ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
про залишення позовної заяви без руху
20 червня 2022 рокум. ПолтаваСправа № 440/5227/22
Суддя Полтавського окружного адміністративного суду Алєксєєва Н.Ю., перевіривши матеріали адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю "ПОЛІНТЕРТРАНС" до Головного управління ДПС у Полтавській області про скасування протоколу та податкового повідомлення-рішення,
В С Т А Н О В И В:
Позивач Товариство з обмеженою відповідальністю "ПОЛІНТЕРТРАНС" звернувся до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Головного управління ДПС у Полтавській області про:
- скасування протоколу Головного управління ДПС у Полтавській області від 21.04.2022 №1536 про адміністративне правопорушення;
- скасування податкового повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Полтавській області від 12.05.2022 №0016080901.
Пунктами 3, 5, 6 частини першої статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що суддя після одержання позовної заяви з`ясовує чи: відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу; позов подано у строк, установлений законом (якщо позов подано з пропущенням встановленого законом строку звернення до суду, то чи достатньо підстав для визнання причин пропуску строку звернення до суду поважними); немає інших підстав для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом.
За приписами частини другої статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя відкриває провадження в адміністративній справі на підставі позовної заяви, якщо відсутні підстави для залишення позовної заяви без руху, її повернення чи відмови у відкритті провадження у справі.
Дослідивши матеріали позовної заяви на предмет відповідності останньої вимогам статей 160, 161, 172 цього Кодексу, суд встановив наступне.
Відповідно до частини 1 статті 161 КАС України до позовної заяви додаються її копії, а також копії доданих до позовної заяви документів відповідно до кількості учасників справи, крім випадків, визначених частиною другою цієї статті.
У матеріалах справи відсутні примірники позовної заяви з додатками до неї відповідно до кількості учасників справи.
Отже, позивачу слід надати копії позовної заяви з доданими документами відповідно до кількості учасників справи.
Згідно з частиною третьою статті 161 Кодексу адміністративного судочинства України, до позовної заяви додається документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.
Частиною першою статті 4 Закону України "Про судовий збір" визначено, що судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.
Відповідно до пункту 3 частини другої статті 4 Закону України "Про судовий збір" за подання юридичною особою до адміністративного суду адміністративного позову майнового характеру, встановлюється ставка судового збору в розмірі 1,5 відсотка ціни позову, але не менше 1 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб та не більше 10 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, а за подання юридичною особою до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, встановлюється ставка судового збору в розмірі 1 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
В силу положень абзаців першого та другого частини 3 статті 6 вказаного Закону за подання позовної заяви, що має одночасно майновий і немайновий характер, судовий збір сплачується за ставками, встановленими для позовних заяв майнового та немайнового характеру. У разі коли в позовній заяві об`єднано дві і більше вимог немайнового характеру, судовий збір сплачується за кожну вимогу немайнового характеру.
Законом України "Про Державний бюджет України на 2022 рік" установлено розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб з 01.01.2022 - 2481,00 грн.
Так, позивач заявляє одну вимогу майнового характеру, безпосереднім наслідком якої є зміна складу майна позивача (скасувати податкове повідомлення-рішення від 12.05.2022 №0016080901, яким визначено до сплати 500 000,00 грн), а також вимогу немайнового характеру (скасувати протокол від 21.04.2022 №1536 про адміністративне правопорушення).
Тому, при розрахунку розміру суми судового збору, суд виходив з кількості позовних вимог, кожна з яких може бути заявлена окремо, та при розгляді даного спору по суті правомірність кожної з постанов буде оцінюватись як окреме рішення суб`єкта владних повноважень.
Зважаючи на викладене, розмір судового збору за подання до адміністративного суду даного позову становить 9981,00 грн (7 500,00 грн (500 000 грн. х 1,5%) + 2 481 грн*1).
Однак, при зверненні до суду з даним позовом надано документ про сплату судового збору в розмірі 4962,00 грн, у зв`язку з чим сума недоплати судового збору складає 5019,00 грн. Документи, які підтверджують підстави звільнення позивача від сплати судового збору відповідно до закону, до позовної заяви не додано.
Одночасно, суд вважає за необхідне звернути увагу на те, що відповідно до пункту 3 частини 1 статті 4 КАС України, адміністративний суд - суд, до компетенції якого цим Кодексом віднесено розгляд і вирішення адміністративних справ.
Пунктом 1 частини 1 статті 20 КАС України передбачено, що місцевим загальним судам як адміністративним судам підсудні адміністративні справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень у справах про притягнення до адміністративної відповідальності.
Окружним адміністративним судам підсудні всі адміністративні справи, крім визначних частиною першою цієї статті, що визначено ч.2 ст. 20 КАС України.
Згідно з частинами 1-3 статті 286 КАС України адміністративна справа з приводу рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень у справах про притягнення до адміністративної відповідальності вирішується місцевими загальними судами як адміністративними судами протягом десяти днів з дня відкриття провадження у справі. Позовну заяву щодо оскарження рішень суб`єктів владних повноважень у справах про притягнення до адміністративної відповідальності може бути подано протягом десяти днів з дня ухвалення відповідного рішення (постанови), а щодо рішень (постанов) по справі про адміністративні правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, у тому числі зафіксовані в автоматичному режимі, - протягом десяти днів з дня вручення такого рішення (постанови). За наслідками розгляду справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень у справах про притягнення до адміністративної відповідальності місцевий загальний суд як адміністративний має право: 1) залишити рішення суб`єкта владних повноважень без змін, а позовну заяву без задоволення; 2) скасувати рішення суб`єкта владних повноважень і надіслати справу на новий розгляд до компетентного органу (посадової особи); 3) скасувати рішення суб`єкта владних повноважень і закрити справу про адміністративне правопорушення; 4) змінити захід стягнення в межах, передбачених нормативним актом про відповідальність за адміністративне правопорушення, з тим, однак, щоб стягнення не було посилено.
Згідно ст.221 КУпАП судді районних, районних у місті, міських чи міськрайонних судів розглядають справи про адміністративні правопорушення, передбачені в тому числі ст.164 КУпАП.
У цій справі позивач оскаржує протокол Головного управління ДПС у Полтавській області від 21.04.2022 про адміністративне правопорушення за зберігання пального в місцях, на які не отримувалися відповідні ліцензії, за період з 01.04.2020, відповідальність за яке передбачено ст.164 ч.1 КУпАП
Отже, виходячи з положень КУпАП та статті 286 КАС України адміністративна справа в цій частині позовних вимог підсудна місцевому загальному суду, як адміністративному суду.
Крім того, частиною 2 статті 160 КАС України передбачено, що позовна заява подається в письмовій формі позивачем або особою, якій законом надано право звертатися до суду в інтересах інших осіб.
Згідно з пунктом 2 частини 5 статті 160 КАС України, в позовній заяві зазначаються: повне найменування (для юридичних осіб) або ім`я (прізвище, ім`я та по батькові - для фізичних осіб) сторін та інших учасників справи, їх місцезнаходження (для юридичних осіб) або місце проживання чи перебування (для фізичних осіб); поштовий індекс; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України (для юридичних осіб, зареєстрованих за законодавством України); реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) за його наявності або номер і серія паспорта для фізичних осіб - громадян України (якщо такі відомості відомі позивачу), відомі номери засобів зв`язку, офіційна електронна адреса або адреса електронної пошти.
Відповідно до пунктів 4, 5 та 9 частини 5 статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, в позовній заяві зазначаються: зміст позовних вимог і виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги, а в разі подання позову до декількох відповідачів - зміст позовних вимог щодо кожного з відповідачів; виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги; зазначення доказів, що підтверджують вказані обставини; у справах щодо оскарження рішень, дій та бездіяльності суб`єкта владних повноважень - обґрунтування порушення оскаржуваними рішеннями, діями чи бездіяльністю прав, свобод, інтересів позивача.
Як слідує зі змісту позовної заяви ТОВ "ПОЛІНТЕРТРАНС", останнім в порядку адміністративного судочинства оскаржується протокол про адміністративне правопорушення, відповідальність за яке передбачено ст.164 ч.1 КУпАП, складений на ОСОБА_1 , як керівника ТОВ "ПОЛІНТЕРТРАНС", головним державним інспектором ГУ ДПС у Полтавській області Кулаковим О.Ю.
Проте позивачем у справі визначено лише ТОВ "ПОЛІНТЕРТРАНС".
Отже, зі змісту позову неможливо встановити, хто саме звернувся до суду із даною позовною заявою ТОВ "ПОЛІНТЕРТРАНС" та ОСОБА_1 чи лише ТОВ "ПОЛІНТЕРТРАНС".
В той же час, позовна заява не містить обґрунтувань порушення рішенням, діями або бездіяльністю ГУ ДПС в Полтавській області прав, свобод, інтересів ТОВ "ПОЛІНТЕРТРАНС", що могло б бути підставою для звернення його з позовом до адміністративного суду, в частині позовних вимог щодо оскарження протоколу про адміністративне правопорушення.
Також, всупереч наведеним положенням Кодексу, у позовній заяві позивач не повідомив реєстраційний номер облікової картки платника податків ОСОБА_1 , позовна заява не містить копій паспорта ОСОБА_1 з відміткою про зареєстроване місце проживання.
Виходячи з викладеного, позовна заява не відповідає вимогам статтей 160, 161 КАС України.
Згідно з частиною 1 статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України подання позовної заяви без додержання вимог статті 160,161 Кодексу адміністративного судочинства України є підставою для залишення заяви без руху.
Таким чином, позовна заява підлягає залишенню без руху з наданням позивачу строку для усунення вказаних недоліків.
На підставі викладеного, керуючись статтями 160, 161, 169 Кодексу адміністративного судочинства України,
У Х В А Л И В:
Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "ПОЛІНТЕРТРАНС" до Головного управління ДПС у Полтавській області про скасування протоколу та податкового повідомлення-рішення залишити без руху.
Позивачеві усунути недоліки протягом десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху.
Недоліки необхідно усунути шляхом надання до суду:
- документа про сплату судового збору в розмірі 2481,00 грн за реквізитами: отримувач коштів - ГУК у Полт.обл/тг м. Полтава/22030101; код отримувача 37959255; банк отримувача - Казначейство України (ЕАП); рахунок отримувача UA 588999980313101206084016712; призначення платежу: судовий збір, за позовом (назва позивача), Полтавський окружний адміністративний суд;
- позовної заяви, оформленої у відповідності до вимог пунктів 1, 9 частини 5 статті 160 КАС України;
- копії позовної заяви з доданими документами відповідно до кількості учасників справи.
Роз`яснити позивачу, що в разі, якщо він не усуне недоліки позовної заяви, яку залишено без руху, у встановлений судом строк, позовна заява буде йому повернута.
Копію ухвали направити позивачеві.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.
Суддя Н.Ю. Алєксєєва
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.06.2022 |
Оприлюднено | 25.06.2022 |
Номер документу | 104835057 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них акцизного податку, крім акцизного податку із ввезених на митну територію України підакцизних товарів (продукції) |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
Н.Ю. Алєксєєва
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні