Ухвала
від 24.05.2022 по справі 911/2551/21
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Симона Петлюри, 16/108, м. Київ, 01032, тел. (044) 235-95-51, е-mail: inbox@ko.arbitr.gov.ua

УХВАЛА

"25" травня 2022 р. Справа № 911/2551/21

Господарський суд Київської області у складі судді Бацуци В. М.

при секретарі судового засідання Михайлішині В. В.

за участю представників учасників справи:

від стягувача: не з`явились;

від боржника: не з`явились;

розглянувши матеріали справи

за заявою стягувача Акціонерного товариства «Укртелеком», м. Київ

в особі Київської міської філії Акціонерного товариства «Укртелеком», м. Київ

про заміну боржника

у справі № 911/2551/21

за заявою Акціонерного товариства «Укртелеком», м. Київ

в особі Київської міської філії Акціонерного товариства «Укртелеком», м. Київ

до Кагарлицької районної ради, м. Кагарлик, Київська область

про видачу судового наказу

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

24.01.2022 р. до канцелярії суду від стягувача Акціонерного товариства «Укртелеком» в особі Київської міської філії Акціонерного товариства «Укртелеком» надійшла заява № 11/14 від 21.01.2022 р. про заміну боржника у справі № 911/2551/21, у якій стягував просить суд замінити боржника у справі № 911/2551/21 Кагарлицьку районну раду на його правонаступника Обухівську районну раду Київської області у відповідності до рішення Обухівської районної ради Київської області № 19.2 (невідкладна).VIII від 17.12.2020 р. «Про початок реорганізації Кагарлицької районної ради Київської області шляхом приєднання до Обухівської районної ради Київської області».

Ухвалою Господарського суду Київської області від 20.04.2022 р. прийнято до розгляду заяву Акціонерного товариства «Укртелеком» в особі Київської міської філії Акціонерного товариства «Укртелеком» про заміну боржника у справі № 911/2551/21 за заявою Акціонерного товариства «Укртелеком» в особі Київської міської філії Акціонерного товариства «Укртелеком» до Кагарлицької районної ради про видачу судового наказу і призначено її розгляд у судовому засіданні за участю представників учасників справи на 25.05.2022 р.

25.05.2022 р. представники учасників справи у судове засідання не з`явились, про судове засідання були повідомлені належним чином.

Дослідивши наявні у матеріалах справи докази, суд вважає, що заява стягувача про заміну боржника його правонаступником підлягає задоволенню виходячи з наступного.

03.09.2021 р. Господарським судом Київської області було видано судовий наказ у справі № 911/2551/21 за заявою Акціонерного товариства «Укртелеком» в особі Київської міської філії Акціонерного товариства «Укртелеком» до Кагарлицької районної ради про видачу судового наказу про стягнення з Кагарлицької районної ради на користь Акціонерного товариства «Укртелеком» 15 645, 31 грн основної заборгованості, 432, 01 грн пені, 494, 24 грн інфляційних збитків, 182, 26 грн 3 % річних та судових витрат 227, 00 грн судового збору.

Вказаний судовий наказ набрав законної сили 01.10.2021 р.

Рішенням Обухівської районної ради Київської області № 19.2 (невідкладна).VIII «Про початок реорганізації Кагарлицької районної ради Київської області шляхом приєднання до Обухівської районної ради Київської області» розпочато процедуру реорганізації Кагарлицької районної ради Київської області (код ЄДРПОУ 04054754) шляхом приєднання до Обухівської районної ради Київської області (код ЄДРПОУ 04362705); встановлено, що Обухівська районна рада Київської області є правонаступником всього майна, прав та обов`язків Кагарлицької районної ради Київської області; уповноважено голову Обухівської районної ради Київської області восьмого скликання утворити Комісію з реорганізації.

Регулювання відносин, що виникають у зв`язку із заміною сторони у зобов`язанні, заміною сторони у виконавчому провадженні її правонаступником здійснюється Господарським кодексом України, Цивільним кодексом України, Господарським процесуальним кодексом України, Законом України «Про виконавче провадження», Наказом Міністерства юстиції України № 512/5 від 02.04.2012 р. «Про затвердження Інструкції з організації примусового виконання рішень», іншими нормативно-правовими актами.

Відповідно до ч. 1. ст. 104 Цивільного кодексу України юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників.

Згідно з положеннями підпункту 10) п. 1 Постанови Верховної Ради України № 807-IX від 17.07.2020 р. «Про утворення та ліквідацію районів» у Київській області утворено, зокрема, Обухівський район (з адміністративним центром у місті Обухів) у складі територій Богуславської міської, Васильківської міської, Кагарлицької міської, Козинської селищної, Миронівської міської, Обухівської міської, Ржищівської міської, Української міської, Феодосіївської сільської територіальних громад, затверджених Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до підпункту 10) п. 3 цієї ж постанови ліквідовано у Київській області: Баришівський, Білоцерківський, Богуславський, Бориспільський, Бородянський, Броварський, Васильківський, Вишгородський, Володарський, Згурівський, Іванківський, Кагарлицький, Києво-Святошинський, Макарівський, Миронівський, Обухівський, Переяслав-Хмельницький, Поліський, Рокитнянський, Сквирський, Ставищенський, Таращанський, Тетіївський, Фастівський, Яготинський райони.

Згідно з Законом України № 1009-IX від 17.11.2020 р. «Про внесення змін до деяких законів України щодо впорядкування окремих питань організації та діяльності органів місцевого самоврядування і районних державних адміністрацій» внесено зміни до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», зокрема, розділ V «Прикінцеві та перехідні положення» доповнено пунктами 6-1 і 6-2 такого змісту:

1) у день набуття повноважень сільською, селищною, міською радою, обраною територіальною громадою, територія якої затверджена Кабінетом Міністрів України (далі - сформована територіальна громада), припиняються повноваження сільських, селищних, міських рад, сільських, селищних, міських голів, обраних територіальними громадами, територія яких включена до території сформованої територіальної громади (далі - розформовані територіальні громади);

4) сформована територіальна громада є правонаступником усього майна, прав та обов`язків розформованої територіальної громади з урахуванням особливостей, визначених підпунктами 5 і 6 цього пункту;

5) якщо територія розформованої територіальної громади включена до територій кількох сформованих територіальних громад, кожна з цих громад стає правонаступником належних розформованій територіальній громаді:

нерухомого майна, у тому числі земельних ділянок, розташованих на території сформованої територіальної громади;

речей, призначених для обслуговування відповідних об`єктів нерухомого майна і пов`язаних з цим майном спільним призначенням (у тому числі у зв`язку із здійсненням відповідних повноважень або наданням послуг). Належність речей, призначених для обслуговування кожного об`єкта нерухомого майна і пов`язаних з цим майном спільним призначенням, визначається на підставі останньої суцільної інвентаризації;

прав засновника (учасника) юридичної особи, заснованої розформованою територіальною громадою (у тому числі в особі відповідної сільської, селищної, міської ради), якщо місцезнаходженням такої юридичної особи є населений пункт, включений до території відповідної сформованої територіальної громади;

6) майнові зобов`язання, майнові та немайнові права юридичних осіб - органів місцевого самоврядування розформованої територіальної громади, територія якої включена до територій кількох сформованих територіальних громад, розподіляються між правонаступниками таких юридичних осіб відповідно до передавальних актів пропорційно обсягу розподілу майна, майнових прав та залишків бюджетних коштів між сформованими територіальними громадами;

9) юридична особа - сільська, селищна, міська рада, розміщена в адміністративному центрі сформованої територіальної громади, є правонаступником прав та обов`язків усіх юридичних осіб - сільських, селищних, міських рад, обраних розформованими територіальними громадами, з дня набуття повноважень новообраною радою.

6-2. До прийняття закону про адміністративно-територіальний устрій України припинення повноважень районних рад, а також припинення районних рад як юридичних осіб у зв`язку із змінами в адміністративно-територіальному устрої України здійснюються з урахуванням таких положень:

1) повноваження районних рад, які представляли спільні інтереси територіальних громад районів, ліквідованих Верховною Радою України (далі - ліквідовані райони), закінчуються в день набуття повноважень обраними на відповідних перших місцевих виборах районними радами районів, утворених Верховною Радою України (далі - новоутворені райони);

3) районна рада, яка представляє спільні інтереси територіальних громад новоутвореного району, з дня набуття нею повноважень є правонаступником всього майна, прав та обов`язків районних рад, які представляли спільні інтереси територіальних громад ліквідованих районів, території яких включені до складу новоутвореного району, якщо інше не передбачено цим Законом.

Відповідно до ч. 8 ст. 45 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» повноваження місцевої ради, обраної на позачергових, повторних або перших виборах, закінчуються в день відкриття першої сесії відповідної ради, обраної на наступних (чергових або позачергових) виборах.

Згідно з ч. 3 та ч. 4 ст. 8 Закону України «Про добровільне об`єднання територіальних громад» об`єднана територіальна громада є правонаступником всього майна, прав та обов`язків територіальних громад, що об`єдналися, з дня набуття повноважень сільською, селищною, міською радою, обраною такою об`єднаною територіальною громадою. У разі об`єднання всіх територіальних громад одного району в одну об`єднану територіальну громаду все майно спільної власності територіальних громад такого району є комунальною власністю об`єднаної територіальної громади, а пов`язані з таким майном права та обов`язки належать об`єднаній територіальній громаді з дня набуття повноважень сільською, селищною, міською радою, обраною такою об`єднаною територіальною громадою.

З дня набуття повноважень сільською, селищною, міською радою, обраною об`єднаною територіальною громадою, у порядку, визначеному цим Законом, здійснюється реорганізація відповідних юридичних осіб - сільських, селищних, міських рад, обраних територіальними громадами, що об`єдналися, та розміщених поза адміністративним центром об`єднаної територіальної громади, шляхом їх приєднання до юридичної особи - сільської, селищної, міської ради, розміщеної в адміністративному центрі об`єднаної територіальної громади. Після завершення реорганізації відповідні юридичні особи - сільські, селищні, міські ради припиняються у порядку, визначеному цим Законом.

Юридична особа - сільська, селищна, міська рада, розміщена в адміністративному центрі об`єднаної територіальної громади, є правонаступником прав та обов`язків всіх юридичних осіб - сільських, селищних, міських рад, обраних територіальними громадами, що об`єдналися, з дня набуття повноважень сільською, селищною, міською радою, обраною об`єднаною територіальною громадою.

Найменування представницького органу місцевого самоврядування об`єднаної територіальної громади як юридичної особи складається з частини, яка є похідною від власного найменування населеного пункту, визначеного її адміністративним центром, у формі прикметника та відповідного загального найменування представницького органу місцевого самоврядування (сільська, селищна, міська рада).

Як було зазначено вище, відповідно до пунктів 1, 2 рішення Обухівської районної ради Київської області № 19.2 (невідкладна).VIII «Про початок реорганізації Кагарлицької районної ради Київської області шляхом приєднання до Обухівської районної ради Київської області» вирішено розпочати процедуру реорганізації Кагарлицької районної ради Київської області (код ЄДРПОУ 04054754) шляхом приєднання до Обухівської районної ради Київської області (код ЄДРПОУ 04362705) та встановлено, що Обухівська районна рада Київської області є правонаступником всього майна, прав та обов`язків Кагарлицької районної ради Київської області.

Згідно з відомостями з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 24.12.2020 р. було внесено запис № 1003381270008000380 про те, що Кагарлицька районна рада знаходиться в стані припинення.

Суд враховує правову позицію, викладену у постанові Великої Палати Верховного Суду від 16.06.2020 р. у справі № 910/5953/17, згідно якої при реорганізації юридичної особи відбувається універсальне правонаступництво. При універсальному правонаступництві все майно особи як сукупність прав та обов`язків, які їй належать, переходить до правонаступника чи правонаступників, при цьому в цій сукупності переходять усі окремі права та обов`язки, які належали на момент правонаступництва правопопереднику незалежно від їх виявлення на той момент. Ухвалюючи рішення про реорганізацію, уповноважений орган юридичної особи спрямовує свою волю на передачу не окремого майна, прав або обов`язків, а усієї їх сукупності. При реорганізації в формі злиття немає значення, чи вказано в передавальному акті про правонаступництво щодо певного майна, прав чи обов`язків. Адже правонаступник лише один, що унеможливлює виникнення будь-яких спорів щодо переходу майна, прав чи обов`язків. Отже, лише при припиненні суб`єкта господарювання шляхом поділу в розподільчому балансі визначається правонаступництво. Внаслідок же злиття, приєднання або перетворення правонаступником є лише одна особа і будь-який розподіл прав та обов`язків при таких видах реорганізації неможливий. Якщо припустити, що правонаступництво настає лише з моменту державної реєстрації припинення юридичної особи, то це призведе до можливостей порушення прав кредиторів, які протягом значного періоду часу не зможуть звернутися з вимогами до новоствореної юридичної особи, яка отримає все майно правопопередника, але не буде нести відповідальність за його зобов`язаннями.

Отже, враховуючи вищевикладене та на підставі вищевказаних норм, суд дійшов висновку, що у відповідності до рішення Обухівської районної ради Київської області № 19.2 (невідкладна).VIII «Про початок реорганізації Кагарлицької районної ради Київської області шляхом приєднання до Обухівської районної ради Київської області» Обухівська районна рада Київської області є правонаступником усіх прав та обов`язків Кагарлицької районної ради, в тому числі, в частині зобов`язання щодо виконання судового наказу від 03.09.2021 р. у справі № 911/2551/21, виданого Господарським судом Київської області, тобто перейшов борг у розмірі 15 645, 31 грн основної заборгованості, 432, 01 грн пені, 494, 24 грн інфляційних збитків, 182, 26 грн 3 % річних та судових витрат 227, 00 грн судового збору.

Згідно з ч. 5 ст. 15 Закону України «Про виконавче провадження» у разі вибуття однієї із сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов`язковими тією мірою, якою вони були б обов`язковими для сторони, яку правонаступник замінив.

У разі якщо сторона виконавчого провадження змінила найменування (для юридичної особи) або прізвище, ім`я чи по батькові (для фізичної особи), виконавець, за наявності підтверджуючих документів, змінює своєю постановою назву сторони виконавчого провадження.

Відповідно до ст. 52 Господарського процесуального кодексу України у разі смерті або оголошення фізичної особи померлою, припинення юридичної особи шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення), заміни кредитора чи боржника в зобов`язанні, а також в інших випадках заміни особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд залучає до участі у справі правонаступника відповідного учасника справи на будь-якій стадії судового процесу.

2. Усі дії, вчинені в судовому процесі до вступу у справу правонаступника, обов`язкові для нього так само, як вони були обов`язкові для особи, яку правонаступник замінив.

3. Про заміну або про відмову в заміні учасника справи його правонаступником суд постановляє ухвалу.

Статтею 334 цього ж кодексу передбачено, що у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження суд замінює таку сторону її правонаступником.

2. Заяву про заміну сторони її правонаступником може подати сторона (заінтересована особа), державний або приватний виконавець.

3. Суд розглядає заяву про заміну сторони її правонаступником у десятиденний строк з дня її надходження до суду у судовому засіданні з повідомленням учасників справи та заінтересованих осіб.

Неявка учасників справи та інших осіб не є перешкодою для вирішення питання про заміну сторони виконавчого провадження.

4. Ухвала про заміну сторони виконавчого провадження надсилається (надається) учасникам справи, а також державному виконавцю, приватному виконавцю в порядку, передбаченому статтею 242 цього Кодексу.

5. Положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.

Таким чином, враховуючи вищевикладене та те, що у відповідності до рішення Обухівської районної ради Київської області № 19.2 (невідкладна).VIII «Про початок реорганізації Кагарлицької районної ради Київської області шляхом приєднання до Обухівської районної ради Київської області» від Кагарлицької районної ради до Обухівської районної ради Київської області перейшов обов`язок з оплати наданих стягувачем телекомунікаційних послуг згідно з договором № 4247/45 про надання телекомунікаційних послуг від 30.01.2014 р. та договором № 4247/45 про надання послуги доступу до мережі Інтернет за технологією ADSL від 30.01.2014 р. і щодо виконання судового наказу від 03.09.2021 р. у справі № 911/2551/21, виданого Господарським судом Київської області, тобто перейшов борг у розмірі 15 645, 31 грн основної заборгованості, 432, 01 грн пені, 494, 24 грн інфляційних збитків, 182, 26 грн 3 % річних та судових витрат 227, 00 грн судового збору, суд дійшов висновку про задоволення заяви стягувача про заміну боржника у справі № 911/2551/21 та необхідність заміни боржника Кагарлицької районної ради на його процесуального правонаступника Обухівську районну раду Київської області на стадії виконання рішення суду.

Враховуючи вищевикладене та керуючись ст. ст. 52, 233 235, 240, 334 Господарського процесуального кодексу України, суд

УХВАЛИВ:

1.Заяву № 11/14 від 21.01.2022 р. Акціонерного товариства «Укртелеком» в особі Київської міської філії Акціонерного товариства «Укртелеком» про заміну боржника у справі № 911/2551/21 задовольнити.

2.Допустити заміну боржника Кагарлицької районної ради (ідентифікаційний код 04054754) на його процесуального правонаступника Обухівську районну раду Київської області (ідентифікаційний код 04362705).

3.Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею і може бути оскаржена протягом десяти днів шляхом подання апеляційної скарги до Північного апеляційного господарського суду.

Суддя В.М.Бацуца

СудГосподарський суд Київської області
Дата ухвалення рішення24.05.2022
Оприлюднено24.06.2022
Номер документу104848383
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —911/2551/21

Ухвала від 24.05.2022

Господарське

Господарський суд Київської області

Бацуца В.М.

Ухвала від 19.04.2022

Господарське

Господарський суд Київської області

Бацуца В.М.

Судовий наказ від 03.09.2021

Господарське

Господарський суд Київської області

Бацуца В.М.

Судовий наказ від 03.09.2021

Господарське

Господарський суд Київської області

Бацуца В.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні