про систему оподаткува ння" передбачені обов' язки платників податків і зборів (обов' язкових платежів), а са ме:

- вести бухгалтерський облі к, складати звітність про фін ансово-господарську діяльні сть і забезпечувати її збері гання у терміни, встановлені законами;

- подавати до державних пода ткових органів та інших держ авних органів відповідно до законів декларації, бухгалте рську звітність та інші доку менти і відомості, пов' язан і з обчисленням і сплатою под атків і зборів (обов' язкови х платежів);

- сплачувати належні суми п одатків і зборів (обов' язко вих платежів) у встановлені з аконами терміни.

Крім того, до обов'язків суб 'єктів господарювання, що виз начені нормою п.8.ст.19 Господар ського кодексу України (далі - ГК України), належить також з дійснення первинного та бухг алтерського обліку результа тів своєї роботи, подання від повідно до вимог закону фіна нсової звітності та статисти чної інформації щодо своєї г осподарської діяльності.

Відповідно до ст. 4 Закону Ук раїни "Про порядок погашення зобов' язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами" (да лі - Закон) податкові деклар ації подаються за базовий по датковий (звітний) період, що д орівнює:

а) календарному місяцю (у то му числі при сплаті місячних авансових внесків), - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним дне м звітного (податкового) міся ця;

б) календарному кварталу аб о календарному півріччю (у то му числі при сплаті кварталь них або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календар них днів, наступних за останн ім календарним днем звітного (податкового) кварталу (піврі ччя);

в) календарному року, крім в ипадків, передбачених підпун ктом "г" підпункту 4.1.4 цього пун кту, - протягом 60 календарних д нів за останнім календарним днем звітного (податкового) р оку.

Однак, в порушення зазначен их норм Закону відповідач з 200 7 року не звітує до Крижопільс ької МДПІ, зокрема не подає об ов`язкову податкову звітніст ь, що стверджується довідкою позивача від 17.11.2009 №6020/10/15 (а.с.19).

Позивачем неодноразово на правлялись підприємству за ю ридичною адресою листи про н еобхідність подачі податков ої звітності (виклики №1161/10/15 від 13.02.2007 року, №4723/10/15 від 15.06.2007 року, №7260/10/1 5 від 04.10.2007 року) та проводились п еревірки по територіально-ді льничому і об`єктно - орієнтов ному контролю (акт №8-15 від 27.03.2007 р оку, №2-15 від 29.01.2008 року, №19-15 від 14.09.2009 р оку).

З дати реєстрації, в орган д ержавної влади відповідач за яву про припинення юридичної особи (скасування державної реєстрації) особисто не пода вав.

Відповідно до п.п. 8.6 п. 8 Інстру кції про порядок обліку плат ників податків, затвердженої наказом Державної податково ї адміністрації України від 19.02.1998 № 80 та зареєстрованої в Мін істерстві юстиції України 16.03 .1998 за №172/2612, якщо платник податкі в не має заборгованості пере д бюджетом, та в разі неподанн я протягом одного року в орга ни державної податкової служ би податкових декларацій, до кументів бухгалтерської зві тності, керівник державної п одаткової служби приймає ріш ення про звернення до господ арського суду із позовною за явою про скасування державно ї реєстрації суб'єкта підпри ємницької діяльності.

Згідно довідки Крижопільс ької МДПІ від 20.05.2010 року №3193/10/15 (а.с .23) штрафні санкції до ДП "Сільг оспсервіс" не застосовували сь.

Поряд з цим, відповідно до З акону України "Про державну п одаткову службу в Україні" (п . 17, ч. 1 ст. 11) органи державної под аткової служби у випадках, в м ежах компетенції та у порядк у, встановлених законами Укр аїни, мають право звертатися у передбачених законом випа дках до судових органів із за явою (позовною заявою) про ска сування державної реєстраці ї суб'єкта підприємницької д іяльності.

Згідно з ч. 1 ст. 216 ГК України у часники господарських відно син несуть господарсько-прав ову відповідальність за прав опорушення у сфері господарю вання шляхом застосування до правопорушників господарсь ких санкцій на підставах і в п орядку, передбачених цим Код ексом, іншими законами та дог овором.

Відповідно до ст. 218 ГК Україн и підставою господарсько-пра вової відповідальності учас ника господарських відносин є вчинене ним правопорушенн я у сфері господарювання. Уча сник господарських відносин відповідає за невиконання а бо неналежне виконання госпо дарського зобов'язання чи по рушення правил здійснення го сподарської діяльності, якщо не доведе, що ним вжито усіх з алежних від нього заходів дл я недопущення господарськог о правопорушення.

Частиною першою ст. 238 ГК Укра їни передбачено, що за поруше ння встановлених законодавч ими актами правил здійснення господарської діяльності до суб'єктів господарювання мо жуть бути застосовані уповно важеними органами державної влади або органами місцевог о самоврядування адміністра тивно - господарські санкції , тобто заходи організаційно -правового або майнового хар актеру, спрямовані на припин ення правопорушення суб'єкта господарювання та ліквідаці ю його наслідків.

А згідно з ч.1 ст. 247 ГК України у разі здійснення суб'єктом г осподарювання діяльності, що суперечить закону чи устано вчим документам, до нього мож е бути застосовано адміністр ативно-господарську санкцію у вигляді скасування держав ної реєстрації цього суб'єкт а та його ліквідації.

Відповідно до ч. 2 ст. 38 Закону України "Про державну реєстр ацію юридичних осіб та фізич них осіб - підприємців" від 15 .05.2003 р. № 755-IV (далі - Закон № 755-IV) підст авою для постановлення судов ого рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'яза но з банкрутством юридичної особи, зокрема є неподання пр отягом року органам державно ї податкової служби податков их декларацій, документів фі нансової звітності відповід но до закону.

Отже, враховуючи те, що відп овідач не звітує у встановле ному законодавством порядку більш ніж на протязі року, суд вважає вимоги позивача обґр унтованими, у зв' язку з чим є всі підстави для скасування (припинення) державної реєст рації Дочірнього підприємст ва "Сільгоспсервіс" №40 ВАТ "Пер шотравневий завод сільськог осподарських машин".

Відповідно до ч. 1 ст. 105 Цивіль ного кодексу України (далі - ЦК України) суд або орган, що при йняв рішення про припинення юридичної особи, зобов'язані негайно письмово повідомити про це орган, що здійснює держ авну реєстрацію, який вносит ь до Єдиного державного реєс тру відомості про те, що юриди чна особа перебуває у процес і припинення.

Згідно ч. 10 ст. 38, ч. 9 ст. 36 Закону № 755-IV за відсутності підстав дл я залишення документів, які п одані для проведення державн ої реєстрації припинення юри дичної особи в результаті її ліквідації, без розгляду дер жавний реєстратор повинен вн ести до Єдиного державного р еєстру запис про проведення державної реєстрації припин ення юридичної особи.

Положення ч. 10 ст. 36 Закону № 755-I V встановлюють, що строк держа вної реєстрації припинення ю ридичної особи в результаті її ліквідації не повинен пер евищувати три робочих дні з д ати надходження документів д ля проведення державної реєс трації припинення юридичної особи.

Згідно з ч. 7 ст. 59 ГК України ск асування державної реєстрац ії позбавляє суб'єкта господ арювання статусу юридичної о соби і є підставою для вилуче ння його з державного реєстр у. Суб'єкт господарювання вва жається ліквідованим з дня в несення до державного реєстр у запису про припинення його діяльності.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС Укр аїни кожна сторона повинна д овести ті обставини, на яких ґ рунтуються її вимоги та запе речення, крім випадків, встан овлених статтею 72 цього Кодек су.

Доказів, які б спростовувал и доводи позивача, відповіда ч суду не надав.

Оскільки спір вирішено на к ористь суб'єкта владних повн оважень, звільненого від спл ати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважен ь, пов'язаних із залученням св ідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (су довий збір) стягненню з відпо відача не підлягають.

Керуючись ст.ст. 70, 71, 79, 86, 94, 128, 158, 162, 163, 167, 255, 257 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ :

Адміністративний поз ов задовольнити повністю.

Припинити юридичну особу - Д очірнє підприємство "Сільгос псервіс" №40 ВАТ "Першотравневи й завод сільськогосподарськ их машин" (юридична адреса: вул . Комінтерна, 4, м. Ямпіль, Ямпіль ський район, Вінницька облас ть, 24500, код ЄДРПОУ 21729136.

Створити ліквідаційну ком ісію в складі: голова комісії - Крижопільська міжрайонна д ержавна податкова інспекція Вінницької області (адреса м ісцезнаходження: вул. Піонер ська, 30, смт. Крижопіль, Крижопі льський район, Вінницька обл асть, 24600).

Зобов'язати ліквідаційну к омісію після набрання даною постановою законної сили пов ідомити орган, що здійснює де ржавну реєстрацію, про те, що Д очірнє підприємство "Сільгос псервіс" №40 ВАТ "Першотравневи й завод сільськогосподарськ их машин" перебуває у процесі припинення.

Зобов'язати ліквідаційну к омісію не пізніше 10 днів з дня набрання даною постановою з аконної сили помістити в дру кованих засобах масової інфо рмації, в яких публікуються в ідомості про державну реєстр ацію юридичної особи, що прип иняється, повідомлення про п рипинення Дочірнього підпри ємства "Сільгоспсервіс" №40 ВАТ "Першотравневий завод сільс ькогосподарських машин", та н е пізніше двох місяців з дати публікації зазначеного пові домлення подати (надіслати р екомендованим листом з описо м вкладення) державному реєс тратору документи, передбач ені ч.ч. 1, 2 ст. 36 Закону України "П ро державну реєстрацію юриди чних осіб та фізичних осіб - пі дприємців" від 15.05.2003 року №755-IV.

Встановити строк роботи лі квідаційної комісії 70 днів з д ня набрання даною постановою законної сили.

Копію постанови після набр ання законної сили направити Державному реєстратору Ямпі льської районної державної а дміністрації для виконання в имог ст. 38 Закону України "Про д ержавну реєстрацію юридични х осіб та фізичних осіб - підпр иємців".

Відповідно до ст. 186 КАС Укр аїни постанова може бу ти оскаржена протягом 10 днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно д о ст. 160 цього Кодексу - з дня скл адення в повному обсязі шлях ом подачі заяви про апеляцій не оскарження. Якщо постанов у було проголошено у відсутн ості особи, яка бере участь у с праві, то строк подання заяви про апеляційне оскарження о бчислюється з дня отриманн я нею копії постанови. Апеля ційна скарга на постанову су ду першої інстанції подаєтьс я протягом двадцяти днів піс ля подання заяви про апеляці йне оскарження. При цьому апе ляційна скарга може бути под ана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарж ення , якщо скарга подається у строк, встановлений для пода ння заяви про апеляційне оск арження. Заява про апеляційн е оскарження та апеляційна с карга подаються до суду апел яційної інстанції через суд , який ухвалив оскаржуване су дове рішення. Копія апеляцій ної скарги одночасно надсила ється особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Відповідно до ст. 254 КАС Укр аїни постанова набира є законної сили після з акінчення строку подання зая ви про апеляційне оскарження . Якщо було подано заяву про ап еляційне оскарження, але апе ляційна скарга не була подан а у строк, встановлений цим Ко дексом, постанова або ухвала суду першої інстанції набир ає сили після закінчення цьо го строку.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після закінчення апеляційного розгляду справ и.

Повний текст постанови офо рмлено: 20.07.10

Суддя Чернюк Алла Юріївна

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.07.2010
Оприлюднено29.07.2010
Номер документу10481056
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-2337/10/0270

Постанова від 19.07.2010

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Чернюк Алла Юріївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні