Постанова
від 09.06.2022 по справі 760/29410/21
СОЛОМ'ЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Провадження № 3/760/2609/22

Справа №760/29410/21

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

10 червня 2022 року суддя Солом`янського районного суду м. Києва Кушнір С.І., за участю секретаря Федоренко Д.В., представника Київської митниці Державної митної служби України Келеберденко В.В., представника особи, яка пртягується до адміністративної відповідальності, ОСОБА_1 - адвоката Заруднєва Є.О., розглянувши матеріали, які надійшли від Київської митниці Державної митної служби України про притягнення до адміністративної відповідальності громадянина Туреччини ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , який у 2020 році обіймав посаду керівника ТОВ «ПРЕСТИЖ ПРОДУКТ.К» (код ЄДРПОУ 41098985, м. Київ, вул. Малинська, 20), адреса: АДРЕСА_1 , РНОКПП: НОМЕР_1 ,

за ознаками порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України, -

В С Т А Н О В И В:

03.11.2021 р. до Солом`янського районного суду м. Києва від Київської митниці Державної митної служби України надійшов адміністративний матеріал з протоколом про порушення митних правил №3598/10000/21 від 05.10.2021 року, складений відносно громадянина Туреччини ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , який у 2020 році обіймав посаду керівника ТОВ «ПРЕСТИЖ ПРОДУКТ.К» (код ЄДРПОУ 41098985), за ознаками порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України.

Відповідно до протоколу №3598/10000/21 про порушення митних правил від 05.10.2021 року, вбачається, що 16.06.2020 р. в зоні діяльності Буковинської митниці Держмитслужби (п/п «Порубне-Сірет» м/п «Вадул-Сірет») із території Туреччини через митний кордон України автомобільним транспортом з р.н.з. НОМЕР_2 /АМ7939XР на адресу ТОВ «ПРЕСТИЖ ПРОДУКТ.К» переміщено товари - «кондитерські вироби: цукерки», у кількості 2009 пакувальних місць, загальною вагою брутто 22200 кг, нетто 18846,86 кг.

Переміщення вказаного вантажу через митний кордон України здійснено за попередньою митною декларацією від 16.06.2020 № UA100110/2020/612329 на підставі товаросупровідних документів, без надання яких неможливо отримати дозвіл на переміщення та митне оформлення: інвойс від 12.06.2020 № ТІН2020000000299, міжнародна автомобільна накладна (CMR) від 12.06.2020 № 488399, сертифікат походження від 12.06.2020 № 0123621, із зазначенням вартості товару - 11608,60 доларів США (USD).

18.06.2020, після доставки до митного поста «Столичний», зазначені товари, а саме:

товар № 1 - «Кондитерські вироби з цукру, без вмісту какао: 8735 Цукерки жувальні «Damla Sour Penci» (олівці) з фруктовим смаком у контейнері (150 шт) 1500 г* 8 бл - 200 картонних коробок; 8736 Цукерки жувальні ««Damla Pencil» (олівці) з фруктовим смакому контейнері (150 шт) 1500г* 8 бл - 396 картонних коробок; 8738 Цукерки жувальні «Damla Sour Belt Rainbow» (стрічки) з фруктовим у контейнері (150 шт) 1500 г*8 бл - 204 картонних коробок, товар №1 до графи 31: Цукерки жувальні «Dalma Sour Pancil Rainbow» (олівці) з фруктовим смаком у контейнері (150 шт) 1500г*8 бл - 155 картонних коробок; 8480 Цукерки жувальні ««Dalma Sour Tubes» з фруктовим смаком 35г *24 шт*8бл - 257 картонних коробок; 8542 Цукерки жувальні «Damla Sour Belts» (стрічки) зі смаком полуниці 15г *72 шт*6бл - 150 картонних коробок; 8542 Цукерки жувальні «Damla Sour Beits» (стрічки) зі смаком полуниці 15г *72 шт* 6бл - 10 картонних коробок; 8544 цукерки жувальні «Damla Sour Beits» (стрічки) з фруктовим смаком 15 г * 72 шт*6бл - 153 картонних коробок; 8544 Цукерки жувальні «Damla Sour Beits» (стрічки) з фруктовим смаком 15 г *72 шт*6бл - 10 картонних коробок.; 5550 Цукерки жувальні мікс з фруктовою начинкою «Damla» 1000 г*8 шт - 267 картонних коробок; 8700 Цукерки жувальні «Bonart Sour Belt» (стрічки) з фруктовим смаком 8г*72шт*12бл - 200 картонних коробок; 8700 Цукерки жувальні «Bonart Sour Belt» (стрічки) з фруктовим смаком 8г*72шт*12бл - картонних коробок. виробний фірма - «TAYAS GIDA SAN. VE TIC. A.S.» Торговельна марка - TAYAS. країна виробництва - TR.

були заявлені декларантом ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО «88» ОСОБА_2 (графа 54 МД) у вільний обіг на митному посту «Столичний» за митною декларацією (далі МД) №UA100110/2020/604218.

Разом із вказаною митною декларацією до митниці були подані: контракт від 04.05.2020 №04052020, укладений між компанією-продавцем «TAYAS GIDA SAN. VE TIC. A.S.» (HACIHALILMAN ATATURK CAD NO: 2 GEBZE 41400, KOCAELI, Туреччина) та покупцем - ТОВ «ПРЕСТИЖ ПРОДУКТ.К» (код ЄДРПОУ 41098965; 03142, м. Київ, вул. Малинська, 20), в особі директора ОСОБА_1 ; інвойс від 12.06.2020 №ТІН2020000000299, міжнародна автомобільна накладна (CMR) від 12.06.2020 № 488399, сертифікат походження від 12.06.2020 №0123621, та інші, необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення, документи, які зазначені в гр. 44 МД.

Відповідно до інвойсу від 12.06.2020 №ТІН2020000000299, виставленого компанією «TAYAS GIDA SAN. VE TIC. A.S.» (Туреччина) до ТОВ «ПРЕСТИЖ ПРОДУКТ-К», фактурна вартість вказаних вище товарів становить 11608,60 доларів США. Вказані товари надійшли на митну територію України на умовах поставки згідно «ІНКОТЕРМС» СРТ - UA Київ.

З метою перевірки автентичності документів, на підставі яких здійснено митне оформлення товарів, що були ввезені на митну територію України на адресу ТОВ «ПРЕСТИЖ ПРОДУКТ.К» за МД від 18.06.2020 № UA100110/2020/604218 Державною митною службою України був направлений запит до митної адміністрації Республіки Туреччини (від 22.12.2020 № 08-15/15-02-03/11/17519).

08.06.2021, листом Департаменту митних платежів, контролю митної вартості та митного регулювання ЗЕД Державної митної служби України за № 15/15-02/7.8/1992 на адресу Київської міської митниці надіслано відповідь митної адміністрації Республіки Туреччини.

Митна адміністрація Туреччини додатком до своєї відповіді від 02.02.2021 № Е-29980007-724.01.03-00061128746 надала завірені належним чином копії документів, на підставі яких здійснювалось митне оформлення вказаних товарів на території Турецької Республіки, а саме експортну митну декларацію форми EX 3 від 12.06.2020 № 20341200ЕХ157980.

Згідно з даними, зазначеними в копії експортної митної декларації, із території Республіки Туреччина в Україну на адресу «PRESTIZH PRODUKT.K LLC» (EDRPOU 41098985, 03142, KYIV, STR.MALYNSKA, 20/UKRAYNA), автомобільним транспортом KAMYON TIR було відправлено товари «цукерки» загальною вагою брутто - 22173 кг, нетто - 18846,86 кг та у кількості 2 009 пакувальних місць.

Відповідно до в гр.22 «валюта та фактурна вартість» експортної митної декларації від 12.06.2020 №20341200ЕХ157980 фактурна вартість даних товарів становить - 34964 доларів США.

Також, вказані товари експортовано із території Республіки Туреччини компанією «TAYAS GIDA SAN. VE TIC. A.S.» (Туреччина) на умовах поставки EXW IZMIT.

Тобто, в результаті співставленням відомостей, що містяться у документах, отриманих від митних органів Туреччини, та документах митного контролю та митного оформлення, наданих до Київської митниці Держмитслужби, встановлено, що співпадають: номера та дати товаросупровідних документів, відомості щодо відправника та одержувача товарів; найменування та загальна кількість товарів (кількість пакувальних місць, вага брутто, нетто), але не співпадають відомості щодо вартості товарів та умов поставки.

Згідно з п. 6 Постанови від 03.06.2005 № 8 Пленуму Верховного Суду України (зі змінами), «судам необхідно враховувати, що підставою для переміщення товарів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон. Це, зокрема, можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, ліцензія, квота, товаросупровідні документи, дозвіл відповідних державних органів».

При цьому, згідно з абз. 2 цього пункту Постанови: «Підробленими треба вважати як фальшиві документи, так і справжні, до яких внесено неправдиві відомості чи окремі зміни, що перекручують зміст інформації…».

Також, згідно з абз. 4 цього пункту Постанови: «Документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності».

Таким чином, в результаті вивчення і співставлення всіх вищевказаних документів встановлено, що товари «кондитерські вироби: цукерки», вагою брутто 22173 кг, нетто - 18846,86 кг, вартістю - 34 964 доларів США, що згідно курсу НБУ, станом на дату переміщення товарів через митний кордон України (16.06.2020) складає - 938573,62 грн, переміщено через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу як підстави для переміщення документів, які містять неправдиві відомості, необхідні для визначення їх митної вартості.

Відповідно до ч. 2 ст. 459 МКУ - суб`єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств.

Посадова особа підприємства - керівник та інші працівники підприємства (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов`язків відповідають за виконання вимог, встановлених законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України з питань митної справи.

Відповідно до статті 65 Господарського кодексу України:

пункт 3 - для керівництва господарською діяльністю підприємства власник (власники) або уповноважений ним орган призначає (обирає) керівника підприємства.

пункт 5 - керівник підприємства без доручення діє від імені підприємства, представляє його інтереси в органах державної влади і органах місцевого самоврядування, інших організаціях, у відносинах з юридичними особами та громадянами, формує адміністрацію підприємства і вирішує питання діяльності підприємства в межах та порядку, визначених установчими документами

Відповідно до інформації, наявної в реєстрі порушників митних правил бази даних ЄАІС ДФС, гр. Туреччини ОСОБА_1 протягом року не притягувався до відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, відповідальність за яке передбачено ст. 483 або ст. 482 Митного кодексу України.

Таким чином, митний орган прийшов до висновку, що в діях громадянина Туреччини ОСОБА_1 наявні ознаки порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України.

В зв`язку з чим, 05.10.2021 року працівниками Державної митної служби України відносно громадянина Туреччини ОСОБА_1 ІНФОРМАЦІЯ_1 , який у 2020 році обіймав посаду керівника ТОВ «ПРЕСТИЖ ПРОДУКТ.К» (код ЄДРПОУ 41098985), складено протокол про порушення митних правил №3598/10000/21, за ознаками вчинення правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України.

Згідно матеріалів справи, безпосередні предмети правопорушення - «кондитерські вироби: цукерки», вагою брутто 22173 кг, нетто - 18846,86 кг., загальною вартістю 34946 доларів США, що згідно курсу НБУ станом на дату переміщення товарів через митний кордон України складає 938573,62 грн. не вилучались, так як були оформлені у вільний обіг за МД №100110/2020/604218 від 18.06.2020 р.

Постановою Солом`янського районного суду м. Києва від 19 листопада 2021 р., матеріали справи, які надійшли від Київської митниці Державної митної служби про притягнення до адміністративної відповідальності громадянина Туреччини ОСОБА_1 ІНФОРМАЦІЯ_1 , який у 2020 році обіймав посаду керівника ТОВ «ПРЕСТИЖ ПРОДУКТ.К» (код ЄДРПОУ 41098985), за ознаками порушення митних правил, відповідальність за яке передбачена ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України, - було повернуто Київської митниці Державної митної служби для проведення додаткової перевірки.

Після проведення додаткової перевірки відповідно до постанови суду від 19 листопада 2021 р., адміністративний матеріал з протоколом про порушення митних правил №3598/10000/21 від 05.10.2021 року, складений відносно громадянина Туреччини ОСОБА_1 за ознаками порушення митних правил, передбачених ч.1 ст.483 Митного кодексу України, до Солом`янського районного суду м. Києва від Київської митниці Державної митної служби України надійшов 26.01.2022 р.

Представник Представник Київської митниці Державної митної служби України вважав обставини викладені в протоколі про порушення митних правил №3598/10000/21 від 05.10.2021 року доведеними та просив притягнути Туреччини ОСОБА_1 ІНФОРМАЦІЯ_1 , який у 2020 році обіймав посаду керівника ТОВ «ПРЕСТИЖ ПРОДУКТ.К» (код ЄДРПОУ 41098985), до адміністративної відповідальності за порушення митних правил за ст. 483 МК України, застосувавши до нього стягнення у виді накладення штрафу в розмірі 100% вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил з конфіскацією цих товарів, посилаючись на те, що матеріали адміністративної справи містять достатньо доказів на підтвердження порушення митних правил з боку останнього.

Особа, яка притягується до адміністративної відповідальності, гр. Туреччини ОСОБА_1 , в судове засідання не з`явився, про розгляд справи повідомлявся належним чином.

Представник особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, гр. Туреччини ОСОБА_1 - адвокат Заруднєв Є.О. в судовому засіданні просив провадження у справі про порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України, відносно гр. Туреччини ОСОБА_1 , закрити на підставі п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП та ст. 527 МК України, за відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення.

Заслухавши пояснення представника митного органу, дослідивши та оцінивши зібрані матеріали справи, суд приходить до наступного висновку.

Згідно ст. 9 КУпАП, адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Підставою притягнення особи до адміністративної відповідальності є наявність в її діях складу адміністративного правопорушення - сукупності юридичних ознак (об`єктивних і суб`єктивних), що визначаються вчинене протиправне діяння як конкретне адміністративне правопорушення.

За положеннями п. 3 ч. 1ст. 8 МК України, державна митна справа здійснюється на основі принципів законності та презумпції невинуватості.

Згідно ч. 1 ст. 483 МК України, відповідальність настає за дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві дані.

Відповідно до ч.1 ст. 458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений порядок переміщення товарів через митний кордон України.

Що стосується об`єктивної сторони правопорушення, передбаченого частиною 1 статтею 483 МК України, вона полягає полягає у переміщенні або діях, спрямованих на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

Відповідно до роз`ясень , наведених у постанові Пленуму Верховного Суду України від 03 червня 2005 року №8 «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил» порушення митних правил, відповідальність за яке встановлена ст. 483 МК України, може бути вчинене лише умисно.

Згідно ст. 495 МК України, доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

У відповідності до ст. 252 КУпАП, орган (посадова особа) оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.

Судом встановлено, що 16.06.2020 р. в зоні діяльності Буковинської митниці Держмитслужби (п/п «Порубне-Сірет» м/п «Вадул-Сірет») із території Туреччини через митний кордон України автомобільним транспортом з р.н.з. НОМЕР_2 /АМ7939XР на адресу ТОВ «ПРЕСТИЖ ПРОДУКТ.К» код ЄДРПОУ 41098985, переміщено товари - «кондитерські вироби: цукерки», у кількості 2009 пакувальних місць, загальною вагою брутто 22200 кг, нетто 18846,86 кг.

Переміщення вказаного вантажу через митний кордон України здійснено за попередньою митною декларацією від 16.06.2020 №UA100110/2020/612329 на підставі товаросупровідних документів, без надання яких неможливо отримати дозвіл на переміщення та митне оформлення: інвойс від 12.06.2020 №ТІН2020000000299, міжнародна автомобільна накладна (CMR) від 12.06.2020 №488399, сертифікат походження від 12.06.2020 № 0123621, із зазначенням вартості товару - 11608,60 доларів США (USD).

18.06.2020, після доставки до митного поста «Столичний», зазначені товари, а саме:

товар № 1 - «Кондитерські вироби з цукру, без вмісту какао: 8735 Цукерки жувальні «Damla Sour Penci» (олівці) з фруктовим смаком у контейнері (150 шт) 1500 г* 8 бл - 200 картонних коробок; 8736 Цукерки жувальні ««Damla Pencil» (олівці) з фруктовим смакому контейнері (150 шт) 1500г* 8 бл - 396 картонних коробок; 8738 Цукерки жувальні «Damla Sour Belt Rainbow» (стрічки) з фруктовим у контейнері (150 шт) 1500 г*8 бл - 204 картонних коробок, товар №1 до графи 31: Цукерки жувальні «Dalma Sour Pancil Rainbow» (олівці) з фруктовим смаком у контейнері (150 шт) 1500г*8 бл - 155 картонних коробок; 8480 Цукерки жувальні ««Dalma Sour Tubes» з фруктовим смаком 35г *24 шт*8бл - 257 картонних коробок; 8542 Цукерки жувальні «Damla Sour Belts» (стрічки) зі смаком полуниці 15г *72 шт*6бл - 150 картонних коробок; 8542 Цукерки жувальні «Damla Sour Beits» (стрічки) зі смаком полуниці 15г *72 шт* 6бл - 10 картонних коробок; 8544 цукерки жувальні «Damla Sour Beits» (стрічки) з фруктовим смаком 15 г * 72 шт*6бл - 153 картонних коробок; 8544 Цукерки жувальні «Damla Sour Beits» (стрічки) з фруктовим смаком 15 г *72 шт*6бл - 10картонних коробок.; 5550 Цукерки жувальні мікс з фруктовою начинкою «Damla» 1000 г*8 шт - 267 картонних коробок; 8700 Цукерки жувальні «Bonart Sour Belt» (стрічки) з фруктовим смаком 8г*72шт*12бл - 200 картонних коробок; 8700 Цукерки жувальні «Bonart Sour Belt» (стрічки) з фруктовим смаком 8г*72шт*12бл - картонних коробок. виробний фірма - «TAYAS GIDA SAN. VE TIC. A.S.» Торговельна марка - TAYAS. країна виробництва - TR.

були заявлені декларантом ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО «88» ОСОБА_2 (графа 54 МД) у вільний обіг на митному посту «Столичний» за митною декларацією (далі МД) № UA100110/2020/604218.

Разом із вказаною митною декларацією до митниці були подані: контракт від 04.05.2020 № 04052020, укладений між компанією-продавцем «TAYAS GIDA SAN. VE TIC. A.S.» (HACIHALILMAN ATATURK CAD NO: 2 GEBZE 41400, KOCAELI, Туреччина) та покупцем - ТОВ «ПРЕСТИЖ ПРОДУКТ.К» (код ЄДРПОУ 41098965; 03142, м. Київ, вул. Малинська, 20), в особі директора ОСОБА_1 ; інвойс від 12.06.2020 № ТІН2020000000299, міжнародна автомобільна накладна (CMR) від 12.06.2020 № 488399, сертифікат походження від 12.06.2020 № 0123621, та інші, необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення, документи, які зазначені в гр. 44 МД.

Відповідно до інвойсу від 12.06.2020 №ТІН2020000000299, виставленого компанією «TAYAS GIDA SAN. VE TIC. A.S.» (Туреччина) до ТОВ «ПРЕСТИЖ ПРОДУКТ.К», код ЄДРПОУ 41098985, фактурна вартість вказаних вище товарів становить 11608,60 доларів США. Вказані товари надійшли на митну територію України на умовах поставки згідно «ІНКОТЕРМС» СРТ - UA Київ.

З метою перевірки автентичності документів, на підставі яких здійснено митне оформлення товарів, що були ввезені на митну територію України на адресу ТОВ «ПРЕСТИЖ ПРОДУКТ.К», код ЄДРПОУ 41098985, за МД від 18.06.2020 № UA100110/2020/604218 Державною митною службою України був направлений запит до митної адміністрації Республіки Туреччини (від 22.12.2020 № 08-15/15-02-03/11/17519).

08.06.2021, листом Департаменту митних платежів, контролю митної вартості та митного регулювання ЗЕД Державної митної служби України за № 15/15-02/7.8/1992 на адресу Київської міської митниці надіслано відповідь митної адміністрації Республіки Туреччини.

Митна адміністрація Туреччини додатком до своєї відповіді від 02.02.2021 № Е-29980007-724.01.03-00061128746 надала завірені належним чином копії документів, на підставі яких здійснювалось митне оформлення вказаних товарів на території Турецької Республіки, а саме експортну митну декларацію форми EX 3 від 12.06.2020 № 20341200ЕХ157980.

Згідно з даними, зазначеними в копії експортної митної декларації, із території Республіки Туреччина в Україну на адресу «PRESTIZH PRODUKT.K LLC» (EDRPOU 41098985, 03142, KYIV, STR.MALYNSKA, 20/UKRAYNA), автомобільним транспортом KAMYON TIR було відправлено товари «цукерки» загальною вагою брутто - 22173 кг, нетто - 18846,86 кг та у кількості 2009 пакувальних місць.

Відповідно до в гр.22 «валюта та фактурна вартість» експортної митної декларації від 12.06.2020 №20341200ЕХ157980 фактурна вартість даних товарів становить - 34964 доларів США.

Також, вказані товари експортовано із території Республіки Туреччини компанією «TAYAS GIDA SAN. VE TIC. A.S.» (Туреччина) на умовах поставки EXW IZMIT.

Тобто, в результаті співставленням відомостей, що містяться у документах, отриманих від митних органів Туреччини, та документах митного контролю та митного оформлення, наданих до Київської митниці Держмитслужби, встановлено, що співпадають: номера та дати товаросупровідних документів, відомості щодо відправника та одержувача товарів; найменування та загальна кількість товарів (кількість пакувальних місць, вага брутто, нетто), але не співпадають відомості щодо вартості товарів та умов поставки.

Правила декларування визначені ст.ст. 257-269 Митного кодексу України.

Статтею 257 Митного кодексу України визначено, що декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.

Відповідно до п. 5 ч. 2 ст. 265 МК України декларант може здійснювати декларування товарів самостійно або уповноважувати інших осіб на здійснення декларування від свого імені.

Відповідно до ч. 1 ст. 266 МК України декларант зобов`язаний здійснити декларування товарів відповідно до порядку, встановленого цим Кодексом; надати органу доходів і зборів передбачені законодавством документи і відомості, необхідні для виконання митних формальностей.

Відповідно до ч. 8 ст. 264 МК України з моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.

За змістом ст. 458 Митного кодексу України, порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх органам доходів і зборів для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на органи доходів і зборів цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Підставою притягнення особи до адміністративної відповідальності є наявність в її діях складу адміністративного правопорушення - сукупності юридичних ознак (об`єктивних і суб`єктивних), що визначають вчинене протиправне діяння як конкретне адміністративне правопорушення.

Відповідно до пункту 6 постанови Пленуму Верховного Суду України «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил» від 03.06.2005 року № 8, судам необхідно враховувати, що підставою для переміщення товарів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон. Це, зокрема, можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, ліцензія, квота, товаросупровідні документи, дозвіл відповідних державних органів. Документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності.

В результаті вивчення і співставлення всіх вищевказаних документів встановлено, що товари «кондитерські вироби: цукерки», вагою брутто 22173 кг, нетто - 18846,86 кг, вартістю - 34964 доларів США, що згідно курсу НБУ, станом на дату переміщення товарів через митний кордон України (16.06.2020) складає - 938573,62 грн., були переміщені через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання органу доходів і зборів, як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості, необхідні для визначення їх митної вартості.

Оцінюючи в сукупності надані докази, суд знаходить їх належними та допустимими, у зв`язку з чим приходить до висновку, що факт вчинення порушення митних правил передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України повністю підтверджений в ході розгляду справи.

Відповідно до ч. 2 ст. 459 МКУ - суб`єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств.

Посадова особа підприємства - керівник та інші працівники підприємства (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов`язків відповідають за виконання вимог, встановлених законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України з питань митної справи.

Відповідно до статті 65 Господарського кодексу України:

пункт 3 - для керівництва господарською діяльністю підприємства власник (власники) або уповноважений ним орган призначає (обирає) керівника підприємства.

пункт 5 - керівник підприємства без доручення діє від імені підприємства, представляє його інтереси в органах державної влади і органах місцевого самоврядування, інших організаціях, у відносинах з юридичними особами та громадянами, формує адміністрацію підприємства і вирішує питання діяльності підприємства в межах та порядку, визначених установчими документами.

Відповідно до інформації, наявної в реєстрі порушників митних правил бази даних ЄАІС ДФС, гр. Туреччини ОСОБА_1 протягом року не притягувався до відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, відповідальність за яке передбачено ст. 483 або ст. 482 Митного кодексу України.

У ч. 1 ст. 489 МК України зазначено, що посадова особа при розгляді справи про порушення митних правил зобов`язана з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Згідно зі ст.ст. 245, 251, 252, 280 КУпАП при розгляді адміністративної справи органом (посадовою особою) повинно бути вжито всіх необхідних заходів для повного, всебічного і об`єктивного дослідження доказів та з`ясовано: чи було вчинено правопорушення, чи винна дана особа у його вчиненні, а також інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Оцінюючи в сукупності надані докази, суддя знаходить їх належними та допустимими, у зв`язку з чим приходить до висновку, що факт вчинення порушення митних правил передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України повністю підтверджений в ході розгляду справи.

У відповідності до ст. 459 МК України, суб`єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств.

Згідно п. 43 ч. 1 ст. 4 МК України, посадові особи підприємств - керівники та інші працівники підприємств (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов`язків відповідають за додержання вимог, встановлених цим Кодексом, законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України, укладеними у встановленому законом порядку.

В силу ст. 65 ГК України, управління підприємством здійснюється відповідно до його установчих документів на основі поєднання прав власника щодо господарського використання свого майна і участі в управлінні трудового колективу. Керівник підприємства без доручення діє від імені підприємства, представляє його інтереси в органах державної влади і органах місцевого самоврядування, інших організаціях, у відносинах з юридичними особами та громадянами, формує адміністрацію підприємства і вирішує питання діяльності підприємства в межах та порядку, визначених установчими документами.

З урахуванням викладеного суд вважає, що за фактичних обставин справи наведених вище, саме гр. Туреччини ОСОБА_1 є суб`єктом правопорушення передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, у зв`язку з чим останній підлягає притягненню до адміністративної відповідальності.

Отже, в діях гр. Туреччини ОСОБА_1 , як керівника ТОВ «ПРЕСТИЖ ПРОДУКТ.К» (код ЄДРПОУ 41098985) наявні ознаки порушення митних правил, передбачених ч. 1 статті 483 Митного кодексу України.

Частиною 1 ст. 487 МК України передбачено, що провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.

Стаття 33 КУпАП визначає, що стягнення за адміністративне правопорушення накладається у межах, установлених цим Кодексом та іншими законами України. При накладенні стягнення враховуються характер вчиненого правопорушення, особа порушника, ступінь його вини, майновий стан, обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність.

Обтяжуючих та пом`якшуючих відповідальність особи обставин судом не встановлено.

Відповідно до ст. 23 КУпАП адміністративне стягнення є мірою відповідальності і застосовується з метою виховання особи, яка вчинила правопорушення, в дусі додержання законів України, поваги до правил співжиття, а також запобігання вчиненню нових правопорушень як самим правопорушником, так і іншими особами.

Згідно санкції ч. 1 ст. 483 МК України, вчинення правопорушення передбаченого диспозицією даної норми, тягне за собою накладення штрафу в розмірі 100 відсотків вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил з конфіскацією цих товарів, а також товарів, транспортних засобів із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для переміщення товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України.

Як встановлено вище, вартість безпосередніх предметів правопорушення 938573,62 грн.

Відповідно до ч. 2 ст. 541 МК України, передбачено що у разі неможливості конфіскації товарів, транспортних засобів, зазначених у пункті 3 статті 461 цього Кодексу, з осіб, які вчинили порушення митних правил, державним виконавцем за рішенням суду в установленому законом порядку може стягуватися вартість цих товарів, транспортних засобів.

З огляду на викладене, гр. Туреччини ОСОБА_1 , як керівника ТОВ «ПРЕСТИЖ ПРОДУКТ.К» (код ЄДРПОУ 41098985), слід визнати винним у порушенні митних правил за ч.1 ст. 483 Митного Кодексу України та піддати адміністративному стягненню у виді штрафу в розмірі - 938573,62 грн. з конфіскацією безпосередніх предметів порушення митних правил, а у разі неможливості конфіскації товарів, з гр. Туреччини ОСОБА_1 , керівника ТОВ «ПРЕСТИЖ ПРОДУКТ.К» (код ЄДРПОУ 41098985), слід стягнути на користь держави вартість безпосередніх предметів порушення митних правил у розмірі 938573,62 грн.

Крім того, відповідно до ст. 40-1 КУпАП та Закону України «Про судовий збір» з гр. Туреччини ОСОБА_1 , підлягає стягненню судовий збір у розмірі 496,20 грн.

На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 1, 8, 245, 251-252, 280 Кодексу України про адміністративні правопорушення, ст.ст. 3, 458, 465, 467, 474, 483,487-488, 491, 495, 522, 527, 531, 541 Митного кодексу України, суддя, -

П О С Т А Н О В И В :

Громадянина Туреччини ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , який у 2020 році обіймав посаду керівника ТОВ «ПРЕСТИЖ ПРОДУКТ.К» (код ЄДРПОУ 41098985, м. Київ, вул. Малинська, 20), адреса: АДРЕСА_1 , РНОКПП: НОМЕР_1 , визнати винним у вчиненні правопорушення, передбаченого частиною 1 статті 483 Митного Кодексу України та піддати адміністративному стягненню у вигляді штрафу в розмірі 100 відсотків вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил у розмірі - 938573,62 грн. з конфіскацією безпосередніх предметів порушення митних правил, а у разі неможливості конфіскації товарів стягнути вартість безпосередніх предметів порушення митних правил у розмірі 938573,62 грн.

Стягнути з громадянина Туреччини ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , який у 2020 році обіймав посаду керівника ТОВ «ПРЕСТИЖ ПРОДУКТ.К» (код ЄДРПОУ 41098985, м. Київ, вул. Малинська, 20), адреса: АДРЕСА_1 , РНОКПП: НОМЕР_1 , на користь держави судовий збір у розмірі 496,20 грн.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.

Апеляційна скарга подається до Київського апеляційного суду протягом десяти днів з дня її проголошення.

Постанова пред`являється до виконання протягом трьох місяців.

Суддя С.І. Кушнір

СудСолом'янський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення09.06.2022
Оприлюднено24.06.2022
Номер документу104832198
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяСправи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю

Судовий реєстр по справі —760/29410/21

Постанова від 09.09.2022

Адмінправопорушення

Київський апеляційний суд

Матвієнко Юлія Олександрівна

Постанова від 09.06.2022

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Кушнір С. І.

Постанова від 19.11.2021

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Кушнір С. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні