ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА
01025, м. Київ, вул. Десятинна, 4/6, тел. 278-43-43
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
23 червня 2010 року 15:13 № 2а-1425/10/2670
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Баранова Д.О. при секретарі судового засідання Наумець О.В., розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом
Державної податкової інспекції у Печерському районі м. Києва
до
Товариства з обмеженою відповідальністю «Тревел-Стар-Інком»
про
стягнення 209 742,67 грн. заборгованості
ОБСТАВИНИ СПРАВИ :
Державна податкова інспекція у Печерському районі м. Києва звернулась до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до ТзОВ «Тревел-Стар-Інком»про стягнення 209 742,67 грн. заборгованості.
Позовні вимоги мотивовані тим, що податковий борг виник у зв’язку з порушенням відповідачем податкового законодавства, а саме: несплатою самостійно визначеного податкового зобов’язання по сплаті податку на додану вартість та не поданням декларації за податку на прибуток та відповідно застосуванням до нього штрафних санкцій.
Відповідач заперечень на позовну заяву не подав, в судове засідання явку представника не забезпечив, повідомлявся належним чином, що підтверджується поштовими повідомленнями про вручення.
Розглянувши подані документи і матеріали, заслухавши пояснення представника позивача, всебічно і повно з’ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об’єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд, -
ВСТАНОВИВ:
ТзОВ «Тревел-Стар-Інком»зареєстроване 20.10.2008р. у ДПІ у Печерському районі м. Києва як платник податків.
16.06.2009р. ДПІ у Печерському районі м. Києва проведено невиїзну документальну перевірку своєчасності подання податкової звітності, про що складено Акт №1454/15-8.
19.03.2008р. ДПІ у Печерському районі м. Києва проведено перевірку дотримання своєчасності подання податкової звітності ПП «Центр допомоги з наслідками травм та захворювань», про що складено Акт №1193/15-109 від 19.03.2008р. Перевіркою встановлено порушення відповідачем п.п. 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», не подано декларації з податку на прибуток за І-й квартал 2009р.
На підставі висновків акту перевірки винесено податкове повідомлення-рішення №0014701508/0 від 16.06.2009р., яким до відповідача на підставі п. 17.1 ст. 17 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами застосовано штрафні санкції за платежем податок на прибуток в розмірі 170 грн. Зазначене податкове повідомлення-рішення направлялось відповідачу рекомендованою кореспонденцією.
23.07.2009р. ДПІ у Печерському районі м. Києва проведено невиїзну (камеральну) перевірку податкової декларації з податку на додану вартість за травень 2009р., про що складено Акт №0019/1509. Перевіркою встановлено, що за результатами даних систематизованого співставлення податкових зобов’язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України по декларації за травень 2009р. встановлено відхилення між задекларованим податковим кредитом ТзОВ «Тревел-Стар-Інком»на суму ПДВ 199 549 грн., оскільки системою не виявлено постачальника, що задекларував податкове зобов’язання по операціях з позивачем за тревень 2009р., в тому числі ПДВ на суму 199 549 грн.
23.07.2009р. ДПІ у Печерському районі м. Києва прийнято податкове повідомлення-рішення №0000181509/0, яким визначено ТзОВ «Тревел-Стар-Інком»зобов’язання по податку на додану вартість в сумі 209 526 грн., з яких 199 549 грн. основний платіж та 9 977 грн. штрафних (фінансових) санкцій.
У зв’язку з неможливістю вручити зазначене податкове повідомлення-рішення через відсутність ТзОВ «Тревел-Стар-Інком»за юридичною адресою, рішення розміщено на дошці податкових оголошень (повідомлень) про що складено Акт №16/1509 від 27.07.2009р.
Відповідач доказів оскарження наведених вище податкових повідомлень-рішень в порядку процедури апеляційного узгодження не надав.
Згідно ст. 2 Закону України “Про державну податкову службу в Україні”, завданнями органів державної податкової служби, зокрема, є здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов’язкових платежів), а також неподаткових доходів, установлених законодавством.
Відповідно до ч. 1 ст. 9 Закону України “Про систему оподаткування”, платники податків зобов’язані, зокрема, сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни. Ненарахування та несплата податків з коштів (доходів), отриманих від здійснення господарської діяльності, є порушенням інтересів держави та суспільства.
Закон України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»від 21 грудня 2000 року N2181-III (далі –Закон №2181) є спеціальним законом з питань оподаткування, який установлює порядок погашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів), включаючи збір на обов'язкове державне пенсійне страхування та внески на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків контролюючими органами, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, та визначає процедуру оскарження дій органів стягнення.
Підпунктом 4.1.4. Закону № 2181 встановлено, що податкові декларації подаються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює:
а) календарному місяцю (у тому числі при сплаті місячних авансових внесків), - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця;
б) календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі при сплаті квартальних або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя);
в) календарному року, крім випадків, передбачених підпунктом "г" підпункту 4.1.4 цього пункту, - протягом 60 календарних днів за останнім календарним днем звітного (податкового) року;
г) календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб (прибуткового податку з громадян), - до 1 квітня року, наступного за звітним.
Відповідно до п. 1.2 ст. 1 Закону №2181 податкове зобов'язання - зобов'язання платника податків сплатити до бюджетів або державних цільових фондів відповідну суму коштів у порядку та у строки, визначені цим Законом або іншими законами України.
Пунктом 1.3 ст. 1 Закону №2181 податковий борг (недоїмка) визначається як податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання.
Підпунктом 4.1.1. пункту 4.1 статті 4 Закону 2181 встановлено, що платник податків самостійно обчислює суму податкового зобов'язання, яку зазначає у податковій декларації, крім випадків, передбачених підпунктом "г" підпункту 4.2.2 пункту 4.2, а також пунктом 4.3 цієї статті.
Пунктом 5.2.1. Закону №2181 встановлено, що податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього Закону, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення, за винятком випадків, визначених підпунктом 5.2.2 цього пункту.
Пунктом 17.1.1. Закону №2181 передбачено, що платник податків, що не подає податкову декларацію у строки, визначені законодавством, сплачує штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку.
Згідно з пп. 5.4.1 п. 5.4 ст. 5 Закону №2181 узгоджена сума податкового зобов’язання, не сплачена платником податків у строки, визначені статтею 5 вказаного Закону, визнається сумою податкового боргу платника податків.
Відповідно до підпункту “а” пп. 6.2.3 п. 6.2 ст. 6 Закону №2181 перша податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання. Перша податкова вимога містить повідомлення про факт узгодження податкового зобов'язання та виникнення права податкової застави на активи платника податків, обов'язок погасити суму податкового боргу та можливі наслідки непогашення його у строк.
Відповідно до підпункту “б” пп. 6.2.3 п. 6.2 ст. 6 Закону №2181 друга податкова вимога направляється не раніше тридцятого календарного дня від дня направлення (вручення) першої податкової вимоги, у разі непогашення платником податків суми податкового боргу у встановлені строки. Друга податкова вимога додатково до відомостей, викладених у першій податковій вимозі, може містити повідомлення про дату та час проведення опису активів платника податків, що перебувають у податковій заставі, а також про дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.
ДПІ у Печерському районі м. Києва з метою погашення податкової заборгованості були виставлені: перша податкова вимога №1/5766 від 02.07.2009р. та друга податкова вимога №2/9176 від 13.10.2009р.
Зазначені податкові вимоги направлялись відповідачу рекомендованою кореспонденцією та були ним отримані, оскаржені не були.
Як вбачається з наявних у справі доказів у ТзОВ «Тревел-Стар-Інком»обліковувалась переплата у сумі 6.98 грн. Залишок несплаченого податкового зобов'язання склав 209 519,02 грн. За період з 07.08.2009р. по 30.11.2009р. сума податкового зобов'язання була збільшена на суму пені у розмірі 1,91 грн.
Згідно поданої підприємством до ДПІ у Печерському районі м. Києва декларації з податку на додану вартість №583473 від 20.11.2009р. Відповідачем була визначена сума видаткового зобов'язання у сумі 50 грн. Таким чином, залишок несплаченого податкового зобов'язання склав 209 570.93 грн. з податку на додану вартість.
Отже, сума податкового боргу з податку на прибуток становить 171,74 грн. та з податку на додану вартість 209 570.93грн., всього 209 742.67 грн.
Беручи до уваги вищезазначені факти, позовні вимоги щодо стягнення податкової заборгованості визнаються судом такими, що підлягають задоволенню, оскільки відповідач не спростував жодних фактів з приводу необґрунтованості позовних вимог в та жодних доказів про сплату узгоджених податкових зобов’язань суду не надав.
Отже, відповідно до пп. 10.1.1 п. 10.1 ст. 10 Закону № 2181 у разі коли інші, передбачені цим Законом, заходи не дали позитивного результату, податковий орган здійснює заходи щодо залучення додаткових джерел погашення суми податкового боргу шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а за їх недостатності –шляхом продажу інших активів такого платника податків.
Підпунктом 3.1.1 пункту 3.1 статті 3 Закону № 2181 встановлено, що підставою для примусового стягнення активів платника податків в рахунок погашення його податкового боргу є виключно рішення суду.
Відповідно до ст. 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
З урахуванням наведеного суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог щодо стягнення з відповідача заявленої суми заборгованості у розмірі 209 742,67 грн.
Оскільки спір вирішено на користь суб’єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача –суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.
Керуючись ст.ст. 71, 86, 94, ст. 105, 158-163 КАС України, адміністративний суд, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов Державної податкової інспекції у Печерському районі м. Києва задовольнити.
2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Тревел-Стар-Інком»(01024, м. Київ, вул. Круглоуніверситетська, 22А, код ЄДРПОУ 36185248, р/р №260063013212/980 в АТ «Єврогазбанк» ) податковий борг на користь держави шляхом зарахування грошових коштів:
- по податку на додану вартість в сумі 209 570,93 грн. на бюджетний рахунок №31112029700007 (одержувач: УДК у Печерському р-ні. м. Києва, код 26077922, в ГУ ДКУ у м. Києві, МФО 820019, код платежу 14010100);
- по податку на прибуток в сумі 171,74 грн. на бюджетний рахунок №31110009700007 (одержувач: УДК у Печерському р-ні. м. Києва, код 26077922, в ГУ ДКУ у м Києві, МФО 820019, код платежу 11021000).
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження або апеляційної скарги в порядку, встановленому ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку та в строки, встановлені ст.186 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Д.О. Баранов
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 23.06.2010 |
Оприлюднено | 27.07.2010 |
Номер документу | 10482186 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Баранов Д.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні