Ухвала
від 07.07.2010 по справі 13/32-554
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ С УД УКРАЇНИ

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

"07" липня 2010 р. м. Київ К-14461/07

Вищий адміністративн ий суд України в складі колег ії суддів:

головуючого судді Пилипчук Н.Г.

суддів Ланченко Л.В .

Нечитайла О.М.

Сергейчука О.А.

Степашка О.І.

при секретарі Кравченко В.О.

за участю представника

відповідача Полівчак а С.С.

розглянувши у відкритому с удовому засіданні

касаційну скаргу Терн опільської об' єднаної держ авної податкової інспекції

на постанову Господар ського суду Тернопільської о бласті від 06.03.2007 р.

та ухвалу Львівського апеляційного адміністратив ного суду від 04.06.2007 р.

у справі № 13/32-554 (22а-43/07)

за позовом Товариства з обмеженою відповідальніст ю «Стар Софт»

до Тернопільської об' єднаної державної податково ї інспекції

про скасування податк ового повідомлення-рішення, -

ВСТАН ОВИВ:

Постановою Господар ського суду Тернопільської о бласті від 06.03.2007 р., залишеною бе з змін ухвалою Львівського а пеляційного адміністративн ого суду від 04.06.2007 р., позов задов олено. Скасовано податкове п овідомлення-рішення Тернопі льської ОДПІ № 0000362306/0/72181 від 25.10.2006 р. Стягнуто з Державного бюджет у України на корись ТОВ «Стар Софт»85 грн. державного мита. С тягнуто з ДП «Судовий інформ аційний центр»118 грн. помилков о сплачених витрат на інформ аційно-технічне забезпеченн я судового процесу.

Тернопілська ОДПІ подала к асаційну скаргу, якою просит ь скасувати вказані судові р ішення та відмовити у задово ленні позовних вимог. Посила ючись на порушення судами но рм матеріального права: п. 1.8 ст . 1, п.п. 7.4.1, п.п. 7.4.5 п. 7.4, п.п. 7.7.1, п.п. 7.7.2 п. 7.7 с т. 7 Закону України «Про подато к на додану вартість», наголо шує на тому, що однією з обов' язкових підстав для підтверд ження права платника податку на додану вартість на бюджет не відшкодування сум податку є фактична сплата податку на додану вартість до бюджету.

Заслухавши доповідь судді -доповідача, пояснення предс тавника відповідача, досліди вши доводи касаційної скарги , матеріали справи, перевірив ши правильність застосуванн я судами попередніх інстанці й норм матеріального і проце суального права, правової оц інки обставин у справі, суд ка саційної інстанції дійшов ви сновку, що касаційна скарга н е підлягає задоволенню.

Судами попередніх інстанц ій встановлені такі обставин и.

Податкове повідомлення-рі шення від 25.10.2006 р. № 0000362306/0/72181 про зме ншення позивачеві бюджетног о відшкодування з податку на додану вартість за липень 2006 р . в сумі 8826 грн. прийнято на підс таві акту перевірки від 18.10.2006 р. № 17825/23-623/21133679, яким зафіксовано пор ушення позивачем вимог п.п. 7.4.1 , п.п. 7.4.5, п.п. 7.7.2 п. 7.7 ст. 7 Закону Укра їни «Про податок на додану ва ртість», яке полягало у тому, щ о позивач включив до складу п одаткового кредиту податок н а додану вартість на підстав і податкових накладних, випи саних ТОВ «Тернопіль Онлайн» , яке звітувало з незначними п оказниками та не сплачувало податок до бюджету.

Суд касаційної інстанції п огоджується з позицією судів попередніх інстанцій щодо н еправомірності зменшення по датковим органом позивачеві суми бюджетного відшкодуван ня за визначених в акті перев ірки підстав.

Для надання правової оцінк и щодо заявлення позивачем д о бюджетного відшкодування в ід' ємного значення з податк у на додану вартість необхід но застосовувати положення З акону України «Про податок н а додану вартість»від 03.04.1997 р. № 168/97-ВР (у редакції, чинній на час формування податкового кред иту та заявлення податку на д одану вартість до бюджетного відшкодування), якими реглам ентується порядок визначенн я податкового кредиту та пор ядок визначення суми податк у, що підлягає відшкодуванню з бюджету.

За виникненням від' ємног о значення, визначеного вихо дячи із вимог п.п.7.7.1 п. 7.7. ст. 7 Зако ну України «Про податок на до дану вартість»від 03.04.1997 р. №168/97-ВР (у редакції, чинній на час вин икнення спірних відносин), ві дсутністю законодавчо визна чених обставин, які б позбавл яли платника податку (покупц я) права на формування податк ового кредиту, зокрема за від сутністю з боку платника под атку порушення приписів п.п. 7. 4.5. п. 7.4., 7.5.1 п. 7.5 ст. 7 цього Закону при формуванні податкового кред иту, за наявності факту дотри мання платником податку вимо г п.п. «а»п.п. 7.7.2 п. 7.7 ст. 7 щодо заяв лення до бюджетного відшкоду вання частини від' ємного зн ачення у межах суми податку, ф актично сплаченої ним у попе редньому податковому період і постачальникам товару, та в имог п.п. 7.7.4 щодо подання подат ковому органу податкової дек ларації, розрахунку та заяви про повернення суми бюджетн ого відшкодування, позивач м ає право на бюджетне відшкод ування податку на додану вар тість.

Доводи податкового органу , викладені у касаційній скар зі, щодо необхідності позбав лення платника податку права на отримання бюджетного від шкодування з підстав непідве рдження сплати постачальник ом товару до бюджету податку на додану вартість, є безпідс тавними.

Податковий орган не врахов ує, що порядок формування под аткового кредиту, підстави й ого виникнення та порядок ви значення сум податку, що підл ягають відшкодуванню з Держа вного бюджету України, регла ментований п. 7.4, п. 7.5, п. 7.7 ст.7 Зако ну України «Про податок на до дану вартість»від 03.04.1997 р. № 168/97-В Р (у редакції, чинній на час фо рмування податкового кредит у та заявлення суми до бюджет ного відшкодування), якого пл атник податків зобов' язани й дотримуватися і виключно з а умови порушення якого, форм ування податкового кредиту т а заявлення від' ємного знач ення з податку на додану варт ість до бюджетного відшкодув ання може бути визнано непра вомірним.

Актом перевірки та судами п опередніх інстанцій не встан овлено жодного фактичного по рушення вимог наведених норм законодавства, яке б позбавл яло позивача права на формув ання податкового кредиту та права на заявлення до відшко дування від' ємного значенн я з податку на додану вартіст ь.

Відсутність документально го підтвердження сплати пода тку на додану вартість попер едніми постачальниками у лан цюгу постачання товару не вп ливає на право позивача (поку пця) на віднесення до складу п одаткового кредиту сплачено го податку на додану вартіст ь при придбанні товару та зая влення до бюджетного відшкод ування від' ємного значення з податку на додану вартість , оскільки Закон України «Про податок на додану вартість» (у редакції, чинній на час форм ування спірного податкового кредиту та заявлення суми до бюджетного відшкодування) н е ставив таке право платника податку в залежність від отр имання документального підт вердження щодо належного вик онання усіма постачальникам и у ланцюгу постачання своїх податкових зобов' язань зі сплати ними сум податку.

Чинним законодавством Укр аїни на сторону цивільно-пра вової угоди - покупця товару (робіт, послуг), яка є платнико м податків, не покладено обов ' язку здійснювати контроль за дотриманням усіма постач альниками у ланцюгу постачан ня вимог законодавства щодо здійснення господарської ді яльності, сплати податку до б юджету і в подальшому за можл иві дії порушника або через в ідсутність висновків зустрі чних перевірок зазнавати пев них негативних матеріальних наслідків у вигляді позбавл ення права на отримання бюдж етного відшкодування податк у на додану вартість, заявлен ого у межах сум податку, факти чно сплачених ним у попередн іх податкових періодах поста чальникам товару (робі, послу г).

Враховуючи наведене, підст ав для задоволення касаційно ї скарги та скасування оскар жених судових рішень не вбач ається.

Керуючись ст. ст. 220, 221, 223, 224, 230, 231 Ко дексу адміністративного суд очинства України, суд касаці йної інстанції, -

УХВАЛИВ :

Касаційну скаргу Тер нопільської об' єднаної дер жавної податкової інспекції залишити без задоволення, а п останову Господарського суд у Тернопільської області від 06.03.2007 р. та ухвалу Льв івського апеляційного адмін істративного суду від 04.06.2007 р. - без змін.

Ухвала набирає законної си ли з моменту проголошення і м оже бути оскаржена до Верхов ного Суду України протягом о дного місяця з дня відкриття обставин, які можуть бути під ставою для провадження за ви нятковими обставинами.

Головуючий суддя Н.Г. Пилипчук

Судді Л.В. Ланченко

О.М. Нечитайло

О.А. Сергейчук

О.І. Степашко

СудВищий адміністративний суд України
Дата ухвалення рішення07.07.2010
Оприлюднено26.07.2010
Номер документу10484373
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —13/32-554

Постанова від 25.08.2010

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Стопник С.Г.

Ухвала від 07.07.2010

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Пилипчук Н.Г.

Ухвала від 08.06.2010

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Пилипчук Н.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні