Постанова
від 15.06.2022 по справі 761/6305/22
ШЕВЧЕНКІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа № 761/6305/22

Провадження № 3/761/2555/2022

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16 червня 2022 року

суддя Шевченківського районного суду м. Києва Бугіль Володимир Вячеславович, за участю прокурора Прокопова О., особи яка притягається до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , при секретарі Павлюк Т.О., розглянувши матеріали, які надійшли з Національного агентства з питань запобігання корупції, про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, працюючого на посаді начальника відділу технічних засобів митного контролю Департаменту адміністративно-господарської діяльності Державної митної служби України, проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 ,

За ч. 2 ст. 172-4 КУпАП,-

В С Т А Н О В И В :

З протоколу про адміністративне правопорушення вбачається, що ОСОБА_1 , обіймаючи посаду начальника відділу обліку та експлуатації нерухомого майна/начальника відділу технічних засобів митного контролю Департаменту адміністративно-господарської діяльності Державної митної служби України, порушив обмеження, встановлене п. 2 ч. 1 ст. 25 Закону України «Про запобігання корупції», а саме з моменту призначення на посаду з 08.07.2021 по 03.12.2021 входив до складу виконавчого органу підприємства, що має на меті одержання прибутку, а саме обіймав посаду директора ТОВ «Систем Селюшнз Фор Компані Груп» (код ЄДРПОУ 42270372).

Оскільки дії ОСОБА_1 носять ознаки правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 172-4 КУпАП, справу направлено для розгляду до суду.

В судовому засіданні ОСОБА_1 своєї вини не визнав.

Прокурор просив визнати ОСОБА_1 винним у вчинені адміністративного правопорушення та просив долучити до матеріалів справи висновок в порядку ч. 1 ст. 250 КУпАП.

Заслухавши думку учасників розгляду справи, дослідивши матеріали адміністративної справи, приходжу до наступного висновку.

Так, з матеріалів адміністративної справи вбачається, що наказом в.о. Голови Державної митної служби України від 07.07.2021 № 689-о, ОСОБА_1 із 08.07.2021 призначено на посаду начальника відділу обліку та експлуатації нерухомого майна Департаменту адміністративно-господарської діяльності Державної митної служби України.

Наказом від 09.07.2021 № 717-о ОСОБА_1 переведено на посаду начальника відділу технічних засобів митного контролю цього ж Департаменту.

Згідно з положеннями ст. 6 Закону України «Про державну службу» посада начальника відділу технічних засобів митного контролю Департаменту адміністративно-господарської діяльності Державної митної служби України, як керівника структурного підрозділу державного органу, відноситься до категорії «Б» посад державної служби.

Ураховуючи викладене, відповідно до п.п. «в» п. 1 ч. 1 ст. З Закону ОСОБА_1 є суб`єктом, на якого поширюється дія Закону, зокрема вимоги ст. 25 Закону.

Відповідно до ч. 1 ст. 62 Господарського кодексу України підприємство - це самостійний суб`єкт господарювання, створений компетентним органом державної влади або органом місцевого самоврядування, або іншими суб`єктами для задоволення суспільних та особистих потреб шляхом систематичного здійснення виробничої, науково-дослідної, торговельної, іншої господарської діяльності в порядку, передбаченому цим Кодексом та іншими законами.

Відповідно до ч.ч. 3, 5 ст. 63 Господарського кодексу України залежно від способу утворення (заснування) та формування статутного капіталу в Україні діють підприємства унітарні та корпоративні. Корпоративними є, у тому числі, підприємства, що створюються у формі господарського товариства.

Згідно з ч. 1 ст. 80 Господарського кодексу України до господарських товариств належать, у тому числі, товариства з обмеженою відповідальністю.

З огляду на положення ст.ст. 83, 84 Цивільного кодексу України господарське товариство, одним з видів якого є товариство з обмеженою відповідальністю, є підприємницьким товариством, що здійснює підприємницьку діяльність з метою одержання прибутку та наступного його розподілу між учасниками.

Відповідно до ч. 1 ст. 87 Цивільного кодексу України для створення юридичної особи її учасники (засновники) розробляють установчі документи, які викладаються письмово і підписуються всіма учасниками (засновниками), якщо законом не встановлено інший порядок їх затвердження.

Згідно з ч. 1 ст. 11 Закону України «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю» установчим документом товариства є статут.

У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі - ЄДР) містяться відомості стосовно ТОВ «Систем Селюшнз Фор Компані Груп» (код ЄДРПОУ 42270372), керівником якого до 03.12.2021 був ОСОБА_1 .

Згідно з п. 3 ст. 1 статуту ТОВ «Систем Селюшнз Фор Компані Груп», затвердженого протоколом загальних зборів засновників № 1 від 27.06.2018 (далі - Статут), метою діяльності товариства є одержання прибутку, задоволення суспільних потреб в його продукції (товарах), роботах, послугах та реалізація на підставі одержаного прибутку соціально-економічних інтересів учасників товариства.

Таким чином, ТОВ «Систем Селюшнз Фор Компані Груп» є підприємством, що має на меті отримання прибутку.

Відповідно до ч. 1 ст. 39 Закону України «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю» виконавчий орган товариства здійснює управління поточною діяльністю товариства.

Виконавчий орган товариства є одноосібним. Назвою одноосібного виконавчого органу є «директор», якщо статутом не передбачена інша назва (ч. 4 ст. 39 Закону України «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю»).

Положеннями п. 2 ст. 5 та п.п. 4.2 п. 4 ст. 6 Статуту визначено, що виконавчим органом товариства є директор, що обирається загальними зборами учасників товариства.

У протоколі засідання загальних зборів засновників ТОВ «Систем Селюшнз Фор Компані Груп» від 27.06.2018 № 1 міститься інформація про обрання на посаду директора товариства ОСОБА_1 .

Відомості про зміну керівника ТОВ «Систем Селюшнз Фор Компані Груп» до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань внесено 03.12.2021

Відповідно до положень ст. 17 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» державна реєстрація зміни керівника товариства здійснюється за наявності рішення протоколу загальних зборів про звільнення керівника та визначення нового.

Інформація щодо звільнення ОСОБА_1 з посади директора ТОВ «Систем Селюшнз Фор Компані Груп» у реєстраційній справі товариства, наданій листом Подільської районної в місті Києві державної адміністрації від 03.12.2021 № 106- 9054 на запит Національного агентства, відсутня.

З огляду на положення ч. 2 ст. 25 Закону, особа, призначена (обрана) на посаду, зазначену в п. 1 ч. 1 ст. З цього Закону, зобов`язана не пізніше 15 робочих днів з дня призначення (обрання) на посаду здійснити дії, спрямовані на припинення її повноважень у складі правління, інших виконавчих чи контрольних органів, наглядової ради підприємства або організації, що має на меті одержання прибутку.

Кодекс законів про працю України регулює трудові відносини всіх працівників (ст. 1 цього Кодексу).

Відповідно до ст. 235 Кодексу законів про працю України трудова книжка є основним документом про трудову діяльність працівника.

Згідно з копією трудової книжки ОСОБА_1 , наданої листом Державної митної служби України від 09.12.2021 № 09-1/09/8.12/1637 відомості про призначення/звільнення ОСОБА_1 на посаду/з посади директора ТОВ «Систем Селюшнз Фор Компані Груп» відсутні.

У п. 3 ст. 7 Статуту визначено, що до компетенції директора товариства належить вирішення всіх питань, пов`язаних з управлінням поточною діяльністю товариства, крім питань, що належать до виключної компетенції загальних зборів учасників.

Згідно з п. 8 ст. 7 Статуту повноваження директора можуть бути припинені або він може бути тимчасово відсторонений від виконання своїх повноважень лише шляхом обрання нового директора або тимчасово виконуючого його обов`язків.

З огляду на положення п. 4 ст. 6 Статуту до компетенції загальних зборів учасників належить, зокрема, обрання одноосібного виконавчого органу директора товариства.

Таким чином, ОСОБА_1 як директор ТОВ «Систем Селюшнз Фор Компані Груп» не мав повноважень на звільнення себе з посади.

Відповідно до положень п. 6 ст. 6 Статуту загальні збори учасників скликаються виконавчим органом товариства. Виконавчий орган товариства скликає загальні збори учасників шляхом надсилання повідомлення про це кожному учаснику товариства (поштове відправлення з описом вкладення та/або на електронну адресу учасника товариства).

Виконавчий орган товариства зобов`язаний повідомити учасників товариства не менш ніж за 30 днів до запланованої дати проведення загальних зборів учасників.

Отже ОСОБА_1 не був звільнений у встановлено законом порядку, чим порушив обмеження, обмеження встановлене п. 2 ч. 1 ст. 25 Закону України «Про запобігання корупції», відповідальність за що передбачена ч. 2 ст. 172-4 КУпАП.

В той же час з матеріалів справи вбачається, що ОСОБА_1 07.07.2021 на адресу ТОВ «Систем Селюшнз Фор Компані Груп» було подано заяву з проханням звільнити його з посади директора товариства.

Також до пояснень ОСОБА_1 від 20.01.2022 додано наказ ТОВ «Систем Селюшнз Фор Компані Груп» від 07.07.2021 № б/н «Про звільнення ОСОБА_1 », яким він як директор товариства звільнив сам себе на підставі ч. 1 ст. 38 Кодексу законів про працю України.

Вказані дії свідчать про те, що ОСОБА_1 , на виконання вимог ч. 2 ст. 25 ЗУ «Про запобігання корупції», вчинив усі залежні від нього дії, спрямовані на припинення підприємницької діяльності та припинення її повноважень у складі правління, інших виконавчих чи контрольних органів, наглядової ради підприємства або організації, що має на меті одержання прибутку.

Особа, яка склала протокол про адміністративне правопорушення зазначає, що рішення про звільнення ОСОБА_1 не було прийнято виконавчим ограном ТОВ «Систем Селюшнз Фор Компані Груп» протягом 15 робочих днів з дня призначення останнього на посаду начальника відділу обліку та експлуатації нерухомого майна/начальника відділу технічних засобів митного контролю Департаменту адміністративно-господарської діяльності Державної митної служби України.

Однак таке рішення і не могло бути прийнято у термін 15 робочих днів, оскільки як також зазначає особа, яка склала протокол про адміністративне правопорушення, виконавчий орган товариства зобов`язаний повідомити учасників товариства не менш ніж за 30 днів до запланованої дати проведення загальних зборів учасників.

Відповідно до ст. 9 КУпАП, адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Відповідно до ч. 1 ст. 1 Закону України «Про запобігання корупції» корупційне правопорушення - це діяння, що містить ознаки корупції, вчинене особою, зазначеною у ч. 1 ст. 3 цього Закону, за яке законом встановлено кримінальну, дисциплінарну та/або цивільно-правову відповідальність.

Вирішуючи питання про наявність в діях особи складу адміністративного корупційного правопорушення, крім іншого, враховується наявність суб`єктивної сторони даного правопорушення, яка, виходячи із визначення поняття корупційного правопорушення, викладеного в ч. 1 ст. 1 Закону України «Про запобігання корупції», завжди характеризується умисною формою вини.

Згідно інформаційного листа Вищого Спеціалізованого суду України з розгляду цивільних і кримінальних справ «Щодо притягнення до адміністративної відповідальності за окремі правопорушення, пов`язані з корупцією» від 22 травня 2017 року № 223-943/0/4-17, суб`єктивна сторона корупційного правопорушення характеризується наявністю вини у формі прямого чи непрямого умислу. Вчинення цього діяння через необережність виключає притягнення особи до адміністративної відповідальності.

Конструктивною ознакою правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 172-4 КУпАП, є не вчинення жодних дій щодо виходу із складу правління, інших-виконавчих чи контрольних органів, наглядової ради підприємства або організації, що має на меті отримання прибутку.

Як було встановлено в судовому засіданні ОСОБА_1 вчиняв активні дії для виходу зі складу виконавчого органу підприємства, що має на меті одержання прибутку.

Отже суд не вбачає в діях ОСОБА_1 ознак порушення п. 2 ч. 1 ст. 25 ЗУ «Про запобігання корупції», а відтак і ч. 2 ст. 172-4 КУпАП, оскільки ОСОБА_1 здійснив дії, спрямовані на припинення підприємницької діяльності та припинення її повноважень у складі правління, інших виконавчих чи контрольних органів, наглядової ради підприємства або організації, що має на меті одержання прибутку, як це передбачає ч. 2 ст. 25 ЗУ «Про запобігання корупції».

Враховуючи викладене, суд приходить до висновку про не доведеність вини ОСОБА_1 у вчиненні правопорушення передбаченого ч. 2 ст. 172-4 КУпАП.

Враховуючи викладене, суд, приходить до висновку про наявність підстав для закриття провадження у справі відносно ОСОБА_1 про притягнення його до адміністративної відповідальності за відсутності складу адміністративного правопорушення.

На підставі викладеного, керуючись ст. 172-4 КУпАП, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Провадження у справі про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , за ч. 2 ст. 172-4 КУпАП закрити за відсутністю складу адміністративного правопорушення у діях особи.

На постанову може бути подана апеляція до Київського апеляційного суду протягом десяти днів з дня її винесення через Шевченківський районний суд м. Києва.

Суддя В.В. Бугіль

Дата ухвалення рішення15.06.2022
Оприлюднено22.06.2022
Номер документу104824276
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —761/6305/22

Постанова від 15.06.2022

Адмінправопорушення

Шевченківський районний суд міста Києва

Бугіль В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні