Рішення
від 20.06.2022 по справі 240/12622/21
ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 червня 2022 року м. Житомир справа № 240/12622/21

категорія 109020100

Житомирський окружний адміністративний суд у складі судді Токаревої М.С., розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Брусилівської селищної ради Брусилівського району Житомирської області про визнаня нечинним та скасування рішення,

встановив:

Позивач звернувся до суду з позовом у яком, з врахуванням заяви про уточнення позовних вимог, просить:

- визнати нечиним і скасувати рішення дев`ятої сесії Брусилівської селищної ради восьмого скликання Житомирського району, Житомирської області від 26.05.2021 №403 в частині відмови ОСОБА_1 у передачу у власність земельної ділянки у зв`язку з тим, що земельна ділянка, яка зазначена в графічних матеріалах з відміткою бажаного місця розташування знаходиться на земельному масиві за межами населеного пункту с. Биків, Брусилівського району, Житомирської області площею 7,0811 га кадастровий номер: 1820980300:04:000:0284, який включено до переліку земельних ділянок комунальної власності, право оренди яких виставлено для продажу на земельних торгах (у формі аукціону) окремими лотами".

Підставою для звернення до суду позивач зазначає порушення своїх прав відмовою відповідача у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 2,0000 га, для ведення особистого селянського господарства за межами населеного пункту с. Биків, Брусилівського району, Житомирської області площею 7,0811 га кадастровий номер: 1820980300:04:000:0284.

Справу призначено до розгляду у порядку спрощеного провадження без повідомлення учасників справи.

Відповідачем було подано до суду якого просить відмовити у задоволенні позовних вимог в повному обсязі. Вказує, що розгляд звернення громадянина ОСОБА_1 здійснювався в терміни передбачені ст. 20 Закону України "Про звернення громадян". Заяву гр. ОСОБА_1 від 27.04.2021 щодо надання у власність земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства орієнтовною площею 2.0000 га. та відповідно надати дозвіл на розробку проекту відведення земельної ділянки, бажана земельна ділянка з кадастровим номером 1820980300:04:000:0284 було винесено на розгляд 9 сесії селищної ради восьмого скликання, за результатами розгляду прийнято рішення 403 від 26.05.2021, яким відмовлено гр. ОСОБА_1 у передачі у власність вказаної земельної ділянки у зв`язку з тим, що земельна ділянка, яка зазначена в графічних матеріалах із відміткою бажаного місця розташування знаходиться на земельному масиві за межами населеного пункту села Биків Брусилівського району Житомирської області площею 7,0811 кадастровий номер 1820980300:04:000:0284, який включено до Переліку земельних ділянок комунальної власності, право оренди яких виставлено для продажу на земельних торгах (у форми аукціону) окремими лотами. Земельна ділянка за кадастровим номером площею 7,0811 кадастровий номер 1820980300:04:000:0284 у визначеному законом порядку передана її комунальну власність Брусилівської селищної ради, як правомірний набувач та власник вказаної земельної ділянки, Брусилівська селищна рада мас право самостійно визначати порядок її використання, а також, порядок передачі її у власність чи користування третім особам.

Ухвалою від 21.06.2022 було повернуто позивачу позовну заяву про уточнення позовних вимог.

Дослідивши подані сторонами доказами, суд дійшов наступного висновку.

Cудом встановлено, що 27.04.2021 позивач звернувся до Брусилівської селищної ради із заявою про передачу мені у власність земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства орієнтовною площею 2,0000 га та на розробку проекту відведення за межами с. Болячів, Брусилівського району, Житомирської області.

Відповідно витягу з рішення 9 сесії Брусилівської селищної ради 8 скликання №403 від 26.05.2021 відмовлено позивачу передати у власність земельну ділянку площею 2,0000 га, для ведення особистого селянського господарства за межами населеного пункту с. Биків, Брусилівського району, Житомирської області в зв`язку з тим, що земельна ділянка, яка зазначена у графічних матеріалах із відміткою бажаного місця розташування знаходиться на земельному масиві за межами населеного пункту с. Западня площею 7,0811, кадастровий номер 1820980300:04:000:0284, який включено до переліку земельних ділянок комунальної власності, право оренди яких виставлено для продажу на земельних торгах (у формі аукціону) окремими лотами.

Не погодившись із такою відмовою відповідача, позивач звернувся з даним позовом до суду.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

Відповідно до пункту «а» частини третьої статті 22 Земельного кодексу України землі сільськогосподарського призначення передаються у власність та надаються у користування громадянам - для ведення особистого селянського господарства, садівництва, городництва, сінокосіння та випасання худоби, ведення товарного сільськогосподарського виробництва, фермерського господарства.

За змістом пункту «б» частини першої статті 121 Земельного кодексу України громадяни України мають право на безоплатну передачу їм земельних ділянок із земель державної або комунальної власності для ведення особистого селянського господарства у розмірі не більше 2,0 гектара.

Частинами шостою та сьомою статті 118 Земельного кодексу України передбачено, що громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства). У разі якщо земельна ділянка державної власності розташована за межами населених пунктів і не входить до складу певного району, заява подається до Ради міністрів Автономної Республіки Крим. Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.

Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об`єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

Частиною першою статті 134 Земельного кодексу України передбачено, що земельні ділянки державної чи комунальної власності або права на них (оренда, суперфіцій, емфітевзис), у тому числі з розташованими на них об`єктами нерухомого майна державної або комунальної власності, підлягають продажу окремими лотами на конкурентних засадах (земельних торгах), крім випадків, встановлених частиною другою цієї статті.

Згідно із частиною третьою статті 136 Земельного кодексу України земельні ділянки, включені до переліку земельних ділянок державної чи комунальної власності або прав на них, які виставлені на земельні торги, не можуть відчужуватися, передаватися в заставу, надаватися у користування до завершення торгів.

Як слідує з матеріалів справи Рішенням 37 сесії Брусилівської селищної ради 7 скликання № 1224 від 23.10.2019 «Про внесення змін до Переліку земельних ділянок комунальної власності, право оренди яких виставлено для продажу на земельних торгах (у формі аукціону) окремими лотами» земельна ділянка кадастровий номер 1820980300:04:000:0284 площею 7.0811 га була включена до Переліку земельних ділянок комунальної власності, право оренди яких пропонується для продажу на земельних торгах (у формі аукціону) окремими лотами та переб) ває у вищезазначеному Переліку по даний час.

Відповідач відмовив позивачу у наданні дозволу на розроблення документації із землеустрою у зв`язку з тим, що спірна земельна ділянка включена до масиву земельної ділянки, площею 7,0811 кадастровий номер 1820980300:04:000:0284, яку включено до Переліку земельних ділянок комунальної власності, право оренди яких пропонується для продажу на земельних торгах (у формі аукціону) окремими лотами.

Суд зазначає, що законодавцем чітко визначено, що земельні ділянки, включені до переліку земельних ділянок державної чи комунальної власності або прав на них, які виставлені на земельні торги, не можуть відчужуватися, передаватися в заставу, надаватися у користування до завершення торгів, тому вирішальним фактором є включення земельних ділянок до переліку земель, які виставлені на земельні торги.

Так, рішення, яким земельну ділянку площею 7,0811, кадастровий номер 1820980300:04:000:0284, яка включає в себе земельну ділянку щодо якої позивачем подано заяву про надання дозволу на розробку проекту землеустрою, включено до переліку земельних ділянок комунальної власності, право на які підлягає продажу на земельних торгах не скасовано у встановленому законом порядку.

У разі віднесення земельної ділянки до переліку земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності для продажу прав на них на земельних торгах, це є підставою для відмови у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення такої земельної ділянки.

Оскільки на момент розгляду клопотання позивача про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 7,0811, кадастровий номер 1820980300:04:000:0284, вона включена до переліку земельних ділянок комунальної власності, право оренди яких пропонується для продажу на земельних торгах (у формі аукціону) окремими лотами та прийняття Брусилівською селищною радою рішення з цього питання, вказане в силу приписів частини третьої статті 136 Земельного кодексу України є підставою для відмови у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

Зазначений висновок узгоджується з правовою позицією, висловленою Верховним Судом у постановах від 17 жовтня 2019 року у справі № 823/1120/16, від 23 січня 2020 року у справі № 620/1058/19, від 29 березня 2021 року по справі № 2040/6485/18.

Оскільки станом на дату розгляду клопотання позивача про надання дозволу на розробку проекту землеустрою спірна земельна ділянка була сформована та включена до переліку земельних ділянок, права оренди на які виставляються на земельні торги у формі аукціону, то в силу приписів частини третьої статті 136 Земельного кодексу України така обставина правомірно була зазначена відповідачем в якості підстави для відмови у наданні заявнику дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

За викладених обставин, рішення по суті звернення прийняте суб`єктом владних повноважень на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України.

Згідно з частиною першою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З огляду на викладене, суд приходить до висновку про доведеність відповідачем правомірності прийнятого рішення та відсутність підстав для задоволення позовних вимог.

У зв`язку з відмовою у задоволенні адміністративного позову, підстави для розподілу судових витрат та встановлення строку подати звіту про виконання судового рішення, відсутні.

Керуючись статтями 2, 9, 77, 90, 139, 242-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

вирішив:

У задоволенні позову ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РОНКПП НОМЕР_1 ) до Брусилівської селищної ради Брусилівського району Житомирської області (вул. Митрополита Іларіона, 50, Брусилів, Житомирська область,12601, код ЄДРПОУ 04348504) про визнання нечинним та скасування рішення відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Рішення суду може бути оскаржене шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя М.С. Токарева

СудЖитомирський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.06.2022
Оприлюднено25.06.2022
Номер документу104873981
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них з питань здійснення публічно-владних управлінських функцій з розпорядження земельними ділянками

Судовий реєстр по справі —240/12622/21

Ухвала від 20.06.2022

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Токарева Марія Сергіївна

Рішення від 20.06.2022

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Токарева Марія Сергіївна

Ухвала від 24.06.2021

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Токарева Марія Сергіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні