Постанова
від 15.07.2010 по справі 2а-4587/10/1370
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АД МІНІСТРАТИВНИЙ СУД

79018, м. Львів, вул. Чоловського , 2

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

15 липня 2010 р. № 2а-4587/10/1370

15 липня 2010 року

Львівський окружний адмі ністративний суд у складі:

головуючого-судді Кру тько О.В.

при секретарі Васильків О.С.

з участю представників:

від позивача - Гавришків О.М.

від відповідача - не з' явився

розглянувши у судовому зас іданні в залі суду в м. Львові адміністративну справу за по зовом Державної податково ї інспекції у Личаківському районі м.Львова до Товариств а з обмеженою відповідальніс тю «Магнат Буд»про стягнення боргу , -

в с т а н о в и в :

31 травня 2010 року Державн а податкова інспекція у Лича ківському районі м.Львова (на далі-ДПІ у Личаківському рай оні м.Львова) звернулася в суд з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою ві дповідальністю «Магнат Буд» (надалі ТзОВ «Магнат Буд») про стягнення боргу.

В обґрунтування вимог пози вач зазначив, що відповідач - Т зОВ «Магнат Буд» зареєстрова ний Виконавчим комітетом Льв івської міської ради 23.05.2007р., та його внесено до ЄДР з присвоє нням коду в ЄДРПОУ 35101811. За резул ьтатом проведеної позивачем перевірки, відповідач протя гом 2009-2010 р.р. порушив вимоги зак онодавства щодо своєчасност і подання податкової звітнос ті, внаслідок чого було склад ено відповідні акти перевіро к на підставі яких винесено п одаткові повідомлення - ріше ння про застосування штрафни х санкцій. Заборгованість ві дповідача по сплаті узгоджен ого податкового зобов' язан ня та штрафних санкцій стано вить 2878,94 грн. - яку позивач про сить стягнути з відповідача.

Представник позивача у суд овому засіданні позовні вимо ги підтримав, просив позов за доволити.

Відповідач заперечень про ти позову суду не надав, на суд овий розгляд справи не з'явля вся, про розгляд справи був по відомлений за адресою, вказа ною у довідці ЄДРПОУ. Відпові дно до ч. 2 ст. 128 КАС України непр ибуття в судове засідання ст орін без поважних причин або неповідомлення ними про при чини неприбуття не є перешко дою для розгляду справи.

Згідно положення частини 8 с татті 35 Кодексу адміністрати вного судочинства України вв ажається, що повістку вручен о юридичній особі, якщо вона д оставлена за адресою, внесен ою до відповідного державног о реєстру, або за адресою, яка зазначена її представником, і це підтверджується підписо м відповідної службової особ и.

Місцезнаходженням юридичн ої особи є адреса органу або о соби, які відповідно до устан овчих документів юридичної о соби чи закону виступають ві д її імені (стаття 93 Цивільног о кодексу України, стаття 1 Зак ону України "Про державну реє страцію юридичних осіб та фі зичних осіб - підприємців").

Суд звертає увагу, що, як вип ливає зі змісту статті 22 Закон у України "Про державну реєст рацію юридичних осіб та фізи чних осіб - підприємців" інфор мація про зміну місцезнаходж ення юридичної особи підляга є обов'язковому опублікуванн ю в спеціалізованому друкова ному засобі масової інформац ії. Доказів опублікування ін формації про зміну місцезнах одження юридичної особи - ТзО В «Магнат Буд» в спеціалізов аному друкованому засобі мас ової інформації суду надано не було. Тому судові ухвали та повістки надсилалися відпов ідачу за наявною в матеріала х справи копією Довідки з ЄДР ПОУ, в якому зазначена адреса ТзОВ «Магнат Буд»: 79014, м.Львів, в ул.. Котика, 7.

Розглянувши подані докуме нти і матеріали, всебічно і по вно з'ясувавши всі фактичні о бставини, на яких ґрунтуєтьс я позов, об'єктивно оцінивши д окази, які мають юридичне зна чення для розгляду справи і в ирішення спору по суті, суд ви ходив з наступного.

Спірні правовідносини рег улюються Законом України "Пр о порядок погашення зобов'яз ань платників податків перед бюджетами та державними ціл ьовими фондами" та Законом Ук раїни "Про державну податков у службу в Україні".

Судом встановлено, що відпо відач - ТзОВ «Магнат Буд»заре єстроване Виконавчим коміте том Львівської міської ради 23.05.2007р р., та внесено до ЄДР з прис воєнням коду в ЄДРПОУ 35101811.

Згідно довідки відділу обл іку ДПІ у Личаківському р-ні м .Львова заборгованість ТзОВ «Магнат Буд»перед бюджетом с таном на 24.03.2010 року становить 2879, 94 грн. Дана заборгованість скл адається з боргу по сплаті по датку на прибуток та податку на додану вартість, що стверд жується відповідними податк овими повідомленнями - ріше ннями.

Станом на день розгляду спр ави у суді заборгованість не погашена.

Суд звертає увагу, що вказан і податкові повідомлення-ріш ення в адміністративному або судовому порядку відповідач ем не оскаржувались та не ска совані у спосіб та відповідн о до процедури, що регламенто вана статтями 5 та 6 Закону Укр аїни "Про порядок погашення з обов'язань платників податкі в перед бюджетами і державни ми цільовими фондами".

Тобто, сума зобов'язання виз начена в податкових повідомл еннях-рішеннях відповідно до статті 5 Закону N 2181-III є узгоджен ою та в зв'язку з несплатою до бюджету в строки визначені з аконодавством набула статус у податкового боргу.

Відповідно до підпунктів 5.2 .1 та 5.2.2 пункту 5.2 статті 5 Закону У країни "Про порядок погашенн я зобов'язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами" по даткове зобов'язання платник а податків, нараховане контр олюючим органом відповідно д о пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього З акону, вважається узгодженим у день отримання платником п одатків податкового повідом лення, за винятком випадків, в изначених підпунктом 5.2.2 цьог о пункту.

Відповідно до підпункту 3.1.1 п ункту 3.1 статті 3 Закону Україн и "Про порядок погашення зобо в'язань платників податків п еред бюджетами та державними цільовими фондами" активи пл атника податків можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкового боргу виключно за рішенням с уду. В інших випадках платник и податків самостійно визнач ають черговість та форми зад оволення претензій кредитор ів за рахунок активів, вільни х від заставних зобов'язань з абезпечення боргу.

Відповідно до пункту 5.4 стат ті 5 Закону України "Про порядо к погашення зобов'язань плат ників податків перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами" узгоджена сума подат кового зобов'язання, не сплач ена платником податків у стр оки, визначені цією статтею, в изнається сумою податкового боргу платника податків.

Пунктом 1.3 статті 1 Закону Укр аїни "Про порядок погашення з обов'язань платників податкі в перед бюджетами та державн ими цільовими фондами" перед бачено, що податковий борг (не доїмка) визначається як пода ткове зобов'язання (з урахува нням штрафних санкцій за їх н аявності), самостійно узгодж ене платником податків або у згоджене в адміністративном у чи судовому порядку, але не с плачене у встановлений строк , а також пеня, нарахована на с уму такого податкового зобов 'язання.

Як підтверджується наявни ми в матеріалах справи копія ми поштових повідомлень, від повідачу надсилалися податк ові вимоги.

Відповідно до пункту 1.2 стат ті 1 Закону України "Про порядо к погашення зобов'язань плат ників податків перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами" податкове зобов'язан ня - це зобов'язання платника п одатків сплатити до бюджетів або державних цільових фонд ів відповідну суму коштів у п орядку та у строки, визначені цим Законом або іншими закон ами України.

Відповідно до підпункту 10.1.1 пункту 10.1 статті 10 Закону Украї ни "Про порядок погашення зоб ов'язань платників податків перед бюджетами та державним и цільовими фондами" у разі ко ли інші, передбачені цим Зако ном, заходи з погашення подат кового боргу не дали позитив ного результату, податковий орган здійснює за платника п одатків та на користь держав и заходи щодо залучення дода ткових джерел погашення суми податкового боргу шляхом ст ягнення коштів, які перебува ють у його власності, а за їх н едостатності - шляхом продаж у інших активів такого платн ика податків.

Відповідно до положень пун кту 11 статті 11 Закону України "П ро державну податкову службу в Україні" фінансові (штрафні ) санкції, суми недоїмки, пені, накладені (застосовані) орга нами державної податкової сл ужби України, сплачуються пл атниками податків добровіль но або стягуються у судовому порядку органами державної податкової служби.

Відповідно до підпункту 5.3.1 п ункту 5.3 статті 5 Закону Україн и "Про порядок погашення зобо в'язань платників податків п еред бюджетами та державними цільовими фондами" платник п одатків зобов'язаний самості йно сплатити суму податковог о зобов'язання, зазначену у по даній ним податковій деклара ції, протягом десяти календа рних днів, наступних за остан нім днем відповідного гранич ного строку, передбаченого п ідпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 ц ього Закону для подання пода ткової декларації. У разі кол и відповідно до закону контр олюючий орган самостійно виз начає податкове зобов'язання платника податків за причин ами, не пов'язаними із порушен ням податкового законодавст ва, платник податків зобов'яз аний сплатити нараховану сум у податкового зобов'язання у строки, визначені у законі з в ідповідного податку, а за їх в ідсутності - протягом тридця ти календарних днів від дня о тримання податкового повідо млення про таке нарахування.

У строк, встановлений підпу нктом 5.3.1 пункту 5.3 статті 5 Закон у України "Про порядок погаше ння зобов'язань платників по датків перед бюджетами та де ржавними цільовими фондами" Відповідач податкове зобов'я зання, визначене рішеннями п ро застосування фінансових с анкцій самостійно не сплатив . В адміністративному порядк у зазначені вище рішення про застосування фінансових сан кцій Відповідач не оскаржува в.

Відповідно до пункту 11 стат ті 10 Закону України "Про держа вну податкову службу в Украї ні" державні податкові інспе кції в районах, містах без рай онного поділу, районах у міст ах, міжрайонні та об'єднані де ржавні податкові інспекції п одають до судів позови до під приємств, установ, організац ій та громадян про визнання у год недійсними і стягнення в доход держави коштів, одержа них ними за такими угодами, а в інших випадках - коштів, одерж аних без установлених законо м підстав, а також про стягнен ня заборгованості перед бюдж етом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна.

Враховуючи, що обставини сп рави, які відповідно до закон одавства повинні бути підтве рджені певними конкретними з асобами доказування, не можу ть підтверджуватись іншими з асобами доказування, Суд при йшов до висновку, що в позовні й заяві наведені обставини, я кі підтверджуються достатні ми доказами, які свідчать про обґрунтованість позовних ви мог. Докази, подані позивачем підтверджують обставини, на які позивач посилається на ї х обґрунтування.

Відповідно до статті 67 Конс титуції України кожен зобов' язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, вс тановлених законом.

Згідно ст. 6 Конституції Укр аїни органи законодавчої, ви конавчої та судової влади зд ійснюють свої повноваження у встановлених цією Конституц ією межах та відповідно до за конів України.

Статтею 19 Конституції Украї ни передбачено, що органи дер жавної влади та органи місце вого самоврядування, їх поса дові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повн оважень та у спосіб, що передб ачені Конституцією та закона ми України.

Положенням частини 3 ст. 2 Код ексу адміністративного судо чинства України передбачено , що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноваже нь адміністративні суди пере віряють, чи прийняті (вчинені ) вони: 1) на підставі, у межах по вноважень та у спосіб, що пере дбачені Конституцією та зако нами України; 2) з використання м повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґ рунтовано, тобто з урахуванн ям усіх обставин, що мають зна чення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісн о; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед зак оном, запобігаючи несправедл ивій дискримінації; 8) пропорц ійно, зокрема з дотриманням н еобхідного балансу між будь- якими несприятливими наслід ками для прав, свобод та інтер есів особи і цілями, на досягн ення яких спрямоване це ріше ння (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі при йняття рішення; 10) своєчасно, т обто протягом розумного стро ку.

Відповідно до вимог частин и 1 статті 11 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здій снюється на засадах змагальн ості сторін та свободи в нада нні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх пе реконливості, а частиною 1 ста тті 71 Кодексу адміністративн ого судочинства України пере дбачено, що кожна сторона пов инна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги т а заперечення.

Таким чином, виходячи з меж заявлених позовних вимог, си стемного аналізу положень чи нного законодавства України та матеріалів справи, суд дій шов висновку, що викладені в п озовній заяві доводи позивач а є обґрунтованими та такими , що підлягають задоволенню.

Відповідно до частини 4 стат ті 94 Кодексу адміністративно го судочинства України у спр авах, в яких позивачем є суб'єк т владних повноважень, а відп овідачем - фізична чи юридичн а особа, судові витрати, здійс нені позивачем, з відповідач а не стягуються.

На підставі викладеного, ке руючись статтями 2, 6, 7, 17, 94, 158 - 163, 167, 254 К одексу адміністративного су дочинства України, Львівськи й окружний адміністративний суд,-

п о с т а н о в и в :

1. Адміністративний по зов задовольнити повністю.

2. Стягнути з Товариств а з обмеженою відповідальніс тю «Магнат Буд» (код ЄДРПОУ 35101811 ) в дохід Державного бю джету України суму штрафних (фінансових) санкцій в розмір і 2879 грн. 94 коп.

Постанова відповідно до ча стини 1 статті 254 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни набирає законної сили після закінчення строку пода ння заяви про апеляційне оск арження, встановленого цим К одексом, якщо таку заяву не бу ло подано.

Постанова може бути оскарж ена до суду апеляційної інст анції протягом десяти днів з дня її складення в повному об сязі за правилами, встановле ними статтями 185 - 187 Кодексу адм іністративного судочинства України, шляхом подання чере з суд першої інстанції заяви про апеляційне оскарження з наступним поданням протягом двадцяти днів апеляційної с карги. Апеляційна скарга мож е бути подана без попередньо го подання заяви про апеляці йне оскарження, якщо скарга п одається у строк, встановлен ий для подання заяви про апел яційне оскарження.

Суддя Крутько О.В.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.07.2010
Оприлюднено29.07.2010
Номер документу10481611
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-4587/10/1370

Постанова від 15.07.2010

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Крутько Олена Василівна

Ухвала від 31.05.2010

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Крутько Олена Василівна

Ухвала від 31.05.2010

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Крутько Олена Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні