Постанова
від 19.06.2022 по справі 761/34018/21
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД

Справа № 761/34018/21 Головуючий у І інстанції Голуб О.А.Провадження № 33/824/1372/2022 Доповідач у 2 інстанції Миколюк О.В. КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

іменем України

20 червня 2022 року м. Київ

Суддя Київського апеляційного суду Миколюк О.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Києві адміністративну справу за участю:

представника Координаційно-моніторингової митниці - Ясінської О.Я.,

за апеляційною скаргою представника Координаційно-моніторингової митниці Ясінської О.Я., на постанову судді Шевченківського районного суду м. Києва від 31 січня 2022 року, -

В С Т А Н О В И В :

Постановою судді Шевченківського районного суду м. Києва від 31 січня 2022 року провадження по справі щодо

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , зареєстрована за адресою: АДРЕСА_1 ),

закрито за відсутністю складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 МК України.

Згідно з постановою суду, До Шевченківського районного суду міста Києва надійшли матеріали справи про адміністративне правопорушення, складені відносно ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , документ, що посвідчує особу ID-карта НОМЕР_1 від 28.08.2020, ідентифікаційний номер НОМЕР_2 , керівника ТОВ «МІКСОПТ» (ЄДРПОУ 43330348), за порушення митних правил, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.

Як вбачається з протоколу про адміністративне правопорушення від 13 вересня 2021 № 0019/126000/21, 13.01.2021 на митну територію України з Республіки Польща через пункт пропуску «Ягодин-Дорогуск» митного поста «Ягодин» Волинської митниці Держмитслужби у вантажному автомобілі з р.н.з. НОМЕР_3 / НОМЕР_4 на адресу ТОВ «МІКСОПТ» (ЄДРПОУ 43330348, 49064, м. Дніпро, проспект Сергія Нігояна, буд. 23), ввезено товари «санітарно-технічні вироби в асортименті», походженням з Європи, Таїланду та Китаю, всього 12 товарів, 81 пакувальне місце, загальною вагою брутто - 15737,9 кг, заявленою вартістю 32 483,06 Доларів США.

Підставою для переміщення вказаних товарів через митний кордон України були наступні документи: попередня митна декларація одержувача ТОВ «МІКСОПТ» від 13.01.2021 №UA205000/2021/900125, а також товаросупровідні документи: інвойс від 12.01.2021 № 2, згідно якого вартість товарів складає 32 483,06 Доларів США, пакувальний лист від 12.01.2021, міжнародна автомобільна накладна CMR від 12.01.2021 № 306046, TIR Carnet від 12.01.2021 № ХК.83495052.

Згідно з вказаними товаросупровідними документами, відправником товарів виступає компанія WAREHOUSE «VEST» (Marszalka Josefa Pilsudskiego 7, 22-680, Lubycza Krolewska, Poland), одержувачем - ТОВ «МІКСОПТ» (ЄДРПОУ 43330348).

13.01.2021 товари «санітарно-технічні вироби в асортименті» заявлено до митного оформлення керівником ТОВ «МІКСОПТ» (ЄДРПОУ 43330348) ОСОБА_1 (гр.54) за митною декларацією типу ІМ40ДЕ № UA205050/2021/004842.

Разом із вказаною митною декларацією до митниці надані наступні документи: вищевказані документи, які подані під час переміщення через митний кордон України; контракт від 03.02.2020 № 5LI та доповнення до зовнішньоекономічного контракту від 12.01.2021 № 55, укладених між компанією «LEXPRO INVEST L.P.» (Уельс, Великобританія та ТОВ «МІКСОПТ» в особі директора ОСОБА_1 та інші, необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення документи, які зазначені в графі 44 вказаної митної декларації.

05.02.2021 Державною митною службою України направлено запит до митних органів Республіки Польща (вих. № 08-20/20-02/11/2078) з метою перевірки законності ввезення на митну територію України санітарно-технічних виробів в асортименті, одержувачем яких виступало ТОВ «МІКСОПТ».

16.04.2021 до Координаційно-моніторингової митниці надійшла відповідь від митних органів Республіки Польща (лист Департаменту боротьби з контрабандою та порушенням митних правил від 15.04.2021 № 20/20-02-01/7.9/1041) стосовно надання адміністративної допомоги у проведенні перевірки дотримання митного законодавства України з питань митної справи при переміщенні через митний кордон України товарів «санітарно-технічні вироби в асортименті» на адресу ТОВ «МІКСОПТ».

Митними органами Республіки Польща надано копію книжки МДП (Carnet TIR) від 12.01.2021 № ХК.83495052 та копію електронної декларації MRN 21PL301010Е0019726.

Згідно отриманих документів встановлено, що 13.01.2021 транспортним засобом з р.н.з. НОМЕР_5 на підставі книжки МДП (Carnet TIR) від 12.01.2021 № XK.83495052 (MRN 21PL301010ТЅ3UVBT8) експортовано з митної території Польщі за експортною декларацією MRN 21PL301010E0019726 товари «санітарно-технічні вироби в асортименті» загальною кількістю 81 пакувальне місце, вагою брутто 15 738 кг та загальною вартістю 136 777,34 Євро.

Під час співставлення відомостей, зазначених в документах, надісланих митними органами Республіки Польщі, з даними, які містяться у документах, що подавалися до митного оформлення за МД від 13.01.2021 №UA205050/2021/004842, встановлено невідповідність інформації щодо відправника, отримувача та вартості товару.

Відповідно до товаросупровідних документів, поданих до митного оформлення за МД 13.01.2021 № UA205050/2021/004842 відправником зазначено компанію «

WAREHOUSE «VEST» (Польща), отримувачем - ТОВ «MIKCOПT». Згідно з матеріалами відповіді митних органів Польщі (експортна декларація) встановлено, що товари переміщувались на митну територію України від компанії ««VEST» SP.ZO.O» (MRN 21PL301010E0019726) на адресу «VITASAIL Ѕ.А.» (Панама) країна призначення - Україна, одним i тим же транспортним засобом (р.н.з. НОМЕР_6 ), що i товари, які надійшли на адресу ТOB «МІКСОПТ» від компанії «WAREHOUSE «VEST» та за однією книжкою МДП (Carnet TIR) від 12.01.2021 № XK.83495052.

Таким чином встановлено, що товари «санітарно-технічні виробі в асортименті», загальною кількістю 81 пакувальне місце вагою брутто 15 738 кг та загальною вартістю 136 777,34 Євро, які переміщувались на підставі книжки МДП (Carnet TIR) від 12.01.2021 № XK.83495052 (MRN 21PL301010ТЅ3UVВT8) за експортною декларацією MRN 21PL3010l0E0019726 та оформлені за МД 13.01.2021 № UA205050/2021/004842. Відповідно до інвойсу від 12.01.2021 № 2 за МД № UA205050/2021/004842 загальна вартість всього товару вагою 15737,9 кг становить 32 483,06 Доларів США, але згідно з матеріалами відповіді митних органів Республіки Польща, загальна вартість цих же товарів вагою 15 738 кг становить 136 777,34 Євро.

Отже, відомості щодо відправника, отримувача та вартості зазначених товарів у документах, отриманих від митних органів Республіки Польща, не відповідають даним, вказаним у документах, поданих ТОВ «MIKCOПT» при переміщенні через митний кордон України та ix митному оформленню.

Таким чином, товари «санітарно-технічні вироби в асортименті» переміщено через митний кордон України транспортним засобом з р.н.з. НОМЕР_7 / НОМЕР_4 , митне оформлення яких здійснено за митною декларацією від 13.01.2021 №UA205050/2021/004842, загальною вартістю 136 777,34 Євро, що згідно з курсом HБУ станом на дату переміщення товарів через митний кордон України (13.01.2021) складає - 4 661 193,94 грн., було переміщено через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення товарів документів, таких, що містять неправдиві відомості щодо відправника, отримувача та неправдиві відомості, необхідні для визначення його митної вартості.

У зв`язку з встановленими обставинами, 13.09.2021 Координаційно-моніторинговою митницею у відношенні керівника ТОВ «МІКСОПТ» ОСОБА_1 , складено протокол про порушення митних правил № 0019/126000/21 за ознаками ч. 1 ст. 483 МК України.

Закриваючи провадження по справі суд вказав, що протокол про порушення митних правил не підтверджений жодними належними та допустимими доказами.

Не погоджуючись з постановою суду, в апеляційній скарзі представник Координаційно-моніторингової митниці Ясінська О.Я. просить постанову скасувати та прийняти нову постанову, якою ОСОБА_1 визнати винною у вчиненні правопорушення за ч.1 ст.483 МК України та накласти на неї адміністративне стягнення у вигляді штрафу у розмірі 100% вартості товарів-безпосередніх предметів правопорушення, що становить 4 661 193,94 грн. з конфіскацією товарів, а в разі неможливості конфіскації товарів стягнути їх вартість.

В обґрунтуванні апелянт вказує, що вина ОСОБА_1 , в тому, що вона перебуваючи на посаді керівника підприємства ТОВ «МІКСОПТ» відповідала за фінансово-господарську діяльність підприємства була зобов`язана надати до митного контролю і оформлення документи з достовірною інформацією, чого не зробила, повністю доведена в ході провадження по справі та в наявних матеріалах справи, її дії є протиправними, адже порушують встановлений порядок переміщення товарів через митний кордон України та утворюють об`єктивну сторону правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 МК України.

Заслухавши доповідь судді, представника Координаційно-моніторингової митниці, яка просила задовольнити апеляційну скаргу, вивчивши матеріали справи та перевіривши доводи апеляційної скарги, суд приходить до наступного.

Відповідно до положень ст. 458 Митного кодексу України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Згідно зі ст. 489 Митного кодексу України та ст. 280 КУпАП, при розгляді справи підлягають з`ясуванню такі обставини: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують її відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності, а також інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Положеннями ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України передбачено відповідальність за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

Зі змісту правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України, вбачається, що об`єктивною стороною правопорушення є дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України, тобто, розуміється активна поведінка (вчинок) особи.

Переміщення предметів із приховуванням від митного контролю - це їх переміщення через митний кордон різними шляхами, зокрема, шляхом подання до митного органу України підроблених документів, які містять неправдиві дані.

Водночас, необхідно враховувати, що підставою для переміщення предметів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митних органів на пропуск предметів через митний кордон. Законодавчими актами встановлено, зокрема, що це можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, товарно-супровідні документи, дозвіл відповідних державних органів тощо.

В той же час, документами, що містять неправдиві дані, є такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості предметів, щодо їх відправника чи одержувача, щодо держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, тощо не відповідають дійсності: недійсні документи, тобто документи, що втратили юридичну силу.

Суб`єктивна сторона адміністративного правопорушення, визначеного ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України, передбачає наявність прямого умислу, тобто винний у скоєнні злочину чітко розуміє та усвідомлює обставини і характер незаконного переміщення товарів, предметів і речовин через митну територію України і прагне їх ввезти на територію України з порушенням встановленого порядку чи вивезти з України.

Таким чином, правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України, може бути вчинено лише умисно, коли особа знає, що документи, які вона надає митному органу як підставу для переміщення товару є підробленими чи одержані незаконним шляхом або містять неправдиві дані, але бажає таким чином незаконно перемістити товар.

Правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 483 МК України, характеризується вчиненням одноразової дії у певний час, а саме, під час подання органу доходів і зборів документів на митне оформлення товару як підстави для переміщення таких товарів.

Так, склад правопорушення в даному випадку полягає саме в умисному переміщенні товару через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу як підстави для переміщення товару документу, що містить неправдиві відомості щодо відправника, одержувача та неправдиві відомості, необхідні для визначення їх митної вартості.

Відповідно до роз`яснень, викладених у постанові Пленуму Верховного Суду України від 03.06.2005 № 8 "Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил", порушення митних правил, відповідальність за яке встановлена ст. 483 МК України, може бути вчинене лише умисно.

Згідно зі ст. 10 КУпАП України адміністративне правопорушення визнається вчиненим умисно, коли особа, яка його вчинила, усвідомлювала протиправний характер своєї дії чи бездіяльності, передбачала її шкідливі наслідки і бажала їх або свідомо допускала настання цих наслідків.

Так, в матеріалах справи наявні всі товаросупровідні документи для здійснення митного оформлення та випуску товару у вільний обіг, подані при переміщенні товарів через митний корон України в зоні діяльності Волинської митниці Держмитслужби.

За змістом ст. 264 МК України, митна декларація приймається та реєструється органом доходів та зборів. Подання митної декларації повинно супроводжуватися наданням митному органу комерційних супровідних та інших необхідних документів, перелік яких визначений у ст. 335 цього Кодексу. Митна декларація приймається митним органом, якщо встановлено, що в ній містяться всі необхідні відомості, і до неї додано всі необхідні документи. Дата і час прийняття митної декларації фіксуються посадовою особою митного органу, що її прийняла шляхом її реєстрації. З моменту прийняття митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант, або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.

Так, з матеріалів справи вбачається та встановлено в судовому засіданні, що поставка вказаного у протоколі товару здійснювалася на підставі контракту від 03.02.2020 № 5LI та доповнення до зовнішньоекономічного контракту від 12.01.2021 № 55, укладених між компанією «LEXPRO INVEST L.P.» (Уельс, Великобританія та ТОВ «МІКСОПТ».

Згідно матеріалів провадження зазначений в контракті № 5LI та додатку до зовнішньоекономічного контракту від 12.01.2021 № 55 товар 13.01.2021 ввезено на митну територію України через пункт пропуску «Ягодин-Дорогуск» митного поста «Ягодин» Волинської митниці Держмитслужби.

До Волинської митниці Держмитслужби в якості підстави для переміщення товарів подано наступні документи: попередня митна декларація одержувача ТОВ «МІКСОПТ» від 13.01.2021 №UA205000/2021/900125, а також товаросупровідні документи: інвойс від 12.01.2021 № 2, згідно якого вартість товарів складає 32 483,06 Доларів США, пакувальний лист від 12.01.2021, міжнародна автомобільна накладна CMR від 12.01.2021 № 306046, TIR Carnet від 12.01.2021 № ХК.83495052, контракт від 03.02.2020 № 5LI та доповнення до зовнішньоекономічного контракту від 12.01.2021 № 55, укладених між компанією «LEXPRO INVEST L.P.» (Уельс, Великобританія та ТОВ «МІКСОПТ» в особі директора ОСОБА_1 та інші, необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення документи, які зазначені в графі 44 вказаної митної декларації.

05.02.2021 Державною митною службою України направлено запит до митних органів Республіки Польща (вих. № 08-20/20-02/11/2078) з метою перевірки законності ввезення на митну територію України санітарно-технічних виробів в асортименті, одержувачем яких виступало ТОВ «МІКСОПТ».

16.04.2021 до Координаційно-моніторингової митниці надійшла відповідь від митних органів Республіки Польща (лист Департаменту боротьби з контрабандою та порушенням митних правил від 15.04.2021 № 20/20-02-01/7.9/1041) стосовно надання адміністративної допомоги у проведенні перевірки дотримання митного законодавства України з питань митної справи при переміщенні через митний кордон України товарів «санітарно-технічні вироби в асортименті» на адресу ТОВ «МІКСОПТ».

Митними органами Республіки Польща надано копію книжки МДП (Carnet TIR) від 12.01.2021 № ХК.83495052 та копію електронної декларації MRN 21PL301010Е0019726.

Згідно отриманих документів встановлено, що 13.01.2021 транспортним засобом з р.н.з. НОМЕР_5 на підставі книжки МДП (Carnet TIR) від 12.01.2021 № XK.83495052 (MRN 21PL301010ТЅ3UVBT8) експортовано з митної території Польщі за експортною декларацією MRN 21PL301010E0019726 товари «санітарно-технічні вироби в асортименті» загальною кількістю 81 пакувальне місце, вагою брутто 15 738 кг та загальною вартістю 136 777,34 Євро.

Відповідно до товаросупровідних документів, поданих до митного оформлення за МД 13.01.2021 № UA205050/2021/004842 відправником зазначено компанію «WAREHOUSE «VEST» (Польща), отримувачем - ТОВ «MIKCOПT». Згідно з матеріалами відповіді митних органів Польщі (експортна декларація) встановлено, що товари переміщувались на митну територію України від компанії ««VEST» SP.ZO.O» (MRN 21PL301010E0019726) на адресу «VITASAIL Ѕ.А.» (Панама) країна призначення - Україна, одним i тим же транспортним засобом (р.н.з. НОМЕР_6 ), що i товари, які надійшли на адресу ТOB «МІКСОПТ» від компанії «WAREHOUSE «VEST» та за однією книжкою МДП (Carnet TIR) від 12.01.2021 № XK.83495052.

З отриманих відповідей встановлено, що з інформації, яка зазначена в інвойсі від 12.01.2021 № 2, поданого разом з митною декларацією № UA205050/2021/004842, загальна вартість товарів «санітарно-технічні вироби в асортименті», що переміщувались транспортним засобом з р.н.з. НОМЕР_3 / НОМЕР_4 становить 32 483,06 Доларів США. Відповідно до матеріалів митних органів Республіки Польща, загальна вартість даних товарів становить 136 777,34 Євро, отже відомості щодо відправників, одержувачів та вартості зазначених товарів у відповіді, отриманій від митних органів Республіки Польща, не відповідають даним у документах, поданих ТОВ «МІКСОПТ» при переміщенні товарів через митний кордон України та їх митному оформленні.

Разом з тим, із матеріалів справи вбачається та не спростовано представником митниці під час судового розгляду, що митне оформлення товарів проведено ОСОБА_1 у відповідності до вимог Митного кодексу України та Порядку заповнення митних декларацій на бланку єдиного адміністративного документа, який затверджено Наказом Міністерства фінансів України від 30.05.2012 № 651, на підставі документів, отриманих від продавця товарів - компанії ««LEXPRO INVEST L.P.»», відповідно до умов укладеного контракту, а митна вартість товарів визначена за 6 - резервним методом, який застосовується виключно після процедури консультацій між митним органом та декларантом.

Наявні в матеріалах справи документи не спростовують те, що сторонами експортно-імпортної операції були компанії «LEXPRO INVEST L.P.» як продавець, та ТОВ «МІКСОПТ» як покупець.

Статтею 1 Закону України «Про зовнішньоекономічну діяльність» визначено, що зовнішньоекономічна діяльність - діяльність суб`єктів господарської діяльності України та іноземних суб`єктів господарської діяльності, а також діяльність державних замовників з оборонного замовлення у випадках, визначених законами України, побудована на взаємовідносинах між ними, що має місце як на території України, так і за її межами.

Зовнішньоекономічний договір (контракт) - домовленість двох або більше суб`єктів зовнішньоекономічної діяльності та їх іноземних контрагентів, спрямована на встановлення, зміну або припинення їх взаємних прав і обов`язків у зовнішньоекономічній діяльності.

Статтею 2 Закону України «Про зовнішньоекономічну діяльність» закріплено принцип свободи зовнішньоекономічного підприємництва, що полягає у праві суб`єктів зовнішньоекономічної діяльності добровільно вступати у зовнішньоекономічні зв`язки, здійснювати зовнішньоекономічну діяльність у будь-яких формах, які прямо не заборонені чинними законами України.

Відповідно до ч. 1 ст. 627 ЦК України сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.

Статтею 204 ЦК України встановлено презумпцію правомірності правочину - правочин є правомірним, якщо його недійсність прямо не встановлена законом або якщо він не визнаний судом недійсним.

Ця презумпція означає, що вчинений правочин вважається правомірним, тобто таким, що породжує, змінює або припиняє цивільні права й обов`язки, доки ця презумпція не буде спростована, зокрема, на підставі рішення суду, яке набрало законної сили.

У разі не спростування презумпції правомірності договору всі права, набуті сторонами правочину за ним, повинні безперешкодно здійснюватися, а обов`язки, що виникли внаслідок укладення договору, підлягають виконанню.

Зовнішньоекономічний договір № 5LI від 03.02.2020 та додаток до договору № 55 від 12.01.2021 року, укладений ТОВ «МІКСОПТ» в особі директора ОСОБА_1 з компанією «LEXPRO INVEST L.P.» є домовленістю двох, належним чином зареєстрованих суб`єктів зовнішньоекономічної діяльності.

Матеріали справи про порушення митних правил не містять доказів, які б спростовували чинність зовнішньоекономічного договору № 5LI від 03.02.2020, укладеного ТОВ «МІКСОПТ» з компанією «LEXPRO INVEST L.P.», а відтак і інвойсу від 12.01.2021 № 2 на суму 32 483,06 Доларів США, який видано на виконання його умов. Таким чином, декларування товарів відбулося на підставі товаросупровідних документів відповідно до ст. 335 Митного кодексу України.

Відтак, у суду немає підстав вважати, що митному органу як підставу для переміщення товарів та під час їх митного оформлення подано документи, що містять неправдиві відомості щодо відправника та одержувача вищевказаних товарів, а також відомості, необхідні для визначення його митної вартості.

Таким чином, з огляду на вищенаведене, суд першої інстанції обґрунтовано прийшов до висновку, що митним органом не доведено обставин вчинення ОСОБА_1 як директором та декларантом ТОВ «МІКСОПТ» дій, спрямованих на переміщення через митний кордон України товарів «санітарно-технічні вироби в асортименті» з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо відправника, одержувача, ціни вищевказаного товару, а тому є недоведеним наявність об`єктивної та суб`єктивної сторони інкримінованого адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України.

Вказаний висновок, який ґрунтується лише з отриманої інформації на підставі листа митних органів Республіки Польща, не може бути підставою для складання протоколу про порушення митних правил, а тим паче розглядатися як доказ вини особи.

Таким чином, наявні у справі докази, які безпосередньо дослідженні в судовому засіданні, не підтверджують факт скоєння ОСОБА_1 адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України.

Статтею 41 Конституції України гарантовано, що ніхто не може бути протиправно позбавлений права власності. Право приватної власності є непорушним. Конфіскація майна може бути застосована виключно за рішенням суду у випадках, обсязі та порядку, встановлених законом.

Відповідно до ст. 8 Конституції України вбачається, що в Україні визнається і діє принцип верховенства права.

17.07.1997 Україна ратифікувала Європейську Конвенцію "Про захист прав і основоположних свобод", а також Протоколи 1, 2, 4, 7, 11, які є невід`ємною частиною Конвенції, чим визнала її дію в національній правовій системі, а також обов`язковість рішень Європейського Суду з прав людини по всім питанням що стосуються тлумачення і застосування Конвенції.

Відповідно до ст. 1 Протоколу №1 до Конвенції «Про захист прав людини і основоположних свобод» кожна фізична чи юридична особа має право на повагу до своєї власності. Ніхто не може бути позбавлений свого майна інакше, як в інтересах суспільства та на умовах, передбачених законом і загальними принципами міжнародного права.

Згідно з практикою Європейського суду з прав людини у справі «Рисовський проти України» від 20.01.2012 принцип «належного урядування», зокрема, передбачає, що державні органи повинні діяти в належний і якомога послідовніший спосіб. При цьому, на них покладено обов`язок запровадити внутрішні процедури, які посилять прозорість і ясність їхніх дій, мінімізують ризик помилок і сприятимуть юридичній визначеності у правовідносинах.

Також, у рішенні Європейського суду з прав людини по справі «Стіл та інші проти Сполученого Королівства» від 23.09.1998 Європейський суд з прав людини зазначає, що усе право, чи то писане, чи неписане, було достатньо чітким, щоб дозволити громадянинові, якщо виникне потреба з належною порадою, передбачити повною мірою за певних обставин наслідки, які може спричинити певна дія.

Провадження у справах про порушення митних правил згідно ст. 487 Митного кодексу України здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.

Отже, розглянувши справу в межах протоколу про адміністративне правопорушення, з`ясувавши обставини справи та перевіривши їх належними та допустимими доказами, суд дійшов обґрунтованого висновку про відсутність в діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України.

Будь-яких інших доказів на підтвердження вини ОСОБА_1 в апеляційній скарзі не наведено та під час розгляду не встановлено.

З наведених підстав апеляційний суд дійшов висновку про залишення постанови суду першої інстанції без змін, а апеляційної скарги представника Координаційно-моніторингової митниці - без задоволення.

Керуючись ст.530 МК України, ст.294 КУпАП, апеляційний суд, -

п о с т а н о в и в:

Апеляційну скаргу представника Координаційно-моніторингової митниці Ясінської О.Я. - залишити без задоволення, а постанову судді Шевченківського районного суду м. Києва від 31 січня 2022 року щодо ОСОБА_1 - без змін.

Постанова оскарженню не підлягає.

Суддя:

СудКиївський апеляційний суд
Дата ухвалення рішення19.06.2022
Оприлюднено25.06.2022
Номер документу104883785
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —761/34018/21

Постанова від 19.06.2022

Адмінправопорушення

Київський апеляційний суд

Миколюк Олександр Володимирович

Постанова від 30.01.2022

Адмінправопорушення

Шевченківський районний суд міста Києва

Голуб О. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні