Ухвала
від 06.06.2022 по справі 607/6907/22
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСТІ

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

06.06.2022 Справа №607/6907/22

Слідчий суддя Тернопільського міськрайонного суду Тернопільської області ОСОБА_1 , за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , прокурора ОСОБА_3 , розглянувши у судовому засіданні в залі суду в місті Тернополі клопотання прокурора Тернопільської окружної прокуратури ОСОБА_3 про арешт майна,

В С Т А Н О В И В :

Прокурор Тернопільської окружної прокуратури ОСОБА_3 , звернувся до слідчого судді у межах кримінального провадження №62021140030000113 від 19 листопада 2021 року за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 366, ч. 2 ст. 364 КК України, із клопотанням про арешт майна, у якому просить накласти арешт на земельну ділянку площею 0,3953 га із кадастровим номером 6125286700:01:001:0758 з розміщеними на ній об`єктами незавершеного будівництва по яким подані декларації про готовність до експлуатації об`єктів із реєстраційними номерами ТП 101210914733, ТП 101210914211, ТП 101210914287, ТП 101210914356, які розташована по вул. Зелена, 17 в с. Петриків Тернопільського району, перебуває у комунальній власності Петриківської сільської ради, код ЄДРПОУ 04393597, та в оренді гр. ОСОБА_4 , шляхом заборони відчуження, розпорядження та/або користування, а також забороною проведення будь-яких будівельних робіт.

Як вбачається із клопотання та доданих до нього матеріалів, четвертим слідчим відділом (з дислокацією у м. Тернополі) Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Львові, за процесуального керівництва Тернопільської обласної прокуратури, проводиться досудове розслідування кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 62021140030000113 від 19 листопада 2021 року за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 366, ч. 2 ст. 364 КК України.

На даний час досудовим розслідуванням встановлено, що посадові особи Управління Державної архітектурно будівельної інспекції у Тернопільській області, протягом 2021 року всупереч інтересам служби та вимогам постанови Кабінету Міністрів України «Питання прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів» та постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку здійснення Державного архітектурно будівельного контролю», погоджували та візували декларації про готовність до експлуатації об`єктів із неправдивими відомостями щодо виконання робіт на них та відповідності проєктно кошторисній документації.

Встановлено, що посадовими особами Управління Державної архітектурно - будівельної інспекції у Тернопільській області спільно із невстановленими особами незаконно, в порушення вимог Постанови КМ України від 13 квітня 2011 р. № 461 «Питання прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів», зокрема без перевірки відомостей щодо виконання робіт, будівельних норм та стандартів, а також проєктно кошторисної документації погоджено та завізовано декларації про готовність до експлуатації об`єктів із реєстраційними номерами ТП 101210914733, ТП 101210914211, ТП 101210914287, ТП 101210914356, що свідчить про прийняття в експлуатацію чотирьох черг будівництва багатоквартирних житлових будинків з вбудованими приміщеннями громадського призначення за адресою: Тернопільська область, Тернопільський район, с. Петриків, вул. Зелена, 17.

Окрім цього, проведеним 08.12.2021 оглядом за участю спеціаліста НДЕКЦ при УМВС України в Тернопільській області встановлено, що на земельній ділянці із кадастровим номером 6125286700:01:001:0758 тривають підготовчі будівельні роботи, що свідчить про внесення недостовірних даних до декларацій про готовність до експлуатації об`єктів із реєстраційними номерами:

- ТП 101210914211, "Будівництво багатоквартирного житлового будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення" (І черга);

- ТП 101210914733, "Будівництво багатоквартирного житлового будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення" (ІІ черга),

- ТП 101210914287, "Будівництво багатоквартирного житлового будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення" (IV черга);

- ТП 101210914356, "Будівництво багатоквартирного житлового будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення" (ІІІ черга).

Враховуючи викладене, постановою слідчого 08.12.2021 земельну ділянку площею 0,3953 га із кадастровим номером 6125286700:01:001:0758, яка перебуває у комунальній власності Петриківської сільської ради та передана в оренду гр. ОСОБА_4 з розміщеними на ній об`єктами незавершеного будівництва з реєстраційними номерами ТП 101210914733, ТП 101210914211, ТП 101210914287, ТП 101210914356 визнано речовими доказами у кримінальному провадженні, та які по своїй суті є матеріальними об`єктами, які будуть використані як доказ обставин, що встановлюються під час кримінального провадження.

Відповідно до наявних матеріалів, генеральним підрядником об`єкту будівництва "Будівництво багатоквартирного житлового будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення І-IV черги" являється ТОВ «Алісбуд» (ЄДРПОУ 33392104 адреса: м. Тернопіль, вул. Ст. Бандери, 32а).

Допитаний як свідок директор ПП «Тернопільбудтехексперт» ОСОБА_5 показав, що за результатами розгляду проектної документації встановлено клас наслідків (відповідальності об`єктів) СС2, відповідно до ДСТУ 5588 «Визначення класу наслідків об`єктів будівництва». Також, останній повідомив, що замовник будівництва ОСОБА_4 та головний архітектор проекту ОСОБА_6 усвідомлені про те, що вказане будівництво відноситься до класу наслідків СС2.

Відповідно до п. 1 ст. 32 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», класи наслідків це характеристика рівня можливої небезпеки для здоров`я і життя людей, які постійно або періодично перебуватимуть на об`єкті або які знаходитимуться зовні такого об`єкта, матеріальних збитків чи соціальних втрат, пов`язаних із припиненням експлуатації або з втратою цілісності об`єкта.

Заниження замовником класу наслідків при будівництві житлового об`єкту може створити небезпеку для здоров`я і життя людей, які постійно або періодично перебуватимуть на об`єкті.

Так, статтею 2 Закону України «Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності» за експлуатацію або використання об`єктів будівництва, не прийнятих в експлуатацію, а також наведення недостовірних даних у декларації про готовність об`єкта до експлуатації чи в акті готовності об`єкта до експлуатації, передбачена наступна відповідальність залежно від класу наслідків (відповідальності) до об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з середніми наслідками (СС2), у розмірі 370 прожиткових мінімумів для працездатних осіб (839 900 гривень);

Допитані в якості свідків замовник будівництва ОСОБА_4 та генеральний підрядник будівництва директор ТОВ «АЛІСБУД» ОСОБА_7 від надання показів стосовно подачі документів та будівництва об`єкту будівництва "Будівництво багатоквартирного житлового будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення І-IV черги" відмовились на підставі ст. 63 Конституції України від надання показань.

Окрім цього, вказані особи відмовились в порядку ст. 93 КПК України надати копії документів, що стосується об`єкту будівництва "Будівництво багатоквартирного житлового будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення І-IV черги" за адресою: Тернопільська область, Тернопільський район, с. Петриків, вул. Зелена, 17, що затягує досудове розслідування та безпосередньо проведення будівельно-технічної експертизи.

22.01.2022 винесено на адресу ДІАМ України направлено постанову про залучення спеціаліста для проведення перевірки достовірності даних, наведених у повідомленні про початок виконання підготовчих робіт, повідомленні про початок виконання будівельних робіт, декларації про готовність об`єкта до експлуатації, а саме об`єкта будівництва "Будівництво багатоквартирного житлового будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення І-IV черги" за адресою: Тернопільська область, Тернопільський район, с. Петриків, вул. Зелена, 17.

Однак, постановою Кабінету Міністрів України № 303 від 13.03.2022 припинено проведення планових та позапланових заходів державного нагляду (контролю) на період воєнного стану, введеного Указом Президента України від 24.02.2022 № 64 «Про введення воєнного стану в Україні», що унеможливлює проведення позапланової перевірки ДІАМ України та притягнення винних осіб до відповідальності.

Також, відповідно до матеріалів кримінального провадження встановлено, що на даний на об`єкті будівництва "Будівництво багатоквартирного житлового будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення І-IV черги" за адресою: Тернопільська область, Тернопільський район, с. Петриків, вул. Зелена, 17 ведуться будівельні роботи.

На даному етапі досудового розслідування виникла необхідність у накладенні арешту на земельну ділянку із кадастровим номером 6125286700:01:001:0758 з розміщеними на ній об`єктами незавершеного будівництва по яким подані декларації про готовність до експлуатації об`єктів із реєстраційними номерами ТП 101210914733, ТП 101210914211, ТП 101210914287, ТП 101210914356, з метою недопущення користування підрядником вказаними об`єктами в т.ч. будівельних робіт, що призведе до зникнення речових доказів у кримінальному провадженні, більше того експлуатація даних будівель у подальшому може становити небезпеку для життя та здоров`я людей у зв`язку із порушенням процедури введення їх в експлуатацію.

Так, без арешту вказаної вище земельної ділянки та розміщеними на ній об`єктами незавершеного будівництва по яким подані декларації про готовність до експлуатації об`єктів із реєстраційними номерами ТП 101210914733, ТП 101210914211, ТП 101210914287, ТП 101210914356, неможливо буде виконати покладені на органи досудового розслідування завдання кримінального провадження, передбачені ст. 2 КПК України, в частині захисту осіб, суспільства та держави від кримінального правопорушень, забезпечення швидкого повного та неупередженого розслідування і судового розгляду з тим, щоб кожний, хто вчинив кримінальне правопорушення був притягнутий до відповідальності в міру своєї вини та окрім того, може призвести до приховування злочину.

Також, не накладення арешту на земельну ділянку площею 0,3953 га із кадастровим номером 6125286700:01:001:0758 з розміщеними на ній об`єктами незавершеного будівництва по яким подані декларації про готовність до експлуатації об`єктів із реєстраційними номерами ТП 101210914733, ТП 101210914211, ТП 101210914287, ТП 101210914356, які розташовані по вул. Зелена, 17 в с. Петриків Тернопільського району Тернопільської області може стати наслідком видозміни, відчуження або передачі третім особам, що ускладнить притягнення до відповідальності винних осіб, спроможність запобігти (усунути) порушення закону, а також втрати можливості використання земельної ділянки та об`єктів незавершеного будівництва як речових доказів у кримінальному провадженні.

Відповідно до ч. 1 ст. 170 КПК України арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна.

Завданням арешту майна є запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, зникнення, втрати, знищення, використання, перетворення, пересування, передачі, відчуження. Слідчий, прокурор повинні вжити необхідних заходів із метою виявлення та розшуку майна, на яке може бути накладеним арешт у кримінальному провадженні, зокрема, шляхом витребування необхідної інформації в Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, інших державних органів та органів місцевого самоврядування, фізичних і юридичних осіб.

Згідно п. 1 ч. 2 ст. 170 КПК України арешт майна допускається з метою забезпечення збереження речових доказів.

Частина 3 ст. 170 КПК України передбачає, що у випадку, передбаченому пунктом 1 частини другої цієї статті, арешт накладається на майно будь-якої фізичної або юридичної особи за наявності достатніх підстав вважати, що воно відповідає критеріям, зазначеним у статті 98 цього Кодексу, а саме є матеріальними об`єктами, які були знаряддям вчинення кримінального правопорушення, зберегли на собі його сліди або містять інші відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження, в тому числі предмети, що були об`єктом кримінально протиправних дій, гроші, цінності та інші речі, набуті кримінально протиправним шляхом або отримані юридичною особою внаслідок вчинення кримінального правопорушення.

Згідно до ч.2 ст.172 КПК України клопотання слідчого, прокурора про арешт майна, яке не було тимчасово вилучене, може розглядатися без повідомлення підозрюваного, обвинуваченого, іншого власника майна, їх захисника, представника чи законного представника, представника юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, якщо це є необхідним з метою забезпечення арешту майна.

Враховуючи те, що орендар майна гр. ОСОБА_4 має інтерес в результатах досудового розслідування, може спотворити речовий доказ у кримінальному провадженні, який містить відомості про їх протиправну діяльність, в тому числі довиконати будівельні роботи на об`єкті, а в подальшому відчужити, що перешкодить встановленню істини у справі, а тому з метою забезпечення арешту майна прошу проводити розгляд клопотання без його участі, просить клопотання задовольнити.

У судовому засіданні прокурор ОСОБА_3 клопотання підтримав з мотивів викладених у клопотанні, просить задовольнити.

Виклик осіб, у володінні яких знаходиться майно, на яке прокурор просить накласти арешт, не здійснювався на підставі ч.2 ст.172 КПК України.

Вивчивши клопотання та додані до нього копії документів, якими обґрунтовується клопотання, слідчий суддя приходить до наступного висновку.

Як вбачається із ч.1 ст. 170 КПК України, арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна. Арешт майна скасовується у встановленому цим Кодексом порядку.

Відповідно доч.ч.2,3ст.170КПК України,арешт майнадопускається зметою забезпечення: 1)збереження речовихдоказів; 2)спеціальної конфіскації; 3)конфіскації майнаяк видупокарання абозаходу кримінально-правовогохарактеру щодоюридичної особи; 4)відшкодування шкоди,завданої внаслідоккримінального правопорушення(цивільнийпозов),чи стягненняз юридичноїособи отриманоїнеправомірної вигоди. Увипадку,передбаченому пунктом1частини другоїцієї статті,арешт накладаєтьсяна майнобудь-якоїфізичної абоюридичної особиза наявностідостатніх підставвважати,що воновідповідає критеріям,зазначеним устатті 98цього Кодексу. Арешт може бути накладений і на майно, на яке раніше накладено арешт відповідно до інших актів законодавства. У такому разі виконанню підлягає ухвала слідчого судді, суду про накладення арешту на майно відповідно до правил цього Кодексу.

Згідно ч.1 ст.36 Закону України, "Про регулювання містобудівної діяльності", право на виконання підготовчих робіт (якщо вони не були виконані раніше згідно з повідомленням про початок виконання підготовчих робіт) і будівельних робіт на об`єктах, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1), об`єктах, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта, надається замовнику та генеральному підряднику чи підряднику (у разі якщо будівельні роботи виконуються без залучення субпідрядників) після подання повідомлення про початок виконання будівельних робіт.

Згідно ч.2 ст.37 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", право на виконання підготовчих робіт (якщо вони не були виконані раніше згідно з повідомленням про початок виконання підготовчих робіт) і будівельних робіт на об`єктах будівництва, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками або підлягають оцінці впливу на довкілля згідно ізЗаконом України"Про оцінку впливу на довкілля", підключення об`єкта будівництва до інженерних мереж та споруд надається замовнику та генеральному підряднику чи підряднику (якщо будівельні роботи виконуються без залучення субпідрядників) після отримання дозволу на виконання будівельних робіт.

Як вбачається із експертного звіту ПП "Тернопільбудтехексперт" від 26.02.2021 року №19/02-21, щодо об`єкту будівництва "Будівництво багатоквартирного житлового будинку з вбудованими приміщеннями громадського призначення за адресою: Тернопільська область, Тернопільський район, с.Петриків, вул.Зелена,17" вказано класи наслідків (відповідальності) об`єктів СС2 (середні наслідки).

При цьому, ще 14.09.2021 року зареєстровано декларації про готовність до експлуатації об`єктів нерухомого майна за вказаною адресою, із реєстраційними номерами: ТП101210914211, ТП101210914733, ТП101210914356, ТП101210914287.

Водночас, у всіх наведених вище деклараціях про готовність до експлуатації об`єктів вказано клас наслідків СС1.

Проте, за наслідками огляду, проведеного 08.12.2021 року за участю спеціаліста НДЕКЦ при УМВС України в Тернопільській області встановлено, що на земельній ділянці із кадастровим номером 6125286700:01:001:0758 тривають будівельні роботи.

Також, згідно рапорту старшого о/у ТУ ДБР, розташованого у м.Львові від 19.04.2022 року, на земельній ділянці із кадастровим номером 6125286700:01:001:0758 ведуться будівельні роботи.

Аналізуючи наведені обставини, у даному випадку у слідчого судді є достатні підстави вважати про те, що об`єкти будівництва за адресою: Тернопільська область, Тернопільський район, с.Петриків, вул.Зелена,17, за класом наслідків характеризуються у деклараціях про готовність до експлуатації цих об`єктів за меншим класом небезпеки, ніж за яким вони є фактично, тобто за заниженим класом небезпеки, та про те, що об`єкти будівництва на даний час, незважаючи на реєстрацію декларацій про готовність до експлуатації об`єктів за №№ТП 101210914211, ТП 101210914733, ТП 101210914356, ТП 101210914287, які знаходяться на земельній ділянці, площею 0,3953 га із кадастровим номером 6125286700:01:001:0758, будівництвом не завершені.

Крім цього, слідчий суддя відзначає, що заниження класу наслідків об`єкта будівництва становить небезпеку для життя та здоров`я людей, оскільки законодавчі вимоги до будівництва об`єктів, які належать до класу наслідків СС1, відрізняються від тих, що висуваються до проектування об`єктів, що належать до класу наслідків СС2, зокрема, у відповідності до ч.2 ст.37 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", право на виконання будівельних робіт на об`єктах будівництва, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) потребує отримання дозволу на виконання будівельних робіт, а не подання повідомлення про початок виконання будівельних робіт згідно ч.1 ст.36 цього ж Закону, яке передбачено для об`єктів із незначним класом наслідків (СС1).Недотримання таких вимог може мати негативні наслідки для міцності об`єкта будівництва, стійкості конструкції, пожежної безпеки та інших характеристик об`єкта будівництва.

Постановою слідчого третього відділу (з дислокацією у м.Тернополі) Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у м.Львові, ОСОБА_8 від 08.12.2021 року визнано речовими доказами у кримінальному провадженні №62021140030000113 від 19 листопада 2021 року земельну ділянку площею 0,3953 га із кадастровим номером 6125286700:01:001:0758, яка перебуває у комунальній власності Петриківської сільської ради та передана в оренду гр. ОСОБА_4 з розміщеними на ній об`єктами незавершеного будівництва з реєстраційними номерами ТП 101210914733, ТП 101210914211, ТП 101210914287, ТП 101210914356.

Згідно Витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права №226849371 від 05.10.2020 року, орендарем земельної ділянки, площею 0,3953 га із кадастровим номером 6125286700:01:001:0758 є ОСОБА_4 , орендодавцем Петриківська сільська рада (ЄДРПОУ 04393597).

На думку слідчого судді, дане клопотання підлягає задоволенню для збереження речових доказів, проведення необхідних експертиз у кримінальному провадженні, зокрема призначеної 23.05.2022 року у кримінальному провадженні судової будівельно-технічної експертизи.

Одночасно роз`яснюю, що згідно ст. 174 КПК України, підозрюваний, обвинувачений, їх захисник, законний представник, інший власник або володілець майна, представник юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, які не були присутні при розгляді питання про арешт майна, мають право заявити клопотання про скасування арешту майна повністю або частково. Таке клопотання під час досудового розслідування розглядається слідчим суддею, а під час судового провадження - судом. Арешт майна також може бути скасовано повністю чи частково ухвалою слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження за клопотанням підозрюваного, обвинуваченого, їх захисника чи законного представника, іншого власника або володільця майна, представника юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, якщо вони доведуть, що в подальшому застосуванні цього заходу відпала потреба або арешт накладено необґрунтовано.

На підставі наведеного, керуючись ст.ст. 167, 170, 172, 173 КПК України,

П О С Т А Н О В И В:

Клопотання прокурора Тернопільської окружної прокуратури ОСОБА_3 про арешт майна задовольнити.

Накласти арешт на майно, а саме земельну ділянку, площею 0,3953 га із кадастровим номером 6125286700:01:001:0758, з розміщеними на ній об`єктами незавершеного будівництва, щодо яких подані декларації про готовність до експлуатації об`єктів із реєстраційними номерами ТП101210914733, ТП101210914211, ТП101210914287, ТП101210914356, яка розташована по вул. Зелена, 17 у с. Петриків Тернопільського району, яка перебуває у комунальній власності Петриківської сільської ради, (ЄДРПОУ 04393597), та орендарем якої є ОСОБА_4 , шляхом заборони відчуження, розпорядження та/або користування цим майном, у тому числі із забороною проведення будівельних робіт.

Ухвала про арешт майна підлягає негайному виконанню.

Контроль за виконанням даної ухвали покласти на прокурора Тернопільської окружної прокуратури ОСОБА_3 .

Згідно ст. 174 КПК України, підозрюваний, обвинувачений, їх захисник, законний представник, інший власник або володілець майна, представник юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, які не були присутні при розгляді питання про арешт майна, мають право заявити клопотання про скасування арешту майна повністю або частково. Арешт майна також може бути скасовано повністю чи частково, якщо буде доведено, що в подальшому застосуванні цього заходу відпала потреба або арешт накладено необґрунтовано.

Апеляційна скарга на ухвалу слідчого судді може бути подана безпосередньо до Тернопільського апеляційного суду протягом п`яти днів з дня її оголошення, а особою, яка не була присутньою при оголошенні ухвали протягом п`яти днів з дня отримання копії ухвали.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудТернопільський міськрайонний суд Тернопільської області
Дата ухвалення рішення06.06.2022
Оприлюднено16.05.2024
Номер документу104860253
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна

Судовий реєстр по справі —607/6907/22

Ухвала від 14.07.2022

Кримінальне

Тернопільський апеляційний суд

Коструба Г. І.

Ухвала від 14.07.2022

Кримінальне

Тернопільський апеляційний суд

Коструба Г. І.

Ухвала від 01.07.2022

Кримінальне

Тернопільський апеляційний суд

Коструба Г. І.

Ухвала від 06.06.2022

Кримінальне

Тернопільський міськрайонний суд Тернопільської області

Дуда О. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні