ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУДСправа № 620/16824/21 Головуючий у 1-й інстанції: Клопот С.Л.
Суддя-доповідач: Василенко Я.М.
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
15 червня 2022 року м. Київ
Шостий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого Василенка Я.М.,
суддів Ганечко О.М., Кузьменка В.В.,
за участю секретаря Шляги А.О.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Чернігівській області на рішення Чернігівського окружного адміністративного суду від 05.01.2022 у справі за адміністративним позовом управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Чернігівській області до державного реєстратора Коропської селищної ради Коропського району Чернігівської області Євтушенко Ольги Юріївни, управління адміністративних послуг Чернігівської міської ради, третя особа - Головне управління Пенсійного фонду України в Чернігівській області про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити певні дії, -
В С Т А Н О В И В:
Фонд соціального страхування України в Чернігівській області звернулось до суду першої інстанції з позовом, в якому, з урахуванням уточнень, просило:
- визнати протиправними дії державного реєстратора Коропської селищної ради Коропського району Чернігівської області Євтушенко О.Ю. в частині внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань запису про припинення юридичної особи - сектору культури Новгород-Сіверської районної державної адміністрації (код 02231809) та Управління адміністративних послуг Чернігівської міської ради в частині невнесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань відомостей про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті ліквідації - сектору культури Новгород-Сіверської районної державної адміністрації (код ЄДРПОУ 02231809)
- скасувати проведену державним реєстратором Коропської селищної ради Коропського району Чернігівської області Євтушенко О.Ю. 02.11.2021 реєстраційну дію щодо припинення юридичної особи - сектору культури Новгород-Сіверської районної державної адміністрації (код 02231809).
Рішенням Чернігівського окружного адміністративного суду від 05.01.2022 у задоволенні позову відмовлено.
Не погоджуючись з вказаним рішенням управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Чернігівській області звернулось із апеляційною скаргою, в якій просить скасувати оскаржуване рішення в частині задоволення позовних вимог, як таке, що прийняте із порушенням норм матеріального і процесуального права, та прийняти нове рішення, яким позов задовольнити.
В судове засідання сторони не з`явились, про день, час та місце розгляду справи повідомлені належним чином, у зв`язку із чим, колегія суддів, на підставі ч. 13 ст. 10, ч. 4 ст. 229, ч. 2 ст. 313 КАС України розглядає справу за їх відсутності без фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає частковому задоволенню, виходячи з наступних підстав.
З матеріалів справи вбачається, що 02.11.2021 державним реєстратором Коропської селищної ради Коропського району Чернігівської області Євтушенко О.Ю. у результаті розгляду поданого головою комісії з припинення гр. ОСОБА_1 пакету документів внесено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі - ЄДР) реєстраційну дію «ДР припинення ЮО в результаті ліквідації», номер запису: 1000521110012000565.
Вважаючи, що реєстраційна дія щодо сектору культури Новгород-Сіверської районної державної адміністрації (код 02231809) проведена всупереч законодавству, позивач звернувся до суду першої інстанції з даним адміністративним позовом.
Суд першої інстанції мотивував своє рішення тим, що позовні вимоги є необгрунтованими та безпідставними, оскільки позивач не надав належних доказів протиправності дій відповідачів чи невідповідності таких дій нормам діючого законодавства.
Апелянт у своїй скарзі зазначає, що оскаржуване рішення прийнято судом першої інстанції з ненаданням належної оцінки нормам чинного законодавства, що призвело до прийняття невірного рішення, судом порушено правильність застосування норм матеріального та процесуального права та правової оцінки обставин у справі.
Колегія суддів вважає доводи апелянта частково обґрунтованими та не погоджується з висновками суду першої інстанції, з огляду на наступне.
Відповідно до положень ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Закон України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб- підприємців та громадських формувань» № 755-IV (далі - Закон № 755) регулює відносини, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, їхньої символіки (у випадках, передбачених законом), громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців, Закон України «Про адміністративні послуги» визначає правові засади реалізації прав, свобод і законних інтересів фізичних та юридичних осіб у сфері надання адміністративних послуг.
Пунктом 14 частини 1 статті 1 Закону № 755-IV визначено, що суб`єктом державної реєстрації є виконавчі органи сільських, селищних та міських рад, Київська та Севастопольська міські, районні, районні у містах Києві та Севастополі державні адміністрації, нотаріуси - у разі державної реєстрації юридичних осіб (крім випадків, передбачених абзацами другим - четвертим цього пункту) та фізичних осіб - підприємців.
Відповідно до частини першої статті 9 Закону № 755-IV відомості про юридичну особу, громадське формування, що немає статусу юридичної особи, та фізичну особу - підприємця вносяться до Єдиного державного реєстру на підставі:
1) відповідних заяв про державну реєстрацію;
2) документів, що подаються для проведення інших реєстраційних дій;
3)відомостей, отриманих у результаті інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами державних органів.
Відповідно до пункту 13 статті 17 Закону № 755-IV для державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації на підставі рішення про припинення юридичної особи, прийнятого учасниками юридичної особи або відповідного органу юридичної особи, а у випадках, передбачених законом, - рішення відповідних державних органів, або судового рішення про припинення юридичної особи, не пов`язаного з її банкутством, після закінчення процедури припинення, але не раніше закінчення строку заявлення вимог кредиторами, подаються такі документи:
1) заява про державну реєстрацію припинення юридичної особи в результаті її ліквідації;
2) довідка архівної установи про прийняття документів, що відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню.
Статтею 28 Закону № 755-IV визначено підстави для відмови у державній реєстрації:
1) документи подано особою, яка не має на це повноважень;
2) у Єдиному державному реєстрі містяться відомості про судове рішення щодо заборони проведення реєстраційної дії;
3) у Єдиному державному реєстрі містяться відомості про судове рішення про арешт корпоративних прав - у разі державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у зв`язку із зміною частки засновника (учасника) у статутному (складеному) капіталі (пайовому фонді) юридичної особи;
3-1) заяву про державну реєстрацію змін до відомостей Єдиного державного реєстру, пов`язаних із зміною засновників (учасників) юридичної особи у зв`язку із зміною частки засновника (учасника) у статутному (складеному) капіталі (пайовому фонді) юридичної особи, подано щодо засновника (учасника), який на момент подання заяви внесений до Єдиного реєстру боржників, зокрема за виконавчими провадженнями про стягнення аліментів за наявності заборгованості з відповідних платежів понад три місяці, крім випадку збільшення розміру такої частки;
3-2) документи подані до неналежного суб`єкта державної реєстрації;
4) не усунуто підстави для зупинення розгляду документів протягом встановленого строку;
5) документи суперечать вимогам Конституції та законів України;
6) документи суперечать статуту громадського формування;
7) порушено встановлений законом порядок створення юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи;
7-1) порушено встановлену учасником вимогу нотаріального засвідчення справжності підпису під час прийняття рішень з питань діяльності юридичної особи та/або вимоги нотаріального посвідчення правочину, предметом якого є частка такого учасника у статутному (складеному) капіталі (пайовому фонді) відповідної юридичної особи;
8) невідповідність найменування юридичної особи вимогам закону;
9) щодо засновника (учасника) юридичної особи, що створюється, проведено державну реєстрацію рішення про припинення юридичної особи в результаті її ліквідації;
10) щодо юридичної особи, стосовно якої подано заяву про державну реєстрацію змін до відомостей Єдиного державного реєстру, пов`язаних із зміною засновників (учасників) юридичної особи, проведено державну реєстрацію рішення про припинення юридичної особи в результаті її ліквідації;
10-1) щодо юридичної особи, стосовно якої подано заяву про державну реєстрацію змін до відомостей Єдиного державного реєстру, пов`язаних із зміною складу засновників (учасників) юридичної особи, у Єдиному державному реєстрі міститься запис про судове рішення про визнання юридичної особи банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури;
10-2) щодо юридичної особи, стосовно якої в Єдиному державному реєстрі міститься запис про судове рішення щодо визнання повністю або частково недійсними рішень засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу, визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів юридичної особи, якщо таке рішення або його частину визнано недійсними, зміни до установчих документів юридичної особи є підставою для проведення реєстраційних дій;
11) документи для державної реєстрації припинення юридичної особи подані:
раніше строку, встановленого цим Законом;
щодо юридичної особи, що припиняється в результаті її ліквідації та є засновником (учасником) інших юридичних осіб та/або має не закриті відокремлені підрозділи, та/або є засновником третейського суду;
в Єдиному державному реєстрі відсутній запис про державну реєстрацію юридичної особи, утвореної шляхом реорганізації в результаті злиття, приєднання або поділу;
щодо акціонерного товариства, стосовно якого надійшли відомості про наявність нескасованої реєстрації випуску акцій;
щодо юридичної особи - емітента цінних паперів, стосовно якого надійшли відомості про наявність нескасованих випусків цінних паперів;
щодо юридичної особи, що ліквідується, стосовно якої надійшли відомості про наявність заборгованості із сплати податків і зборів та/або наявність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, крім банків, стосовно яких процедура ліквідації здійснюється відповідно до Закону України "Про систему гарантування вкладів фізичних осіб";
щодо юридичної особи, що реорганізується, стосовно якої надійшли відомості про наявність заборгованості із сплати податків і зборів та/або наявність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та відсутні відомості про узгодження плану реорганізації юридичної особи;
щодо юридичної особи, стосовно якої надійшли відомості про наявність заборгованості із сплати страхових коштів до Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування;
щодо юридичної особи, що припиняється в результаті ліквідації, стосовно якої надійшли відомості про відкрите виконавче провадження;
щодо юридичної особи, стосовно якої відкрито провадження у справі про банкрутство;
12) статут товариства з обмеженою відповідальністю або товариства з додатковою відповідальністю поданий зі змінами, прийнятими без врахування голосів, які припадають на частку померлого учасника товариства.
Таким чином, вказаними нормами чітко визначено підстави для внесення відомостей до Єдиного державного реєстру та відмови у проведенні державної реєстрації припинення юридичної особи.
Відповідно до абзацу 1 частини 7 статті 13 Закону № 755-IV Пенсійний фонд України забезпечує передачу до Єдиного державного реєстру відомостей про відсутність (наявність) заборгованості із сплати страхових коштів до Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування - у день отримання запиту від суб`єкта державної реєстрації.
Механізм заповнення та подання державному реєстраторові форм повідомлень визначено Порядком заповнення та подання державному реєстраторові форм повідомлень про початок проведення позапланової перевірки, про неможливість проведення позапланової перевірки, про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України 31.10.2011 № 33-1 «Про затвердження форм повідомлень про початок проведення позапланової перевірки, про неможливість проведення позапланової перевірки, про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, порядку їх заповнення та подання державному реєстраторові» (далі - Порядок №33-1).
Відповідно до п. 2.5 Порядку № 33-1 у разі надання інформації про наявність заперечень від відповідних робочих органів виконавчих дирекцій фонду соціального страхування за встановленою формою, орган Пенсійного фонду України не пізніше двох місяців з дати публікації повідомлення про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи надсилає державному реєстраторові повідомлення про наявність заперечень, що надається державному реєстраторові, за встановленою формою.
Відповідно до абз. 2, 3 п. 2.5 Порядку № 33-1 передбачено, що якщо позапланову перевірку проведено, проте платник не здійснив остаточні розрахунки з Пенсійним фондом, або не подав звітність за період до затвердження ліквідаційного балансу ліквідаційною комісією (ліквідатором), або у разі надання інформації про наявність заперечень від відповідних робочих органів виконавчих дирекцій фондів соціального страхування за встановленою формою, орган Пенсійного фонду України не пізніше двох місяців з дати публікації повідомлення про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи надсилає державному реєстраторові повідомлення про наявність заперечень, що надається державному реєстраторові, за встановленою формою.
Повідомлення про наявність заперечень, що надається органу Пенсійного фонду України, відповідні робочі органи виконавчих дирекцій фондів соціального страхування надсилають органам Пенсійного фонду України в електронній формі та на паперовому носії із зазначенням всіх обґрунтованих обставин.
Відповідно пп. 6 п. 4 Положення про управління Пенсійного фонду України в районах, містах, районах у містах, а також про об`єднані управління, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України № 28-2 від 22.12.2014, управління Фонду відповідно до покладених на нього завдань взаємодіє з органами Державної фіскальної служби України, Державної служби України з питань праці та іншими державними органами з питань легалізації зайнятості населення та заробітної плати, погашення заборгованості зі сплати страхових внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування та інших платежів.
З аналізу наведених норм слідує, що Пенсійний фонд у разі наявності заборгованості у відповідного страхувальника зі сплати страхових внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування та інших платежів, зобов`язаний надати державному реєстраторові повідомлення про заперечення проти припинення юридичної особи.
З матеріалів справи вбачається, що повідомлення про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи - сектору культури Новгород-Сіверської райдержадміністрації № 2500-0503-8/50991 від 06.10.2021 Головним управлінням Пенсійного фонду України в Чернігівській області було надіслано до відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців управління адміністративних послуг Чернігівської міської ради в паперовому вигляді у зв`язку з відсутністю технічної можливості інформаційної взаємодії в електронній формі інформаційно-телекомунікаційними засобами.
Відповідно до ст. 4 Закону України «Про адміністративні послуги» державна політика у сфері надання адміністративних послуг базується на принципах:
1) верховенства права, у тому числі законності та юридичної визначеності;
2) стабільності;
3) рівності перед законом;
4) відкритості та прозорості;
5) оперативності та своєчасності;
6) доступності інформації про надання адміністративних послуг;
7) захищеності персональних даних;
8) раціональної мінімізації кількості документів та процедурних дій, що вимагаються для отримання адміністративних послуг;
9) неупередженості.та справедливості;
10) доступності та зручності для суб`єктів звернень.
Відповідно до п. 4 ч. 9 ст. 9 Закону України «Про адміністративні послуги» суб`єкт надання адміністративної послуги, підприємства, установи або організації, що належать до сфери його управління, які володіють документами або інформацією, необхідними для надання адміністративної послуги, зобов`язані забезпечити безоплатний віддалений доступ до власних інформаційних систем та електронних баз даних (реєстрів), що містять інформацію, необхідну для надання адміністративних послуг, адміністраторам центрів надання адміністративних послуг та суб`єктам надання таких адміністративних послуг, у тому числі через систему електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів.
Організація забезпечення надання адміністративних послуг здійснюється шляхом:
1) забезпечення безоплатного автоматизованого віддаленого доступу адміністраторів у режимі реального часу до інформації в інформаційних системах суб`єктів надання адміністративних послуг, підприємств, установ, організацій, які належать до сфери їх управління, в яких міститься інформація, необхідна для надання адміністративних послуг, якщо інше не передбачено законом;
2) надання на підставі запитів адміністраторів інформації, необхідної для виконання покладених на них завдань;
3) забезпечення надання адміністративних послуг суб`єктам звернень у строки, встановлені законом, на підставі відповідних документів, одержаних від адміністраторів (ст. 14 Закону України «Про адміністративні послуги»).
Відповідно до Положення про управління адміністративних послуг Чернігівської міської ради, яке затверджено рішенням міської ради 30.11.2017 за №25/VTI-25, управління адміністративних послуг Чернігівської міської ради:
2.1.2. Реалізує державну політику у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.
2.2.2. Забезпечує виконання повноважень суб`єкта державної реєстрації інших юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців відповідно до вимог Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань", зокрема:
забезпечує прийом документів, поданих для державної реєстрації;
забезпечує державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та проведення інших реєстраційних дій;
забезпечує ведення Єдиного Державного реєстру та надання відомостей з нього;
забезпечує ведення реєстраційних справ.
2.2.19. Організовує взаємодію із адміністративними органами, іншими підприємствами, установами та організаціями у сфері організації надання, удосконалення та спрощення процедур надання адміністративних послуг.
2.2.21. Здійснює постійний моніторинг нормативно - правових актів, що регулюють відносини у сфері надання адміністративних послуг і видачі документів дозвільного характеру, та вносить пропозиції щодо змін та доповнень до діючих та проектів законодавчих актів з метою удосконалення системи надання адміністративних послуг.
4.3. У разі необхідності, за погодженням із керівниками структурних підрозділів міської ради, підприємств, установ і організацій, головами районних у місті Чернігові рад та їх виконавчих комітетів, залучати працівників для розгляду питань, що належать до його компетенції.
4.9. Аналізувати звернення громадян та суб`єктів господарювання та вживати заходів щодо оптимізації та спрощення процедур надання адміністративних послуг.
6.1. Взаємодіє з працівниками виконавчих органів міської ради, підприємств, установ, організацій комунальної власності міської ради, представниками місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, їх структурних підрозділів, територіальних представництв центральних органів виконавчої влади, підприємств, установ, організацій, громадських об`єднань, надає та отримує від них необхідну інформацію, а також, у разі потреби, за дорученнями безпосереднього керівника, у межах своєї компетенції взаємодіє з представниками засобів масової інформації, силових структур, правоохоронних, наглядових, контролюючих та судових органів тощо.
З аналізу вищевказаних положень законодавства слідує, що управління з надання адміністративних послуг має повноваження, зокрема, вносити відомості до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, а також, що дане управління взаємодіє із адміністративними органами, іншими підприємствами, установами та організаціями.
В той же час, отримавши від Головного управління Пенсійного фонду України в Чернігівській області повідомлення про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи - сектору культури Новгород-Сіверської райдержадміністрації № 2500-0503-8/50991 від 06.10.2021 управління адміністративних послуг Чернігівської міської ради належним чином його не розглянуло та не прийняло відносно нього будь-якого рішення.
Також, в матеріалах справи відсутні підтвердження того, що управління адміністративних послуг Чернігівської міської ради повертало вищезазначене повідомлення Головному управлінню ПФУ у Чернігівській області або перенаправляло його за належністю або вчинило будь-які інші дії щодо нього, що потягнуло за собою припинення юридичної особи - сектору культури Новгород-Сіверської районної державної адміністрації (код 02231809).
Щодо доводів управління адміністративних послуг Чернігівської міської ради про те, що законодавством не передбачено подання повідомлення про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи у паперовій формі, колегія суддів зазначає наступне.
Відповідно до п.2 спільного наказу Міністерства юстиції України, Міністерства соціальної політики України від 13.07.2016 № 1915/5/755 «Про інформаційну взаємодію між Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань й інформаційними системами Пенсійного фонду України» до запровадження обміну документами в електронній формі між Реєстром та інформаційними системами Пенсійного фонду України щодо подання запитів державними реєстраторами юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань і передачі до Реєстру відомостей про відсутність (наявність) заборгованості із сплати страхових коштів до Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування такі відомості передаються Пенсійним фондом України до Реєстру з урахуванням технічних можливостей Реєстру та інформаційних систем Пенсійного фонду України, а саме:
- про наявність заборгованості із сплати страхових коштів до Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування - шляхом надсилання повідомлень про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, що надається державному реєстратору:
- про відсутність заборгованості із сплати страхових коштів до Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування - шляхом надсилання повідомлень про відкликання заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації.
Як вже було зазначено вище, повідомлення про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи - сектору культури Новгород-Сіверської райдержадміністрації № 2500-0503-8/50991 від 06.10.2021 Головним управлінням Пенсійного фонду України в Чернігівській області було надіслано в паперовому вигляді у зв`язку з відсутністю технічної можливості інформаційної взаємодії в електронній формі інформаційно-телекомунікаційними засобами.
Таким чином, доводи про неможливість подання повідомлення про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи у паперовій формі колегія суддів не бере до уваги.
Отже, враховуючи вищевикладене та те, що управлінням адміністративних послуг Чернігівської міської ради невнесено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань відомості про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті ліквідації - сектору культури Новгород-Сіверської районної державної адміністрації (код ЄДРПОУ 02231809), а також невчинено будь-яких іншіх дій, зокрема, щодо направлення повідомлення за належністю, колегія суддів приходить до висновку про те, що така бездіяльність є протиправною, у зв`язку із чим позовні вимоги в цій частині підлагають задоволенню шляхом визнання протиправною бездіяльність управління адміністративних послуг Чернігівської міської ради щодо невчинення дій по внесенню до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань відомостей про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті ліквідації - сектору культури Новгород-Сіверської районної державної адміністрації (код ЄДРПОУ 02231809).
Щодо позовних вимог про скасування проведеної державним реєстратором Коропської селищної ради Коропського району Чернігівської області Євтушенко О.Ю. 02.11.2021 реєстраційної дії щодо припинення юридичної особи - сектору культури Новгород-Сіверської районної державної адміністрації (код 02231809), колегія суддів зазначає наступне.
Матеріалами справи підтверджено, що за наявності повного пакету документів та за відсутності в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань відомостей про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті ліквідації - сектору культури Новгород-Сіверської районної державної адміністрації (код ЄДРПОУ 02231809), 02.11.2021 державним реєстратором Коропської селищної ради Коропського району Чернігівської області Євтушенко О.Ю. внесено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі - ЄДР) реєстраційну дію «ДР припинення ЮО в результаті ліквідації», номер запису: 1000521110012000565.
При цьому, колегією суддів встановлено та підтверджено матеріалами справи, що за сектором культури Новгород-Сіверської районної державної адміністрації (код ЄДРПОУ 02231809) рахується заборгованість зі сплати капіталізованих платежів у сумі 866 410, 17 грн. Отже, наявність вказаної суми заборгованості та факт припинення боржника порушують права позивача.
Отже, з огляду на наявність у сектору культури Новгород-Сіверської районної державної адміністрації (код ЄДРПОУ 02231809) заборгованості зі сплати капіталізованих платежів у сумі 866 410, 17 грн., повідомлення про заперечення проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації» та невиконаня управлінням адміністративних послуг Чернігівської міської ради дій щодо внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань відомостей про наявність таких заперечень, що потягнуло за собою припинення юридичної особи, колегія суддів приходить до висновку, що позовні вимоги в цій частині є обгрунтованими та підлягають задоволенню.
При цьому, колегія суддів звертає увагу, що скасування державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, проведеної державним реєстратором Коропської селищної ради Коропського району Чернігівської області Євтушенко Ольгою Юріївною шляхом внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань запису № 1000521110012000565 від 02.11.2021 відповідає меті судового захисту, оскільки наявність відповідного запису у Державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, позбавляє права позивача на реалізацію належного стягнення заборгованості по капіталізованим платежам з юридичної особи та скасування відповідного запису в судовому порядку повністю відновлює порушені права та законні інтереси управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Чернігівській області.
В той же час, колегія суддів вважає за необхідне відмовити у задоволенні позовних вимог про визнання протиправними дій державного реєстратора Коропської селищної ради Коропського району Чернігівської області Євтушенко О.Ю. в частині внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань запису про припинення юридичної особи - сектору культури Новгород-Сіверської районної державної адміністрації (код 02231809), оскільки державний реєстратор не володів інформацією про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації», а тому з огляду на поданий повний пакет документів, діяв правомірно.
За таких обставин, колегія суддів приходить до висновку, що позовні вимоги підлягають частковому задоволенню.
Надаючи оцінку всім доводам учасників справи, судова колегія також враховує рішення ЄСПЛ по справі «Ґарсія Руіз проти Іспанії» (Garcia Ruiz v. Spain), заява № 30544/96, п. 26, ECHR 1999-1, в якому суд зазначив, що «…хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, це не може розумітись як вимога детально відповідати на кожний довід…».
Отже, колегія суддів приходить до висновку, що судом першої інстанції прийняте рішення з порушенням норм матеріального та процесуального права.
Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Апелянт надав до суду докази, що спростовують правомірність рішення суду першої інстанції.
Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 315, п. 4 ч. 1 ст. 317 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції вирішив його скасувати та ухвалити нове рішення про часткове задоволення позовних вимог, оскільки судом першої інстанції неправильно застосовано норми матеріального права та порушено норми процесуального права.
Керуючись ст.ст. 229, 243, 244, 250, 310, 315, 317, 321, 322, 325, 328, 329 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Чернігівській області задовольнити частково.
Рішення Чернігівського окружного адміністративного суду від 05.01.2022 скасувати та прийняти нове рішення, яким позовні вимоги управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Чернігівській області до державного реєстратора Коропської селищної ради Коропського району Чернігівської області Євтушенко Ольги Юріївни, управління адміністративних послуг Чернігівської міської ради, третя особа - Головне управління Пенсійного фонду України в Чернігівській області про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити частково.
Визнати протиправною бездіяльність управління адміністративних послуг Чернігівської міської ради щодо невчинення дій по внесенню до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань відомостей про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті ліквідації - сектору культури Новгород-Сіверської районної державної адміністрації (код ЄДРПОУ 02231809).
Скасувати проведену державним реєстратором Коропської селищної ради Коропського району Чернігівської області Євтушенко Ольгою Юріївною 02.11.2021 реєстраційну дію щодо припинення юридичної особи - сектору культури Новгород-Сіверської районної державної адміністрації (код 02231809).
У задоволенні решти позовних вимог відмовити.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена до Верховного Суду в порядку та строки, встановлені ст.ст. 328-331 Кодексу адміністративного судочинства України.
Головуючий: Василенко Я.М.
Судді: Ганечко О.М.
Кузьменко В.В.
Повний текст постанови виготовлений 20.06.2022.
Суд | Шостий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.06.2022 |
Оприлюднено | 25.06.2022 |
Номер документу | 104884645 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Василенко Ярослав Миколайович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Василенко Ярослав Миколайович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Василенко Ярослав Миколайович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Василенко Ярослав Миколайович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Василенко Ярослав Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні