Рішення
від 21.06.2022 по справі 320/8919/21
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

22 червня 2022 року № 320/8919/21

Суддя Київського окружного адміністративного суду Леонтович А.М., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу

за позовом Головного управління Державної податкової служби у Київській області

до Товариства з обмеженою відповідальністю "Нікатекс-Сервіс"

про стягнення податкового боргу,

в с т а н о в и в:

I. Зміст позовних вимог

До Київського окружного адміністративного суду звернулося Головне управління Державної податкової служби у Київській області з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Нікатекс-Сервіс», у якому просить суд:

- стягнути з відповідача кошти в рахунок погашення податкового боргу у сумі 1 135 985,59 грн. з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків та за рахунок готівки, що належить такому платнику податків.

ІІ. Позиція позивача та заперечення відповідача

Позовні вимоги мотивовані тим, що у відповідача наявний узгоджений податковий борг у сумі 1 135 985,59 грн. Враховуючи те, що податковим органом було здійснено заходи спрямовані для погашення вказаної податкової заборгованості, однак така залишається не погашеною, позивач звернувся з даним позовом до суду, в якому просить стягнути її в примусовому порядку.

Відповідач своїм правом подати відзив на позовну заяву не скористався.

ІІІ. Процесуальні дії у справі

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 28.07.2021 відкрито провадження у справі.

Протокольною ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 18.10.2021 закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду.

На призначені судові засідання сторони участі повноважних представників у судовому засіданні не забезпечили, про час, дату та місце їх проведення повідомлялись належним чином. Представником позивача подано до суду клопотання про розгляд справи за його відсутності за наявними доказами в порядку письмового провадження та закриття підготовчого провадження.

У зв`язку з неявкою в судове засідання належним чином повідомлених сторін та клопотання позивача, на підставі частини дев`ятої статті 205, частини четвертої статті 229, частини третьої статті 194 Кодексу адміністративного судочинства України судом проведено судове засідання без фіксування за допомогою звукозаписувального технічного запису у справі та вирішено продовжити розгляд справи в письмовому провадженні.

IV. Обставини встановлені судом та зміст спірних правовідносин

Розглянувши подані документи і матеріали, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено таке.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Нікатекс-Сервіс» код ЄДРПОУ 39334451, місцезнаходження: Київська обл., м. Васильків, вул. Соборна, буд. 93, зареєстровано як юридична особа та перебуває на обліку в Головному управлінні Державної податкової служби у Київській області.

Головним управлінням ДПС у Київській області винесено податкові повідомлення-рішення від 16.08.2019 №0005271407 поновлене за рішенням суду №826/7338/17 на суму 353 470,00 грн., від 16.08.2019 №0005271407 поновлене за рішенням суду №826/7338/17 на суму 88368,00 грн., від 16.08.2019 №0005281407 поновлене за рішенням суду №826/7338/17 на суму 318 123,00 грн., від 16.08.2019 №0005281407 на суму 79 531,00 грн. та донараховано пеню відповідно до ст. 129 ПКУ на суму 162 693,04 грн. та 143 495,26 грн.

Крім того, податкові повідомлення-рішення №0005271407 та №0005281407 від 16.02.2017 оскаржувались в судовому порядку. Рішенням Окружного адміністративного суду м. Києва від 16.08.2019 по справі №826/7338/17 за адміністративним позовом ТОВ «Нікатекс-Сервіс» до ГУ ДФС у Київській області про визнання протиправним та скасування ппр №0005271407 та ппр №00081407 від 16.02.2017 відмовлено в повному обсязі. Рішення Окружного адміністративного суду м. Києва від 16.08.2019 по справі №826/7338/17 набрало законної сили. Узгоджені податкові зобовзання внесено контролюючим органом до інтегрованої картки ТОВ «Нікатекс-Сервіс». Узгоджені податкові зобов`язання відповідач не сплачує. Таким чином, загальна сума боргу становить 1 135 985,59 грн.

З метою стягнення податкового боргу, контролюючим органом виставлено відповідачу податкову вимогу від 18.02.2021 №9221-13.

Вказані податкові повідомлення-рішення та податкова вимога були направлені відповідачеві засобами поштового зв`язку на податкову адресу та отримані представником за довіреністю.

Оскільки в добровільному порядку сума заборгованості відповідачем не сплачена, позивач просить стягнути її у судовому порядку.

V. Норми права, які застосував суд

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд зазначає таке.

Відповідно до ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст. 67 Конституції України, кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, порядок їх адміністрування, права та обов`язки платників податків, компетенція контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються Податковим кодексом України від 02.12.2010 №2755-VI (з наступними змінами та доповненнями, чинними на час виникнення спірних відносин та подання позовної заяви).

Відповідно до пункту 54.1 статті 54 Податкового кодексу України, крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.

Згідно пункту 57.3 статті 57 Податкового кодексу України, в разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1-54.3.6 пункту 54.3 статті 54цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу

У разі невиконання платником податків обов`язку щодо своєчасної сплати узгодженої суми податкового зобов`язання контролюючий орган в силу компетенції, встановленої нормами Податкового кодексу України, здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків.

Відповідно до пункту 59.1 статті 59 Податкового кодексу України, в разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов`язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Пунктом 131.2 ст. 131 Податкового кодексу України встановлено, що при погашенні суми податкового боргу (його частини) кошти, що сплачує такий платник податків, у першу чергу зараховуються в рахунок податкового зобов`язання. У разі повного погашення суми податкового боргу кошти, що сплачує такий платник податків, в наступну чергу зараховуються у рахунок погашення штрафів, в останню чергу зараховуються в рахунок пені.

Якщо платник податків не виконує встановленої цим пунктом черговості платежів або не визначає її у платіжному документі (чи визначає з порушенням зазначеного порядку), контролюючий орган самостійно здійснює такий розподіл такої суми у порядку, визначеному цим пунктом.

Пунктом 5 розділу ІІІ Порядку надіслання контролюючими органами податкових повідомлень-рішень платникам податків, затвердженим наказом Міністерства фінансів України 28.12.2015 №1204, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 22.01.2016 за № 124/28254, встановлено, що якщо пошта (поштова служба) не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення через відсутність за місцезнаходженням платника податків (посадових осіб платника податків), їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення вважається врученим платнику податків у день, зазначений поштою (поштовою службою) в повідомленні про вручення, із зазначенням причин невручення.

Згідно пункту 95.2 статті 95 Податкового кодексу України, стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.

Пунктом 7 Порядку направлення контролюючими органами податкових вимог платникам податків, затвердженим наказом Міністерства фінансів України 30.06.2017 №610, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 24.07.2017 за №902/30770, встановлено, що податкова вимога вважається належним чином врученою платнику податків (крім фізичних осіб), якщо вона надіслана за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручена платнику податків або його законному чи уповноваженому представникові (абзац перший).

У разі якщо пошта не може вручити платнику податків податкову вимогу через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб платника податків, їх відмову прийняти документ, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, така податкова вимога вважається врученою платнику податків у день, вказаний поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причини невручення (абзац третій).

Відповідно до пункту 1 розділу ІІ Порядку ведення органами Державної фіскальної служби України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 07.04.2016 № 422, чинний на час виникнення спірних правовідносин, (далі також - Порядок № 422), з метою обліку нарахованих і сплачених сум податків, зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску органами ДФС відкриваються ІКП за кожним платником та кожним видом платежу, які повинні сплачуватися такими платниками. ІКП містить інформацію про облікові операції та облікові показники, які характеризують стан розрахунків платника податків з бюджетами та цільовими фондами за відповідним видом платежу.

Згідно з підпунктом 4 пункту 2 розділу ІІІ Порядку №422 при погашенні суми податкового боргу (його частини) кошти, що сплачує такий платник, у першу чергу зараховуються у рахунок податкового зобов`язання. У разі повного погашення суми податкового боргу кошти, що сплачує такий платник, у наступну чергу зараховуються у рахунок погашення штрафів, в останню чергу - у рахунок пені згідно з черговістю їх виникнення.

VI. Оцінка суду

Згідно з пп. 15.1 - 15.2 ст. 15 ПК України, платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об`єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об`єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов`язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом. Кожний з платників податків може бути платником податку за одним або кількома податками та зборами.

Згідно з п. 36.1 ст. 36 ПК України податковим обов`язком визнається обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи.

Судом встановлено, що податковим органом визначено відповідачу грошове зобов`язання шляхом прийняття податкових повідомлень-рішень від 15.04.2019 №0009925705, від 08.07.2019 №0023495705, від 06.08.2019 №0030565705, від 01.10.2019 №0044285704, від 15.10.2019 №0047195704, від 05.11.2019 №0051815704, від 17.08.2020 №0039865704 та донараховано пеню відповідно до ст. 129 ПКУ на суму 904,30 грн. З метою стягнення податкового боргу, контролюючим органом виставлено відповідачу податкову вимогу від 10.05.2019 №246207-57 на суму 7820,00 грн.

При цьому, вказане податкове повідомлення-рішення та вимога надсилались рекомендованим відправленням за місцезнаходженням відповідача, втім повернуто з відміткою «вибула».

Головним управлінням ДПС у Київській області винесено податкові повідомлення-рішення від 16.08.2019 №0005271407 поновлене за рішенням суду №826/7338/17 на суму 353 470,00 грн., від 16.08.2019 №0005271407 поновлене за рішенням суду №826/7338/17 на суму 88368,00 грн., від 16.08.2019 №0005281407 поновлене за рішенням суду №826/7338/17 на суму 318 123,00 грн., від 16.08.2019 №0005281407 на суму 79 531,00 грн. та донараховано пеню відповідно до ст. 129 ПКУ на суму 162 693,04 грн. та 143 495,26 грн.

Крім того, податкові повідомлення-рішення №0005271407 та №0005281407 від 16.02.2017 оскаржувались в судовому порядку. Рішенням Окружного адміністративного суду м. Києва від 16.08.2019 по справі №826/7338/17 за адміністративним позовом ТОВ «Опторгінвест Ком» до ГУ ДФС у Київській області про визнання протиправним та скасування ппр №0005271407 та ппр №00081407 від 16.02.2017 відмовлено в повному обсязі. Рішення Окружного адміністративного суду м. Києва від 16.08.2019 по справі №826/7338/17 набрало законної сили. Узгоджені податкові зобовзання внесено контролюючим органом до інтегрованої картки ТОВ «Опторгінвест Ком». Узгоджені податкові зобов`язання відповідач не сплачує. Таким чином, загальна сума боргу становить 1 135 985,59 грн.

З метою стягнення податкового боргу, контролюючим органом виставлено відповідачу податкову вимогу від 18.02.2021 №9221-13.

Вказані податкові повідомлення-рішення та податкова вимога були направлені відповідачеві засобами поштового зв`язку на податкову адресу та отримані представником за довіреністю.

Заборгованість у розмірі 1 135 985,59 грн. у відповідача підтверджується витягом з інтегрованої картки платника податків; розрахунком податкового боргу; довідкою про наявний борг з виданою ГУ ДПС у Київській області та актом документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «Нікатекс-Сервіс».

У матеріалах справи відсутні докази сплати або оскарження відповідачем нарахованих контролюючим органом податкових зобов`язань з податку на додану вартість та податку на прибуток.

Позов про стягнення коштів за податковим боргом подано після спливу 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) відповідачу податкової вимоги.

Згідно пункту 87.11 пункту 87 Податкового кодексу України, орган стягнення звертається до суду з позовом про стягнення суми податкового боргу платника податку - фізичної особи. Стягнення податкового боргу за рішенням суду здійснюється державною виконавчою службою відповідно до закону про виконавче провадження.

Підпунктом 20.1.34 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України передбачено, що контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.

З огляду на наведене правове регулювання та встановлені судом обставини щодо несплати відповідачем узгодженої суми податкового зобов`язання з податку на додану вартість та податку на прибуток у розмірі 1 135 985,59 грн. суд доходить висновку про обґрунтованість позовних вимог щодо стягнення з ТОВ «Нікатекс-Сервіс» податкового боргу з податку на додану вартість та податку на прибуток у розмірі 1 135 985,59 грн.

VII. Висновок суду

Згідно із частиною першою статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Статтею 72 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відповідно до статті 73 Кодексу адміністративного судочинства України належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення. Сторони мають право обґрунтовувати належність конкретного доказу для підтвердження їхніх вимог або заперечень. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування.

Відповідно до частини першої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Системно проаналізувавши приписи законодавства України, що були чинними на момент виникнення спірних правовідносин між сторонами, зважаючи на взаємний та достатній зв`язок доказів у їх сукупності, суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог.

VІІІ. Розподіл судових витрат

Відповідно до ч. 1 ст. 143 Кодексу адміністративного судочинства України суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі.

Згідно ч. 1 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

За правилами ч. 2 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз. Позивач не заявляв клопотань щодо стягнення таких витрат.

Керуючись статтями 9, 14, 73-78, 90, 143, 242-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

в и р і ш и в:

Адміністративний позов задовольнити.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Нікатекс-Сервіс» (код ЄДРПОУ 39334451, юридична адреса : 08105, Київська область, Києво-Святошинський район, с. Горенка, вул. Радгоспна, буд. 14 ) кошти в рахунок погашення податкового боргу у сумі 1135985,59 грн. з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків та за рахунок готівки, що належить такому платнику податків.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Суддя Леонтович А.М.

Дата підписання та виготовлення повного тексту рішення - 22.06.2022

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.06.2022
Оприлюднено25.06.2022
Номер документу104874541
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо погашення податкового боргу, з них стягнення податкового боргу

Судовий реєстр по справі —320/8919/21

Рішення від 21.06.2022

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Леонтович А.М.

Ухвала від 28.07.2021

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Леонтович А.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні