ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
20 червня 2022 рокум. ПолтаваСправа № 440/5150/22Суддя Полтавського окружного адміністративного суду Ясиновський І.Г., ознайомившись з матеріалами позовної заяви Фермерського господарства "Лани Полтавщини" до Державної податкової служби України, Головного управління ДПС у Полтавській області про визнання протиправними та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,
В С Т А Н О В И В:
13 червня 2022 року Фермерське господарство "Лани Полтавщини" звернулося до Полтавського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління Державної податкової служби в Полтавській області, Державної податкової служби України , відповідно до якої просить:
визнати протиправними та скасувати Рішення регіональної комісії Головного управління Державної податкової служби у Полтавській області від 17.11.2021 № 3384251/39892533 про відмову у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 4 від 29.10.2021, № 3384252/39892533 про відмову у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 5 від 30.10.2021; № 3384253/39892533 про відмову у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 6 від 31.10.2021;
зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкові накладні № 4 від 29.10.2021 на суму 579488,82 грн (у тому числі ПДВ 71165,29 грн), № 5 від 30.10.2021 на суму 561184,80 грн (у тому числі ПДВ 68917,43 грн), № 6 від 31.10.2021 на суму 426088,61 грн (у тому числі ПДВ 52326,67 грн), що були складені Фермерським господарством «ЛАНИ ПОЛТАВЩИНИ» в Єдиному реєстрі податкових накладних, датою, коли вони були фактично надіслані на реєстрацію Позивачем.
Позовну заяву належить залишити без руху з наступних підстав.
Відповідно до підпунктів 3, 6 частини першої статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя після одержання позовної заяви з`ясовує чи: відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу; немає інших підстав для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом.
Згідно з ч. 3 ст. 161 Кодексу адміністративного судочинства України, до позовної заяви додається документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.
Частиною першою статті 4 Закону України "Про судовий збір" в редакції від 03.10.2017 визначено, що судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.
Відповідно до підпункту 1 пункту 3 частини третьої статті 4 Закону України "Про судовий збір", за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано суб`єктом владних повноважень, юридичною особою або фізичною особою - підприємцем ставка судового збору становить 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Згідно Закону України "Про Державний бюджет України на 2022 рік" установлено розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб з 01.01.2022 - 2481,00 грн.
Відповідно до абзацу 2 частини третьої статті 6 Закону України "Про судовий збір" у разі коли в позовній заяві об`єднано дві і більше вимог немайнового характеру, судовий збір сплачується за кожну вимогу немайнового характеру.
Судом встановлено, що позивач звернувся до суду з позовної заявою, яка містить 6 позовних вимог немайнового характеру, чотири з яких є основними та стосуються правомірності винесення 3 наведених вище рішень, а також дві похідні зобов`язального характеру - податкові накладні № 4 від 29.10.2021 на суму 579488,82 грн (у тому числі ПДВ 71165,29 грн), № 5 від 30.10.2021 на суму 561184,80 грн (у тому числі ПДВ 68917,43 грн), № 6 від 31.10.2021 на суму 426088,61 грн (у тому числі ПДВ 52326,67 грн), що були складені Фермерським господарством «ЛАНИ ПОЛТАВЩИНИ» в Єдиному реєстрі податкових накладних, датою, коли вони були фактично надіслані на реєстрацію Позивачем.
Відтак, розмір судового збору за подання до адміністративного суду даного позову становить 7443,00 грн (2481,00 грн*3).
Однак, при зверненні до суду з даним позовом позивачем сплачено судовий збір у розмірі 2481,00 грн, тобто не в повному обсязі.
Крім того, ч. 6 ст. 161 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у разі пропуску строку звернення до адміністративного суду позивач зобов`язаний додати до позову заяву про поновлення цього строку та докази поважності причин його пропуску.
У свою чергу нормами ч. 1, 2 і 4 ст. 121 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами.
Так, згідно з абз. 1 ч. 2 ст. 122 Кодексу адміністративного судочинства України для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.
Водночас нормами абз. 1 і 2 ч. 4 цієї ж статті Кодексу визначено, що якщо законом передбачена можливість досудового порядку вирішення спору і позивач скористався цим порядком, або законом визначена обов`язковість досудового порядку вирішення спору, то для звернення до адміністративного суду встановлюється тримісячний строк, який обчислюється з дня вручення позивачу рішення за результатами розгляду його скарги на рішення, дії або бездіяльність суб`єкта владних повноважень.
Якщо рішення за результатами розгляду скарги позивача на рішення, дії або бездіяльність суб`єкта владних повноважень не було прийнято та (або) вручено суб`єктом владних повноважень позивачу у строки, встановлені законом, то для звернення до адміністративного суду встановлюється шестимісячний строк, який обчислюється з дня звернення позивача до суб`єкта владних повноважень із відповідною скаргою на рішення, дії або бездіяльність суб`єкта владних повноважень.
Аналізуючи зміст наведених вище норм Кодексу Верховний Суд під час перегляду в порядку касаційного провадження рішень судів в аналогічних спорах сформував у текстах своїх постанов у справах у справах №1.380.2019.006517, №520/3902/2020 та №640/20468/18 правовий висновок про те, що Податковий кодекс України не встановлює спеціального строку звернення до суду з позовом про визнання протиправними рішень ДПС про відмову в реєстрації податкових накладних. А тому при визначенні строків звернення до суду застосовуються загальні строки, передбачені Кодексом адміністративного судочинства (тобто, строки 6 і 3 місяців).
Суд встановив, що дану позову заяву подано до суду без заяви про поновлення пропущеного строку звернення до суду.
При цьому, представником ФГ «ЛАНИ ПОЛТАВЩИНИ» безпосередньо в тексті позовної заяви зазначено що, процедурою адміністративного оскарження позивач скористався, за результатами якої 03.12.2021 комісією центрального рівня прийняті Рішення за результатами розгляду скарг щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН № 56971/39892533/2, № 56969/39892533/2, № 56970/39892533/2, а відтак останній день звернення до суду становить 03 березня 2022 року.
Разом з тим, із цим позовом ФГ «ЛАНИ ПОЛТАВЩИНИ» звернулося до адміністративного суду лише 13 червня 2022 року, тобто з пропуском встановленого строку звернення до суду із таким позовом.
Приписами ч. 1 ст. 123 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у разі подання особою позову після закінчення строків, установлених законом, без заяви про поновлення пропущеного строку звернення до адміністративного суду, або якщо підстави, вказані нею у заяві, визнані судом неповажними, позов залишається без руху. При цьому протягом десяти днів з дня вручення ухвали особа має право звернутися до суду з заявою про поновлення строку звернення до адміністративного суду або вказати інші підстави для поновлення строку.
Згідно з ч. 1 ст. 169 Кодексу адміністративного судочинства України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.
В ухвалі про залишення позовної заяви без руху зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху. Якщо ухвала про залишення позовної заяви без руху постановляється з підстави несплати судового збору у встановленому законом розмірі, суд в такій ухвалі повинен зазначити точну суму судового збору, яку необхідно сплатити (доплатити) (ч. 2 ст. 169 Кодексу адміністративного судочинства України).
Таким чином, позовна заява підлягає залишенню без руху з наданням позивачу строку для усунення вказаних недоліків.
З урахуванням викладеного, керуючись статтями 160, 161, 169 Кодексу адміністративного судочинства України,
У Х В А Л И В:
Позовну заяву Фермерського господарства "Лани Полтавщини" до Державної податкової служби України, Головного управління ДПС у Полтавській області про визнання протиправними та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії залишити без руху.
Встановити позивачу строк на усунення недоліків десяти днів з дня вручення копії даної ухвали та роз`яснити, що неусунення недоліків у встановлений судом строк є підставою для повернення позовної заяви.
Недоліки необхідно усунути шляхом надання до суду:
оригіналу документі про сплату судового збору в розмірі 4962,00 грн (за реквізитами: Номер рахунку - UA 588999980313101206084016712; Код за ЄДРПОУ 37959255; Отримувач - ГУК у Полт.обл/тг м. Полтава/22030101; Банк отримувача - Казначейство України (ЕАП); Призначення платежу : Судовий збір, за позовом
заяви про поновлення строку звернення до суду з доказами поважності причин пропуску.
Копію ухвали направити позивачеві.
Ухвала оскарженню не підлягає і набирає законної сили з моменту її підписання.
Суддя І.Г. Ясиновський
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.06.2022 |
Оприлюднено | 25.06.2022 |
Номер документу | 104835128 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
І.Г. Ясиновський
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні